Onder andere. Het is nu eenmaal een gewelddadiger deel van de wereld. De enige 2 plaatsen ter wereld waar ik me ongemakkelijk heb gevoeld zijn Managua en LA.quote:
Ik vind Mexico-stad, Bogota en Lima in absolute zin sociaal veiliger dan A'dam, R'dam of Den Haag. Als je armoede in je vergelijking meeneemt dan winnen de latino-landen al helemaal van west-europa.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Onder andere. Het is nu eenmaal een gewelddadiger deel van de wereld. De enige 2 plaatsen ter wereld waar ik me ongemakkelijk heb gevoeld zijn Managua en LA.
De enige plaats waar ik met pistool ben beroofd is Nederland, maar daar ben ik natuurlijk veel langer geweest.
Het kan overal fout gaan, maar armoede heeft er een groot aandeel in en dat komt nu eenmaal meer voor buiten de ontwikkelde wereld.
Ik ben in alle 6 steden geweest die je noemt en heb ze allemaal zonder kleerscheuren overleefd.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:39 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik vind Mexico-stad, Bogota en Lima in absolute zin sociaal veiliger dan A'dam, R'dam of Den Haag. Als je armoede in je vergelijking meeneemt dan winnen de latino-landen al helemaal van west-europa.
Tevens ben ik nooit beroofd of bedreigd. Als je je verstand gebruikt en niet als een omhooggevallen gringo gedraagt is de kans nihil dat je iets overkomt. Concepten als zinloos geweld kent men daar überhaupt niet.
Ik hoop toch echt dat je een grapje maaktquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:12 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Nog nooit buiten Europa geweest zeker.![]()
De sociale veiligheid in Midden- en Zuid-Amerika is vele male hoger dan in verpauperde Parijs of Amsterdam.
Bron? Maandenlang verblijf in verschillende Latijns-Amerikaanse landen.
Toeval bestaat niet, en inderdaad hij zeurt niet, maar jij wel.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij zeurt ook niet toch? Het is geen toeval dat-ie eerst naar Hong Kong is gegaan voordat-ie deze praktijken aan het licht bracht.
Oh sorry hoor, ik dacht dat dit een discussieforum was.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet, en inderdaad hij zeurt niet, maar jij wel.
Ik geef je juist de reden van onze discussie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, ik dacht dat dit een discussieforum was.
Dank voor deze post. Helemaal mee eens, wat FOK!kertjes zonder kennis maar toch veroordelend er ook van zeggen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:39 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik vind Mexico-stad, Bogota en Lima in absolute zin sociaal veiliger dan A'dam, R'dam of Den Haag. Als je armoede in je vergelijking meeneemt dan winnen de latino-landen al helemaal van west-europa.
Tevens ben ik nooit beroofd of bedreigd. Als je je verstand gebruikt en niet als een omhooggevallen gringo gedraagt is de kans nihil dat je iets overkomt. Concepten als zinloos geweld kent men daar überhaupt niet.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:53 schreef deedeetee het volgende:
http://m.washingtonpost.c(...)that-avoids-the-u-s/
OwWw
quote:Update: It turns out that several westbound transatlantic flights are diverting south today due to unusual turbulence over Greenland. It’s still possible that Snowden may be on board but it does suggest that the plane detoured for meteorological rather than political reasons.
Kom jij maar eens een keertje uit dat gat dat jij thuis noemt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat je een grapje maakt![]()
.
Maar goed misschien kwam je inderdaad niet verder dan je zwaar beveiligde villawijk.
Je maakt jezelf toch echt enorm belachelijk als je beweert dat Europese steden onveiliger zijn dan Zuid-Amerikaanse stedenquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Kom jij maar eens een keertje uit dat gat dat jij thuis noemt.
Dat goed lezen aan jou niet besteed is wisten we. Caracas is een uitzondering. Mexico DF, Bogota en Lima ging het over. Uitgaan daar, uitgaan, niet de gevaarlijkste wijken intrekken, nee uitgaan is veiliger dan in zinloos geweld Nederland.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je maakt jezelf toch echt enorm belachelijk als je beweert dat Europese steden onveiliger zijn dan Zuid-Amerikaanse steden![]()
![]()
![]()
. Zelfs de Parijse banlieues zijn een vredig oord in vergelijking met de misdadige wijken van Caracas bijvoorbeeld.
Dat jij binnenste buiten wordt gekeerd zo gauw jij het vliegtuig uit stapt buiten Nederland is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je maakt jezelf toch echt enorm belachelijk als je beweert dat Europese steden onveiliger zijn dan Zuid-Amerikaanse steden![]()
![]()
![]()
. Zelfs de Parijse banlieues zijn een vredig oord in vergelijking met de misdadige wijken van Caracas bijvoorbeeld.
Ik vind ze anders zeer relevant wanneer er wordt beweerd dat Zuid-Amerika zo vredig is in vergelijking met Europa, kom nou, en dan nu onder de discussie uit proberen te komen een beetje triest mag ik dat toch wel noemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:13 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat jij binnenste buiten wordt gekeerd zo gauw jij het vliegtuig uit stapt buiten Nederland is niet mijn probleem.Voor zover jij überhaupt Nederland uit bent geweest.
genoeg off-topic, jouw trieste verhaaltjes zijn noch relevant noch boeiend voor dit topic.
Caracas is een uitzondering, oh daarom dat Quito zo enorm gewelddadig is, en je in Mexico zo van straat kan worden gekidnapped om het over drugsgeweld nog maar niet te hebben, en als we toch in Midden-Amerika blijven het altijd vredige Guatemala, Honduras, of Nicaragua waar ze minstens zo veel drugsgeweld hebben, of terug in Zuid-Amerika waar Bogota jarenlang bijna de meest onvelige hoofdstad ter wereld was, maar he die cijfers zijn omlaag maar je kan kennelijk nog steeds in een taxi kan worden ontvoerd om vervolgens leeggetrokken te worden, en ach natuurlijk hebben we het moderne Rio waar de cijfers beter worden maar in Brazilie zijn er nog steeds tig steden aan te wijzen, met minder grootse namen, waar criminaliteit hoogtij viert, in de top 10 van meest onveilige steden kan je nog gerust Brazilie zeer vaak terugvinden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat goed lezen aan jou niet besteed is wisten we. Caracas is een uitzondering. Mexico DF, Bogota en Lima ging het over. Uitgaan daar, uitgaan, niet de gevaarlijkste wijken intrekken, nee uitgaan is veiliger dan in zinloos geweld Nederland.
Ben in 8 van die lijst geweest (incl #2) en allemaal overleeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:17 schreef DeParo het volgende:
Sterker nog:
http://www.businessinside(...)e-world-2012-10?op=1
De top 20 van meest onveilige steden ter wereld (!!) bestaat uitsluitend uit steden in Latijns-Amerika, en dan durf je Caracas een uitzondering te noemen, lachwekkend.
Als je een beetje oplet in Syrie kan je daar ook misschien wel overleven, maar om het nu veiliger te noemen dan Europa, dat is weer een tikkeltje te ver. Het gaat er niet om dat je er niet over straat kan lopen, het gaat er om dat hier een beeld van een vreedzaam Latijns-Amerika wordt geschept dat het oh zo goed voor heeft met de wereld, wat met de realiteit nauwelijks blijkt te kloppen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben in 8 van die lijst geweest (incl #2) en allemaal overleeft.
Dit gaat dus om het moordcijfer: http://www.seguridadjusti(...)do-juarez-la-segunda
Als je je verstand gebruikt (en de stad een beetje kent) is er geen probleem, maar dit soort steden hebben nogal wat no-go areas. Nederlandse steden hebben dat niet, Britse ook niet trouwens. Rare mensen die rare dingen doen heb je overal wel.
Over het algemeen zijn Latijnse steden gevaarlijker gekeken naar moordcijfers. Als je een muur om je huis heen nodig hebt is het geen (Nederlands-)veilige stad.
Zelfs de bovenstaande link negeer je maar gewoon, tsja Westerlingen en hun villawijken, de realiteit zal je wel niet erg snel begrijpen.quote:
Zolderkamerautisten die denken dat linkjes op een internetforum zwaarder wegen dan eigen ervaring.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zelfs de bovenstaande link negeer je maar gewoon, tsja Westerlingen en hun villawijken, de realiteit zal je wel niet erg snel begrijpen.
Haha, de discussie is dan ook niet waar jij je het prettigst voeltquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:22 schreef Individual het volgende:
Ik hou wel van steden en landen met een 'edge' en ik kom er graag. Het heeft toegevoegde waarde. De veiligste steden en te klinisch vind ik weer niks.. zoals Wenen.
Onzin, durf gewoon je ongelijk aan te geven, jij zegt dat je je onveiliger voelt in Amsterdam Osdorp dan in de gevaarlijkste wijken van Juarez om maar een plaats te noemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:38 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Zolderkamerautisten die denken dat linkjes op een internetforum zwaarder wegen dan eigen ervaring.Realiteit is alles behalve jouw domein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |