Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Vorige delen:quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Bweh, motivatie? Volgens mij vind je dat niet zomaar en ik zou ook niet weten waar ik het dan zou moeten zoeken. Maarja, ik zie het in september allemaal wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah, of even iets anders doen om motivatie te vinden?
Nouja in ieder geval niet door jezelf teleur te stellen en stress op te leggen omdat dingen niet lukken omdat je weinig motivatie hebtquote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:14 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Bweh, motivatie? Volgens mij vind je dat niet zomaar en ik zou ook niet weten waar ik het dan zou moeten zoeken. Maarja, ik zie het in september allemaal wel.
Een aantal zaken zou ik best willen wissen, maar over het algemeen had ik best een leuk leven en waren m'n angsten redelijk hanteerbaar. Komend zomer sta ik ook gewoon weer in Meppel op de pleinfeesten om er toch weer een klein feestje van te maken, dan schop ik gewoon alles aan de kant. Dat soort dingen houdt me misschien wel op de been, leuke dingen om naar uit te kijken. Er is altijd wel iets wat ervoor zorgt dat ik zin in het leven blijf houden. Misschien overlevingsdrang, geen idee eigenlijk...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:01 schreef sitting_elfling het volgende: [..] Ik zak nog weg, zelfs nu nog. Ik hoop serieus dat ik er beter over denk als ik morgen wakker ga worden. Kijk, dat is ook al wat positiefs vanuit mijn kant! Het liefst ben ik er gewoon niet
Wat zou dat mooi zijn als je je eigen bestaan en elke movement wat je hebt gedaan in je leven kunt wissen. Net alsof je er nooit was geweest. I'd be up for it
[..] Ga je zaniken wanneer het te laat is? Of net op tijd? Of net er na? Of lang er na? [..] Blijf het apart vinden dat je het online wel kunt en irl een stuk minder.
Wat voor werk doe je?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:24 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm...
Heeft niemand iets te melden dat ik hem of haar kan helpen?
Heb wat voer voor de mind nodig... Ja ik ben verslaafd aan denken.
Je mag m'n portfolio wel afmaken? Er moeten nog 10 competenties aan 2 beroepsproducten worden gekoppeld, die producten zijn half afquote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:24 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm...
Heeft niemand iets te melden dat ik hem of haar kan helpen?
Heb wat voer voor de mind nodig... Ja ik ben verslaafd aan denken.
Ik bezorg pakjesquote:
Hoofdpijn. error.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:26 schreef minthy het volgende:
[..]
Je mag m'n portfolio wel afmaken? Er moeten nog 10 competenties aan 2 beroepsproducten worden gekoppeld, die producten zijn half af
Lekker toch. Heel de tijd rondrijden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik bezorg pakjes
In personenauto ivm selektvracht.
Maar dat vind ik beter, rijdt toch lekkerder dan een busje.. Enige nadeel is dat het bij 100 pakjes wel ophoudt qua laadruimte in je auto.. Voordeel is dat je een stuk wendbaarder bent... Nadeel is weer dat je een stuk minder pakjes hebt per oppervlakte als de grotere bedrijven als post NL... Voordeel is weer dat ik weer meer betaald krijg per pakje en de kilometer vergoeding hoger uitvalt dan wat ik zou moeten krijgen eigenlijk.
Ja, die error herken ik. Daarom schiet het ook niet opquote:
Ojawel... Rustig koffie doen in de ochtend hoorquote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:31 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Lekker toch. Heel de tijd rondrijden.Alleen heb je niet echt collegae (chrome spellingscheck) waarmee je praten..
Als in een? Afgesloten ziekenhuis oid?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:37 schreef minthy het volgende:
3 over adolescenten met psychische problematiek in een gesloten setting.
Een kliniek voor behandeling.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als in een? Afgesloten ziekenhuis oid?
Of gevangenis?
Ik hou wel van autorijden..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:31 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Lekker toch. Heel de tijd rondrijden.Alleen heb je niet echt collegae (chrome spellingscheck) waarmee je praten..
Met andere woorden, jij hebt altijd wel iets, heel diep van binnen, wat je wil, waar je naar uitkijkt, wat je nog kunt bereiken of het gevoel dat het nog beter kan. Dat is mooi! Dat gevoel heb ik niet meer.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Een aantal zaken zou ik best willen wissen, maar over het algemeen had ik best een leuk leven en waren m'n angsten redelijk hanteerbaar. Komend zomer sta ik ook gewoon weer in Meppel op de pleinfeesten om er toch weer een klein feestje van te maken, dan schop ik gewoon alles aan de kant. Dat soort dingen houdt me misschien wel op de been, leuke dingen om naar uit te kijken. Er is altijd wel iets wat ervoor zorgt dat ik zin in het leven blijf houden. Misschien overlevingsdrang, geen idee eigenlijk...
Hier herken ik me dan ook volledig inquote:Misschien zanik ik wel veel en veel te laat, het lukt me gewoon niet om het er eerder uit te gooien. Schaamte (want alles gaat altijd "goed" hier) en het niet willen belasten van anderen.
Het voordeel van online iets vertellen is dat de meeste mensen me niet persoonlijk kennen denk ik. Daarnaast zit ik in een vrij harde omgeving, waarin het taboe is om een stoornis of problemen te hebben, laat staan dat je er hulp bij zoekt. Het "niet lullen maar pellen"-principe, zeg maar.
Die dames heb je heus wel hoorquote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:46 schreef kingtoppie het volgende:
Wat lul ik, als ik toch aan het dromen ben...
Lekker een trip maken...
Beetje zalf op mijn topper en hij hersteld wel weer van al die blarenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die dames heb je heus wel hoor. Komt wel goed met je topper!
.
Godver, dan mieter ik er ook maar weer zo'n slaappil in en ga ik het ook proberen!quote:
Goed idee, doe ik zo ook maar. Nog even tv kijken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Godver, dan mieter ik er ook maar weer zo'n slaappil in en ga ik het ook proberen!
Yes, net ingenomen. Tijd om te gaan pitten. Kan je nagaan Mint, als we die pillen niet haddenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 02:00 schreef minthy het volgende:
[..]
Goed idee, doe ik zo ook maar. Nog even tv kijken.
Slaap lekker!
Geniale shit op z'n tijdquote:Op dinsdag 25 juni 2013 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes, net ingenomen. Tijd om te gaan pitten. Kan je nagaan Mint, als we die pillen niet hadden
Alleen zijn is killing. Daar ga ik zeker stappen in zetten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Nou ja, dan ben je ergens wel een volhouder toch? Sporten gaat er bij de meeste mensen als eerste af![]()
Dat regelmatig alleen zijn, zou je daar nog stappen in willen zetten?
Relatie, kinderen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:45 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wil je ook de dingen die je vrienden hebben?
Ik hou daar wel van hoor haha, maar ik kan alleen niet autorijden..logisch als je 15 bent..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik hou wel van autorijden..
Zou eigenlijk een vriendinnetje willen hebben die er ook van houdt en dan samen gewoon lekker autorijden in de nacht met mooie muziek aan
Dat kan wel, alleen wettelijk ligt het anders...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:25 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik hou daar wel van hoor haha, maar ik kan alleen niet autorijden..logisch als je 15 bent..
Ik zeg niks haha..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:27 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen wettelijk ligt het anders...
Het is ook onnodig aangezien tegenwoordig alles gereekst wordt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:29 schreef Cue_ het volgende:
Waarom staan er nog links naar oude delen van het topic.. niemand die het leest neem ik aan. En het wordt ook niet meer bijgewerkt zo te zien
Zet het vuilnis dan eens buitenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is ook onnodig aangezien tegenwoordig alles gereekst wordt.
Ook chagrijnig hier. Ik denk dat ik toch maar weer eens een baan moet gaan opzoeken. Ik keek zo een beetje door de vacatures heen en weer zijn er minder jobs, duizenden per baan en minstens WO met cum laude cijfers etc.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:28 schreef Cue_ het volgende:
Pff de dag begon goed.. problemen opgelost op het werk, maar de dingen waar ik over na moet denken schieten niet op.
Merk dat ik zelfs chagrijnig aan het worden ben van de "ctrl -c / ctrl -v" die ik mijn collega op der toetsenbord hoor doen![]()
Muziek helpt niet meer hierquote:Maar even een muziekje opgezet in de hoop dat dat wat helpt.
Dat doe ik ook altijd, voor ik ergens naar toe gewoon ff opschrijven wat ik graag wil zeggenquote:Hopelijk vanavond wat gedachten op papier krijgen over wat ik morgen allemaal tijdens de intake zou kunnen zeggen. Als in wat ik wil / verwacht, dat zijn toch vragen die ze altijd wel stellen. En ik heb er geen concreet antwoord op...
Te duur zijn is oo niet altijd goed hequote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook chagrijnig hier. Ik denk dat ik toch maar weer eens een baan moet gaan opzoeken. Ik keek zo een beetje door de vacatures heen en weer zijn er minder jobs, duizenden per baan en minstens WO met cum laude cijfers etc..
Hehe.. nouja het sluit mij af van alle omgevingsgeluiden, dus dat scheelt alweer ietsquote:Muziek helpt niet meer hier
Het verschilt alleen bij mij per dag.. dus moet maar even kijken. Want gister en eergister ook geen tijd voor gemaakt. Dus zou me niets verbazen als het er morgen ook niet van komt.quote:Dat doe ik ook altijd, voor ik ergens naar toe gewoon ff opschrijven wat ik graag wil zeggen
Ik kan slecht tegen onrechtvaardigheid. Ik zie toch ook wel een aantal al maanden solliciteren, die de bijstand in moeten etc. Ik vind dat persoonlijk erg oneerlijk, ik ken aan de andere kant ook studenten die via pappa, mamma of oom en tante een baan krijgen aangeboden bij een bank en alleen al een signing bonus hebben van 10.000 dollar. En dan ben je 24 of 25 en begin je net.quote:
Welke muziekquote:Hehe.. nouja het sluit mij af van alle omgevingsgeluiden, dus dat scheelt alweer iets
Kost maar een aantal minuten. Pak een papier en schrijf de 1e de beste dingen op die je binnen komen.quote:Het verschilt alleen bij mij per dag.. dus moet maar even kijken. Want gister en eergister ook geen tijd voor gemaakt. Dus zou me niets verbazen als het er morgen ook niet van komt.
tja, dat soort dingen accepteer ik gewoon. Tis nu eenmaal zo. En ik kan / ga er niets aan veranderen. Dat het niet eerlijk is.. dat kloptquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kan slecht tegen onrechtvaardigheid. Ik zie toch ook wel een aantal al maanden solliciteren, die de bijstand in moeten etc. Ik vind dat persoonlijk erg oneerlijk, ik ken aan de andere kant ook studenten die via pappa, mamma of oom en tante een baan krijgen aangeboden bij een bank en alleen al een signing bonus hebben van 10.000 dollar. En dan ben je 24 of 25 en begin je net.
Volgens mij valt het een beetje onder country.. van uhm Hunter Hayes oa.quote:Welke muziek?
Klopt, en toch deed ik het niet. Komt denk ik wel. Anders kan ik vast niet slapen vanavondquote:Kost maar een aantal minuten. Pak een papier en schrijf de 1e de beste dingen op die je binnen komen.
Je hebt een intake gesprek van een uur?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:05 schreef Cue_ het volgende:
Ik dacht "even kijken waar ik morgen precies moet zijn"
Blijkt mijn Gmaps van m'n mobiel anders te zijn dan de Googlemaps van Internet
Tenminste als ik zoek. GMaps geeft gewoon het verkeerde punt weer.
Uhm.. ongeveer ja. Dacht officieel 5 kwartier. Maar dat kan ik ook gewoon in m'n agenda hebben gezet.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Je hebt een intake gesprek van een uur?
Soms is 't ook meteen een kennismaking.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:39 schreef Cue_ het volgende:
Snap alleen dat intake gedoe niet echt. Je hebt grote lijnen al verteld aan de telefonische intake. Vervolgens heb je gesprek (je intake) en dus je verhaal doen (wss wat specifieker ofzo) en dan wordt je weer doorverwezen voor je behandeling.
Nouja, opzich snap ik het wel, want wie weet komt tijdens het intakegesprek bepaalde zkaen meer naar voren dan tijdens het telefoongesprek. Maar zoveel psychs hebben ze volgens mij ook weer niet op die vestiging, dus er zal vast niet gedacht geworden "ah ze zegt dit.. dus dat wordt persoon A, en niet persoon B"
Lijkt mij.. maar ik ben maar een leek erin.
Zou kunnen, maar toen ik vroeg of ik een man kon krijgen zeiden ze dat er in ieder geval geen mannelijke intakers waren.quote:
Why a guy?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar toen ik vroeg of ik een man kon krijgen zeiden ze dat er in ieder geval geen mannelijke intakers waren.
Geen idee of ze uberhaupt mannen in dienst hebben (die tijd hebben)
Die pillen zijn ook mijn redding. Ben wel een beetje bang dat ik er te gehecht aan raak, want het zijn geen normale slaappillen, maar anti-psychotica. Ik denk dat ik dat binnenkort ook ga bespreken met de psych.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes, net ingenomen. Tijd om te gaan pitten. Kan je nagaan Mint, als we die pillen niet hadden
Ah, mooi. Je weet dus wel wat je wilt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:46 schreef peleetje het volgende:
[..]
Relatie, kinderen.
Ja dat zijn wel dingen die ik graag wel. Maakt me soms weleens jaloers.
Ik lees vaak dat de financiële sector flink aan het krimpen is wegens oa automatisering. Geldt dit ook voor de hogere posities of zijn het slechts de lagere die daar wat van merken?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook chagrijnig hier. Ik denk dat ik toch maar weer eens een baan moet gaan opzoeken. Ik keek zo een beetje door de vacatures heen en weer zijn er minder jobs, duizenden per baan en minstens WO met cum laude cijfers etc..
[..]
Muziek helpt niet meer hier
[..]
Dat doe ik ook altijd, voor ik ergens naar toe gewoon ff opschrijven wat ik graag wil zeggen
praat relaxter. Heb weinig met vrouwen.quote:
Haha!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
praat relaxter. Heb weinig met vrouwen.
Vaak zijn ze me te begrijpend enzo... Te meelevend.. in hun reacties.
Geen idee. Maar de vrouw is nu eenmaal een emotioneler/meegaander/empathischer persoon dan de man.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Haha!Zit wat in!
Maar geldt dat voor psychiaters ook?
Nou... de meeste vrouwelijke psychologen/psychiaters zijn wel wat contactgestoord op een bepaalde manier hoor. Daarom zijn ze vaak psychologie gaan doen; om meer grip te krijgen op hun eigen traumatische ervaringen/waanzin.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee. Maar de vrouw is nu eenmaal een emotioneler/meegaander/empathischer persoon dan de man.
En in veel gevallen merk je dat altijd wel ergens in.
Daarbij hou ik gewoon van de directheid die mannen meer hebben.. ze zijn vaak meer wat oplossinggerichter. Minder het 'hoe voel je je daarbij' idee (al ontkom je daar natuurlijk nooit helemala aan.. dat snap ik ook.. het gaat om vaak kleine nuance verschillen)
Qua automatisering wordt met name het MBO IT personeel er uitgeknikkerd en gaan we nog meer over op de vrienden van India die toch voor 2 roepi per uur willen werken 24/7.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:13 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik lees vaak dat de financiële sector flink aan het krimpen is wegens oa automatisering. Geldt dit ook voor de hogere posities of zijn het slechts de lagere die daar wat van merken?
Voor mannen net zo hoor. Heb er ook nog even over gedacht.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:09 schreef Cue_ het volgende:
Dat eerste is nog meer reden om een mN te willen
Maar morgen eerst een vrouw
Kan je jezelf niet herscholen, of lijkt je dat niets?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Qua automatisering wordt met name het MBO IT personeel er uitgeknikkerd en gaan we nog meer over op de vrienden van India die toch voor 2 roepi per uur willen werken 24/7.
Voor de rest wordt er veel MBO personeel links en rechts uitgeknikkerd omdat het aanbod van 'domme' WO'ers nu vrij hoog is. En gezien veel verdien modellen in de financiele wereld van banken nu verkracht worden (geen distributie vergoedingen meer bijv.) moet men straks geld verdienen op diensten. Diensten van een bankier inderdaad. Met andere woorden, laten we daar maar slimmer personeel voor gebruiken.
Genoeg mensen in de financiele wereld die nu allemaal in een burnout en depressie knallenTypisch zo'n dood of de gladiolen sector.
Waarom niet gedaan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Voor mannen net zo hoor. Heb er ook nog even over gedacht.
Besefte dat intellectuele kennis alleen geen verlichting biedt. Plus dat ik toen flink wat egocentrischer was en dacht: 'Zit ik de hele dag naar het gezeik van anderen te luisteren... Heb zelf al genoeg gezeik.'quote:
Ik twijfel enorm, kan ook weer gaan voor een goede baan in de internationale wereld. Feit is ook, in de financiele sector hoef je iig niet tot je 65e aan het werk. En ik ga niet tot mijn 65e aan het werk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Kan je jezelf niet herscholen, of lijkt je dat niets?
Zelf denk ik nu aan leraar worden. 2 jaartjes masteren en klaar. Wel eerst ff jaartje verdienen, want dure hap als je de 30 overschrijdt.
Hehe brgrijpelijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Besefte dat intellectuele kennis alleen geen verlichting biedt. Plus dat ik toen flink wat egocentrischer was en dacht: 'Zit ik de hele dag naar het gezeik van anderen te luisteren... Heb zelf al genoeg gezeik.'
Dat klinkt geheel niet gek.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik twijfel enorm, kan ook weer gaan voor een goede baan in de internationale wereld. Feit is ook, in de financiele sector hoef je iig niet tot je 65e aan het werk. En ik ga niet tot mijn 65e aan het werk.
Ben je stiekem een professionele biatch?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hehe brgrijpelijk.
Sommige mensen die me leren kennen denken dat ik maatschappelijk werkster ofzo zal zijn. Echt ze kunnen er niet meer naast zitten
Sla je dan dicht?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:12 schreef Cue_ het volgende:
Lol![]()
Dar zou wat zij... Maar nee, ik mag niet veel vrouwen, maar in ruzie ben ik nog slechter
Yup. Maar als t zover komt voorkom ik t meestal al.quote:
Schizoïde?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:11 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is erger dan ik dacht. Ze denken bij mij aan Cluster A.
En hoe voel je je daarbij?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup. Maar als t zover komt voorkom ik t meestal al.
Al kom ik zelden in zon situatie.. dus weinig ervaring ook mee.
Kenmerken van schizoïde inderdaad.quote:
En hoe voel je je daarbij?quote:
Je blijft van onze Zen-monk af!quote:
Jij krijgt geen schoppen meer van me!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je blijft van onze Zen-monk af!
Kun je daar overigens niet enorm veel medicatie voor krijgen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:11 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is erger dan ik dacht. Ze denken bij mij aan Cluster A.
KILL GRAYquote:
Braafquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
KILL GRAY![]()
![]()
Ga jij nou maar die dingen voor je intake opschrijven!
Oef dagboeken. Heb dat alleen gedaan tijdens mijn heftige puberjaren waar ik schopte tegen alles en iedereen. Wat een ellende was dat. Ik heb hem nog steeds, sporadisch lees ik er nog eens in. Een van de weinige besef momenten dat ik echt anders ben geworden door de jaren heen. Ik was altijd een enorme introverte anti sociale drol die tot groep 5 van de basis school eigenlijk geen vriendjes had.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Braaf
Ga vroeg richting mn bed (na jokertje jawoord) en dan ga ik schrijven. Kan dat niet op de bank ofzo. Wel twee nachten terug wat oude dagboeken, waarin ik zeeeer sporadisch schrijf; beetje nagelezen. Laatste keer was in 2007 dacht ik... Of 2010. Maar zie wel patronen terug van mezelf.
Ik heb nooit een dagboek ofzo gehad.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oef dagboeken. Heb dat alleen gedaan tijdens mijn heftige puberjaren waar ik schopte tegen alles en iedereen. Wat een ellende was dat. Ik heb hem nog steeds, sporadisch lees ik er nog eens in. Een van de weinige besef momenten dat ik echt anders ben geworden door de jaren heen. Ik was altijd een enorme introverte anti sociale drol die tot groep 5 van de basis school eigenlijk geen vriendjes had.
Vrouwquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:48 schreef Cue_ het volgende:
Als je wil weten wat ik erbij voel, dan zal je het weten ook!
Zo, lig in bed.. zometeen maar eens pen/papier erbij pakken. Merk dat ik nu nog niet echt zenuwachtig ben. Wel dat ik me afvraag wat ik zal aantrekken
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:48 schreef Cue_ het volgende:
Als je wil weten wat ik erbij voel, dan zal je het weten ook!
Zo, lig in bed.. zometeen maar eens pen/papier erbij pakken. Merk dat ik nu nog niet echt zenuwachtig ben. Wel dat ik me afvraag wat ik zal aantrekken
Ik leef atm echt zonder horloge, zonder data, ben ik te laat ben ik te laat. Is het maandag? Is dat mooi, is het zondag, naja, dan is dat ook leuk. Ben dat tijdsperspectief echt volledig kwijt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:36 schreef Cue_ het volgende:
Heb t rond mn 15e wel regelmatig gedaan. En meestal even een weekje per jaar ofzo dat ik t wel eens wil oppakken. Even een update hoe t gaat of dat ik weer eens de neiging heb om alles anders te gaan doen (wat uiteindelijk zelden gebeurd).
Nu hou ik een soort van agendadagboek bij. Gewoon om mezelf wat inzicht in mn dagen te geven.. losstaand van gevoel en emobuien. Geen idee eig waarom
Is dat slecht?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik leef atm echt zonder horloge, zonder data, ben ik te laat ben ik te laat. Is het maandag? Is dat mooi, is het zondag, naja, dan is dat ook leuk. Ben dat tijdsperspectief echt volledig kwijt.
Nee hoor, klinkt heel logisch. Dat heb ik ook met bepaalde gevoelens waar mensen het over hebben. Dus snap dat wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Ik wou dat ik dat soort zenuwen had, klinkt raar, maar serieus. Gewoon weer die kriebels in je buik
. Jij zult wel denken, s_e, idioot dat je bent
Komt dat niet ook oa dat je geen werkt hebt. Daardoor leef je al een stuk minder zonder het hele week/weekend / dag/nacht gevoel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik leef atm echt zonder horloge, zonder data, ben ik te laat ben ik te laat. Is het maandag? Is dat mooi, is het zondag, naja, dan is dat ook leuk. Ben dat tijdsperspectief echt volledig kwijt.
Je komt volledig uit je ritme. Normaliter, zelfs als ik geen werk zou hebben, pakte ik het niet zo rigoureus aan als dat ik nu doe. Ik heb serieus het idee dat ik vanuit een outside perspective een beetje rond het zwabberen ben in het leven. Slecht is het misschien niet, maar ik doe niet mee met de meute. En dat voelt kut wanneer vrienden weer zeggen, wanneer doe je weer mee?quote:
Mja, maar bij mijn vorige baan werkte ik ook gewoon 7 dagen in de week. En 'ritme' was daar ook zoekquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:55 schreef Cue_ het volgende:
Komt dat niet ook oa dat je geen werkt hebt. Daardoor leef je al een stuk minder zonder het hele week/weekend / dag/nacht gevoel.
En dit bijhouden slaat ook nergens op hoor. Geen idee ook waarom ik het doe
Zoek een baan met ritmequote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar bij mijn vorige baan werkte ik ook gewoon 7 dagen in de week. En 'ritme' was daar ook zoek![]()
.
Daar heb je gelijk in hoor. Een baan met ritme. Helaas heb je in de financiele sector niet veel 'ritme'. Het dichtste waar ik ritme heb gekend was de boerenleenbank. Omdat we daar altijd een groep hadden die netjes van 9 tot 5 werkte. Maar ook daar was het al snel, ik ging naar het werk wanneer ik dat wou, en vertrok wanneer ik dat af hadquote:
Ik ken de financiele wereld niet, dus geen idee.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in hoor. Een baan met ritme. Helaas heb je in de financiele sector niet veel 'ritme'. Het dichtste waar ik ritme heb gekend was de boerenleenbank. Omdat we daar altijd een groep hadden die netjes van 9 tot 5 werkte. Maar ook daar was het al snel, ik ging naar het werk wanneer ik dat wou, en vertrok wanneer ik dat af had.
Ik vrees echt dat ander soort werk gewoon niet voor mij is. Hoewel ik het werk eigenlijk geen reet meer aan vindt, is dit het enige waar ik wel goed bij pas.
Om dan maar al vast te beginnen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ken de financiele wereld niet, dus geen idee.
En de vraag is ook of het uberhaupt erg is dat je zo leeft hoor. Als het bij je past en je vindt het fijn, dan lekker zo laten.
Ondertussen wel wat op papier gekregen, maar weinig nieuws en als ik daar zit is het toch allemaal weg (en nee, ik neem geen papier mee)
Dat zijn idd ongeveer de dingen die ik beschreven heb voor mezelf.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Om dan maar al vast te beginnen.
Waarom gaat cue naar de intake?
Wat is het probleem? Volgens jezelf?
Wat moet er anders?
Heb je er dagelijks hinder van?
En wat wil je graag anders hebben in je leven op dit moment?
Twijfelquote:
Ik heb geen flauw idee.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kun je daar overigens niet enorm veel medicatie voor krijgen?
Je klinkt iig niet heel happy en woopty-fucking-doo about it : (quote:
Veel succes morgenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zijn idd ongeveer de dingen die ik beschreven heb voor mezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |