SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Oh. Nou ja, ook kutquote:Op woensdag 26 juni 2013 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
Was niet met afkicken, maar juist toen ik begon
quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:56 schreef Lonaa het volgende:
Morgen.
Ik ga niet sporten. Ik ga in een joggingbroek en een XL-trui op de bank zitten en ik doe niks. Voel me zo belabberd. Erger dan de afgelopen week.
Kannie dat niet zelf dan?quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik blijf vandaag thuis en doe rustig aan. Ik ga de kledingkast van mijn vriend maar eens opruimen.
Dat kan ie vast wel maar ik kan het beterquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kannie dat niet zelf dan?Succes! Opruimen is ook kcal's verbranden
En ik ga idd naar Canada ja, Toronto, Quebec, Montreal, Ottawa, Niagara en wat natuurgebieden om precies te zijn.
Ik vond Montreal zo'n geweldige stad <3quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En ik ga idd naar Canada ja, Toronto, Quebec, Montreal, Ottawa, Niagara en wat natuurgebieden om precies te zijn.
En edit: Financiering van het nieuwe huis is helemaal rond, alles geregeld enz. Dus daar hoeven we ons iig geen zorgen over te maken onderweg![]()
Er zijn wel speciale mannen en vrouwen waarden. De 80/88 cm waar hier over gesproken word is de ideale vrouwenwaarde, de mannenwaarde ligt natuurlijk wat hoger want die hebben geen smalle taille zoals vrouwen dat hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:36 schreef Sometimes het volgende:
Dat meten, dat snap ik dus echt niet.
Hoe kan je nu uitgaan van absolute waarden voor (bijvoorbeeld) buikomvang zonder rekening te houden met de lengte van de persoon in kwestie. Een mollig persoon van 1m65 kan een betere score hebben dan een slank iemand van 2 meter...
Ik ben 2 meter lang - en nog lang niet slank of zelfs maar in de buurt daarvan - en scoor aan buikomvang momenteel 118 cm.
Precies, een lange, slanke vrouw heeft volgens mij een vergelijkbare taille als een korte, slanke vrouw hoor. Het zou toch raar zijn dat je, omdat je langer of korter bent, opeens een dikkere of dunnere buik mag hebben?quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:43 schreef Zeester het volgende:
[..]
Er zijn wel speciale mannen en vrouwen waarden. De 80/88 cm waar hier over gesproken word is de ideale vrouwenwaarde, de mannenwaarde ligt natuurlijk wat hoger want die hebben geen smalle taille zoals vrouwen dat hebben.
Maar ik denk in principe wel dat het redelijk overeenkomt. Gemiddelde man is tussen de 1.75 en 1.95, en denk dat daar wel dezelfde taille gemiddeldes voorkomen. Als je daar een beetje van afwijkt (zoals jij) zal je misschien ook superslank iets hoger zitten, ben je wat kleiner daaronder, maar verder lijkt me het wel een redelijk universele maat. Darmen nemen namelijk niet opeens meer plek in als je langer bent.
mijn collega ook zaterdag! Ik hoorde iets over zomerfeesten met guns n roses?quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En edit: Financiering van het nieuwe huis is helemaal rond, alles geregeld enz. Dus daar hoeven we ons iig geen zorgen over te maken onderweg![]()
Beterschap!quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:56 schreef Lonaa het volgende:
Morgen.
Ik ga niet sporten. Ik ga in een joggingbroek en een XL-trui op de bank zitten en ik doe niks. Voel me zo belabberd. Erger dan de afgelopen week.
gefeliciteerd met je baan!!quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:07 schreef Sugarsnap het volgende:
Goedemorgen,
Er zijn alweer mooie lijstjes gepost en de vakanties komen ook alweer in zicht.
Ik heb vanochtend mijn contract getekend. Ik ga eindelijk weer werken na een half jaar thuiszitten! Vanaf maandag ga ik weer aan de slag.
Lijstje van gisteren:
O: 150 gr magere yoghurt met cruesli
L: 3 meergranenbth, 2 met kaas 30+ en 1 met casselerrib, glas optimeldrink
T: smoothie perzik, banaan en ananas
D: aardappelschijfjes, coleslaw en varkenshaas met champignons
T: cherrytomaatjes
Lijstje van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0% met banaan
T: 2 eieren met rauwe ham
L: 3 meergranenbth, 2 met kaas 30+ en 1 met casselerrib, glas optimeldrink
T: volkorenbeschuit met aardbeien
D: Stamppot andijvie met hamblokjes en pangafilet
T: volkorenbeschuit met slankie
Ik zit vandaag nog wat laag met caloriën, maar dat vind ik niet erg. Morgenavond uit eten met de schoonouders, dus dat wordt dan een wat hoger dagje
Ik keek naar de tabel in het vorige topic (pagina 2 van de 7), daar staan ook de waarden voor mannen in.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:43 schreef Zeester het volgende:
[..]
Er zijn wel speciale mannen en vrouwen waarden. De 80/88 cm waar hier over gesproken word is de ideale vrouwenwaarde, de mannenwaarde ligt natuurlijk wat hoger want die hebben geen smalle taille zoals vrouwen dat hebben.
Maar ik denk in principe wel dat het redelijk overeenkomt. Gemiddelde man is tussen de 1.75 en 1.95, en denk dat daar wel dezelfde taille gemiddeldes voorkomen. Als je daar een beetje van afwijkt (zoals jij) zal je misschien ook superslank iets hoger zitten, ben je wat kleiner daaronder, maar verder lijkt me het wel een redelijk universele maat. Darmen nemen namelijk niet opeens meer plek in als je langer bent.
Het vetgedrukte stuk betekent dat proportionering anders is bij verschillende lengtes. Dat vind ik op z'n minst onlogisch.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies, een lange, slanke vrouw heeft volgens mij een vergelijkbare taille als een korte, slanke vrouw hoor. Het zou toch raar zijn dat je, omdat je langer of korter bent, opeens een dikkere of dunnere buik mag hebben?
En voor mannen geldt dat volgens mij ook. Je mag wel meer wegen als je langer bent, dat is het hele principe van bmi, maar je buik mag niet opeens 10 cm dikker zijn. Doordat je, als je klein bent, al sneller een bolletje wordt, komt dat toch ook neer op het principe van bmi? Je kilo's worden minder verdeeld en dus wordt je buik sneller dikker. Dat betekent dat kleine mensen minder mogen wegen dan grote mensen en dat is logisch...
Ja, wacht maar, zo begon ik ook bijna 2 weken geleden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:09 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Beterschap!
Ik heb het ook te pakken.. Ben er nog niet helemaal uit of ik echt ziek ben of alleen een fikse verkoudheid heb.
Even voor de duidelijkheid:quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:17 schreef Sometimes het volgende:
Het vetgedrukte stuk betekent dat proportionering anders is bij verschillende lengtes. Dat vind ik op z'n minst onlogisch.
Ik denk dat als je langer bent, het logischer is dat je aan het hogere deel van het spectrum moet zitten. Als je als vrouw 1.55 bent, en je hebt een taille van net 79, denk ik dat je nog steeds wel wat kilootjes kwijt kunt, maar ben je 1.80 en heb je 79, dan zal je in verhouding slanker zijn. Maar het is niet voor niets een breed spectrum met cm's die ok zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:17 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik keek naar de tabel in het vorige topic (pagina 2 van de 7), daar staan ook de waarden voor mannen in.
[..]
Het vetgedrukte stuk betekent dat proportionering anders is bij verschillende lengtes. Dat vind ik op z'n minst onlogisch.
Dat iemand van 2 meter met en buikomtrek van 80 cm slanker is dan iemand van 1.50 met een buikomtrek van 80 cm snap je toch wel?quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]
Ik snap je punt niet. Voor alle lengtes is buikvet ongezond. Kleine mensen mogen in absolute kilo's minder aankomen dan lange mensen. Dat geldt ook voor bmi (dat is immers je gewichte gedeeld door je lengteinmetersinhetkwadraat). Voor buikvet geldt dit ook.
Als je in lengte klein bent, krijg je van tien kilo aankomen een dikkere buik dan iemand die 2,10 m. is. Dan is de verdeling toch hetzelfde? Iemand van 1.60m moet geen 100 kilo wegen en heeft bij 100 kilo dan ook een dikke buik. Iemand van 2.10m zal bij diezelfde 100 kilo een veel minder dikke buik en ook een veel lager bmi hebben. 100 kilo wegen is voor iemand van 2.10m dus minder ongezond dan voor iemand van 1.60m.
Wat is daar nou onlogisch aan?
Een auto-ongeluk?!quote:Morgen.
Vandaag erachter gekomen dat het meer eten niet helpt, maar ik er juist door aankom(meer dan .5 kilo in c.a. 4 dagen. ) Dus maar weer terug naar mijn oude patroon:
O 2 volkorenbeschuitjes(1 kaas, 1 jam)
T: weet ik nog niet, wellicht appel
L: Weet ik nog niet, als ik thuis ben 2-3 plakken duits brood.
T Appel
D: Ravioli met sla(moet tot laat werken vandaag.)
S: Gister een auto ongeluk gehad, sindsdien wat last van mijn knie. Als dat vanavond niet te erg is ga ik even wat Jillians doen, anders geen S.
Ohja, reminds me; ik moet nog een setje gewichten kopen. Nu sla ik de stukken met gewichten(m.u.v. squats) steeds over. MisterTao recommender: darkkingll (i know..)
er zit ook vet tussen je bottenquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:39 schreef Zeester het volgende:
Ik ben ook een beetje aan het opruimen en vind mijn horloge net terug. Die zat altijd heel strak (zo'n nep-ice watch achtig ding) maar nu opeens kunnen er zo 2 schakels uit! Kan mijn wijsvinger er makkelijk tussen doen.
Dat polsen ook stiekem zoveel afvallen, dat lijkt toch vooral bot te zijn
Nou, best een hoop vet was dat dan kennelijk! Mijn ringen zijn inmiddels ook aan de losse kant. Nou heb ik van die flubber-vingers waardoor ze kleiner laten maken nog niet kan, want ze moeten nog over dat vette gedeelte heen, maar ze draaien zichzelf regelmatig om nu terwijl ik ze draag, wat heel irritant is (want zegelring en dan kan ik mijn vinger niet meer buigenquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
er zit ook vet tussen je botten
Je ribbenkast krimpt namelijk ook
Voor mij is het vooral een teken dat ik slanker begin te worden dan op mijn 18e, want dat is wanneer ik de ring kreeg. Goed teken welquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:45 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn trouwring is al kleiner dan mijn verlovingsring en dat scheelde maar zeven kilo. Gaat best hard!
Nou!quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:46 schreef Zeester het volgende:
[..]
Voor mij is het vooral een teken dat ik slanker begin te worden dan op mijn 18e, want dat is wanneer ik de ring kreeg. Goed teken wel
Als de trend straks maar eronder blijft!!quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er 5 hele dagen onder gezeten, en ruim ook, dus het komt ook wel goed, alleen dat weekendje en mijn eisprong gooien roet in het eten.
Dat geldt ook voor wegen, en zelfs voor gewicht relatief aan lengte (BMI). Je moet het als een indicator beschouwen. Hoe meer indicatoren je hebt, hoe beter het beeld dat je krijgt. Ik zie wel toegevoegde waarde van bijvoorbeeld het meten van je taille bovenop wegen, want je kunt een gezond gewicht hebben en toch ongezond veel vet hebben rondom je organen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:36 schreef Sometimes het volgende:
Dat meten, dat snap ik dus echt niet.
Hoe kan je nu uitgaan van absolute waarden voor (bijvoorbeeld) buikomvang zonder rekening te houden met de lengte van de persoon in kwestie. Een mollig persoon van 1m65 kan een betere score hebben dan een slank iemand van 2 meter...
Nja, BMI is uiteraard ook niet heilig, maar daar is het inderdaad tenminste nog gerelateerd aan elkaar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor wegen, en zelfs voor gewicht relatief aan lengte (BMI). Je moet het als een indicator beschouwen. Hoe meer indicatoren je hebt, hoe beter het beeld dat je krijgt. Ik zie wel toegevoegde waarde van bijvoorbeeld het meten van je taille bovenop wegen, want je kunt een gezond gewicht hebben en toch ongezond veel vet hebben rondom je organen.
Verder is het ook een kwestie van je eigen lijf leren kennen en voor jezelf bepalen waar je genoegen mee neemt. Het gewicht waar je vandaan komt, vind ik bijvoorbeeld ook een vrij belangrijke factor en daar wordt eigenlijk nooit naar gevraagd.
Ff iets heel anders sometimes. Is dat jouw kat in je avatar? Ik <3 zwart witjes. Ik heb er zelf ook 1quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:02 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nja, BMI is uiteraard ook niet heilig, maar daar is het inderdaad tenminste nog gerelateerd aan elkaar.
Dat van die indicatoren, daar ben ik het wel mee eens. Net zoals ik genoeg mensen ken die een prachtig BMI hebben en een keurig slanke taille maar totaal niet gezond leven. Dat is ze aan de buitenkant dan in ieder geval niet aan te zien.
Weet niet meer van wie de tip kwam, maar net bij de Decathlon een mat en van die stretchkabels (voor het roeien) gehaald.
Kan het iets te fleurige tuinstoelkussen weg uit mijn woonkamer
Goed zoquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:51 schreef Lonaa het volgende:
Isa, ik kan heel moeilijk ziek zijn. Heb wel de afwas gedaan (staat te drogen) en heb mijn dienstje voor vrijdagavond afgezegd. De enige verplichting de van de week op de agenda staat is een cursus op zaterdagmiddag. Die is maar 3 uurtjes.
Je ribben krimpen?! Echt waar?quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
Is ook wel logisch, want je hebt als je ipv 100 straks 70 kilo weegt ipv 85/90 BHomtrek wel 75 BHomtrek. En daarvan is maar een deel rug-vet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goed zoen een beetje aanrommelen in huis waarbij je elk moment weer op de bank kan gaan liggen is heel anders dan bijv gaan sporten of werken
[..]
Je ribben krimpen?! Echt waar?
M'n punt was meer dat al die ogenschijnlijk absolute indicatoren relatief zijn. Gewicht moet je relatief aan lengte bekijken, maar vetmassa moet je ook weer in relatie tot spiermassa in ogenschouw nemen. En daarom hoeft BMI an sich ook niks te zeggen. En zo vind ik het ook goed om je huidige gewicht te bekijken relatief aan je oude gewicht: we zijn geneigd niet gauw genoegen te nemen met wat we zijn afgevallen, maar 10-15% van je oude gewicht kwijtraken levert al enorme gezondheidsvoordelen op.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:02 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nja, BMI is uiteraard ook niet heilig, maar daar is het inderdaad tenminste nog gerelateerd aan elkaar.
So true!quote:Dat van die indicatoren, daar ben ik het wel mee eens. Net zoals ik genoeg mensen ken die een prachtig BMI hebben en een keurig slanke taille maar totaal niet gezond leven. Dat is ze aan de buitenkant dan in ieder geval niet aan te zien.
Dat was mijn kat...quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ff iets heel anders sometimes. Is dat jouw kat in je avatar? Ik <3 zwart witjes. Ik heb er zelf ook 1
Precies.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goed zoen een beetje aanrommelen in huis waarbij je elk moment weer op de bank kan gaan liggen is heel anders dan bijv gaan sporten of werken
[..]
nou, de ribben zelf niet, maar je ribbenkast klinkt in omdat ie minder ruimte hoeft te maken voor je interne vetjesquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
Dat wist ik ook niet. Tof!quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, de ribben zelf niet, maar je ribbenkast klinkt in omdat ie minder ruimte hoeft te maken voor je interne vetjes
Ah, dat snap ik. Het worden zo je vriendjes.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:07 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat was mijn kat...
![]()
(Mis 'm stiekem nog steeds, hij is al 2,5 jaar dood)
Wow echt?! Dat is goed nieuws.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor mij dan. Toen ik rond de 70/75 kilo was had ik ook al 85D en nu nog steeds.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:04 schreef Zeester het volgende:
[..]
Is ook wel logisch, want je hebt als je ipv 100 straks 70 kilo weegt ipv 85/90 BHomtrek wel 75 BHomtrek. En daarvan is maar een deel rug-vet.
Yep. Heb 'm ruim 15 jaar gehad (opgehaald in het asiel toen 'ie 2 was), dus qua leeftijd mag ik niet klagen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:11 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ah, dat snap ik. Het worden zo je vriendjes.
Da's geen probleem. Meestal is het dan ook weer snel weg (vocht).quote:
Nee geen doel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:26 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Da's geen probleem. Meestal is het dan ook weer snel weg (vocht).
Of is het een doel?
oh, het is je overkomen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Nee geen doel.
Maar 5 kilo vocht bijkomen in 4 dagen, dat lijkt mij ook wel heel erg veel.
Is er dan niet wat anders aan de hand?
Heb je veel zout gegeten (al dan niet bewust)?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Nee geen doel.
Maar 5 kilo vocht bijkomen in 4 dagen, dat lijkt mij ook wel heel erg veel.
Is er dan niet wat anders aan de hand?
90d > 80f....quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:22 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor mij dan. Toen ik rond de 70/75 kilo was had ik ook al 85D en nu nog steeds.![]()
Nee niet persoonlijk.quote:
Had ie zijn weegschaal bij zich?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Nee niet persoonlijk.
Iemand hier op het werk vertelde dat net. Hij was op vakantie na 4 dagen al 5 kilo bijgekomen (ook wel te zien overigens).
Snap wel dat de meesten wat bijkomen op vakantie, maar dit is wel heel absurd toch.
Yup, dat is best absurdquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef Waaghals het volgende:
nee niet persoonlijk.
Iemand hier op het werk vertelde dat net. Hij was op vakantie na 4 dagen al 5 kilo bijgekomen (ook wel te zien overigens).
Snap wel dat de meesten wat bijkomen op vakantie, maar dit is wel heel absurd toch.
De mijne is nu 5. Ik maakte me afgelopen week een beetje zorgen want hij was erg uit zijn doen, maar inmiddels is hij weer z'n oude vervelende zelf.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Yep. Heb 'm ruim 15 jaar gehad (opgehaald in het asiel toen 'ie 2 was), dus qua leeftijd mag ik niet klagen.
Hoe oud is de jouwe? (Deze zin moest ik herformuleren)
Die moet in principe nog wel een paar jaartjes mee kunnen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:53 schreef Zeester het volgende:
[..]
De mijne is nu 5. Ik maakte me afgelopen week een beetje zorgen want hij was erg uit zijn doen, maar inmiddels is hij weer z'n oude vervelende zelf.
Je kan er ook twee nemen, en katten slapen toch overdag (ik heb er drie en wij werken allebei fulltime - als ik een keer thuis werk zijn ze sjaggo want dan hou ik ze wakkerquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:17 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die moet in principe nog wel een paar jaartjes mee kunnen.
Heb al een paar keer een kitten aangeboden gekregen, maar ik begin er niet meer aan. Woon alleen en dus moet het beestje te veel alleen zijn. Daarnaast heb ik echt een hekel aan de kattenbak gekregen.
(en daarnaast het verdriet als er weer eentje doodgereden wordt - 2 keer gebeurd in de afgelopen jaren)
De kattenbak laat ik door B doenquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je kan er ook twee nemen, en katten slapen toch overdag (ik heb er drie en wij werken allebei fulltime - als ik een keer thuis werk zijn ze sjaggo want dan hou ik ze wakker_! )
Doodrijden is helemaal makkelijk te voorkomen als je ze gewoon binnen houdt.
Maar dat van die kattenbak begrijp ik wel
O ja, nee, dat is waarquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat voordeel heeft een alleenstaande niet
Mijn kat sliep tegelijk met mij (en nog op mijn kussen ook).quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je kan er ook twee nemen, en katten slapen toch overdag (ik heb er drie en wij werken allebei fulltime - als ik een keer thuis werk zijn ze sjaggo want dan hou ik ze wakker_! )
Doodrijden is helemaal makkelijk te voorkomen als je ze gewoon binnen houdt.
Maar dat van die kattenbak begrijp ik wel
Een kater bij 2 poezen zetten gaat makkelijker dan nog een poes erbij. Vrouwtjes kunnen het lastiger met elkaar vinden dan mannetjesquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:58 schreef Zeester het volgende:
Mijn kat komt ook niet buiten, en slaapt ook gelijk met mij (meestal). Ben ik wel blij om, want als hij de hele nacht op zou zijn zou het wel wat vermoeiend zijn aangezien we 30 m2 ofzo delen samen.
Ik ben nu trouwens beetje aan het twijfelen. Mijn huisgenootje hoort morgen of ze gaat verhuizen of niet, en zou dan samen kunnen gaan wonen met mijn WW-maatje/vriendin/ex-huisgenootje (dus weet dat we op dat vlak goed matchen), maar zij heeft OOK 2 katten. En dan is dit huisje van 50m2 wel echt een beetje te klein, met z'n 3. En ik weet niet of haar dames en mijn meneer het kunnen vinden.
Nou, ja... die van ons werden vijf jaar geleden samengevoegd en de kater slaat nog steeds dagelijks de dames door het hele huis heen. En dat is 135m2quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Een kater bij 2 poezen zetten gaat makkelijker dan nog een poes erbij. Vrouwtjes kunnen het lastiger met elkaar vinden dan mannetjes
50m2 voor 3 katten kan. (Ik woon met vriendlief, hond en 2 katten (waarvan 1 volbloed bengaal) op 50m2)
Is het een rode kater, toevallig?quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, ja... die van ons werden vijf jaar geleden samengevoegd en de kater slaat nog steeds dagelijks de dames door het hele huis heen. En dat is 135m2
nee, het is een britse korthaar, die zijn doorgaans nog te lui om hun eigen aars te wassen ookquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is het een rode kater, toevallig?
En misschien dat ik "over het algemeen" in mijn post moeten zetten.
De dames zouden natuurlijk op zijn territorium komen. Mijn kat kon het met de kat van mijn eerste huisgenootje enorm goed vinden (sliepen altijd samen en wasten elkaar de hele dag), maar met de kat van mijn 2e huisgenootje was het altijd complete oorlog (zo erg dat we ze niet samen lieten, de hare op haar kamer en buiten (ging via plant aan de gevel naar buiten), de mijne in mijn kamer, de gang en de keuken), dus ik weet t niet. Maar als zij d'r huis opzegt en het blijkt niet goed te gaan, dan hebben we wel echt een probleem dus, want die van haar gaan niet naar buiten en aan die kant is ook geen balkon dus dan zitten ze met zijn 2 op 20 m2 dag en nacht :s.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Een kater bij 2 poezen zetten gaat makkelijker dan nog een poes erbij. Vrouwtjes kunnen het lastiger met elkaar vinden dan mannetjes
50m2 voor 3 katten kan. (Ik woon met vriendlief, hond en 2 katten (waarvan 1 volbloed bengaal) op 50m2)
Dan snap ik het niet nee.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, het is een britse korthaar, die zijn doorgaans nog te lui om hun eigen aars te wassen ook
Misschien de katten eerst eens 2 weken op proef?quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:05 schreef Zeester het volgende:
[..]
De dames zouden natuurlijk op zijn territorium komen. Mijn kat kon het met de kat van mijn eerste huisgenootje enorm goed vinden (sliepen altijd samen en wasten elkaar de hele dag), maar met de kat van mijn 2e huisgenootje was het altijd complete oorlog (zo erg dat we ze niet samen lieten, de hare op haar kamer en buiten (ging via plant aan de gevel naar buiten), de mijne in mijn kamer, de gang en de keuken), dus ik weet t niet. Maar als zij d'r huis opzegt en het blijkt niet goed te gaan, dan hebben we wel echt een probleem dus, want die van haar gaan niet naar buiten en aan die kant is ook geen balkon dus dan zitten ze met zijn 2 op 20 m2 dag en nacht :s.
Zou kunnen, maar als dat huis morgen doorgaat gaat mijn huidige huisgenoot per 1 augustus weg, dus dan is het allemaal erg kort dag. Ik hoop stiekem dat ze dat huis morgen niet krijgt, dan heb ik vermoedelijk nog een half jaar respijt, want ze wil eigenlijk liever nog even wachten en sparen voor ze gaat samenwonen (maar dit huis is een grote kans, dus dan doen ze het wat eerder).quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Misschien de katten eerst eens 2 weken op proef?
Ik snap de dilemma's wel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:08 schreef Zeester het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar als dat huis morgen doorgaat gaat mijn huidige huisgenoot per 1 augustus weg, dus dan is het allemaal erg kort dag. Ik hoop stiekem dat ze dat huis morgen niet krijgt, dan heb ik vermoedelijk nog een half jaar respijt, want ze wil eigenlijk liever nog even wachten en sparen voor ze gaat samenwonen (maar dit huis is een grote kans, dus dan doen ze het wat eerder).
Ja, ik weet t. Ik heb ook gewoon een luxeprobleem. Fijn huis in een van de leukste wijken in A'dam, dus heel veel mensen zouden hier willen wonen. Maar dat betekent dus ook dat ik elke keer als ik een nieuwe huisgenoot moet heel kritisch naar al mijn vrienden moet kijken, en ze dus ook eventueel moet teleurstellen. En ik woon nu met 1 van mijn beste vriendinnetjes dus dat is gewoon ideaal, het wordt er niet persé beter op als zij weggaat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik snap de dilemma's wel.
Kort dag betekend niet onmogelijk.
Hoewel, misschien moet ik je ook geen advies geven. Ik maak altijd impulsieve beslissingen.
Nee, maar op dit moment kan ik er wel 3 bedenken die dat evt zouden willen. Want goede huizen in A'dam zijn best schaars.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
Willen al jouw vrienden dan bij je intrekken?
De pijpquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:17 schreef miss_sly het volgende:
Ben ik wel heel benieuwd waar jij in Amsterdam woont!
O ja, daar willen zeker studenten graag wonen!quote:
Precies. En het is aan een leuk/rustig pleintje, ruime kamer (20'ish vierkante meter met apart 'slaaphokje'), voor in principe onbepaalde tijd, voor niet al teveel geld. Ik zou hier ook echt graag willen wonen, als ik er niet al woondequote:Op woensdag 26 juni 2013 15:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, daar willen zeker studenten graag wonen!
90e > 85f > 80g > 75h... Jammer dat de bamboozles niet mee krimpenquote:
Die heb ik ook een! Een blotched silvertabby kater van 3 jaar. Lieverds zijn het <3 Heb ook een frans vuilnisbakje, die is inmiddels dik 2 en zooo anders! Vooral actiever en slimmer, probeert ons veel meer uit.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, het is een britse korthaar, die zijn doorgaans nog te lui om hun eigen aars te wassen ook
Ja inderdaad. als ik ooit eens op mijn streefgewicht ben dan kan ik wel op voor een verkleining. Anders val ik vooroverquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
90e > 85f > 80g > 75h... Jammer dat de bamboozles niet mee krimpen
[..]
Die heb ik ook een! Een blotched silvertabby kater van 3 jaar. Lieverds zijn het <3 Heb ook een frans vuilnisbakje, die is inmiddels dik 2 en zooo anders! Vooral actiever en slimmer, probeert ons veel meer uit.
Hier een goede dag met een mooi lijstje, dus verheug me op de weegschaal morgenvroegI'll keep you posted...
God herkenning. Hij is nu 2 jaar deaud, maar ik kan nog in momenten van afgeleidheid de voordeur voorzichtig opendoen omdat ik niet wil dat poes naar buiten gliptquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:07 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat was mijn kat...
![]()
(Mis 'm stiekem nog steeds, hij is al 2,5 jaar dood)
En ook hier herkenningquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:17 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die moet in principe nog wel een paar jaartjes mee kunnen.
Heb al een paar keer een kitten aangeboden gekregen, maar ik begin er niet meer aan. Woon alleen en dus moet het beestje te veel alleen zijn. Daarnaast heb ik echt een hekel aan de kattenbak gekregen.
(en daarnaast het verdriet als er weer eentje doodgereden wordt - 2 keer gebeurd in de afgelopen jaren)
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:04 schreef CarOnline het volgende:
Jarig vandaag en ik voel een gevecht tegen de taarten opkomen want ze zien er wel enorm smakelijk uit![]()
![]()
Verder nog niks gezondigd én alleen maar 'gezonde hapjes' voor vanavond maar ook stokbrood met filet americain en knoflook boter en saladetjes.
Ahhh was het maar morgen
ja, daar heb je spuitbussen voor bij intratuin!quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En poezels zijnAlleen die van ons pist nu steeds bij de voordeur
Ze mag niet naar buiten maar ruikt daar andere katten. Iemand de gouden tip om dit tegen te gaan?
En de plek schoonmaken met azijn. Azijn breekt de eiwitten in de urine af. Met gewone allesreiniger oid blijven er restjes zitten. Kan ook eventueel aan de andere kant van de voordeur als daar andere katten piesen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En poezels zijnAlleen die van ons pist nu steeds bij de voordeur
Ze mag niet naar buiten maar ruikt daar andere katten. Iemand de gouden tip om dit tegen te gaan?
quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, daar heb je spuitbussen voor bij intratuin!
Dit zijn tips waar ik iets mee kanquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En de plek schoonmaken met azijn. Azijn breekt de eiwitten in de urine af. Met gewone allesreiniger oid blijven er restjes zitten. Kan ook eventueel aan de andere kant van de voordeur als daar andere katten piesen.
Je hebt ook een duur goedje, urine off, werkt als een tierelier. Kan je ook je eigen toilet mee schoonmaken.
welke pm was dat ook weer, ik heb zelf ook eentje gehad tijd geleden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:49 schreef Brighteyes het volgende:
MaJo, je hebt ooit een PM met hele nuttige info gehad van v1z0r, heb je die nog? v1z zelf is hem nl kwijt.
Ik ga even op zoekquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:49 schreef Brighteyes het volgende:
MaJo, je hebt ooit een PM met hele nuttige info gehad van v1z0r, heb je die nog? v1z zelf is hem nl kwijt.
Nou dat dus...quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Misschien. Ooit weer. Als het vaarwater allemaal weer wat rustiger is. Nu vind ik het ook gewoon te lekker om geen enkele verplichting te hebben
Gevonden en geforward naar jou en vaizquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ow ik heb net ook alweer zitten lezen over dat ding......en hij roept me ;-)quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn zoku ijsmakertoetje van nog geen 30 kcals en toch lekker! (Frambozenyogho
)
quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn zoku ijsmakertoetje van nog geen 30 kcals en toch lekker! (Frambozenyogho
)
http://www.medpets.nl/urineoff+kat/quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn tips waar ik iets mee kanDe buurtkatten pissen ook voor de deur inderdaad, erg irritant
Azijn ga ik eerst proberen
Heb nu citroen en eucalyptus reiniger geprobeerd maar dat helpt dus voor geen meter
En anders dat urine off eens proberen, waar kun je dat kopen?
Is dat kattenschrik? Helpt niet bij onze deurmaturineerderdquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:58 schreef Stormqueen het volgende:
Die spuitbus is trouwens om katten weg te houden op bepaalde plekken
ik gebruik m dagelijks. Maar je moet wel van hard ijs houden en een plekje in je vriezer hebbenquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:45 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ow ik heb net ook alweer zitten lezen over dat ding......en hij roept me ;-)
Is ie echt zo geniaal?
Miss over 400gr dat ik m mezelf cadeau doe want dan is de stand -15 ;-)
ijsmachine is ook veel ruimtevretender en tijdrovender. Dit is gewoon vloeistof gieten, tien minuten wachten, fini!quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Gegoogled, ik heb in mei met dat ding in mijn handen gestaan in Singapore maar vreesde voor eenzelfde weinig gebruik als mijn ijsmachine. Nu hou ik ook niet van yoghurtijs dus dat helpt niet.
Maar ik ben wel nieuwsgierig nu.
Dat doe ik 's ochtends ook soms wel eens, als we wat laat uit bed waren en ik vanuit huis werk. Als we tegelijk weg moeten mag hij 't zelf uitzoekenquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:51 schreef Stormqueen het volgende:
Smeer je zn bammetjes?![]()
![]()
Ik hoop wel dat je je snel weer wat beter voelt
Ja.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:51 schreef Stormqueen het volgende:
Smeer je zn bammetjes?![]()
![]()
Ik hoop wel dat je je snel weer wat beter voelt
Dat jij dat nog weet joh!quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:53 schreef Stormqueen het volgende:
Zo lang heb jij toch nog geen relatie trouwens, lonaa? Volgens mij zat jij een jaar geleden in een breakup, of was dat iemand anders?
Wat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:56 schreef Stormqueen het volgende:
Sinds ik ooit een vriendje had wiens moeder om zes uur op stond enkel om de bammen voor haar zoon van 20 te smeren ben ik daar bijzonder gevoelig voor geloof ik
Het wordt verder ook niet verwacht en hij doet 't eigenlijk gewoon altijd wel zelf, maar soms bij langdurig noodzakelijk toiletbezoek ofzo (quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ermahgerd nee, dat gaat me serieus te ver
Ik vind het liefdevol en het houd mijn koelkast opgeruimd. Verder, zo gauw hij denkt dat het vanzelfsprekend is, kap ik ermee.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het betuttelend en moederlijk en dat lijkt mij persoonlijk geen fijne relatiebasis. Maar hey, dat ben ik, iedereen moet doen waar ie blij van wordt natuurlijk
Is het alleen om de geur te verwijderen of zorgt het er ook voor dat de kat er niet meer plast? Want dat is het belangrijkstequote:Op woensdag 26 juni 2013 20:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
http://www.medpets.nl/urineoff+kat/
En dan de spray.![]()
Zelf een kat gehad (die heb ik nog steeds) die altijd ruzie had met de kat van mijn ex en overal in huis zeek. Vooral op plekken waar de andere kat graag lag.![]()
Het is een hele naar probleem.
Geeft niks.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zeg al, ieder zijn ding. Mea culpa
Het verwijderd geur, maar ook urinesporen die anders blijven zitten. Dat zorgt er in ieder geval voor dat ze niet meer daar plassen OMDAT het naar hun of hun rivaal ruikt. Dat ze er nooit meer plassen kan ik je niet garanderen. Snap je?quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is het alleen om de geur te verwijderen of zorgt het er ook voor dat de kat er niet meer plast? Want dat is het belangrijkste
Ik moest googlen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:03 schreef motorbloempje het volgende:
Bentoboxen hoeft hij iig niet te verwachtengewoon een kleffe boterham met pindakaas
Ik snap hetquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geeft niks.![]()
Leg het alleen wel graag uit. Wil niet als volgzaam kind of moederfiguur gezien worden.
[..]
Het verwijderd geur, maar ook urinesporen die anders blijven zitten. Dat zorgt er in ieder geval voor dat ze niet meer daar plassen OMDAT het naar hun of hun rivaal ruikt. Dat ze er nooit meer plassen kan ik je niet garanderen. Snap je?
8 boterhammen en een stuk fruit per dag. Burgerlijkheid ten top.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:06 schreef Stormqueen het volgende:
Die van mij luncht nooit. Helemaal handig
Sorry!quote:
Dacht ook niet dat je het zo bedoelde hoorquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sorry!![]()
Zo bedoelde ik het niet.
Mensen vinden me vaak onduidelijk en/of langdradig, ben ik eens bondig en duidelijk.
Ja, dat begrijp ik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dacht ook niet dat je het zo bedoelde hoorMaar kwam even wat raar over met dat snap je erachter
En dan zeggen dat wat ik doe betuttelend is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:11 schreef Stormqueen het volgende:
Fruit eet ie ook nooit uit zichzelf. Alleen als ik het in stukjes gesneden in zijn handen duw!!
Ga ik zo doen jaquote:
ik doe het ook niet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dan zeggen dat wat ik doe betuttelend is.!!
Werkt t ook niet als je gewoon een fruitschaal op tafel hebt staan ofzo?quote:
als je niet kan slapen van de honger heb je jezelf echt uitgehongerd vandaag en moet je gaan eten. Als je niet kan slapen omdat je aan eten blijft denken moet je een boek pakken en je gedachten verzettenquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ga ik zo doen jaMaar ik kan dan vaak niet slapen van de honger dus misschien moet ik nog iets kleins nemen. Heb ook best weinig gegeten vandaag besef ik nu
nee, dat is niet gesnedenquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Werkt t ook niet als je gewoon een fruitschaal op tafel hebt staan ofzo?
Dat werkt hier wel.
Hij kan niet gewoon een stuk van een appel afbijten? Of lust ie de schil niet?quote:
Ik heb echt te weinig gegeten, dat heb ik altijd als ik ziek ben. Dus neem zo nog wel ietsquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als je niet kan slapen van de honger heb je jezelf echt uitgehongerd vandaag en moet je gaan eten. Als je niet kan slapen omdat je aan eten blijft denken moet je een boek pakken en je gedachten verzetten
ohnee, een appel hoeft ie niet. Alleen luxe zomerfruit uiteraard. Maar hij taalt er gewoon echt niet naarquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hij kan niet gewoon een stuk van een appel afbijten? Of lust ie de schil niet?
Ja, ik ook. Ik vind het wel heel spannend stiekem, ook al betreft het niet direct mij. Maar goed, we weten het morgen hoogstwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:22 schreef Lonaa het volgende:
Ben benieuwd hoe het voor je uitpakt Zeester!
Nu ga ik echt brood smeren en slapen. M'n prutoog begint te sputteren. (Dat klinkt heel smerig.)
Hopelijk vannacht doorslapen zonder wakker worden van de pijn en dan wil ik morgen weer wat gaan doen. Als het gaat...
Qua eten was het vandaag:
O: Smoothie van yoghurt, aardbei, bosperzik, lijnzaad, spinazie, rabarber.
T: kleine speltboterham met rauwe ham, 1 met smeerkaas.
L: roerei van 1 ei met een tomaat en 4 grote champignons en 4 plakjes ontbijtspek
D: 150 gram lamsgehakt, wat broccoli, 1 zelfgebakken stukje flatbread, flinke eetlepel fetadip met yoghurt.
T: Zo een vreetbui met chips en chocola.
Het was denk ik zo'n 250 gram, want het was ongeveer zo'n halve bak van de AH. Dus dat is inderdaad niet weinig, daar heb je gelijk aan. Maar ik zie dat dan als 1 portie dus dan lijkt het wel weinig. Goed dat je het zegtquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:30 schreef Stormqueen het volgende:
Een flinke bak aardbeien is in mijn hooft 500 gram, zo weinig is dat niet qua fruit ?
hooft?quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:30 schreef Stormqueen het volgende:
Een flinke bak aardbeien is in mijn hooft 500 gram, zo weinig is dat niet qua fruit ?
Een mede humus liefhebberquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:33 schreef miss_sly het volgende:
Ja, lijstje van vandaag:
O: magere yoghurtmethalve banaan, aanbieden, cruesli en lijnzaad
T: 3 crackertjes met humus
L: bruine vol filet, bruine bol rosbief
T: magere fruityoghurt en halve mango
T: gekookt eitje en crackertje humus
D: couscous met gegrilde groente en kip, ongeveer kwart meloen na
T: handje noten
S: 20km/anderhalf uur fietsen.
Morgenavond weer sporten * O*
Je gaat het vast hartstikke naar je zin hebben! En dan inderdaad vol nieuwe energie terug en er flink tegenaan. Je moet toch eerst ook nog op en neer naar Turkije vliegen met je moeder?quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Hee verdomd Skuu is terug en ik heb nog niet gevraagd of ze walgelijk bruin is geworden bij haar privé zwembad.
Zeester, je gaat lekker.
Ik was al 2,5 week ofzo niet op de weegschaal gestaan want at alles wat ik tegen kwam en heb al tijden niet meer fatsoenlijk gekookt maar de schade valt mee, niet aangekomen, alleen stilgestaan. Ik vermoed dat ik op vakantie wel afval (doe ik altijd) en dan is met een beetje geluk -15 wel te halen voor 1 september! Als ik terug ben kan ik het hardlopen hopelijk ook weer oppakken, en ga ernaast Jillian doen aangezien ik dan toch zeeën van tijd heb.
Ik ben echt bloednerveus voor m'n vakantie overigens. Wat heb ik me toch weer op m'n hals gehaald
.
Maand of drie terug heb ik echt bákken vol humus weggessmeerd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:37 schreef Zeester het volgende:
[..]
Een mede humus liefhebber. Ik ben de laatste tijd weer echt verslaafd. Het is niet het meest laag-calorische broodbeleg, maar het is zo lekker en peulvruchten zijn gezond toch
.
ik vind m top!quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zojuist een uitdaging overleefd, waar ik zelf ook wel een beetjevan ga... Maar ik had een sociaal ding en ik heb geen biljoen calorietjes in wijn gedronken.
SQ, ik weet dat jij mijnquote:
Ja, ik vlieg zaterdagochtend naar Turkije, dan dinsdag terug naar Düsseldorf en van daaruit direct door.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:40 schreef Zeester het volgende:
[..]
Je gaat het vast hartstikke naar je zin hebben! En dan inderdaad vol nieuwe energie terug en er flink tegenaan. Je moet toch eerst ook nog op en neer naar Turkije vliegen met je moeder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, ik vlieg zaterdagochtend naar Turkije, dan dinsdag terug naar Düsseldorf en van daaruit direct door.Volgens mij maak je dat helemaal goed met je leuke persoonlijkheid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, ik vlieg zaterdagochtend naar Turkije, dan dinsdag terug naar Düsseldorf en van daaruit direct door.Kun je dat goedmaken met gedrag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed zelfbeeld die je uitdraagt zegt zoveel... Net alsof doen is een stap, he
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
huh, je valt een paar ons af en je gaat vieren door uitgebreid te eten, dat begrijp ik niet?quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:18 schreef Zeester het volgende:
Ik was weer 6 ons lichter bij de WW. Tamelijk onverwacht, want ongesteld en gisteren en eergisteren toch een beetje buiten het boekje gegaan op snoepgebied. Maar ik kon het kennelijk hebben, want verder wel redelijk actief geweest.
Het is altijd zo fijn om weer een nieuw cijfer voor de komma te zien verschijnen. In dit geval was het 96 ipv 97, dus er moet nog een hoop gebeuren, maar ook kleine stapjes zijn het vieren waard!
Daarna heerlijk 3 gangen uit eten geweest met mijn WW vriendin. Ik heb ook verteld dat m'n huisgenootje misschien vertrekt maar dat het me een slecht idee lijkt als zij hier komt wonen ivm de 3 katten en dat snapte ze en vond ze ok. En fijn dat ik het zo eerlijk zei. Morgen rond 12 hoor ik of m'n huisgenootje gaat of blijft. Spannend!
*boks*quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het betuttelend en moederlijk en dat lijkt mij persoonlijk geen fijne relatiebasis. Maar hey, dat ben ik, iedereen moet doen waar ie blij van wordt natuurlijk
in Jordanië kreeg je het bij zowat elke maaltijd. Was er daarna wel even zat vanquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maand of drie terug heb ik echt bákken vol humus weggessmeerd.
Ja, maar zeik dan gewoon dat je in een chrrrrrrrrrrrrrrristen gehucht woont. Je hoeft imo nooit een reden te zoeken als je in zo'n voorportaal van de hel woont. Das dan wel weer fijnquote:Op donderdag 27 juni 2013 07:43 schreef Stormqueen het volgende:
Die mensen willen helemaal geen oplossing Phoebe, die willen gewoon iets te zeiken hebben
geen dankquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:43 schreef V1z0R het volgende:
Hier dan nog maar even dank voor PM van Majo naar BE, omdat je PM-box vol zit en zo...
Wauw!quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:19 schreef Tink89 het volgende:
Jeej voor jullie allemaal en een gigajeej voor mezelf, want, uhmmm, zegmaar....
Die verdome -40 had ik vanochtend exact op de weegschaal! 33,3333% van mijn lijf in drie jaar. Damn, wat word ik er blij van
Wow wat een prestatiequote:Op donderdag 27 juni 2013 08:19 schreef Tink89 het volgende:
Die verdome -40 had ik vanochtend exact op de weegschaal! 33,3333% van mijn lijf in drie jaar. Damn, wat word ik er blij van
Ik ben begonnen met lijnzaad nadat ik gestopt ben met roken. Ik deed niet meer poepen. Met lijnzaad wel.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:32 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom eten jullie eigenlijk lijnzaad? En het valt me op dat ik overal ineens speltboterhammen voorbij zien komen. Nieuwe rage?
wut.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:52 schreef Stormqueen het volgende:
We hebben nu een fancy nieuwe bakker in eindhoven die ook spelt verkoopt... 4,50 voor 1 mik!
Is speltbrood net zo gezond als volkoren brood? En hoe smaakt het?quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:42 schreef Lonaa het volgende:
Speltboterhammen vind ik al jaren lekker. Vroeger hadden we dat thuis wel eens, nu is het makkelijker verkrijgbaar, denk ik.
Gewoon een keer kopen en uitproberen, Claudia_x! Ik vind het bijv echt niet zo lekker en dat het gezonder zou zijn dan tarwebrood gaat op voor een kleine groep mensen die niet goed tegen tarwe kunnen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:59 schreef Claudia_x het volgende:
Is speltbrood net zo gezond als volkoren brood? En hoe smaakt het?
Ik vind het wel lekker.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
mn volkoren speltmeel bevat meer eiwit dan volkoren tarwemeel. Spelt maakt bij het bakken ook makkelijker gluten, lekker stevig deeg. Ik bak zelf broodquote:Op donderdag 27 juni 2013 08:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben dus opgegroeid in zo'n refo-dorpquote:Op donderdag 27 juni 2013 07:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja, maar zeik dan gewoon dat je in een chrrrrrrrrrrrrrrristen gehucht woont. Je hoeft imo nooit een reden te zoeken als je in zo'n voorportaal van de hel woont. Das dan wel weer fijn
Ik had dus gister mijn social ding en ik heb me keurrrrrrrrrrrig gedragen en ik woog vanmorgen exact hetzelfde als gisteren en ik heb al 4 dagen niet gekakt
na Jordanië kon ik geen Pita met Hummus meer zien.quote:Op donderdag 27 juni 2013 07:45 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
in Jordanië kreeg je het bij zowat elke maaltijd. Was er daarna wel even zat van
Wat onwijs goed zeg!quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:19 schreef Tink89 het volgende:
geen idee, ik durf niet naar binnen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:55 schreef Isabeau het volgende:
Wat kost een normaal brood bij die bakker dan, SQ
En![]()
voor Tink!! Wat een prestatie, meid
Het doel is een gezond gewicht met een beetje speling. -50 is dan wel heftig, maar - 46-47 moet eigenlijk wel te doen zijn. Vooralsnog maar gewoon even genietenquote:Op donderdag 27 juni 2013 08:34 schreef Stormqueen het volgende:
Tink, wat fantastisch!!!
Ga je nog voor de -50, of is dit voldoende?
Ik doe het nu ook elke dag voor mijn ontbijt en het bevalt me heel erg goedquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:02 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag goed begonnen aan de vakantie
Half uurtje gewandeld, wil ik voortaan dagelijks gaan doen.
Even een momentje voor jezelf.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe het nu ook elke dag voor mijn ontbijt en het bevalt me heel erg goed
Natuurlijk gezien is het ook veel logischer om eerst wat te doen en dan pas te eten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe het nu ook elke dag voor mijn ontbijt en het bevalt me heel erg goed
Er zijn mensen die het zo bekijken en er baat bij hebben. Ik doe het ook niet hoor.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:39 schreef Sarabi het volgende:
mwah zo zou ik het tegenwoordig niet meer bekijken
ik doe wel eerst even iets eten
Ik doe het hier om:quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:39 schreef Sarabi het volgende:
mwah zo zou ik het tegenwoordig niet meer bekijken
ik doe wel eerst even iets eten
Aha.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe het hier om:
http://www.dailymail.co.u(...)0-cent-body-fat.html
Wow! Topper!quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:19 schreef Tink89 het volgende:
Dat geldt voor mij ook. Eten zo lang mogelijk uitstellen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Aha.
Echt sporten zou ik niet voor het ontbijt doen, wandelen kan nog wel.
Maar persoonlijk doe ik het niet omdat het de vorige keer obsessief begon te worden (zo min mogelijk eten, zo veel mogelijk voor het ontbijt sporten).
Dat deed ik heel regelmatig vroeger (hielp niets), maar toen hoorde ik ooit van iemand dat dat soort gedrag je kans op diabetes vergroot (want grote suikerdalen en pieken) en sindsdien doe ik het nooit meer.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat geldt voor mij ook. Eten zo lang mogelijk uitstellen.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:01 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat deed ik heel regelmatig vroeger (hielp niets), maar toen hoorde ik ooit van iemand dat dat soort gedrag je kans op diabetes vergroot (want grote suikerdalen en pieken) en sindsdien doe ik het nooit meer.
ok, daar heb ik helemaal geen last van. Na het wandelen maak ik direct een lekker ontbijt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:54 schreef Sarabi het volgende:
Aha.
Echt sporten zou ik niet voor het ontbijt doen, wandelen kan nog wel.
Maar persoonlijk doe ik het niet omdat het de vorige keer obsessief begon te worden (zo min mogelijk eten, zo veel mogelijk voor het ontbijt sporten).
Goed bezigquote:Op donderdag 27 juni 2013 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ha! Ik heb de 10 dagen van Jillian's level 1 in 11 dagen gedaan
Zalandoquote:
Das heul duur, toch?quote:
Daar ben ik een beetje huiverig voor. Dat het niet past ofzo. Hoe doe je dat dan met terugsturen?quote:
Wehkamp! Zitten genoeg betaalbare opties tussen. Veel bestellen, en ook in verschillende maten. Dan terugsturen wat je niet wilt. Het maakt niet uit of dat veel is of niet. Ze ontmoedigen nu zelfs het achteraf ruilen (dan moet je 2x verzendkosten betalen).quote:
gewoon doen, kost iets meer dan binnen Nederland maar nog steeds de moeite waard vaak.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Das heul duur, toch?
[..]
Daar ben ik een beetje huiverig voor. Dat het niet past ofzo. Hoe doe je dat dan met terugsturen?
Ik heb nog nooit iets hoeven terugsturen, maar er zit gewoon een soort retoursticker op en een formulier waarop je een hokje aan vinkt waarom je het terug stuurt. Ik vind het idd wel de moeite waard, want ze hebben zulke leuke jurkjes!quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Das heul duur, toch?
[..]
Daar ben ik een beetje huiverig voor. Dat het niet past ofzo. Hoe doe je dat dan met terugsturen?
Zalando heeft van alles, van duur tot goedkoop. Heb er zelf net een jurkje van Villa of Vero Moda gekocht voor 35 euro. Terugsturen is ook gratis. Zo makkelijk! Ik haat winkelenquote:Op donderdag 27 juni 2013 11:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Das heul duur, toch?
[..]
Soms wel, soms niet. Als het om blousjes gaat, pas ik er bovenom niet in als het geen 46 is. Die koop ik dan ook zeldenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
Jij hoeft toch niet meer in de grote maten, tink?
Ik had al een stuk Engelse drop in mijn mond tot ik besefte dat als ik er 1 neem, ik de halve zak ga leegpeuzelen. Heb het in een tissue uitgespuugd en weggegooidquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
Oh man, dit haat ik zo.
Net geluncht met 2 boterhammen m kipfilet en komkommer, 1 boterham met appelstroop, een halve (vrij grote) paprika en 1 gekookt ei. Dat is ong een half uurtje geleden en ik zit hier echt op mijn stoel te stuiteren van de TREK!!!!!Het is dat ik te lui ben om naar de automaat te lopen anders ging ik idd nog iets van een koek oid halen.
Ik stond al in het kastje bij ons te kijken, maar gelukkig is dat leeg.
Heldin!quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had al een stuk Engelse drop in mijn mond tot ik besefte dat als ik er 1 neem, ik de halve zak ga leegpeuzelen. Heb het in een tissue uitgespuugd en weggegooidSoms is trek zó frustrerend
Ik neem wel extra kopjes thee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had al een stuk Engelse drop in mijn mond tot ik besefte dat als ik er 1 neem, ik de halve zak ga leegpeuzelen. Heb het in een tissue uitgespuugd en weggegooidSoms is trek zó frustrerend
Ik neem wel extra kopjes thee.
En toen was een kantoortuin zonder voedsel in de omgeving ineens niet zo heel fijn meer?quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Kudt, mijn appel ligt nog op het aanrecht en ik heb bizar vroeg geluncht vandaagen ik eet pas om half acht
quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:37 schreef Sarabi het volgende:
ow dat is echt wel heel vervelend BE!
@Isa had je in Slank gelezen over mijn motivatie?Niet leuk als zij altijd de dikste is geweest. Er is maar 1 oplossingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan bedoel ik niet haar allemaal bonbons gaan sturen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Diepvries.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:08 schreef Isabeau het volgende:
Kan je nog zakken boerenkool kopen, LonaaOf had je nog in diepvries?
quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet leuk als zij altijd de dikste is geweest. Er is maar 1 oplossingEn dan bedoel ik niet haar allemaal bonbons gaan sturen.
Pfft, klinkt vermoeiend, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanochtend een nieuwe motivator bedacht. Mijn beste vriendin, die van die AD/zelfmoordpogingen/gedoe/gezeik heeft inmiddels dus op haar 32 ook nog even tussen neus en lippen door een eetstoornis ontwikkeld. Dat is pure afleiding van het echte probleem (de depressie dus) maar goed, ze heeft 'm wel. Ze is door de depressie maanden niet in beweging geweest en kwam dus aan. Nieuwe pillen geprobeerd, en kwam aan. Andere pillen zorgden voor vreetbuien. Door weer andere pillen kreeg ze flinke spierafbraak. Dus geen conditie, 15 kilo extra gewicht en slechte spierontwikkeling door diverse oorzaken zorgen voor flink wat gekots.
Op dit moment is ze net een klein kind, ondanks dat ze gelukkig met braken gestopt is. Ze neemt alleen de dingen aan die haar goed uitkomen zoals dat je 45 minuten aan cardio moet doen om vet te beginnen te verbranden. Ze denkt dat ze allergisch is voor volkoren dus eet alleen nog maar witbrood. Eigenlijk het liefst een paar craquotte achtige dingen. Ze wil niet aannemen dat er in het meeste bruinbrood dus heul geen volkoren zit. Vorige week bood ik haar een Roosvicee sapje aan en toen zei ze heel verschrikt dat daar calorieen inzittenIk trek dit gedrag echt zo slecht van haar, maar goed. Ik hou mijn mening zoveel mogelijk voor me.
Shit, weer zo'n dagboekpost. Ok, lang verhaal kort: ik wil dus een goed voorbeeld voor haar zijn.
Thanksquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:18 schreef Zeester het volgende:
Ik ben ook altijd overal de dikste geweest. In m'n familie aan beide kanten, van al m'n vrienden. Nu probeer ik inmiddels van m'n grotere en zwaardere mannelijke vrienden te achterhalen hoe zwaar ze zijn, en of ik ze al ingehaald heb. Nog niet vooralsnog, maar ik weet nog niet van allemaal hoe zwaar ze zijn.
Lucky, lijkt me heel moeilijk om nog een goede vriendin te blijven als iemand zo zelfdestructief is. Knap van je!
Nog één laatste opmerking, dan is alle frustratie er denk ik uitquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Pfft, klinkt vermoeiend, eerlijk gezegd.
Ik ben misselijk en heb hoofdpijn en moet vanavond naar die rottige barbecue... IK WIL NIET! [/zeikmodus]
quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben dus stiekem wel heel blij dat een vriendin die 60 kilo was afgevallen door haar maagband daar nu weer de helft van heeft bijgegeten en weer (iets) dikker is dan ik. Jammergenoeg kan zij zich veel beter kleden
Was er vergeten bij te zetten dat ze dolgelukkig is met haar nieuwe gewichtquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]Daar zou ik dus echt niet blij van worden, dat zou ik heel erg voor haar vinden.
Het feit dat mijn nicht's operatie mij motiveert wil absoluut niet zeggen dat ik het haar niet gun om mooi slank te worden. Mijn hemel, ze mag ook wel eens slank zijn (na alle pesterij die ze heeft moeten doorstaan). En als ik slanker dan haar wil blijven dan zal ìk daar aan moeten werken, niet hopen dat zij stiekem niets afvalt of weer aan zal komen.
ik prefereer honger over snoepquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En toen was een kantoortuin zonder voedsel in de omgeving ineens niet zo heel fijn meer?
Dat is een goed uitgangspunt tochquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:40 schreef Zeester het volgende:
Ik ben echt zo blij dat afvallen mij lukt zonder maagdband. Misschien ben ik een hopeloos optimistisch type, maar ik heb écht het gevoel dat dit iets is wat ik 1x ga doen, en dan nooit meer. Niet meer aankomen dus. Misschien omdat ik nooit eerder heb gedieet en dus nog niet het effect van het jojo-effect heb gemerkt, misschien omdat mijn nieuwe levensstijl me niet zo frustreert als ik altijd dacht dat het zou gaan doen, misschien omdat ik het anders niet vol kan houden, maar ik denk echt dat ik NOOIT MEER boven de 100 ga wegen. En als ik straks onder de 90 ben, ook nooit meer boven de 90. Daaronder doe ik geen garanties!
quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is een goed uitgangspunt tochIk dus niet. Ik wil het wel, en ik ga er ook heel hard mijn best voor doen, maar zoals ik in 2010 fluitend dacht 'dat overkomt mij nooit meer, dit was zo simpel, hoe kan ik toch ook zo raar en zoveel gegeten heb', neuh, dat niet meer, wat ik weet dat ik met het wisselen van het weer of de seizoenen of het uur ineens weer in een totaal verkeerde mode kan komen te zitten en dat weer te keren kost me iedere keer weer verdomde veel moeite.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging heel goed in december en begin van het jaar en daarna ging het dus zomaar ineens mis. Baal als een stekker dat ik alleen al dit jaar mezelf 6-7 kilo omhoog heb laten gaan en dat ik daar dus nu pas net weer 5 kilo van weg heb.
Ik hou het maar op 'zeg nooit nooit, maar als het aan mij ligt dus idd nooit'.***
Maar 6-7 kilo is maar een fractie van het totaal wat je er wél af hebt weten te houden. Ik zeg ook niet dat ik nooit meer ga schommelen, maar hey, je hebt het tij maar mooi weten te keren toen er nog maar 7 kilo bij zat, niet pas na 20!quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik dus niet. Ik wil het wel, en ik ga er ook heel hard mijn best voor doen, maar zoals ik in 2010 fluitend dacht 'dat overkomt mij nooit meer, dit was zo simpel, hoe kan ik toch ook zo raar en zoveel gegeten heb', neuh, dat niet meer, wat ik weet dat ik met het wisselen van het weer of de seizoenen of het uur ineens weer in een totaal verkeerde mode kan komen te zitten en dat weer te keren kost me iedere keer weer verdomde veel moeite.
Ik ging heel goed in december en begin van het jaar en daarna ging het dus zomaar ineens mis. Baal als een stekker dat ik alleen al dit jaar mezelf 6-7 kilo omhoog heb laten gaan en dat ik daar dus nu pas net weer 5 kilo van weg heb.
Ik hou het maar op 'zeg nooit nooit, maar als het aan mij ligt dus idd nooit'.
^^quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik denk er ook niet meer zo simpel over na maar ik ga er wel 200%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |