Het zou wel alle dominantie van AKP kunnen doorbreken. Ze hoeven maar een paar % kwijt te raken en ze kunnen al niet alle wetten er alleen doordrukken.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zoals Theoden zegt, in ieder geval verlagen. Weghalen lijkt me ook niet goed. Met 70% man heb je altijd genoeg gekken om 1 zetel te halen. Overigens maakt ook Duitsland gebruik van een kiesdrempel. Niet dat de Duitse standaard de democratische standaard bepaald.
Overigens moet ik wel zeggen: Ook al zou je de kiesdrempel nu verlagen. De bestaande politieke verhoudingen en partijen veranderen er niet door. Er is geen alternatief voor de AKP helaas...
Dit heeft die journaliste geschreven. En nu vallen ze haar lastigquote:#Yoğurtçu forumundan bir öneri: Duran adam değil, durduran adam olalım. Ekonomiyi durduralım. Tüketmeyin. Altı ay tüketmeyin. Dinleyecekler.
Maar is het doel van de drempel verlagen, het alleen regeren van AKP tegen te gaan of om ervoor te zorgen dat mensen beter vertegewoordigd worden?quote:Op maandag 24 juni 2013 14:57 schreef Theoden het volgende:
[..]
Het zou wel alle dominantie van AKP kunnen doorbreken. Ze hoeven maar een paar % kwijt te raken en ze kunnen al niet alle wetten er alleen doordrukken.
Is dit die Selin Yigit?quote:Op maandag 24 juni 2013 15:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit heeft die journaliste geschreven. En nu vallen ze haar lastigAlem ya die Turken.
Ze spelen op de man af.. Vind ik kwalijk. Net als die Mehmet Ali.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:02 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Is dit die Selin Yigit?
Dit vind ik toch wel kwalijk. Ten eerste kies je op deze manier kant terwijl je journalist bent. Daarnaast is dit een oproep die oproept op alle economische vooruitgang terug te draaien naar zoals in 2000 - 2002. Ik kan mij nog herinneren wat er toen gebeurde. Kwalijk...
Is dit te tweet van Selin Yigit, Ambi?quote:Op maandag 24 juni 2013 15:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ze spelen op de man af.. Vind ik kwalijk. Net als die Mehmet Ali.
Mijn gemeente wordt geleid door de CHP en de regering heeft begin dit jaar de hele administratie overhoop gehaald omdat ze plannen vermoeden die tegen 't regeringsbeleid ingingen, daardoor liepen veel lokale projecten wekenlang en soms maandenlang vertraging op, een daarvan was een tram applicatie voor de iPhone voor de stad, maar ook belangrijkere veranderingen.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:51 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens. Het is een oorzaak, gevolg verhaal natuurlijk.
Oorzaak was wanbeleid van de gevestigde partijen. AKP heeft hier slim en goed gebruik van gemaakt. De gevestigde partijen waren te druk met elkaar en gingen een kopje onder terwijl AKP de leiding over wist te nemen.
Als er een fatsoenlijke oppositie was geweest had Erdogan nooit zo autoritair kunnen worden. Ik denk ook dat één van de grootste problemen op dit moment is dat AKP geen andere partijen nodig heeft om de meeste dingen uit te voeren.
Er wordt geen enkele motie of verzoek van de andere partijen aangenomen. Er wordt gewoon blind gestemd.
Ja, verlaging is goed genoeg. 3% of anders 5%, maar 10% is gewoon te hoog.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:00 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Maar is het doel van de drempel verlagen, het alleen regeren van AKP tegen te gaan of om ervoor te zorgen dat mensen beter vertegewoordigd worden?
Want nogmaals: Ik zie niet veel partijen in Turkije die regeringsdeelname kunnen dragen.
Aan de andere kant: Als het volk erop stemt moet je ze een kans geven. Ik weet het niet... Ik denk dat ik eerder voor een kiesdrempel ben die laag is, helemaal afschaffen zorgt ervoor dat je met te veel partijen rekening moet houden denk ik...
Erg onverantwoord ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:02 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Is dit die Selin Yigit?
Dit vind ik toch wel kwalijk. Ten eerste kies je op deze manier kant terwijl je journalist bent. Daarnaast is dit een oproep die oproept op alle economische vooruitgang terug te draaien naar zoals in 2000 - 2002. Ik kan mij nog herinneren wat er toen gebeurde. Kwalijk...
Ja, kon het niet linken hiernaar toe, dus heb ik er een quote van gemaakt. Maar een op een overgenomen iddquote:Op maandag 24 juni 2013 15:04 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Is dit te tweet van Selin Yigit, Ambi?
Mensen zouden inderdaad eerder geneigd zijn te stemmen op en partij die dichterbij de drempel is.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:03 schreef zarGon het volgende:
Een gehalveerde kiesdrempel (5%) zou geen enkel verschil gemaakt hebben in de afgelopen verkiezingen van 2011.
AKP: 49,8%
CHP: 26%
MHP: 13%
Onafhankelijken: 6,5% Deze vier zitten al in de TBMM.
---------
SP: 1,3%
(...) <1%....
Al stemt men natuurlijk sneller op een partij die de kiesdrempel gaat halen, dus dit zegt ook niet alles..
Ja, maar ze zegt dat iemand op een forum dit zegt ... dus dit is niet haar eigen mening. Ze bericht vanuit een park waar een forum wordt gehouden en ze zegt dat dit één van de punten waren die naar voren werd gebracht.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:02 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Is dit die Selin Yigit?
Dan krijgen we wat we hier in Nederland hebben.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Her sikini salayan meclise girmesin...
Daar zijn er veel van hoor, in Turkijequote:
Hebben jullie een video of de precieze tweet? Ik heb het zelf niet gehoord namelijk en zoals de tweet er stond hierboven kwam hij namelijk niet over alsof het een citaat is...quote:Op maandag 24 juni 2013 15:06 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, maar ze zegt dat iemand op een forum dit zegt ... dus dit is niet haar eigen mening. Ze bericht vanuit een park waar een forum wordt gehouden en ze zegt dat dit één van de punten waren die naar voren werd gebracht.
Zo heb ik het niet gelezen? Lees ik er over heen ofzo?quote:Op maandag 24 juni 2013 15:06 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, maar ze zegt dat iemand op een forum dit zegt ... dus dit is niet haar eigen mening. Ze bericht vanuit een park waar een forum wordt gehouden en ze zegt dat dit één van de punten waren die naar voren werd gebracht.
Dat ze achter hun verslaggevers staan als werkgever rijmt niet met het proberen onafhankelijke journalistiek te bedrijven? Ook mooi, maar zo werkt het nietquote:Op maandag 24 juni 2013 14:53 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik ken dr niet maar ik heb regelmatig met verbazing de buitenlandse verslaggeving gevolgd. BV Bram Vermeulen die vanuit ergens anders naar Istanbul terugkomt om verslag te doen van de protesten en vervolgens in alle enthousiasme gaat vertellen over veldslagen en veroveren.
Het is alleen zonde dat politici zich bezighouden met individuele journalisten tegenspreken. Is niet effectief en men maakt er weer van wat ze willen. Tegelijkertijd geef je BBC weer de mogelijkheid om te laten zien dat ze zowel achter hun verslaggevers staan als hun zogenaamd onafhanelijke journalistiek.
#Yoğurtçu forumundan bir öneriquote:Op maandag 24 juni 2013 15:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo heb ik het niet gelezen? Lees ik er over heen ofzo?
Dat is ook zeker waar.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mijn gemeente wordt geleid door de CHP en de regering heeft begin dit jaar de hele administratie overhoop gehaald omdat ze plannen vermoeden die tegen 't regeringsbeleid ingingen, daardoor liepen veel lokale projecten wekenlang en soms maandenlang vertraging op, een daarvan was een tram applicatie voor de iPhone voor de stad, maar ook belangrijkere veranderingen.
Dit moet ook worden meegewogen. De oppositie wordt door de AKP ook bewust klein gehouden, iedereen weet dat er kans is op gevangenisstraf of erger als je je als individu op een podium zet en in 't publiek te kritisch bent over 't regeringsbeleid. Dat men een nieuwe wet voor tweets wil invoeren die met terugwerkende kracht geldig moet worden is een nieuw stuk tape op de mond van de bevolking
lijkt me trouwens best ok om voor 10 lira per tweet de eerste 5 miljoen tweets alvast te gaan onderzoeken met deze groep hier.. welke apen willen ze er anders voor aannemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |