abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128146746
Iedereen heeft in zijn leven weleens gevlogen,of je nu een kind van 5 was ( of misschien zelfs een baby) of een tiener en later volwassen persoon. Iedereen herkent de spanning voor het eerst op een vliegveld aankomen,de controle laten welgevallen en uiteindelijk de wandeling naar het vliegtuig maken en je eerste rare gevoel in je buik wanneer het toestel opstijgt en je oren dichtklappen.

(rechtsachter)

Laat dit het begin zijn van een topicreeks waar een ieder zijn of haar eerste of laatste vliegtuigervaring deelt. Hierboven en hieronder twee van de eerste vliegtuigen waar ik ooit het plezier dat vliegen heet heb ontdekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 13:23:14 ]
pi_128146921
Ik kan mijn eerste ervaring niet herinneren, weet ook niet meer op welke leeftijd het was of waar we heen gingen.

Ik vond het om eerlijk te zijn niet heel speciaal ofzo... het opstijgen was een apart gevoel maar voor de rest is het lang wachten.
pi_128147036
quote:
Iedereen heeft in zijn leven weleens gevlogen,of je nu een kind van 5 was ( of misschien zelfs een baby) of een tiener en later volwassen persoon.
Nee hoor, heb nog nooit gevlogen
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
  zondag 23 juni 2013 @ 13:39:26 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_128147361
De aller eerste keer moest ik vliegen voor mn werk. Alles was geregeld en we vlogen dus business class. Ik hoorde van iedereen verhalen over geen beenruimte, smerig voer en ellelange wachttijden etc.

wij zaten dus in de VIP maximaal aan alle drankjes die je wensen kon. en in t vliegtuig grote stoelen, champagne etc etc.

ik snapte er geen reet van. totdat ik met vrienden op vakantie ging :') jezus wat was dat een afknapper _O-
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  zondag 23 juni 2013 @ 13:41:24 #5
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_128147415
Eerste vlucht was op schoolreisje naar Barcelona, heb twee dagen met dichte oren gezeten.
De jaren daarna veel gevlogen +40 vluchten denk ik, met de laatste vlucht naar Cambodja met een speciale ervaring op het vliegveld om je paspoort en Visa door 15 personen van hand tot hand te zien gaan voor de controle :)
  zondag 23 juni 2013 @ 13:47:33 #6
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_128147650
Ik ben een jaar of 10 geleden nog in het WTC geland. :D
pi_128148364
Mijn eerste vlucht was naar londen, was toen 13 ofzo. Waren net terroristische aanslagen geweest ofzo en het was eerst al niet eens zeker of onze vakantie wel door kon gaan. In londen aangekomen, overal zwaar bewapende beveiliging wat best veel indruk op mij maakt.
Toen moesten wij door van die poortjes heen, maar ik had geen zin om mijn zakken leeg te maken.
Alarm ging af en ik moest gefouilleerd worden. Werd gedaan en ik mocht weer door lopen, terwijl ik al mijn zakken vol had met snoep en geld en sleutels enzo had die man niet eens gevoelt :')

Wat een kut beveiliging :P
pi_128148778
Mijn eerste keer vliegen was toen ik een jaar of 8 was, naar Londen. Vond het toen wel spannend.
Verveel me tegenwoordig wel altijd enorm in het vliegtuig, zeker bij lange vluchten.
pi_128149374
Mijn eerste vlucht was meteen een lange van Amsterdam naar New York (Newark) met Continental in een 767. Het vliegen zelf vond ik niet zo spannend, omdat ik op tv ook al wel vaak programma's over vliegen heb gekeken en op de computer ook vaak flight simulator heb gespeeld. Dus wist wel wat me ongeveer te wachten stond (opstijgen, turbulentie) ;)

Alleen dingen als douane/security/inchecken/boarden etc. leek me heel ingewikkeld, maar viel uiteindelijk nogal mee. Werd alleen in Newark bij immigration wel meegenomen voor extra controle :')
pi_128152312
Voor mijn 1e bewuste vlucht en tevens ook de enigste moesten we door een metaaldetector.
Piepen als een gek want ik had mijn zakmes nog in mijn broekzak zitten. Dom natuurlijk maar was automatisme omdat ik die dagelijks echt nodig had voor mijn werk.
Eerst wouden ze'm in beslag nemen waar ik op zich wel begrip voor zou hebben.
Uiteindelijk mocht ik gewoon met zakmes en al het vliegtuig in.
Dit was uiteraard wel vóór de aanslagen op WTC, zal vandaag de dag wel niet meer lukken. :N
  zondag 23 juni 2013 @ 15:53:39 #11
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_128153416
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:26 schreef vannelle het volgende:
Voor mijn 1e bewuste vlucht en tevens ook de enigste moesten we door een metaaldetector.
Piepen als een gek want ik had mijn zakmes nog in mijn broekzak zitten. Dom natuurlijk maar was automatisme omdat ik die dagelijks echt nodig had voor mijn werk.
Eerst wouden ze'm in beslag nemen waar ik op zich wel begrip voor zou hebben.
Uiteindelijk mocht ik gewoon met zakmes en al het vliegtuig in.
Dit was uiteraard wel vóór de aanslagen op WTC, zal vandaag de dag wel niet meer lukken. :N
ik moest vorig jaar in een tussenstop op abu dabhi mn zippo inleveren. kostte me +/- 50 euro om m terug naar huis te sturen (heb dat ding al 15+ jaar). op schiphol was t geen probleem.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  zondag 23 juni 2013 @ 15:55:30 #12
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128153495
quote:
99s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:47 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik ben een jaar of 10 geleden nog in het WTC geland. :D
ONZ/
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_128155462
Dat was afgelopen november, met Ryanair van Warschau naar Eindhoven. Was 17 en helemaal alleen dus vond het best wel spannend. Bij de beveiliging werd ik eruitgehaald om te worden gefouilleerd. :{ Toen het bijna tijd was om te boarden en de gate nog niet was omgeroepen toch maar eens op het bord kijken, bleek dat er een heleboel vluchten waren geannuleerd en vertraagd vanwege dichte mist, dus ik zag de bui al hangen. :')

Uiteindelijk nog voor de geplande aankomsttijd aangekomen en op het vliegveld wilde ik direct naar buiten lopen, hoorde ik ineens m'n moeder roepen, die me onverwachts kwam ophalen. ^O^

Het landen vond ik overigens wel heftig, piloot ging vol in de remmen waardoor je bijna uit je stoel schoot, schijnt normaal te zijn bij Ryanair omdat dat sneller is? *)
  FOK!fotograaf zondag 23 juni 2013 @ 17:44:39 #14
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128157130
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:45 schreef Facepalm het volgende:

Het landen vond ik overigens wel heftig, piloot ging vol in de remmen waardoor je bijna uit je stoel schoot, schijnt normaal te zijn bij Ryanair omdat dat sneller is? *)
Met Transavia op Rotterdam ook gehad, gingen ook vol in de ankers, straalomkeerders erop. Maar dat komt geloof ik door de korte baan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 23 juni 2013 @ 18:03:12 #15
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_128157684
Mijn eerste vlucht die ik mij kan herinneren was in een Cessna 172. Paar rondjes over Utrecht met iemand die zijn vlieguren moest halen. Opstijgen op de grasbaan bij Hilversum, al stuiterend en schuddend snelheid maken.
pi_128161648
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Met Transavia op Rotterdam ook gehad, gingen ook vol in de ankers, straalomkeerders erop. Maar dat komt geloof ik door de korte baan.
ik ga over een paar weken ook voor het eerst met Ryanair vliegen. Die verhalen over hard remmen idd ook gelezen, maar aan de andere kant vliegen ze volgens mij vnl. op kleine vliegvelden (ik ga van Eelde naar Girona), dus dan heb je al snel korte banen.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:13:39 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_128166345
Mijn eerste vlucht was in 2003 volgens mij, met Onur Air :')

Meteen 8 uur vertraging, rook uit het ventilatiesysteem en onverstaanbaar personeel. Goede vuurdoop dus :X
  zondag 23 juni 2013 @ 21:21:46 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_128166888
Meest hachelijke vlucht vorig jaar met Polet Airlines, een vluchtje van Moskou naar Voronesz in een Saab 2000. Dat ding maakt zóveel herrie en leek aan alle kanten uit elkaar te flikkeren. ;(

Grootste bazenvlucht was Riyaad - Dubai - Dusseldorf met Emirates in de business class van een 777-800ER 8-)

Leegste vlucht was van Nairobi naar Mombasa. 4 of 5 man in een ATR turboprop voor 50 personen _O-

Waarom typ ik dit? Geen idee :')

[ Bericht 8% gewijzigd door leolinedance op 23-06-2013 21:28:33 ]
pi_128169599
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:21 schreef leolinedance het volgende:
Meest hachelijke vlucht vorig jaar met Polet Airlines, een vluchtje van Moskou naar Voronesz in een Saab 2000. Dat ding maakt zóveel herrie en leek aan alle kanten uit elkaar te flikkeren. ;(

Grootste bazenvlucht was Riyaad - Dubai - Dusseldorf met Emirates in de business class van een 777-800ER 8-)

Leegste vlucht was van Nairobi naar Mombasa. 4 of 5 man in een ATR turboprop voor 50 personen _O-

Waarom typ ik dit? Geen idee :')
:9~ :9~
Trotse Twentenaar
pi_128177184
Mijn eerste vlucht was nog maar een paar jaar terug. Ik was altijd doodsbang voor vliegtuigen, maar ja, je wil toch wat van de wereld zien.

Het was meteen een idioot lange reis: van Amsterdam naar Londen, daarna naar New York om vervolgens in San Diego te eindigen. In totaal meer dan 31 uur onderweg geweest en geen oog dicht gedaan. Het vliegen viel uiteindelijk wel mee, het was vooral heel erg lang, saai en oncomfortabel. Alsof je in een krappe bus zit met vleugels. En het overstappen was verschrikkelijk langdradig, vooral toen we New York binnenkwamen.
Op de terugweg van San Diego naar Chicago, daarna naar Londen en toen weer naar Amsterdam. Ook weer zo'n lange reis...

Het eten aan boord vond ik trouwens reuze meevallen. Maar dat kan ook komen, omdat je op een gegeven moment helemaal uitgeput en uitgedroogd bent. Dan eet je eigenlijk alles wel.
pi_128313045
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:30 schreef Bombvis het volgende:

Nee hoor, heb nog nooit gevlogen
Misschien wordt het dan eens tijd dat je je zolderkamer verlaat en de wijde wereld leert kennen door je onder de mensen te begeven?

Of alleen maar busreizen gemaakt?
(of ben je zo een cruise liefhebber?)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2013 10:32:46 ]
  donderdag 27 juni 2013 @ 12:31:26 #22
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_128317400
Mijn eerste vlucht was een rondvlucht boven Nederland. Volgens mij was dat met Martinair. Niet zo heel schokkend dus.

Wel heb ik de laatste landing van de Concorde op Schiphol mogen aanschouwen vanaf de laagste verkeerstoren. Daarna heb ik er ook nog onder gestaan :7 Was iets met een oom die op Schiphol werkte...toen konden zulke dingen nog...
pi_128318957
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Misschien wordt het dan eens tijd dat je je zolderkamer verlaat en de wijde wereld leert kennen door je onder de mensen te begeven?

Of alleen maar busreizen gemaakt?
(of ben je zo een cruise liefhebber?)

Geen denken aan, waarom de wereld in als m'n zolderkamer lekker warm is. Ik begeef mij natuurlijk wel eens onder mensen, maar ik ga toch zeker niet naar het buitenland, lijk wel gek. Maar even serieus, nope nooit vliegen, bussen of cruisen gedaan
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
pi_128324239
Mijn eerste vlucht is dik 20 jaar geleden, in een Schleicher ASK-13 (vermoed ik). Het oplieren vond ik doodeng, vooral die harde knal als de kabel los schiet, maar daarna is het tof.
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:00:31 #25
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_128325440
De allereerste keer toen ik mocht vliegen, was ik 5. Ik was toen helemaal gek van vliegtuigen, en wilde later stewardess worden. Ik had ook een stewardessenuniform aan, in het rood. Toen we opgestegen waren mocht ik meehelpen. 7.gif
Kaleidoscopiklimax
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')