abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 08:10:46 #1
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128227232
Reportage (in 2 delen) van GeenStijl TV over de praktijken van het EU personeel en hoe jouw geld verkwist wordt aan onzin, bullshit en zelfverrijking. Gewoon in plain sight en schaamteloos want niemand die er wat aan kan doen of wil doen. Ze bepalen hun eigen regels en u hoeft enkel te betalen. Nouja, u moet. Vrijwillig.
De EU is immers goed voor ons, de EU, want dat zegt de EU met hun EU cijfertjes en resultaten.

Deel 1 in onze tweedelige serie over hoe debiel de EU werkt op organisatorisch niveau. Dit is Big Pimpin', Spending G's op het allerhoogste niveau. Een bureaucratisch bordeel waarin alles kan. Vooral declareren. De duurste auto's rijden. Nog wat declareren. Lunchen met champagne. Declareren. Als Europarlementariërs voor elke keer dat ze iets kunnen declareren een euro zouden krijgen, zouden ze allemaal een Maserati kunnen kopen. Maar ze krijgen enkele honderden euro's per keer. Tel uit uw winst. En dan speelt dit gedeelte van Tom en het Euriool zich nog af in Straatsburg. In een kapitaal megagebouw wat slechts enkele dagen per maand gebruikt wordt. Laat staan wat een hedonistische gekte het wordt wanneer hij naar Brussel trekt. Dat in deel 2. Eerst: Tom Staal in het geldriool van Straatsburg.

Deel 2. Doei Straatsburg, hallo Brussel. Tom Staal verlaat samen met gids Daniel van der Stoep de Toren van Babel in Frankrijk en verhuist met de complete Europarlement plus aanhang naar het Palais du Graai in Brussel. Voor ons een autoritje van een kleine vijf uur, voor het EU-parlement een maandelijkse kostenpost van een miljoenmiljard euro. Dat dus totaal geen rendement oplevert, het kost alleen maar. In Brussel ziet Tom Staal weer schandvlek na pisvlek voorbij komen. Inklokken, dagpremie cashen en weer opfokken. En dan boos worden als Tom Staal er iets van zegt. Dit filmpje is niet goed voor eurosceptici met hart- en vaatziekten. Pak alvast maar een houtje, dit gaat niet leuk worden. Maar hier is het feit: dit is alleen een legaal systeem omdat de EU zelf de legaliteit bepaalt. Moreel is dit eurocircus uiteraard compleet verwerpelijk. En op geen enkele manier af te stoppen. De zelfverrijkende moloch houdt zichzelf in stand en er is nauwelijks iets wat u er aan kunt doen.

Het leuke is, u kunt er niets tegen doen. Ze hebben carte blanche. Grotendeels in stand gehouden door EUROfielen die tegen de deelnemende EU-landen aankijken als 1 grote gezellige familie die "samen sterk staan". Wat dat "samen sterk staan" inhoud moet nog ontdekt worden want de helft kan amper de broek ophouden of zich aan de afspraken houden.
Maar beeldvorming is soms geruststellender dan de realiteit. Mag ook wat kosten.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128227292
Door deze rapportage ben ik juist meer vóór de EU geworden, ¤ 6.300,- netto per maand en dan de mogelijkheid dit nog aan te vullen met wat toeslagen en reiskostenvergoeding voor een beetje niks doen de hele dag. Waar kan ik solliciteren?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:22:18 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_128227379
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:15 schreef DroogDok het volgende:
Door deze rapportage ben ik juist meer vóór de EU geworden, ¤ 6.300,- netto per maand en dan de mogelijkheid dit nog aan te vullen met wat toeslagen en reiskostenvergoeding voor een beetje niks doen de hele dag. Waar kan ik solliciteren?
Precies, het lijkt mij ook een topbaan! ^O^ Alleen jammer dat er dan mensen die wel voor hun geld werken lastige vragen gaan stellen. -O-
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:29:16 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_128227452
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_128227454
Heb het eerste gedeelte uit gezet na een paar minuten.. Als elke misstand na belichting toch nog uitvergroot en daarna zelfs ingevuld moet worden (het liefst met 1 korte stuitende zin). Dan lijkt het er op dat de kijker niet zijn eigen conclusies mag trekken en dat geeft aan dat de reportage bij lange na niet zo spannend is
pi_128227547
Geenstijl :')
pi_128227553
Deel 2 is geweldig. Die twee parlementariers die betrapt worden. _O- Dan verdien je 6.300 euro netto en dan nog is 't niet genoeg. Even binnenwippen in 't gebouw, 300 euro incasseren, hoertje bestellen en je hebt een gratis afgezogen paal.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_128227583
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:29 schreef opgebaarde het volgende:
Heb het eerste gedeelte uit gezet na een paar minuten.. Als elke misstand na belichting toch nog uitvergroot en daarna zelfs ingevuld moet worden (het liefst met 1 korte stuitende zin). Dan lijkt het er op dat de kijker niet zijn eigen conclusies mag trekken en dat geeft aan dat de reportage bij lange na niet zo spannend is
Ach ja, Geenstijl is dan ook geworden wat ze wilden bestrijden.

Erg vergelijkbaar met vroegere politiek linkse (moralistische) bladen. Het enige wat anders is is dat de linkse kerk heeft plaatsgemaakt voor de rechtse kerk.

Het betweterige en moralistische "wij weten wel wat goed voor u is"-toontje is gebleven. Een kritische blik of eigen denkvermogen wordt niet gewaardeerd. En tegenstanders worden gedemoniseerd en daarna bedreigd door de reaguurders.
pi_128227601
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Geenstijl :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:39:13 #10
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_128227602
Ach, onze eigen regering fuckt ons minstens net zo hard hoor - Balkenende norm? Niet voor de Staatsbanken (ABN AMRO en SNS), niet voor de NS,niet voor het Havenbedrijf .... terwijl die 100 % staatseigendom zijn. Pensioen? AOW? Niet voor jou (meer straks)!

Hasa Diga Eebowai
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 08:39:54 #11
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128227610
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Deel 2 is geweldig. Die twee parlementariers die betrapt worden. _O-
Vooral hoe verwijfd giftig ze worden is wel schattig :)
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128227617
En het topic is dubbel, dus spuit 12

NWS / Zo werken onze europarlementariërs.

dinsdag 25 juni 2013 @ 08:41:22 #13
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_128227626
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:29 schreef opgebaarde het volgende:
Dan lijkt het er op dat de kijker niet zijn eigen conclusies mag trekken
Dit dus, op zich prima hoor, sceptisch zijn op de EU.
Maar maak er een informatief stuk van waarna de kijker zelf z'n conclusie kan trekken ipv zo'n vooringenomen item.

Ik verbaas me er trouwens wel eens over waarom er weinig serieuze journalistiek met de EU bezig is.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_128227629
TR Gemacht! Huppa! 6300 in mijn pocket
pi_128227653
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:41 schreef Godtje het volgende:
TR Gemacht! Huppa! 6300 in mijn pocket
Vergeten in te tekenen. Ai. Ik pak die 6,300 euro wel want ik heb een krabbeltje gezet. Nu snel naar mijn hotel en drie zuigers inhuren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_128227669
Heeft TS dit hele topic gemaakt zonder zich eerst in te lezen.
Hij lijkt wel een europarlementariër. ;(
pi_128227747
Bij het zien van dat filmpje wil ik gewoon Europarlementariër worden :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:56:20 #18
12221 Tijn