Nou inderdaad, onvolmaaktheid, ziekte, dood, oorlog, hongersnood, etc etc. Inderdaad één groot feest van succes.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:12 schreef Natural-Cool het volgende:
Het plukken van de verboden vruchten heeft geleid tot fantastische avonturen voor de mensheid op aarde.
Me dunkt dat je daarmee een probleem hebt dat een atheist niet heeft: waarop baseer je zo'n keuze voor een specifieke god? En wat als die keuze alsnog verkeerd is?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:13 schreef man1986 het volgende:
[..]
Atheisme verwerpt alle godshypotheses en op basis daarvan kan ik per definitie geen atheïst zijn.
Ik ben een theïst, maar dat houdt niet in dat ik in alle goden moet geloven. Waarom zou ik?
volgens de bijbel bestaan ze, je mag ze alleen niet aanbidden.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:13 schreef man1986 het volgende:
[..]
Atheisme verwerpt alle godshypotheses en op basis daarvan kan ik per definitie geen atheïst zijn.
Ik ben een theïst, maar dat houdt niet in dat ik in alle goden moet geloven. Waarom zou ik?
zwartkijkerquote:Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Nou inderdaad, onvolmaaktheid, ziekte, dood, oorlog, hongersnood, etc etc. Inderdaad één groot feest van succes.![]()
Gelukkig komt er wel een keer een einde aan!
Ik baseer het op de Openbaring van: 1. Natuur. 2. Geweten. 3. Geschrift.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Me dunkt dat je daarmee een probleem hebt dat een atheist niet heeft: waarop baseer je zo'n keuze voor een specifieke god? En wat als die keuze alsnog verkeerd is?
En dezelfde Bijbel geeft daar ook een verklaring voor.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:47 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
volgens de bijbel bestaan ze, je mag ze alleen niet aanbidden.
Pascal's wager is foute statistiek: alle religies claimen de waarheid, dus grote kans dat jij ook de verkeerde religie hebt gekozen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:00 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik baseer het op de Openbaring van: 1. Natuur. 2. Geweten. 3. Geschrift.
En als ik het bij het verkeerde einde heb, dan is er geen God of hiernamaals en heb ik achteraf gezien ook niets te verliezen. De cruciale vraag is, wat als jouw keuze voor atheïsme fout blijkt te zijn?
Alle religies claimen de waarheid, maar niet alle religies zijn gelijk.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Pascal's wager is foute statistiek: alle religies claimen de waarheid, dus grote kans dat jij ook de verkeerde religie hebt gekozen.
Dan gaan we beide naar de hel. Eeuwig barbecuen.quote:... stel dat de islam het ware geloof is? Dan zijn we beide de klos.
Je zal vast gelijk kunnen hebben. Ik zal mijn reacties dan meer inhoudelijk houden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:48 schreef SpecialK het volgende:
man1986. Als jij toch op dit forum alle vragen oppervlakkig gaat lopen weerkaatsen wat doe je hier dan nog in al die relitopics? Ik heb je in 100-den posts geen oprecht diepgaand antwoord zien geven. Alleen maar garpigheden en halve insinuaties.
En dan heb je ook nog de " baat-het-niet-schaad-het-niet theïsten ".quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:00 schreef man1986 het volgende:
En als ik het bij het verkeerde einde heb, dan is er geen God of hiernamaals en heb ik achteraf gezien ook niets te verliezen. De cruciale vraag is, wat als jouw keuze voor atheïsme fout blijkt te zijn?
Integendeel! Het is een feit dat de mensheid met al deze dingen te maken heeft. Verder vertrouw ik er wel op dat er een betere wereld komt en een einde aan deze ellende.quote:
De Egyptische, Babylonische en Perzische religies krijgen er flink van langs in de Bijbel.quote:Op maandag 1 juli 2013 07:23 schreef ATON het volgende:
[..]
De Egyptische, de Babylonische en de Perzische religie kenden wel een god van de schepping. Over welke religies heb je het dan ?
Kun je daar een voorbeeld van geven ? Anders wel vreemd, gezien de joodse godsdienst net hierop geïnspireerd is. En dit is dan weer zoals gewoonlijk naast de kwestie !! Waren dit al dan niet religies met een scheppende god ??? Onderstaand antwoord slaat dus nergens op !!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:48 schreef man1986 het volgende:
De Egyptische, Babylonische en Perzische religies krijgen er flink van langs in de Bijbel.
quote:Maar ik heb het bijvoorbeeld over de polytheïstische religies van de oude Grieken en Romeinen onder andere en de hedendaagse stromingen van Hindoeïsme.
De Egyptische, Babylonische en Perzische goden waren het werk van mensenhand.quote:Op woensdag 3 juli 2013 03:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Kun je daar een voorbeeld van geven ? Anders wel vreemd, gezien de joodse godsdienst net hierop geïnspireerd is. En dit is dan weer zoals gewoonlijk naast de kwestie !! Waren dit al dan niet religies met een scheppende god ??? Onderstaand antwoord slaat dus nergens op !!
[..]
Eeehm - je weet dat in het Hindoeïsme Brahma de schepper is ? Vrij expliciet en nadrukkelijk zelfsquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:48 schreef man1986 het volgende:
[..]
De Egyptische, Babylonische en Perzische religies krijgen er flink van langs in de Bijbel.
Maar ik heb het bijvoorbeeld over de polytheïstische religies van de oude Grieken en Romeinen onder andere en de hedendaagse stromingen van Hindoeïsme.
De christelijke ook.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:23 schreef man1986 het volgende:
[..]
De Egyptische, Babylonische en Perzische goden waren het werk van mensenhand.
Tot zover ik weet is de zogenaamde schepping van Brahma zowel beginloos als eindeloos (zonder begin en zonder einde). Dat is in scherp contrast met de God van de Bijbel. Daar staat duidelijk in Genesis aangegeven dat de schepping een begin had en ook een einde zal kennen. De wetenschap heeft deze constatering voor lange tijd niet willen erkennen, maar sinds de laatste paar decennia moesten ook wetenschappers tot de conclusie komen dat het universum een beginpunt heeft gekend.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:27 schreef Grouch het volgende:
[..]
Eeehm - je weet dat in het Hindoeïsme Brahma de schepper is ? Vrij expliciet en nadrukkelijk zelfs
Weet je dat of geloof je dat?quote:
Ik heb niet gezegd dat ze niet bestaan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat weet ik net zo zeker als jij weet dat al die andere goden niet bestaan.
Ik geloof inderdaad absoluut niet dat de ´God van de Bijbel´ bestaat.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:38 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ze niet bestaan.
Dus je gelooft dat de God van de Bijbel niet bestaat?
Dan is atheïsme een vorm van geloven en niet een vorm van weten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad absoluut niet dat de ´God van de Bijbel´ bestaat.
Nee, atheïsme is niet geloven in een god. Niets meer, niets minder. Atheïsme 'geloven' noemen is echt volslagen zwakzinnig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:41 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dan is atheïsme een vorm van geloven en niet een vorm van weten.
Het is zeker een vorm van geloof, aangezien jij niet kunt weten dat God niet bestaat.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, atheïsme is niet geloven in een god. Niets meer, niets minder. Atheïsme 'geloven' noemen is echt volslagen zwakzinnig.
Nee, het is geen geloof. Het is ongeloof. En nu nokken met trollen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:48 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het is zeker een vorm van geloof, aangezien jij niet kunt weten dat God niet bestaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |