http://www.volkskrant.nl/(...)ela-via-Moskou.dhtmlquote:Klokkenluider Snowden onderweg naar Venezuela via Moskou
De Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden heeft zondagochtend Hongkong vrijwillig verlaten en is in een Aeroflot-vliegtuig op weg naar de Russische hoofdstad Moskou. Zijn eindbestemming is Venezuela.
FLASH: Mr. Snowden is currently over Russian airspace accompanied by WikiLeaks legal advisors.
— WikiLeaks (@wikileaks) June 23, 2013
FLASH: WikiLeaks has assisted Mr. Snowden's political asylum in a democratic country, travel papers ans safe exit from Hong Kong. More soon.
— WikiLeaks (@wikileaks) June 23, 2013
Wikileaks laat in een verklaring weten Snowden op zijn verzoek te hebben geholpen met het vinden van politiek asiel 'in een democratisch land'. Snowden zou in het vliegtuig vergezeld worden door juridische adviseurs van Wikileaks.
Een bron bij luchtvaartmaatschappij Aeroflot liet aan persbureau Reuters weten dat er voor maandag een ticket naar Cuba is geboekt op naam van Snowden. Vanuit de Cubaanse hoofdstad Havana zou Snowden willen doorreizen naar eindbestemming Venezuela.
Snowden is zondagochtend in Hongkong op vlucht SU213 gestapt en komt om kwart over vijf 's middags aan in Moskou (15.15 uur Nederlandse tijd). Een woordvoerder van de Russische president Poetin liet weten niet op de hoogte te zijn van de plannen van Snowden.
In een verklaring laat het bestuur van Hongkong weten dat Snowden vrijwillig en op legale wijze 'naar een ander land' is vertrokken. Verder stelt het bestuur dat het Amerikaanse uitleveringsverzoek voor Snowden 'niet voldeed aan de juridische eisen' en dat er 'geen juridische basis bestaat' om de klokkenluider tegen te houden. Hongkong stelt tot slot opheldering te willen over het onderscheppen van tekstberichten uit China door de VS.
Amerikaanse aanklagers willen Snowden aanklagen voor onder meer spionage en diefstal. Snowden onthulde de afgelopen weken omvangrijke afluister- en meeleesprogramma's van de Amerikaanse inlichtingendiensten.
http://www.info.gov.hk/gia/general/201306/23/P201306230476.htmquote:The HKSAR Government today (June 23) issued the following statement on Mr Edward Snowden:
Mr Edward Snowden left Hong Kong today (June 23) on his own accord for a third country through a lawful and normal channel.
The US Government earlier on made a request to the HKSAR Government for the issue of a provisional warrant of arrest against Mr Snowden. Since the documents provided by the US Government did not fully comply with the legal requirements under Hong Kong law, the HKSAR Government has requested the US Government to provide additional information so that the Department of Justice could consider whether the US Government's request can meet the relevant legal conditions. As the HKSAR Government has yet to have sufficient information to process the request for provisional warrant of arrest, there is no legal basis to restrict Mr Snowden from leaving Hong Kong.
The HKSAR Government has already informed the US Government of Mr Snowden's departure.
Meanwhile, the HKSAR Government has formally written to the US Government requesting clarification on earlier reports about the hacking of computer systems in Hong Kong by US government agencies. The HKSAR Government will continue to follow up on the matter so as to protect the legal rights of the people of Hong Kong.
Ends/Sunday, June 23, 2013
Issued at HKT 16:05
Hij zal sowieso hulp krijgen van Wikileaks en de Venezolaanse overheid verwacht ik. Als hij in zijn eentje stond, dan had je een punt, maar ik betwijfel ten zeerste of ze hem kunnen oppakken zonder de hulp van Venezuela.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:48 schreef AhmedJaret het volgende:
rechtvaardigheid? denk je dat hij in venezuela veilig is voor de nsa en de cia? hij heeft niks meer, geen familie alles kwijt omdat hij zo nodig wat klokken moest luiden
ooit op een dag wanneer die van de krantenkoppen af is, wordt hij gewoon opgepakt hoor of ie nu in hong kong of venezuela zit
Daarmee zegt Snowden's keuze dus genoeg over Amerika zelf.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:52 schreef Strani het volgende:
Venezuela of all countries. Als ze ergens weinig ophebben met persoonlijke vrijheid is het daar wel.
Het enige dat het zegt is dat hij weet dat Venezuela een hekel heeft aan de VS.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Daarmee zegt Snowden's keuze dus genoeg over Amerika zelf.
quote:Op zondag 23 juni 2013 14:52 schreef Strani het volgende:
Venezuela of all countries. Als ze ergens weinig ophebben met persoonlijke vrijheid is het daar wel.
Zie post boven jequote:Op zondag 23 juni 2013 14:54 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]![]()
Wat zegt dat over Amerika als Amerikaanse burgers daar naartoe vluchten.
Jammer. Je was een goedzak van een moderator. Altijd zeer vriendelijk.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Yep! Tijdelijk forum is gesloten, ik ben weer een vrije sterveling
Heb je de OP wel gelezen? Hoe durf je dan iets over persoonlijke vrijheden te zeggen?quote:
Dank je wel, dat doet me goedquote:Op zondag 23 juni 2013 14:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jammer. Je was een goedzak van een moderator. Altijd zeer vriendelijk.
Ik weet niet precies waar je op doelt. Maar je weet net zo goed als ik dat bijvoorbeeld in Cuba, de grote vriend van Venezuela, zo'n beetje elke burger en vooral buitenlander in de gaten gehouden wordt. Daar hebben ze er niet eens moderne techniek voor nodig.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen? Hoe durf je dan iets over persoonlijke vrijheden te zeggen?
Best wel netjes van Aeroflot dat ze dit soort gegevens doorgeven aan journalistenquote:Een bron bij luchtvaartmaatschappij Aeroflot liet aan persbureau Reuters weten dat er voor maandag een ticket naar Cuba is geboekt op naam van Snowden.
Ik doel op het feit dat naast het feit dat alle amerikaanse burgers worden getapt (hun internet dan), dat ook de rest van de wereld overkomt dankzij PRISM.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar je op doelt. Maar je weet net zo goed als ik dat bijvoorbeeld in Cuba, de grote vriend van Venezuela, zo'n beetje elke burger en vooral buitenlander in de gaten gehouden wordt. Daar hebben ze er niet eens moderne techniek voor nodig.
Waaronder een menneke van 15.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
Om het maar niet te hebben over Bombama die al 7 Amerikanen standrechtelijk heeft laten executeren met drones, zonder enige vorm van proces.
Venezuela is natuurlijk niets beter, alleen komen al die verhalen niet zo snel naar Europa want ze zijn minder interessant dan de VS. Dat hij een vijand van de VS uitkiest is niet onlogisch maar het doet wel af aan het imago van rechtvaardigheidstrijder dat hij heeft gekregen.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:02 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik doel op het feit dat naast het feit dat alle amerikaanse burgers worden getapt (hun internet dan), dat ook de rest van de wereld overkomt dankzij PRISM.
Om het maar niet te hebben over Bombama die al 7 Amerikanen standrechtelijk heeft laten executeren met drones, zonder enige vorm van proces. Iets wat Amerikaanse presidenten zelfs in oorlogstijd niet hebben aangedurfd omdat dat ongrondwettelijk is.
Nou, en ze vliegen van Cuba naar Venezuela natuurlijjk ook helemaal niet over VS grondgebied natuurlijk... !!quote:Op zondag 23 juni 2013 15:00 schreef YazooW het volgende:
[..]
Best wel netjes van Aeroflot dat ze dit soort gegevens doorgeven aan journalisten
Nee.. niet over Amerikaans grondgebied nee.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:05 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nou, en ze vliegen van Cuba naar Venezuela natuurlijjk ook helemaal niet over VS grondgebied natuurlijk... !!!!
Wikileaks is geen navy seals ofzo he gewoon een groepje hackers en nerdjes op hun zolderkamer wat voor bescherming kunnen ze bieden behalve onderdak en een laptopje om te internettenquote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hij zal sowieso hulp krijgen van Wikileaks en de Venezolaanse overheid verwacht ik. Als hij in zijn eentje stond, dan had je een punt, maar ik betwijfel ten zeerste of ze hem kunnen oppakken zonder de hulp van Venezuela.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |