Ik woon in Delft en ben opzoek naar een ander huisje hier in de omgeving of richting Rotterdam. Ik wil eigenlijk geen ongestoffeerd huis vanwege hoge kosten die je in het huis moet stoppen, terwijl het niet van jou is. Ik betaal nu ¤800/maand incl servicekosten.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:13 schreef NJ het volgende:
Waar woon je dan in hemelsnaam dat je voor zo'n krot kennelijk de hoofdprijs betaalt?
Ik word over een paar jaar 30.quote:
Samenwonen zal best een hoop schelen, alleen niet voor iedereen een optie. Het is wel naar dat je bijna verplicht wordt om dat wel te doen.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:06 schreef Automatique het volgende:
Die mensen kunnen meer dingen omdat ze samen wonen. Dat scheelt veel.
Je zou eens kunnen kijken hoe je skillz met vrouwen zijn en daaropvolgend een relatie te kunnen onderhouden.
800,= euro per maand voor een krot van 42 vierkante meter??? En dat ook nog eens in Delft?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:27 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik woon in Delft en ben opzoek naar een ander huisje hier in de omgeving of richting Rotterdam. Ik wil eigenlijk geen ongestoffeerd huis vanwege hoge kosten die je in het huis moet stoppen, terwijl het niet van jou is. Ik betaal nu ¤800/maand incl servicekosten.
Dit dus. De prijs van een Ikea-inrichting heb je er in een paar maandjes al uit.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:30 schreef NJ het volgende:
800 per maand betalen voor die oppervlakte en dan geen ongestoffeerd huis willen vanwege de hoge kosten?
Als je voor 500 per maand in een ongestoffeerd huis gaat zitten heb je na 3 maanden je laminaat, gordijnen en verlichting er uit en kan je aan je pensioen gaan sparen.
Is wel gestoffeerd hè, dan betaal je meerquote:Op zondag 23 juni 2013 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
800,= euro per maand voor een krot van 42 vierkante meter??? En dat ook nog eens in Delft?
Is toch zo'n ¤ 2.750 netto per maand (oftewel zo'n ¤ 4.100 bruto per maand)quote:Op zondag 23 juni 2013 14:32 schreef Spuitkak het volgende:
Hoeveel is die 1,5 modaal eigenlijk netto per maand?
Vandaar ook het dringende advies om iets ONgestoffeerds te gaan huren. Scheelt 100-jes per maand. En van dat verschil kun je binnen een paar maandjes een fatsoenlijke inrichting betalen.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is wel gestoffeerd hè, dan betaal je meer
(Met een beetje pech ook gemeubileerd)
Oow dat is best veel....quote:Op zondag 23 juni 2013 14:33 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Is toch zo'n ¤ 2.750 netto per maand (oftewel zo'n ¤ 4.100 bruto per maand)
Huhu. Hij zou er zelfs een kredietje voor kunnen afsluiten (betaalt ie minder over dan nuquote:Op zondag 23 juni 2013 14:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Vandaar ook het dringende advies om iets ONgestoffeerds te gaan huren. Scheelt 100-jes per maand. En van dat verschil kun je binnen een paar maandjes een fatsoenlijke inrichting betalen.
Zeg dat wel. En het zou van een dergelijk bedrag toch wel degelijk mogelijk moeten zijn om wat over te houden om van voor je pensioen te sparen. Conclusie: TS doet iets fout.quote:
Als ie zo'n ¤2.750 per maand verdient, ¤800 huur betaalt en wat aan DUO afbetaalt en ¤350 aan pensioen dokt, dan zijn zijn uitgaven nog best hoog om aan het einde van de maand op ¤150 uit te komenquote:Op zondag 23 juni 2013 14:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zeg dat wel. En het zou van een dergelijk bedrag toch wel degelijk mogelijk moeten zijn om wat over te houden om van voor je pensioen te sparen. Conclusie: TS doet iets fout.
met zo'n inkomen en dan geen auto kunnen betalen. Fuaark inderdaad je doet je naam eer aan Ongeschikt XDquote:Op zondag 23 juni 2013 14:35 schreef OngeschiktX het volgende:
Die huurprijzen zijn nou eenmaal zo hoog. Je vind echt geen woning in de vrije sector voor ¤500/maand. Ik ben ook gebonden aan OV, dus kan niet in een klein dropje gaan wonen. Goed er zou best iets vanaf kunnen, maar lager dan ¤650 wordt het niet.
Probeer zo in/uitgaven te posten.
https://service.nibud.nl/pba/quote:Op zondag 23 juni 2013 14:35 schreef OngeschiktX het volgende:
Die huurprijzen zijn nou eenmaal zo hoog. Je vind echt geen woning in de vrije sector voor ¤500/maand. Ik ben ook gebonden aan OV, dus kan niet in een klein dropje gaan wonen. Goed er zou best iets vanaf kunnen, maar lager dan ¤650 wordt het niet.
Probeer zo in/uitgaven te posten.
Ik zit voor die prijs in een huis net zo groot als dat van jou, maar dan beter geïsoleerd en in een uitstekende buurt in Rotterdam met alle vormen van OV praktisch om de hoek.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:35 schreef OngeschiktX het volgende:
Die huurprijzen zijn nou eenmaal zo hoog. Je vind echt geen woning in de vrije sector voor ¤500/maand.
Mja het is allemaal niet echt extreem of zoquote:Op zondag 23 juni 2013 14:42 schreef OngeschiktX het volgende:
[ afbeelding ]
Ja ik realiseer me heel goed dat ik hier en daar best een paar tientjes kan besparen, maar dan moet ik geen sinaasappelsap maar water drinken bij de lunch etc. Het gaat er ook niet om dat ik niet kan rondkomen, maar dat je met een beetje relaxed leven al vrij snel niets meer overblijft en je niet voor later kan sparen.
Waarom heb je GWL los als je huur 800 incl. is?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:42 schreef OngeschiktX het volgende:
[ afbeelding ]
Ja ik realiseer me heel goed dat ik hier en daar best een paar tientjes kan besparen, maar dan moet ik geen sinaasappelsap maar water drinken bij de lunch etc. Het gaat er ook niet om dat ik niet kan rondkomen, maar dat je met een beetje relaxed leven al vrij snel niets meer overblijft en je niet voor later kan sparen.
inc servicekostenquote:Op zondag 23 juni 2013 14:47 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Waarom heb je GWL los als je huur 800 incl. is?
Je betaalt trouwens wel veel aan de DUO
Als ie nu al 1,5x bovenmodaal verdient, zal hij wel gedacht hebben dat ie dat makkelijk kon afbetalen na zijn studiequote:Op zondag 23 juni 2013 14:48 schreef Matty___ het volgende:
die 350 van de duo hakken er wel in. Hoe kon je zo een hoge schuld opbouwen?
ik heb 12k aan Duo schulden en betaal nog geen 80 euro per maand en ben 31.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:48 schreef hugecooll het volgende:
Als ie nu al 1,5x bovenmodaal verdient, zal hij wel gedacht hebben dat ie dat makkelijk kon afbetalen na zijn studie(niet een heel vreemde gedachte)
Dan zit hij tegen de 50k hequote:Op zondag 23 juni 2013 14:50 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik heb 12k aan Duo schulden en betaal nog geen 80 euro per maand en ben 31.
TS zal wel een hoger rente percentage en meer schuld hebbenquote:Op zondag 23 juni 2013 14:50 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik heb 12k aan Duo schulden en betaal nog geen 80 euro per maand en ben 31.
ik heb toen ook vol geleend maar wel alles in 3.5 jaar afgemaakt.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dan zit hij tegen de 50k he
Waarschijnlijk geen bijbaantje tijdens zijn studie gehad en dan moet je wat
Mja ik dacht dat die leenbedragen hoger waren, maar ik zie dat je max ¤438,08 kunt lenen (inc collegekrediet). Dan betaalt TS per maand bijna net zo veel als hij leende (80% ervan)quote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik heb toen ook vol geleend maar wel alles in 3.5 jaar afgemaakt.
Geen aftrekposten, dus krijg niets terug. Het enige dat in m'n aangifte staat is zijn inkomsten uit werk, de rest kan ik altijd skippen. Dan kom je precies op 0 uit.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja het is allemaal niet echt extreem of zo
Het is dan het makkelijkst om te besparen op huur idd
is je vakantiegeld niet wat aan de lage kant btw?
edit: netto
Belastingteruggaaf niet meegenomen? (of krijg je niks terug?)
Geen aanvullend, geen bijdrage ouders, 5-jarge studie, wel altijd bij gewerkt. Jaar verloren door ziekte, langere stage in het buitenland gedaan en wat verloren door wat punten missen in het eerste jaar. Iets meer dan 7 jaar overgedaan, gemiddelde van m'n studie toen ik begon was 8 jaar, daar zat ik ruim onder.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:48 schreef Matty___ het volgende:
die 350 van de duo hakken er wel in. Hoe kon je zo een hoge schuld opbouwen?
Dat roept iedereen altijd, alleen zie ik nooit voorbeelden van woningen die nu te huur zijn. Ik ben al geruime tijd opzoek, maar klik maar eens op funda aan <700 en 2+ kamers, er is echt niet veel. Als er al iets bij zit, dan ik het nog ¤700 en ongestoffeerd, dan duurt het wel even voordat ik het verhuizen eruit heb.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:43 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik zit voor die prijs in een huis net zo groot als dat van jou, maar dan beter geïsoleerd en in een uitstekende buurt in Rotterdam met alle vormen van OV praktisch om de hoek.
Denk op iets langere termijn dan. Je zou bijvoorbeeld je belastingteruggaaf kunnen gebruiken om die verhuiskosten te dekken (of je vakantiegeld, maar die heb je al in je budget opgenomen)quote:Op zondag 23 juni 2013 14:57 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Dat roept iedereen altijd, alleen zie ik nooit voorbeelden van woningen die nu te huur zijn. Ik ben al geruime tijd opzoek, maar klik maar eens op funda aan <700 en 2+ kamers, er is echt niet veel. Als er al iets bij zit, dan ik het nog ¤700 en ongestoffeerd, dan duurt het wel even voordat ik het verhuizen eruit heb.
Vergeet de extra maand huur 'bemiddelingskosten' niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Denk op iets langere termijn dan. Je zou bijvoorbeeld je belastingteruggaaf kunnen gebruiken om die verhuiskosten te dekken (of je vakantiegeld, maar die heb je al in je budget opgenomen)
Als je nu blijft zitten waar je zit, betaal je die stoffeerkosten ook, maar blijf je die ook doorbetalen tot lang nadat ze zijn afbetaald.
Bekijk het zo:
Nu: ¤800/maand; gestoffeerd
Dan: eenmalig ¤1500 (ruwe schatting, geen idee), daarna ¤600/maand (ook ruwe schatting)
Binnen een jaar heb je het dan al terugverdiend
Als je huis/appartement dan ook nog eens beter is geïsoleerd, bespaar je ook weer op je energiekosten en zal je het nog sneller terugverdiend hebben + besparingen in de toekomst
Als hij niemand opdracht geeft om een huis voor hem te zoeken, hoeft hij die niet te betalen (en zo wel, dan kan hij die terugvorderen). Ook zal hij meer borg terugkrijgen dan hij moet betalen voor zijn nieuwe woning (ook niet meegenomen)quote:Op zondag 23 juni 2013 15:02 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Vergeet de extra maand huur 'bemiddelingskosten' niet.
Zoals gezegd: voor die ¤600 heb ik niets gevonden, dat is al snel minstens ¤700.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Denk op iets langere termijn dan. Je zou bijvoorbeeld je belastingteruggaaf kunnen gebruiken om die verhuiskosten te dekken (of je vakantiegeld, maar die heb je al in je budget opgenomen)
Als je nu blijft zitten waar je zit, betaal je die stoffeerkosten ook, maar blijf je die ook doorbetalen tot lang nadat ze zijn afbetaald.
Bekijk het zo:
Nu: ¤800/maand; gestoffeerd
Dan: eenmalig ¤1500 (ruwe schatting, geen idee), daarna ¤600/maand (ook ruwe schatting)
Binnen een jaar heb je het dan al terugverdiend
Als je huis/appartement dan ook nog eens beter is geïsoleerd, bespaar je ook weer op je energiekosten en zal je het nog sneller terugverdiend hebben + besparingen in de toekomst
Uhm, zo werkt dat niet. Een verhuurder vraagt een makelaar om de woning te verhuren. De makelaar verdient door bemiddelingskosten aan de huurder te berekenen. Verhuren doen ze toch wel, gezien de markt, dus weigeren gaat het niet worden. Eén keer geprobeerd te onderhandelen en toen ging de woning naar een ander.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als hij niemand opdracht geeft om een huis voor hem te zoeken, hoeft hij die niet te betalen (en zo wel, dan kan hij die terugvorderen). Ook zal hij meer borg terugkrijgen dan hij moet betalen voor zijn nieuwe woning (ook niet meegenomen)
Die één maand huur (borg) krijg je terug van je huidige verhuurder en is meer dan de maand huur die je voor je volgende woning moet betalenquote:Op zondag 23 juni 2013 15:05 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Zoals gezegd: voor die ¤600 heb ik niets gevonden, dat is al snel minstens ¤700.
¤1500 is krap als je ook wasmachine e.d. moet kopen. Daarnaast ook veel gewone meubels.
Daarbij ook vaak nog één maand huur + 21% BTW aan bemiddelingskosten.
Ik heb voor gestoffeerd gekozen omdat ik toen niet het idee had er heel lang te wonen. Ik had verwacht met een goed salaris wel een keer te kunnen kopen bijvoorbeeld. Ik heb het altijd gezien als iets tijdelijks.
Nee, de bemiddelingskosten zijn voor de verhuurder. Jij betaalt ze dus omdat je anders de woning niet krijgt, maar vordert ze achteraf terugquote:Op zondag 23 juni 2013 15:07 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Uhm, zo werkt dat niet. Een verhuurder vraagt een makelaar om de woning te verhuren. De makelaar verdient door bemiddelingskosten aan de huurder te berekenen. Verhuren doen ze toch wel, gezien de markt, dus weigeren gaat het niet worden. Eén keer geprobeerd te onderhandelen en toen ging de woning naar een ander.
quote:De vraag is: krijgt u de woning wel, als u weigert de bemiddelingskosten te betalen? Waarschijnlijk niet. Daarom raadt de Woonbond aan om gewoon te tekenen en te verhuizen, en de bemiddelingskosten later terug te vorderen. Advies en klachten hierover kunt u kwijt bij de huurderslijn van de Woonbond.
Van meet af aan een verstoorde relatie met je verhuurder, daar zit je op te wachtenquote:Op zondag 23 juni 2013 15:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die één maand huur (borg) krijg je terug van je huidige verhuurder en is meer dan de maand huur die je voor je volgende woning moet betalen
Die bemiddelingskosten kan je, als je niemand opdracht geeft voor jou een woning te zoeken, achteraf terugvorderen (of niet betalen, maar dan krijg je de woning vaak niet)
[..]
Nee, de bemiddelingskosten zijn voor de verhuurder. Jij betaalt ze dus omdat je anders de woning niet krijgt, maar vordert ze achteraf terug
edit:
[..]
Hoezo? Je woont toch niet in hetzelfde pand? En zij weten zelf ook dat die kosten voor hen zijnquote:Op zondag 23 juni 2013 15:11 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Van meet af aan een verstoorde relatie met je verhuurder, daar zit je op te wachten
Waarom zou je een verstoorde relatie met je verhuurder hebben? ALs huurder vorder je het illegale bemiddelingsgeld immers terug van de makelaar.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:11 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Van meet af aan een verstoorde relatie met je verhuurder, daar zit je op te wachten
Hey. Handige link. Thanks.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo? Je woont toch niet in hetzelfde pand? En zij weten zelf ook dat die kosten voor hen zijn
http://www.banning.nl/523(...)ge-bij-huurders.html staat wat meer info btw
Toen ik dit topic begon te lezen had ik echt verwacht dat je een gat in de hand hebt maar ik zie helemaal niets geks.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:42 schreef OngeschiktX het volgende:
[ afbeelding ]
Ook geen gek idee inderdaad. Als je dat dan, wanneer je meer verdient (en DUO hebt afbetaald), compenseert met het bedrag dat je eerder aan DUO betaalde, zit je nog goed en heb je het nu wat ruimerquote:Op zondag 23 juni 2013 16:13 schreef eight het volgende:
[..]
Toen ik dit topic begon te lezen had ik echt verwacht dat je een gat in de hand hebt maar ik zie helemaal niets geks.
Ik zou de pensioenuitgaven halveren want je moet er nu teveel voor laten..
Ja ga ik misschien wel doen. Alleen: Heb ik al een paar jaar geen pensioen opgebouwd. Met de huidige stortingen wordt m'n pensioen al niet heel ruim. (zie ook berichten in de media laatste tijd) Daarnaast stort ik nu het maximum aan belastingvrijgestelde ruimte. Als ik nu minder stort, kan ik dat later niet bij belastingvrij storten. Het is nu gunstig, omdat ik een brutobedrag spaar en ook rente krijg over een bruto bedrag. De regering wil de hoeveelheid die je belastingvrij kan sparen ook nog eens oplaag brengen, wat het ook weer lastiger maakt om later wat in te halen.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ook geen gek idee inderdaad. Als je dat dan, wanneer je meer verdient (en DUO hebt afbetaald), compenseert met het bedrag dat je eerder aan DUO betaalde, zit je nog goed en heb je het nu wat ruimer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |