Dat apparaat staat al jaren bij m'n schoonmoeder in de garage en toevallig eindigden we zaterdag na het klussen bij haar thuis. Jumpstarter lag nog in DE bij m'n zwager (daar is de cor ook van)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:18 schreef 2cv het volgende:
Geen startkabels en/of een sleepkabel meegenomen ?
Volgend jaar als de Carbagerun-ANWB auto meerijden. Of pit-crew.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 01:14 schreef 2cv het volgende:
Sja, ik heb een halve garage in de kofferbak. Moet nog iets van een compressor bij ...
Goed plan ! Maar daar kan ik niet aan meedoen. Het kost mij helaas al genoeg moeite om überhaupt de finish te halen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:25 schreef Dingest het volgende:
Dat zou misschien iets voor de organisatie kunnen zijn? Een groepje vrijwilligers met voldoende autokennis om de ergste problemen op te kunnen lossen en pech-gevallen te helpen, nu de ANWB zo lastig doet.
Nadeel van BX-en: als de motor het niet meer doet heb je geen hydraulische druk meer. Daardoor heb je geen vering en geen remmen meer. Nou is de handrem wel vrij zwaar uitgevoerd (zeker als je er Xantia-remmerij onder hebt zitten dan kan je de voorwielen laten blokkeren), maar met allen de handrem rol ik niet graag aan een touwtje achter een andere auto aan.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou mikken op je mededeelnemers. Die kunnen vaak wel helpen bij de kleine prut. Als het groter is ben je toch de zak, en moet je één van hen evt. vragen voor een sleepje.
Bron ? Overigens, wellicht is het handig de ANWB uit te leggen dat het de sport is om met dat oude barrel zonder externe hulp (dus van iemand anders dan CarbageRunners) de finish te halen. Dat + een eigen risico zou toch moeten helpen ? Helaas heb ik geen contacten binnen de ANWB ...quote:Al is het inderdaad niet gek dat de ANWB steeds strikter wordt, dit kost ze jaarlijks bakken met geld.
De eerste en laatste zijn discutabel, maar de middelste is duidelijk. De moeilijkheidsgraad is: kom maar binnen met je brik.quote:Wij helpen u niet als u:
- de pech had kunnen voorzien voordat u vertrok
- deelneemt aan wedstrijden of georganiseerde (prestatie)tochten met een
snelheidselement of moeilijkheidsgraad
-door opzettelijk handelen of nalaten
Daar zijn veel teams laatste editie dus op de harde manier achter gekomen. Het jaar daarvoor waren er veel minder problemen met de ANWB.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:42 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar wat als je het vooraf navraagt? De meeste runners worden lid van de ANWB alleen vanwege de CR. Als je dat dan niet gedekt krijgt, kun je het net zo goed niet doen. Dat ze niet willen helpen is wel wat voor te zeggen en even goeie vrienden, maar dan wel graag vooraf duidelijkheid daarover. Zo'n WW-service kost je minimaal iets van 80 euro per jaar, toch zonde als je wel betaalt maar geen hulp krijgt.
Iets niet volledig vertellen is iets anders dan liegenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:16 schreef en_door_slecht het volgende:
De beste oplossing is dus niet eens de moeite nemen WW-service te nemen. Want het is of de boel flessen (blijkbaar vinden ze de CR een soort race, waar wel wat voor te zeggen is) of voor niks betalen.
Dat lijkt me ook. Ze zullen kritischer worden gezien de forse kostenpost die het is. Mooiste zou zijn als de organisatie er zelf iets voor regelt, maar dat zal te duur zijn denk ik. Of ze hebben er geen zin in, want zoals dit jaar ook wel blijkt: belangstelling genoeg!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:20 schreef Dingest het volgende:
De ANWB schijnt een lijst met kentekens van deelnemers bij te houden. Ik denk dat het er in de toekomst alleen nog maar lastiger op wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |