abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128239547
Het lijkt mij niet heel verkeerd, in principe hoe je 530 euro per maand 'over'. Als je meer wil sparen zal je gewoon harder je best moeten doen.

Mobiel kan 20 euro goedkoper, zorg kan 20 euro goedkoper. Scheelt alweer 500 euro per jaar.
pi_128239705
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Sja hypotheek heb je dan ook niet meer hey dat scheelt 700/800 euro.
Alsof 7/800 euro over 30 jaar nog wat waard is.
pi_128239955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:14 schreef jroz het volgende:

[..]

Hu? Nee 1x 800 inleggen is over 30 niks waard nee, als der nog wat over is straks heb ik 46 dienstjaren nou wat zou je dan krijgen? 1300 inclu aow??? is toch zat?

Ben 53 als mijn huis afgelost is kun je nog 14 jaar 700/800 per maand extra sparen.
Tuurlijk moet je wel gezond blijven werk behouden etc niet teveel gekke dingen doen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:27:03 #229
165633 eriksd
The grand facade...
pi_128240236
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

Echt hey, vreet liever paar biefstukjes meer per maand paar keer extra bbqen (als het weer het toelaat :') :') )
Laat ze lekker de moord stikken, sparen voor je pensioen :') :') moet nog 41 jaar an de bak, en over 30 jaar is dat ook wel weer bijgesteld.

Ik leef nu heur
Nice.

Niet huilen over 30 jaar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_128240332
Heb hem er is bijgepakt, Te bereiken pensioen, als u uw huidige dienstverband voortzet tot 65 ontvangt u vanaf 65 zolang u leeft 19,321,- exlu aow.
pi_128240398
Hebben jullie wel allemaal wat geregeld dan?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:43:07 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128240931
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:14 schreef jroz het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je over 30 jaar geen huur- of hypotheeklasten hebt. Duh.
The love you take is equal to the love you make.
pi_128241038
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik idd, :P
pi_128241353
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja duh. Maar ik denk niet dat je over 30 jaar nog wakker ligt van 7/800 euro. Het is geen flikker meer waard. Dus als je dat opzij zet als je hypotheek is afgelost zet dat nog geen zoden aan de dijk. Niet voldoende om je pensioen goed aan te vullen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:45 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik idd, :P
Ik snap echt vrij weinig van wat jij allemaal schrijft. In een woord van 3 letters presteer jij het om 10 fouten te maken. Graag duidelijk en normaal Nederlands typen, dan snappen wij het allemaal.
pi_128241593
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:53 schreef jroz het volgende:

[..]

Ja duh. Maar ik denk niet dat je over 30 jaar nog wakker ligt van 7/800 euro. Het is geen flikker meer waard. Dus als je dat opzij zet als je hypotheek is afgelost zet dat nog geen zoden aan de dijk. Niet voldoende om je pensioen goed aan te vullen.

[..]

Ik snap echt vrij weinig van wat jij allemaal schrijft. In een woord van 3 letters presteer jij het om 10 fouten te maken. Graag duidelijk en normaal Nederlands typen, dan snappen wij het allemaal.
Ja misschien wel, 30 jaar geleden was 1500 gulden natuurlijk veel meer waard dan nu 800 euro.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:01:09 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128241660
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:53 schreef jroz het volgende:

[..]

[..]

Als je je hypotheek hebt afgelost, kun je toe met minder pensioen. Snap je?
pi_128241835
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je je hypotheek hebt afgelost, kun je toe met minder pensioen. Snap je?
Ja, dat snap ik. Maar ik denk niet dat je over 30 (of meer jaar) nou wakker ligt van die besparing. Tuurlijk, het helpt wel iets, maar het zal me niet verbazen als je het moet vergelijken met wat nu 100 euro is.
pi_128241978
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:05 schreef jroz het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar ik denk niet dat je over 30 (of meer jaar) nou wakker ligt van die besparing. Tuurlijk, het helpt wel iets, maar het zal me niet verbazen als je het moet vergelijken met wat nu 100 euro is.
Dan word het wel krapjes ja, maar het loon zou ook wel meegroeien denk ik compenseert elkaar.
Prijzen in de winkels zullen wel stuk hoger zijn.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:10:30 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128242032
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:05 schreef jroz het volgende:

[..]

Oh, jij kijkt dus niet naar de woonlasten die je dán zou hebben als je bijv. zou moeten huren. En die je dus niet hebt als je een afbetaald huis hebt. Jij houdt liever je hypotheek?
pi_128242495
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, jij kijkt dus niet naar de woonlasten die je dán zou hebben als je bijv. zou moeten huren. En die je dus niet hebt als je een afbetaald huis hebt. Jij houdt liever je hypotheek?
Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat als je voor je 67e je hypotheek hebt afgelost in 30 jaar, het bedrag wat je dan per maand overhoud, opeens niet zo heel veel meer waard is, en je dus beter op je 25e al wel kunt nadenken over je pensioen.
pi_128242576
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:23 schreef jroz het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat als je voor je 67e je hypotheek hebt afgelost in 30 jaar, het bedrag wat je dan per maand overhoud, opeens niet zo heel veel meer waard is, en je dus beter op je 25e al wel kunt nadenken over je pensioen.
Het kan ook nog wel meevallen, over 10/15 jaar crisis voorbij, trekt het misschien allemaal wel weer aan.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:36:25 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128242934
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:23 schreef jroz het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat ik per maand overhoud, het gaat erom wat ik per maand niet hoef uit te geven! Dus dat geld hoef ik dan ook niet te hebben! Het scheelt toch in je vaste lasten als je geen hypotheek of huur hebt, of ben ik nou gek?
pi_128243339
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:12 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Absoluut, ben ook vrij druk opzoek, al jaren. Alleen zijn er niet zo heel veel woningen die aan mijn eisen voldoen. Dus: in R'dam ten Noorden van de Maas, niet kleiner dan ik nu heb (dus >45m2), volwaardige keuken, minimaal 2 kamers (woon+slaapkamer), iets van buitenruimte (tuin/balkon) en over het algemeen netjes. Ik ben niet eens opzoek naar iets dat veel goedkoper is, ik zou al blij zijn als ik hetzelfde betaal en er qua geluid en vochtoverlast op vooruit ga. Maar dat blijkt tegen te vallen. Iets vinden voor ¤550 dat hier aan voldoet gaat echt niet gebeuren. Zelfs ¤700 is al lastig. Als het meer dan dat is, is het al geen besparing meer vanwege verhuiskosten.
Dan kun je gewoon niet zoeken. Heb dit binnen een maand geregeld. Rond de 600e waren er genoeg opties in de goede wijken in het noorden van Rotterdam. Heb zelf meer opp dan jij, meerdere kamers en een balkon en een hele goede locatie. Betaal toch bijna 200 euro minder dan jij nu. Gewoon particuliere huur.

Overigens kun je de duo lening tijdelijk stop zetten (rente loopt uiteraard wel door). Volgens mij kan dat in totaal voor vijf jaar. Dat zou je eventueel een paar maanden kunnen doen om de inboedel te financieren. Ook wat betreft pensioen moet dat goedkoper kunnen. Ken ook mensen die dat doen en die betalen echt wel minder.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_128257631
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:40 schreef Kadooosh het volgende:
Heb je heel je leven krap geleefd om pensioen op te bouwen en dan ga je voor je 70ste dood :').
Ach, ik kan me herinneren dat er bij een kerel was bij Philips die daar zijn hele leven heeft gewerkt. Elke dag trouw op de fiets naar het werk met broodtrommeltje onder de snelbinders. Op zijn laatste werkdag was het feest. Mooi cadeau gekregen voor tig jaar trouwe dienst.

De beste man stapt aan het einde van de dag op de fiets naar huis. Rijd het philips terrein af en PATS, word geschept door een auto. Morsdood.....

Daar ga je dan met de leeftijdscalculatie...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:35:34 #245
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128259004
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 06:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eerste zin van de OP:

Ik heb vanuit m'n werkgever geen pensioenopbouw, dus ik moet het zelf regelen.
Haha ja tx. Ik dacht ik ook in het begin, maar ik kreeg halverwege het topic het idee dat het over aanvullend pensioen ging. My bad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:30 schreef Geerd het volgende:
Hebben jullie wel allemaal wat geregeld dan?
Ik heb een pensioensopbouw via mijn werkgever, maar ik ga er half en half vanuit dat daar niets van over blijft. De komende decennia gaat mijn inleg linea recta naar de horde babyboomers, tegen de tijd dat die de pijp uit zijn zal het hele systeem wel op de schop gaan. Hetzelfde verwacht ik voor de AOW. Alles wat er wel overblijft is overigens mooi meegenomen.

Wat ik wel regel is dat ik tegen die tijd geen woonlasten meer heb en lage/geen energielasten. Daarnaast vind ik 50 wel een mooie leeftijd om met pensioen te kunnen gaan, maar daar zijn nu nog teveel onzekere factoren voor.
If you can't beat them, join them.
pi_128259286
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:35 schreef 44pje het volgende:

[..]

Haha ja tx. Ik dacht ik ook in het begin, maar ik kreeg halverwege het topic het idee dat het over aanvullend pensioen ging. My bad.

[..]

Ik heb een pensioensopbouw via mijn werkgever, maar ik ga er half en half vanuit dat daar niets van over blijft. De komende decennia gaat mijn inleg linea recta naar de horde babyboomers, tegen de tijd dat die de pijp uit zijn zal het hele systeem wel op de schop gaan. Hetzelfde verwacht ik voor de AOW. Alles wat er wel overblijft is overigens mooi meegenomen.

Wat ik wel regel is dat ik tegen die tijd geen woonlasten meer heb en lage/geen energielasten. Daarnaast vind ik 50 wel een mooie leeftijd om met pensioen te kunnen gaan, maar daar zijn nu nog teveel onzekere factoren voor.
Idd dacht ik ook al, maja om een of andere polis te nemen waar je 100/200 per maand voor spaart die zeggen goude bergen te beloven echt niet.
50 en met pensioen red ik sowieso niet,
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:04:27 #247
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128260660
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Idd dacht ik ook al, maja om een of andere polis te nemen waar je 100/200 per maand voor spaart die zeggen goude bergen te beloven echt niet.
50 en met pensioen red ik sowieso niet,
Het voelt een beetje tegennatuurlijk, maar met de huidige lage rentes lijkt mij sparen voor je pensioen juist niet zo'n goed idee. Stel je voor: Je hebt nog geen 30 jaar en je hebt een pensioensgat. Je bent een verantwoordelijk en voorzichtig persoon en gaat dus braaf naar een financieel adviseur, die adviseert om te gaan sparen voor je pensioen. Beleggen voor je pensioen doe je tegenwoordig niet meer en de rentes zijn laag, dus betaal je je blauw aan inleg.

Over (bijvoorbeeld) 5 jaar stijgen de rentes, dus kan je inleg voor je pensioen naar beneden. Je hebt dan ineens wat geld over, je kunt eindelijk gaan denken aan het kopen van een huisje? *O* Maar de rentes zijn gestegen, betaal je je weer blauw aan hypotheekrente :'(
pi_128722054
Kortom, eigenlijk kun je voorzichtig de conclusie trekken dat het veel meer van belang is in welke mate je ouders hebben gespaard :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 08:07:11 #249
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128747783
Natuurlijk helpt het wel als je van iemand (zoals je ouders) geld krijgt, daarmee kan je bijvoorbeeld je woonlasten omlaag brengen. Structureel gaat het om te hoge uitgaven t.o.v. salaris. Waar het bij TS om gaat is zijn eigenlijk 3 dingen:

- Hij woont erg duur
- Hij wil erg veel opzij zetten voor zijn pensioen
- Hij moet het in zijn eentje betalen

Mijn advies zou zijn: probeer goedkoper te gaan wonen en steek het geld dat je nu spaart voor je pensioen de komende paar jaar in die woning. Hiermee verlaag je je toekomstige woonlasten en is dus voor de toekomst net zo nuttig als sparen voor je pensioen. Als je geen huis wilt kopen dan kun je als alternatief het geld voorlopig zelf sparen, totdat je wel hebt besloten waar je een huis wil kopen. Dan betaal je een deel zelf van je spaargeld.

Oplossing 2: e-matching.nl en zoek naar rijke vrouwen
pi_128761955
@44pje

Rijke vrouwen tref je niet aan op een dating site... Enkel de dames die je woonlasten verhogen dus die kan hij beter vermijden.,..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')