abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128301059
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Foei!
mag dat niet dan? bij groep 1 al niet?

edit; doen ze gewoon elk jaar dezelfde toetsen dan in elke klas?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:32:41 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128301186
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

jup.
En deze moeder heeft de handdoek in de ring gegooid, ze zoeken maar een andere gek. Wel er van uit gaan dat ik het wel doe en me ondertussen met de nek aankijken. Doei. Ik voel me net te goed om me als Plebs te laten behandelen.
Oh ja, dat heb je wel eens verteld. :o :D
Maar waarom kijken ze je met de nek aan dan?

Ik ben klassenouder. :X
Niet omdat ik zo nodig wilde, maar niemand wilde. En somebody gotta do it.
En ik merk bij het regelgedoe dus heel sterk dat het altijd dezelfde ouders zijn die reageren/meehelpen.
In mijn eigen klas merk ik het trouwens ook. Sommigen zijn oprecht enthousiast, heel leuk. Sommigen voelen zich verplicht. En sommigen laten nooit iets horen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:32:58 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_128301202
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:30 schreef simmu het volgende:

[..]

mag dat niet dan? bij groep 1 al niet?

edit; doen ze gewoon elk jaar dezelfde toetsen dan in elke klas?
Nee dat mag niet.
Zolang cito een toets niet vernieuwd is het elk jaar dezelfde ja.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:34:17 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128301300
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee dat mag niet.
Zolang cito een toets niet vernieuwd is het elk jaar dezelfde ja.
Juf, pak je rode pen. :P
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:38:04 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128301540
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:00 schreef simmu het volgende:

[..]

laat hem? ik zou het ook niks vinden hoor, maar verbieden haalt ook niks uit. worden ze maar opstandig van. geef het een tijdje, ga samen een goede boksschool zoeken met een goede filosofie (die zoektocht alleen al zou best wel eens ontmoedigend kunnen werken ;) ) en tsja. dan hopen dat hij het niks vind na een tijdje :P :X
We gaan het ook niet verbieden hoor. We laten het even rusten. En na de zomervakantie zullen we kijken of hij nog steeds wil.
Ik heb al gegoogled naar diverse boksscholen. En als het dan écht moet, dan wordt het er idd eentje met een filosofie erachter.
(mijn hemel, wát een dubieuze schooltjes kwam ik tegen... :X ).
pi_128302200
@Moonah: Zo herkenbaar! En dan moet ik zelfs vier keer per jaar de groepsplannen aanpassen...
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 22:50:02 #157
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128302341
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:53 schreef Moonah het volgende:
Iets anders (even de zinnen verzetten... :P ). Mijn zoon (6) wil op boksles. -O-
Hij is er helemaal vol van.
nou leuk toch?
luca heeft het ook 3 jaar gedaan. (van zijn 6de tot zijn 9 de)
(kickboksen dan, niet gewoon boksen)
het was heel erg goed voor zijn motoriek (die was beroerd toen hij 6 was)
ik heb het met sprongen zien verbeteren.
hij werd steeds minder houterig, het was goed voor zijn conditie en hij werd uiteindelijk superlenig.
en er heerst stevige discipline bij een kickbokstraining.
ik heb nog spullen liggen uit die tijd, dus mocht je willen proberen...
ik heb nog scheenbeschermers, broekjes en bandages en volgens mij ook nog een toque
bitje en handschoenen heb ik weggemikt

[ Bericht 0% gewijzigd door lady-wrb op 26-06-2013 23:26:36 ]
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:05:06 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128303319
Wat een herkenning hier allemaal. Uit zelfbehoud doe ik niet mee aan discussies over cito en participerende ouders :X

Maar ik vind het soms heerlijk anders hoe het er op de school van Job aan toegaat. Daar wordt ook wel getoetst, maar dat wordt totaal niet benadrukt. Er is daar geen ouderparticipatie, omdat ouders ook gewoon nauwelijks op school zijn. Kinderen worden gebracht en gehaald met de taxi.

En ergens is dat heel raar, want het is net alsof je kind bij voorbaat al is afgeschreven en dat citotoetsen dus ook helemaal niet meer ter zake doen en het is ook heel raar als je het idee krijgt dat de taxichauffeur beter weet hoe het met je kind op school gaat, dan jij als ouder. Maar het geeft ook een bepaalde ontspanning als het om school gaat. Een ontspanning die ik helemaal niet voel als het om Katja gaat. Ik kan het niet goed uitleggen, maar het is een wereld van verschil.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 23:30:05 #159
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128304477
ik denk dat ik dat wel een beetje herken, livelink.
L. heeft een rugzakje en via dat rugzakje wordt hij begeleidt met zijn huiswerk.
daar hoef ik dan als ouder minder achterheen te zitten, dus ik heb ook minder te maken met school dan wanneer die begeleiding er niet zou zijn.
en idd weten die mensen beter hoe het met L. op school gaat dan ik.
het geeft een gevoel van opluchting ja.
pi_128311205
Moonah, ik ben benieuwd of hij erbij blijft, het boksen ;).

Onze kleuter wil graag balletten. Ze is motorisch niet zo handig, dus ik vraag me wel af hoe leuk dat is, zal er erg aan liggen hoe serieus het is die ballet-les.
Wat dat betreft wel jammer dat we haar niet op kleuter-ballet hebben gedaan, maar ze heeft nu 2 keer per week zwemles en dat vind ik wel heel erg veel worden. Maar ik verwacht dat ze eind augustus wel mag afzwemmen als het met het gat dan wel lukt, want verder gaat het zwemmen eigenlijk best wel heel netjes :D.
We zullen zien, maar daarna mag ze iets anders kiezen en als ze dan nog door zou willen voor B, dan kan het ook 1 keer per week.
Fake it till you make it...
pi_128315775
Moonah, wat een lijst zeg..
Weet jij ook iets over de nscct? Daar zijn de bij Chris op school mee begonnen lees ik net in de nieuwsbrief. Straks eens over inlezen..

Boksen is ook wel zo'n sport om even goed over na te denken.
Nijna, hier in het buurthuis hebben ze ook ballet, maar dan op speels niveau. Dat is ook ideaal voor kinderen die motorisch niet bij de muziekschool mee kunnen.

En ik hoor bij het help-kliekje. Als het uitkomt met Daan. Maar er word niet moeilijk gedaan als ouders een keer niet kunnen, of bijna nooit kunnen. Dus geen afgesloten kliekje dat gaat zitten roddelen.. Maandagavond weer klaspoetsen *O* :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 12:38:12 #162
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128317627
Bij onze kinderen worden alle ouders ingeroosterd voor de schoonmaak. Er is 5x per jaar een ouderschoonmaak en we komen gemiddeld 2x per jaar aan de beurt. Ook worden alle ouders ingeroosterd voor onderhoud in en rondom de school (veel snoeiwerk). Geen kliekjes dus, want je komt ook steeds weer andere ouders tegen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:38:38 #163
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_128319965
Hier wordt iedereen schriftelijk uitgenodigd 'kom alstublieft helpen'; het 'vaste clubje' gaat vervolgens op het schoolplein nog zo veel mogelijk ouders af 'kom je ook?' .. en uiteindelijk zijn het toch altijd weer dezelfden die bezig zijn :')

Maar goed, ik heb wel bedankt voor het schoolreisje dit jaar waarop de kleuterjuf me vanmorgen hoogst verbaasd aansprak.. Groepen kinderen van een ander ben ik gewoon niet zo goed mee. Genoeg moeders die wel meewillen volgens mij.. (hoewel hier wel weer regels voor gelden en je alleen gevraagd kan worden; ouders die het hele jaar niets willen doen/helpen en dan wel mee op schoolreis willen; dat gaat niet gebeuren)

Over het nakijken van toetsen en plannen daana maken hoorde ik gister nog een leerkracht verzuchten op de GMR-vergadering "ja maar, ik ben toch gewoon juf?" ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_128321818
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik sta nu zo'n 15 jaar voor de klas geloof ik. Deze tendens is van de laatste 4 jaar.
kun je cito's niet digitaal afnemen? Gewoon via een pc dus?
pi_128321978
Ow ik ben een van die ouders die het hele jaar nog nergens aan mee heeft geholpen.
Ik werk overdag gewoon, en om daar vrij voor te nemen, nee.

Wel was ik van plan om speelgoed mee naar huis te nemen om dat schoon te maken, maar aangezien ik een heel verjaardgasweekend voor de boeg had vonden mijn zwangerschapshormonen dat ik dat niet hoefde van mezelf dit jaar 8-)
pi_128323228
Ik heb helpen versieren met sinterklaas. .. meerdan ggenoeg dit jaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:03:47 #167
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128323235
Hier gaan we dinsdagavond ook schoonmaken. Althans mijn vriend want ik ga me dan bezighouden met de 41 cupcakes die gemaakt moeten worden :')
pi_128323715
Ik werk gewoon 4 dagen en in de avond nog een keer naar denk haag rijden om de boel te poetsen zie ik niet zo zitten eigenlijk. Ik rij wel genoeg heen en weer..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:45:01 #169
386633 Adnap
I love Life !
pi_128324777
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ow ik ben een van die ouders die het hele jaar nog nergens aan mee heeft geholpen.
Ik werk overdag gewoon, en om daar vrij voor te nemen, nee.

Wel was ik van plan om speelgoed mee naar huis te nemen om dat schoon te maken, maar aangezien ik een heel verjaardgasweekend voor de boeg had vonden mijn zwangerschapshormonen dat ik dat niet hoefde van mezelf dit jaar 8-)
Ik werkte ook de hele week, maar deed altijd thuis boeken plastificeren, kon ik mooi in mijn eigen tempo en tijd doen en ze waren er dolblij mee. Zo deed ik dus ongemerkt werk wat anders bleef liggen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_128326901
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:45 schreef Adnap het volgende:

[..]

Ik werkte ook de hele week, maar deed altijd thuis boeken plastificeren, kon ik mooi in mijn eigen tempo en tijd doen en ze waren er dolblij mee. Zo deed ik dus ongemerkt werk wat anders bleef liggen
ja dat soort dingen heb ik nog geen vraag voor voorbij zien komen ;)
is meer taxi spelen voor uitjes, helpen versieren in de klas..dat soort dingen

ja en dat speelgoed schoonmaken dus.

ach..ze mag nog 7 jaar en nr 2 mag straks nog 8 jaar..zal me vast lukken om een keer ergens mee te helpen :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:55:52 #171
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128327406
Hm. Ik ga mijn nee eens oefenen. :o

Ik heb 16 vrijdagen techniekles gegeven, ben klaarover, luizenmoeder, rij naar sportdagen enzo, zit in de schoolreiscommissie, maak al jaren de hapjes voor de eindmusical (dat is echt leuk ;) ) en dan vergeet ik vast ook nog dingen. :')

En dit is dus omdat anderen t verdommen. Ik werk ondertussen ook 2 a 3 dagen. Weliswaar thuis maar toch. En de 'vaste ploeg' zitten ook echt mensen bij die fulltime werken. Als iedereen 1 klein dingetje zou doen zou de last eerlijker verdeeld zijn.

Zo was er een enquete over klaarover. Iedereen vindt het belangrijk maar niemand wil een kwartiertje daar staan. Ik ben dus nu zover dat ik t niet meer doe. Ik sta daar voor de kinderen van ouders die het wel belangijk vinden maar zelf niks willen doen, mijnese kan prima zelf oversteken. Dus ze bekijken het maar. Het is dat mijn jongste nu ook klaarover mag zijn en je dan pas bij de grote jongens hoort ofzo. Hij wilde zo graag dus dat doen we dan maar.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128327607
buuv, je hebt helemaal gelijk hoor! er is dus ook helemaal geen verplichting voor jou om het allemaal te doen ;) als iedereen gewoon 1 ding doet wat ligt en praktisch uitkomt is het voor iedereen een stuk leuker. maar ja: da's not done he ;) te politiek beladen :P
pi_128327731
overigens is het hier zo dat dat vaste clubje moeders altijd klaagt hierover. dat zij het altijd moeten doen en bladiebla. maar ik weet ook dat er elk jaar nieuwe aanwas aan hulpmoeders starten die dan vlot wegblijven omdat ze geen trek hebben in voornoemd vaste clubje. er is er eentje die zover gaat om mensen op het schoolplein uit te staan schelden wanneer iets niet naar haar zin is.

die vetes en gedoe hier zijn wat sneu. het is serieus echt net de mavo.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:36:52 #174
386633 Adnap
I love Life !
pi_128328767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Hm. Ik ga mijn nee eens oefenen. :o

Ik heb 16 vrijdagen techniekles gegeven, ben klaarover, luizenmoeder, rij naar sportdagen enzo, zit in de schoolreiscommissie, maak al jaren de hapjes voor de eindmusical (dat is echt leuk ;) ) en dan vergeet ik vast ook nog dingen. :')

En dit is dus omdat anderen t verdommen. Ik werk ondertussen ook 2 a 3 dagen. Weliswaar thuis maar toch. En de 'vaste ploeg' zitten ook echt mensen bij die fulltime werken. Als iedereen 1 klein dingetje zou doen zou de last eerlijker verdeeld zijn.

Zo was er een enquete over klaarover. Iedereen vindt het belangrijk maar niemand wil een kwartiertje daar staan. Ik ben dus nu zover dat ik t niet meer doe. Ik sta daar voor de kinderen van ouders die het wel belangijk vinden maar zelf niks willen doen, mijnese kan prima zelf oversteken. Dus ze bekijken het maar. Het is dat mijn jongste nu ook klaarover mag zijn en je dan pas bij de grote jongens hoort ofzo. Hij wilde zo graag dus dat doen we dan maar.
nadeel is dat ik zelf in het onderwijs zit, vrij krijgen voor mijn kids met lesuitvan ? alsof ik gek ben kijken ze dan.

Dit soort vragen (boeken kaften) komen vaak niet, die heb ik zelf gesteld. Nu op de middelbare school is de vraag er bijna niet meer, wel jammer ergens, zo mis je toch de betrokkenheid. Hooguit eens van of naar een activieit rijden

[ Bericht 1% gewijzigd door Adnap op 27-06-2013 17:45:39 ]
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:29:08 #175
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128330781
Rijden voor activiteiten gaat hier helaas niet zonder auto :P Maar vanavond dus wel vega hapjes maken voor het schoolfeest voor ouders en leerlingen dat er morgen is. Dus zo snel eten en dan mini-geitenkaasquiches maken voor morgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')