abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128705681
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:53 schreef vladesk het volgende:

[..]

Minder naar pallywood kijken
Nederlandse documentaires gemaakt door joden en soms mij zelfs aanbevolen door joodse gesprekspartners hier.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128705854
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:58 schreef vladesk het volgende:

[..]

Heb ik net even opgezocht

Het voorstel van de Commissie-Peel werd door de Arabieren, met uitzondering van koning Abdoellah I van Jordanië, grotendeels afgewezen. Aan Joodse zijde waren de meningen verdeeld. De Britse regering zette het plan niet door. In 1939 kwam de Britse regering met een nieuw voorstel: het MacDonald White Paper.

Gelieve geen leugens te verspreiden.
De joden waren het er dus niet mee eens, zoals Peunage al zegt. En de Arabieren hebben toen niet op eigen houtje een staat gesticht. Toch?
Peunage verspreidt geen leugens, hij vertelt de waarheid.
quote:
[..]

Hoor jij dan in de pers vaak dingen over de bezetting van Turkije, Marokko of China? Amper
Nee. Want daarover bestaat geen selectieve verontwaardiging. Er zijn in Nederland geen halve zolen die de bezetting van Marokko of China verdedigen. Wel allerlei idioten die meteen antisemiet gaan roepen als je tegen de bezetting van de westelijke Jordaanoever en het afknijpen van Gaza bent.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128706277
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:58 schreef vladesk het volgende:

[..]

Heb ik net even opgezocht

Het voorstel van de Commissie-Peel werd door de Arabieren, met uitzondering van koning Abdoellah I van Jordanië, grotendeels afgewezen. Aan Joodse zijde waren de meningen verdeeld. De Britse regering zette het plan niet door. In 1939 kwam de Britse regering met een nieuw voorstel: het MacDonald White Paper.

Gelieve geen leugens te verspreiden.
whut? Welke leugens verspreid ik dan? De Joden gingen NIET akkoord met het plan, ondanks dat de meningen verdeeld waren. Dat plan was WEL gunstiger voor de Arabieren in vergelijking met het plan 1947. Er werd ook GEEN Arabische staat gesticht in 1939. Dus wat is precies de leugen?

quote:
Hoor jij dan in de pers vaak dingen over de bezetting van Turkije, Marokko of China? Amper
Nogmaals, wat heeft dit hier nou weer mee te maken? Als ik een Turk, Marokkaan of Chinees/Tibetaan was zou ik er meer over gehoord hebben en zou het mij meer interesseren. Maar dat ik niet zoveel van die conflicten af weet betekent niet dat er geen bezetting of onderdrukking is in die gebieden.

Dus wat wil je nu precies zeggen? Dat er ergens anders ook bezetting/onderdrukking is, dus wat Israël doet is goed? Weet je dat je daar hele gevaarlijke dingen van kunt maken? Een zieke geest zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de holocaust eigen wel ok is als je het vergelijkt met gebeurtenis X(vernietiging van Baghdad/Merv door de Mongolen, iedereen gedood) in de geschiedenis.
pi_128706348
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:42 schreef vladesk het volgende:

Kijk, dit is mijn favoriete Israëlische politicus. In dit filmpje bespreekt hij de toekomstige Israëlische grenzen. Held!
En dan te denken dat de Palestijnen dergelijke plannen kunnen accepteren.
In het begin heeft hij gelijk: het leven is niet altijd eerlijk of makkelijk. Maar dan ontspoort hij.

Ongelooflijk. Hij accepteert niet dat iemand zijn kinderen eventueel zou kunnen bedreigen (voorstelbaar) maar hij wil wel de macht en het recht om kinderen van andere daadwerkelijk te bedreigen.
Ik snap werkelijk niet dat iemand zo'n plan kan presenteren en dan denken dat het geaccepteerd zal worden.
Nou ja, hij heeft voorlopig nog de macht achter zich.
pi_128706703
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:42 schreef vladesk het volgende:

Kijk, dit is mijn favoriete Israëlische politicus. In dit filmpje bespreekt hij de toekomstige Israëlische grenzen. Held!
2 belangrijke punten die mij direct opvallen.

- Geen terugkeer van de 6 miljoen Palestijnse vluchtelingen. Onacceptabel.
- Joden die willens en wetens illegaal op Palestijns gebied(wat hij Judea en Samaria noemt) zijn gaan wonen mogen niet hun huizen uit gezet worden. Onacceptabel

Elk punt op zich is al onacceptabel, maar die 2 punten bij elkaar tonen aan hoe belachelijk zijn plan wel niet is. Het komt eigenlijk neer op nog meer graaien van Israël, maar dan als onderdeel van een plan en volkomen legaal.
pi_128706708
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

whut? Welke leugens verspreid ik dan? De Joden gingen NIET akkoord met het plan, ondanks dat de meningen verdeeld waren. Dat plan was WEL gunstiger voor de Arabieren in vergelijking met het plan 1947. Er werd ook GEEN Arabische staat gesticht in 1939. Dus wat is precies de leugen?

[..]

Nogmaals, wat heeft dit hier nou weer mee te maken? Als ik een Turk, Marokkaan of Chinees/Tibetaan was zou ik er meer over gehoord hebben en zou het mij meer interesseren. Maar dat ik niet zoveel van die conflicten af weet betekent niet dat er geen bezetting of onderdrukking is in die gebieden.

Dus wat wil je nu precies zeggen? Dat er ergens anders ook bezetting/onderdrukking is, dus wat Israël doet is goed? Weet je dat je daar hele gevaarlijke dingen van kunt maken? Een zieke geest zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de holocaust eigen wel ok is als je het vergelijkt met gebeurtenis X(vernietiging van Baghdad/Merv door de Mongolen, iedereen gedood) in de geschiedenis.
Hmmzz, weer wat geleerd.

"Iraq in 1258 was very different from present day Iraq. Its agriculture was supported by canal networks thousands of years old. Baghdad was one of the most brilliant intellectual centers in the world. The Mongol destruction of Baghdad was a psychological blow from which Islam never recovered. Already Islam was turning inward, becoming more suspicious of conflicts between faith and reason and more conservative. With the sack of Baghdad, the intellectual flowering of Islam was snuffed out. Imagining the Athens of Pericles and Aristotle obliterated by a nuclear weapon begins to suggest the enormity of the blow. The Mongols filled in the irrigation canals and left Iraq too depopulated to restore them."
http://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Baghdad_%281258%29

Turken en mongolen :r :r :r
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128706768
Overigens Vladeask als je Siberië te koud vindt, kun je nog altijd terecht in Suriname. De plannen lagen immers klaar. :P

(Of Madagascar)
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128706885
Ik kom weer een beetje herrie trappen. Mensen kunnen blijven discussieren, maar a is a en b is b en wie blank is hoort niet in het Midden Oosten thuis. Terug naar Amerika en Europa en laat het midden oosten achter voor de Arabieren.
pi_128707128
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:11 schreef gembird het volgende:
Ik kom weer een beetje herrie trappen. Mensen kunnen blijven discussieren, maar a is a en b is b en wie blank is hoort niet in het Midden Oosten thuis. Terug naar Amerika en Europa en laat het midden oosten achter voor de Arabieren.
En alle Arabieren uit Europa en Amerika dan ook terug sturen naar arabische landen? Dat zou mooi zijn. Hoeven joden ook Nederland en/of europa nier meer te verlaten want dan zal je hier een hoop minder anti-semitisme tegenkomen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_128707143
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:11 schreef gembird het volgende:
Joden zijn genetisch zeer verwant aan de Palestijnen. Dus horen ze in het Midden-Oosten thuis, in die zandbak.
Overigens horen blanken natuurlijk ook niet in Amerika thuis.
En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika. Zal een beetje druk worden.
pi_128707218
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:16 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

En alle Arabieren uit Europa en Amerika dan ook terug sturen naar arabische landen? Dat zou mooi zijn. Hoeven joden ook Nederland en/of europa nier meer te verlaten want dan zal je hier een hoop minder anti-semitisme tegenkomen.
Verschil is dat Arabieren in Europa en Amerika geen eigen staat hebben gesticht en land afgepakt op basis van een religieus boek. Als Arabieren dat ook doen/deden is jouw opmerking volledig terecht.
pi_128707284
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Verschil is dat Arabieren in Europa en Amerika geen eigen staat hebben gesticht en land afgepakt op basis van een religieus boek. Als Arabieren dat ook doen/deden is jouw opmerking volledig terecht.
Kwestie van tijd en dan heet europa, Eurabia.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_128707337
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Joden zijn genetisch zeer verwant aan de Palestijnen. Dus horen ze in het Midden-Oosten thuis, in die zandbak.
Overigens horen blanken natuurlijk ook niet in Amerika thuis.
En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika. Zal een beetje druk worden.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:16 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Op het moment dat Arabieren gebieden in Europa opeisen en roepen dat hier hun oorsprong ligt dan sporen zij niet helemaal dus het is ook raar om blanke joden in Israel te zien die gewoon uit Hongarije of Amerika komen en die dan roepen dat de Palestijnen weg moeten.

Ik zei 's middags ook al dat het raar is dat neo nazis joden in Israel in elkaar trappen. Je kunt het racisme niet uit deze Europese nazis krijgen ook al stuur je ze onder zionistische wetgeving naar Israel. Het blijven racisten die daar niks te zoeken hebben en beter af zijn in Europa.
pi_128707341
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:20 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Kwestie van tijd en dan heet europa, Eurabia.
Dat valt echt heel erg mee. Zoveel Arabieren zijn er helemaal niet in Europa. Misschien verwar je Arabieren met Moslims?
pi_128707419
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat valt echt heel erg mee. Zoveel Arabieren zijn er helemaal niet in Europa. Misschien verwar je Arabieren met Moslims?
Dan nog. Pakweg 5 % moslims, althans in Nederland.
pi_128707642
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan nog. Pakweg 5 % moslims, althans in Nederland.
Ja, nog steeds heel weinig. Maar wel meer dan het aantal Arabieren. Maar de meeste mensen kunnen niet eens het onderscheid maken tussen Arabieren en Moslims, en dan krijg je heel snel termen als Eurabië.
pi_128707682
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja, nog steeds heel weinig. Maar wel meer dan het aantal Arabieren. Maar de meeste mensen kunnen niet eens het onderscheid maken tussen Arabieren en Moslims, en dan krijg je heel snel termen als Eurabië.
Ongeveer evenveel als joden in Palestina rond 1900. En je hebt gezien wat daar van kan komen. Nog geen 50 jaar later nemen ze meer dan de helft van het grondgebied over.
pi_128707980
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ongeveer evenveel als joden in Palestina rond 1900. En je hebt gezien wat daar van kan komen. Nog geen 50 jaar later nemen ze meer dan de helft van het grondgebied over.
Griezelig veel overeenkomsten inderdaad. Inclusief guerilla bewegingen/'straatteroristen'. Haj Amin al-husseini/ Haj Wilders.
pi_128708235
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Griezelig veel overeenkomsten inderdaad. Inclusief guerilla bewegingen/'straatteroristen'. Haj Amin al-husseini/ Haj Wilders.
Met de EU als vreemde overheerser.
En uiteraard de drijvende kracht om hier een islamitische staat te stichten. Verjaagd door de vervolging in andere delen van de wereld en met als motief dat hun god dit werelddeel beloofd heeft aan de gelovigen. Dat ze terugkomen naar hun thuisland en het recht hebben om wie daar nu ook woont opzij te schuiven en te verjagen, desnoods door ze te doden.
pi_128708855
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De joden waren het er dus niet mee eens, zoals Peunage al zegt. En de Arabieren hebben toen niet op eigen houtje een staat gesticht. Toch?

Peunage verspreidt geen leugens, hij vertelt de waarheid.

0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

De Arabieren aanvaarden dat plan niet omdat het zeer ongunstig voor ze was. In 1937 was er ook een plan dat veel gunstiger was voor de Arabieren. De Joden gingen daar niet mee akkoord, toen hebben de Arabieren ook niet zomaar uit zichzelf een Arabische staat gesticht, of wel? Dat is waar het om gaat.
Peunage insinueert dat het plan van '37 wel goed was voor de Arabieren, maar dat de Joden weigerden. Terwijl we zagen dat het net andersom was, de arabieren weigerden en de joden waren verdeeld.

Maar eigenlijk doet dit plan er helemaal niet toe want zelfs al gingen de joden akkoord was het toch oorlog net zoals in '48 dus ik begrijp niet waar dit hierbij betrokken wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')