Ja, zeker.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:49 schreef eep het volgende:
Denken jullie dat het bod van 185000 redelijk is, gezien het feit dat het naar de veiling gaat?
Geen idee, ik zou eerst wat gegevens bij het kadaster opvragen. Wat heeft de huidige eigenaar ervoor betaald? Die informatie is gewoon opvraagbaar.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:49 schreef eep het volgende:
Denken jullie dat het bod van 185000 redelijk is, gezien het feit dat het naar de veiling gaat?
De bank bellen, en hem voor de veiling wegkapen.. Op die manier gaat het wel vaker, en heeft voor alle partijen voordeelquote:Op zondag 23 juni 2013 13:42 schreef eep het volgende:
Ja gelukkig heeft hij idd gezegd welke bank de overdracht in handen heeft, dus daar zaten we ook al aan te denken..
Neem een andere (betrouwbare) makelaar in de arm en ga samen met die makelaar naar de veiling. Dit gebeurd wel vaker en met een beetje geluk kun je het huis nog een stuk goedkoper krijgen dan het bedrag dat je er nu al voor wilt geven.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:38 schreef eep het volgende:
Nee, er zitten veel aankopers bij zo'n veiling, schijnt heel moeilijk te zijn om daar als particulier tussen te komen..plus je moet meteen de financiering rond hebben en een deel aanbetalen, is niet te doen voor de gewone mens.
Dan lijkt me een bod van 185K anno 2013 een zeer realistische koopsom.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:56 schreef eep het volgende:
Het kadaster hebben we idd al gecheckt, maar die gegevens krijgen we niet omdat het huis voor 1993 al gekocht is. Alleen de gegevens na '93 zijn beschikbaar. Het laatste huis wat verkocht is, is 2 huizen verder op voor 235000 in 2009. En je krijgt natuurlijk in deze tijd hele andere prijzen.
daar maakt de verkoper waarschijnlijk nog winst op ook, als ie geen superdure lening had (of tweede hypotheek)quote:Op zondag 23 juni 2013 14:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dan lijkt me een bod van 185K anno 2013 een zeer realistische koopsom.
Dat is nog de vraag, eigenlijk is het een triest verhaal, het zijn oudere mensen en die man heeft een hersentumor, eigen zaak gehad en die hebben ze weg moeten doen omdat hij niet meer mee kon helpen in de winkel dus we hebben het vermoeden dat ze daar ook een flinke onkosten post hebben..quote:Op zondag 23 juni 2013 14:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
daar maakt de verkoper waarschijnlijk nog winst op ook, als ie geen superdure lening had (of tweede hypotheek)
Als het via de bank veiling gaat worden ze nog veel zieliger. Kijk daar niet naar...quote:Op zondag 23 juni 2013 14:17 schreef eep het volgende:
[..]
Dat is nog de vraag, eigenlijk is het een triest verhaal, het zijn oudere mensen en die man heeft een hersentumor, eigen zaak gehad en die hebben ze weg moeten doen omdat hij niet meer mee kon helpen in de winkel dus we hebben het vermoeden dat ze daar ook een flinke onkosten post hebben..
Dat is niet 'verboden' hoor.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
daar maakt de verkoper waarschijnlijk nog winst op ook, als ie geen superdure lening had (of tweede hypotheek)
Ja dus. Triest voor die mensen...quote:Op zondag 23 juni 2013 14:17 schreef eep het volgende:
Dat is nog de vraag, eigenlijk is het een triest verhaal, het zijn oudere mensen en die man heeft een hersentumor, eigen zaak gehad en die hebben ze weg moeten doen omdat hij niet meer mee kon helpen in de winkel dus we hebben het vermoeden dat ze daar ook een flinke onkosten post hebben..
winst is ook van plaats 80.000 schuld of "maar" 50.000. Dat is toch bijna een compleet modaal inkomen.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat is niet 'verboden' hoor.
Maar het feit dat de bank het huis executoriaal wil laten veilen zegt mij toch dat de verkoper in de zware financiele sh*t zit, want dat gebeurt niet zomaar. Winst zal er dus niet bij zijn...
Nee, ik bedoel meer dat het dan voor beide partijen goed isquote:Op zondag 23 juni 2013 14:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat is niet 'verboden' hoor.
Maar het feit dat de bank het huis executoriaal wil laten veilen zegt mij toch dat de verkoper in de zware financiele sh*t zit, want dat gebeurt niet zomaar. Winst zal er dus niet bij zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |