Waarom zou dat erg zijn? Daarnaast vind ik het nogal een uitspraak. Dat leraren niet professioneel genoeg zouden zijn om in alle objectiviteit een oordeel te vellen over wat een kind het best zou passen qua vervolg onderwijs.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien omdat school en ouders te zeer betrokken zijn bij het kind om een voldoende objectief beeld te kunnen vormen?
Maar geen idee of die apart op cd verschenen isquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:38 schreef trui het volgende:
[..]
dan weet je dus ook dat er wel een soundtrack bestaat.
Jij beschrijft hier extremen. Er zijn ook mensen die het als een gegeven naast zich neerleggen en verder genieten van alles wat een kleuter een mens nog meer is dan zijn citoscores.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Waarom zou dat erg zijn? Daarnaast vind ik het nogal een uitspraak. Dat leraren niet professioneel genoeg zouden zijn om in alle objectiviteit een oordeel te vellen over wat een kind het best zou passen qua vervolg onderwijs.
Nouja, gaan we niet uitkomen. Er zijn mensen die helemaal los gaan op dit soort testen en mensen die jeuk van krijgen.
Mijn mening wordt overigens redelijk hierin verwoord: http://www.withitness.nl/?p=401
en hierin: https://twitter.com/Anita(...)076513615872/photo/1.
Je hebt gelijk, dat waren 2 extremen. Maar dat naast je neer leggen wordt wel steeds moeilijker natuurlijk he, met het verplicht stellen van dergelijke testen, de steeds grotere gevolgen ervan en ook het testen op steeds jongere leeftijd...quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Jij beschrijft hier extremen. Er zijn ook mensen die het als een gegeven naast zich neerleggen en verder genieten van alles wat een kleuter een mens nog meer is dan zijn citoscores.
...omdat leraren en leraressen het steeds drukker en drukker krijgen met zaken die helemaal niks met lesgeven en pedagogiek te maken hebben. We hebben eerst zelf een probleem veroorzaakt door het onderwijs te laten verrotten en daarna hebben we er een enorm enge a-natuurlijke 'oplossing' tegenaan geplakt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:54 schreef trui het volgende:
op jongere leeftijd testen heeft ook voordelen, er kan eerder gesignaleerd worden als er iets aan de hand is, dus ook eerder iets in het lesaanbod aangepast worden als dat nodig is.
Een leraar/lerares met voldoende tijd voor de klas (en die geen klassen van 41 kinderen heeft...) kan écht zijn of haar kinderen wel naar waarde schatten hoor... die heeft daar geen Cito toets voor nodig. Maar goed, we leven in een cijfermaatschappij. Als je het niet kunt berekenen/bewijzen bestaat het niet.quote:
Het gaat breder dan alleen onderwijs hoor. Ik lig er ook niet nachtelijk wakker van verderquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar goed, misschien ben ik zelf wel typisch een kind van deze cijfermaatschappij, zoals jij dat noemt.
Ik verhuis over een jaar of -tig wel naar een stil eiland in de zuidzee met een paar centjes in m'n achterzak ofzoquote:
Dit is wel echt aan de hand. Mijn middelste, quite a handful, werd behandeld als een druk kind met een concentratieprobleem en zo sprak zijn juf wat zat ik nou te zeuren over dat het gek was dat zijn scores ineens inzakte? het was "maar" een Havokind hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:36 schreef trui het volgende:
Leerkrachten laten zich bij hun oordeel vaak onbewust toch leiden door wat ze verwachten van een kind. Zaken als wat ze van de ouders /achtergrond van het kind vinden spelen daarin ook mee. Daarom is het toch ook wel goed om -naast het uiteraard ook zeer belangrijke- oordeel van de leerkracht, ook een 'objectieve' score op een landelijk genormeerde toets te hebben.
Oh begrijp me niet verkeerd hoor ik ben geen pessimistquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat is een geruststellend ehm, toekomstbeeld.
Alles gaat in een golfbeweging, toch? Dat geeft misschien ook wat vertrouwen nog.
Komt goed, schatje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |