Inderdaad, dan kunnen we het altijd nog bij deze mensen weghalen, die missen het toch niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:03 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou ik vraag me sterk af of dit dood geentertainde RTL4 volk nog voor wat dan ook van de bank afkomt.
Het is ook niet erg realistisch om te veronderstellen dat die mensen een positief saldo op hun rekening hebben.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:03 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou ik vraag me sterk af of dit dood geentertainde RTL4 volk nog voor wat dan ook van de bank afkomt.
Als ze dat in de EU-vergaderingen besluiten moet het eerst nog nationale wetgeving worden en voor die tijd zijn de rapen gaar. Het zal denk ik nooit zover komen door juridische, economische en politieke problemen.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daarom doen ze het ook niet, een bankrun of nog erger een volksopstand willen ze koste wat het kost voorkomen. Niemand zal het pikken als er ongevraagd geld van zijn rekening wordt gehaald.
En strafvervolging en persoonlijke aansprakelijkheidstelling.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]![]()
Precies, daarom geen 'garanties' meer en geen staatssteun of - godbetert - nationalisatie.
Roekeloos? Ik ken bijna geen beroepsgroep die berekender bezig zijn geweest.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:06 schreef Tamabralski het volgende:
De rente die je vangt is al erg laag. Nu wordt je ook nog gedwongen om roekeloze bankiers te redden. Ik vind dit geen goeie ontwikkeling.
Het algemeen belang bestaat niet. Als er een vrije markt was geweest (waaronder free banking en vrij valutagebruik) hadden we al deze problemen niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En strafvervolging en persoonlijke aansprakelijkheidstelling.
Maar goed. Dan is zo'n bank failliet, en is het algemeen belang in het geding. Dan is het het beste dat de overheid gaat zorgen voor kredietverstrekking en de stroomlijning van de bestedingen. Regel dat dan zodat dat van rechtswege gaat en zonder de haperingen van een normaal faillissement. Dan is het ook geen maatschappelijk probleem meer, maar alleen maar goed als ze allemaal als een rijtje dominostenen omvallen.
De overheid moet die bedrijven niet steunen, die moet zorgen dat de essentiele taken uitgevoerd worden.
Dit dus. Overheden die activiteiten van banken over gaan nemen vind ik dan ook totaal geen gewenste situatie.quote:
Hahahaha. 95% van de mensen pikt het, die overige 5% baart niemand zorgen.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daarom doen ze het ook niet, een bankrun of nog erger een volksopstand willen ze koste wat het kost voorkomen. Niemand zal het pikken als er ongevraagd geld van zijn rekening wordt gehaald.
Zou je denken? Dan kunnen de belastingen ook wel eens omhoog, laten we zeggen 35% ofzo, iedereen pikt het toch wel.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef QBay het volgende:
[..]
Hahahaha. 95% van de mensen pikt het, die overige 5% baart niemand zorgen.
Mensen gaan dan een beetje lopen zeuren op feestjes, op het werk en op internet, maar niemand doet werkelijk iets. Dat zou dus ook prima kunnen.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zou je denken? Dan kunnen de belastingen ook wel eens omhoog, laten we zeggen 35% ofzo, iedereen pikt het toch wel.
Je moet de kikkers in de pan langzaam laten wennen aan het kokende water he...quote:Op maandag 24 juni 2013 20:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zou je denken? Dan kunnen de belastingen ook wel eens omhoog, laten we zeggen 35% ofzo, iedereen pikt het toch wel.
Alleen zal je zien dat je belastinginkomsten gaan dalen, want mensen gaan zwart werken, meer constructies bedenken, minder werken.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tot je niet meer rond kan komen, dan moet je wel actie ondernemen.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je moet de kikkers in de pan langzaam laten wennen aan het kokende water he....
Je werd al gedwongen om roekeloze bankiers te redden en nu pakken ze ook roekeloze spaarders aan. Ondanks dat dezelfde politici roepen dat de ING, Rabo enz heul veilig zijn.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:06 schreef Tamabralski het volgende:
De rente die je vangt is al erg laag. Nu wordt je ook nog gedwongen om roekeloze bankiers te redden. Ik vind dit geen goeie ontwikkeling.
De advocaten zullen ook klaarstaan zo'n besluit aan te vechten. De DSB affaire geeft m.i. wel aan dat mensen het niet pikken als het om geld gaat.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tot je niet meer rond kan komen, dan moet je wel actie ondernemen.
Je kan ook je geld cash in een sok doen, of op een solide bank met weinig rente parkeren. Het is niet alsof een instabiele bank met een hoge rente (zoals Icesave, of een Cypriotische bank) de enige keuze is.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is risicodragend kapitaal, dat hebben die mensen belegd, dat hadden ze ook in andere bedrijven kunnen doen, ze hadden veilig kunnen gaan sparen, ze hadden naar de ahv kunnen gaan en de raad van bestuur aan de tand kunnen voelen.
En waar moet de overheid het geld vandaan halen om die spaargelden te kunnen overnemen?quote:Dan doen we het zo: Een bank in betalingsproblemen wordt van rechtswege staatseigendom, de aandeelhouders worden niet meer gered zoals de vorige keer. De staat is niet verplicht de schulden over te nemen. Die doet dat wel met spaargelden in het algemeen belang en het blijven draaien van de economie. Maar andere banken die nog vorderingen hebben op die bank moeten die afschrijven zoals bij elk faillissement. Dan krijg je het domino-effect, en dat is helemaal niet erg.
Dit is nu precies iets wat bekend wordt en voordat je kunt inloggen bij je bank zit er al een maximale opname van 500 euro per week op je tegoeden. Dan kunnen ze opeens wel snel beslissen en invoeren.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ze dat in de EU-vergaderingen besluiten moet het eerst nog nationale wetgeving worden en voor die tijd zijn de rapen gaar. Het zal denk ik nooit zover komen door juridische, economische en politieke problemen.
Laat de aandeel- en obligatiehouders eerst maar eens betalen, daarna kijken we wel hoeveel de spaarders nog mogen ophoesten.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:58 schreef eleusis het volgende:
Geweldig die reacties. Als de belastingbetaler de banken redt is het niet goed, als de klanten het zelf doen is het ook niet goed.
Een 8% cut lijkt me prima, komt overeen met een paar jaartjes geen rente. Wat je kan voorkomen door cowboybanken te vermijden en je geld te zetten bij banken met een beter risicoprofiel.
Uiteraard worden de klappen eerst opgevangen door equity en daarna de achtergestelde obligaties. Er is niemand die het tegenovergestelde voorstelt.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Laat de aandeel- en obligatiehouders eerst maar eens betalen, daarna kijken we wel hoeveel de spaarders nog mogen ophoesten.
Behalve dan dat het niet veel uit lijkt te maken waar je je geld geparkeerd hebt, want ze trekken die 8% bij alle banken weg.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:58 schreef eleusis het volgende:
Geweldig die reacties. Als de belastingbetaler de banken redt is het niet goed, als de klanten het zelf doen is het ook niet goed.
Een 8% cut lijkt me prima, komt overeen met een paar jaartjes geen rente krijgen. Die cut kan je uiteraard grotendeels voorkomen door cowboybanken te vermijden en je geld te zetten bij banken met een beter risicoprofiel.
Laat de aandeelhouders e.d. lekker alles betalen in plaats van die laffe acht procent. Als er dan nog geld bij moet is de spaarder aan de beurt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:01 schreef eleusis het volgende:
[..]
Uiteraard worden de klappen eerst opgevangen door equity en daarna de achtergestelde obligaties. Er is niemand die het tegenovergestelde voorstelt.
Als ik het Duits goed lees, is het precies zoals jij zegt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Behalve dan dat het niet veel uit lijkt te maken waar je je geld geparkeerd hebt, want ze trekken die 8% bij alle banken weg.
En eens met Sloggi. Eerst de aandeelhouders maar aanslaan voor het deel waarover zij risico lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |