Tuurlijk werkt het fijner. Je hebt weinig keus en mogelijkheden behalve iconen aanklikken. Maar goed, het is een keus.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:53 schreef Drinky het volgende:
[..]
toch vind ik een iPhone fijner werken en beter aanvoelen en uitzien dan Android telefoons. Zeker geen Apple fanboy en ik haat iMac's, iPad's en MacBook's, maar de iPhone is ten minste degelijk en geen gigantische koelkast zoals de S3 of S4 en die Windows Pjotrs die ik tot nu toe heb gezien.
waarom maak je je zo druk over wat andere mensen graag gebruiken?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:59 schreef Dibble het volgende:
[..]
Als TSMC niet de hoofdprijs gaat vragen ja, maar dan lap je er toch lekker 100 euro meer voor de volgende keer want Apple.
Maar dat vind je dus blijkbaar fijn. Wat is er dan precies 'fijner' aan meer keus als minder keus blijkbaar ook in jouw opinie fijner is?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:01 schreef Dibble het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt het fijner. Je hebt weinig keus en mogelijkheden behalve iconen aanklikken. Maar goed, het is een keus.
Gewoon een typisch geval van een fanboy.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
waarom maak je je zo druk over wat andere mensen graag gebruiken?
met een jailbreak heb je gelijk alles wat je nodig zou hebben. Enige nadeel is dat ik nu geen jailbreak op deze versie kan hebben. iOS 7 heeft al een stuk meer keuzemogelijkheden en is een stuk completer qua opties.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:01 schreef Dibble het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt het fijner. Je hebt weinig keus en mogelijkheden behalve iconen aanklikken. Maar goed, het is een keus.
Ik doel erop dat je mogelijkheden in ios nogal beperkt zijn. Maar begrijp wel dat het voldoende is voor een niet veeleisende user.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar dat vind je dus blijkbaar fijn. Wat is er dan precies 'fijner' aan meer keus als minder keus blijkbaar ook in jouw opinie fijner is?
Waarbij minder keus nogal arbitrair is.
Wat ontbreekt er aan dan? Volgens mij moet een OS namelijk niet meer doen dan applicaties faciliteren. Hetgeen iOS meer dan goed doet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:07 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ik doel erop dat je mogelijkheden in ios nogal beperkt zijn. Maar begrijp wel dat het voldoende is voor een niet veeleisende user.
werkt niet zo handig als Windows, mis een heleboel keuzemogelijkheden en instellingen en vind het gewoon niet fijn werken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er mis met een iMac of macbook?
Welke mogelijkheden mis je? En werkt niet zo handig als windows? Je vind bijvoorbeeld een gedownloade app direct kunnen gebruiken zonder installatiewizard onhandig?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
werkt niet zo handig als Windows, mis een heleboel keuzemogelijkheden en instellingen en vind het gewoon niet fijn werken.
Wat kan je niet dan? Ben ik oprecht nieuwsgierig naar. Ik gebruik namelijk al een jaar of 8 exclusief OSX en mis helemaal niets. Ik browse, ftp, rss, php, nzb, torrent, SQL, bewerk foto's, etc, etc. Wat mis je dan?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:10 schreef Catch22- het volgende:
Ik kan ook geen klap met mac os x hoor. Leuk als je t wil gebruiken, maar ik pas.
Niet bij elk programma het geval.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke mogelijkheden mis je? En werkt niet zo handig als windows? Je vind bijvoorbeeld een gedownloade app direct kunnen gebruiken zonder installatiewizard onhandig?
Totale controle over het OS en de hardware. Bij de iPhone voelt het alsof ik het apparaat in bruikleen heb gekregen van Apple. Op Android kun je al zoveel meer en als superuser zelfs nog meer. Mogelijkheden zijn eindeloos.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat ontbreekt er aan dan? Volgens mij moet een OS namelijk niet meer doen dan applicaties faciliteren. Hetgeen iOS meer dan goed doet.
Waarom zou je dat willen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:18 schreef Dibble het volgende:
[..]
Totale controle over het OS en de hardware.
En wat voegt dat toe? Ga je dan sneller whatsappen?quote:Bij de iPhone voelt het alsof ik het apparaat in bruikleen heb gekregen van Apple. Op Android kun je al zoveel meer en als superuser zelfs nog meer. Mogelijkheden zijn eindeloos.
zoals simpele instellingen veranderen maar ook de wat meer ingewikkelde. Kunnen sleutelen aan de OS bestanden, en ook het feit dat de meeste games erop werken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke mogelijkheden mis je? En werkt niet zo handig als windows? Je vind bijvoorbeeld een gedownloade app direct kunnen gebruiken zonder installatiewizard onhandig?
Het is die iPhone het wel waard...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:59 schreef Dibble het volgende:
[..]
Als TSMC niet de hoofdprijs gaat vragen ja, maar dan lap je er toch lekker 100 euro meer voor de volgende keer want Apple.
Nou niet bij wat ik op mijn macbook heb staan. Wat systeemmeuk zoals codec en paragon NTFS writer enzo maar verder... Maar laat het eens 5% zijn. Feit blijft dat OSX in de regel MINDER extra stappen nodig heeft om iets te bereiken dan meer.quote:
het werkt anders. In windows weet ik alle opties te zitten, weet precies hoe alles werkt. Dus in mac os x moet ik overal naar zoeken. Dus waarom zou ik mezelf dat aandoen? Omdat die iMacs zo mooi zijn?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat kan je niet dan? Ben ik oprecht nieuwsgierig naar. Ik gebruik namelijk al een jaar of 8 exclusief OSX en mis helemaal niets. Ik browse, ftp, rss, php, nzb, torrent, SQL, bewerk foto's, etc, etc. Wat mis je dan?
Gister nog alle software opnieuw geïnstalleerd op mijn nieuwe MacBook. Zeker 25% komt met een "wizard".quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou niet bij wat ik op mijn macbook heb staan. Wat systeemmeuk zoals codec en paragon NTFS writer enzo maar verder... Maar laat het eens 5% zijn. Feit blijft dat OSX in de regel MINDER extra stappen nodig heeft om iets te bereiken dan meer.
Grappig genoeg ja, met de juiste aanpassingen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:
En wat voegt dat toe? Ga je dan sneller whatsappen?
Kan bij OSX allemaal. Geef eens concrete voorbeelden van sleutelen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:22 schreef Drinky het volgende:
[..]
zoals simpele instellingen veranderen maar ook de wat meer ingewikkelde. Kunnen sleutelen aan de OS bestanden
Tja, als dat het enige argument is kan je ook nu dualboot maken voor die keren dat je een game wil spelen.quote:, en ook het feit dat de meeste games erop werken.
Neuh, valt wel mee. Die rekensommetjes heb ik al zo vaak op dit forum gemaakt. Vaak wordt alleen gekeken naar proc, gpu en memory maar worden zaken als IPS vs TFT uit het oog verloren. Maar goed... goedkoop zijn ze niet. Maar ik zou alleen voor het superieure trackpad al een macbook kopen.quote:Daarnaast vind ik iMac's en MacBook's overpriced, zeker voor de hardware die erin zit.
Veel te beperktquote:Ik stel liever mijn eigen pc samen, zet het in elkaar en configureer het naar mijn eigen wensen. Met een Mac ben je daar nog beeld te beperkt in.
Welke software dan want ik heb dat dus echt niet?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:24 schreef Dimens het volgende:
[..]
Gister nog alle software opnieuw geïnstalleerd op mijn nieuwe MacBook. Zeker 25% komt met een "wizard".
Wow, dus dan ga je ook sneller typen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:25 schreef WH141 het volgende:
[..]
Grappig genoeg ja, met de juiste aanpassingen.
Dat had ik in het begin ook. Totdat ik erachter kwam dat alles in "Instellingen" zit of onder cmd + , in een programma.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
het werkt anders. In windows weet ik alle opties te zitten, weet precies hoe alles werkt. Dus in mac os x moet ik overal naar zoeken. Dus waarom zou ik mezelf dat aandoen? Omdat die iMacs zo mooi zijn?
De begrenzer van de fabrikant laatst nog uitgezet en de volume uitput verdriedubbeldquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat ontbreekt er aan dan? Volgens mij moet een OS namelijk niet meer doen dan applicaties faciliteren. Hetgeen iOS meer dan goed doet.
Nou alleen al om de superieure zoekfunctie in OSXquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
het werkt anders. In windows weet ik alle opties te zitten, weet precies hoe alles werkt. Dus in mac os x moet ik overal naar zoeken. Dus waarom zou ik mezelf dat aandoen? Omdat die iMacs zo mooi zijn?
Mag je het binnenkort weer verhogen als je doof begint te worden.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:27 schreef Dibble het volgende:
[..]
De begrenzer van de fabrikant laatst nog uitgezet en de volume uitput verdriedubbeld
[ afbeelding ]
Opzouten met je Android....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:27 schreef Dibble het volgende:
[..]
De begrenzer van de fabrikant laatst nog uitgezet en de volume uitput verdriedubbeld
[ afbeelding ]
uTorrent, Photoshop, Flash. Toevallig de eerste drie die ik installeerde en heel normale programma's.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke software dan want ik heb dat dus echt niet?
Tja, ik vind het redelijk nutteloos. Maar als jij er gelukkig van word moet je vooral een android toestel kopen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:27 schreef Dibble het volgende:
[..]
De begrenzer van de fabrikant laatst nog uitgezet en de volume uitput verdriedubbeldzomaar een voorbeeld.
[ afbeelding ]
De laatste keer dat ik utorrent downloade was het gewoon een DMG. Flash is inderdaad systeem meuk en photoshop gebruik ik niet (pixelmator).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
uTorrent, Photoshop, Flash. Toevallig de eerste drie die ik installeerde en heel normale programma's.
Gangster hoor, ik sta nu gelijk op het punt om een Samsung S4 te halen...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
uTorrent, Photoshop, Flash. Toevallig de eerste drie die ik installeerde en heel normale programma's.
heb een macbook gehad hoorquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou alleen al om de superieure zoekfunctie in OSX
Kijk het hoeft natuurlijk niet, maar het valt mij op dat veel windows gebruikers die nauwelijks OSX serieus gebruikt hebben veel vooroordelen hebben. Terwijl de meeste OSX gebruikers jarenlange ervaring met windows EN OSX hebben (en in mijn geval ook met verschillende Linux distri's)
Beetje vreemd, maar ga je gang.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:30 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Gangster hoor, ik sta nu gelijk op het punt om een Samsung S4 te halen...
(onderweg naar Mediamarkt)
Eh, die meneer heeft het over zijn macbook he....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:30 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Gangster hoor, ik sta nu gelijk op het punt om een Samsung S4 te halen...
(onderweg naar Mediamarkt)
Dat heb je met die Ultra bass van je pokkie...quote:
Andere mensen wel. Of ik zou heel veel andere programma's moeten installeren zonder "wizard" wil ik die 99% halen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik utorrent downloade was het gewoon een DMG. Flash is inderdaad systeem meuk en photoshop gebruik ik niet (pixelmator).
Ben ik net zo gangster als jij....quote:
Welk punt wil je nu maken eigenlijk? Ik heb toch al gezegd dat het ook 5% zou kunnen zijn?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Andere mensen wel. Of ik zou heel veel andere programma's moeten installeren zonder "wizard" wil ik die 99% halen.
Dan niet meer.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:32 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Ben ik net zo gangster als jij....
Dat het in de meeste gevallen geen 99% is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welk punt wil je nu maken eigenlijk? Ik heb toch al gezegd dat het ook 5% zou kunnen zijn?
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat het in de meeste gevallen geen 99% is.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb toch al gezegd dat het ook 5% zou kunnen zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |