Dus iedereen die huurt via een makelaar kan dat geld terug krijgen via een rechtszaak ofzo?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom zou je een verstoorde relatie met je verhuurder hebben? ALs huurder vorder je het illegale bemiddelingsgeld immers terug van de makelaar.
294k. Daar moet je dan wel een jaar of 20-30 mee, doen is 9800euro tot 14.700 per jaar. Toch opeens niet zo heel veel meer..quote:Op maandag 24 juni 2013 19:52 schreef Renesite het volgende:
7000 * 42 jaar... Dan heb je wel een pensioenetje hoor!
http://www.berekenhet.nl/pensioen/pensioengat-jaarruimte.html geeft aan dat ik veel meer kan/moet inleggen. Ook gezien ik tot nu toe nog niets in heb gelegd. Ik ga het waarschijnlijk wel tijdelijk verminderen, want nu is de druk te groot.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:50 schreef iScream. het volgende:
Edit: netto bedragen zie ik nu.
Edit2: Je bouwt veel te veel pensioen op. Als ik uitga van een salaris van 45000, rekening houden met een AOW-franchise van 15000, dan is je pensioengrondslag 30.000. In een beschikbare premieregeling zou dit neerkomen op een maximaal staffelpercentage (vergelijkbaar met middelloon opbouw) van een kleine 10%. Oftewel een max. pensioeninleg van 3000 op jaarbasis. Ik weet niet wie jouw pensioenadviseur geweest is, maar ik hoop dat je niet voor het advies betaald hebt..
Er zijn genoeg opties om toch een redelijk rendement te halen op je pensioenopbouw. Kijk bijvoorbeeld naar banksparen, hier kun je echt nog wel 3% rendement mee halen. Je pensioenopbouw kan dus gerust gehalveerd worden nu, vooral gelet op je schulden. Je bouwt dan genoeg pensioen op de komende 2/3 jaren, dan kun je altijd weer verder kijken.
Daarbij hou je geen rekening met aow en geen rekening met rentecomponent.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:05 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
294k. Daar moet je dan wel een jaar of 20-30 mee, doen is 9800euro tot 14.700 per jaar. Toch opeens niet zo heel veel meer..
Van uit gaan dat die dan zijn hypotheek heeft afgelost scheelt alweer een borrelquote:Op maandag 24 juni 2013 20:05 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
294k. Daar moet je dan wel een jaar of 20-30 mee, doen is 9800euro tot 14.700 per jaar. Toch opeens niet zo heel veel meer..
AOWquote:Op maandag 24 juni 2013 20:05 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Precies. Je kunt voor 300K momenteel zo'n 15.000 levenslang pensioen aankopen + zo'n 13000 AOW (alleenstaand). Toch al gauw 28K bruto, en gelet op de belastingtarieven voor AOW'ers hou je best een zakcentje over hoorquote:Op maandag 24 juni 2013 20:08 schreef Piger het volgende:
[..]
Daarbij hou je geen rekening met aow en geen rekening met rentecomponent.
En de belasting tarieven liggen een stuk lager.
Ik snap hem niet helemaal.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:14 schreef iScream. het volgende:
[..]
Precies. Je kunt voor 300K momenteel zo'n 15.000 levenslang pensioen aankopen + zo'n 13000 AOW (alleenstaand). Toch al gauw 28K bruto, en gelet op de belastingtarieven voor AOW'ers hou je best een zakcentje over hoor
Dat gaat een makelaar heus niet voor laten komen hoorquote:Op maandag 24 juni 2013 20:05 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Dus iedereen die huurt via een makelaar kan dat geld terug krijgen via een rechtszaak ofzo?
zoalng je zelfstandig blijft wonen misschien. Ga je het bejaarden(te)huis in dan kun je alles inleveren boven een bepaald eigen vermogen/inkomen...quote:Op maandag 24 juni 2013 20:14 schreef iScream. het volgende:
[..]
Precies. Je kunt voor 300K momenteel zo'n 15.000 levenslang pensioen aankopen + zo'n 13000 AOW (alleenstaand). Toch al gauw 28K bruto, en gelet op de belastingtarieven voor AOW'ers hou je best een zakcentje over hoor
Tegen de tijd dat TS rijp is voor een bejaardentehuis bestaan die niet meer...wegbezuinigd.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:09 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
zoalng je zelfstandig blijft wonen misschien. Ga je het bejaarden(te)huis in dan kun je alles inleveren boven een bepaald eigen vermogen/inkomen...
Je moet gewoon je eigen dood wat beter plannen...
De fout die je maakt is dat je, naast het ogenschijnlijk negeren van de AOW in de berekening, ook niet zelf zou moeten proberen het risico van het inschatten van je te behalen leeftijd zou moeten nemen. Dat kun je namelijk haast alleen maar te hoog inschatten omdat je logisch, daar niet van dat meestal aan de hoge kant kiest uit angst zonder geld te komen zitten.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:05 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
prima. Voor kinderloze mensen (bewust maar ook onbewust) is er dan heus een oplossing. zo niet dan is de hele verzorgingsstaat naar de kloten en ongeveer heel Nederland daarmee. Denk je dat Nederland danwel de EU als zorgende ervoor open staat om bejaarden op straat te zetten? Don't think so. Mensen met alleen een AOW krijgen verzorging of op z'n minst onderdak. Mensen met een koophuis uit het verleden zijn hun te erven bedrag weliswaar kwijt aan de zorg, maar zal niet zelf hun luier om moeten doen. Hooguit wat te lang in de luier liggenquote:Op maandag 24 juni 2013 21:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat TS rijp is voor een bejaardentehuis bestaan die niet meer...wegbezuinigd.
Echt hey, vreet liever paar biefstukjes meer per maand paar keer extra bbqen (als het weer het toelaatquote:Op maandag 24 juni 2013 21:40 schreef Kadooosh het volgende:
Heb je heel je leven krap geleefd om pensioen op te bouwen en dan ga je voor je 70ste dood.
Gaan ze gewoon het armenhuis weer invoeren, geld is op dus hoppa armenhuis in en leven van wat je toegestopt gaat worden. Zo lang zijn die huizen uit de hel nog niet eens opgedoekt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
prima. Voor kinderloze mensen (bewust maar ook onbewust) is er dan heus een oplossing. zo niet dan is de hele verzorgingsstaat naar de kloten en ongeveer heel Nederland daarmee. Denk je dat Nederland danwel de EU als zorgende ervoor open staat om bejaarden op straat te zetten? Don't think so. Mensen met alleen een AOW krijgen verzorging of op z'n minst onderdak. Mensen met een koophuis uit het verleden zijn hun te erven bedrag weliswaar kwijt aan de zorg, maar zal niet zelf hun luier om moeten doen. Hooguit wat te lang in de luier liggen
Ben jij straks ook zo'n bejaarde die in de goot ligt omdat hij alleen AOW krijgt en daardoor in een sociaal vangnet zweeft dat inhoudt geen onderdak en zorg maar alleen geld?quote:Op maandag 24 juni 2013 21:47 schreef Geerd het volgende:
[..]
Echt hey, vreet liever paar biefstukjes meer per maand paar keer extra bbqen (als het weer het toelaat![]()
)
Laat ze lekker de moord stikken, sparen voor je pensioen![]()
moet nog 41 jaar an de bak, en over 30 jaar is dat ook wel weer bijgesteld.
Ik leef nu heur
Tuurlijk. Waarom zouden ze opgedoekt zijn? Omdat men met een AOW danwel arbeidsongeschiktheidsuitkering altijd in een vangnet zal vallen waarmee je na tig toeslagen alsnog rond moet komen. AWBZ ondersteund en voila.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Gaan ze gewoon het armenhuis weer invoeren, geld is op dus hoppa armenhuis in en leven van wat je toegestopt gaat worden. Zo lang zijn die huizen uit de hel nog niet eens opgedoekt.
Heb gelukkig werkquote:Op maandag 24 juni 2013 21:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ben jij straks ook zo'n bejaarde die in de goot ligt omdat hij alleen AOW krijgt en daardoor in een sociaal vangnet zweeft dat inhoudt geen onderdak en zorg maar alleen geld?
Gaaafquote:Op maandag 24 juni 2013 21:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heb gelukkig werken koophuisje dus volgens mij niet.
Nou als ik echt in de luiers moet die ik niet meer zelf kan verschonen doe dan maar een spuitje.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
GaaafLater, zodra je op het punt staat luiers te dragen je huis verkopen zelf zorg inkopen en klaar, niet? Ondertussen een euthanasie verklaring tekenen tot je te ver aftakelt. Ideaal
Ik vind dat je wel erg veel waarde hecht aan een goed pensioen. Niets mis om een beetje te sparen maar let's face it.. tegen die tijd heb je waarschijnlijk niet eens meer de energie of wil om veel leuke dingen te doen, vooral niet als er allerlei lichamelijke ongemakken een rol gaan spelen.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:05 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Eerste zin van de OP:quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:33 schreef 44pje het volgende:
Begrijp ik het goed dat dit allemaal om het aanvullend pensioen gaat?Ik dacht dat TS als ZZP'er of zoiets helemaal niks opbouwt. Wat voor adviseur adviseert dit aan iemand van nog geen 30?
![]()
Gast, ga daar nu nog niet voor krom liggen. Koop een huis, betaal die af, dan heb je al niet zoveel meer nodig. Wellicht loop je over een paar jaar tegen een partner aan, of verdien je bij je volgende baan 2x zoveel, weet jij veel.
Zolang je het maar niet uitgeeft aan onzinnige dingen is alles beter dan vanaf nu de rest van je leven in een te duur krot wonen en op een houtje bijten.
Typisch.. Mensen die pas op hun 50e / 60e eens naar hun pensioen kijken en dan de staat de schuld gaan geven dat ze ineens met de helft minder inkomen moeten levenquote:Op maandag 24 juni 2013 21:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heb gelukkig werken koophuisje dus volgens mij niet.
Ook niet raar hey als ons geld naar dit soort onzin gaat,quote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:10 schreef iScream. het volgende:
[..]
Typisch.. Mensen die pas op hun 50e / 60e eens naar hun pensioen kijken en dan de staat de schuld gaan geven dat ze ineens met de helft minder inkomen moeten leven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |