Waarom ga je niet voor een papiertje?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zoek al een jaar maar het enige wat ik te horen krijg is dat ik zonder papiertje niet ver kom.
Nederland: 8.2%quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:03 schreef clumsy_clown het volgende:
M'n oom heeft me gisteren juist op het hart gedrukt absoluut niet temelli naar Turkije te komen. Dat hoewel de boel door de jaren heen wel beter geregeld is, het nooit zal worden zoals ik het nu heb. Nou zal een arts het daar echt niet heel moeilijk krijgen, maar dingen als werkloosheid enzo schijnen nog steeds hoog te zijn.
Daarnaast is zijn vrouw uit NL naar daar gegaan, en die heeft het 30 jaar later nog steeds moeilijk met de verschillen. Maar goed, ik zou dan ook niet in Samsun gaan wonen.
Verdiep in je in de hosting branche en linux en je kan bij ons aan de slagquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zoek al een jaar maar het enige wat ik te horen krijg is dat ik zonder papiertje niet ver kom.
Dus?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dayim is in Turkije bij een overheidsorganisatie huppelup-mudur, zijn zoon kon er pas aan de slag na het behalen van zijn diploma en een toets
Mudur olarak torpil gecemiyorsa, wie dan wel?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus?
Ik kan weer tig verhalen vertellen over mensen die het hebben gemaakt dankzij torpil.Oh en natuurlijk is het hebben van een papiertje het belangrijkst. Misschien heb ik het verkeerd verwoord maar wat ik bedoel is dat vergeleken met NL, je het in TR makkelijker kunt maken zolang je de juiste contacten hebt.
Engels lullen is geen probleem - dat lukt mij redelijk, de rest? Not so much.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Verdiep in je in de hosting branche en linux en je kan bij ons aan de slagje moet wel engels kunnen lullen
Waar een wil is is een wegquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Engels lullen is geen probleem - dat lukt mij redelijk, de rest? Not so much.
Als ik zo om mijn heen kijk hier ook. Thuis hebben wij er 2. Bij mijn ouders thuis 2. Bij mijn schoonouders ook een aantal.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:13 schreef Bortecinem het volgende:
Offtopic: alle Turken hier hebben een iPhone 5 in de hand. En dan bedoel ik echt iedereeeeen.
Is dat normaal?
Ik lul hem ook maar naquote:
Zoals net al zei, Turken hechten veel waarde aan materiële zaken. Dikke auto maar een wat oudere woning met meubels uit het jaar 0quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik lul hem ook maar na. Ben al een uur of 30 wakker dus echt iets zinnigs komt er niet uit
.
Viel me in Turkije op dat je heel, heel veel nieuwe auto's ziet. Meer dan hier vond ik. Moet ook wel, want een oud flatje overleeft dat gekke rijgedrag niet.
Haaaaaat aan zo'n mentaliteit. Echt waar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zoals net al zei, Turken hechten veel waarde aan materiële zaken. Dikke auto maar een wat oudere woning met meubels uit het jaar 0
Hoezo? Jij geeft liever meer geld uit aan je verzorging en de ander aan gadgets. Is toch een persoonlijke voorkeur?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haaaaaat aan zo'n mentaliteit. Echt waar.
Ik zou ook echt niet kunnen leven in die huizenquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haaaaaat aan zo'n mentaliteit. Echt waar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet naar naysayers luisteren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:03 schreef clumsy_clown het volgende:
M'n oom heeft me gisteren juist op het hart gedrukt absoluut niet temelli naar Turkije te komen. Dat hoewel de boel door de jaren heen wel beter geregeld is, het nooit zal worden zoals ik het nu heb. Nou zal een arts het daar echt niet heel moeilijk krijgen, maar dingen als werkloosheid enzo schijnen nog steeds hoog te zijn.
Daarnaast is zijn vrouw uit NL naar daar gegaan, en die heeft het 30 jaar later nog steeds moeilijk met de verschillen. Maar goed, ik zou dan ook niet in Samsun gaan wonen.
Ik heb een haat aan de 'gösteriş merakı' van de Turken in TR. En nee, ik zou geen geld uitgeven aan een iPhone 5 (of een Chanel foundation for that matter) als ik thuis geen fatsoenlijke bank heb om op te zitten. Dan kies ik toch voor een goedkopere optie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoezo? Jij geeft liever meer geld uit aan je verzorging en de ander aan gadgets. Is toch een persoonlijke voorkeur?
Dat jij niet hetzelfde zou doen, oke, maar haat?
Hier is een argument: Nederland zuigt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:30 schreef Bortecinem het volgende:
Verder was ik gisteren niet helemaal eerlijk. Natuurlijk is mijn Turkse nationaliteit meer waard dan 6 duizend euro maar het is dat ik mij momenteel in een landen/id-crisis bevind en ik wou zien of jullie met goede argumenten zouden komen/mij zouden kunnen overtuigen.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:40 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hier is een argument: Nederland zuigt.
Misschien gaat het helemaal niet zo slecht in Turkije zoals vele denken? Ik weet niet waar je bent in Turkije?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb een haat aan de 'gösteriş merakı' van de Turken in TR. En nee, ik zou geen geld uitgeven aan een iPhone 5 (of een Chanel foundation for that matter) als ik thuis geen fatsoenlijke bank heb om op te zitten. Dan kies ik toch voor een goedkopere optie.
Overigens zijn de Turken hier rijker dan normaal denk ik. Ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is in de rest van TR.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |