abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 juni 2013 @ 22:00:06 #1
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128169560
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  zondag 23 juni 2013 @ 22:00:57 #2
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128169621
Ik post ook een keer een avond mee, gooi ik m meteen dicht :+

Laatste post:

quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:58 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik had het ook gezien, maar mijn baby van acht maanden krijgt bv, dus ik vind het een prachtig schema maar daar heb jij weinig aan natuurlijk :+ Mijn eerste reactie zou zijn als jij en baby er tevreden mee zijn houden zo, maar dat ligt qua hoeveelheden flesvoeding wellicht anders? Tot het eerste jaar is al het andere overigens bijvoeding hè? Gewoon regelmatig blijven aanbieden, dan komt het vanzelf wel.

Hier wordt ook weinig anders gedronken dan melk, wat wel een beetje een probleem is want de borst drinkt hij alleen goed tussen 19-7. Verder is al het andere boeiender. Best lastig, want vier dagen per week heb ik niet de tijd om het een uurtje later nog eens te proberen.

Oh, en ik moet vaker iets vragen hier :+ opeens heeft meneer het licht gezien en wordt er 's ochtends en regelmatig ook 's middags 2 u lang geslapen! Ik weet niet hoe ik t heb na maandenlang al die 30 min slaapjes :D
pi_128169859
quote]0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:48 schreef Spees_Eend het volgende: [..] Cuteness overload! (balen zeg, Danic) [/quote] Ach ze ligt nu weer in de reiswieg heel vrolijk tegen de beestjes van dr mobiel te kletsen. Super schattig maar ik zou toch denken dat ze een keer moe wordt.. Ben trouwens vrijdag op kraamvisite geweest bij mijn nichtje O+ Ze heeft echt superveel haar! En het gekke is dat ik vind dat ze op mijn oma lijkt. Dat was ff slikken want ik had zo'n lieve oma die veel te vroeg overleden is ;(
pi_128169872
Spees_eend, dat vond ik het meest vervelende inderdaad. Ik sliep opgegeven moment 5, max 6 uur per nacht.
En dan sliep ze een nacht of 2 door en dan hop weer een paar nachten 2x wakker.
Nou ja ik werd het gewoon zat na 10,5 maand. 1 avond gaf ik een flesje 150/5 en ze sliep gewoon door. Dag ervoor had ik het overdag gegeven en ze sliep 2 keer.
En gisteren/vandaag sliep ik gewoon van 10 uur tot 9 uur (nou waren de kinderen wel eerder wakker, maar dat mocht papa doen).
Ik ben blij dat ik zo lang heb kunnen voeden, maar mn nachtrust vind ik ook wel wat waard :)
pi_128170207
Goh Son, goeie timing!

Ik was net aan het tikken dat ik ook graaaaag de nachtvoedingen zou willen lozen. Hoewel ik nu wel blij ben dat hij 's nachts goed drinkt omdat het overdag zo matig is. Maar ik ben nu ook op het punt dat ik dus niet meer weet hoe vaak ik eruit ga 's nachts. Drinken is iig niet meer dan twee keer, maar mijn nachtrust heeft wel erg te lijden eronder. Gelukkig hoef ik niet met de auto naar mn werk :+
  zondag 23 juni 2013 @ 22:13:43 #6
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128170441
Ik blijf rustig spammen, mijn mannetje doet het heel erg goed. En met mij gaat het ook weer veel beter na mijn dipje van de week. Nu nog even de tijd uitzingen totdat ie thuis is. O+

zondag 23 juni 2013 @ 22:16:46 #7
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128170620
Fijn dat het goed gaat! Hij heeft al best lekkere wangetjes... en coole sloffen! Hoop dat hij snel naar huis mag.
pi_128170755
Wat een supertoffe en lieve foto van N. en F. zeg! O+ O+

Juud O+ Wat fijn dat hij het zo goed doet! Hoeveel weegt ie nu?
pi_128170778
Juud O+
Goeie sloffen inderdaad, en wat fijn dat het goed gaat!

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:09 schreef Mineola het volgende:
Ik was net aan het tikken dat ik ook graaaaag de nachtvoedingen zou willen lozen. Hoewel ik nu wel blij ben dat hij 's nachts goed drinkt omdat het overdag zo matig is. Maar ik ben nu ook op het punt dat ik dus niet meer weet hoe vaak ik eruit ga 's nachts. Drinken is iig niet meer dan twee keer, maar mijn nachtrust heeft wel erg te lijden eronder. Gelukkig hoef ik niet met de auto naar mn werk :+
Dat heb ik ook. :D
Al drinkt mijn muppet wel wat vaker.
pi_128170925
Juud O+

Mineola, ik vond het moeilijk om de knoop door te hakken om te stoppen met de borstvoeding, omdat ik bang was dat ze dan ook niet doorsliep en we dan zaten met flessen enzo. Maar goed ze slaapt dus prima door op de fles. En daar ben ik echt heel blij om.
Het scheelt dat ze zelf ook niet onwijs om borstvoeding vroeg. Ik legde aan op momenten "omdat het moest". Niet omdat ze zelf zo graag wilde.
Toch vind ik het wel gek hoor, einde van een tijdperk.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:27:48 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128171364
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:18 schreef L0t.. het volgende:
Wat een supertoffe en lieve foto van N. en F. zeg! O+ O+

Juud O+ Wat fijn dat hij het zo goed doet! Hoeveel weegt ie nu?
2305 gram. :)
pi_128171586
Juud wat een schatje. Ik hoop dat hij snel met jou naar huis mag. Hoe gaat het met de bv? :*

Sonnetje lekker dat je nu goede nachtrust hebt. En fijn dat je meisje zelf hebt kunnen aangeven dat ze niet meer wilde. :* omdat het einde van een tijdperk niet makkelijk is
pi_128171902
Ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat lopen sonnetje. Luuk vraagt zelf ook niet heel veel om die borst. Hij vindt het allemaal wel best.
*poef* nu is het weg
  zondag 23 juni 2013 @ 22:55:11 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128173020
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:31 schreef Omentielvo het volgende:
Juud wat een schatje. Ik hoop dat hij snel met jou naar huis mag. Hoe gaat het met de bv? :*

Sonnetje lekker dat je nu goede nachtrust hebt. En fijn dat je meisje zelf hebt kunnen aangeven dat ze niet meer wilde. :* omdat het einde van een tijdperk niet makkelijk is
Goed, zie bv-topic..... ;)
  zondag 23 juni 2013 @ 23:18:12 #15
381212 Gulara
From the future
pi_128174188
Juud wat een lieverd! O+

Ik heb nog steeds heel weinig last van de nachtvoedingen. Komen de laatste tijd weer afentoe iets frequenter, maar dat is gezien de veranderingen niet zo raar. Maar over het algemeen gaat het heel soepel: wakker-drinken-slapen. Wel vervelend dat ie de laatste tijd lááááng drinkt (ook overdag). Ben zo gewend aan een baby die zich in no time volzuipt dat ik een beetje ongeduldig ben geworden.
pi_128175890
ff offtopic juichen want ik heb mijn droger gemaakt :+ Ik had per ongeluk ook het wasbolletje met de was en al in de droger gegooid. Daar waren wat kleren omheen gaan zitten en daardoor liep de trommel vast. Dus toen ik net de was eruit haalde om het maar aan het droogrek te hangen, merkte ik dat het vast zat, trok het los en nu zit dus alles alsnog in de droger *O*
Scheelt weer een monteur of nieuwe droger.

Ontopic, Juud wat een heerlijk mannetje is het toch! Hij ziet er goed uit zeg O+
pi_128175914
Ik lees vol bewondering mee, ik heb totaal geen verstand van bv maar telkens als jullie het erover hebben lijkt het meer en meer op raketkunde!
pi_128177593
Oh Juud, wat lief! En weegt hij al veel voor zijn termijn :)

Verder niets gelezen, doe ik morgen bij m'n ontbijt wel , maar moet ff deze mijlpaal delen:
Ow heeft z'n fles zelf vastgehouden bij t drinken!!!! Alleen bij de laatste 20 cc had hij een beetje hulp nodig!!! Ik ben zo trots :D

Iedereen goede nacht gewenst en nu snel slapen want over 5,5 uur gaat de wekker :s
pi_128181779
Alleen deze pagina bijgelezen.

Juud wat een mooi en sterk mannetje O+

Verder zag ik goede nachten voor Sonnetje. Je hebt het een mooie periode volgehouden op de borstvoeding. Nachtrust is zeker belangrijk!!!!

Danic haar droger is niet kapot. Altijd fijn zeker als je nog kinderen heb rondlopen.

En o die zijn fles kan vasthouden! Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen.

Ik mag ook zo, heb nu nachtdienst.
pi_128182024
Zijn nachtdiensten niet heel vervelend met zo'n kleintje thuis? Heb je eindelijk je kindje in een fijn ritme dat ie 's nachts wat meer tijd tussen de voedingen laat, moet jij juist slapen op de momenten dat ie nog vaak komt...

Loj, dat is knap! Eerste stap op weg naar zelfstandigheid...

Het valt best mee vwb de raketkunde, Suiker. Niets meer of minder dan bij fv. Dan moet je ook van alles bijhouden over hoeveel schepjes, hoeveel water, welke temperatuur, welke speen, hoe vaak per dag etc.
(moet zeggen dat ik heel fout een appje gebruik om bij te houden welke borst wanneer geweest is...kan het echt niet onthouden! Enneh... Gotta love statistics!)

Fijn dat de droger niet echt kapot is! Ik zat me laatst nog af te vragen hoe ik het vroeger met Lars deed qua wasjes, toen had ik mijn droger nog niet... Zo'n 'luxe' went erg snel!

Juud, wat tof toch dat je ventje het zo goed doet! En wat een prachtige foto's iedere keer. Mooi mutsje, Roodkapje!
pi_128182260
Wow daar had ik nou nooit aan gedacht, een app om dat bij te houden! Eigenlijk heel logisch want waar bestaat nou geen app voor :P Ga er ook meteen één downloaden :D

En Suiker, dat heb ik nou met flesvoeding ;) Zoveel schepjes, zoveel water, al die verschillende soorten, geen touw aan vast te knopen!
pi_128182308
Loj wat knap van Ow *O*

Danic fijn dat de droger het weer doet

Ass succes met de nachtdienst

Juud fijn dat het zo goed gaat met de mamamelk. En wat een lieve foto ook in de bv topic

Helaas is mijn wekker weer gegaan. Moet weer werken.
pi_128182544
Juud wat een mooi mannetje, die sloffen :D

En ik was gisteren helemaal vergeten bodpa te feliciteren *O*

En belle en suiker handjes vast O+

Omen wat vroeg die wekker van jou...

Droger weer heel *O*
pi_128182616
Mooi einde toch sonnetje van de bv. Ik kan me nu al niet meer voorstellen dat ze nog steeds bv zou moeten drinken. Nena heeft ook echt nooit meer dat gesnuffel aan mijn borsten gedaan en slapen gaat ook veel beter.
Ik ben eigenlijk nog helemaal niet aan het terugdenken, gek eigenlijk.

Moest wel heel veel aan Nanadu denken ook, wat een hel om het hele jaar te beseffen dat je je kindjes niet zal zien opgroeien. En wat is het snel gegaan.

Mineola, lekker dat hij overdag wat beter slaapt!
  maandag 24 juni 2013 @ 08:08:57 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128182724
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 05:02 schreef L0t.. het volgende:
Wow daar had ik nou nooit aan gedacht, een app om dat bij te houden! Eigenlijk heel logisch want waar bestaat nou geen app voor :P Ga er ook meteen één downloaden :D

En Suiker, dat heb ik nou met flesvoeding ;) Zoveel schepjes, zoveel water, al die verschillende soorten, geen touw aan vast te knopen!
Ik heb ook maandenlang op mijn telefoon bijgehouden op welke tijd ik met welke kant gevoed had :D Ik vergat het anders gewoon. Ook al ging ik het nu écht onthouden. Heb ze nog bewaard ook :')
pi_128182948
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb ook maandenlang op mijn telefoon bijgehouden op welke tijd ik met welke kant gevoed had :D Ik vergat het anders gewoon. Ook al ging ik het nu écht onthouden. Heb ze nog bewaard ook :')
Ja ik vergeet het ook steeds en ook de tijden. Weet het meestal terug te halen door te bedenken waar ik zat tijdens de laatste keer voeden. Heb dan ook eigenlijk geen idee op hoeveel voedingen ze zit op een dag behalve dat het er veel zijn :'). Maarrrr daar komt nu verandering in met mijn superhandige app :7 }:|
  maandag 24 juni 2013 @ 08:40:36 #27
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128183006
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:35 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja ik vergeet het ook steeds en ook de tijden. Weet het meestal terug te halen door te bedenken waar ik zat tijdens de laatste keer voeden. Heb dan ook eigenlijk geen idee op hoeveel voedingen ze zit op een dag behalve dat het er veel zijn :'). Maarrrr daar komt nu verandering in met mijn superhandige app :7 }:|
Borstvoeding 2.0! ^O^
  maandag 24 juni 2013 @ 08:41:24 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128183015
Haha L0t, ik ben benieuwd!

E werd vannacht om 03:45 al wakker ipv 05:00, dus heb haar weer in haar eigen bed gelegd ipv bij ons, en ze is weer gaan slapen tot een uur of 7! *O*
pi_128183738
Bedankt voor alle tips wb het schema van mijn baby! :) Ik zal alles nog eens nalezen en wat tips opschrijven! :)

Ik zag zo'n leuke foto van 2 lieve baby's O+ Ontzettend schattig zo samen! O+

Lb wat fijn! Ik doe mee *O*
pi_128184139
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:21 schreef Sonnetje85 het volgende:

Mineola, ik vond het moeilijk om de knoop door te hakken om te stoppen met de borstvoeding, omdat ik bang was dat ze dan ook niet doorsliep en we dan zaten met flessen enzo. Maar goed ze slaapt dus prima door op de fles. En daar ben ik echt heel blij om.
Het scheelt dat ze zelf ook niet onwijs om borstvoeding vroeg. Ik legde aan op momenten "omdat het moest". Niet omdat ze zelf zo graag wilde.
Toch vind ik het wel gek hoor, einde van een tijdperk.
Gaat hier ook zo. Ik voed overdag echt op mijn verzoek, en het lijkt steeds minder te worden. Vannacht had hij bv om 4.15 nog gedronken en wilde hij pas om 8u weer een beetje. Eerder was het echt wegduwen en protesteren. Goed drinken was het pas om 8.45. Vandaag ben ik vrij dus niet zo erg, maar als ik werk is dat wel een probleem. Of nou ja, onhandig in elk geval.
Stoppen hoeft voor mij nog niet, maar ik zou t wel fijn vinden als hij het 's nachts wat minder is. 21, 23, 00, 1 en 4 uur vannacht. Alleen 1 uur was een speen geloof ik. :O

En ik heb ook de tijden en kant van voedingen maandenlang opgeschreven. Notitieblokje ligt nog steeds naast m'n bed :)
pi_128184226
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:52 schreef Suikertante het volgende:
Ik lees vol bewondering mee, ik heb totaal geen verstand van bv maar telkens als jullie het erover hebben lijkt het meer en meer op raketkunde!
Ik zal je eerlijk zeggen...ik ben mij er niet eens meer bewust van. Bedoel, de eerste weken hield ik echt bij welke borst ik gaf en had als laatst had gegeven. Nu voel ik meestal wel welke voller is. Ik probeer ze allebei heel leeg te laten drinken. Soms wilt hij links niet maar rechts ineens wel.
En blijkbaar doe ik het goed want ik heb nergens last van en hij groeit als kool. Ook de tijd hou ik allang niet meer bij. Klaar is klaar. :)
En voed alleen op verzoek, hij vraagt genoeg dus hij komt niet tekort.
pi_128184270
Mineola wat een nacht, wel vermoeiend inderdaad, gelukkig vandaag vrij dan :) .

LB wat heerlijk *O*

Hier trouwens vannacht om uur of 2 wakkere baby, vrolijk gebabbel door de babyfoon, maar ben er niet heengegaan en hij is vanzelf weer gaan slapen *O* moest wel naar de wc maar durfde niet want wist zeker dat ie dan zou gaan huilen...
pi_128184691
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 04:03 schreef Shandaly het volgende:
Zijn nachtdiensten niet heel vervelend met zo'n kleintje thuis? Heb je eindelijk je kindje in een fijn ritme dat ie 's nachts wat meer tijd tussen de voedingen laat, moet jij juist slapen op de momenten dat ie nog vaak komt...

Loj, dat is knap! Eerste stap op weg naar zelfstandigheid...

Het valt best mee vwb de raketkunde, Suiker. Niets meer of minder dan bij fv. Dan moet je ook van alles bijhouden over hoeveel schepjes, hoeveel water, welke temperatuur, welke speen, hoe vaak per dag etc.
(moet zeggen dat ik heel fout een appje gebruik om bij te houden welke borst wanneer geweest is...kan het echt niet onthouden! Enneh... Gotta love statistics!)

Fijn dat de droger niet echt kapot is! Ik zat me laatst nog af te vragen hoe ik het vroeger met Lars deed qua wasjes, toen had ik mijn droger nog niet... Zo'n 'luxe' went erg snel!

Juud, wat tof toch dat je ventje het zo goed doet! En wat een prachtige foto's iedere keer. Mooi mutsje, Roodkapje!
Ik draai nu vaak maar 1 nachtdienst dus dan hoef ik niet veel bij te slapen. Hoor het wel als de kindjes niet happy zijn.
Zou ik een reeks hebben en echt niet kunnen slapen zou ik altijd nog bij mijn ouders kunnen liggen.
Maar vanacht had ik een halve nachtdienst dus om vijf uur lag ik er in.
pi_128184789
Ik kneep ook altijd in mijn tieten om te voelen welke ik moest hebben, werkt dat bij jullie niet? lijkt me zoveel gedoe om een app bij te houden of speldjes op de juiste tiet.
pi_128184949
Doe ik ook zo hoor Troeta!
Venco, ik hield de tijden bij omdat hij zelf er juist niet om vroeg. Zodat ik in de gaten kon houden dat hij genoeg voedingen kreeg :)

Mij lijkt flesvoeding juist rocketscience: schepjes en ml en maximale hoeveelheden per dag en hoeveel moet je nu weer maken als hij nog extra wil en aantal uur ertussen, pff... Ik vind bv zo lekker simpel dan! Kan en mag altijd, klaar! En zodra jij en kind het kunstje snappen is het meestal een fluitje van een cent.
pi_128185084
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:23 schreef Troeta het volgende:
Ik kneep ook altijd in mijn tieten om te voelen welke ik moest hebben, werkt dat bij jullie niet? lijkt me zoveel gedoe om een app bij te houden of speldjes op de juiste tiet.
Ik vond het na 2 weken zo irritant om mijn telefon steeds te pakken en die app te starten. Nu begin ik gewoon en ga ik op mijn gevoel af. Je kunt je wel vasthouden aan allerlei 'regels' en trucjes maar dat leidt mij soms alleen maar af.
  maandag 24 juni 2013 @ 10:35:24 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128185102
Ja, de aanloop is wel echt ruk hier, maar ik hoop dat het straks ook echt makkelijk is, de bv!

Ik weet meestal nog wel welke aan de beurt is, maar anders knijp ik inderdaad even :D Alleen 's avonds zegt dat niet zoveel, dan voelen ze allebei aan als theezakjes :')
pi_128185152
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:29 schreef Mineola het volgende:
Doe ik ook zo hoor Troeta!
Venco, ik hield de tijden bij omdat hij zelf er juist niet om vroeg. Zodat ik in de gaten kon houden dat hij genoeg voedingen kreeg :)

Mij lijkt flesvoeding juist rocketscience: schepjes en ml en maximale hoeveelheden per dag en hoeveel moet je nu weer maken als hij nog extra wil en aantal uur ertussen, pff... Ik vind bv zo lekker simpel dan! Kan en mag altijd, klaar! En zodra jij en kind het kunstje snappen is het meestal een fluitje van een cent.
Nadeel van fles lijkt mij dat je baby dan even moet wachten op zijn voeding. Als A. 's nachts wakker wordt dan ligt hij binnen een minuut aan de borst. Met fles moet je hem toch even laten wachten. Ook wel zo gebeurt maar je moet wel steeds je huis door. :) Ik vind het prettig zo.
pi_128185195
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, de aanloop is wel echt ruk hier, maar ik hoop dat het straks ook echt makkelijk is, de bv!

Ik weet meestal nog wel welke aan de beurt is, maar anders knijp ik inderdaad even :D Alleen 's avonds zegt dat niet zoveel, dan voelen ze allebei aan als theezakjes :')
Ja, soms is het allebei niet veel. :') Maar ook dan gok ik maar gewoon. Als hij lastig doet, geef ik de andere. Meestal wil hij 1 vd 2 toch wel. :)
  maandag 24 juni 2013 @ 10:52:16 #40
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128185609
Ik heb zowel bv (4m) als de fles gegeven en ik vind het allebei eigenlijk net zo makkelijk. Borst had het voordeel dat ik zo vaak kon geven als ik wilde, fles had het voordeel dat ze vrijwel meteen in een schema ging drinken (dat vond ik toch wel prettig met weggaan/visite e.d. Ik heb nooit makkelijk in het openbaar bv gegeven.)

Ik heb bijna nooit gehad dat ze een fles tussendoor wilde, wel dat we schommelden tussen 5/6 flessen en dan was het wel even gepuzzel met de hoeveelheid. Maar dit regelde zich allemaal vanzelf. Gewoon net zoals een regeldag bij bv :Y). Het maken van een fles 's nachts duurde nooit lang, we hadden een thermosfles met gekookt water naast ons bed staan dus zodra ze wakker werd, was de fles binnen 1 minuut gemaakt.

Overigens kneep ik ook gewoon om te checken welke borst aan de beurt was :'). Had wel zo'n armbandje in het begin maar dat vergat ik zo vaak dat het ook geen zin had. In het allerbegin (de kraamweek) schreven we 't op. Wij hoefden dan weer nooit bij te houden hoe lang ze dronk eigenlijk. Ze kwam ook meteen heel goed aan, misschien heeft dat er iets mee te maken.
  maandag 24 juni 2013 @ 10:54:11 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128185662
BV was op veel punten echt makkelijk. Kon je niet vergeten of te warm of te koud maken. Maar fv is ook echt geen rocket science hoor ;) . Heb 1 x met de kwestie van verdeling gezeten omdat ik moest afbouwen. En 's nachts met een thermosflesje naast het bed was het flesje in een seconde of 20-30 klaar. Met bv heb ik ook zo mijn vragen en problemen gehad. Op een gegeven moment deed ik het echt alleen nog voor hem.

Balen van de slechte nacht trouwens Mineola, en jeej voor de goeie van Danic!

Edit: ik ben de echo van tante soesa dus ;)
pi_128185886
Herhaling is goed he, voor gare moeders met slaaptekort :) blijft er toch nog iets hangen!
pi_128186133
Slim met zo'n thermosfles. :P Dat is veel handiger dan steeds naar de keuken lopen. :')
Tegen de tijd dat ik weer ga werken, 5 aug., zal ik moeten afbouwen. Borstvoeding wordt dan heel onhandig, denk ik.
pi_128187004
Borst en fles vind ik allebei super! Het heeft allebei voor en nadelen. Fles is soms lastig omdat we vaak veel kunnen weggooien, maar ik vind de vrijheid die ik door fv heb echt heerlijk.

Hier echt een prutnacht voor ons doen, maar gisteren de hele dag weggeweest en ze heeft zich echt super gedragen! In de auto heen en terug sliep ze als een blok en ze heeft amper gehuild O+ Ik vind het zo gaaf dat ze mijn oma heeft ontmoet O+ Mens is hartstikke dement, maar toch. Ze vond Isa geweldig, ook al zei ze steeds 'kereltje' en op een gegeven moment toen ik Isa aan het troosten was zei ze "Ach [naam], dat had er een van jou kunnen zijn". Haha, zo lief, en ze wist mijn naam nog O+
Sarcasme. Herken het.
pi_128187237
Eens met spees eend en Soesa!
Bij Floris 3 maanden bv,gegeven en toen was het in het begin even wennen aan wanneer fles en hoeveelheden, maar toen dat eenmaal liep was t ook geen moeite. En s nachts sliep hij snel door dus die enkele keer dat ik eruit moest was ook geen ramp.
Elise is een stuk groter nu bij het overstappen, dus dat is sowieso heel anders :)

Mineola, paar maanden geleden wilde ik idd ook nog niet overstappen. Maar laatst in combinatie met haar drinkgedrag vond ik het wel best :)
Had toch geen ambitie langvoedster te worden :P
pi_128187240
Nu ik jullie reacties lees zie ik wel in dat bv en fv allebei zo hun ingewikkelde dingen hebben :D Maar toen ik gisteren hier las was ik stiekem wel blij dat ik geen bv geef. Hoewel ik het prachtig vind hoe het allemaal natuurlijk werkt als het goed gaat O+

Spirit ik had ongeveer dezelfde ervaring met mijn oma! Leuk he, ze snapte er niets van maar genoot er toch van! Ik weet niet of jouw oma nog kan voorlezen maar dat vond mijn oma heel leuk om te doen voor F. Daar snapt hij dan weer geen reet van, maar het was wel heel gezellig.

Vanmorgen werd F om 5:30 wakker en ik dacht: laat hem maar eens pruttelen, misschien valt hij wel weer in slaap. En jawel! Om 7:15 werd hij pas weer wakker! 7,5 uur tussen de flessen *O* En dan is het zo fijn dat ik dan de fles maak en de luier verschoon en dan geeft mijn vriend de fles en legt hem in bed. Ik vind het moeilijk om wakker te blijven tijdens het geven van de fles, dus deze taakverdeling vind ik heerlijk O+

Wij schrijven alles nog steeds op in een Google Drive documentje. Ook om te kijken of F niet teveel eet inderdaad (intussen is het trouwens bijna elke dag nét onder de richtlijn :') het is me een grapjas).
Verder zijn we gestopt met de Infacol en het heeft helemaal geen effect. Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant heb ik nu het gevoel dat ik voor Jan L*l wekenlang Infacol heb gebruikt. Ik dacht echt dat het perfect werkte maar dat blijkt mijn baby zelf te zijn :D
  maandag 24 juni 2013 @ 11:46:34 #47
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128187320
Ik moet zeggen dat ik de borst toch wel een heel stuk makkelijker vind. Maar ach, als je aan de fles maken gewend bent is het ook geen ramp.

We gaan hier een nieuwe periode in. Ze had gisteren om 20.30 uur de laatste fles en vanochtend om 05.00 uur pas weer, om daarna door te slapen tot 07.15 uur. Ik ben dan alleen bang dat ze te weinig drinkt. Ze is goed verkouden en spuugt ineens ook weer veel meer :( Maar goed, die verkoudheid gaat wel weer over. We moeten ook over naar meer vast voedsel en ik vind dat maar lastig in te plannen allemaal.
pi_128187543
Die van ons is ook een tikje verkouden. Maak zijn neusje regelmatig schoon maar verder merk ik niets aan hem. Hij drinkt ook goed.
Gister voor het eerst met hem bij mijn schoonouders thuis geweest. Dat ging heel goed. Best druk want mijn schoonzussen + 2 kinderen + hun vader waren er ook. Maar A. hield zich heel goed. Was ook makkelijk te troosten als hij huilde en hij genoot geloof ik best van de aandacht. En hij was heel geïnteresseerd in mijn schoonzusje. Hij bleef erg naar haar kijken en zat bij haar ook op zijn gemak. Misschien omdat ze net als mij ook van dat lange haar heeft. Hij vindt haar misschien op mij lijken of hij houdt van lang haar. :P
  maandag 24 juni 2013 @ 11:59:10 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128187708
Fijn he, als je je baby zonder problemen mee op pad kunt nemen. Nu is die van ons sowieso niet moeilijk, maar met veel mensen om zich heen is hij helemaal voorbeeldig, als hij maar persoonlijke aandacht krijgt :+

Vanmiddag weer eens naar het cb. Wordt o.a. zijn hartje gecontroleerd. Heb op zich geen enkele reden om aan te nemen dat er iets niet goed is (integendeel) maar vind het gezien de trubbels in de zwangerschap wel een fijn idee dat er na zo lang weer eens geluisterd wordt.

Becky, lastig. Hoop dat de overgang soepel gaat en dat ze ondanks het spugen genoeg binnenhoudt.
pi_128187791
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:23 schreef Troeta het volgende:
Godzijdank! Ik las hier over apps en ik dacht: Ben ik nu zo'n idioot dat ik dat heel anders aanpak? :D Ik knijp dus ook, en als ze beide even vol voelen dan begin ik met rechts want daar haal ik altijd minder uit met de kolf, die mag dus wel wat meer stimulans gebruiken, denk ik dan.

Mijlpaal: mijn baby heeft vanmorgen voor het eerst bewust naar me gelachen! O+
pi_128187898
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 11:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Fijn he, als je je baby zonder problemen mee op pad kunt nemen. Nu is die van ons sowieso niet moeilijk, maar met veel mensen om zich heen is hij helemaal voorbeeldig, als hij maar persoonlijke aandacht krijgt :+

Vanmiddag weer eens naar het cb. Wordt o.a. zijn hartje gecontroleerd. Heb op zich geen enkele reden om aan te nemen dat er iets niet goed is (integendeel) maar vind het gezien de trubbels in de zwangerschap wel een fijn idee dat er na zo lang weer eens geluisterd wordt.

Becky, lastig. Hoop dat de overgang soepel gaat en dat ze ondanks het spugen genoeg binnenhoudt.
Ja, bij mijn zus was het vorige keer een ramp. Misschien omdat hij ineens in een kamer vol visite kwam. Gister was het gewoon rustig opstarten en daarna dolle boel.
Bij mijn ouders de dag ervoor was hij ook heel relaxed. Hij heeft daar zelfs voor het eerst in zijn ledikantje daar geslapen. Man en ik konden zowaar met z'n tweeën even een wandeling maken. O+
  maandag 24 juni 2013 @ 12:05:20 #52
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128187909
Dat knijpen deed ik soms ook maar dat werkte niet altijd :D En ik was nogal stuwingsgevoelig dus als ik dan 1 of 2 keer te vaak aan dezelfde kant aanlegde, dan had ik weer vierkante tieten en kon ik mijn armen niet meer omhoog doen :')

Oh en jeej van het lachen, L_E!
pi_128188338
Venco: lijkt me heerlijk, zo'n makkelijk kind O+ Hier durven we nog niet echt op bezoek met L. als we weten dat het heel druk zal zijn. Hij lijkt daar onrustig van te worden, dus voor nu vermijden we dat nog.

Vierkante tieten :') :D

Ben wel heel benieuwd hoe de dames eruit zien als ik eenmaal stop met de borstvoeding. Ik vrees voor theezakjes ;(
pi_128188665
Ik voel eigenlijk nooit zoveel verschil tussen mijn borsten, dus ik ben wel blij met het appje. Vind ook de statistieken wel leuk om te zien. En tja, controlfreak/perfectionist hier... heb het al moeilijk zat om een baby bij te houden in haar ritme ;-)

L-E, bewust lachen, wat tof!!!
Femke probeert ook af en toe wel wat, maar echt bewust is het nog lang niet...

Komende woensdag neem ik Femke voor het eerst mee op pad (anders dan naar de supermarkt): op kraamvisite bij een vriendin. Gezellig bevallingsverhalen uitwisselen. En oefenen voor een iets langer autoritje. Woensdag een half uurtje, want komend weekend gaan we waarschijnlijk bij opa en oma op bezoek (mijn ouders), en dat is bijna twee uur rijden...
pi_128188759
L-E O+ Wat lief!

Hier krijgt Nin eigenlijk elke keer beide borsten, wanneer ik 1 kant geef wil ze precies 1 uur later de andere kant ook. In dat uur heb ik wel onthouden welke kant ze al heeft gehad. Maar ik geef nu pas eigenlijk anderhalf/twee weken 'echt' borstvoeding, dus ik ben (samen met Nin) nog in de ontdekkende fase ;)

Hier de afgelopen twee dagen een verdrietig meisje trouwens :'( Hoop dat ze zich snel weer fijner voelt.. Vandaag is ze alweer 10 weken! Wat gaat dat toch snel zeg!
  maandag 24 juni 2013 @ 12:48:18 #56
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128189441
Sneu Belle. Beterschap voor haar!

Silvijn tijgert sinds een paar dagen ineens de hele woonkamer door. Zo raar! Mijn kleine baby. En hij doet dat het liefst al piepend en kraaiend, waarbij hij een extra hoge octaaf kiest als hij de poes tegenkomt O+
  maandag 24 juni 2013 @ 12:57:59 #57
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128189759
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:48 schreef Spees_Eend het volgende:

Silvijn tijgert sinds een paar dagen ineens de hele woonkamer door. Zo raar! Mijn kleine baby. En hij doet dat het liefst al piepend en kraaiend, waarbij hij een extra hoge octaaf kiest als hij de poes tegenkomt O+
O+

Gek is dat he, ik kan me daar ook over blijven verwonderen. Ineens gaat mijn baby de hele kamer door en komt ze óveral. Haar wereld is ineens zo groot geworden! Ze gaat ook echt op avontuur onder de eettafel enzo :D

Ach, wat sneu Belle :*

Mijn dame kon en kan ik altijd wel makkelijk meenemen maar in het begin vond ik dat zelf gewoon lastig. Lastig met voeden (dat deed ik dus niet makkelijk overal) en 'wat nou als ze gaat huilen'. Wat ze dus helemaal niet veel deed. Dat heeft niet heel lang geduurd gelukkig. Nu is ze ook heel gezellig als er mensen zijn. Behalve als ze te snel naar haar toe stormen. Dan doet ze ongeveer dit: :o :{ ;( :'( . En dan ook in slow motion.
  maandag 24 juni 2013 @ 12:59:14 #58
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128189792
Le, daar is ie dan! Je ventje lacht! Heerlijk is dat toch he.

Juud wat doet D het goed zeg!

Lauren houdt niet zo van drukte.

Ik geef meestal eerst de rechterborst, die doet het vrij slecht en bij Nathan stopte die er 4 maanden voor het einde van de borstvoeding ermee. Wil toch wel een jaar met beide kanten voeden.

We zijn naar het CB geweest! Ze is helemaal goedgekeurd, wel een brief voor de ha mee voor een verwijzing. Ze willen preventief Lauren's heupjes nakijken op heupdysplasie omdat ze korte tijd in stuit heeft gelegen. Stats in het bv topic.
pi_128189812
Belle is ze nog steeds een beetje sip ja? Wat sneu :* Zijn het geen krampjes? Vond haar indrukwekkend persen!!

Ik had niks moeten zeggen over die Infacol want daar kwamen de krampjes, hoewel hij ook moest poepen dus hopelijk was dat het.
Lekkere pers/poeppost dit :D

Oh LE lacht hij!!! Wat leuk he, ik vond alles meteen zoveel leuker mét lachen! O+
pi_128189957
Nu ben ik als een nutcase bezig om nog meer lachjes voor elkaar te krijgen, maar niks he, niks! :(
pi_128190174
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

Mijn dame kon en kan ik altijd wel makkelijk meenemen maar in het begin vond ik dat zelf gewoon lastig. Lastig met voeden (dat deed ik dus niet makkelijk overal) en 'wat nou als ze gaat huilen'. Wat ze dus helemaal niet veel deed. Dat heeft niet heel lang geduurd gelukkig. Nu is ze ook heel gezellig als er mensen zijn. Behalve als ze te snel naar haar toe stormen. Dan doet ze ongeveer dit: :o :{ ;( :'( . En dan ook in slow motion.
Ik ben ook pas na 5 weken voor het eerst met hem naar mijn ouders gegaan. Dat ging al gelijk goed maar we zijn ook alleen buiten wezen wandelen, niet echt binnen gezeten. Ik wil namelijk ook niet tegenover iedereen borstvoeding geven. Ligt eraan wie het zijn gewoon.
Dat naar mijn zus was achteraf niet zo'n goed idee. Teveel onbekend volk. Hij begon bij binnenkomst al te huilen en zelfs toen ik naar boven ging om borstvoeding te geven, huilde hij door. Van de 2 uur was hij maar een half uur stil. ;( Toen was ik ook wel gegeneerd omdat ik een deel vd mensen zelf amper/niet ken.
En omdat mijn zus ook nog vroeg: is hij nou altijd zo? :') Die begrijpt ook niets van baby's, ook niet als je het uitlegt.

Anyway, een baby moet er gewoon langzaam aan wennen om de deur uit te gaan en nieuwe gezichten te zien. Hij zag gister mijn schoonbroer voor het eerst en ook daar bleef hij lekker zitten en rondkijken. :)
pi_128190350
Ik kom ook weer even binnen vallen!

F.leur kan nu ook al langs de tafel af lopen! En ze kruipt, waar ze hiervoor alleen tijgerde!

Ik lees wel mee meiden, maar heb zo weinig tijd om overal op te reageren!

Oh en:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 juni 2013 @ 13:18:14 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128190391
Kwisted! Je spoiler!!!
  maandag 24 juni 2013 @ 13:20:39 #64
259886 pessie
pi_128190466
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:17 schreef Kwisted het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D laat je ons de uitkomst weten?
  maandag 24 juni 2013 @ 13:22:10 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128190517
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:17 schreef Kwisted het volgende:

F.leur kan nu ook al langs de tafel af lopen! En ze kruipt, waar ze hiervoor alleen tijgerde!

Ik lees wel mee meiden, maar heb zo weinig tijd om overal op te reageren!

Oh en:
SPOILER
KWIS! Zowel je berichtje als je spoiler :D
pi_128190674
Haha ja tuurlijk laat ik het weten!!

SPOILER
  maandag 24 juni 2013 @ 13:28:49 #67
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128190793
Heel stom maar ik word er plaatsvervangend nerveus van :@ :D. Spannend hoor! rammel de rammel
pi_128190989
Spannend Kwisted :o

Hier was het dus afgelopen zaterdag zo, we hadden Nin meegenomen naar mijn opa en oma en natuurlijk kon ze daar alleen maar huilen :'( Gelukkig zien ze haar wel ietsje vaker, maar toch...
En gisteren toen Suiker op bezoek kwam, was ze dus ook al zo verdrietig (behalve in de draagdoek, dus daar heeft ze het grootste gedeelte ingezeten).

Toen ze 5 weken oud was hadden we een bruiloft, daar was ze voorbeeldig, lag ze de hele dag lekker te slapen. Tussendoor een voeding gegeven + kolven bij mijn broertje thuis (die woonde daar in de buurt). Borstvoeding geven aan de borst heb ik tot nu toe alleen thuis en bij mijn ouders thuis gedaan. En gisteren zelfs met visite erbij! Maar verder durf ik dat ook (nog) niet.
pi_128192156
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:48 schreef Spees_Eend het volgende:

Daar heeft mijne niet eens een poes voor nodig }:| Ik vind het wel wat trouwens, zo'n bewegende baby! Ik zei gister nog tegen man, het wordt écht steeds leuk! O+

en kwisted! OMG!

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mijn dame kon en kan ik altijd wel makkelijk meenemen maar in het begin vond ik dat zelf gewoon lastig. Lastig met voeden (dat deed ik dus niet makkelijk overal) en 'wat nou als ze gaat huilen'. Wat ze dus helemaal niet veel deed. Dat heeft niet heel lang geduurd gelukkig.
En dit dus :)
pi_128192248
Kwisted! Spannend :)

Ik vind mijn bewegende baby vermoeiend vandaag, ik kan geen stap verzetten of ze hangt al weer aan m'n been. Slaapt ook 2x2 uur op een dag, ik ben benieuwd wat voor grote truc ze aan het voorbereiden is (en wanneer de sprong voorbij is). Wellicht lopen ;)?
pi_128194186
Ik merkte dat met elise ook de afgelopen dagen (nou ja de dagen voor gisteren). Veel piepen enzo. Achteraf gezien :')
En gisteren speelde ze opeens heel anders. En ze loopt veel meer. Ook kan ze opeens goed gaan zitten vanuit staan. Eerst liet ze zich wat meer vallen, maar dat vond ze niet echt wat en nu gaat ze heel beheerst zitten.
  maandag 24 juni 2013 @ 14:51:41 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128194425

Kijk nou! zien jullie het ook?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 24 juni 2013 @ 14:53:40 #73
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128194509
auw, tanden!
pi_128194623
Ohnee, beheerst zitten is er nog niet bij :). Gewoon je op je kont laten vallen is het hier. Vallen is hier sowieso geen issue, lijkt wel of dat kind geen pijn voelt :') Gaan staan ziet er hier wel apart uit, ze trekt zich op aan iets en dan duwt ze zich met haar voeten overeind. Maar dus over de wreef van haar voet, uhhh... Klinkt dat goed uitgelegd?
  maandag 24 juni 2013 @ 14:57:00 #75
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128194654
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:53 schreef becky27 het volgende:
auw, tanden!
Jep, 2 tegelijk...

Ik was in de veronderstelling dat de meiden allebei de onderkant als eerste doorkwamen, maar mijn schoonmoeder zei dat het normaal was dat het eerst boven was... Maar goed, 2 tanden boven en vlijmscherp dus.
pi_128194713
Kwisted, spannend!! Ik ga jaloers zijn als de test positief is :D Baby's O+ Vooral die van jezelf O+

Ik ben zaterdag met Saartje naar de verjaardag van een vriendin geweest. Vrijwel alleen mensen die ze niet kent, maar t ging prima :) We hebben het vier uur volgehouden, en ze heeft alleen even gehuild toen ze 1. honger had, en 2. toen ze echt heel moe was (op t eind dus). Verder vond ze het heel leuk allemaal :Y Iedereen vond haar ook zo lief en vrolijk O+

Mij lijkt borstvoeding en flesvoeding allebei niet echt lastig. Ja, ik weet dat het in de praktijk even gedoe kan zijn voordat de bv op gang komt, maar in principe zijn we ervoor gemaakt. Dus bv an sich kan niet al te moeilijk zijn. los van het op gang krijgen ervan.

Fv kan ook iedereen die tot zes kan tellen. Dus dat lukt bij mij nét. :+
pi_128194756
Tijgerende silvijn en langs-tafel-lopende F! *O*
pi_128194808
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:56 schreef SupremeEvil het volgende:
Ohnee, beheerst zitten is er nog niet bij :). Gewoon je op je kont laten vallen is het hier. Vallen is hier sowieso geen issue, lijkt wel of dat kind geen pijn voelt :') Gaan staan ziet er hier wel apart uit, ze trekt zich op aan iets en dan duwt ze zich met haar voeten overeind. Maar dus over de wreef van haar voet, uhhh... Klinkt dat goed uitgelegd?
Dat deed elise in het begin ook. Beetje op de zijkanten van dr voet zich omhoog drukken ofzo.
Nu gaat ze eerst op haar knieën zitten en vanaf daar staan.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:01:52 #79
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128194854
Hodver, ik heb een veel te vrolijke baby, ze was al een tijdje niet zo heel fit maar wel vrolijk en spelen en achteruit tijgeren en zo. Toch maar even naar de ha geweest net, blijkt ze een dubbele oorontsteking en een luchtweginfectie te hebben. Aan de antibiotica ;( Ze greep wel naar d'r oortjes maar dacht vooral aan tanden of slaap. Voel me een hele slechte moeder nu.
pi_128194856
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jep, 2 tegelijk...

Ik was in de veronderstelling dat de meiden allebei de onderkant als eerste doorkwamen, maar mijn schoonmoeder zei dat het normaal was dat het eerst boven was... Maar goed, 2 tanden boven en vlijmscherp dus.
'Normaal' is eerst onder. Maar eerst boven komt vaak genoeg voor om niet abnormaal te zijn, dat dan weer wel.

Vlijmscherpe tanden icm borstvoeding? Hoe gaat dat? :D
  maandag 24 juni 2013 @ 15:03:15 #81
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128194916
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

'Normaal' is eerst onder. Maar eerst boven komt vaak genoeg voor om niet abnormaal te zijn, dat dan weer wel.

Vlijmscherpe tanden icm borstvoeding? Hoe gaat dat? :D
Hij bijt niet. Alleen om mn handen, omdat hij overal in wilt bijten... Maar die tepel das eten, daar moet je niet op bijten.
pi_128195042
Oh my, Becky. Wat sneu, beterschap voor je kleine. Hier sloeg de antibiotica toen snel aan.

Ik dacht ook dat het vaker voorkwam dat de ondertanden eerst door kwamen? Daat heb je dan geen last van met bv omdat de tong eroverheen gaat... Boventanden is andere koek, last van?

Sonnetje, hoop dat ze snel op de manier van E. gaat staan. Hoe ze t nu doet buigen dr teennageltjes om, en ik probeer ze zo kort mogelijk te houden. :X
  maandag 24 juni 2013 @ 15:17:27 #83
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128195537
Oef SE, dat klinkt naar :X. Ik weet eigenlijk zo uit m'n hoofd niet hoe mijn E. zich optrekt. Volgens mij gaat ze 'gewoon' plat op d'r voetje staan.

Nu je het zegt, Son, Elin gaat sinds een dag of 2 ook ineens heel beheerst zitten. Handje naar de grond, flink door de knieën en dan pas zitten. Niet meer 'plof, m'n luier vangt de klap wel op' :')

Ach, Becky, sneu. Ik heb précies hetzelfde gehad een paar jaar geleden (en toen ben ik daarmee nog teruggevlogen vanaf New York naar huis :X) en ze zal zich ff flink beroerd voelen. Beterschap voor je kleine!
pi_128195861
:D
das idd precies hoe Elise het doet Soesa! Vrijdag stond ze aan de duplo bak en ze wilde zich laten vallen. Je zag haar echt denken van nee, doe maar niet. Handje naar de grond en rustig zitten.

Se, was ook opeens dat ze het niet meer deed. Klinkt wel vervelend van dr nagels!

Becky, beterschap voor je meisje :*
pi_128196418
Lekker, twee tanden tegelijk, sterkte! Heeft hij er zelf last van?

Kwisted :o :D *O* Ik duim!

Mijn werkgever belde net en hij wil me helemaal niet inplannen en ziek melden. Of hoe dat werkt als het een gevolg is van je zwangerschap. Ben benieuwd, ben helemaal niet bekend met dit traject. Ik vind het wel een opluchting eerlijk gezegd, maar ik wil ook wel weer het gewone leven in ofzo, gekke situatie. Voel me nu prima, maar daar werken lijkt me echt killing.
pi_128196609
Zo.. en hier weer verder.

Zo Becky dan heeft ze het flink te pakken! O. .. dat heb ik hier ook weleens hoor. Dat achteraf pas de puzzelstukjes in elkaar vallen en dat ik dan denk: wat ben ik een slechte moeder dat ik dat niet eerder heb gezien! Kan gebeuren joh :*

Afgelopen weekend nog .. Djenna leek al twee dagen tegen kroep aan te hikken maar het zette niet echt door. Ik heb in de afgelopen 2 dagen in totaal 24 uur gewerkt (oberen op een groot bedrijfsfeest) en was daardoor niet veel thuis op de momenten dat zij wakker was. Heb tegen mijn man gezegd goed op haar te letten en ook op koorts etc. Dat ie dan gelijk mij en de dokter moet bellen. Kom ik gisteravond thuis .. ze lag al in bed. Vraag nog aan mijn man: hoe is het gegaan? Heeft het nog doorgezet? Ja goed zegt ie .. nee heeft niet doorgezet. Hoor ik me haar toch een partijtje tekeer gaan door de babyfoon ineens. Ik zeg uhhh.... heb jij contact met de HAP gehad want dit is echt niet goed hoor? Nee zegt ie ... dit gaat vanzelf wel over. Ik was kwaaad! :( ... Heb gelijk de HAP gebeld, moesten gelijk komen. Was inderdaad foute boel, prednison en nu geen toverdrankje maar verstuiver (geen ventolin maar een andere substantie speciaal tegen kroep). En mijn man dacht dat het wel over zou gaan :') ... Voelde me ook zo'n slechte moeder, dat ik zoveel had gewerkt de afgelopen dagen. Anders had ik al veeeeel eerder actie ondernomen!

Kwis wat gaat F hard!! Ow en spannend!! *O*
Ik rammel wel maar beter wacht ik nog even ... Hoewel enorm welkom vind ik het er nu nog veel te vroeg voor :) .. Maar duimen dan voor jou he? :+
pi_128196641
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:37 schreef Suikertante het volgende:
lde net en hij wil me helemaal niet inplannen en ziek melden. Of hoe dat werkt als het een gevolg is van je zwangerschap. Ben benieuwd, ben helemaal niet bekend met dit traject. Ik vind het wel een opluchting eerlijk gezegd, maar ik wil
Fijn dat je werkgever meedenkt zodat jij je helemaal kunt focussen op je eigen herstel!
Zeker omdat je het zelf niet zo ziet zitten om binnenkort al aan de slag te gaan. Je werkgever snapt ook wel dat je hem die mededeling niet voor de lol doet ;)
pi_128196842
Ja ik ben gewoon eerlijk geweest en heb gezegd dat het niet schadelijk is als ik aan het werk ga, maar dat ik echt pijn heb als ik langer dan een uur sta of zit.
Dat bezoekje bij belle bijvoorbeeld, dan ben ik thuis echt beurs en moet ik echt gaan liggen.

Nou, hij vond het een lachwekkend idee dat ik liggend zou stylen en verkopen, dus hij begreep het probleem. O+ Eigenlijk is het natuurlijk normaal, maar er zijn zat werkgevers niet zo begripvol, ik ben er blij mee.
pi_128196868
Dat via de wreef gaan staan kan geen kwaad hoor, al ziet het er pijnlijk uit. Baby's zijn zo flexibel.
Mex heeft het zo heel lang gedaan, geloof dat Nena het wat minder doet.

Ze heeft al 4x los gestaan zonder het te weten, zo grappig als ze dan beseft da ze niks vast heeft en meteen omkukelt,haha
En nu is ze lekker aan het cheesedippen.

kwisted wat spannend!!!
pi_128197510
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:45 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik ben gewoon eerlijk geweest en heb gezegd dat het niet schadelijk is als ik aan het werk ga, maar dat ik echt pijn heb als ik langer dan een uur sta of zit.
Dat bezoekje bij belle bijvoorbeeld, dan ben ik thuis echt beurs en moet ik echt gaan liggen.

Nou, hij vond het een lachwekkend idee dat ik liggend zou stylen en verkopen, dus hij begreep het probleem. O+ Eigenlijk is het natuurlijk normaal, maar er zijn zat werkgevers niet zo begripvol, ik ben er blij mee.
SPOILER
pi_128197888
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jep, 2 tegelijk...

;( Mijne is abnormaal dan :P Die heeft er 2 beneden..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 24 juni 2013 @ 16:05:34 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128197940
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:04 schreef Morretje het volgende:

[..]

;( Mijne is abnormaal dan :P Die heeft er 2 beneden..
Ik heb 2 abnormale meiden... Maar dat wist ik al.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:07:21 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128198025
Oh over de mazelen uitbraak, omdat er hier zoveel zorgen maakten om de hele kleintjes:

Baby's tussen de 6 en 14 maanden lopen een groter risico om de ziekte te krijgen dan andere kinderen. Baby's zijn tot 6 maanden van nature beschermd en krijgen normaal gesproken op de leeftijd van 14 maanden een mazelenprik.

Er komen nu oproepen om kinderen vanaf 6 maanden nu te enten die in die regio wonen.
pi_128198055
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb 2 abnormale meiden... Maar dat wist ik al.
:D Isabel ook dan overigens.. :D
  maandag 24 juni 2013 @ 16:09:35 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128198119

Bram wijkt af...
  maandag 24 juni 2013 @ 16:10:23 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128198164
Ik zie nu ook dat Jenny ook vroeg is met wisselen, 2 ondertanden zijn al gewisseld en die is 5.
pi_128198263
Als ik dat zo zie heb ik ook een abnormale meid die begon met onder.
En ik zelf wisselde al met mijn 4e jaar. En was al zo snel klaar dat ik op mijn 10e een beugel kreeg.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:19:38 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128198647
Hier een gemiddeld meisje :P. Ze begon met 9 mnd met haar 2 onderste centrale snijtandjes. En nu wachten we nog op de rest ;) . Ik ben zelf wel afwijkend want mijn laatste melkkies wisselde ik op mijn jawel 17e :')

Suiker, fijn, zo'n begripvolle werkgever!
  maandag 24 juni 2013 @ 16:20:55 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128198722
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier een gemiddeld meisje :P. Ze begon met 9 mnd met haar 2 onderste centrale snijtandjes. En nu wachten we nog op de rest ;) . Ik ben zelf wel afwijkend want mijn laatste melkkies wisselde ik op mijn jawel 17e :')

Wow! tot je 17e melktanden hebben!
  maandag 24 juni 2013 @ 16:25:56 #100
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128198969
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

17e :')

Wow! tot je 17e melktanden hebben!
[/quote]

Ja! En het gebeurde toen ik heel stoer met vakantievrienden in een waterpark was... Halverwege de glijbaan voelde ik ineens dat 'ie loslag in m'n mond :X dus ik heb 'm snel in m'n hand gespuugd. Ik schaamde me rot :').

Ik heb sowieso een afwijkend gebit hoor. Mijn onderste kiezen staan allemaal een kwartslaag gedraaid... Ze zijn wel zo afgesleten dat ze normaal werken maar eigenlijk staan ze verkeerd. In mijn kaak zitten geen verstandskiezen, gewoon totaal niet. Daar krijg ik dus ook nooit last van *O*. Al met al is elke nieuwe tandarts weer heel verbaasd als hij/zij mijn röntgenfoto's bekijkt :D
  maandag 24 juni 2013 @ 16:46:01 #101
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128199884
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Daar heeft mijne niet eens een poes voor nodig }:| Ik vind het wel wat trouwens, zo'n bewegende baby! Ik zei gister nog tegen man, het wordt écht steeds leuk! O+

Ja he! Kan je nagaan, hoeveel van die eerste momentjes er nog komen... En dan daarna weer bij een tweede....
SPOILER
Wat sneu Becky. Ik zou bij oortjes wrijven nu ook eerst denken aan moeheid. Zeker als je kindje verder vrolijk is.

Tanden wisselen met 17 jaar is idd echt niet cool 8-) maar wel een leuk verhaal!

Suikertante, echt fijn dat je werkgever meedenkt. Met jouw klachten zou het ook haast niet anders kunnen, maar toch.

Wij zijn net weer terug van het CB. Helemaal goedgekeurd. Hartje werkt zoals het moet werken en qua fysieke ontwikkeling en contact met de wereld zoeken/maken is ie verder dan zou moeten. Waren al lang niet geweest dus wel fijn.

Stats blijven lekker gemiddeld.
SPOILER
pi_128200261
*O* voor Silvijn en voor de werkgever van Suiker. Heel fijn dat begrip, maar helaas inderdaad niet gebruikelijk. Mijn werkgever is ook top wat dat betreft, gelukkig. Vandaag besproken dat ik 5 augustus weer aan het werk ga. Dan zijn er nog 3 weken vakantie aan mijn verlof geplakt, maar evengoed is 5 augustus al Heul Snel voor mijn gevoel!

Mijn meisje begint net weer te mopperen omdat ze honger heeft. Dat is 4,5 uur na de vorige voeding waarvan ze 2 uur op mij geslapen heeft :D En ik begin nu eindelijk dat verliefde gevoel te hebben waar ik hier zoveel over hoor. Niet dat ik haar hiervoor niet lief vond, maar toen was het vooral beschermend en verzorgend. Maar ze begint zomaar spontaan ineens zoveel meer te kunnen en er is ineens zoveel interactie ook!! Ze kijkt je aan en blijft je aankijken, ze volgt je, ze valt alleen nog op mij in slaap en kruipt vlak voor ze in slaap valt zo ongeveer in me.. Vanochtend trok ze ineens een :? -hoofd toen ik een brrr-geluid met mijn lippen maakte wat ze niet eerder had gehoord en kon er toen geen genoeg van krijgen O+ Ik heb echt het liefst, mooiste, geweldigste meisje van de wereld O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_128200361
Twinkle ik vind het gaaf hoe dingen soms ineens met een klote-omweg supermooi uitkomen O+

Tante dat is wel heel bijzonder! :D
Hier ook een bijzonder gebit, het scheefste gebit dat de tandarts ooit was tegengekomen :') Maar slotjes hebben de boel flink opgeknapt gelukkig. En mijn kaak was wat klein dus vier volwassen kiezen in een keer operatief verwijderd, kon ik eerder aan slotjes beginnen.

Klopt het dat die aanzet die je nu al in het tandvlees kan zien, ongeveer het formaat van de tanden aangeeft? Want dan krijgt F net zulke mooie grote voortanden als papa en mama ;)
pi_128202148
Even snel een ego postje.
Die bollie van mij heeft vandaag haar eerste prikjes gehad ;(
Maar is in drie weken tijd ontzettend goed gegroeid.
Is nu 5420 gram en 58 cm. Dat is een kilo en 5 cm in drie weken tijd! :o

En nu moet ik gauw een spuitluier schonen. Van de oudste }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Tally op 24-06-2013 17:52:15 ]
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 24 juni 2013 @ 17:48:19 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128202368
Wow Tally! :o

E is vandaag ook weer gewogen; 4740 :') (bij 59 cm lang en 10 weken oud)
pi_128203701
Zo Tally groeispurtje! :D
pi_128204745
Spirit dat is precies wat ik bedoel!! Je was al dol op 'r maar nu word je er zo gelukkig van! En dat wordt steeds vaker (tenminste, bij mij wel!)

Tally dat gaat hard zeg!!

Spees hij gaat lekker, die lange knapperd van je :)
pi_128205291
Spirit, wat klink je gelukkig! O+ Ik wil Isa wel weer zien, doe eens een foto!
pi_128205736
Net zo'n gaaf moment hier. Mijn twee knullen gingen voor het eerst samen in bad. Wat hebben ze genoten. Mijn oudste hoefde maar iets te zeggen en Kyan ging schaterlachen. Zo gaaf O+
Staat ook op film maar door de badscene niet internetwaardig.
pi_128206959
Alles gelezen maar te moe...
Alleen Kwisted even vermelden :o :D leuk meid, ik duim!
En Bram's tandjes *O*

L heeft de hele nacht gehuild, of nee, gekrijst. En ik heb de hele nacht meegehuild. Ik hoop echt dat ik vannacht wat kan slapen anders weet ik niet of ik t red morgen...
Manlief wil de nacht wel doen maar ik lig toch wakker als ik het gehuil hoor dus dan zijn we allebei kapot.
Ik snap mijn baby gewoon niet, hij kan echt uren krijsen zonder uitgeput te raken. Ik dacht altijd dat baby's na een tijdje huilen in slaap vielen. En dan af en toe tussendoor nog kokhalzen en hoesten. :'(
pi_128207627
Ik dacht net: laat ik mijn baby eens wakker in bed leggen. Kijken of dat werkt. Nou, mooi niet dus. Hij bleef relaxed, begon via de babyfoon tegen mij te praten ("awuh, aguh, aaw") en ik dacht nog: misschien valt hij toch in slaap.
Na 15 min toch eens gaan kijken, had hij gespuugd en hij keek mij nog net zo wakker aan.
Uit bed gevist en toen ging hij flink huilen. Enige wat hielp was hem laten wippen/springen in mijn armen. :')
pi_128207775
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:54 schreef Spirit82 het volgende:
*O* voor Silvijn en voor de werkgever van Suiker. Heel fijn dat begrip, maar helaas inderdaad niet gebruikelijk. Mijn werkgever is ook top wat dat betreft, gelukkig. Vandaag besproken dat ik 5 augustus weer aan het werk ga. Dan zijn er nog 3 weken vakantie aan mijn verlof geplakt, maar evengoed is 5 augustus al Heul Snel voor mijn gevoel!

Mijn meisje begint net weer te mopperen omdat ze honger heeft. Dat is 4,5 uur na de vorige voeding waarvan ze 2 uur op mij geslapen heeft :D En ik begin nu eindelijk dat verliefde gevoel te hebben waar ik hier zoveel over hoor. Niet dat ik haar hiervoor niet lief vond, maar toen was het vooral beschermend en verzorgend. Maar ze begint zomaar spontaan ineens zoveel meer te kunnen en er is ineens zoveel interactie ook!! Ze kijkt je aan en blijft je aankijken, ze volgt je, ze valt alleen nog op mij in slaap en kruipt vlak voor ze in slaap valt zo ongeveer in me.. Vanochtend trok ze ineens een :? -hoofd toen ik een brrr-geluid met mijn lippen maakte wat ze niet eerder had gehoord en kon er toen geen genoeg van krijgen O+ Ik heb echt het liefst, mooiste, geweldigste meisje van de wereld O+ O+ O+
Herkenbaar!! De jouwe is ietsje ouder dan de mijne toch? Mijne is van 23/04.
Ik vind hem nu ook steeds leuker worden. Net ontdekt dat hij graag vliegtuigje speelt. Dan houd ik hem met beide handen op zijn buik hoog in de lucht. O+
pi_128208469
Oh fieder wat vermoeiend. Arme mini en arme jullie. :*

spirit O+ hier ook zo in het begin.

bram 2 tegelijk :o *O*

kwisted :o

as twee broers in bad geinen met elkaar O+
pi_128208680
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hij bijt niet. Alleen om mn handen, omdat hij overal in wilt bijten... Maar die tepel das eten, daar moet je niet op bijten.
Ah, dat is wel fijn!
pi_128208975
Ik ga jullie verlaten :W

SPOILER
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 24 juni 2013 @ 20:11:46 #116
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128208994
Fieder, wat is er met L. aan de hand (of heb je geen idee)? Klinkt sneu en heel erg vermoeiend, zowel voor jullie als voor hem.

Ik dénk dat we hier nu een boventandje gaan krijgen. Grote witte bobbel en er wordt continue op de vingertjes gekloven. Ze heeft ook steeds van die explosieve poepluiers dus zou goed kunnen.

Spirit O+. Je klinkt verliefd!

As, wat klinkt dat lief!
pi_128209063
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

Herkenbaar!! De jouwe is ietsje ouder dan de mijne toch? Mijne is van 23/04.
Ik vind hem nu ook steeds leuker worden. Net ontdekt dat hij graag vliegtuigje speelt. Dan houd ik hem met beide handen op zijn buik hoog in de lucht. O+
Nee joh, die van mij is anderhalve week jonger :P
Sarcasme. Herken het.
pi_128210365
Spirit herkenbaar :Y hier wordt het ook steeds sterker
Clauwheee :W dag mooie dreumes
Soesa wist ik het maar :{ Ik vermoed toch krampjes oid. Helpt een zetpil tegen krampjes eigenlijk? Misschien geef ik hem er eentje voor het slapen. Hij had zo'n pijn vannacht. Spannend, tandje!!
As O+ broertjes/ zusjes momenten vind ik zo mooi
pi_128210381
LB, mooi slank dennetje :*

Becky, wat sneu, veel beterschap!

Spees, wat schattig dat getijger, vooral dat hoge geluidje naar de kat O+ Ben benieuwd over een poosje hier!

Spirit, wat klinkt dat goed!

Clauwhee, wat een prachtig meisje O+ En gefeliciteerd!

Fieder, ogossie, ik moet ook huilen wanneer ik Nin niet kan troosten... Heb je al eens geprobeerd om zijn bedje te verplaatsen? Ik heb van verschillende kanten ervaringen gehoord dat dit heeft gewerkt bij kindjes die huilden en niet konden slapen. Verder heb je natuurlijk alles wel geprobeerd... Wat verdrietig en naar, voor L, maar ook voor jullie :*

En Bram kent geen maat ;) maar liefst twee tanden tegelijk, ook dat doet ie weer vol overgave O+

Suiker, je had ook gisteren best even languit op de bank gemogen hoor, gewoon zeggen! Enne, dat merk Lilliputiens, ik wil daar echt dingen van... Even kijken hoe rijk we zijn :@ :9~
pi_128210569
Ik vind bv en fv allebei niet moeilijk. Alleen als ik ooit een tweede krijg zou ik qua bv sommige dingen anders aanpakken.

Kwisted wat spannend. Ik hoop op twee streepjes

Becky ik snap dat je niet meteen aan een oorontsteking dacht als ze zo vrolijk is. Beterschap voor Isa :*

Bram al twee tanden. Fijn dat ie niet bijt tijdens de bv

Sonnetje wat knap dat E nu beheerst gaat zitten

Suiker dat is pas een fijne werkgever

Wauw tante Soesa. Tot je 17e melktanden. Dat hoor je niet vaak
En geen verstandskiezen. Ik hoor elk bezoek dat ik de mijne een keer moet laten trekken. Maar eigenlijk beval ik liever nog een keer dan dat :@

Spees-eend fijn dat alles goed was met zijn hartje. En zijn stats zijn erg mooi

Spirit als jouw verlof afgelopen is heb ik mijn eerste vakantiedag :)
En wat ontzettend fijn dat je nu dat verliefde gevoel krijgt. O+

Tally wat een mooie stats. En hopelijk niet teveel last van prikjes

LadyBlack jij hebt een toekomstige model. Lang en slank

As O+

Fieder :*

SPOILER
pi_128210574
Fieder, gebruik je Orthiflor?

Heel sneu... heb ook weleens mee zitten brullen met Djen in de eerste weken.. zo maf! Niet leuk als je kindje verdriet heeft en je weet niet waarom.
  maandag 24 juni 2013 @ 20:43:20 #122
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128210665
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef Fieder het volgende:
Soesa wist ik het maar :{ Ik vermoed toch krampjes oid. Helpt een zetpil tegen krampjes eigenlijk? Misschien geef ik hem er eentje voor het slapen. Hij had zo'n pijn vannacht. Spannend, tandje!!
Zetpil voor het slapen klinkt als een goed idee, hopelijk helpt het. Heeft ie alleen last met slapen/plat liggen? Oortjes? Zetpil helpt niet tegen krampjes denk ik eigenlijk. Sneu zeg ;(. Heeft ie koorts?

Omen, gecondoleerd :*
pi_128210686
Omentielvo :* Wat fijn dat je hem wel nog even hebt gezien samen met Riley... Sterkte!
  maandag 24 juni 2013 @ 20:48:41 #124
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128210980
Fieder wat klote zeg. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment mee gaat huilen ja. De tip van Belle heb ik ook wel eens om me heen gehoord. Kindje van mijn nicht huilde enorm veel 's nachts. Alles geprobeerd. Bedje verschoven en het was over. Géén idee waarom en ik lees niet consequent genoeg mee hier om jouw / jullie voorgeschiedenis te weten. Maar baat het niet...

Wat een lieve post, Spirit. Fijn dat je dat nu zo ervaart O+ .

Sterkte Omen!
pi_128211091
Och Omen gecondoleerd :*

Soesa het komt en het gaat eigenlijk, zelfs als hij bij mij ligt worstelt ie af en toe. Ja Twinkle ik gebruik al n tijdje Orthiflor en het werkte heel goed. Hij is ook bijna 4 maanden dus dan zou je geen krampjes meer verwachten? Misschien een buikgriepje ofzo. Hij zat laatst ook verstopt dus de boel is aan t rommelen kennelijk. Geen koorts, en andere dingen kan ik ook niet ontdekken. Ik vind het vreselijk zielig maar tegelijkertijd vond ik mezelf vannacht ook heel zielig :@

Ik kijk het nog even aan en dan kan ik het bedje verplaatsen proberen. Al is er niet veel mogelijk in t kamertje... Eigenlijk alleen een kwartslag draaien. :P
pi_128211286
^^ wat omen zegt O-)

Ik heb zelf niks te melden maar wil alleen even op Kwisted reageren:

zOMG WAT DOE JE :o :o :'( *O*
Als het positief is WIL IK OOOOOK!! O+ Maar verstandelijk gaat er hier nog even de rem op.
Ik vind het gewoon zo tof, ik word gewoon emo bij het idee dat je een brusje gaat proberen te maken voor M's datumtweeling O+
  maandag 24 juni 2013 @ 20:54:18 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128211314
Die :@ is niet nodig hoor. Een urenlang krijsende baby is gewoon niet leuk.
pi_128211324
Omen ik lees nu je post pas. Gecondoleerd! Wel fijn dat hij en Riley nog zon mooi moment hebben gehad samen :*
pi_128211394
Gecondoleerd omen :*
(het gaat hier zoals gewoonlijk weer lekker snel)
  maandag 24 juni 2013 @ 21:00:10 #130
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128211667
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:50 schreef Fieder het volgende:
Och Omen gecondoleerd :*

Soesa het komt en het gaat eigenlijk, zelfs als hij bij mij ligt worstelt ie af en toe. Ja Twinkle ik gebruik al n tijdje Orthiflor en het werkte heel goed. Hij is ook bijna 4 maanden dus dan zou je geen krampjes meer verwachten? Misschien een buikgriepje ofzo. Hij zat laatst ook verstopt dus de boel is aan t rommelen kennelijk. Geen koorts, en andere dingen kan ik ook niet ontdekken. Ik vind het vreselijk zielig maar tegelijkertijd vond ik mezelf vannacht ook heel zielig :@

Ik kijk het nog even aan en dan kan ik het bedje verplaatsen proberen. Al is er niet veel mogelijk in t kamertje... Eigenlijk alleen een kwartslag draaien. :P
Dat is idd wat oud voor krampjes zou je denken. Als het nou vannacht weer zo'n drama is zou ik toch wel even naar de huisarts gaan denk ik. Ik zou mezelf ook heel zielig gevonden hebben hoor! Terecht :*. Slaap is hard nodig.

Mango :D, ik vind het ook zo'n tof idee! Iemand van 'onze lichting' die voor een 2e gaat *O*
  maandag 24 juni 2013 @ 21:01:21 #131
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128211738
Hoe oud is Kwisteds meisje ook alweer?
Ik mis die lijst }:|
  maandag 24 juni 2013 @ 21:03:38 #132
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128211871
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoe oud is Kwisteds meisje ook alweer?
Ik mis die lijst }:|
9 maanden volgens mij!

ik ook, maar ik begin er niet meer over :')
pi_128211951
Wow wat gaat het weer snel hier, teveel om overal op te reageren.

Ohh Fieder wat sneu ;( Ging het overdag wel wat beter?

Suiker wat een fijne werkgever joh! Nu kun je echt even goed de tijd nemen om te herstellen. Het is niet niks als ik het zo lees hier.

Kwisted wow! Spannend en superleuk zeg :D Het lijkt me zo bijzonder om voor een tweede te gaan, kan er ook al helemaal naar uit kijken en J is pas 2,5 maand :'). Ik duim voor je! En knap van F, langs de tafel lopen!

J. gaat morgen een paar uurtjes wennen bij de gastouder. Ben zo benieuwd hoe het gaat. Ben nog nooit zo lang zonder haar geweest en ze is sowieso nog nooit langer dan een kwartiertje zonder mijn vriend of mij in de buurt geweest. Wij gaan ondertussen met z'n tweeën naar de film, voor het eerst weer echt iets samen doen :).
  maandag 24 juni 2013 @ 21:04:55 #134
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128211958
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:03 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

9 maanden volgens mij!

ik ook, maar ik begin er niet meer over :')
Oh ja nu je het zegt herinner ik me dat ze dat getypt had!

ik had het nog nooit gezegd, dus ik had nog een vrijstelling om het een keer te zeggen :+
  maandag 24 juni 2013 @ 21:07:01 #135
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128212074
Leuk, L0t! Spannend ook :). Ik vond het de eerste x zonder haar heeeel erg vreemd maar wel weer even goed. En haar ophalen was zo fijn O+

Spees, de x dat ik erover begon is er een halve rel gestart hier. Toen heeft KZ een lijstje gemaakt dat in haar ondertitel heeft gestaan en dan ik op mijn andere laptop (die het nu niet meer doet) heb staan. Ik ben nog steeds voor!
  maandag 24 juni 2013 @ 21:08:08 #136
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128212138
Waaaha! OUD is wel relgevoelig zeg!
Succes én veel plezier morgen, Lot!
  maandag 24 juni 2013 @ 21:09:20 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128212189
Totaal niet bijgelezen maar ik duim voor Kwisted! Is erg leuk zo kort op elkaar hoor :Y

SPOILER
pi_128212217
Fieder hier gelukkig niet in de nacht. Maar 3 van de 5 flessen gaan hier vaak krijssend naar binnen. Zo onrustig niet happy maar vaak ineens pakt hij hem goed. De andere flessen drinkt hij zonder problemen.
Hij gedraagd zich alsof hij dan krampjes heeft. We hadden de orthiflot al even verlaagd maar zijn nu weer terug naar de normale dosis.
Ik zelf heb het idee dat hij veel last heeft van slijm met drinken. Maar dat hij wel honger heeft en dit zichzelf in de weg zit.
Heb al 40x op het punt gestaan de huisarts te bellen maar dan drinkt hij ineens weer goed.

Omen gecondoleerd.
pi_128212465
Ik was trouwens al wel eens eerder 1,5 uur weggeweest naar een festival hier in de buurt samen met een vriendin en vond het toen zo raar dat niemand daar wist dat ik een kind had. Wilde het wel in het rond roepen "hallo, ik heb een baby hoor!!" :') Voelde heel 'kaal'.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:15:35 #140
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128212523
Omen, gecondoleerd

Nog even een egopost:

Donderdag komt die vrijwilliger bij mijn moeder. Ik heb haar nog nooit gezien maar het was nu even belangrijk dat mijn moeder hulp krijgt. Ze wilde as donderdag wel wat langer blijven om kennis met mij te maken. Heel goed plan maar ik heb dan net een afspraak bij de gemeente om mijn rijbewijs te verlengen (dat gaat lastig met 3 kinderen dus ben weer aangewezen op de avonden en hij loopt ook nog eens begin juli af dus enige haast zit er ook nog bij). Dus ik ben haar op om te zeggen dat ik donderdag niet kan. Wilde ze op dat moment wel langs komen maar ik stond om half 9 s avonds nog te koken terwijl M boven niet wilde slapen en de inhoud van zijn bed overboord aan het gooien was. Kwam dus even niet uit. Dus weekje later op donderdag leek mij prima. Maakt zij de opmerking "ja, als het jou niet uitmaakt wie voor de kinderen zorgt".

En nu ben ik echt pislink. Het is dat mijn moeder de hulp nodig heeft want anders..... Grrrrrr.....
  maandag 24 juni 2013 @ 21:15:46 #141
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128212531
quote:
10s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:14 schreef L0t.. het volgende:
Ik was trouwens al wel eens eerder 1,5 uur weggeweest naar een festival hier in de buurt samen met een vriendin en vond het toen zo raar dat niemand daar wist dat ik een kind had. Wilde het wel in het rond roepen "hallo, ik heb een baby hoor!!" :') Voelde heel 'kaal'.
Dat heb ik nog steeds :') :D. Als ik alleen in de Prenatal loop bijvoorbeeld! Dan wil ik wel schreeuwen: 'ik heb óók heus een baby!'
pi_128212757
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:15 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat heb ik nog steeds :') :D. Als ik alleen in de Prenatal loop bijvoorbeeld! Dan wil ik wel schreeuwen: 'ik heb óók heus een baby!'
En dan expres iets vragen, "ik zoek blabla VOOR MIJN DOCHTER" ;).
  maandag 24 juni 2013 @ 21:20:10 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128212775
quote:
Herkenbaar :D
pi_128212849
Pfff wat een kutopmerking Kyara, zo heeft ze haar eerste indruk al meteen verpest :{ Jammer dat je zo weinig keus hebt dan..
pi_128212873
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Waaaha! OUD is wel relgevoelig zeg!
Wat wil je met al die hormonsters... ;)

(en ik mis 'm ook!)
pi_128213001
Wat een stomme opmerking Kyara. Snap dat je pislink bent :*

Lot erg herkenbaar. Heb ik ook als ik zonder Riley ben. Zou het wel van de daken willen schreeuwen.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:32:01 #147
259886 pessie
pi_128213457
quote:
10s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:19 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Omen, gecondoleerd.

Kyara :*

Lauren heeft dit keer een stuk minder last van de prikjes volgens mij. Vorige keren was Ze erg huilerig en nu wilde ze gewoon dicht bij me zijn zonder te huilen. Het komende half jaar zijn we er nu gelukkig vanaf.

Tico :o , wel praktisch nu je bijna begint met ibijvoeding. En eerst boven heb ik echt nog nooit gehoord.
pi_128213603
Omen gecondoleerd, het klinkt wel als het perfecte afscheid, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het naar is om hem te verliezen. :*

Ik zit weer in twijfel over de Orthiflor. Gistermorgen zijn we gestopt met de Infacol maar eigenlijk worden nu per fles de krampjes erger en langduriger. Ik dacht dat het nogal per keer werkte maar begin nu te vermoeden dat de Infacol toch wel iets deed! Dus we starten er morgen weer mee. Dit is gewoon sneu, en hij had eerst erg weinig last.

As dat klinkt super O+

Fieder wat een rampennacht, ik hoop echt dat jullie je allemaal wat beter voelen vannacht en morgen!

L0t dat doe ik nog net niet, maar het kale gevoel herken ik wel! Niemand kijkt mee vrolijk naar me om :'(
Dat is natuurlijk niet waar, want ik heb nog steeds mijn stralende persoonlijkheid :')

Kyara ik hoop dat ze het goedmaakt als je haar straks echt ontmoet. Ik ken aardig wat mensen (lees: mijn vriend) die ongelooflijk ontactisch (lees: hufterig) zijn aan de telefoon en live reuze meevallen.

Pessie, fijn dat je er lekker even vanaf bent!
pi_128213687
Hahaha Lot herkenbaar! :D Ik denk dat ook regelmatig als ik ergens alleen ben. "Weten jullie wel dat ik MOEDER ben?"
(Toen ik laatst kdv ging bezoeken vroeg zo'n meisje wanneer de kleine geboren zou worden. Uhh die is er al 3 maanden }:| Ga er maar vanuit dat ze dat vroeg omdat er meestal zwangeren komen en niet vanwege mn figuur :+)
Kyara }:| wat een stomme opmerking

En had ik al O+ O+ O+ O+ gezegd voor Nin en F? Volgens mij nog niet. Bij deze :P
pi_128213974
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:35 schreef Fieder het volgende:
Hahaha Lot herkenbaar! :D Ik denk dat ook regelmatig als ik ergens alleen ben. "Weten jullie wel dat ik MOEDER ben?"
(Toen ik laatst kdv ging bezoeken vroeg zo'n meisje wanneer de kleine geboren zou worden. Uhh die is er al 3 maanden }:| Ga er maar vanuit dat ze dat vroeg omdat er meestal zwangeren komen en niet vanwege mn figuur :+)
_O-
pi_128214428
Hahaaa dat is wel erg Fieder :D
En dank je :)
  maandag 24 juni 2013 @ 21:47:58 #152
259886 pessie
pi_128214530
Oh ja fieder, even vergeten. Ik vind het al killing als Lauren een keer een uur huilt, laat staan een nacht. Hoop dat het komende nacht beter gaat :* . Heb je de ha nog gebeld?
  maandag 24 juni 2013 @ 21:49:34 #153
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128214629
Wat een rare opmerking Kyara. Misschien en hopelijk is ze in het echt anders.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:53:42 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128214882
Ik gaaf het het voordeel van de twijfel. En ik ben ook trots hoe ik het gepareerd heb in plaats van sprakeloos te zijn en 2 uur later te bedenken wat ik had moeten zeggen.

(ik ben er later op teruggekomen met de mededeling dat het me wel degelijk kan schelen wie er voor mijn kinderen zorgt maar dat ik op het oordeel van mijn moeder vertrouw en er ongetwijfeld een mogelijkheid komt om elkaar te ontmoeten, en in gedachte voegde ik daar ook nog aan toe dat zij in het begin sowieso niet alleen met mijn kinderen wordt gelaten)
pi_128216242
Kwisted :o spannend!!

Pessie, wanneer moet Lauren voor de echo? Rosalie moet ook ivm langdurig stuit liggen en die afspraak moest als ze 3 maanden oud zou zijn. We moeten dus maandag. Maar Lauren is toch al ouder?
(Ik mis ook het lijstje :Y )

Suiker, toffe werkgever heb je. Gelukkig zijn er ook nog menselijke types.

Bram gekkerd! 2 tandjes tegelijk en dan nog boven ook!

As, klinkt geweldig.

Spees, mooie stats hoor. En ook de kleine van Tally :o die is zo klein niet meer :Y)

Omen gecondoleerd

Kyara, wat een kut opmerking zeg. Die zou bij mij nu echt extra hard haar best moeten doen om dat weer goed te maken.
pi_128217210
quote:
10s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:19 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Herkenbaar en dan t liefst er nog.bijzeggen over je zoon :@
Na 3 jaar is dat nog steeds niet over :')

Oh en kyara wat een mens :X
pi_128217212
*O* voor je assertiviteit Kyara!
  maandag 24 juni 2013 @ 22:36:45 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128218115
Ik heb vandaag hapjes voor brammetje gekocht :D

Mmmm worteltjes. :D

-> omen gecondoleerd. Dat moet raar zijn zo onverwachts.
pi_128218864
ohhhh fieder, hihi

Wat een rare opmerking idd Kyara. Wat is die vrijwilliger dan? helpt zij op een oppasdag je moeder ofzo?

Gecondoleerd omentielvo!
pi_128219388
pi_128220931
L0t, herkenbaar! Als ik even ergens zonder Nin ben (tot nu toe nog maar 2 keer) heb ik dat ook heel erg :@ En spannend! Veel plezier bij de film alvast!
pi_128225724
Vervelend dat die opmerking zo binnen kwam Kyara. Aan de andere kant kan ik me wel wat voorstellen bij haar gedachtengang. Zij doet dit werk vrijwillig en biedt verschillende opties aan die gewoon precies niet uitkomen en ik ben een beetje bang dat ze door haar ervaring niet alleen supermoeders is tegengekomen. Misschien is het dus juist een positief iets en heeft ze gewoon het beste met je kiddo's voor ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_128226657
Wat ik nou weer heb... mijn dochter slaapt al sinds half tien gisteravond! Ik schrok net wakker, durfde bijna niet bij haar te gaan kijken... maar ze ligt gewoon echt nog lekker te slapen! Alleen mijn borsten staan op knappen nu... :X
En nu het dilemma.. maak ik haar wakker of laat ik haar lekker slapen..? Kan zo lang doorslapen bij zo'n kleintje (nog geen 6 weken) kwaad?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 06:56:54 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128226772
Shandaly, de 'regel' was meen ik dat die kleintjes 2x hun gewicht achter elkaar mogen slapen. Dus als ze bijv 4 kilo weegt, mag ze 8 uur achter elkaar slapen. Zoiets. toch?
pi_128226789
Shandaly ter vergelijking: djenna sliep met 6 weken vanaf 19 uur ... wakker maken voor de fles van 22.30 en dan sliep ze gelijk weer verder tot 7/half 8. Wel fv hier... dus wellicht voor joujouzelf minder prettig. Goed opletten opcsufheid etc :)
pi_128226898
Ow ja, die regel heb ik ook wel eens gehoord. Maar uiteraard vergeet je dat soort dingen als je zelf in die situatie zit... ;)
Het was op het randje dan, ze weegt nog net geen 9 pond, en ze werd net tegen kwart voor zeven zelf wakker.
Meh, ben er wel zelf nog een beetje naar van. De rampscenarios die ik me al in mijn hoofd had gehaald net voordat ik bij haar ging kijken... Brrr...
pi_128226981
Gek he Shandaly? Heb je geen kolf om de ergste druk eraf te halen voor jou?
Danic en Pessie, spannend die echo.
Kyara wat goed van je! Ik heb dat idd altijd uren later pas }:|
Tico worteltjes :Y) ben benieuwd naar de foto's/ film als je die wil delen :D

Nou vannacht ging een stuk beter! Nog wel een paar keer eruit maar met speen sliep hij wel door. Pff gelukkig...
pi_128227136
Shandaly niet meteen van het ergste uitgaan hoor, die kleine van jou kan wel wat hebben! :*

Fieder gelukkig maar! Kleine dus ook wat meer in z'n hum?

Hier weer aan t woelen en geluiden maken om 6:15, met speen stil maar die hield hij niet goed zelf in. 7:00 dus fles gegeven, hij was al een beetje hyper en keek me niet aan. Maar toen de fles leeg was werd hij ineens helemaal ontspannen en ging met een grote glimlach een nieuw soort geluid maken (alsof je een mooie tekening krijgt en dan Oooh! zegt O+) en toen had hij de smaak te pakken en kon ik een heel gesprek met hem voeren tot hij lachend in slaap viel *;

Valt 't op dat ik verliefd ben? O+ :@
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:23:39 #169
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128227391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:27 schreef Shandaly het volgende:
Ow ja, die regel heb ik ook wel eens gehoord. Maar uiteraard vergeet je dat soort dingen als je zelf in die situatie zit... ;)
Het was op het randje dan, ze weegt nog net geen 9 pond, en ze werd net tegen kwart voor zeven zelf wakker.
Meh, ben er wel zelf nog een beetje naar van. De rampscenarios die ik me al in mijn hoofd had gehaald net voordat ik bij haar ging kijken... Brrr...
:* . Wat loop je dan met voeten van lood naar dat kamertje he.

Fieder, fijn! Hopen dat het nu goed blijft gaan. Hier ook een betere nacht, ze werd 1x wakker (om 12 uur) van een hele nare hoestbui maar viel daarna ook weer redelijk snel in slaap.

Suiker, dat klinkt echt heel lief! En verliefd zijn is goed O+!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:00:14 #170
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128227916
Suikertante, dat klinkt echt lief. Das 't enige dat ik een beetje aan de late/nachtfles mis. Dan kwam er bij S altijd zo'n hele lieve tevreden zucht met een hoog stemmetje erbij als de fles leeg was.

Shandaly, kan me voorstellen dat je dan even schrikt. Maar achteraf op zich fijn dat ze goed slaapt zolang ze binnen de marges blijft!

Becky hoe is het met het patiëntje?
pi_128228349
Niet vergeten, vanmiddag 13.25 consultatiebureau. ben alweer 2 afspraken vergeten :@
pi_128228523
quote:
Oh ja, dat herken ik ook! Nog steeds hoor, als ik op mn werk rondloop of in een winkel iets een zo niet moeder-like outfit afreken of zo, dan denk ik 'weten jullie wel dat ik een baby van al acht maanden heb!!!'.

Niet dat ik enorm trashy dingen koop hoor! Gewoon hippe dingen als een skinny of een shirt van een band of zo, iig de dingen die ik bij H&M zie hangen en waar de categorie 16-25 ook mee loopt. Want moeders lopen alleen in ANWB-outfits natuurlijk :+ :P :7 :Y)

Verder, ik zeg nogmaals Kwisted OMG :o :o :o omdat ik het plaatsvervangend spannend vind maar er zelf nog even niet aan moet denken. En een directe vraag waarvan je maar moet zien of je die wil beantwoorden.
SPOILER
Omen, gecondoleerd met je opa. Snel kan het dan opeens gaan he.. fijn dat je nog net vorige week met Riley langs bent geweest en daar leuke herinneringen aan hebt.

Kyara :X Stom mens! Mijn inner viswijf had er erg veel moeite mee gehad denk ik.

En eerrfghhoestlijstjeterugproest...!

Zo. Ik dacht dat mijn nacht gister slecht was, maar boy, I was wrong :X. Hij zal overmorgen wel een hoop nieuwe dingen kunnen. Lopen en praten of zo, hoop ik, gezien de hoeveelheid nachtdrama.
Ik ga dus aan mijn derde dubbele koffie en dingen. Het positieve was dat kind uitermate gezellig was vanmorgen en goed dronk.
pi_128228590
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 06:09 schreef Shandaly het volgende:
Wat ik nou weer heb... mijn dochter slaapt al sinds half tien gisteravond! Ik schrok net wakker, durfde bijna niet bij haar te gaan kijken... maar ze ligt gewoon echt nog lekker te slapen! Alleen mijn borsten staan op knappen nu... :X
En nu het dilemma.. maak ik haar wakker of laat ik haar lekker slapen..? Kan zo lang doorslapen bij zo'n kleintje (nog geen 6 weken) kwaad?
Ik heb t ook wel eens gehad rond die tijd, doodnerveus tien keer naar binnen lopen of hij het nog deed, en dan verbaasd zijn als hij wakker wordt 8)7
Stom he, slapen ze eindelijk kun je nog niet genieten van dat rustmomentje :D
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:44:44 #174
259886 pessie
pi_128228761
Shandaly, fijn dat jij ook weer wat bij hebt kunnen slapen. Daar was jij volgens mij wel aan toe :*

Suiker, lekker verliefd blijven O+

Troeta, het schijnt te helpen als je tegen jezelf zegt dat je het moet onthouden ipv dat je het niet moet vergeten.

Rico, weet je wanneer je voorzichtig gaat beginnen? En idd, foto's :Y)

Lauren werd voor 12 uur een beetje wakker maar ik sliep net en heb met MN duffe hoofd er een speen ingestopt. Toen was het opeens 3 uur :o . Heeft ze gewoon geen voeding gehad tussen half 8 en 3 :o . en vanochtend was het ook 7 uur voor ze wakker werd O+ . Echt lekker zo'n nacht.
Ze is vandaag al 4 maanden oud. Ze is gewoon bijna in gewicht verdubbeld in die periode. Ik vind haar zo mooi en zo vrolijk. Echt mijn heerlijke dametje.

Danic, ik weet niet wanneer die echo is, ik kan de verwijsbrief aan het einde van de week bij de ha ophalen. We verwachten niets raars, het is puur preventief vanwege het korte tijd in stuit liggen en mijn ene nicht die heupdysplasie heeft gehad en mijn andere nicht heeft ziekte van Pertis (?).
pi_128228925
ok, onthouden 13.25 afspraak bij het cb!!!!:D

Lekker hoor zo'n nacht, misschien langzaamaan die nachtvoeding afbouwen?
Nena heeft rond 6 maanden de heupecho gehad, ze had niet zoveel spekkies dus het kon gewoon, anders werd het een rontgenfoto.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:55:52 #176
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128228997
Mineola, als jouw baby morgen loopt, krijg je van mij schoenen ^O^

Zo grappig om te lezen van die 'hallo weten jullie wel dat ik MOEDER ben en dus een BABY heb' gedachtes als je ergens loopt. Heb ik ook wel eens, maar dacht dat het aan mij lag. :') . Alsof we ons in een werkelijk unieke situatie bevinden :') :D
pi_128229240
:@ ik heb mijn meisje ontzettend laten schrikken vannacht. Ze was geluidjes aan het maken en aan het woelen, dus ik dacht dat ze weer gevoed wilde worden. Dekentje teruggeslagen en wrijf met mijn hand over haar buikje, wat een schrik! Ogen wijdopen, ademt piepend in, hoofdje zwiept heen en weer, lijf strak gespannen... En krijsen maar. Het arme ding, ik voelde me zo schuldig :D Wist helemaal niet dat baby's zo konden schrikken!
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:09:26 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128229253
Whehehe... Laatst kwam er een kwal me versieren in de kroeg... Toen ik vertelde dat ik niet 1 maar 3 kinderen had taaide hij wel af. :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:10:41 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128229293
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:08 schreef Spirit82 het volgende:
:@ ik heb mijn meisje ontzettend laten schrikken vannacht. Ze was geluidjes aan het maken en aan het woelen, dus ik dacht dat ze weer gevoed wilde worden. Dekentje teruggeslagen en wrijf met mijn hand over haar buikje, wat een schrik! Ogen wijdopen, ademt piepend in, hoofdje zwiept heen en weer, lijf strak gespannen... En krijsen maar. Het arme ding, ik voelde me zo schuldig :D Wist helemaal niet dat baby's zo konden schrikken!
Brammetje schrikt ook wel eens onwijs... Dan zie ik eerst het lipje gaan... Dan pak ik m al vast en zeg al dat het goed is, maar soms is het zo erg dat hij wel even moet huilen dat het echt heus heeeel erg was.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:22:09 #180
259886 pessie
pi_128229542
Lauren schrikt ook vaak. Meestal van een peuter die opeens in haar oor begint te tetteren :') daar schrik ik trouwens ook van ;) .

Ik moet zeggen dat die prikjes van gisteren me echt meevallen zeg. S het zo dat ze al een soort van resistent zijn bij de derde prikken? Dat ze dan veel minder last hebben?
pi_128229657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:08 schreef Spirit82 het volgende:
Oww Spirit erg he? L kan ook zo schrikken. Van harde geluiden en onverwachte dingen. En dan ook zo krijjjjjsen. Hij doet het ook na de prikjes.
Pessie fijn *O* Wij moeten ook bijna weer dus ik hoop dat t ook zo gaat
Mineola poe :* :* :* (lopen en praten :D )
Suiker lief is dat he??? O+ L doet dat ook wel eens. Dan zit ik met een zombiehoofd met fles in mn hand en dan hoor je opeens heel zacht eeeeeerreeeeeehe ofzo :) en dan lacht ie heel lief met speen in zn mond
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:30:33 #182
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128229730
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:33 schreef Mineola het volgende:

[..]

Niet dat ik enorm trashy dingen koop hoor! Gewoon hippe dingen als een skinny of een shirt van een band of zo, iig de dingen die ik bij H&M zie hangen en waar de categorie 16-25 ook mee loopt. Want moeders lopen alleen in ANWB-outfits natuurlijk :+ :P :7 :Y)

Whut?! * Tante_Soesa kijkt naar haar eigen skinny en hoge hakken...

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dat heeft. Of dat ze bij de kassa vragen: 'Is het een cadeautje'? Dat je antwoord is: 'Nee hoor, het is voor mijn dochter'. En dat je dan over jezelf denkt: :') muts, waarom moet je dat nou toch zeggen.

Sterkte met de dag vandaag...

Oh, dat schrikken is heel herkenbaar :D. Op vakantie zat E. met mij in bad en mijn man was zijn tanden aan het poetsen. Op een gegeven moment trekt ze zich op en staat 2 sec. los! Wij allebei tegelijk: GOEDZOO *O* *O*!!! Elin: :o :{ :'( En dat pruillipje dan O+
pi_128230039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Mineola, als jouw baby morgen loopt, krijg je van mij schoenen
Daar hou ik je aan! Ik wil wel graag een kleine marge inbouwen, overmorgen, mag dat ook nog?! Overigens schijn ik te zijn gaan lopen met negen maanden, vertelt mijn moeder me ongeveer eens per maand, dus compleet onmogelijk zou het ook niet zijn. Ik acht de kans dat mini dat ook doet overigens nihil. :+

Soesa, het slaat nergens op hoor :) Ik draag nog precies hetzelfde als toen ik geen kind had, terwijl ik voor mijn gevoel opeens MegaVolwassen ben. En natuurlijk is het ook helemaal niet zo dat je er met kind opeens alleen maar degelijk en praktisch eruit ziet. er komt altijd tegelijk met mij zo'n superhippe moeder bij het kdv, dan voel ik me dus zo'n ANWB type terwijl ik dat meestal niet ben

hahaha, ik zie het al helemaal voor me, jullie hysterisch enthousiast en kind schrikt zich te pletter!
Mijne schrikt eigenlijk nooit, misschien omdat ik nogal lomp ben en hij dus wel gewend is aan onverwachte dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 25-06-2013 13:51:03 (spelling was niet mijn beste kant vanmorgen) ]
pi_128230150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:55 schreef Spees_Eend het volgende:

Zo grappig om te lezen van die 'hallo weten jullie wel dat ik MOEDER ben en dus een BABY heb' gedachtes als je ergens loopt. Heb ik ook wel eens, maar dacht dat het aan mij lag. :') . Alsof we ons in een werkelijk unieke situatie bevinden :') :D
:D Herkenbaar idd. Ik voel me zo enorm veel mínder een idioot sinds ik in dit topic kom O+

Omen: gecondoleerd. Wat enorm fijn dat je opa Riley nog heeft gezien, sterrkte :*

SPOILER
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:47:00 #185
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128230160
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:42 schreef Mineola het volgende:

[..]

Daar hou ik je aan! Ik wil wel graag een kleine marge inbouwen, overmorgen, mag dat ook nog?! Overigens schijn ik te zijn gaan gelopen met negen maanden, vertelt mijn moeder me ongeveer eens per maand, dus compleet onmogelijk zou het ook niet zijn. Ik acht de kans dat mini dat ook doet overigens nihil. :+

Soesa, het slaat nergens op hoor :) Ik draag nog precies hetzelfde als toen ik geen kind had, terwijl ik voor mijn gevoel opeens MegaVolwassen ben. En natuurlijk is ook helemaal niet zo dat je er met kind opeens alleen maar degelijk en praktisch eruit ziet. er komt altijd tegelijk met mij zo'n superhippe moeder bij het kdv, dan voel ik me dus zo'n ANWB type terwijl ik dat meestal niet ben

hahaha, ik zie het al helemaal voor me, jullie hysterisch enthousiast en kind schrikt zich te pletter!
Mijne schrikt eigenlijk nooit, misschien omdat ik nogal lomp ben en hij dus wel gewend is aan onverwachte dingen.
Heuj, heb je mijn moeder :7? Ik liep ook met 9 maanden los (en sliep al met 2 weken door, huilde nooit, at altijd goed en zat nooit ergens aan!) en E. is wel wat traag met lopen hoor :').

Ik draag ook nog exact hetzelfde al denk ik soms wel dat ik me wat volwassener moet kleden ofzo. Maar ik zou niet eens weten hoe :') en niet willen ook eigenlijk . Op het KDV vind ik juist altijd al die moeders zo ANWB en dan voel ik mij juist hip :D. Vaak hebben ze ook hun haar niet gedaan en altijd makkelijke schoenen aan. Beetje slonzig wel.
pi_128230616
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:53 schreef Mangostine het volgende:
^^ wat omen zegt O-)

Ik heb zelf niks te melden maar wil alleen even op Kwisted reageren:

zOMG WAT DOE JE :o :o :'( *O*
Als het positief is WIL IK OOOOOK!! O+ Maar verstandelijk gaat er hier nog even de rem op.
Ik vind het gewoon zo tof, ik word gewoon emo bij het idee dat je een brusje gaat proberen te maken voor M's datumtweeling O+
haha ja ik weet het :D
En nu is het min of meer 'per ongeluk'. Maar als hij negatief is zaterdag wil ik eigenlijk weer gaan proberen hoor :@

AAAAAAH! Emotionele rollercoaster!

Herkenbaar van de gevoelens van hállo ik ben moeder hoor, ziet iedereen dat wel! Helemaal omdat ik nog (relatief) jong ben (25jr). En dan goh wat ben je nog jong, ja nou ik heb anders wel al een dochter hoor :D

:* voor de mama's die het wat zwaarder hebben. Met name snachts :O
pi_128230865
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:02 schreef Kwisted het volgende:
Herkenbaar van de gevoelens van hállo ik ben moeder hoor, ziet iedereen dat wel! Helemaal omdat ik nog (relatief) jong ben (25jr). En dan goh wat ben je nog jong, ja nou ik heb anders wel al een dochter hoor :D
En misschien wel bijna 2 :+

LE :* vooral het slapen doet t m idd, zonder slaap is alles zoveel zwaarder
Maar je hebt ook gewoon nog dingen te verwerken en dat kost ook tijd :* kun je er met iemand over praten?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:13:50 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128231024
Naar LE, en ook wel begrijpelijk. Ik vond jouw bevallingsverhaal best schokkend. Je focussen op hoe goed jullie eruit zijn gekomen zal vast helpen, maar als je begeleiding nodig hebt dan zou ik dat ook niet uit de weg gaan.

En een heel ander onderwerp... Ik ga me trouwens echt niet anders kleden omdat ik nu moeder ben :D . De Cool Cat zal ik niet leegkopen maar dat deed ik toch al niet :') . Ik kies nu wat sneller voor platte schoenen i.p.v. hakken. Maar ANWB-no way.

Kwisted, I'm rootin' for ya *O*
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:36:48 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128231767
Haha wat een leuke verhalen over weetjeweldatikeenBABYheb? Herkenbaar!! :D

En even een dikke :* voor LE! Je zegt dat L zoveel tekort is gekomen in je buik. Zeg me alsjeblieft dat je je daar niet schuldig om voelt? Jouw zoon doet t hartstikke goed en kan zich volgens mij geen lievere moeder wensen!
En zo'n nacht is ook gewoon klote... :*
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:17:34 #190
259886 pessie
pi_128233320
Le :* . Misschien wel een idee om er met iemand over te gaan praten?

Ik loop altijd al in spijkerbroek met shirt. Al wil ik in de zomer nog wel uitstapjes maken naar rokjes en jurkjes. Ben echt niet goed in kleding shoppen. En een ramp figuur wat niet meewerkt.
pi_128233329
L-E :*

Fieder gelukkig een wat betere nacht!

Suiker, wat ontzettend lief O+ En wat klink je lekker verliefd!
Hier doet Nin ook van die lieve zuchtjes en geluidjes tussendoor aan de borst. En na het drinken doet ze (meestal) hele grote lachen naar me, met bijbehorende geluidjes en geklets O+
Gisteren heeft ze ook voor het eerst een heel verhaal (klonk net als 'echt' praten) naar de ezel bij de commode gedaan, dat was ook zo schattig! Met van die gezichtsuitdrukkingen erbij enzo :D

Vannacht heb ik Nin ook aan de borst gehad trouwens! Dus sinds gisterochtend niets meer gekolfd, alleen live gedronken *O* En nu ligt ze lekker te slapen.

Hier gaan de nachten eigenlijk altijd heel goed. Ze heeft 1 nachtvoeding, die overigens vannacht pas om 6 uur was! En dan slaapt ze meteen weer lekker verder. Vanmorgen werden we om half 10 wakker :z

En qua kleding draag ik nu ook gewoon weer mijn pre-zwangerschapskleding, maar mag over een poosje ook wel weer gaan shoppen. Ik ben nu al heel veel afgevallen (niet expres hoor!) en dat blijft nog doorgaan, dus al mijn kleding zakt nu af enzo. Ben trouwens niet van plan om dan ineens ANWB te gaan hoor ;) :P
pi_128233370
Omen gecondoleerd.

Ik herken mezelf ook heel erg in die weet je dat ik wel een baby heb verhalen! :D Gelukkig niet de enige.
Voor mijn zoon heb ik ook echt gezegd :') mutsmutsmuts nou ja niet de enige...

En ik ben wel een beetje een anwb-mama misschien :@ hoewel nu wel hakken aan :P Skinny moet ik gewoon niet willen :+ En ik ben ook best heel erg lang (1,90) ik vind kleren kopen dan ook niet leuk, iets hips past nl. meestal niet.

LE wat een nacht en je bevalling was ook heel heftig, zelfs om te lezen gewoon. Ik vind het dus ook logisch dat je het er moeilijk mee hebt. Geef het de tijd en misschien er nog eens over praten met iemand? :*
pi_128234808
L-E dat klinkt denk ik voor iedereen herkenbaar, een goede nachtrust is altijd goed voor je gemoedsrust. Maar ik denk dat je hoe dan ook ooit met je bevalling bezig zult zijn om het te kunnen verwerken. Ik denk ook nu veel meer aan de bevalling dan een paar weken geleden, dat was een totaal andere ervaring dan bij jou, maar ik zou er dus niet teveel tegen vechten :*
Je gaat vanzelf weer volop genieten!!

Belle wat lief, kletsen met de ezel :D En hoera voor de bv!

Ik draag geen ANWB kleding maar ik pas mijn oude kleding nog voor de helft niet dus ik heb wel een wat beperkte garderobe nu vind ik. Maar ik heb nog steeds mijn lange haren en grote oorbellen (auw!) en ik draag nog gewoon make-up. Thuis draag ik wel vaker een joggingbroek dan voor de zwangerschap. Maar minder vaak dan tijdens de zwangerschap! :D

Zolena wauw wat een lengte O+ Wel heel irritant met shoppen ja. Even een tipje;
SPOILER
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:07:32 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128235059
LE :*
pi_128235178
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties :*

Tante Soesa die regel kende ik niet. Bedankt in ieder geval.

Shandaly fijn van de goede nacht. En wat Suiker zegt. Niet teveel zorgen maken. Al moet ik zeggen dat ik ook wel een paar keer in de nacht naast haar wiegje heb gestaan om te kijken of alles nog goed was als ze te stil lag

Fieder. Fijn voor de betere nacht. Ben jij ook een beetje uitgerust nu :*

Suiker dat je verliefd bent op hem is heel goed te lezen. O+

Troeta, niet het cb vergeten. Moet je over iets minder dan een half uur zijn. Sterkte in ieder geval :*

Mineola, :* voor de nacht. Maar wat schrijf je dat met een veel humor. :D

Pessie *O* voor de goede nacht. En leuk dat ze bijna verdubbeld is qua gewicht. Riley moet zich nog verdubbelen qua gewicht.

Spirit :* omdat je je baby hebt laten schrikken. Was ze wel snel te troosten

Tico wat goed dat je die kwal zo snel wist af te schrikken

L-E :*

Belle wat lief dat je dochter zo aan het kletsen was O+
pi_128236515
Nog even terugkomend op de vraag van de houten mobile, het is uiteindelijk deze geworden:

Met een (losse) houten arm, met muziekdoosje eraan dat dan de mobile laat ronddraaien enzo!
Ik maak er wel een foto van zodra we hem binnen hebben en Nin er gezellig onder ligt :D
pi_128238377
Wauw die is mooi zeg O+
pi_128238931
Wauw Belle, die zal Nin vast mooi vinden :) ik zag net nog eens je geboortekaartje...wat issie toch tof!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:30:19 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128240395
Even inbreken met een filmpje over het sussen van huilende baby's, vond het te indrukwekkend om niet hier te delen!

dinsdag 25 juni 2013 @ 15:35:47 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128240619
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:30 schreef LadyBlack het volgende:
Even inbreken met een filmpje over het sussen van huilende baby's, vond het te indrukwekkend om niet hier te delen!

Grappig, ik kende het al... Die babies gaan een soort uit...
pi_128240723
Oh, daar las ik van de week dit over:
"Vaak is niks irritanter dan een huilende baby. Ouders met pasgeboren kinderen hebben last van ernstig slaaptekort en zijn soms ten einde raad. Je zou willen dat je jouw baby even uit kon zetten. Een Amerikaanse kinderarts heeft groot succes met een nieuwe methode. Hij krijgt baby’s binnen één minuut stil." aldus de website van EenVandaag.

Maar, zegt Linda Rikkers: "Het advies van Karp om hard SSSHHHH! in het oortje te sissen is niet geruststellend voor een baby, en het is zeker geen imitatie van de geluiden die een baby in de baarmoeder hoort. In tegendeel, het blijkt baby’s het gevoel te geven dat ze in gevaar zijn, met een fight-flight-fright reactie als gevolg. Vechten of vluchten kan niet, en dus gaat de baby in dissociatie. ‘Play dead’, de baby ligt stil, uit zelfbehoud."

Zie: http://blikborstvoeding.wordpress.com/2013/06/13/ssshhh
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:47:17 #202
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128241105
:{
Zo klinkt het toch al een heel stuk minder prettig, Oeke! Ik kan hier op 't werk 't filmpje niet zien maar ik ben benieuwd...

[ Bericht 1% gewijzigd door Tante_Soesa op 25-06-2013 15:57:26 ]
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:59:56 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128241610
Oh damn, dat klinkt helemaal niet leuk nee :{ ;(
pi_128241812
Wat grappig LB, vooral bijzonder hoeveel je zelf onbewust al toepast van die techniek.
Sarcasme. Herken het.
pi_128242701
Hij doet dat sssssht ook zo hard :{
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:24:43 #206
381212 Gulara
From the future
pi_128244632
Ja kunnen jullie allemaal even een avondje stoppen met praten. Zo kan ik toch helemaal niet bijlezen.
}:| }:| }:| }:| }:| }:|
pi_128246631
Ik verwacht wel een beetje toewijding Gulara o|O
pi_128247186
Een baby die in 1 keer 'uit' gaat klinkt ook niet echt goed hoor. Baby behandel je met beleid. :)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:35:18 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128247213
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:24 schreef Gulara het volgende:
Ja kunnen jullie allemaal even een avondje stoppen met praten. Zo kan ik toch helemaal niet bijlezen.
}:| }:| }:| }:| }:| }:|
Ja, eej, ik ben net een keer op dreef!
pi_128247313
Vandaag btw naar consultatiebureau geweest. Kind is nu 56 cm en ruim 4880 gram. Eerste inenting gehad. Even gekrijst maar zodra ik met hem in mijn armen wipte, werd hij al rustig. Hij ligt nu alweer een hele tijd in mijn armen. Merk niets aan hem verder. O+
pi_128247632
Belle wat een mooie mobile O+

Venco fijn dat hij zo snel te troosten was
pi_128248303
We hebben 1,5 week terug een fotoshoot gedaan

dinsdag 25 juni 2013 @ 19:05:16 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128248357
Wat een leuke broers-foto As! *;

Mijn baby zag zichzelf zojuist in de spiegel en lachte toen heel breed naar haar spiegelbeeld O+ O+ O+
pi_128248591
Oh leuk is dat effect met spiegels he LB O+
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:16:10 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128248734
Ja ik had geen idee dat ze dat al zo zou zien! O+ Ze ligt nu trouwens ook bloedjefanatiek te meppen naar wat knuffeltjes die aan de babygym hangen, met haar tong uit haar mond :9 Heb de babygym van mijn schoonzusje gekregen en dacht dat ik m niet zou gebruiken, maar ze vindt het toch echt heel leuk!

Aprilmoeders, kwijlen jullie baby's ook zoveel? :o Als ik niet beter wist zou ik denken dat E al tandjes krijgt; het stróómt eruit de hele dag :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:24:04 #216
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128249054
Lief, LB O+!
Spiegels blijven ook nog heel lang leuk! Mijn E. heeft er ook nog steeds zo'n plezier van O+. Nu gaat ze staan bij de spiegel en naar zichzelf lachen en een beetje gekke gezichtjes trekken.

E. begon rond de 4 maanden énorm te kwijlen en dat hield pas op toen ze haar eerste tandje kreeg. Toen ze 9 maanden was...:'). Tandje zou al kunnen hoor, mijn neefje had z'n eerste tandje met een maad of 3,5! Wie weet ;)

Heb je al van die kwijllapjes? Ideaal!

Lief, As!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:25:34 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128249110
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
Tandje zou al kunnen hoor, mijn neefje had z'n eerste tandje met een maad of 3,5! Wie weet ;)
Maar mijn baby is pasgeboren!!! :o
ze is heus nog niet bijna 3 maanden waardoor ik al bijna moet werken ;(

Ohja, kwijllapjes, ga ik zoeken (of mn moeder laten maken)
pi_128249128
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:46 schreef L-E het volgende:

[..]

SPOILER
Dat herken ik van de eerste 4 weken. Om het uur of anderhalf uur komen. Het zo graag willen doen maar er zelf zo veel last van hebben overdag. En ik werd er zelf ontzettend depressief van :@
Praten met mijn man (en eigenlijk wie maar luisteren wilde) hielp wel maar ik hield wel een negatief gevoel over de keizersnede en de eerste minuten van haar leven buiten mijn buik ;(

Nu de nachten beter gaan (en even afkloppen de laatste 3 dagen zelfs doorslapen :X ) voel ik me een stuk energieker en beter. Dat depressieve gevoel sluimerd nog wel merk ik soms :@ maar ik probeer het zo veel mogelijk te verdringen of te verhelpen.
pi_128249143
Omen, nog gecondoleerd :*
pi_128249187
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:16 schreef LadyBlack het volgende:
Ja ik had geen idee dat ze dat al zo zou zien! O+ Ze ligt nu trouwens ook bloedjefanatiek te meppen naar wat knuffeltjes die aan de babygym hangen, met haar tong uit haar mond :9 Heb de babygym van mijn schoonzusje gekregen en dacht dat ik m niet zou gebruiken, maar ze vindt het toch echt heel leuk!

Aprilmoeders, kwijlen jullie baby's ook zoveel? :o Als ik niet beter wist zou ik denken dat E al tandjes krijgt; het stróómt eruit de hele dag :')
Féline kwijlt als een idioot :{ En knabbelt op haar vingers, handjes, mijn vingers en alles wat ze maar in dr mond kan krijgen :') En toen ik gister haar tandvlees insmeerde met dentintox wilde ze pas ophouden met huilen :')

O en ik moet me maandag melden. Dan is mijn verlof officieel voorbij ;(
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:27:39 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128249199
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Maar mijn baby is pasgeboren!!! :o
ze is heus nog niet bijna 3 maanden waardoor ik al bijna moet werken ;(

Ohja, kwijllapjes, ga ik zoeken (of mn moeder laten maken)
Naar mijn gevoel de mijne ook ;)! Je verlof alweer bijna voorbij ;( ik zit nog steeds niet net zoveel 'in' m'n werk als voor mijn zwangerschap...

Mijn moeder heeft er ook een paar gemaakt :Y.
pi_128249234
LB, Saartje's eerste tandjes kwamen door toen ze net geen 4 maanden was. Kwijlen begon hier ook een paar weken eerder al. Dus zou prima kunnen :Y

Daarna heb ik wekenlang gedacht dat haar boventandjes ieder moment doorkwamen (kwijl everywhere!), maar die waren uiteindelijk met 7 maanden door.
pi_128249657
LB, hier wordt ook een beetje gekwijld, maar niet overmatig. Af en toe heeft ze wat kwijl, heel soms zit het zelfs een beetje op haar truitje, maar meestal zit het een beetje op haar kin. Ze ging laatst wel een soort op een knuffel sabbelen :D
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:39:22 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128249702
Mijn baby krijgt toch nog geen tanden?!? :o 8)7 :D

Belle, ze heeft regelmatig dr truitje drijfnat op de borst :')
pi_128249778
Mijn oudste was 4 maanden toen zijn eerste tandje kwam. Hier dacht ik het met 3,5 maand maar nog niets maar inderdaad kwijlen als een idioot.
pi_128249991
LB, ik ga opletten hier! Vaak lees ik iets dat jij bij E. ziet en herken ik het even later ook bij Nin! Ik heb trouwens ook wel eens een moment dat ik denk dat ze wel heel erg veel kwijlt, maar dus niet de hele tijd door!
pi_128250096
Dank voor de lieve reacties. We hebben twee gesprekken gehad met de maatschappelijk werkster van het zkhs, dat bieden ze standaard aan bij vroeggeboortes. Toen had ik geen behoefte aan meer gesprekken, dus afgesproken dat ik mocht bellen als ik me bedenk. Ik weet niet of ik dat wil eigenlijk, nog even over nadenken. En ik kan gelukkig heel goed met mijn man praten, hij luistert wanneer nodig, zegt de juiste dingen op de juiste momenten, droogt mijn tranen en zet dingen in perspectief, dat helpt al enorm veel. Ik denk en hoop dat de tijd veel voor me zal betekenen hierin. Het moet slijten, en hoe meer tijd er overheen gaat, hoe meer het naar de achtergrond zal verdwijnen. Voor nu laat ik het er gewoon maar zijn. En ik heb wat extra gekolfd, dus vannacht doet mijn man wat voedingen. Dat bood hij al regelmatig aan, wilde ik nooit, nu toch overstag gegaan. Een nachtje beter slapen zal me iig geen kwaad doen :)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:01:11 #228
259886 pessie
pi_128250734
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:39 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn baby krijgt toch nog geen tanden?!? :o 8)7 :D

Belle, ze heeft regelmatig dr truitje drijfnat op de borst :')
Kwijlen hoort ook bij de orale fase. Ze stoppen alles in hun mond wat de slijmklieren activeert. Orale fase begint bij ongeveer 3 maanden. Nathan begon ook te kwijlen bij 3 maanden en pas bij 6 maanden de eerste tanden.

Lauren had weer een krijsaanval -O- . Google had het over een sprong, en ondanks dat ik me daar niet op wil vastpinnen is een soort van verklaring wel rustgevend. Maxi cvosi zwiepen deed uiteindelijk de truc.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:02:02 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128250784
Ah, hopelijk doet het je goed LE!

Tijd zal inderdaad wonderen doen, maar je leeft nu he, dus let wel op jezelf :*
pi_128250852
Even zonder verder bijgelezen te zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:17 schreef bellelena het volgende:
Ik ben nu al heel veel afgevallen (niet expres hoor!) en dat blijft nog doorgaan, dus al mijn kleding zakt nu af enzo.
SPOILER
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:08:07 #231
259886 pessie
pi_128251055
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

SPOILER
500 per dag. Das een kwart meer dan je normaal zou eten
pi_128252342
Nou hehe daar is tandje nummer 1 dan eindelijk hoor :D ... Nog net een paar dagen voordat madam 8 maanden oud wordt. Vooralsnog lijkt ze er (gelukkig) weinig last van te hebben .. Blij en vrolijk en lief zoals altijd :)

Volgens mij was Kwisted ook flink afgevallen doordat ze bv gaf?

Djen heeft ook vanaf een maand of 3 flink gekwijld. Al die tijd gedacht: ha, dan komen de tanden! Maar zoals je hierboven leest.. nu dus pas :P

Pessie, ik geloofde ook niet in sprongen ( :') ) ... Maar het gaf me wel een soort van 'houvast' om haar afwijkende gedrag te peilen :+ ... Gaf me een soort van rust ofzo .. kweet niet. Maakte me dan gelijk minder zorgen en wist dat het wel weer goed zou komen met een paar dagen :)

L-E, succes en sterkte! Fijn dat je zo'n fijne vent hebt waar je prima op terug kunt vallen :) .. Ik was ook zo'n muts die de nachtvoedingen niet af wilde staan 'want dat vond ik zielig voor mijn vent'. Maar misschien is het idd beter voor jezelf om daar een keer dankbaar gebruik van te maken :) .. Even een nachtje doortrekken is zo heerlijk!

Och As kiek daar dan :D ... Wat mooi en lief!

Belle wat een mooie mobiel!

Als Djen huilde (doet ze nu bijna nooit meer .. meestal alleen als ze moe is en dan is het zo over als ik haar te slapen leg).. dan begon ik zachtjes te zingen. Op een gegeven moment moest ze zo haar best doen om mij te horen.. dan was ze heel snel stil. Zingen :Y) ..Doe het nu nog iedere dag en het gaat nergens over en ik verzin van alles en nog wat .. En kerstliedjes met 35 graden :')

Ik ben 28 maar wordt vaak begin 20 geschat. Ik weet nog wel dat ik op mijn nieuwe werk begon met (voornamelijk) mannen om mij heen .. Heb ze maar gelijk op dag 1 duidelijk gemaakt 'dat ik toevallig wel een trotse mama ben ja!' .... Gelijk kon ik zelf koffie gaan halen voort :') ... Nee dat valt ook wel weer mee... wordt op handen gedragen O+ . Maar mensen verwachten gewoon niet dat ik 'al' een kind heb .. ik denk dus omdat ik er veel jonger uit zie dan ik werkelijk ben. Mja .. soms wil ik me wel wat 'mama achtiger' kleden, maar dat past niet bij me :') .. Dus meestal loop ik nog steeds in dezelfde kledingstijl rond als voor de zwangerschap.

O en Kwis je maakt me onwijs aan het rammelen! Maar ik denk dat mijn man een hartverzakking krijgt als ik nu aan kom dat ik er nu al nog eentje wil :')
En ik heb een soort van ideaalplaatje (waar ik me mijn hele leven al niet aan houd :') ).. en in dat ideaalplaatje heb ik nu nog geen nieuw kindje gepland :+

O en ik heb de laatste tijd best wat foto's gespamd maar dees kan ik jullie echt niet onthouden:

SPOILER
pi_128253620
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:08 schreef pessie het volgende:

[..]

500 per dag. Das een kwart meer dan je normaal zou eten
Per dag natuurlijk |:( idd.
En aan die 500 zit je zo, drie behoorlijk belegde boterhammen of een halve rol koekjes o.i.d. en je bent er.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:03:41 #234
259886 pessie
pi_128253896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Per dag natuurlijk |:( idd.
En aan die 500 zit je zo, drie behoorlijk belegde boterhammen of een halve rol koekjes o.i.d. en je bent er.
:')
Een halve reep chocola lijkt meer op hoe ik et doe.
Verklaard wel waarom MN zwangerschapskilo's er nog niet af zijn ;) . Maar goed, ik wil pas afvallen als we met bijvoeding beginnen en Lauren dus niet meer volledig van mij afhankelijk is.
pi_128254056
Whehe Pessie, herkenbaar :D
Sowieso is het fijn dat ik tegenwoordig niet meer de hele dag honger heb :') Dat was echt irritant!
En ik ben altijd benieuwd wat ik fout doe dat ik wel tijd heb/had om te eten :')
pi_128254123
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:03 schreef pessie het volgende:

[..]

:')
Een halve reep chocola lijkt meer op hoe ik et doe.
Verklaard wel waarom MN zwangerschapskilo's er nog niet af zijn ;) . Maar goed, ik wil pas afvallen als we met bijvoeding beginnen en Lauren dus niet meer volledig van mij afhankelijk is.
Ik wilde niet specifiek afvallen, maar ik kon een doos slagroomsoesjes per dag extra wegwerken en nog twee kilo in een week kwijtraken. Was niet helemaal de bedoeling ...
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:22:02 #237
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128254922
haai.....

Omen, gecondoleerd nog. Fijn dat jullie nog een waardevol moment hebben gehad met z'n allen.

Kwisted! Spannend!

As, lieve foto's!

LE, je hebt een heftige tijd gehad, misschien toch een keer een gesprek met iemand over een post traumatische stress syndroom of pnd. Het is echt niet niks en soms gewoon al fijn om je ervaringen face to face met iemand anders te delen.

Kwijlen, als een malle hier, allang. En ook alles gaat in de mond. Baby's gebruiken hun mond om dingen te ontdekken. Dus alles testen. Voorlopig nog geen tanden zeiden ze bij het cb.

Check nou wat mijn half jaar oude baby doet :o

En achteruit tijgeren O+
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:25:17 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128255071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:22 schreef becky27 het volgende:
haai.....

Omen, gecondoleerd nog. Fijn dat jullie nog een waardevol moment hebben gehad met z'n allen.

Kwisted! Spannend!

As, lieve foto's!

LE, je hebt een heftige tijd gehad, misschien toch een keer een gesprek met iemand over een post traumatische stress syndroom of pnd. Het is echt niet niks en soms gewoon al fijn om je ervaringen face to face met iemand anders te delen.

Kwijlen, als een malle hier, allang. En ook alles gaat in de mond. Baby's gebruiken hun mond om dingen te ontdekken. Dus alles testen. Voorlopig nog geen tanden zeiden ze bij het cb.

Check nou wat mijn half jaar oude baby doet :o
[ link | afbeelding ]

En achteruit tijgeren O+
[ link | afbeelding ]
Das niet normaal hoor. Das een baby!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:28:39 #239
259886 pessie
pi_128255240
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:08 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik wilde niet specifiek afvallen, maar ik kon een doos slagroomsoesjes per dag extra wegwerken en nog twee kilo in een week kwijtraken. Was niet helemaal de bedoeling ...
:o . Was dat dan je schildklier?

Becky, wow _O_ . En wat een heerlijk snoetje trekt ze op die 2de foto O+
pi_128255660
Ben ik nou de enige hier met een rammelende man? Die blijft maar doorzeuren over dat ie ook nog een zoon van me krijgt -O-
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:37:57 #241
259886 pessie
pi_128255726
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:36 schreef Spirit82 het volgende:
Ben ik nou de enige hier met een rammelende man? Die blijft maar doorzeuren over dat ie ook nog een zoon van me krijgt -O-
_O- . Of het een zoon zou worden is aan hem :P
Mijn man wil niet meer -O-
pi_128255731
Twinkle mooie foto!

Becky wat doet ze :o

LE ik hoop op een heerlijke nacht voor je.
pi_128255805
oooh wat een stuntvrouw becky!

ik was bij het cb:D En nog op tijd ook.
Ze is nu 8406 kg, kleintje he! Maar d'r curve is helemaal goed.

mooie foto's As! Lijkt me toch ook heel bijzonder hoor 2 broertjes!
pi_128255845
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:37 schreef pessie het volgende:

[..]

Volgens hem heb ik gewoon kieskeurige eitjes :( Die doen er zo lang over om te beslissen dat al zijn kerels al het loodje hebben gelegd... :{
Sarcasme. Herken het.
pi_128255891
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:40 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Volgens hem heb ik gewoon kieskeurige eitjes :( Die doen er zo lang over om te beslissen dat al zijn kerels al het loodje hebben gelegd... :{
Initiatiefloos zaad :{w
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:41:58 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128255907
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:37 schreef pessie het volgende:

[..]

J zou prima nog wel een kind willen. Maar het is echt wel druk als iedereen thuis is. Ik neig nu steeds meer naar nee.
pi_128255923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:39 schreef Troeta het volgende:
oooh wat een stuntvrouw becky!

ik was bij het cb:D En nog op tijd ook.
Ze is nu 8406 kg, kleintje he! Maar d'r curve is helemaal goed.

mooie foto's As! Lijkt me toch ook heel bijzonder hoor 2 broertjes!
Bedankt. Is ook wel erg leuk hoor. En vooral de interactie nu tussen die twee. Kan ik echt van genieten.
quote:

[..]

pi_128255959
Becky dat kan helemaal niet, die van jou is nog vers van de pers :o O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:28 schreef pessie het volgende:

[..]

:o . Was dat dan je schildklier?
Volgens de specialist wel, het ging alleen ook vanzelf weer over. Ik had het, in wat mindere mate, best nog even willen houden. oO<
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:43:17 #249
259886 pessie
pi_128255967
quote:

[..]

Zijn kerels zwemmen gewoon niet snel genoeg, de dames zijn ze voor ;)
pi_128256014
Hier hebben we gewoon van alles wat. Hoeft er ook niks meer bij ;)
Een grote broer om z'n kleine zus te beschermen O+

Becky, wat gaat Isabel toch hard!
pi_128256065
Ass wat een mooie foto

LB ik ben een januarimoeder, maar Riley kwijlt sinds een maandje ook heel veel. En die babygym is bij Riley favoriet. Leuk dat jouw meisje zich ook zo goed vermaakt O+

Tally en LB jammer dat het verlof bijna afgelopen is :*

L-E fijn dat je goed met je man kan praten hierover. En wat lief dat hij de voedingen overneemt. En knap van jou dat je dit lis durft te laten. Slaap lekker voor straks :*

Pessie. Nathan was de naam die ik gekozen had als ik een jongen gekregen zo hebben. Vind het zo'n mooie naam O+
En sterkte met de sprong. :*

Twinkle haar meisje die haar eerste tand heeft *O*
En wat een supermooie foto O+

Becky wat is ze leuk en snel O+
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:45:41 #252
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128256103
Echt af en toe he hier in huis......
SPOILER
pi_128256165
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier hebben we gewoon van alles wat. Hoeft er ook niks meer bij ;)
Een grote broer om z'n kleine zus te beschermen O+

Becky, wat gaat Isabel toch hard!
O+ O+ O+
:( nu moet ik ook nog een kleine zus die beschermd word door haar twee broers....
pi_128256249
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou hehe daar is tandje nummer 1 dan eindelijk hoor :D ... Nog net een paar dagen voordat madam 8 maanden oud wordt. Vooralsnog lijkt ze er (gelukkig) weinig last van te hebben .. Blij en vrolijk en lief zoals altijd :)

Volgens mij was Kwisted ook flink afgevallen doordat ze bv gaf?

Djen heeft ook vanaf een maand of 3 flink gekwijld. Al die tijd gedacht: ha, dan komen de tanden! Maar zoals je hierboven leest.. nu dus pas :P

Pessie, ik geloofde ook niet in sprongen ( :') ) ... Maar het gaf me wel een soort van 'houvast' om haar afwijkende gedrag te peilen :+ ... Gaf me een soort van rust ofzo .. kweet niet. Maakte me dan gelijk minder zorgen en wist dat het wel weer goed zou komen met een paar dagen :)

L-E, succes en sterkte! Fijn dat je zo'n fijne vent hebt waar je prima op terug kunt vallen :) .. Ik was ook zo'n muts die de nachtvoedingen niet af wilde staan 'want dat vond ik zielig voor mijn vent'. Maar misschien is het idd beter voor jezelf om daar een keer dankbaar gebruik van te maken :) .. Even een nachtje doortrekken is zo heerlijk!

Och As kiek daar dan :D ... Wat mooi en lief!

Belle wat een mooie mobiel!

Als Djen huilde (doet ze nu bijna nooit meer .. meestal alleen als ze moe is en dan is het zo over als ik haar te slapen leg).. dan begon ik zachtjes te zingen. Op een gegeven moment moest ze zo haar best doen om mij te horen.. dan was ze heel snel stil. Zingen :Y) ..Doe het nu nog iedere dag en het gaat nergens over en ik verzin van alles en nog wat .. En kerstliedjes met 35 graden :')

Ik ben 28 maar wordt vaak begin 20 geschat. Ik weet nog wel dat ik op mijn nieuwe werk begon met (voornamelijk) mannen om mij heen .. Heb ze maar gelijk op dag 1 duidelijk gemaakt 'dat ik toevallig wel een trotse mama ben ja!' .... Gelijk kon ik zelf koffie gaan halen voort :') ... Nee dat valt ook wel weer mee... wordt op handen gedragen O+ . Maar mensen verwachten gewoon niet dat ik 'al' een kind heb .. ik denk dus omdat ik er veel jonger uit zie dan ik werkelijk ben. Mja .. soms wil ik me wel wat 'mama achtiger' kleden, maar dat past niet bij me :') .. Dus meestal loop ik nog steeds in dezelfde kledingstijl rond als voor de zwangerschap.

O en Kwis je maakt me onwijs aan het rammelen! Maar ik denk dat mijn man een hartverzakking krijgt als ik nu aan kom dat ik er nu al nog eentje wil :')
En ik heb een soort van ideaalplaatje (waar ik me mijn hele leven al niet aan houd :') ).. en in dat ideaalplaatje heb ik nu nog geen nieuw kindje gepland :+

O en ik heb de laatste tijd best wat foto's gespamd maar dees kan ik jullie echt niet onthouden:

SPOILER
Leuk Twink het eerste tandje!! En wat een ontzettend mooie foto. Jouw man kan er wat van zeg!

As jij ook een mooie foto van je kindjes!

Becky wat goed al van I! Leuk is die fase als ze ineens gaan bewegen he

Over afvallen van borstvoeding, nou zeg dat wel! Mijn startgewicht was 68, eindgewicht 82. Maar binnen 4 maanden zat ik op 57kg. Ik vond het gewoon eng worden! Daarbij viel mijn haar extreem uit en werd ik lusteloos. Voor mij was dat het moment om te kiezen om de borstvoeding af te bouwen, heb wel nog de ochtendvoeding aangehouden tot 8 maanden. Maar het was niet alleen de bv, ook de stress van dat je leven zo ontzettend veranderen. En geen tijd maken voor eten, omdat ik zo druk was met F.leur.

Nou ik rammel wel al ontzettend!! En ik merk dat mijn man ook graag een tweede wil. Dus ja, wat let ons :D En aangezien het bij F 6 maanden heeft geduurd (al wil dat niet perse iets zeggen natuurlijk).
Maar ik verwacht dat de test negatief zal zijn hoor. Het is meer ter bevestiging, als ik sochtends nog niet ongesteld ben. Want savonds heb ik een feestje :')
Ik dacht dat ik er nu heel relaxed instond, omdat het niet persé nu moet (en vorige keer wel :P ) maar toch vind ik het wel heel spannend!
pi_128256351
Becky! Wat gaat ze hard!

Twinkle, leuk he, ik fotografeer ook graag analoog met rolletjes O+

As, ook zo'n lieve foto van 2 broers!

Mijn lief noemde van de week trouwens ook dat hij (in ieder geval nu) niet weet of ie ooit nog een kindje zal willen. Het is ook best heftig, de babyfase, vind ik! (Maar omg wat houden we van haar O+ O+ O+) Zelf weet ik het ook nog niet. Ik dacht eerst vlak na de bevalling en met de struggles van de bv dat ik nooit meer wil. Maar sinds deze week opeens begin ik toch alweer te twijfelen :@ Ach, Nin is pas 10 weken en wij pas 29, dus we hebben nog heeeeeel lang om daar eens rustig over te denken!

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

SPOILER
Dankje, ik hou dat even in de gaten, maar weet bijna zeker dat het door andere dingen komt :)
pi_128256418
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:45 schreef becky27 het volgende:
Echt af en toe he hier in huis......
SPOILER
Rothormonen :') Ik wil echt naar je kind rennen om aar te troosten :@ Gaat dit ooit nog over? Niet handig bij andermans kinderen.

Wat een moppies Becky O+ en jij hebt echt een mooie stem :@
Sarcasme. Herken het.
pi_128256495
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:48 schreef Kwisted het volgende:
maar toch vind ik het wel heel spannend!
Nu weet je ook pas écht hoe het is om moeder te zijn. En hoeveel je van zo'n kleintje gaat houden, en hoe snel dat al is. Denk dat het daardoor een extra (positieve!) lading krijgt, en dan is het vanzelf spannend :Y O+

althans, dat is mijn theorie :+

Becky, leuk die twee meisjes samen :)

Twink, het eerste tandje *O* *)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:54:39 #259
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128256612
Ik vond het ook wel sneu hoor, heb r natuurlijk ook meteen opgepakt, maar weet niet zo goed hoe je filmpjes kan knippen dus dan maar het hele filmpje

SPOILER
pi_128256709
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:50 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Rothormonen :') Ik wil echt naar je kind rennen om aar te troosten :@
Echt? :D Er is toch niks aan de hand?

Saartje doet ook wel eens zo als haar iets niet lukt/als ze boos is omdat we haar aankleden/als we niet snel genoeg zijn met drinken/als ze moe is. Dan zeg ik gewoon iets van "niks aan de hand! Aansteller O+" of "We gaan al naar bed, kun je lekker slapen :) " of "Hier is de fles al, kleine zuchtige!". :+ Echt troosten is voor verdriet/pijn/datsoortdingen. Althans, dat is mijn gevoel erbij.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:57:41 #261
259886 pessie
pi_128256766
Becky :o . Wel een eye opener voor mij. Kleine zusjes kunnen best wat hebben als ik N zo met haar zusje zie slepen. Ik moet misschien iets relaxter worden.

Haha As :D

Omen, ik vind Nathan ook nog steeds een super mooie naam, ik hoor hem niet heel vaak. Voluit heet hij Nathaniël, maar dat vond ik te lang voor een klein mannetje.
De sprong overleven we wel, heb alleen met Lauren nog nooit echt zo met MN handen in het haar gezeten dus ben blij dat ik er nu even bij stil kan staan dat ze gewoon veel contact met mij nodig heeft de komende dagen. Ze komt er wel weer uit en dan zal ze vast iets kunnen wat ze eerst nog niet kon.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:57:57 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128256791
:W ik kan jullie niet bijhouden dus ik ga maar slapen :Z

Vermaanddag nummer 5 vandaag!

en bellelena nog bedankt voor de tip mbt objectief, ik heb hem vandaag binnen gekregen en hij is super, heerlijk licht ook. Ga er morgen leuk mee spelen!
pi_128256794
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Echt? :D Er is toch niks aan de hand?

Saartje doet ook wel eens zo als haar iets niet lukt/als ze boos is omdat we haar aankleden/als we niet snel genoeg zijn met drinken/als ze moe is. Dan zeg ik gewoon iets van "niks aan de hand! Aansteller O+" of "We gaan al naar bed, kun je lekker slapen :) " of "Hier is de fles al, kleine zuchtige!". :+ Echt troosten is voor verdriet/pijn/datsoortdingen. Althans, dat is mijn gevoel erbij.
Meestal sta ik er zo ook in inderdaad. Hij kan zo heerlijk kwaad worden als hij ineens heeft bedacht dat hij honger heeft. En vervolgens meer dan de helft laten staan.
Maar als hij echt pijn heeft, dat vind ik wel zo sneu.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:59:11 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128256846
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

_O-

Becky! :o Dat snoetje op de tweede foto O+

Twink, wat een prachtige foto O+

Oh en wat betreft rammelen; ik wil heel graag nog een kindje en heel graag nog een keer zwanger zijn, maar dan wel als E kan lopen. Heb nu gemerkt hoeveel bekkenpijn het scheelt als je je rustig houdt, dus een kind dat je nog moet tillen lijkt me niet handig dan...
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:00:37 #265
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128256940
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:57 schreef Kyara het volgende:
:W ik kan jullie niet bijhouden dus ik ga maar slapen :Z

Vermaanddag nummer 5 vandaag!

en bellelena nog bedankt voor de tip mbt objectief, ik heb hem vandaag binnen gekregen en hij is super, heerlijk licht ook. Ga er morgen leuk mee spelen!
5 maanden, wow! En ik ben benieuwd naar de foto's!

Ik ga de Canon EOS 600D bestellen, met de 50 mm f1.8 lens :9
pi_128256965
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:46 schreef As1981 het volgende:

[..]

O+ O+ O+
:( nu moet ik ook nog een kleine zus die beschermd word door haar twee broers....
Doe gewoon joh!
Hoewel het beschermen nu nog niet aan de orde is hoor ;) Helemaal in deze fase is het meer wegduwen enzo...Maar ja is ook niet leuk als je allemaal mooie dingen aan het bouwen bent en je zus erdoorheen komt banjeren :D

Becky :D
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:02:04 #267
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128257017
Dit was ook wel een beetje gemekker om het zien van de fles.
*DIE WIL IK NU!!*

Maar kleine zusjes kunnen heel veel hebben hoor, ze zijn niet van porselein en ik zal morgen eens kijken of wat ik vandaag voor gekkigheid met de meiden heb gedaan kan filmen, ik lag zelf helemaal in een scheur.
pi_128257036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:57 schreef As1981 het volgende:

[..]

Meestal sta ik er zo ook in inderdaad. Hij kan zo heerlijk kwaad worden als hij ineens heeft bedacht dat hij honger heeft. En vervolgens meer dan de helft laten staan.
Maar als hij echt pijn heeft, dat vind ik wel zo sneu.
Ik moet altijd een beetje om haar lachen als ze zich zo druk maakt om niks :D :@ Vooral als ze drama bouwt om zoiets onnozels als een vestje aantrekken _O-

Maar echt verdriet of pijn e.d. vind ik wel heel sneu. Dan wordt er hier ook heel hard geknuffeld, gekust en getroost :Y

Daarstraks was ze in de box aan het stappen. Ze wilde de hoek om, zeg maar. Ging mis. Tok! Met haar kop tegen de spijlen. Dan wordt ze ook meteen gepakt en getroost. Al proberen we dan nog steeds om er zelf geen drama van te maken, zeg maar. Maar 't arme ding. Vooral als ze dan met traantjes huilt. O+
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:02:29 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128257042
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:57 schreef pessie het volgende:
Becky :o . Wel een eye opener voor mij. Kleine zusjes kunnen best wat hebben als ik N zo met haar zusje zie slepen. Ik moet misschien iets relaxter worden.

Haha As :D

Omen, ik vind Nathan ook nog steeds een super mooie naam, ik hoor hem niet heel vaak. Voluit heet hij Nathaniël, maar dat vond ik te lang voor een klein mannetje.
De sprong overleven we wel, heb alleen met Lauren nog nooit echt zo met MN handen in het haar gezeten dus ben blij dat ik er nu even bij stil kan staan dat ze gewoon veel contact met mij nodig heeft de komende dagen. Ze komt er wel weer uit en dan zal ze vast iets kunnen wat ze eerst nog niet kon.
Oh hier mogen de meiden echt niet aan Bram zitten hoor. Ze slaan elkaar de hele dag de hersens in en zeker de jongste is in staat om Bram "terug" te slaan.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:05:07 #270
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128257178
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh hier mogen de meiden echt niet aan Bram zitten hoor. Ze slaan elkaar de hele dag de hersens in en zeker de jongste is in staat om Bram "terug" te slaan.
Oeh! Hier hoeft Noortje Isabel niet te delen dus dat scheelt wel he :P
pi_128257273
Sofie mag ook niet zo aan Luuk zitten hoor. Luuk ligt dan dus vooral in de box. Op de grond is hetnu nog gevaarlijk. Zeker omdat Luuk nog niet beweegt.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:09:37 #272
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128257418
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:05 schreef becky27 het volgende:

[..]

Oeh! Hier hoeft Noortje Isabel niet te delen dus dat scheelt wel he :P
Hoe oud is noortje? Volgens mij is die ook al een jaar of 4 toch?

Jen mag hier bijvoorbeeld wel Bram een fles geven. Leyla is dan beledigd dat zij dat niet alleen mag doen. Maar Bram is bijna even zwaar, ze kan dat simpelweg niet alleen. Leyla is ook veel drukker en let gewoon niet op. Die gaat zo vaak boven op Bram zitten of leunt met haar volle gewicht op z'n buik.

Ze mogen beiden Bram niet verplaatsen. Gewoon omdat brammetje behoorlijk zwaar is, dat houden ze nooit als het fout gaat.
pi_128257570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:50 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Rothormonen :') Ik wil echt naar je kind rennen om aar te troosten :@ Gaat dit ooit nog over? Niet handig bij andermans kinderen.

Wat een moppies Becky O+ en jij hebt echt een mooie stem :@
Toen ik net bevallen was ging ik boodschappen doen en hoorde ik een baby huilen. Ik ging op zoek en merkte dat mijn tieten lekte :')
Ben ik maar snel naar huis gegaan :@ Knuffelen met mijn meisje :')
pi_128257575
Floris mocht altijd wel bij Elise. Ook toen ze nog lag, hij rende wel eens om haar hoofd heen. Dat mocht gewoon niet. Was eigenlijk gelijk de gang op, had ie snel genoeg door :)
Ik vind het wel belangrijk dat hij ook leert om te gaan met haar. Hij is ook nog maar 2 (bijna 3 ondertussen). Nu duwt hij haar ook wel eens, omdat ze iets doet wat hij niet leuk vindt. Ik leg uit waarom dat niet mag. Slaan doet hij ook wel eens, dat is ook een ritje gang.
Maar goed dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe het kind is. Floris doet het echt onwijs goed met z'n zus op wat kleine dingetjes na af en toe.

Hij staat niet hele dagen op de gang ofzo (eigenlijk bijna nooit, maar hij weet prima dat hij niet mag slaan. Helemaal op haar hoofd niet)
Andersom zeg ik ook tegen Elise dat ze Floris zijn treinbaan niet mag slopen, niet tegen zijn hoofd mag slaan met een auto'tje. Is allemaal per ongeluk, maar ja dat weet Floris niet ;) Wil niet dat hij het idee krijgt dat hij alleen maar straf krijgt en Elise alles mag ,omdat ze nog maar klein is.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:14:01 #275
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128257674
Noortje is net twee maanden 3. Nog niet zo oud hoor. Maar wel aardig voorzichtig met Isabel. Behalve dit slepen dan maar dat doet Isabel echt geen pijn. Tis goed bedoeld en ik ben er bij.

Wij hebben trouwens een speelplank, wat een uitvinding is dat zeg!!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:18:37 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128257937
Ik ben gewoon een vreselijke muts in sommige dingen.

De meiden hebben elkaar om de hersenen in te slaan, Bram hou ik gewoon nog even tussen het gevecht uit. Dat komt over een jaar vanzelf.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:19:13 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128257982
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:14 schreef becky27 het volgende:
Wij hebben trouwens een speelplank, wat een uitvinding is dat zeg!!
[ link | afbeelding ]
Oh ik dacht een complete glijbaan, maar dit is echt ideaal! Gaaf ding, Noortje zat er ook zo lekker relaxed op :D
pi_128258052
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben gewoon een vreselijke muts in sommige dingen.

De meiden hebben elkaar om de hersenen in te slaan, Bram hou ik gewoon nog even tussen het gevecht uit. Dat komt over een jaar vanzelf.
'
Ja maar das ook anders dan hier natuurlijk.
Elise hield ik ook wel van de grond als mn neefje er was bijvoorbeeld. Dan zijn ze toch wel wat wilder dan Floris alleen.
pi_128258096
Becky wat een leuk filmpje O+
pi_128258189
Sofie is dan wel alleen, maar ik wil Luuk nog wel even heel houden.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:24:57 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128258310
Ach donderdag mag leyla de fles geven. En heb ik een boze jen. Vandaag had ik een boze leyla.

Ze zijn allebei heel erg dan Bram van hun is.
pi_128258363
Yaro mag kyan wel vasthouden maar wel zittend en met mij in de buurt. Hij zou hem ook willen tillen maar dat mag niet. Wel verleept hij de maxi cosi met broer regelmatig en met name op de psz. Vol trots hem laten zien :D

Hij moet inderdaad leren voorzichtig te zijn maar ga hem niet bij hem weghouden.
Oh en als Kyan hem aantikt als het niet uitkomt(of zijn youtube filmpje wegklikt) gaat hij alleen maar miepen :P
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:27:07 #283
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128258473
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:24 schreef Ticootje het volgende:
Ach donderdag mag leyla de fles geven. En heb ik een boze jen. Vandaag had ik een boze leyla.

Ze zijn allebei heel erg dan Bram van hun is.
Goede zussen hoor!

Noortje is in dat opzicht gelukkig niet zo'n sloopkogel wat r zusje betreft, meer van het beschermende. Als een ander kindje het speelgoedje van Isabel afpakt dan pakt Noortje het terug af.
pi_128258745
Sofie is een algehele sloopkogel. Het speelgoed van Luuk is het leukst en het is heel vervelend als Luuk daar zelf mee wil spelen (dit is trouwens meer wat voor het peutertopic)
Maar ze vind hem wel heel leuk en lief verder!
*poef* nu is het weg
pi_128259018
Isabel scheelt maar 3kg met Tobias :`) dus die mag niet aan em trekken of 'm optillen.
Maar hij ligt ook rustig op de grond tussen haar speelgoed te tijgeren.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:37:59 #286
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128259143
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:31 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie is een algehele sloopkogel. Het speelgoed van Luuk is het leukst en het is heel vervelend als Luuk daar zelf mee wil spelen (dit is trouwens meer wat voor het peutertopic)
Maar ze vind hem wel heel leuk en lief verder!
Dit herken ik meer ja. Leyla noem ik vaak bambam.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:38:22 #287
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128259160
Jullie gaan me niet melden bij 'meld kindermishandeling anoniem' of iets dergelijks toch? :p
pi_128259523
Dan is het niet anoniem meer. :+ (als we dat hier melden bedoel ik)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:45:56 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128259626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:38 schreef becky27 het volgende:
Jullie gaan me niet melden bij 'meld kindermishandeling anoniem' of iets dergelijks toch? :p
Nee helemaal niet! Noortje is toch voorzichtig?

Mijn meiden zouden dat gewoon niet doen op die manier. De een pakt de armen en de ander de benen en ze beginnen beiden te janken dat Bram van mij is. Zo zie ik dat hier gebeuren. Dus Bram ligt veilig in de box.
pi_128263129
Ik sta versteld van mezelf hoeveel ik toe laat van Mex bij Nena, toen Mex klein was kwam mijn stiefmoeder vaak langs met d'r drukke kind en wat irriteerde ik me vreselijk aan zijn lompe gedrag.
Maar ik laat hem gewoon bij haar in de box en ze stoeien zelfs een beetje.
Met slaan en spullen gooien naar d'r gaat hij ook op de gang, maar hij mag haar best een beetje wegduwen van zijn duplotoren.
Ik geef Nena ook wel eens nepstraf als zij hem slaat of z'n spullen afpakt en dat heeft wel voor een betere sfeer gezorgd...anders ben ik alleen maar hem op zijn kop aan het geven en baby mag alles.
pi_128267136
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:12 schreef Tally het volgende:

[..]

Toen ik net bevallen was ging ik boodschappen doen en hoorde ik een baby huilen. Ik ging op zoek en merkte dat mijn tieten lekte :')
Ben ik maar snel naar huis gegaan :@ Knuffelen met mijn meisje :')
Ja dat heb ik dus ook :')

Becky, mijn opmerking over troosten was niet als kritiek op jou bedoeld hoor, maar op die stomme hormonale reactie van mijn lijf op huilende kindjes in het algemeen.
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:07:31 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128268357
Ik probeer de meisjes nu ook wat meer op de grond te laten spelen terwijl M ook in de kamer is. Maar dan moet ik er wel echt naast blijven zitten. Maar goed, M is nog geen 1,5 dus dat is sowieso een lompe dreumes.

Was vannacht weer om de 3 uur voeden. En om half 3 gingen ze ineens finaal over de rooie. Echt compleet uitgehongerd of zo (aan de mega plasluier te zien hadden ze dus echt wel genoeg gedronken de sessie ervoor). En ik kan niet 2 tegelijk voeden in bed. Is echt niet leuk dan.
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:50:51 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128268889
Oh Kyara wat lastig... neemt je man dan een van de meisjes mee voor een flesje als ze allebei huilen?

Ik hoop dat het gauw wat rustiger wordt :*
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:52:54 #294
259886 pessie
pi_128268920
Kyara, mijn schoonzus voedde juist 's nachts tegelijkertijd. Volgens mij met een voedingskussen. Misschien heb je het al geprobeerd. :*

Nathan is dus ook van het type sloopkogel, het lijkt me echt fijn als de grotere de kleine heel zou laten maar ik durf het niet eens te proberen.
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:57:50 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128269024
Ik kan alleen heel onhandig tegelijkertijd voeden. Dan zit ik met heel veel kussens helemaal voorovergebogen. Een gewoon voedingskussen voldoet niet, dan zakken ze weg en een speciaal tweelingvoedingskussen is heel duur, dat heb ik er (nu) niet (meer) voor over. Mijn tepels wijzen ook een beetje naar boven, bij het kolven moet ik ook heel erg naar voren leunen anders loopt alles weer terug en gaat het lekken (lekker relaxt.... not).

Is eigenlijk ook pas sinds een paar dagen dat ze steeds tegelijk komen, daarvoor was het redelijk om en om. Of lag er eentje een beetje te mopperen maar daar kan ik wel tegen. Hopelijk is dit ook maar een faaaaaase en is ie ook snel voorbij.
pi_128269159
Goeiemorgen!
Weer een zware nacht dus, Kyara? Je hoeft vandaag niet te werken, toch? Hopelijk kun je het lekker rustig aan doen vandaag dan...

Mijn nacht was niet zo lang als gister, maar op zich wel redelijk ok. Femke gaat steeds makkelijker uit haarzelf slapen als we haar in haar bedje leggen. Vannacht maar goed ook, want haar grote broer was tegelijkertijd aan het spoken. Naar gedroomd waarschijnlijk...

Femke heeft hier nog niet echt op de grond gelegen, onder een speelboog ofzo, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat met Lars samen. Op zich is hij wel heel voorzichtig met zijn zusje, en hij is het van het kinderdagverblijf al gewend dat ie bijvoorbeeld niet mag rennen als er babietjes op de grond spelen (verticale groep toen nog) Aan de andere kant is onze woonkamer niet zo heel erg ruim, en met zo'n speelkleed op de grond blijft er niet heel veel ruimte omheen over... Die speelplank bijvoorbeeld ziet er hartstikke leuk uit, maar daar hebben we dus echt geen plek voor.

Ik ben gistermiddag bij de verloskundige geweest. De 6-weken-nacontrole afspraak. Toch wel apart... in principe de allerlaatste keer dat ik daar binnen ben geweest (en ik fiets er bijna elke dag langs op weg naar m'n werk). Was toch wel een hele fijne praktijk. Weer zo'n fase afgesloten nu...
Twee jaar geleden, toen we nog hard aan het oefenen waren voor een broertje of zusje voor Lars, dacht ik telkens als ik er langs kwam "oh, ik zou zo graag daar weer naar binnen moeten"... en tijdens m'n zwangerschap "oh, binnenkort mag ik weer!"... Sentimentele muts ben ik!
pi_128269247
Becky wat leuk om te zien O+ wat kan je mini al veel zeg! :o
En ik wilde net vragen naar die glijbaan toen ik je andere post zag, wat een tof ding!

En nog mooie foto's van As gezien

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Proest :D
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:10:55 #298
259886 pessie
pi_128269295
Mineola, loopt ie al?
pi_128269689
Waar kun je overslagrompers kopen? Ik had altijd die van de Hema maar die gaan maar tot 62 ;(
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:32:21 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128269809
Prenatal?

Geen idee eigenlijk. Ik vond overslagrompers alleen fijn in maat 44 en 50.
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:32:32 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128269815
en dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')