abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 juni 2013 @ 22:00:06 #1
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128169560
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  zondag 23 juni 2013 @ 22:00:57 #2
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128169621
Ik post ook een keer een avond mee, gooi ik m meteen dicht :+

Laatste post:

quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:58 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik had het ook gezien, maar mijn baby van acht maanden krijgt bv, dus ik vind het een prachtig schema maar daar heb jij weinig aan natuurlijk :+ Mijn eerste reactie zou zijn als jij en baby er tevreden mee zijn houden zo, maar dat ligt qua hoeveelheden flesvoeding wellicht anders? Tot het eerste jaar is al het andere overigens bijvoeding hè? Gewoon regelmatig blijven aanbieden, dan komt het vanzelf wel.

Hier wordt ook weinig anders gedronken dan melk, wat wel een beetje een probleem is want de borst drinkt hij alleen goed tussen 19-7. Verder is al het andere boeiender. Best lastig, want vier dagen per week heb ik niet de tijd om het een uurtje later nog eens te proberen.

Oh, en ik moet vaker iets vragen hier :+ opeens heeft meneer het licht gezien en wordt er 's ochtends en regelmatig ook 's middags 2 u lang geslapen! Ik weet niet hoe ik t heb na maandenlang al die 30 min slaapjes :D
pi_128169859
quote]0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:48 schreef Spees_Eend het volgende: [..] Cuteness overload! (balen zeg, Danic) [/quote] Ach ze ligt nu weer in de reiswieg heel vrolijk tegen de beestjes van dr mobiel te kletsen. Super schattig maar ik zou toch denken dat ze een keer moe wordt.. Ben trouwens vrijdag op kraamvisite geweest bij mijn nichtje O+ Ze heeft echt superveel haar! En het gekke is dat ik vind dat ze op mijn oma lijkt. Dat was ff slikken want ik had zo'n lieve oma die veel te vroeg overleden is ;(
pi_128169872
Spees_eend, dat vond ik het meest vervelende inderdaad. Ik sliep opgegeven moment 5, max 6 uur per nacht.
En dan sliep ze een nacht of 2 door en dan hop weer een paar nachten 2x wakker.
Nou ja ik werd het gewoon zat na 10,5 maand. 1 avond gaf ik een flesje 150/5 en ze sliep gewoon door. Dag ervoor had ik het overdag gegeven en ze sliep 2 keer.
En gisteren/vandaag sliep ik gewoon van 10 uur tot 9 uur (nou waren de kinderen wel eerder wakker, maar dat mocht papa doen).
Ik ben blij dat ik zo lang heb kunnen voeden, maar mn nachtrust vind ik ook wel wat waard :)
pi_128170207
Goh Son, goeie timing!

Ik was net aan het tikken dat ik ook graaaaag de nachtvoedingen zou willen lozen. Hoewel ik nu wel blij ben dat hij 's nachts goed drinkt omdat het overdag zo matig is. Maar ik ben nu ook op het punt dat ik dus niet meer weet hoe vaak ik eruit ga 's nachts. Drinken is iig niet meer dan twee keer, maar mijn nachtrust heeft wel erg te lijden eronder. Gelukkig hoef ik niet met de auto naar mn werk :+
  zondag 23 juni 2013 @ 22:13:43 #6
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128170441
Ik blijf rustig spammen, mijn mannetje doet het heel erg goed. En met mij gaat het ook weer veel beter na mijn dipje van de week. Nu nog even de tijd uitzingen totdat ie thuis is. O+

zondag 23 juni 2013 @ 22:16:46 #7
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128170620
Fijn dat het goed gaat! Hij heeft al best lekkere wangetjes... en coole sloffen! Hoop dat hij snel naar huis mag.
pi_128170755
Wat een supertoffe en lieve foto van N. en F. zeg! O+ O+

Juud O+ Wat fijn dat hij het zo goed doet! Hoeveel weegt ie nu?
pi_128170778
Juud O+
Goeie sloffen inderdaad, en wat fijn dat het goed gaat!

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:09 schreef Mineola het volgende:
Ik was net aan het tikken dat ik ook graaaaag de nachtvoedingen zou willen lozen. Hoewel ik nu wel blij ben dat hij 's nachts goed drinkt omdat het overdag zo matig is. Maar ik ben nu ook op het punt dat ik dus niet meer weet hoe vaak ik eruit ga 's nachts. Drinken is iig niet meer dan twee keer, maar mijn nachtrust heeft wel erg te lijden eronder. Gelukkig hoef ik niet met de auto naar mn werk :+
Dat heb ik ook. :D
Al drinkt mijn muppet wel wat vaker.
pi_128170925
Juud O+

Mineola, ik vond het moeilijk om de knoop door te hakken om te stoppen met de borstvoeding, omdat ik bang was dat ze dan ook niet doorsliep en we dan zaten met flessen enzo. Maar goed ze slaapt dus prima door op de fles. En daar ben ik echt heel blij om.
Het scheelt dat ze zelf ook niet onwijs om borstvoeding vroeg. Ik legde aan op momenten "omdat het moest". Niet omdat ze zelf zo graag wilde.
Toch vind ik het wel gek hoor, einde van een tijdperk.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:27:48 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128171364
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:18 schreef L0t.. het volgende:
Wat een supertoffe en lieve foto van N. en F. zeg! O+ O+

Juud O+ Wat fijn dat hij het zo goed doet! Hoeveel weegt ie nu?
2305 gram. :)
pi_128171586
Juud wat een schatje. Ik hoop dat hij snel met jou naar huis mag. Hoe gaat het met de bv? :*

Sonnetje lekker dat je nu goede nachtrust hebt. En fijn dat je meisje zelf hebt kunnen aangeven dat ze niet meer wilde. :* omdat het einde van een tijdperk niet makkelijk is
pi_128171902
Ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat lopen sonnetje. Luuk vraagt zelf ook niet heel veel om die borst. Hij vindt het allemaal wel best.
*poef* nu is het weg
  zondag 23 juni 2013 @ 22:55:11 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128173020
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:31 schreef Omentielvo het volgende:
Juud wat een schatje. Ik hoop dat hij snel met jou naar huis mag. Hoe gaat het met de bv? :*

Sonnetje lekker dat je nu goede nachtrust hebt. En fijn dat je meisje zelf hebt kunnen aangeven dat ze niet meer wilde. :* omdat het einde van een tijdperk niet makkelijk is
Goed, zie bv-topic..... ;)
  zondag 23 juni 2013 @ 23:18:12 #15
381212 Gulara
From the future
pi_128174188
Juud wat een lieverd! O+

Ik heb nog steeds heel weinig last van de nachtvoedingen. Komen de laatste tijd weer afentoe iets frequenter, maar dat is gezien de veranderingen niet zo raar. Maar over het algemeen gaat het heel soepel: wakker-drinken-slapen. Wel vervelend dat ie de laatste tijd lááááng drinkt (ook overdag). Ben zo gewend aan een baby die zich in no time volzuipt dat ik een beetje ongeduldig ben geworden.
pi_128175890
ff offtopic juichen want ik heb mijn droger gemaakt :+ Ik had per ongeluk ook het wasbolletje met de was en al in de droger gegooid. Daar waren wat kleren omheen gaan zitten en daardoor liep de trommel vast. Dus toen ik net de was eruit haalde om het maar aan het droogrek te hangen, merkte ik dat het vast zat, trok het los en nu zit dus alles alsnog in de droger *O*
Scheelt weer een monteur of nieuwe droger.

Ontopic, Juud wat een heerlijk mannetje is het toch! Hij ziet er goed uit zeg O+
pi_128175914
Ik lees vol bewondering mee, ik heb totaal geen verstand van bv maar telkens als jullie het erover hebben lijkt het meer en meer op raketkunde!
pi_128177593
Oh Juud, wat lief! En weegt hij al veel voor zijn termijn :)

Verder niets gelezen, doe ik morgen bij m'n ontbijt wel , maar moet ff deze mijlpaal delen:
Ow heeft z'n fles zelf vastgehouden bij t drinken!!!! Alleen bij de laatste 20 cc had hij een beetje hulp nodig!!! Ik ben zo trots :D

Iedereen goede nacht gewenst en nu snel slapen want over 5,5 uur gaat de wekker :s
pi_128181779
Alleen deze pagina bijgelezen.

Juud wat een mooi en sterk mannetje O+

Verder zag ik goede nachten voor Sonnetje. Je hebt het een mooie periode volgehouden op de borstvoeding. Nachtrust is zeker belangrijk!!!!

Danic haar droger is niet kapot. Altijd fijn zeker als je nog kinderen heb rondlopen.

En o die zijn fles kan vasthouden! Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen.

Ik mag ook zo, heb nu nachtdienst.
pi_128182024
Zijn nachtdiensten niet heel vervelend met zo'n kleintje thuis? Heb je eindelijk je kindje in een fijn ritme dat ie 's nachts wat meer tijd tussen de voedingen laat, moet jij juist slapen op de momenten dat ie nog vaak komt...

Loj, dat is knap! Eerste stap op weg naar zelfstandigheid...

Het valt best mee vwb de raketkunde, Suiker. Niets meer of minder dan bij fv. Dan moet je ook van alles bijhouden over hoeveel schepjes, hoeveel water, welke temperatuur, welke speen, hoe vaak per dag etc.
(moet zeggen dat ik heel fout een appje gebruik om bij te houden welke borst wanneer geweest is...kan het echt niet onthouden! Enneh... Gotta love statistics!)

Fijn dat de droger niet echt kapot is! Ik zat me laatst nog af te vragen hoe ik het vroeger met Lars deed qua wasjes, toen had ik mijn droger nog niet... Zo'n 'luxe' went erg snel!

Juud, wat tof toch dat je ventje het zo goed doet! En wat een prachtige foto's iedere keer. Mooi mutsje, Roodkapje!
pi_128182260
Wow daar had ik nou nooit aan gedacht, een app om dat bij te houden! Eigenlijk heel logisch want waar bestaat nou geen app voor :P Ga er ook meteen één downloaden :D

En Suiker, dat heb ik nou met flesvoeding ;) Zoveel schepjes, zoveel water, al die verschillende soorten, geen touw aan vast te knopen!
pi_128182308
Loj wat knap van Ow *O*

Danic fijn dat de droger het weer doet

Ass succes met de nachtdienst

Juud fijn dat het zo goed gaat met de mamamelk. En wat een lieve foto ook in de bv topic

Helaas is mijn wekker weer gegaan. Moet weer werken.
pi_128182544
Juud wat een mooi mannetje, die sloffen :D

En ik was gisteren helemaal vergeten bodpa te feliciteren *O*

En belle en suiker handjes vast O+

Omen wat vroeg die wekker van jou...

Droger weer heel *O*
pi_128182616
Mooi einde toch sonnetje van de bv. Ik kan me nu al niet meer voorstellen dat ze nog steeds bv zou moeten drinken. Nena heeft ook echt nooit meer dat gesnuffel aan mijn borsten gedaan en slapen gaat ook veel beter.
Ik ben eigenlijk nog helemaal niet aan het terugdenken, gek eigenlijk.

Moest wel heel veel aan Nanadu denken ook, wat een hel om het hele jaar te beseffen dat je je kindjes niet zal zien opgroeien. En wat is het snel gegaan.

Mineola, lekker dat hij overdag wat beter slaapt!
  maandag 24 juni 2013 @ 08:08:57 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128182724
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 05:02 schreef L0t.. het volgende:
Wow daar had ik nou nooit aan gedacht, een app om dat bij te houden! Eigenlijk heel logisch want waar bestaat nou geen app voor :P Ga er ook meteen één downloaden :D

En Suiker, dat heb ik nou met flesvoeding ;) Zoveel schepjes, zoveel water, al die verschillende soorten, geen touw aan vast te knopen!
Ik heb ook maandenlang op mijn telefoon bijgehouden op welke tijd ik met welke kant gevoed had :D Ik vergat het anders gewoon. Ook al ging ik het nu écht onthouden. Heb ze nog bewaard ook :')
pi_128182948
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb ook maandenlang op mijn telefoon bijgehouden op welke tijd ik met welke kant gevoed had :D Ik vergat het anders gewoon. Ook al ging ik het nu écht onthouden. Heb ze nog bewaard ook :')
Ja ik vergeet het ook steeds en ook de tijden. Weet het meestal terug te halen door te bedenken waar ik zat tijdens de laatste keer voeden. Heb dan ook eigenlijk geen idee op hoeveel voedingen ze zit op een dag behalve dat het er veel zijn :'). Maarrrr daar komt nu verandering in met mijn superhandige app :7 }:|
  maandag 24 juni 2013 @ 08:40:36 #27
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128183006
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:35 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja ik vergeet het ook steeds en ook de tijden. Weet het meestal terug te halen door te bedenken waar ik zat tijdens de laatste keer voeden. Heb dan ook eigenlijk geen idee op hoeveel voedingen ze zit op een dag behalve dat het er veel zijn :'). Maarrrr daar komt nu verandering in met mijn superhandige app :7 }:|
Borstvoeding 2.0! ^O^
  maandag 24 juni 2013 @ 08:41:24 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128183015
Haha L0t, ik ben benieuwd!

E werd vannacht om 03:45 al wakker ipv 05:00, dus heb haar weer in haar eigen bed gelegd ipv bij ons, en ze is weer gaan slapen tot een uur of 7! *O*
pi_128183738
Bedankt voor alle tips wb het schema van mijn baby! :) Ik zal alles nog eens nalezen en wat tips opschrijven! :)

Ik zag zo'n leuke foto van 2 lieve baby's O+ Ontzettend schattig zo samen! O+

Lb wat fijn! Ik doe mee *O*
pi_128184139
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:21 schreef Sonnetje85 het volgende:

Mineola, ik vond het moeilijk om de knoop door te hakken om te stoppen met de borstvoeding, omdat ik bang was dat ze dan ook niet doorsliep en we dan zaten met flessen enzo. Maar goed ze slaapt dus prima door op de fles. En daar ben ik echt heel blij om.
Het scheelt dat ze zelf ook niet onwijs om borstvoeding vroeg. Ik legde aan op momenten "omdat het moest". Niet omdat ze zelf zo graag wilde.
Toch vind ik het wel gek hoor, einde van een tijdperk.
Gaat hier ook zo. Ik voed overdag echt op mijn verzoek, en het lijkt steeds minder te worden. Vannacht had hij bv om 4.15 nog gedronken en wilde hij pas om 8u weer een beetje. Eerder was het echt wegduwen en protesteren. Goed drinken was het pas om 8.45. Vandaag ben ik vrij dus niet zo erg, maar als ik werk is dat wel een probleem. Of nou ja, onhandig in elk geval.
Stoppen hoeft voor mij nog niet, maar ik zou t wel fijn vinden als hij het 's nachts wat minder is. 21, 23, 00, 1 en 4 uur vannacht. Alleen 1 uur was een speen geloof ik. :O

En ik heb ook de tijden en kant van voedingen maandenlang opgeschreven. Notitieblokje ligt nog steeds naast m'n bed :)
pi_128184226
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:52 schreef Suikertante het volgende:
Ik lees vol bewondering mee, ik heb totaal geen verstand van bv maar telkens als jullie het erover hebben lijkt het meer en meer op raketkunde!
Ik zal je eerlijk zeggen...ik ben mij er niet eens meer bewust van. Bedoel, de eerste weken hield ik echt bij welke borst ik gaf en had als laatst had gegeven. Nu voel ik meestal wel welke voller is. Ik probeer ze allebei heel leeg te laten drinken. Soms wilt hij links niet maar rechts ineens wel.
En blijkbaar doe ik het goed want ik heb nergens last van en hij groeit als kool. Ook de tijd hou ik allang niet meer bij. Klaar is klaar. :)
En voed alleen op verzoek, hij vraagt genoeg dus hij komt niet tekort.
pi_128184270
Mineola wat een nacht, wel vermoeiend inderdaad, gelukkig vandaag vrij dan :) .

LB wat heerlijk *O*

Hier trouwens vannacht om uur of 2 wakkere baby, vrolijk gebabbel door de babyfoon, maar ben er niet heengegaan en hij is vanzelf weer gaan slapen *O* moest wel naar de wc maar durfde niet want wist zeker dat ie dan zou gaan huilen...
pi_128184691
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 04:03 schreef Shandaly het volgende:
Zijn nachtdiensten niet heel vervelend met zo'n kleintje thuis? Heb je eindelijk je kindje in een fijn ritme dat ie 's nachts wat meer tijd tussen de voedingen laat, moet jij juist slapen op de momenten dat ie nog vaak komt...

Loj, dat is knap! Eerste stap op weg naar zelfstandigheid...

Het valt best mee vwb de raketkunde, Suiker. Niets meer of minder dan bij fv. Dan moet je ook van alles bijhouden over hoeveel schepjes, hoeveel water, welke temperatuur, welke speen, hoe vaak per dag etc.
(moet zeggen dat ik heel fout een appje gebruik om bij te houden welke borst wanneer geweest is...kan het echt niet onthouden! Enneh... Gotta love statistics!)

Fijn dat de droger niet echt kapot is! Ik zat me laatst nog af te vragen hoe ik het vroeger met Lars deed qua wasjes, toen had ik mijn droger nog niet... Zo'n 'luxe' went erg snel!

Juud, wat tof toch dat je ventje het zo goed doet! En wat een prachtige foto's iedere keer. Mooi mutsje, Roodkapje!
Ik draai nu vaak maar 1 nachtdienst dus dan hoef ik niet veel bij te slapen. Hoor het wel als de kindjes niet happy zijn.
Zou ik een reeks hebben en echt niet kunnen slapen zou ik altijd nog bij mijn ouders kunnen liggen.
Maar vanacht had ik een halve nachtdienst dus om vijf uur lag ik er in.
pi_128184789
Ik kneep ook altijd in mijn tieten om te voelen welke ik moest hebben, werkt dat bij jullie niet? lijkt me zoveel gedoe om een app bij te houden of speldjes op de juiste tiet.
pi_128184949
Doe ik ook zo hoor Troeta!
Venco, ik hield de tijden bij omdat hij zelf er juist niet om vroeg. Zodat ik in de gaten kon houden dat hij genoeg voedingen kreeg :)

Mij lijkt flesvoeding juist rocketscience: schepjes en ml en maximale hoeveelheden per dag en hoeveel moet je nu weer maken als hij nog extra wil en aantal uur ertussen, pff... Ik vind bv zo lekker simpel dan! Kan en mag altijd, klaar! En zodra jij en kind het kunstje snappen is het meestal een fluitje van een cent.
pi_128185084
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:23 schreef Troeta het volgende:
Ik kneep ook altijd in mijn tieten om te voelen welke ik moest hebben, werkt dat bij jullie niet? lijkt me zoveel gedoe om een app bij te houden of speldjes op de juiste tiet.
Ik vond het na 2 weken zo irritant om mijn telefon steeds te pakken en die app te starten. Nu begin ik gewoon en ga ik op mijn gevoel af. Je kunt je wel vasthouden aan allerlei 'regels' en trucjes maar dat leidt mij soms alleen maar af.
  maandag 24 juni 2013 @ 10:35:24 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128185102
Ja, de aanloop is wel echt ruk hier, maar ik hoop dat het straks ook echt makkelijk is, de bv!

Ik weet meestal nog wel welke aan de beurt is, maar anders knijp ik inderdaad even :D Alleen 's avonds zegt dat niet zoveel, dan voelen ze allebei aan als theezakjes :')
pi_128185152
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:29 schreef Mineola het volgende:
Doe ik ook zo hoor Troeta!
Venco, ik hield de tijden bij omdat hij zelf er juist niet om vroeg. Zodat ik in de gaten kon houden dat hij genoeg voedingen kreeg :)

Mij lijkt flesvoeding juist rocketscience: schepjes en ml en maximale hoeveelheden per dag en hoeveel moet je nu weer maken als hij nog extra wil en aantal uur ertussen, pff... Ik vind bv zo lekker simpel dan! Kan en mag altijd, klaar! En zodra jij en kind het kunstje snappen is het meestal een fluitje van een cent.
Nadeel van fles lijkt mij dat je baby dan even moet wachten op zijn voeding. Als A. 's nachts wakker wordt dan ligt hij binnen een minuut aan de borst. Met fles moet je hem toch even laten wachten. Ook wel zo gebeurt maar je moet wel steeds je huis door. :) Ik vind het prettig zo.
pi_128185195
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, de aanloop is wel echt ruk hier, maar ik hoop dat het straks ook echt makkelijk is, de bv!

Ik weet meestal nog wel welke aan de beurt is, maar anders knijp ik inderdaad even :D Alleen 's avonds zegt dat niet zoveel, dan voelen ze allebei aan als theezakjes :')
Ja, soms is het allebei niet veel. :') Maar ook dan gok ik maar gewoon. Als hij lastig doet, geef ik de andere. Meestal wil hij 1 vd 2 toch wel. :)
  maandag 24 juni 2013 @ 10:52:16 #40
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128185609
Ik heb zowel bv (4m) als de fles gegeven en ik vind het allebei eigenlijk net zo makkelijk. Borst had het voordeel dat ik zo vaak kon geven als ik wilde, fles had het voordeel dat ze vrijwel meteen in een schema ging drinken (dat vond ik toch wel prettig met weggaan/visite e.d. Ik heb nooit makkelijk in het openbaar bv gegeven.)

Ik heb bijna nooit gehad dat ze een fles tussendoor wilde, wel dat we schommelden tussen 5/6 flessen en dan was het wel even gepuzzel met de hoeveelheid. Maar dit regelde zich allemaal vanzelf. Gewoon net zoals een regeldag bij bv :Y). Het maken van een fles 's nachts duurde nooit lang, we hadden een thermosfles met gekookt water naast ons bed staan dus zodra ze wakker werd, was de fles binnen 1 minuut gemaakt.

Overigens kneep ik ook gewoon om te checken welke borst aan de beurt was :'). Had wel zo'n armbandje in het begin maar dat vergat ik zo vaak dat het ook geen zin had. In het allerbegin (de kraamweek) schreven we 't op. Wij hoefden dan weer nooit bij te houden hoe lang ze dronk eigenlijk. Ze kwam ook meteen heel goed aan, misschien heeft dat er iets mee te maken.
  maandag 24 juni 2013 @ 10:54:11 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128185662
BV was op veel punten echt makkelijk. Kon je niet vergeten of te warm of te koud maken. Maar fv is ook echt geen rocket science hoor ;) . Heb 1 x met de kwestie van verdeling gezeten omdat ik moest afbouwen. En 's nachts met een thermosflesje naast het bed was het flesje in een seconde of 20-30 klaar. Met bv heb ik ook zo mijn vragen en problemen gehad. Op een gegeven moment deed ik het echt alleen nog voor hem.

Balen van de slechte nacht trouwens Mineola, en jeej voor de goeie van Danic!

Edit: ik ben de echo van tante soesa dus ;)
pi_128185886
Herhaling is goed he, voor gare moeders met slaaptekort :) blijft er toch nog iets hangen!
pi_128186133
Slim met zo'n thermosfles. :P Dat is veel handiger dan steeds naar de keuken lopen. :')
Tegen de tijd dat ik weer ga werken, 5 aug., zal ik moeten afbouwen. Borstvoeding wordt dan heel onhandig, denk ik.
pi_128187004
Borst en fles vind ik allebei super! Het heeft allebei voor en nadelen. Fles is soms lastig omdat we vaak veel kunnen weggooien, maar ik vind de vrijheid die ik door fv heb echt heerlijk.

Hier echt een prutnacht voor ons doen, maar gisteren de hele dag weggeweest en ze heeft zich echt super gedragen! In de auto heen en terug sliep ze als een blok en ze heeft amper gehuild O+ Ik vind het zo gaaf dat ze mijn oma heeft ontmoet O+ Mens is hartstikke dement, maar toch. Ze vond Isa geweldig, ook al zei ze steeds 'kereltje' en op een gegeven moment toen ik Isa aan het troosten was zei ze "Ach [naam], dat had er een van jou kunnen zijn". Haha, zo lief, en ze wist mijn naam nog O+
Sarcasme. Herken het.
pi_128187237
Eens met spees eend en Soesa!
Bij Floris 3 maanden bv,gegeven en toen was het in het begin even wennen aan wanneer fles en hoeveelheden, maar toen dat eenmaal liep was t ook geen moeite. En s nachts sliep hij snel door dus die enkele keer dat ik eruit moest was ook geen ramp.
Elise is een stuk groter nu bij het overstappen, dus dat is sowieso heel anders :)

Mineola, paar maanden geleden wilde ik idd ook nog niet overstappen. Maar laatst in combinatie met haar drinkgedrag vond ik het wel best :)
Had toch geen ambitie langvoedster te worden :P
pi_128187240
Nu ik jullie reacties lees zie ik wel in dat bv en fv allebei zo hun ingewikkelde dingen hebben :D Maar toen ik gisteren hier las was ik stiekem wel blij dat ik geen bv geef. Hoewel ik het prachtig vind hoe het allemaal natuurlijk werkt als het goed gaat O+

Spirit ik had ongeveer dezelfde ervaring met mijn oma! Leuk he, ze snapte er niets van maar genoot er toch van! Ik weet niet of jouw oma nog kan voorlezen maar dat vond mijn oma heel leuk om te doen voor F. Daar snapt hij dan weer geen reet van, maar het was wel heel gezellig.

Vanmorgen werd F om 5:30 wakker en ik dacht: laat hem maar eens pruttelen, misschien valt hij wel weer in slaap. En jawel! Om 7:15 werd hij pas weer wakker! 7,5 uur tussen de flessen *O* En dan is het zo fijn dat ik dan de fles maak en de luier verschoon en dan geeft mijn vriend de fles en legt hem in bed. Ik vind het moeilijk om wakker te blijven tijdens het geven van de fles, dus deze taakverdeling vind ik heerlijk O+

Wij schrijven alles nog steeds op in een Google Drive documentje. Ook om te kijken of F niet teveel eet inderdaad (intussen is het trouwens bijna elke dag nét onder de richtlijn :') het is me een grapjas).
Verder zijn we gestopt met de Infacol en het heeft helemaal geen effect. Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant heb ik nu het gevoel dat ik voor Jan L*l wekenlang Infacol heb gebruikt. Ik dacht echt dat het perfect werkte maar dat blijkt mijn baby zelf te zijn :D
  maandag 24 juni 2013 @ 11:46:34 #47
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128187320
Ik moet zeggen dat ik de borst toch wel een heel stuk makkelijker vind. Maar ach, als je aan de fles maken gewend bent is het ook geen ramp.

We gaan hier een nieuwe periode in. Ze had gisteren om 20.30 uur de laatste fles en vanochtend om 05.00 uur pas weer, om daarna door te slapen tot 07.15 uur. Ik ben dan alleen bang dat ze te weinig drinkt. Ze is goed verkouden en spuugt ineens ook weer veel meer :( Maar goed, die verkoudheid gaat wel weer over. We moeten ook over naar meer vast voedsel en ik vind dat maar lastig in te plannen allemaal.
pi_128187543
Die van ons is ook een tikje verkouden. Maak zijn neusje regelmatig schoon maar verder merk ik niets aan hem. Hij drinkt ook goed.
Gister voor het eerst met hem bij mijn schoonouders thuis geweest. Dat ging heel goed. Best druk want mijn schoonzussen + 2 kinderen + hun vader waren er ook. Maar A. hield zich heel goed. Was ook makkelijk te troosten als hij huilde en hij genoot geloof ik best van de aandacht. En hij was heel geïnteresseerd in mijn schoonzusje. Hij bleef erg naar haar kijken en zat bij haar ook op zijn gemak. Misschien omdat ze net als mij ook van dat lange haar heeft. Hij vindt haar misschien op mij lijken of hij houdt van lang haar. :P
  maandag 24 juni 2013 @ 11:59:10 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128187708
Fijn he, als je je baby zonder problemen mee op pad kunt nemen. Nu is die van ons sowieso niet moeilijk, maar met veel mensen om zich heen is hij helemaal voorbeeldig, als hij maar persoonlijke aandacht krijgt :+

Vanmiddag weer eens naar het cb. Wordt o.a. zijn hartje gecontroleerd. Heb op zich geen enkele reden om aan te nemen dat er iets niet goed is (integendeel) maar vind het gezien de trubbels in de zwangerschap wel een fijn idee dat er na zo lang weer eens geluisterd wordt.

Becky, lastig. Hoop dat de overgang soepel gaat en dat ze ondanks het spugen genoeg binnenhoudt.
pi_128187791
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:23 schreef Troeta het volgende:
Godzijdank! Ik las hier over apps en ik dacht: Ben ik nu zo'n idioot dat ik dat heel anders aanpak? :D Ik knijp dus ook, en als ze beide even vol voelen dan begin ik met rechts want daar haal ik altijd minder uit met de kolf, die mag dus wel wat meer stimulans gebruiken, denk ik dan.

Mijlpaal: mijn baby heeft vanmorgen voor het eerst bewust naar me gelachen! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')