Hmm, ok. Wel jammer voor TS.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nieuw contract met dezelfde huurders kan m.i. ook niet. Verkapte huurverhoging en kunnen ze dus terug laten draaien.
Nee. Verkapte huurverhoging m.i.. Als ze er iets tegen willen doen (bedenken zich na zich geïnformeerd te hebben) dan houdt het geen stand naar mijn mening.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Maar, als je dus overeenkomt met de huidige huurders dat ZIJ akkoord gaan met ontbinden van contract (opzegtermijn,blabla) en dan een nieuw contract aangaan met 700,- dan zijn het toch op papier nieuwe huurders?
Mij ook nietquote:Op maandag 24 juni 2013 01:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Een leegstandswetvergunning aanvragen voor een bewoonde woning lijkt me niet echt mogelijk.
Mja, uitsplitsen kale huur en service kosten (moet toch ivm 'all in') weet niet hoe een rechter daarin mee gaat.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nieuw contract met dezelfde huurders kan m.i. ook niet. Verkapte huurverhoging en kunnen ze dus terug laten draaien.
"Koop breekt geen huur"quote:Op maandag 24 juni 2013 01:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
TS moet ze er sowieso uit weten te krijgen, aangezien het anders volledig onverkoopbaar is.
"Wil de nieuwe eigenaar de woning zelf gebruiken (dringend eigen gebruik), dan kan hij de huur ook niet opzeggen. Dit kan pas 3 jaar nadat hij de huurder schriftelijk gemeld heeft dat hij de nieuwe eigenaar is."
http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html
Ja, maar drie (!) jaar is wel erg belachelijk overdreven! :| Had niet door dat het zó lang was.quote:
wat een onzin dit, de huur met 1000 euro verhogenquote:Op maandag 24 juni 2013 01:18 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee, TS kan perfect uitrekenen of de woning boven of onder de grens valt. Als ie erboven valt kan TS gewoon de huur met bijv. 1000e omhoog gooien.
Sowieso niet een nieuw contract aangaan, maar de huur verhogen. Of met 4 tot 6.5% als onder de grens of met gigantisch veel als boven de grens.
De verhoging van sociale huren mag de woning NIET boven de sociale grens tillen namelijk, dan is de max huur de max sociale huur.
Ik niet, en iedere andere geinteresseerde kopert ook niet. Want niks is zo rot als een verhuurd huis kopen, zie maar eens dat je die huurders eruit krijgt.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
ERGO: TS heeft dikke problemen. Want ook koop breekt geen huur. Wie gaat dat huis nog kopen?
Anders zou het te gemakkelijk zijn om op die manier huurders te lozen, gewoon op papier je huis verkopenquote:Op maandag 24 juni 2013 01:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja, maar drie (!) jaar is wel erg belachelijk overdreven! :| Had niet door dat het zó lang was.
Enige wat hij kan doen is zijn huidige woning verkopen (als het een koopwoning is en dat gaat nu vaak ook écht niet snel) of de huur van zijn huidige woning opzeggen en dan een beroep doen op dringend eigen gebruik (want financieel niet te bolwerken anders).quote:Op maandag 24 juni 2013 01:31 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja, uitsplitsen kale huur en service kosten (moet toch ivm 'all in') weet niet hoe een rechter daarin mee gaat.
Misschien dat TS het op dringend eigen gebruik kan gooien, maar ik weet niet waarom TS wilt verkopen. In een extreem geval zou TS bijv. kunnen stellen dat de relatie over is en hij weer over zijn eigen woning wilt beschikken. Dat kost TS een rechtzaak + advocaat en waarsch. een 3 mnd+ voor ze eruit zijn, maar een rechter gaat daar wel in mee.
Als de huur particulier is dan mag dat gewoon :pquote:Op maandag 24 juni 2013 01:32 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat een onzin dit, de huur met 1000 euro verhogen
Ik denk daarentegen dat een rechter niet achterlijk is. En het zou betekenen dat TS ook echt daadwerkelijk weer in de woning moet gaan wonen, want ik zou het als huurder wel weten hoor. Dat wordt een flinke schadevergoeding als het allemaal maar frauduleus bleek.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:31 schreef Fe2O3 het volgende:
Misschien dat TS het op dringend eigen gebruik kan gooien, maar ik weet niet waarom TS wilt verkopen. In een extreem geval zou TS bijv. kunnen stellen dat de relatie over is en hij weer over zijn eigen woning wilt beschikken. Dat kost TS een rechtzaak + advocaat en waarsch. een 3 mnd+ voor ze eruit zijn, maar een rechter gaat daar wel in mee.
Niet echt. Anders wordt het wel erg makkelijk om handjeklap woningen te verkopen om huurders eruit te krijgen.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja, maar drie (!) jaar is wel erg belachelijk overdreven! :| Had niet door dat het zó lang was.
Klopt. Gaat de Huurcommissie m.i. nooit mee akkoord zonder goede onderbouwing (zoals ik eerder al zei). En reken maar dat die huurders de Huurcommissie zouden vinden.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:32 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat een onzin dit, de huur met 1000 euro verhogen
Nee hoor ...quote:Op maandag 24 juni 2013 01:33 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als de huur particulier is dan mag dat gewoon :p
Bewijs het maarquote:Op maandag 24 juni 2013 01:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik denk daarentegen dat een rechter niet achterlijk is. En het zou betekenen dat TS ook echt daadwerkelijk weer in de woning moet gaan wonen, want ik zou het als huurder wel weten hoor. Dat wordt een flinke schadevergoeding als het allemaal maar frauduleus bleek.
Hypotheekverstrekker/gever = de koper/eigenaar. Hypotheeknemer = de bank.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:34 schreef JoPiDo het volgende:
Wat vond de hypotheekverstrekker van het briljante idee om te gaan verhuren? Dit gaat nog een heel lang verhaal worden, wat TS veel geld gaat kosten...
zodra je boven die magische grens aan huur betaalt, ben je totaal overgeleverd aan de grillen van je verhuurderquote:Op maandag 24 juni 2013 01:33 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als de huur particulier is dan mag dat gewoon :p
Dat kan dus niet. Verkapte huurverhogingquote:Op maandag 24 juni 2013 01:36 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Bewijs het maar
TS zit vrijwel zeker vast aan een verhuisvergoeding van rond de 5000e ? op dit moment ...
Misschien is het beste nu sowieso met die 200e pm akkoord te gaan, en zo snel mogelijk de huur in kale huur en service kosten te splitsen. Dan kan TS iig het gwl + vve + ??? (? neem ik aan) kosten dekkend maken. Want hoger uitgevallen service kosten kunnen gewoon geclaimed worden.
Das niet zo moeilijk hoor. Tenzij TS zin heeft om nog lange tijd met die woning opgescheept te zitten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |