abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 juli 2013 @ 21:35:49 #251
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128668656
http://www.teambelkin.com/teamnews/a-force-to-reckon-with-1056

EEN KRACHTIG SIGNAAL

Team Belkin liet vandaag zien dat het een team dat je niet moet onderschatten. In de eerste bergetappe van de Tour de France naar Ax 3 Domaines zorgde Robert Gesink voor een ontsnapping, waarop Laurens ten Dam en Bauke Mollema het werk afmaakten.

Het duo kwam iets meer dan een minuut na de winnaar en nieuwe leider in het algemeen klassement, Chris Froome (Sky) over de finish. Mollema werd vierde en Ten Dam vijfde, wat gelijk ook hun plaats is in het algemeen klassement. "Ik wist dat ik goed was, maar we hebben zelfs super gereden met een vierde en vijfde plaats overall. Dat we daar nu beiden in staan, laat zien dat we bij de grote teams horen”, aldus Ten Dam.

Zo goed
Sky nam de leiding voor Froome, die na iets meer dan 5 kilometer aanviel op de beklimming van 7,8 kilometer. Belkin reageerde daarop en liet zelfs klassementsrenners als Alberto Contador (Saxo-Tinkoff), Joaquím Rodríguez (Katusha), Cadel Evans (BMC Racing) en Ryder Hesjedal (Garmin-Sharp) het nakijken. "Ik was nog nooit zo goed," sprak Mollema. "Zeker niet in de Tour de France."

Toon
Belkin en Robert Gesink zetten al vroeg de toon op de Col de Pailhères. Het team nam met Sky de leiding waarop Gesink de aanval plaatste, op 40 kilometer van de finish, en nog 10 kilometer te klimmen.
Hij bleef een tijd weg, maar moest zijn meerdere bekennen in de Colombiaan Nairo Quintana (Movistar). "Ik verwacht een nieuwe ontsnapping in de Alpen”, laat Gesink weten. "Maar onze focus ligt nu op Bauke en Laurens."

100th Tour de France (WT)

Stage 8 » Castres › Ax 3 Domaines (205k/127.4m)
1 Chris Froome
4 Bauke Mollema +1:10
5 Laurens ten Dam +1:16
37 Robert Gesink +7:50
61 Bram Tankink +17:47
88 Las Petter Nordhaug 23:12
106 Lars Boom +29:02
125 Maarten Wynants + 29:12
126 Sep Vanmarcke ,,
142 Tom Leezer ,,

General classification
1 Chris Froome
4 Bauke Mollema +1:44
5 Laurens ten Dam +1:50
49 Robert Gesink +16:50
52 Bram Tankink +18:21
56 Lars Petter Nordhaug +23:46
132 Maarten Wynants +1:04:34
134 Lars Boom +1:05:43
159 Tom Leezer +1:17:10
177 Sep Vanmarcke +1:25:37

Gesink gaat aanvallen op de Ventoux *O*
pi_128668758
4de in het ploegenklassement nu ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 juli 2013 @ 21:41:05 #253
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128668832
http://www.blancoprocycli(...)ollowing-stage--1057

TDF: REACTIES NA ETAPPE 8

Na elke etappe in de Tour de France peilen we bij de renners van het Belkin Pro Cycling Team hoe het er met ze voorstaat.

Laurens ten Dam
“Ik wist dat ik goed was, maar hebben zelfs super gereden met een vierde en vijfde plaats in het algemeen klassement. Dat we daar nu beiden in staan, laat zien dat we met Sky en Movistar bij de grote teams horen. Contador eindigde verrassend achter ons. Zelfs Rodríguez kon me niet volgen toen ik mijn tempo aanhield. Toen ik zag dat Contador in de problemen verkeerde, viel ik aan.”

Bauke Mollema
“Ik ben nog nooit zo sterk geweest, zeker niet in de Tour de France. En we hadden ook Laurens nog in de voorhoede, het was geweldig om daar te zitten en samen te werken. Het is een opluchting nu de eerste bergetappe achter de rug is, maar je moet elke dag goed zijn. Ik ben erg blij met het resultaat van vandaag en geniet er echt van. Ik hoop dit nog een keer te kunnen doen en mijn plek in het algemeen klassement te kunnen behouden. Ik was verbaasd toen ik hoorde dat Contador en Rodríguez tijd hadden verloren, maar het was zo heet en niet iedereen kon genoeg drinken om op volle sterkte te blijven.”

Robert Gesink
“Tijdens ons overleg vanmorgen besloten we dat als de kans zich zou voordoen, ik zou proberen aan te vallen en zo ver te mogelijk te komen. Het belangrijkste is dat ik nog altijd sterker wordt sinds Corsica, het is fijn om me weer goed te voelen. En dan heeft twee man ook nog een goede uitslag. Ik verwacht een nieuwe ontsnapping in de Alpen, maar laten we eerst kijken hoe de race morgen verloopt. Ik word altijd beter naar mate de tijd vordert, maar op dit moment ligt de focus op Bauke en Laurens.”

Lars Boom
“Ik heb mijn normale werk gedaan, samen met Sep en Maarten, de andere jongens hebben het afgemaakt. We hebben een sterk team in de Tour, onze moraal is hoog en deze resultaten motiveren alleen maar om nog harder te werken.”

Tom Leezer
“Mijn taak was om al vroeg, samen met Seb, het team in de juiste positie voor de eerste beklimming te krijgen. En met Bauke en Laurens heeft dat een mooi resultaat opgeleverd. Toen we de uitslag hoorden over de radio, konden we maar een ding en dat was lachen.”

Lars Petter Nordhaug
Het team heeft goed gepresteerd op het vlakke deel, we hadden onze renners voorin toen we aan de klim begonnen. Tijdens de beklimming kon ik niet veel doen, ik werd gelost na vijf of zes kilometer en heb het toen rustig aan gedaan. Het was een perfecte dag voor het team. En we staan er morgen weer!

Bram Tankink
“Ik moest me laten afzakken en de jongens laten gaan met nog 50 kilometer voor de boeg. Het was geweldig, Robert viel aan en we hebben twee van onze mannen op een vierde en vijfde plek overall. Daar hoopten we op, maar hadden het niet verwacht. Het is geweldig.”

Sep Vanmarcke
“Ik heb zwaar te lijden onder de hitte en zal blij zijn als het wat kouder wordt. Ik doe veel ervaring op tijdens de Tour, zoals omgaan met alle media en de stress in het peloton. Dat ons team zo goed presteert is geweldig om te zien: het maakt het afzien en harde werk in de hitte helemaal waard.”

Maarten Wynants
“Mijn werk lag al vroeg in de etappe, samen met Lars en Sep. Het was heet en we hebben afgezien, maar om Laurens en Bauke zo te zien finishen, is fantastisch. We moeten ons focussen op morgen, maar zijn vanavond allemaal heel enthousiast.”

#goeploegske #ridethefuture
pi_128669289
Gesink weer aan het janken. Als je niet sterk genoeg bent, zoals ie zelf zegt, dan ga je toch niet mee?
pi_128669330
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:24 schreef maerk het volgende:
Wat een positiviteit nu ineens hier. ;)

Ten Dam is echt de meest onderschatte wielrenner van Nederland, hij staat er ALTIJD en is nog nooit door het ijs gezakt in de tour, daarnaast zou hij het echt verdienen om een etappe te winnen in de tour.
Mollema had een hele goede dag, ik hoop van harte dat hij dit nog 2 weken kan doortrekken.
Eens mbt Ten Dam. Rijdt al jarenlang echt goed in de tour.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 juli 2013 @ 22:08:22 #256
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128669809
KeesJongkind twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 21:18:24 Weer prachtige beelden van cameraatjes in de ploegleidersauto na de unieke prestatie van @BaukeMollema en @laurenstendam . #NOS @TeamBelkin reageer retweet
Voor de docu. w/.
pi_128669852
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:53 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Gesink weer aan het janken. Als je niet sterk genoeg bent, zoals ie zelf zegt, dan ga je toch niet mee?
Ik zie nergens gejank.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:12:21 #258
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128669930
quote:
Gesink aan het janken? Jij leest duidelijk andere dingen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 juli 2013 @ 22:21:43 #259
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128670213
Heerlijk Amerikaans weer dit :D
chetpipkin twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 22:07:26 So proud of the team. Great early attack by Robert. Wonderful support of entire team. Killer finish by Bauke and Laurens. Well done, guys! reageer retweet
pi_128671999
quote:
Gesink zat niet te janken, hij heeft aangevallen, toen hij zag dat er anderen beter waren heeft hij zijn poging gestaakt, logisch.

quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:21 schreef Pino112 het volgende:
chetpipkin twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 22:07:26 So proud of the team. Great early attack by Robert. Wonderful support of entire team. Killer finish by Bauke and Laurens. Well done, guys! reageer retweet
Prachtig hoe zo'n man positief kan zijn, daar kunnen sommigen nog een voorbeeld aan nemen ;)
Who's your Stannis?
pi_128677567
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:21 schreef Pino112 het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar dat heb ik die Rabo bobo's nooit zien doen. Geweldig hoe deze multi millionair zo lekker down to earth is en met de massa mee twittert. Vond het ook geweldig om te zien hoe ie bij de teampresentatie naast z'n medewerkers die strak in het pak stonden, gewoon in z'n oude spijkerbroek en los shirt erover op het podium z'n bedrijf stond te verkopen. Kunen veel mensen inderdaad een voorbeeld aan nemen.
pi_128677590
quote:
Anti Gesink brilletje op ofzo? Ik lees toch echt wat anders. Hij heet een poging gewaagt, lukte vandaag niet omdat de klassementsjongens gelijk al deze eerste bergrit aangrepen om verschillen te maken in het klassement, iets wat Gesink ook door had toen Quintana als springplankje voor Valverde als een idioot die berg op reed.

Gesink gaat gewoon rustig afwachten tot ie weer een kans ziet, alhoewel ik hoop dat ie voorlopig Mollema en Ten Dam bij gaat staan als meesterknecht.

Van die Quintana gaan we trouwens ook nog mooie dingen zien. Jammer dat zijn ploeg voor Valverde als kopman heeft gekozen, want die Quintana zag er toch echt veel beter uit...Als die niet als een idioot die eerste berg was opgereden en gewoon bij froome in het wiel was blijven zitten, had ie op die laatste klim nog wel wat moois kunnen laten zien.
pi_128677720
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 08:08 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Anti Gesink brilletje op ofzo? Ik lees toch echt wat anders. Hij heet een poging gewaagt, lukte vandaag niet omdat de klassementsjongens gelijk al deze eerste bergrit aangrepen om verschillen te maken in het klassement,
Pro Gesink brilletje ofzo? Het lukte niet, omdat Gesink gewoon (nog) niet goed genoeg is. Kwam ook nauwelijks dichter bij Riblon die al een hele dag vooruit reed.

Dat onze beste renner (qua talent) dat als een geweldige dag ziet zegt meer over hem.
- verwijderd door admin -
  zondag 7 juli 2013 @ 08:54:51 #264
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128677824
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 08:38 schreef groenen het volgende:

[..]

Pro Gesink brilletje ofzo? Het lukte niet, omdat Gesink gewoon (nog) niet goed genoeg is. Kwam ook nauwelijks dichter bij Riblon die al een hele dag vooruit reed.

Dat onze beste renner (qua talent) dat als een geweldige dag ziet zegt meer over hem.
Hij zegt dat hij zich goed voelt. Daar maak jij maar gelijk even van dat hij het een geweldige dag vond? Geen dingen roepen die hij niet gezegd heeft.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_128677836
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 19:10 schreef Pino112 het volgende:
RGUpdate twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 18:27:16 A great day for @TeamBelkin and for me personally! Getting better and better this #TDF2013 and got some strong guys to work for now! reageer retweet
Hier staat dat
pi_128677855
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 08:38 schreef groenen het volgende:

[..]

Die Riblon had ie heus wel gepakt (kijk alleen maar naar de einduitslag, waar Gesink een kleine 7 minuten voor Riblon gefinisht is), vergeet niet, toen Gesink ging, moest ie nog 40km, dan moet je niet a la Quintana als een idioot Riblon gaan bijhalen, want dan hou je te weinig over voor die laatste berg.

Verder weet ik niet welke race jij hebt zitten kijken, maar in die ik gezien heb, gingen de klassementsmannen er vol voor en heeft Froome met overmacht gewonnen. Als jij stelt dat Gesink pas "goed genoeg" is als ie Froome had kunnen bijhouden en de etappe kunnen pakken, dan was Gesink wel kopman geweest en ging ie voor het geel.

Zo goed is ie niet en zo goed zal ie deze tour ook niet worden. Dat weet jij, dat weet ik, dat weet Belkin EN dat weet Gesink ook. Hij is niet voor niets geen kopman.
pi_128677928
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 08:59 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Die Riblon had ie heus wel gepakt (kijk alleen maar naar de einduitslag, waar Gesink een kleine 7 minuten voor Riblon gefinisht is), vergeet niet, toen Gesink ging, moest ie nog 40km, dan moet je niet a la Quintana als een idioot Riblon gaan bijhalen, want dan hou je te weinig over voor die laatste berg.

Verder weet ik niet welke race jij hebt zitten kijken, maar in die ik gezien heb, gingen de klassementsmannen er vol voor en heeft Froome met overmacht gewonnen. Als jij stelt dat Gesink pas "goed genoeg" is als ie Froome had kunnen bijhouden en de etappe kunnen pakken, dan was Gesink wel kopman geweest en ging ie voor het geel.

Zo goed is ie niet en zo goed zal ie deze tour ook niet worden. Dat weet jij, dat weet ik, dat weet Belkin EN dat weet Gesink ook. Hij is niet voor niets geen kopman.
Quintana had op de slotklim inderdaad een stuk minder over dan Gesink.

Laatste zinnen ben ik helemaal met je eens. Daarom vind ik die positieve verhalen over de mooie prestatie van Gesink ook onzin. Dit was gewoon weer matig, we hebben het hier over Gesink niet over Hoogerland.
  zondag 7 juli 2013 @ 09:10:56 #268
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128677945
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 08:57 schreef groenen het volgende:

[..]

Hier staat dat
Ah ok. Mwah. Zal toch meer over het team gaan en dat hij beter in vorm is dan hij dacht te zijn op dit punt. Ik vind het niet zo schokkend. Maar goed ik ben dan ook niet anti Gesink.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 7 juli 2013 @ 09:12:05 #269
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128677955
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:10 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ah ok. Mwah. Zal toch meer over het team gaan en dat hij beter in vorm is dan hij dacht te zijn op dit punt. Ik vind het niet zo schokkend. Maar goed ik ben dan ook niet anti Gesink.
Exact.
  zondag 7 juli 2013 @ 09:13:54 #270
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128677967
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:08 schreef groenen het volgende:

[..]

Quintana had op de slotklim inderdaad een stuk minder over dan Gesink.

Laatste zinnen ben ik helemaal met je eens. Daarom vind ik die positieve verhalen over de mooie prestatie van Gesink ook onzin. Dit was gewoon weer matig, we hebben het hier over Gesink niet over Hoogerland.
Welke positieve verhalen? De aanval van Gesink was niet goed. Dat zag iedereen wel. Maar slecht was het dan ook weer niet.

Sowieso gaat het om de prestaties van Mollema en Ten Dam. Waarom je dan zo druk maken over Gesink?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 7 juli 2013 @ 09:16:12 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128677974
Niermann :r
  zondag 7 juli 2013 @ 09:18:12 #272
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128677989
quote:
6s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:16 schreef Pino112 het volgende:
Niermann :r
Nergens in de uitslag te zien, schandalig :(
pi_128678006
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:13 schreef Redefine het volgende:

[..]

Welke positieve verhalen?
Dat Gesink het een prachtige dag voor zichzelf vindt en dat die Amerikaan het een Great early attack by Robert noemt.
  zondag 7 juli 2013 @ 09:32:08 #274
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128678109
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:21 schreef groenen het volgende:

[..]

Dat Gesink het een prachtige dag voor zichzelf vindt en dat die Amerikaan het een Great early attack by Robert noemt.
Nou nou. Die sponsor overdrijft dat natuurlijk een beetje in de euforie. Bovendien is het een Amerikaan, die zijn goed in overdrijven.

Verder is het prachtige dag door Gesink ook wel een beetje overdreven. Maar dat is het enige wat jij kunt overdrijven.

Gesink was absoluut niet in top vorm gisteren, maar hij heeft zich wel kunnen testen. Mogelijk dat hij later in de Tour beter is.

Al met al zoek je spijkers op laag water. Het gaat om de prestatie van de andere twee en van de ploeg. Die was gewoon goed.
  zondag 7 juli 2013 @ 09:35:38 #275
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_128678138
Belkin-Boys *O*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')