Valt de woning automatisch onder de sociale huur omdat de gevraagde huur lager is dan ¤ 681, maar volgens het puntenstelsel max ¤ 750 zou mogen zijn?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je weet dat er een maximumpercentage voor de huurverhoging is?
Ja, zo te lezen wel.. Maf dat de huurders dat voorgesteld hebbenquote:Op maandag 24 juni 2013 01:16 schreef Lilliesleaf het volgende:
Als ik dit zo lees is het voor TS dus waarschijnlijk wel een optie om akkoord te gaan met die 200 euro verhoging die de huurders hebben voorgesteld. (Oud contract opzeggen en gelijk nieuw contract ondertekenen met dezelfde huurders) Dan zitten ze boven die grens voor sociale huur en daarna bij de eerst volgende jaarlijkse verhoging kunnen je ze dus het huis uit werken door de huur flink omhoog te gooien?
Waarschijnlijk zijn ze zelf ook niet helemaal op de hoogte van de regels en hebben ze ook maar viavia gehoord dat ze er niet zomaar uit kunnen, maar zijn ze wel zo beleefd om samen naar een oplossing te zoeken.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, zo te lezen wel.. Maf dat de huurders dat voorgesteld hebben
Ja dus:quote:Op maandag 24 juni 2013 01:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Valt de woning automatisch onder de sociale huur omdat de gevraagde huur lager is dan ¤ 681, maar volgens het puntenstelsel max ¤ 750 zou mogen zijn?
Ik bedoel: heeft een huurder gewoon geluk als hij huurt voor ¤ 500 p/m terwijl een huur volgens het puntenstelsel max ¤ 750 zou moeten zijn? Dat de maximumhuurverhoging dus gewoon geldt tot de ¤ 681 (of wat het maximum het betreffende jaar is) is bereikt??
Nee, TS kan perfect uitrekenen of de woning boven of onder de grens valt. Als ie erboven valt kan TS gewoon de huur met bijv. 1000e omhoog gooien.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:16 schreef Lilliesleaf het volgende:
Als ik dit zo lees is het voor TS dus waarschijnlijk wel een optie om akkoord te gaan met die 200 euro verhoging die de huurders hebben voorgesteld. (Oud contract opzeggen en gelijk nieuw contract ondertekenen met dezelfde huurders) Dan zitten ze boven die grens voor sociale huur en daarna bij de eerst volgende jaarlijkse verhoging kunnen je ze dus het huis uit werken door de huur flink omhoog te gooien?
Ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Valt de woning automatisch onder de sociale huur omdat de gevraagde huur lager is dan ¤ 681, maar volgens het puntenstelsel max ¤ 750 zou mogen zijn?
Maar ook voor geliberaliseerde huur geldt dat de huurders naar de Huurcommissie kunnen stappen. Die gaan vast niet akkoord met ¤ 1000 huursverhoging oid zonder onderbouwing neem ik aan?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:18 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn ze zelf ook niet helemaal op de hoogte van de regels en hebben ze ook maar viavia gehoord dat ze er niet zomaar uit kunnen, maar zijn ze wel zo beleefd om samen naar een oplossing te zoeken.
TS zei al dat het 500,- all in is, dus dat valt sowieso onder die grens en mag je niet zomaar verhuren. Vandaar het idee van nieuw contract aangaan, waarbij huurders zelf oude contract teniet doen en vrijwillig een nieuw contract aangaan van boven die grens, dan verhogen.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:18 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee, TS kan perfect uitrekenen of de woning boven of onder de grens valt. Als ie erboven valt kan TS gewoon de huur met bijv. 1000e omhoog gooien.
Sowieso niet een nieuw contract aangaan, maar de huur verhogen. Of met 4 tot 6.5% als onder de grens of met gigantisch veel als boven de grens.
De verhoging van sociale huren mag de woning NIET boven de sociale grens tillen namelijk, dan is de max huur de max sociale huur.
Dat kan dus niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:18 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee, TS kan perfect uitrekenen of de woning boven of onder de grens valt. Als ie erboven valt kan TS gewoon de huur met bijv. 1000e omhoog gooien.
Nee, volgens mij gaat het om de daadwerkelijke huur, niet wat er voor gevraagd zou kunnen worden.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:18 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Sowieso niet een nieuw contract aangaan, maar de huur verhogen. Of met 4 tot 6.5% als onder de grens of met gigantisch veel als boven de grens.
De verhoging van sociale huren mag de woning NIET boven de sociale grens tillen namelijk, dan is de max huur de max sociale huur.
"de huur van de woning gesplitst is in kale huur en servicekosten. Bij all-in huur is namelijk onduidelijk of de kale huur boven de liberalisatiegrens ligt."quote:Op maandag 24 juni 2013 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja dus:
http://www.rijksoverheid.(...)je-sector-huurwoning
Had het zelf al gevonden, maar wederom dankquote:
Het is sowieso maar ¤ 500 p/maandquote:Op maandag 24 juni 2013 01:21 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
"de huur van de woning gesplitst is in kale huur en servicekosten. Bij all-in huur is namelijk onduidelijk of de kale huur boven de liberalisatiegrens ligt."
Dat is bij TS niet het geval toch?
Ja, maar met mijn plannetje van simpelweg nieuw contract met 700,- all in werkt dan dus ook niet...quote:Op maandag 24 juni 2013 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is sowieso maar ¤ 500 p/maand
Klopt sowieso niet dus helaas... Want sociale huur (wel als het nieuwe huurders waren)..quote:Op maandag 24 juni 2013 01:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja, maar met mijn plannetje van simpelweg nieuw contract met 700,- all in werkt dan dus ook niet...
Meh die 500e heeft TS de das om gedaan, maar sowieso mag een incl. huur _niet_. Service kosten moeten uitgeschreven en verrekend.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
TS zei al dat het 500,- all in is, dus dat valt sowieso onder die grens en mag je niet zomaar verhuren. Vandaar het idee van nieuw contract aangaan, waarbij huurders zelf oude contract teniet doen en vrijwillig een nieuw contract aangaan van boven die grens, dan verhogen.
Ik ookquote:Op maandag 24 juni 2013 01:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vrees toch echt dat TS een serieus probleem heeft om die huurders er op korte termijn uit te krijgen...
Maar, als je dus overeenkomt met de huidige huurders dat ZIJ akkoord gaan met ontbinden van contract (opzegtermijn,blabla) en dan een nieuw contract aangaan met 700,- dan zijn het toch op papier nieuwe huurders?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt sowieso niet dus helaas... Want sociale huur (wel als het nieuwe huurders waren)..
Een leegstandswetvergunning aanvragen voor een bewoonde woning lijkt me niet echt mogelijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:18 schreef Fe2O3 het volgende:
beter nog is als TS tussentijds die leegstandswet vergunning aanvraagt, meeneemt in nieuwe contract en ze na 3mnd eruit kan gooien
Nieuw contract met dezelfde huurders kan m.i. ook niet. Verkapte huurverhoging en kunnen ze dus terug laten draaien.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:24 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Meh die 500e heeft TS de das om gedaan, maar sowieso mag een incl. huur _niet_. Service kosten moeten uitgeschreven en verrekend.
Nieuw contract boven de 682, - zou werken, dan zit TS nog wel minimaal aan 1 jaar aan ze vast ...
beter nog is als TS tussentijds die leegstandswet vergunning aanvraagt, meeneemt in nieuwe contract en ze na 3mnd eruit kan gooien
Maar als de huurders gehaaid zijn trappen ze daar niet in ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |