abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 juli 2013 @ 21:15:09 #201
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_129197180
Hele algemene vraag, maar hoeveel tijd besteden jullie nou per dag aan je vogeltje(s)? Noddie en Bennie zijn meestal met elkaar bezig. Elke avond laat ik ze uit de kooi en ik loop een aantal keer naar ze toe maar ze zitten eigenlijk de hele avond op de kooi en ik ga er niet de hele tijd bij staan. Noddie komt heel af en toe naar me toe maar meestal hebben ze genoeg aan elkaar. Hoe is dat bij jullie?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 21 juli 2013 @ 23:44:19 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129204774
Nou ja Oscar die zit altijd los en als ik thuis ben is ie meestal wel in mijn buurt te vinden, dus dan praat ik tegen hem, laat ik hem op de hand, hij wil constant kusjes :') O+
Coco en Banana zitten ook meestal wel los als ik thuis ben, Coco is meestal wel in mijn buurt, Banana kan uren op mijn schouder of hoofd zitten, maar ze zijn ook wel veel met elkaar bezig hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_129218779
Ik besteed er ongeveer zo veel tijd aan als jij doet FF. Jaap en Dodo hebben genoeg aan elkaar, daar hoef ik me eigenlijk niet mee te bemoeien. Ik kan er naast gaan staan maar dat leidt vaak alleen maar tot een welgemeende "AAAAARGH" van Dodo. :D

Jaap heeft last van zijn pootje. :( Ze hebben nu heel wat dagen achter elkaar op het balkon gestaan, misschien dat hij last van zijn pootje heeft gekregen met het verplaatsen van de kooi, hoewel hij gisteravond nog prima zat.
Hij wiebelde op zijn stokje, hield extra balans met zijn snavel (wat ik verkeerd inschatte als oververhitting of doorgegroeide snavel) en viel steeds bijna.
Net toen ik van plan was de dierenarts te bellen zag ik Jaap zijn pootje ontlasten en was de oorzaak eindelijk gevonden. Jaap heeft nu een voer/water bakje hoger in de kooi zodat hij er vanaf zijn favoriete zitplek direct bij kan. Zo meteen krijgt hij extra zitplekjes en een extra doek op de kooi zodat hij kan bijslapen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:24:09 #204
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_129220303
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:44 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja Oscar die zit altijd los en als ik thuis ben is ie meestal wel in mijn buurt te vinden, dus dan praat ik tegen hem, laat ik hem op de hand, hij wil constant kusjes :') O+
Coco en Banana zitten ook meestal wel los als ik thuis ben, Coco is meestal wel in mijn buurt, Banana kan uren op mijn schouder of hoofd zitten, maar ze zijn ook wel veel met elkaar bezig hoor.
Leuk, klinkt heel gezellig.
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik besteed er ongeveer zo veel tijd aan als jij doet FF. Jaap en Dodo hebben genoeg aan elkaar, daar hoef ik me eigenlijk niet mee te bemoeien. Ik kan er naast gaan staan maar dat leidt vaak alleen maar tot een welgemeende "AAAAARGH" van Dodo. :D
Dat herken ik. Zodra ik bij Noddie in de buurt kom, jaagt Bennie me weg. _O- Helemaal als Noddie even aan mijn neus knabbelt, is Bennie er meteen bij om dat knabbelmoment even te beëindigen.
quote:
Jaap heeft last van zijn pootje. :( Ze hebben nu heel wat dagen achter elkaar op het balkon gestaan, misschien dat hij last van zijn pootje heeft gekregen met het verplaatsen van de kooi, hoewel hij gisteravond nog prima zat.
Hij wiebelde op zijn stokje, hield extra balans met zijn snavel (wat ik verkeerd inschatte als oververhitting of doorgegroeide snavel) en viel steeds bijna.
Net toen ik van plan was de dierenarts te bellen zag ik Jaap zijn pootje ontlasten en was de oorzaak eindelijk gevonden. Jaap heeft nu een voer/water bakje hoger in de kooi zodat hij er vanaf zijn favoriete zitplek direct bij kan. Zo meteen krijgt hij extra zitplekjes en een extra doek op de kooi zodat hij kan bijslapen. O+
Wat was de oorzaak dan?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_129221799
Oh sorry, zal de hitte wel zijn. :@

Ik denk achteraf dat er een katje op de kooi is gesprongen waarvan Jaap geschrokken is. Ik ben een keer wakker geworden omdat Dodo zijn waarschuwingsgeluid aan het maken was. Daarna hoorde ik wel een kat wegspringen, maar dat klonk alsof het van de vensterbank af was.

Er zijn in ieder geval geen wondjes te zien. Sinds Jaap gegeten heeft wiebelt hij in ieder geval niet meer dus de ergste verzwakking is voorbij. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_129222336
Heb de parkieten van de schoonouders voor de vakantie op visite. Ik weet gelijk weer waarom ik liever de Catharina;s heb :P Ze kunnen zoveel lawaai maken o|O . Maar het valt nog mee, komt misschien door de warmte in het flatje hier...bijna 30 :r
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 01:01:35 #207
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_129240821
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:15 schreef Federer-fan het volgende:
Hele algemene vraag, maar hoeveel tijd besteden jullie nou per dag aan je vogeltje(s)? Noddie en Bennie zijn meestal met elkaar bezig. Elke avond laat ik ze uit de kooi en ik loop een aantal keer naar ze toe maar ze zitten eigenlijk de hele avond op de kooi en ik ga er niet de hele tijd bij staan. Noddie komt heel af en toe naar me toe maar meestal hebben ze genoeg aan elkaar. Hoe is dat bij jullie?
Tali zit 50/50 bij mij op het bureau en in de kooi (die vlak naast mijn bureau staat) :) Als ze bij mij zit is dat vooral op het bureau, dan wurmt ze zich tussen het toetsenbord en de muis en knabbelt aan mijn hand of muis :P

Er is trouwens ALTIJD een vast ritueel:
- ik doe de kooi open;
- Tali klimt eruit, gaat zo dicht mogelijk bij me zitten (wel bovenop de kooi);
- Tali springt op mijn "muishand", daarna toetsenbord en gaat vervolgens links daarvan een flinke drol op m'n bureau leggen :') Zo'n dikke groene, maakt niet uit of ik haar 's ochtends vroeg of 's middags uit de kooi laat, de eerste drol buitenskoois is ALTIJD zo'n dikke flets _O-
- vervolgens krabbelt ze wat rond, gaat tussen mijn handen zitten als ik aan het typen ben, springt op m'n shirt en gaat daarna m'n muis lastigvallen tot ze dat ook beu is :D

Dat alles gaat gepaard met heel veel gemiep, gepiep en geklik om aandacht (die ze dan krijgt in de vorm van neus in d'r nekje of kusjes) en zodra ze die heeft gekregen schijt ze nog een keer (klein beetje) en gaat dan eten.

Tali O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 23 juli 2013 @ 09:33:08 #208
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129245273
Die drol dat doet Os ook, maar wel het liefst op mijn hoofd _O-
Maar goed, verder kakt ie ook niet veel dus boeie.
Vandaag ben ik weer werken dus de plafondventilator is uit. Mocht Oscar vanmorgen na 2 hele dagen vast eindelijk weer los.
Eerst een stuitertje op mijn hoofd, daarna dook ie meteen zijn favo hondenmandje in, zo lief O+
Ik hoop maar dat Banana nog tam is tegen de tijd dat zij er weer uit mag, want vanavond moet Os er weer in en gaat de ventilator weer aan wss :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:49:55 #209
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_129253192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 01:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Tali zit 50/50 bij mij op het bureau en in de kooi (die vlak naast mijn bureau staat) :) Als ze bij mij zit is dat vooral op het bureau, dan wurmt ze zich tussen het toetsenbord en de muis en knabbelt aan mijn hand of muis :P

Er is trouwens ALTIJD een vast ritueel:
- ik doe de kooi open;
- Tali klimt eruit, gaat zo dicht mogelijk bij me zitten (wel bovenop de kooi);
- Tali springt op mijn "muishand", daarna toetsenbord en gaat vervolgens links daarvan een flinke drol op m'n bureau leggen :') Zo'n dikke groene, maakt niet uit of ik haar 's ochtends vroeg of 's middags uit de kooi laat, de eerste drol buitenskoois is ALTIJD zo'n dikke flets _O-
[...]
Tali O+
Wat een woord. :D _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_129257701
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:24 schreef Federer-fan het volgende:

Dat herken ik. Zodra ik bij Noddie in de buurt kom, jaagt Bennie me weg. _O- Helemaal als Noddie even aan mijn neus knabbelt, is Bennie er meteen bij om dat knabbelmoment even te beëindigen.

Ik heb ook geleerd niet te dicht bij de kooi te staan bij het openen. Dodo komt zijn kooi uitgestormd zodra die open is en zit dan precies op gezichtshoogte, daar sta ik liever niet te dicht bij. :D

Vandaag toch maar de dierenarts gebeld voor Jaaps pootje. Mijn eigen dierenarts en de vogelarts zijn allebei met vakantie. De assistente van de vogelarts kon me gelukkig wel geruststellen. Omdat Jaap actief is en eet mag ik het een weekje aankijken.
Jaap voelt zich volgens mij wel redelijk, hij maakt zijn geluidjes, knispert en braakt eten op. O+ Hij moet wel rust houden, alles waarvoor hij naar beneden klautert plaats ik daarom hoger in de kooi, zodat hij bovenin de kooi blijft.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:25:43 #211
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_129259951
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:07 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik heb ook geleerd niet te dicht bij de kooi te staan bij het openen. Dodo komt zijn kooi uitgestormd zodra die open is en zit dan precies op gezichtshoogte, daar sta ik liever niet te dicht bij. :D

Vandaag toch maar de dierenarts gebeld voor Jaaps pootje. Mijn eigen dierenarts en de vogelarts zijn allebei met vakantie. De assistente van de vogelarts kon me gelukkig wel geruststellen. Omdat Jaap actief is en eet mag ik het een weekje aankijken.
Mooi. Actief zijn, eten, ogen die niet dof staan zijn inderdaad wel de tekenen dat het goed gaat.
quote:
Jaap voelt zich volgens mij wel redelijk, hij maakt zijn geluidjes, knispert en braakt eten op. O+ Hij moet wel rust houden, alles waarvoor hij naar beneden klautert plaats ik daarom hoger in de kooi, zodat hij bovenin de kooi blijft.
Klinkt goed allemaal.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 20:34:33 #212
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_129265474
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:49 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat een woord. :D _O-
Tja, buitenshuis, buitenskoois :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_129298526
Jaap heeft zo te zien twee gekneusde pootjes. Vandaag ontlast hij zijn linkerpoot, gisteren rechts.
Heb voor de zekerheid foto's van Jaap gestuurd naar Hedwig van der Horst, ook zij zegt dat Jaap voorlopig rustig aan moet doen. Ben wel blij dat ik Jaap niet onnodig mee gesleurd heb naar de dieren/vogelarts. :D

Hij lijkt zich wat beter te voelen, verplaatsen gaat beter en de pootjes zijn wat lichter geworden.
Ik dacht dat Jaap last had van 1 pootje en heb de kleur daarom steeds vergeleken met het andere pootje. Beide pootjes zijn dus donkerder dan ze zouden moeten zijn.
Ter vergelijking voor jullie, dit zijn pootjes van een gezonde kakariki.

En Jaaps voetjes.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_129300921
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:15 schreef Federer-fan het volgende:
Hele algemene vraag, maar hoeveel tijd besteden jullie nou per dag aan je vogeltje(s)? Noddie en Bennie zijn meestal met elkaar bezig. Elke avond laat ik ze uit de kooi en ik loop een aantal keer naar ze toe maar ze zitten eigenlijk de hele avond op de kooi en ik ga er niet de hele tijd bij staan. Noddie komt heel af en toe naar me toe maar meestal hebben ze genoeg aan elkaar. Hoe is dat bij jullie?
Afgezien van het schoonmaken van de kooi, badjes klaar zetten, zieke vogels extra bijvoeren en eten geven besteed ik geen tijd aan de vogels. Niet omdat ik het niet wil, maar ze zijn druk bezig met fladderen, dingen slopen, met elkaar ruziën en met elkaar knuffelen. Soms komen ze op m'n stoel zitten en dan besteed ik uiteraard wel aandacht aan ze ;). Niet dat ze om aandacht roepen en ik het negeer ofzo.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:09:09 #215
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129333944
Ik kan niks geks ontdekken aan die pootjes pkm :@

Ik zit op zo een catharinagroep op FB, ik zie telkens prijzen voorbij komen, echt niet normaal meer, in de USA en Australie kosten die dieren 350 dollar voor een koppel en meer _O- :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_129336385
Oh-oh ze zijn veels te donker gekleurd. Ze zouden roze moeten zijn maar waren zo donker dat bramensap nauwelijks als vlek zichtbaar is. :P

Wat een idiote prijzen, zijn het dan misschien speciale kleurslagen die duurder zijn?

Dodo verveelt zich, straks zijn kooi maar eens anders inrichten zodat hij meer te doen heeft.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 25 juli 2013 @ 17:14:25 #217
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129336437
Huh, ik vind ze vrij licht op die foto?
Nee, daar zijn die vogels schijnbaar zeldzaam en erg geliefd of zo, echt geen idee waarom :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_129342140
Volgens mij heb je niet goed gelezen. Bovenste foto van een kakariki met normale pootjes, onderste foto van Jaap. ;) Die bovenste kakariki is ook veel geler dan Jaap. :P

Ik vind Beo's altijd briljante vogels maar daar hangt ook een prijskaartje aan. En heb verder geen idee of dat leuke vogels zijn om te houden.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:21:24 #219
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129342240
:@ Ja ik zie dus niet veel kleurverschil tussen de poten van die bovenste en de onderste.
Beo's zijn heel tof zijn die duurder dan een papegaai, of ook zo een prijs?
Ze schreeuwen mij sowieso te veel :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_129342768
:D Ok. Ik heb nog geprobeerd vandaag of ik Jaaps ene roze teen goed op de foto kon krijgen. Helaas raakte hij in paniek, sprong weg en moest toen weer opnieuw balanceren. Morgen zal niet meer lukken want zijn pootjes kleuren steeds meer terug naar een gezonder kleurtje.

Geen idee van het gedrag van de Beo, maar ze kunnen wel veel beter praten dan papegaaiachtigen. Beo's kunnen vast ook beter in een voliere, daar kunnen ze schreeuwen wat ze maar willen. Ik dacht dat Beo's nog veel duurder waren dan papegaaien, er staan er ook maar 4 op marktplaats.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:41:55 #221
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129366820
:D Het is vandaag eindelijk een klein beetje afgekoeld dus de plafondventilator hoeft niet aan.
Mochten Coco en Banana na een week eindelijk ook weer los.
( Oscar zit overdag los, als ik werken ben, vandaag heb ik vrij ).
Helemaal blij, twintig rondjes vliegen samen en Banana kwam kroelen kroelen en nog eens kroelen.
Nana is echt een superlief vogeltje.
Coco zit een beetje in zijn bijtfase nu, dat had Oscar ook toen ie ongeveer een half jaar had, zal wel vanzelf overgaan.
Ik serveerde om het te vieren een lekkere fruitsalade, blauwe besjes, een aardbei, appel, sesamzaad, zonnebloempitten en een beetje honing, dat wisten ze wel te waarderen :Y)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:44:21 #222
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_129366890
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:41 schreef oh-oh het volgende:
:D Het is vandaag eindelijk een klein beetje afgekoeld dus de plafondventilator hoeft niet aan.
Mochten Coco en Banana na een week eindelijk ook weer los.
( Oscar zit overdag los, als ik werken ben, vandaag heb ik vrij ).
Helemaal blij, twintig rondjes vliegen samen en Banana kwam kroelen kroelen en nog eens kroelen.
Nana is echt een superlief vogeltje.
Coco zit een beetje in zijn bijtfase nu, dat had Oscar ook toen ie ongeveer een half jaar had, zal wel vanzelf overgaan.
Ik serveerde om het te vieren een lekkere fruitsalade, blauwe besjes, een aardbei, appel, sesamzaad, zonnebloempitten en een beetje honing, dat wisten ze wel te waarderen :Y)
[ afbeelding ]
wat een schatjes :* O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 juli 2013 @ 13:50:17 #223
163650 Greys
pi_129367080
Cute :D

Hier eindelijk een vliegfoto van Bird O+

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:51:41 #224
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_129367117
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:50 schreef Greys het volgende:
Cute :D

Hier eindelijk een vliegfoto :P

[ afbeelding ]
oh Greys wat is Bird mooi O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:37:47 #225
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_129368703
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:50 schreef Greys het volgende:
Cute :D

Hier eindelijk een vliegfoto van Bird O+

[ afbeelding ]
Geweldig! _O_ Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')