"vroeg tegen" ? Welke taal is dat ?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
'Vroeg de ene zondaar tegen de andere zondaar'
Voor de correcte taal verwijs ik je naar de Bijbel, eerste hoofdstuk 'Genesis'.quote:
Het plukken van de verboden vruchten heeft geleid tot fantastische avonturen voor de mensheid op aarde.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:40 schreef Grouch het volgende:
Leidde het plukken van goede vruchten niet tot verbanning uit het paradijs ?
"Or, you're just saying that cause the devil made you an atheist...."quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:04 schreef Grouch het volgende:
Als ik zou geloven dat beiden bestaan zou Thor aanbidden mijn absolute voorkeur hebben.
Als ik zou geloven dat alleen de Bijbelse God zou bestaan zou elementair fatsoen van mij vragen dat ik mij demonstratief van Hem afkeer en Thor ga aanbidden - maar ik beken niet te weten of ik dat echt zou durven. God is immers vrij eng.
Verboden en goed sluit elkaar op geen enkele wijze uit.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:12 schreef Natural-Cool het volgende:
[
[..]
Het plukken van de verboden vruchten heeft geleid tot fantastische avonturen voor de mensheid op aarde.
Where did you get the silly idea that I am an atheist ?quote:"Or, you're just saying that cause the devil made you an atheist...."
Jij mag bij mij wel met argumenten aankomen zoals boven vermeld, maar ben je er echt van overtuigd dat hetgeen jij beweert, dan geen symbolisch bedrog is in jou werkelijkheid.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:21 schreef Grouch het volgende:
Verboden en goed sluit elkaar op geen enkele wijze uit.
Take chances, be calm, have hope, smile often, worry less, be cool, keep it real...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:21 schreef Grouch het volgende:
Where did you get the silly idea that I am an atheist ?
Een prachtige definitie voor een agnost!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:40 schreef Natural-Cool het volgende:
Zit jij nog gewoon te twijfelen tussen theisme en atheisme ?
Thor is tenminste niet zo hypocriet als Jahweh.quote:
Wie is jouw God?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:45 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Thor is tenminste niet zo hypocriet als Jahweh.
Thor claimt niet dat hij algoed is, de bijbel bewijst overduidelijk dat Jahweh niet algoed is. Jahweh heeft zijn goedgelovige volgelingen een rad voor ogen gedraaid. Jij bent hiervoor het levende bewijs. Zo probeer je zeer vasthoudend op dit forum om zelfs de logica te herdefinieeren om Jahweh maar algoed te houden.
raad eens?quote:
Jij aanbidt dus de god van deze wereld.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:22 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
raad eens?
(tip kijk eens naar mijn nickname)
ook nietquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:42 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jij aanbidt dus de god van deze wereld.
'Volg jezelf'quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
ook niet
(tip: lees ook eens wat er onder mijn nicknaam staat)
Ik had al een vermoeden...quote:
Je zou eens moeten googlen op de term agnost, dan weet je dat een agnost niet twijfelt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Een prachtige definitie voor een agnost!
De pluraliteit van goden is geen argument tegen het bestaan van God.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:42 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Jahweh doet qua karakter helemaal niet onder voor Zeus of Thor, in de bijbel wordt ook niet eens beweerd dat Jahweh de enige god is, er zijn zelfs godenwedstrijden.
Ieder volk had zijn eigen volksgod die een verklaring vormde voor de schepping en natuurrampen, en over die goden werden prachtige mythologieën bedacht. De goden waren zeer wispelturig maar waren ook te paaien met offers. Op de een of andere manier hebben de Christenen zich in het hoofd gehaald dat Jahweh de enige god zou zijn en dat hij ook nog eens algoed zou zijn.
De bijbel zelf bewijst het tegendeel.
Als je met googlen dit bedoelt:quote:Op zondag 30 juni 2013 13:30 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Je zou eens moeten googlen op de term agnost, dan weet je dat een agnost niet twijfelt.
Een agnost zegt gewoon dat je niet kan bewijzen of er een god bestaat, en daarom leeft een agnost zoals hij zou leven als er geen god bestaat. Als een atheïst zeg maar. Dat is heel wat anders dan twijfelen tussen het een en het ander.
alleen rechtsbeneden is een praktiserend gelovige. rechtsboven zijn ietsisten.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als je met googlen dit bedoelt:
[ afbeelding ]
...dan klopt je eigen definitie voor een agnost ook niet meer, aangezien er ook agnostische theisten bestaan.
Maar voor de rest speelt dat onderscheid hier ook niet zo'n grote rol.
Ik sta open voor argumenten voor het bestaan van zeus en thor.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
alleen rechtsbeneden is een praktiserend gelovige. rechtsboven zijn ietsisten.
Hoe agnostisch ben jij over zeus en thor?
De Egyptische, de Babylonische en de Perzische religie kenden wel een god van de schepping. Over welke religies heb je het dan ?quote:Op zondag 30 juni 2013 21:55 schreef man1986 het volgende:
Maar hierbij dienen we op te merken dat deze veelal plaats vonden in polytheïstische religies waar de desbetreffende god of goden geen daadwerkelijke persoonlijke entiteiten waren met vrije wil en scheppende kracht.
Dan ben jij dus ook een gnostic atheist, net als ik. Ik alleen van 1 god meer dan jij.quote:Op maandag 1 juli 2013 03:23 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik sta open voor argumenten voor het bestaan van zeus en thor.
Maar ik zou mezelf wat dat betreft geen agnost noemen.
Atheisme verwerpt alle godshypotheses en op basis daarvan kan ik per definitie geen atheïst zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:08 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dan ben jij dus ook een gnostic atheist, net als ik. Ik alleen van 1 god meer dan jij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |