In dit topic is het de bedoeling een lijst samen te stellen van zangers die mee gaan doen. Wanneer we een goed aantal hebben (64 denk ik, 128 wordt moelijk gok ik) worden deze paarsgewijs tegenover elkaar gezet warna steeds 1 van beide gekozen moet worden. Maar dat komt later.
Mijn idee is het om alleen solo-zangers mee te laten doen, en dus niet de zangers van een band, die krijgen later de kans met band en al. Dit staat eventueel nog ter discussie.
Maar goed, namen moeten er genoemd worden... welke zangers moeten meedoen in dit toernooi?
quote:Wat, geen Ringo?
Op dinsdag 17 september 2002 23:32 schreef Fogerty het volgende:
John Lennon
Paul mcCartney
George Harrison
quote:En hij heeft nog wel het prachtige Yellow Submarine gezongen!
Op dinsdag 17 september 2002 23:34 schreef Zander het volgende:
Wat, geen Ringo?
quote:Wie?
Op dinsdag 17 september 2002 23:32 schreef Fogerty het volgende:
Richard AshcroftMark Lanegan
(ziet u al een patroon in mijn lijstje?)
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 23:35 schreef ranja het volgende:
Wie?
Ontopic: Jon Fogerty (ja, hij heeft solo opgetreden)
quote:Tja, hij heeft ook als solo-artiest opgenomen (en dan kan Brian May er ook nog wel bij)...
Op dinsdag 17 september 2002 23:41 schreef Knaller het volgende:
Freddie Mercury
Beck
Bob Dylan
Carlos Santana
Eros Ramazzotti
Zucchero
Arno
Raymond van 't Groenewoud
Patrick Bruel
Iggy Pop
Ian Dury
Paolo Conte
John Lydon
Robbie Williams
Ronan Keating
Brian Adams
Ryan Adams
quote:Jaaah!
Op dinsdag 17 september 2002 23:36 schreef Fogerty het volgende:
Neil Young
BTW Moby is toch niet echt bekend geworden als zanger zijnde.
quote:Ha, nee, die blijft wel een dag of wat open hoor... vrijwel zeker tot zaterdagavond. Kijk ik zondag wel of ik al kan beginnen. Tenzij ik eerder al 'iedereen' heb.
Op dinsdag 17 september 2002 23:39 schreef Grobbel het volgende:
Wanneer sluit de nominatie-periode? Ik wil nu eigenlijk gaan slapen en morgenochtend rustig nog wat namen erbij zoeken, als dat mogelijk is... Als de nominaties vanavond al zijn afgelopen, dan helaas pindakaas (voor mij).
quote:Wil je niet kotsen op de spelleider?
Op dinsdag 17 september 2002 23:38 schreef Fogerty het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Thelonious op 17-09-2002 23:53]
quote:Dan formuleer ik het anders: als
Op dinsdag 17 september 2002 23:49 schreef ranja het volgende:
Wil je niet kotsen op de spelleider?![]()
Zeg nou gewoon
En beste spelleider, wil je voor we beginnen duidelijk uiteenzetten of het gaat om zangstem, kwaliteit van de nummers, of beide? Dat maakt m.i. bij bepaalde zangers nogal een verschil
quote:Ja, aan jou heb ik veel
Op dinsdag 17 september 2002 23:52 schreef Fogerty het volgende:
Dan formuleer ik het anders: alsMark Lanegan
niet door de voorrondes heenkomt doe ik niet mee
quote:Ok, zal ik doen
En beste spelleider, wil je voor we beginnen duidelijk uiteenzetten of het gaat om zangstem, kwaliteit van de nummers, of beide? Dat maakt m.i. bij bepaalde zangers nogal een verschil![]()
quote:Dat wist ik dan weer wel
Op dinsdag 17 september 2002 23:38 schreef Fogerty het volgende:
Ontopic: Jon Fogerty(ja, hij heeft solo opgetreden)
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 18-09-2002 00:06]
quote:
Op woensdag 18 september 2002 00:05 schreef Fogerty het volgende:
Elvis Presley (nog niet genoemd!!!)
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 23:35 schreef Seborik het volgende:
Elvis Prestley,
Boudewijn de Groot
Wyclef Jean
D'Angelo!!!
Elvis Costello
Gary Jules
Jamiroquai!!!
quote:...Jamiroquai bijvoorbeeld. Dat is technisch gesproken een band en niet een solo-act, zelfs al doet Jay Kay het meeste van het werk. Maar die valt dus ook af.
Op woensdag 18 september 2002 10:47 schreef ranja het volgende:
en er staan er meer tussen waar ik twijfels over heb (maar ik zal alles controleren).
quote:Goddank!!
Dit betekent dus dat bv. Eddie Vedder niet meedoet
---- handig die playlists bij Studio Brussel -----
quote:Hm ja alleen zitten daar heel veel bij geen solozanger zijn... Michael Stipe bijvoorbeeld. Bovendien vind ik dat rappers ook niet mee hoeven te doen hier... die hebben het hiphop toernooi al gehad.
Op woensdag 18 september 2002 12:13 schreef dolle_hond het volgende:---- handig die playlists bij Studio Brussel -----
Nog een paar vergeten namen:
Jerry Lee Lewis
Chuck Berry
Billy Bragg
quote:Soms is de grens moeilijk te trekken lijkt me. Als artiesten "solo" gaan verzamelen ze een band om zich om te gaan toeren en dat geheel heeft de naam van de zanger (bv. bij Arno).
Let op, het gaat hier dus om solozangers.
Dit betekent dus dat bv. Eddie Vedder niet meedoet, die moet wachten op het band-toernooi. En volgens allmusic doet Mike Patton ook weinig zingen op zijn soloplaten dus...
en er staan er meer tussen waar ik twijfels over heb (maar ik zal alles controleren).
Als de grens is dat iemand een "solo"- album heeft moeten maken is het duidelijk
Ik heb alleen de rappers opgesomd die ik de moeite waard vond
[Dit bericht is gewijzigd door dolle_hond op 18-09-2002 12:21]
Arno
Elton John
Neil Young
Bob Marley
Brian Ferry
Bob Seger
Peter Gabriel
Zappa
Divine
David Byrne
Elvis Costello
Paul Weller
Henk Westbroek
Henk Temming
Alice Cooper
Iggy Pop
Gerry Rafferty
Edwyn Collins
Nick Lowe
Ian Dury
Warren Zevon
Donovan
Mink Deville
Peter Tosh
Paul Simon
Art Garfunkel
Jona Lewie
Morrisey
Marvin Gaye
Fad Gadget (=Frank Tovey)
Neil Diamond
Raymond van het Groenewoud
Stef Bos
Hans de Booy
Joe Jackson
Sting
Gary Numan
Adam Ant
Robert Plant
Flip Kowlier
Huey Lewis
Don Henley
Ozzy Osbourne
Ronny James Dio
- edit: Niet te vergeten:
Cliff Richard
Rob de Nijs
Benny Neijman
Andre van Duin
Gerard Cox
Arie Ribbens
Koos Alberts
Gordon
Marco Borsato
quote:Dat geldt natuurlijk ook voor wel bekende artiesten: Froger tegen Costello is ook duidelijk
Op woensdag 18 september 2002 12:33 schreef Grobbel het volgende:
Ik hoop wel dat Ranja een beetje een representatieve lijst bij elkaar krijgt, want ik zie toch wel een aantal artiesten voorbijkomen waar ik nog nooit van gehoord heb... Het wordt wat moeilijk om die objectief te beoordelen als ze later ook daadwerkelijk in het toernooi terecht komen. En als ze tegenover een veel bekendere artiest komen ze staan, dan is eliminatie uit het spel eigenlijk alleen nog maar een formaliteit... Ach ja.
quote:Niets.
Op woensdag 18 september 2002 12:50 schreef Grobbel het volgende:
Inderdaad, maar wat doet Froger per definitie in dit toernooi?![]()
quote:Ik ga m' best doen
Op woensdag 18 september 2002 12:33 schreef Grobbel het volgende:
Ik hoop wel dat Ranja een beetje een representatieve lijst bij elkaar krijgt, want ik zie toch wel een aantal artiesten voorbijkomen waar ik nog nooit van gehoord heb... Het wordt wat moeilijk om die objectief te beoordelen als ze later ook daadwerkelijk in het toernooi terecht komen. En als ze tegenover een veel bekendere artiest komen ze staan, dan is eliminatie uit het spel eigenlijk alleen nog maar een formaliteit... Ach ja.
quote:Hm ok niet goed gelezen
Let op, het gaat hier dus om solozangers.
Dit betekent dus dat bv. Eddie Vedder niet meedoet, die moet wachten op het band-toernooi. En volgens allmusic doet Mike Patton ook weinig zingen op zijn soloplaten dus...
Hehe, Falco valt ook af. Was een product van Bolland & Bolland waarvan die vent alleen de zanger was. Een soort van 2 Unlimited maar dan anders.
En zo zou je nog wel een tijdje door kunnen discussieren. Henry Rollins = imho band met een zeer publiciteits geile frontman.
dus succes ermee
(voor de rest vind ik alleen maar zangeressen en bands in mijn playlist
)
Ik vind ook dat Charles Aznavour er in moet. En James Taylor.
Maar we stemmen in dit toernooi dus op zangkwaliteit? Of op de artiest als geheel? In het eerste geval lijkt me dat Sinatra sowieso moet winnen.
quote:Dat is geheel aan de stemmer om te bepalen denk ik. Bruce Springsteen vind ik nou niet echt een van de beste zangers, maar hij maakt zo nu en dan wel prachtige muziek.
Op woensdag 18 september 2002 13:52 schreef Jane het volgende:
Maar we stemmen in dit toernooi dus op zangkwaliteit? Of op de artiest als geheel? In het eerste geval lijkt me dat Sinatra sowieso moet winnen.
quote:In het eerste geval zou je vooral toch wel zangers van bands mee moeten tellen, vind ik. Aangezien die anders nooit op hun zangkwaliteit beoordeeld gaan worden. Bij een toernooi voor bands zul je zéker op de band als geheel stemmen en niet op de zangkwaliteit van de voorman.
Ik denk dus dat het beter is gewoon alle zangers nu mee te nemen, niet alleen solozangers.
quote:Chris Cornell mag inderdaad gewoon meedoen. Hij zal echter niet mijn voorkeur hebben om bij de 128 te komen als ik er veel te veel heb.
Op woensdag 18 september 2002 13:44 schreef Skull het volgende:
Hm ok niet goed gelezen
Die regel is wel een enorm wespennest. Eddie Vedder valt af, heeft naar mijn weten alleen wat solo werk voor soundtracks en goede doel cds gedaan. Chris Cornell niet, heeft een solo album.
Beide zie ik zelf wel als zanger van een band.
quote:Nee, je zegt het zelf al... waarvan hij alleen de zanger was... en daar gaat het hier nou juist om, even buiten beschouwing latend of je gelijk hebt of niet qua producersproduct.
Hehe, Falco valt ook af. Was een product van Bolland & Bolland waarvan die vent alleen de zanger was. Een soort van 2 Unlimited maar dan anders.
quote:Hm ja das wel een leuke. Vooral ook omdat hij z'n cd's uitbrengt als 'Rollins Band'. Schrappen dus
En zo zou je nog wel een tijdje door kunnen discussieren. Henry Rollins = imho band met een zeer publiciteits geile frontman.
dus succes ermee
quote:Ow? Waar blijft jouw Sinatra top 5 dan, Jane?
Nou, Lennon, McCartney, Harrison, Presley en Sinatra zijn al genoemd...Ik vind ook dat Charles Aznavour er in moet. En James Taylor.
quote:Probleem is dan alleen dat het een chaotische puinhoop wordt, en voor ranja een hele klus om slechts 128 artiesten te selecteren uit het bijna oneindige supplement van goede zangers die iedereen dan aan komt te dragen... En omdat er binnenkort toch nog een bands toernooi aan zit te komen, moet je het nu gewoon over solo-artiesten hebben om de boel wat te vereenvoudigen. En ik zou ze beoordelen op het totaalpakket van zang, schrijfkunsten en muziek, niet op zang alleen.
Op woensdag 18 september 2002 14:15 schreef Arcee het volgende:[..]
In het eerste geval zou je vooral toch wel zangers van bands mee moeten tellen, vind ik. Aangezien die anders nooit op hun zangkwaliteit beoordeeld gaan worden. Bij een toernooi voor bands zul je zéker op de band als geheel stemmen en niet op de zangkwaliteit van de voorman.
Ik denk dus dat het beter is gewoon alle zangers nu mee te nemen, niet alleen solozangers.
Waren Jeff en Tim Buckley trouwens al genoemd?
quote:Fout. De man die jij bedoeld heet niet Falco dat was het product van Bolland & Bolland (ik wil het niet eens band noemen). De zanger die jij bedoeld was dus niet een zanger zoals bedoeld in de context van de verkiezing maar vergelijkbaar met Anita Doth van 2 Unlimited. Die vent gebruikte te veel drank & dope kreeg ster allures en is toen door B&B letterlijk en figuurlijk de straat op gegooid.
Op woensdag 18 september 2002 14:16 schreef ranja het volgende:Nee, je zegt het zelf al... waarvan hij alleen de zanger was... en daar gaat het hier nou juist om, even buiten beschouwing latend of je gelijk hebt of niet qua producersproduct.
Dus nou niet omdat het toevallig jouw favoriet is de regels aanpassen, als Falco meedoet dan is het bij de bands.
<edit>
De nummers zijn dus bijv. geschreven door B&B.
Dit hele verhaal heb ik trouwens van Back to the 80's.
[Dit bericht is gewijzigd door Skull op 18-09-2002 16:52]
quote:Falco heeft echt wel meer gedaan dan alleen Rock me amadeus hoor... ken je 'Der Kommisar' nog?
Op woensdag 18 september 2002 16:46 schreef Skull het volgende:[..]
Fout. De man die jij bedoeld heet niet Falco dat was het product van Bolland & Bolland (ik wil het niet eens band noemen). De zanger die jij bedoeld was dus niet een zanger zoals bedoeld in de context van de verkiezing maar vergelijkbaar met Anita Doth van 2 Unlimited. Die vent gebruikte te veel drank & dope kreeg ster allures en is toen door B&B letterlijk en figuurlijk de straat op gegooid.
Dus nou niet omdat het toevallig jouw favoriet is de regels aanpassen, als Falco meedoet dan is het bij de bands.
<edit>
De nummers zijn dus bijv. geschreven door B&B.
Dit hele verhaal heb ik trouwens van Back to the 80's.
Volgende nominaties
Eric Clapton
Joe Cocker
Meat Loaf
Wat doe je trouwens met lui als Joe Satriani en Steve Vai e.d.
Die zijn ook een klasse apart, maar om nou te zeggen dat ze goede zangers zijn
quote:Ha
Op woensdag 18 september 2002 17:13 schreef Skull het volgende:
Jij bent trouwens de toernooi leiderdus als jij vindt dat ie erin hoort dan zeg je dat gewoon, doe ik er later gewoon tegen stemmen.
Hoeven we ook niet te discussieren.
quote:Hm, zingen die eigenlijk?
Wat doe je trouwens met lui als Joe Satriani en Steve Vai e.d.
quote:Satriani zingt wel op sommige platen, had 'ie trouwens beter niet kunnen doen. Maar eigenlijk vind ik die ook niet echt thuishoren in dit tournament maar de scheidslijnen zijn vaag. Ik zag Carlos Santana hier ook nog ergens tussen staan, maar die zingt zeker weten niet.
Op woensdag 18 september 2002 17:16 schreef ranja het volgende:
Hm, zingen die eigenlijk?Ik dacht dat die gastzangers inhuurden ofzo... lijkt me niet dat die meedoen
quote:Working on it, Nuoro...
Op woensdag 18 september 2002 14:35 schreef Nuoro het volgende:
Ow? Waar blijft jouw Sinatra top 5 dan, Jane?
quote:Gelukkig geef je zelf al aan waarom deze (overigens redelijk goede) zanger niet mee kan doen aan dit toernooi. Tenminste: als je het topic ook werkelijk gelezen hebt.
Op woensdag 18 september 2002 19:51 schreef gewoon-jan het volgende:
BRANDON BOYD VAN INCUBUS!!!
Nog wat namen (misschien dubbele):
Nash Kato
Matthew Sweet
JJCale
Hank Williams (!)
Willie Nelson
Otis Redding (ongeveer tegelijk met Dino_Sr zie ik nu)
Mark Curry
Paul Westerberg
Kevn Kinney
John Cale
Chris Mars
Curtis Mayfield
Jimmy McCracklin
Mike Scott
Calvin Russell
Phil Lynott
Paul Weller
Jackie Wilson
Wilson Picket
Sam Cooke
Ray Charles
(allen te vinden in mijn CD verzameling - zitten nog en aantal tussen waarvan ik zeker weet dat ze genoemd waren, zoals Frank Sinatra)
Wat dubbele er uitgehaald...
Zitten toch een paar toppers tussen waarvan 't me verbaasde dat ze niet genoemd waren ...
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 18-09-2002 20:54]
quote:Hm zingt hij bij de Queens? Dat wist ik inderdaad niet...
Op woensdag 18 september 2002 20:46 schreef Doc het volgende:
Dat je Mark Lannegan niet kent(een van de mooiste stemmen in de hedendaagse rockmuziek: niet alleen Screaming Trees of Solo, maar ook in QueensOfTheStoneAge en Mad Season).
(allen te vinden in mijn CD verzameling - zitten nog en aantal tussen waarvan ik zeker weet dat ze genoemd waren, zoals Frank Sinatra)
quote:
Op donderdag 19 september 2002 00:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dit! Topic! Kan! Niet! Zonder! Drs! P!
quote:
Op woensdag 18 september 2002 00:09 schreef Arcee het volgende:
Drs. P.
quote:Ik dacht al
Op donderdag 19 september 2002 09:23 schreef Grobbel het volgende:[..]
Incidenteel alleen hoor, bij een handjevol optredens... Josh Homme blijft eerste man.
Algemeen: Ik heb nu al ruim 170 verschillende namen. Ik heb ze nog niet gechecked op 'solo-zijn', maar ik denk dat de 128 uiteindelijke spelers hier wel tussen zullen zitten...
doorgaan tot 256 lijkt me niet nuttig gezien het niveau van sommige genoemde namen
quote:Die is ook goed. Maar lang geen drs P.
Op donderdag 19 september 2002 09:12 schreef Seborik het volgende:
Ramses Shaffy.
quote:Vrijdagavond of zondag.
Op donderdag 19 september 2002 10:37 schreef Gorro het volgende:
Ben benieuwd naar de eerste ronde...Wanneer verwacht je die trouwens?
Hopelijk ben ik nog niet te laat.
David Thomas
Herman Brood
Udo Jurgens
Paul de Leeuw
Peter Koelewijn
Ronnie Tober
Stan Ridgeway
Lee Towers
Heintje
Dennie Christiaan
Jack Jersey
Jimmy Cliff
Roy Orbison
Marc Almond
Henk Wijngaard
Kenny Rodgers
Robert Long
Vader Abraham
Cat Stevens
en natuurlijk ook Fransje Bauer
quote:Bij de filmtournaments in FTR forum wordt meestal 3 a 4 dagen gehanteerd. Weet niet of ranja dit over gaat nemen? Ik heb wel gemerkt dat na die tijd iedereen zo'n beetje wel gestemd heeft.
Op donderdag 19 september 2002 16:38 schreef Grobbel het volgende:
Overigens, hoeveel dagen krijgen mensen gemiddeld de tijd om een ronde af te werken?
Spinvis
Verder: Ik heb al eerder een toernooi geleid hierzo, het jaren 80 albums toernooi, toen duurde een ronde tussen de 3 en 5 dagen. Dat zal het nu ook zijn... afhankelijk van oa. aantal stemmers, tv series en irl-activiteiten
quote:Dan zijn wij het eens.
Op donderdag 19 september 2002 17:47 schreef Jane het volgende:
Hij is al genoemd, maar ik wilde nog even melden dat Wim Sonneveld er nmm zeker bij moet.
Dus om te beginnen:
Harry Slinger
Captain Beefheart
Dr John
Ben E King
R Kelly ()
Percy Sledge
Stevie Wonder
Isaac Hayes
Bryan Ferry
Solomon Burke
Barry White
Al Greene
Prince
James Brown
Arthur Conley
Stevie Wonder
George Michael
Little Richard
Chuck Berry
Gene Vincent
Eddie Cochran (edit: het is Eddie, niet Johnny )
Nick Cave
Lenny Kravitz
Peter Wolf
Rod Stewart
Elton John
Tom Petty
John Cougar Mellencamp
Grad Daamen
Dries Roelvink
Marco Borsato
Rene Froger
Steve Earle
Woody Guthrie
David Bearwald
David Byrne
(even ook m'n tapes, LP en wat beter m'n CD's en mijn slechte herinneringen gechecked )
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 20-09-2002 08:54]
quote:Wilde ik ook net noemen.
Op donderdag 19 september 2002 23:29 schreef Doc het volgende:
Isaac Hayes
Barry White
James Brown
quote:Geoff Tate heeft ook een solo-album, dus die kan er wel bij.
Op donderdag 19 september 2002 23:46 schreef Mark het volgende:[..]
Wilde ik ook net noemen.
Jammer dat zangers van bands niet mee mogen doen, Geoff Tate was een prima keus en in een bandtoernooi wordt Queensryche toch door te weinig mensen op waarde geschat.
quote:Black Francis heb ik vervangen door Frank Black
Op vrijdag 20 september 2002 08:05 schreef Fogerty het volgende:
Stevie Wonder al genoemd?
En als Black Francis mag, mag Shane MacGowan ook
quote:Tja, en die ander 4 waren al minimaal 3 keer elke genoemd
Op vrijdag 20 september 2002 08:55 schreef Doc het volgende:
Julian Cope (dat ik die vergeten was)
Billy Joel
Joe Jackson
Paul Simon
Bruce Dickinson
quote:Ok dan...
Op vrijdag 20 september 2002 10:06 schreef dolle_hond het volgende:
*lijstje*
quote:Ik had ze allemaal gecheckt op nog niet genomineerd
Op vrijdag 20 september 2002 10:15 schreef ranja het volgende:[..]
Ok dan...
volgens mij staan daar erg veel tussen die nog niet genoemd waren en er ZEKER bijhoren...
quote:Mag ik Tom Jones en Daid Sylvian voor de 9e en 36e keer noemen?
Op vrijdag 20 september 2002 09:51 schreef ranja het volgende:[..]
Tja, en die ander 4 waren al minimaal 3 keer elke genoemd
Hoe vaak zijn de volgende genoemd?
David Lee Roth
Ian Gillan
Rory Gallagher
Alice Cooper
Iggy Pop (zal vast genoemd zijn...)
Henry Rollins (zal vast genoemd zijn...)
Keith Caputo (zal vast genoemd zijn...)
Billy Idol (zal vast genoemd zijn...)
Izzy Stradlin
Perry Farrell
Johnny Thunders (!!!)
Ace Frehley
Paul Stanley
Gene Simmons
Peter Chriss
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 20-09-2002 11:30]
Ik zal de lijst plaatsen wanneer die 256 namen groot is.
Kan ik toch nog wat verwijderen
Adam Ant
Al Greene
Al Stewart
Albert Hammond
Albert West
Alexander Curly
Alice Cooper
Andre Hazes
Andre van Duin
Andrea Boccelli
Antonio Carlos Jobim
Arie Ribbens
Arno
Art Garfunkel
Arthur Conley
BB King
Barry Manilow
Barry White
Beck
Ben E King
Ben Harper
Benny Neijman
Billy Bragg
Billy Idol
Billy Joel
Billy Ocean
Bob Dylan
Bob Geldof
Bob Marley
Bob Seger
Bobby McFerrin
Boudewijn de Groot
Boy George
Boz Scaggs
Brian Ferry
Brian Wilson
Bruce Dickinson
Bruce Springsteen
Bryan Adams
Bryan Ferry
Buddy Holly
Caetano Veloso
Calvin Russell
Captain Beefheart
Cat Stevens
Charles Aznavour
Chris Cornell
Chris DeBurgh
Chris Isaak
Chris Mars
Chris Montez
Chris Rea
Chuck Berry
Cliff Richard
Curtis Mayfield
Dan Hartman
Dave Edmunds
Dave Matthews
David Bearwald
David Bowie
David Byrne
David Lee Roth
David Thomas
Demis Roussos
Dennie Christiaan
Divine
Don Henley
Donovan
Dr John
Drs. P.
Dyzack
Edwyn Collins
Elton John
Elvis Costello
Elvis Presley
Eric Clapton
Eros Ramazzotti
Falco
Fish
Frank Black
Frank Boeijen
Frank Sinatra
Frank Tovey
Frank Zappa
Frans Halsema
Freddie Mercury
Garland Jeffreys
Gary Jules
Gary Moore
Gary Numan
Gene Vincent
George Baker
George Harrison
George Michael
Gerard Cox
Gerard Joling
Gerry Rafferty
Gilbert O'Sullivan
Glenn Frey
Gordon
Guus Meeuwis
Habib Koite
Hank Williams
Hans de Booy
Hawksley Workman
Heino
Henk Westbroek
Henk Wijngaard
Herman Brood
Herman van Veen
Huey Lewis
Ian Dury
Ian Gillan
Iggy Pop
Isaac Hayes
Izzy Stradlin
J.J. Cale
Jaap Fischer
Jack Jersey
Jackie Wilson
Jackson Browne
Jacques Brel
James Brown
James Taylor
Jeff Buckley
Jerry Lee Lewis
Jim Morrison
Jimi Hendrix
Jimmy Cliff
Jimmy Somerville
Joao Gilberto
Joe Cocker
Joe Jackson
John Cale
John Cougar Mellencamp
John Denver
John Hiatt
John Lee Hooker
John Lennon
John Waite
Johnny Cash
Johnny Thunders
Jona Lewie
Julian Cope
Julio Iglesias
Keith Caputo
Kenny Rodgers
Kevin Kinney
Koos Alberts
Lee Towers
Lenny Kravitz
Lionel Richie
Little Richard
Lloyd Cole
Lou Reed
Louis Armstrong
Luka Bloom
Manke Nelis
Marc Almond
Marco Borsato
Mark Curry
Mark Knopfler
Mark Lanegan
Marvin Gaye
Matthew Sweet
Meat Loaf
Michael Jackson
Mick Jagger
Mike Scott
Mink Deville
Moby
Morrissey
Nash Kato
Neil Diamond
Neil Young
Nick Cave
Nick Drake
Nick Lowe
Nik Kershaw
Otis Redding
Ozark Henry
Ozzy Osbourne
Paolo Conte
Patrick Bruel
Paul McCartney
Paul Simon
Paul Weller
Paul Westerberg
Paul Young
Paul de Leeuw
Percy Sledge
Perry Farrell
Peter Gabriel
Peter Koelewijn
Peter Tosh
Peter Wolf
Phil Collins
Phil Lynott
Prince
Ramses Shaffy
Randy Newman
Ray Charles
Rene Froger
Richard Ashcroft
Richard Bona
Rick Astley
Rick Springfield
Rob Halford
Rob de Nijs
Robbie Robertson
Robbie Williams
Robert Cray
Robert Long
Robert Palmer
Robert Plant
Rod Stewart
Ron Sexsmith
Ronan Keating
Ronnie Tober
Rory Gallagher
Roy Orbison
Ry Cooder
Ryan Adams
Salif Keita
Sam Cooke
Sammy Davis jr
Scott Walker
Seal
Shakin' stevens
Solomon Burke
Spinvis
Stan Ridgeway
Stef Bos
Stephen Malkmus
Steve Earle
Stevie Wonder
Sting
Terence Trent d'Arby
Tol Hansse
Tom Helsen
Tom Petty
Tom Waits
Tom Ze
Udo Jurgens
Vader Abraham
Van Morrison
Warren Zevon
Willie Nelson
Willy DeVille
Wilson Picket
Wim Sonneveld
Woody Guthrie
Wyclef Jean
Youssou n'Dour
Zucchero Fornziari
en is J.W. Roy nog met een bijzondere reden gesneuveld?
Niemand liefhebber van zijn metaalvijlen rootsstem? Nou moe
quote:De lijst is nog niet definitief hoor
Op zaterdag 21 september 2002 03:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
oeps, Townes van Zandt vergeten....en is J.W. Roy nog met een bijzondere reden gesneuveld?
Niemand liefhebber van zijn metaalvijlen rootsstem? Nou moe
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 21-09-2002 14:28]
Mocht Julien Clerc niet meedoen? En misschien Michel Fugain?
De franstalige inbreng is zo op het eerste oog wat magertjes...
BTW, het is Dennie Christian zie ook: http://www.dennie-christian.de/
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-09-2002 13:04]
quote:Was die al genoemd? Dacht het niet.... maar staat genoteerd.
Op zaterdag 21 september 2002 12:59 schreef Jane het volgende:
Als er dan toch nog mag worden gewijzigd:Mocht Julien Clerc niet meedoen? En misschien Michel Fugain?
De franstalige inbreng is zo op het eerste oog wat magertjes...
quote:Wat is er mis met Koos Alberts
Op zaterdag 21 september 2002 03:54 schreef ranja het volgende:[..]
De lijst is nog niet definitief hoor ±' )zoalng koos alberts er nog in staat valt er nog wel wat te schuiven'
)vaag keyboard tijdelijk'
quote:Andere Duitse inbreng:
Op zaterdag 21 september 2002 12:59 schreef Jane het volgende:
Als er dan toch nog mag worden gewijzigd:Mocht Julien Clerc niet meedoen? En misschien Michel Fugain?
De franstalige inbreng is zo op het eerste oog wat magertjes...BTW, het is Dennie Christian zie ook: http://www.dennie-christian.de/
Trouwens, ik wil Helmut Lotti niet nomineren
Ik hoop dat James Taylor btje ver kan komen
En heb je Rufus Wainwright niet in de lijst gezet omdat ik dat kermisnummer van zijn moeder niet leuk vind????
Start de stemronde maandag?
[Dit bericht is gewijzigd door wyccie op 21-09-2002 23:31]
quote:Ja, door dwerg.
Op zaterdag 21 september 2002 13:18 schreef ranja het volgende:
Was die al genoemd?
quote:Maar met al die namen, kan ik me voorstellen dat je iets over het hoofd ziet.
Op woensdag 18 september 2002 13:04 schreef dwerg het volgende:
Julien Clerc heeft ook een paar leuke platen gemaakt.
quote:Leuk
Op zaterdag 21 september 2002 23:26 schreef wyccie het volgende:
Woohoo!
Nou, ranja, ik ben toch maar wel Fok lid geworden :pEn heb je Rufus Wainwright niet in de lijst gezet omdat ik dat kermisnummer van zijn moeder niet leuk vind????
Start de stemronde maandag?
Hm nee meer om dat niemand hem kent
Je mag nog zoveel kritiek leveren als je wilt, het zal echter niks meer helpen
Over een poosje maak ik een nieuw topic met daarin de loting voor de eerste ronde...
Adam Ant
Al Greene
Al Stewart
Albert Hammond
Albert West
Alexander Curly
Alice Cooper
Andre Hazes
Andre van Duin
Antonio Carlos Jobim
Arno
Art Garfunkel
Arthur Conley
BB King
Barry Manilow
Barry White
Beck
Ben E King
Ben Harper
Benny Neijman
Billy Bragg
Billy Idol
Billy Joel
Billy Ocean
Bob Dylan
Bob Geldof
Bob Marley
Bob Seger
Bobby McFerrin
Boudewijn de Groot
Boy George
Boz Scaggs
Brian Ferry
Brian Wilson
Bruce Dickinson
Bruce Springsteen
Bryan Adams
Bryan Ferry
Buddy Holly
Caetano Veloso
Calvin Russell
Captain Beefheart
Cat Stevens
Charles Aznavour
Chris Cornell
Chris DeBurgh
Chris Isaak
Chris Montez
Chris Rea
Chuck Berry
Cliff Richard
Curtis Mayfield
Dan Hartman
Dave Edmunds
Dave Matthews
David Bearwald
David Bowie
David Byrne
David Gray
David Lee Roth
David Thomas
Demis Roussos
Dennie Christian
Divine
Don Henley
Donovan
Dr John
Drs. P.
Dyzack
Eagle Eye Cherry
Edwyn Collins
Elton John
Elvis Costello
Elvis Presley
Eric Clapton
Eros Ramazzotti
Falco
Fish
Frank Black
Frank Boeijen
Frank Sinatra
Frank Tovey
Frank Zappa
Frans Halsema
Freddie Mercury
Garland Jeffreys
Gary Jules
Gary Moore
Gary Numan
Gene Vincent
George Baker
George Harrison
George Michael
Gerard Joling
Gerry Rafferty
Gilbert O'Sullivan
Glenn Frey
Gordon
Gram Parsons
Guus Meeuwis
Habib Koite
Hank Williams
Hans de Booy
Hawksley Workman
Heino
Henk Westbroek
Herbert Grönemeyer
Herman Brood
Herman van Veen
Howlin' Wolf
Ian Dury
Ian Gillan
Iggy Pop
Isaac Hayes
Izzy Stradlin
J.J. Cale
J.W. Roy
Jaap Fischer
Jack Jersey
Jackie Wilson
Jackson Browne
Jacques Brel
James Brown
James Taylor
Jeff Buckley
Jerry Lee Lewis
Jim Morrison is geen solozanger natuurlijk, beetje laat ontdekt
Jimi Hendrix
Jimmy Cliff
Jimmy Somerville
Joao Gilberto
Joe Cocker
Joe Jackson
John Cale
John Cougar Mellencamp
John Denver
John Hiatt
John Lee Hooker
John Lennon
John Waite
Johnny Cash
Johnny Thunders
Jona Lewie
Julian Cope
Julien Clerc
Julio Iglesias
Keith Caputo
Kenny Rodgers
Kevin Kinney
Lee Towers
Lenny Kravitz
Lionel Richie
Little Richard
Lloyd Cole
Lou Reed
Louis Armstrong
Luka Bloom
Marc Almond
Marco Borsato
Mark Curry
Mark Knopfler
Mark Lanegan
Marvin Gaye
Matthew Sweet
Meat Loaf
Michael Jackson
Michel Fugain
Mick Jagger
Mike Scott
Mink Deville
Moby
Morrissey
Nash Kato
Neil Diamond
Neil Young
Nick Cave
Nick Drake
Nick Lowe
Nik Kershaw
Otis Redding
Ozark Henry
Ozzy Osbourne
Paolo Conte
Patrick Bruel
Paul McCartney
Paul Simon
Paul Weller
Paul Westerberg
Paul Young
Paul de Leeuw
Percy Sledge
Perry Farrell
Peter Gabriel
Peter Koelewijn
Peter Tosh
Peter Wolf
Phil Collins
Phil Lynott
Prince
Ramses Shaffy
Randy Newman
Ray Charles
Rene Froger
Richard Ashcroft
Richard Bona
Rick Astley
Rick Springfield
Rob Halford
Rob de Nijs
Robbie Robertson
Robbie Williams
Robert Cray
Robert Long
Robert Palmer
Robert Plant
Rod Stewart
Ron Sexsmith
Ronan Keating
Ronnie Tober
Rory Gallagher
Roy Orbison
Rufus Wainwright
Ry Cooder
Ryan Adams
Salif Keita
Sam Cooke
Sammy Davis jr
Scott Walker
Seal
Shakin' stevens
Solomon Burke
Spinvis
Stan Ridgeway
Stef Bos
Stephen Malkmus
Steve Earle
Stevie Wonder
Sting
Terence Trent d'Arby
Tol Hansse
Tom Petty
Tom Waits
Tom Ze
Townes van Zandt
Udo Jurgens
Vader Abraham
Van Morrison
Warren Zevon
Willie Nelson
Willy DeVille
Wilson Picket
Wim Sonneveld
Woody Guthrie
Wyclef Jean
Youssou n'Dour
Zucchero Fornziari
edit: typo
edit 2: Kim Morrison geruild voor Vader Abraham
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 22-09-2002 14:02]
Ik ben benieuwd naar de loting, ranja!
quote:Ziet er goed uit.
Op zondag 22 september 2002 13:31 schreef ranja het volgende:
Ok, dit is de definitieve lijst van 256 namen.-knip-
quote:Gelukkig was dit nog niet in het "stem-topic" gemeld....
Op zondag 22 september 2002 21:06 schreef Doc het volgende:
Opmerkingen:
> Bryan Ferry staat er ook in als Brian Ferry.
quote:Misschien heeft Doc nog niet gezien dat er al gestemd kan worden?
Op zondag 22 september 2002 21:12 schreef snellejelle het volgende:[..]
Gelukkig was dit nog niet in het "stem-topic" gemeld....
Toernooi - Solozangers - de strijd (1)
Hup Doc! Stemmen! Ik ben benieuwd.
quote:Kunnen eventueel de mensen vragen die nu al gestemd hebben of ze de keuze Bob Seger - David Sylvian nog willen maken...
Op zondag 22 september 2002 21:58 schreef ranja het volgende:
Hm David Sylvian... tja als die niet genoemd wordt in de nominaties kan ik er ook weinig aan doen
Ik zou hem tegen Bob Seger kunnen laten strijden, maar er hebben nu al een aantal mensen gestemd...
Zo laten dan maar, of toch niet?
quote:Zou ik geen probleem mee hebben.
Op zondag 22 september 2002 22:08 schreef Doc het volgende:[..]
Kunnen eventueel de mensen vragen die nu al gestemd hebben of ze de keuze Bob Seger - David Sylvian nog willen maken...
Maar, sorry Doc, dan gaat mijn stem toch naar Bob Seger.
quote:Tja ik blijf niet aan de gang
Op zondag 22 september 2002 22:23 schreef Stranger het volgende:
geen tim buckley
John Foxx
Maar geeft niet: wie kent hier nog zijn geweldige nummers als Underpass, Europe after the Rain, Your Dress enz....
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 20:07 schreef Jane het volgende:
Uiteindelijk had ik ook nog wel wat meer zangers geweten, bedacht ik me gisteren. Tom Jones, Fats Domino om er maar twee te noemen...
Ik zal volgende keer bij het nomineren wat beter opletten en er niet vanuit gaan dat anderen de bekenden wel zullen noemen.
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 11:20 schreef Doc het volgende:[..]
Mag ik Tom Jones en David Sylvian voor de 9e en 36e keer noemen?
quote:Volgens mij staat Tom niet in de lijst. Dat de heer Sylvian in de lijst staat is ook bij de gratie van de dubbele Brian/Bryan Ferry.
Op dinsdag 24 september 2002 22:11 schreef Jane het volgende:
Zie je! Ik dacht al die 'ie genoemd was, maar hij staat niet in de lijst, toch? Of zit ik nu echt met mijn neus te kijken?
En Toto Cotugno?
En Caruso?
En Pavarotti?
Die kunnen errug goed zingen.
quote:Beetje laat he... toernooi is al lang begonnen.
Op woensdag 25 september 2002 09:09 schreef Vamos het volgende:
En hoe zit het met Andrei Bocelli?En Toto Cotugno?
En Caruso?
En Pavarotti?
Die kunnen errug goed zingen.
Izzy Stradlin staat er wel in, maar Axl Rose niet
quote:En terecht ook. Wat heeft Axl Rose dan aan solowerk gereleased? Buiten de grenzen van z'n groepje Guns n' Roses, afgezien even van het feit dat ie bijna alles in z'n eentje doet?
Op woensdag 25 september 2002 10:14 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Tssss... wat een schande!![]()
Izzy Stradlin staat er wel in, maar Axl Rose niet
quote:Ik heb hier over zitten twijfelen... is Nine inch nails een solo-act of een band? Toch maar besloten het als band te beschouwen, dat klinkt gewoon het logischt.
Op woensdag 25 september 2002 10:15 schreef Mr_Brownstone het volgende:
En waar is Trent Reznor?
quote:Dat wordt bepaald in het toernooi zelf, stem je ook even?
Op woensdag 25 september 2002 10:29 schreef Public Enemy het volgende:
Dit topic is zone van de moeite, zullen we maar gelijk Jeff Buckley tot winnaar uitroepen ?
Ik moet de zanger nog ontdekken die ook maar in de buurt kom van hem...
quote:Ik ook. Anders had ik ook KarlWallinger = WorldParty genoemd.
Op woensdag 25 september 2002 10:23 schreef ranja het volgende:[..]
Ik heb hier over zitten twijfelen... is Nine inch nails een solo-act of een band? Toch maar besloten het als band te beschouwen, dat klinkt gewoon het logischt.
quote:Was een reactie op het feit dat je me er fijntjes op wist te attenderen dat Paul Simon en nog wat van die voor de hand liggende namen die eerder genoemd had allang genoemd waren. Dus ik dacht: ik noem de voor de hand liggende namen Tom Jones en David Sylvian ook nog maar een keer, gebaseerd op je opmerking er van uitgaand dat je exact wist wie al genoemd was en wie niet
Op woensdag 25 september 2002 00:24 schreef ranja het volgende:
Hm zeg dan ook niet dat je ze voor de 9e en 36e keer noemt, dan ga ik namelijk zelf geloven dat ze er al lang tussen staan. Tenminste, ik denk dat dat het geval moet zijn geweest.
quote:Snap ik... alleen had ik die namen gecontroleerd en je nieuwe namen niet. Nou ja, uiteindelijk heeft het alleen Tom Jones benadeeld. En of die ver gekomen zou zijn...
Op woensdag 25 september 2002 12:35 schreef Doc het volgende:[..]
Was een reactie op het feit dat je me er fijntjes op wist te attenderen dat Paul Simon en nog wat van die voor de hand liggende namen die eerder genoemd had allang genoemd waren. Dus ik dacht: ik noem de voor de hand liggende namen Tom Jones en David Sylvian ook nog maar een keer, gebaseerd op je opmerking er van uitgaand dat je exact wist wie al genoemd was en wie niet
quote:
Op woensdag 25 september 2002 13:20 schreef ranja het volgende:
Nou ja, uiteindelijk heeft het alleen Tom Jones benadeeld. En of die ver gekomen zou zijn...
quote:Nou ja, zelf heb ik bijvoorbeeld wel wat met Tom. Het is natuurlijk niet mijn favoriet, maar hij had (afhankelijk van de loting natuurlijk) bij mij wel kans gehad om een paar rondes te overleven.
Op woensdag 25 september 2002 13:20 schreef ranja het volgende:
Nou ja, uiteindelijk heeft het alleen Tom Jones benadeeld. En of die ver gekomen zou zijn...
quote:Ach, it's not unusual...
Op woensdag 25 september 2002 17:08 schreef dolle_hond het volgende:
Tom Jones, we zullen aan hem denken
quote:
Op woensdag 25 september 2002 14:39 schreef Grobbel het volgende:
Ik denk nu al met knikkende knieën aan het bandtoernooi... Dat gaat echt een regelrechte ramp worden, als iedereen gaat zitten eisen dat zijn/haar favoriete artiest erin komt, zoals nu al een klein beetje het geval is. Kan nog leuk worden...
quote:Het is inderdaad een idee om een restrictie te leggen op het aantal bands dat per persoon genomineerd mag worden, maar ik weet nu al van mezelf dat ik al een aantal bands, hoe goed ik ze ook moge vinden, niet zal nomineren; simpelweg omdat ik op geen enkele manier geloven kan dat die meer dan 1 stem (de mijne
Op woensdag 25 september 2002 15:08 schreef Doc het volgende:Oplossing: Iedereen mag maximaal 10 (oid) band aanleveren
quote:Wat weer als gevolg heeft dat je volgens de regels eigenlijk helemaal niet meer mag stemmen, ook niet als deze onbekende band tegen je eigen favorieten geloot wordt. Dat vind ik toch wel een probleem eigenlijk, al heb ik zo het vermoeden dat die regel door veel mensen niet zo strikt gehanteerd wordt.
Op woensdag 25 september 2002 19:11 schreef Grobbel het volgende:
...anders krijg je gewoon veel te veel bands die mee doen waar het overgrote deel nooit iets van gehoord heeft.
quote:Nu je het zegt, mag The The meedoen als band?
Op woensdag 25 september 2002 10:23 schreef ranja het volgende:
Ik heb hier over zitten twijfelen... is Nine inch nails een solo-act of een band? Toch maar besloten het als band te beschouwen, dat klinkt gewoon het logischt.
quote:zeker.
Op woensdag 25 september 2002 19:32 schreef Fogerty het volgende:[..]
Nu je het zegt, mag The The meedoen als band?
quote:Ja, ik heb ook wat moeite met die regel, zoals ik eerder al had aangegeven. Ik heb hem dan ook niet toegepast in die gevallen dat er een favoriet van me tegenover stond.
Op woensdag 25 september 2002 19:16 schreef Zander het volgende:
Wat weer als gevolg heeft dat je volgens de regels eigenlijk helemaal niet meer mag stemmen, ook niet als deze onbekende band tegen je eigen favorieten geloot wordt. Dat vind ik toch wel een probleem eigenlijk, al heb ik zo het vermoeden dat die regel door veel mensen niet zo strikt gehanteerd wordt.
Ja, en over dat bandtoernooi:
Er zal sowieso wel gesteggeld gaan worden, maar je moet je bij het nomineren denk ik ook wel een beetje afvragen wat het nut is om een hele obscure band te noemen. Als de meeste mensen de band niet kennen, is de kans dat die doorgaat toch redelijk klein. En nomineren alleen om de band onder de aandacht te brengen, tja, daar zijn andere topics voor.
Ik kan het mishebben, maar ik kreeg het idee dat de discussie loskwam nadat ik gezegd had dat ik Wings ging nomineren. Maar da's toch geen obscure band? Ik heb niet de illusie dat ze gaan winnen (als ze mee mogen doen), maar het was toch wel één van de succesvolste bands uit de zeventiger jaren...
quote:Ik vertrouw er op dat iedereen naar eigen eer en geweten stemt. Maar controleren is onmogelijk natuurlijk.
Op woensdag 25 september 2002 19:16 schreef Zander het volgende:[..]
Wat weer als gevolg heeft dat je volgens de regels eigenlijk helemaal niet meer mag stemmen, ook niet als deze onbekende band tegen je eigen favorieten geloot wordt. Dat vind ik toch wel een probleem eigenlijk, al heb ik zo het vermoeden dat die regel door veel mensen niet zo strikt gehanteerd wordt.
quote:Ik denk dat het nogal moeilijk is om Wings los te zien van McCartney's solocarriere. Hoe graag Sir Paul het zelf ook anders wilde, het is eigenlijk gewoon 'zijn' begeleidingsband. Het is net alsof je de E-Street Band nomineert voor het band-toernooi terwijl Bruce Springsteen al meedoet aan het solozanger-toernooi. Dit alles IMO, natuurlijk. En zo kun je natuurlijk zometeen ook de Plastic Ono Band nog nomineren..
Op woensdag 25 september 2002 20:29 schreef Jane het volgende:
Ik kan het mishebben, maar ik kreeg het idee dat de discussie loskwam nadat ik gezegd had dat ik Wings ging nomineren. Maar da's toch geen obscure band? Ik heb niet de illusie dat ze gaan winnen (als ze mee mogen doen), maar het was toch wel één van de succesvolste bands uit de zeventiger jaren...
Maar goed, ik vind dat de quizmaster de uiteindelijke selectie maar moet maken en de deelnemers zelf maar moeten bepalen in hoeverre ze kundig genoeg zijn om tussen twee artiesten te beslissen, al ben ik het er wel mee eens dat het nomineren van al te onbekende bands eigenlijk zinloos is.
quote:Dat ben ik toch niet met je eens. Er waren natuurlijk wel bandwisselingen, maar Dennie Laine bijvoorbeeld was toch echt ook een deel van Wings. McCartney zong natuurlijk ook niet alle nummers (wel het overgrote deel, maar toch). Dat hij het belangrijkste lid was, ok, maar zo zijn er wel meer bands.
Op woensdag 25 september 2002 20:37 schreef Zander het volgende:
Ik denk dat het nogal moeilijk is om Wings los te zien van McCartney's solocarriere. Hoe graag Sir Paul het zelf ook anders wilde, het is eigenlijk gewoon 'zijn' begeleidingsband.
quote:Als degene die de discussie over het bandtoernooi een beetje losbrak, kan ik je verzekeren dat dit niks met Wings te maken had.
Op woensdag 25 september 2002 20:29 schreef Jane het volgende:Ik kan het mishebben, maar ik kreeg het idee dat de discussie loskwam nadat ik gezegd had dat ik Wings ging nomineren. Maar da's toch geen obscure band? Ik heb niet de illusie dat ze gaan winnen (als ze mee mogen doen), maar het was toch wel één van de succesvolste bands uit de zeventiger jaren...
quote:Okee, maar als fan heb je natuurlijk een hele andere kijk op een artiest of band dan als 'leek', en voor veel mensen zal het verschil tussen McCartney solo en Wings nou niet erg groot zijn, denk ik. Net zoals bijv. Genesis voor velen ook 'de band van Phil Collins' is (of was), maar de echte liefhebber weet wel beter...
Op woensdag 25 september 2002 21:11 schreef Jane het volgende:
Dat ben ik toch niet met je eens. Er waren natuurlijk wel bandwisselingen, maar Dennie Laine bijvoorbeeld was toch echt ook een deel van Wings. McCartney zong natuurlijk ook niet alle nummers (wel het overgrote deel, maar toch). Dat hij het belangrijkste lid was, ok, maar zo zijn er wel meer bands.
Maar goed, je kunt eindeloos discussieren over de criteria, en van het jaren 70-toernooi kan ik me ook nog herinneren dat men niet altijd even gelukkig was met mijn selectie uit de aangeboden titels. Nomineren kan natuurlijk altijd, dan moet de quizmaster maar bepalen wie er uiteindelijk in de lijst wordt opgenomen.
quote:Tuurlijk!
Op woensdag 25 september 2002 21:37 schreef Zander het volgende:
Nomineren kan natuurlijk altijd, dan moet de quizmaster maar bepalen wie er uiteindelijk in de lijst wordt opgenomen.
quote:Oh ja, dat bandje uit Liverpool. Volgens mij heb daar ook nog ergens een plaat van liggen.
Op woensdag 25 september 2002 21:41 schreef Jane het volgende:
ik heb nog wel een andere favoriet die misschien mag meedoen.
BTW Seafood ken ik trouwens wel hoor (ooit live gezien in het voorprogramma van Luscious Jackson gezien).
quote:Dan word Jeff Buckley uitgesloten van deelname ! Dat sta ik niet toe
Op woensdag 25 september 2002 21:48 schreef Doc het volgende:
Andere extra optie is de eis dat een band in het band tournooi minstens 3 LPs/CDs uitgebracht heeft? Voorkomt het meest obscure gedoe.BTW Seafood ken ik trouwens wel hoor (ooit live gezien in het voorprogramma van Luscious Jackson gezien).
Zou ranja trouwens al aan het tellen zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 25-09-2002 21:56]
quote:En wéér geen Traveling Wilbury's!
Op woensdag 25 september 2002 21:52 schreef Public Enemy het volgende:[..]
Dan word Jeff Buckley uitgesloten van deelname ! Dat sta ik niet toe
quote:Ik hoop het. Zit er eigenlijk een beetje op te wachten.
Op woensdag 25 september 2002 21:55 schreef Zander het volgende:
Zou ranja trouwens al aan het tellen zijn?
Maareh...laat je niet opjutten, ranja!
quote:Dan sla je de "beginnende" bands ook over...
Op woensdag 25 september 2002 21:48 schreef Doc het volgende:
Andere extra optie is de eis dat een band in het band tournooi minstens 3 LPs/CDs uitgebracht heeft? Voorkomt het meest obscure gedoe.
quote:Jeff Buckley is voor het band tournooi sowieso uitgesloten (er was inderdaad sprake van topic-shift). En by the way, ik had het niet over studio LPs
Op woensdag 25 september 2002 21:52 schreef Public Enemy het volgende:[..]
Dan word Jeff Buckley uitgesloten van deelname ! Dat sta ik niet toe
quote:Ja. En?
Op woensdag 25 september 2002 21:58 schreef Seborik het volgende:[..]
Dan sla je de "beginnende" bands ook over...
quote:Oh, LOL!
Op woensdag 25 september 2002 22:03 schreef Doc het volgende:[..]
Ja. En?
Sorry
quote:Daar zit ook goed spul tussen en met beginnende bedoel ik niet per se bandjes die net bezig zijn, maar sommige bands doen jaren over een album.
Op woensdag 25 september 2002 22:03 schreef Doc het volgende:[..]
Ja. En?
quote:]
Op woensdag 25 september 2002 22:18 schreef Grobbel het volgende:[..]
Geen Muse, geen Coldplay. Dat ruimt lekker op.
quote:.. dan leggen we de lat wat hoger naar 4 of 5 platen, geen probleem.
Op woensdag 25 september 2002 22:51 schreef Grobbel het volgende:
Anders zou Muse wel aan die regel voldoen.
quote:Straks mogen alleen Frank Zappa & Mothers of Invention nog meedoen...
Op woensdag 25 september 2002 22:53 schreef Zander het volgende:[..]
.. dan leggen we de lat wat hoger naar 4 of 5 platen, geen probleem.
quote:Ok sorry, ik had inderdaad niet goed gelezen. Ik dacht dat het gewoon om zangers ging, al dan niet solo of van een band. Mijn fout
Op woensdag 25 september 2002 10:16 schreef Grobbel het volgende:[..]
En terecht ook. Wat heeft Axl Rose dan aan solowerk gereleased? Buiten de grenzen van z'n groepje Guns n' Roses, afgezien even van het feit dat ie bijna alles in z'n eentje doet?
En hetzelfde geldt voor Trent Reznor... Die komen we straks wel bij het bandstoernooi tegen.
Geen minimum aantal cd's: onzin
Geen nominatie-maximum: onzin
Gaat alleen om winnaar
quote:Dan mag jij de eerste 2 rondes gaan tellen als we starten met 1024 bands ...
Op donderdag 26 september 2002 10:20 schreef dolle_hond het volgende:
kut - post verdwenen - ehhmm.Geen minimum aantal cd's: onzin
Geen nominatie-maximum: onzinGaat alleen om winnaar
quote:Dan maggie de eerste 3 rondes doen
Op donderdag 26 september 2002 13:09 schreef Grobbel het volgende:[..]
2048, toch?
quote:Mee eens, en ik tel wel
Op donderdag 26 september 2002 10:20 schreef dolle_hond het volgende:
Geen minimum aantal cd's: onzin
Geen nominatie-maximum: onzinGaat alleen om winnaar
Als ik goed geteld heb, hebben er nu 36 mensen gestemd in het zangertoernooi. Als als die mensen 10 bands nomineren (wat ik eigenlijk niet eens verwacht), dan zit je in het 'ergste' geval met 360 bands.
Misschien loop ik nu op de zaken vooruit (waarvoor bij voorbaat excuus), maar wat zou een voorronde inhouden? Sluit je dan de 'grote acts' uit van het spelen van een voorronde (want anders is het gewoon het hoofdtoernooi)? Lijkt me veel meer werk en je krijgt geheid weer gedonder.
Nou ja, ik probeer alleen maar een beetje mee te denken. Ik laat het verder aan de organisator.
quote:Letterlijk of figuurlijk?
Op donderdag 26 september 2002 20:54 schreef Doc het volgende:
ben je al uitgeteld ranja?
quote:We hebben er een hele discussie over gehad in Idee voor volgend tournament
Op vrijdag 27 september 2002 06:17 schreef Jane het volgende:
Ik heb net even naar het comedy-toernooi gekeken (ik kom daar verder niet zo vaak) en ik zie dat er ook andere vormen mogelijk zijn (poulesysteem). Wel nog veel meer werk, lijkt mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |