Waarom, tsja, waarschijnlijk omdat ze zich meer als een coherente groep beschouwen en waaruit een perspectief voorkomt dat je alleen voor of tegen ze kan zijn, tegen een van hun, is tegen hun allemaal vervolgens. Ik ken die moslims en Arabieren, op wat Christelijke Arabieren na, verder niet maar wie weet.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waar die behoefte vandaan komt dat er moslims of Arabieren 'vóór' Israël moeten zijn. Waarom?
Ik ben vóór een joodse staat, maar tegen Israël in haar huidige vorm. En om je vraag te beantwoorden, ja ik ken Arabieren en moslims die voor Israël zijn.
Voor sommige moslims is het een religieus conflict, dat heb ik niet ontkend. Maar voor Arabieren is het een Arabische zaak.
Dat was er wel als er vervolgingen tegen Joden waren, maar zo lang de Joden een 'onderdanige positie' accepteerde, ging het er iets beter dan toen in andere gebieden in die tijd. Toch niet geheel wenselijk lijkt mij althans om zo te moeten leven in het Midden-Oosten. Wat nu Israel is werd dus toentertijd gezien als een van de weinige plekken waar ze wel onder gelijke en waardige omstandigheden konden leven. Zeker afgezet tegen hoe Joden elders werden behandeld is dat toch best wel goed te begrijpen.quote:Nogmaals, ik heb helemaal niet gezegd dat er helemaal geen geweld was tegen Joden vóór de massaverhuizing uit Europa. Dat zou best wel dom zijn namelijk. Ik zeg dat er niet meer geweld was dan normaal. We hebben het niet over 2013. We hebben het over hele andere tijden waar geweld vaker voor kwam en normaal was.
Maar waarom emigreerden er zulke grote aantallen naar een een plek waar ze 'vernederende' posities moesten innemen? Dat is niet echt heel slim.
http://nos.nl/artikel/521(...)spionnen-israel.htmlquote:De Palestijnse beweging Hamas heeft twee Palestijnen geëxecuteerd vanwege spionage voor Israël.
De mannen zijn opgehangen. Volgens Hamas hebben zij informatie over Hamas-leden en wapendepots doorgespeeld aan Israël.
'In strijd met wet'
Hamas weigert Israël te erkennen als legitieme staat en zegt dat de executies zijn bedoeld als ontmoediging voor andere Palestijnen in Gaza.
Mensenrechtenactivisten zeggen dat de terechtstellingen in strijd zijn met de Palestijnse wet. Verdenkingen van spionage-activiteiten moeten worden voorgelegd aan de Palestijnse president Mahmoud Abbas. Maar Hamas erkent Abbas niet als staatshoofd.
De politieke tak van Hamas heeft sinds 2007 een eigen regering in de Gazastrook. Fatah, de partij van Abbas, bepaalt het beleid op de Westelijke Jordaanoever.
Dit gebeurt dus wanneer je een reactie van mij quote en uit context rukt. Dat is helemaal niet waar het over ging en is ook niet wat ik zeg.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:07 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Dus dan moeten ze dat maar voor lief nemen?
Nee, ik keur terreuracties helemaal niet goed. Ik weet ook niet hoe je hier bij komt want het gaat al heel lang niet meer over terreuracties in dit topic. Maar de terreuracties zijn inderdaad het gevolg van de staat Israël.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:25 schreef Skillsy het volgende:
Nee hoor, want ik bied ook steun aan het Palestijnse volk en tevens het joodse volk. Daarom is het (voor mij) erg moeilijk dit conflict
Ik ben tegen terreur van wiens kant het ook komt
Jij en andere pro-Palestijnen bieden alleen steun voor de Palestijnen , je keurt de terreuracties goed en de terreuracties van Israel af. Immers, de terreur is volgens jou en mede pro palestijnse westelingen het gevolg van de staat Israel.Je hebt dus een gekleurde bril zoals DeParo eerder schreef.
Dat is dan een verkeerde conclusie. Ze kwamen uit Europa, dus het zijn Europese Joden. Heel simpel. Als ze uit Ethiopië kwamen waren het Ethiopische Joden. Maar ze kwamen uit Europa, dus Europeanen en Europese Joden. Maar het is ook om aan te geven over welke Joden ik het heb, de lokale Joden die al heel lang in dat gebied leven, of de Europeanen die na honderden in Europa te hebben geleefd naar dat gebied emigreerden.quote:Ja, maar waarom noem je het Europeanen? Dat vraag ik me dan af. Ik denk dat volgens jou joden uit Marokko meer kans hebben, en iemand uit Europa niet? Dat is mijn conclusie uit jouw posts namelijk
Maakt het uit waar ze vandaan komen? Al was het van Mars ,het is toch irrelevant?
Jij ziet een Jood als een Jood, maar het is niet voor iedereen zo. Jij weet best dat Arabische Joden heel anders zijn dan Joden uit Europa. En dat die laatstgenoemde wel eens op de eerste neerkijken. Maar goed, de context hier was dat jij zei dat AL die Joden naar Israël gingen. Nee, de Europeanen gingen eerst naar het gebied wat Palestina heette, en nadat ze er een land gesticht hadden haalden ze andere Joden er heen.quote:Begin je weer, een jood is een jood, ongeacht waar die vandaan komt! Dat is mijn punt. Er wonen joden van hoeveel nationaliteiten in Israel? 160?
En wat is onduidelijk? Dat de europese joden naar het beloofde land toe gingen of ook Afrikaanse /en Aziatische joden (al dan niet later) naar Israel kwamen?
Wees een duidelijker...
Ik weet het antwoord niet. Jij blijkbaar wel, dus vertel maar.quote:Waaom stel je de vraag?Ik dacht je bekend was met de geschiedenis? Waarom stel je dan die vraag?(Waarom joden naar dat specifiek land vertrekken)
En waarom weet je het antwoord niet?
Een beetje overdreven. Ik denk dat je miljoen bedoelt? Maar goed, die verspreiding van Arabieren valt echt heel erg mee hoor. In ieder geval niet zo groot als die van de Joden. Maar aangezien wij in het Palestina en Israël topic zitten mag je er gerust van uit gaan dat ik de Arabieren bedoel die in dat gebied wonen en woonden.quote:Nee hoor, maar omdat er meer dan (?) 150 miljard Arabieren zijn ,verspreid over een enorme continent(en) vroeg ik me af wat je bedoelde met 'Arabieren' omdat je hierin (alweer) niet duidelijk was.
Ik ben volgens mij vrij duidelijk is wat ik zeg. Ik heb helemaal niet gezegd dat er geen geweld was, jij gaat daar meteen van uit.quote:Woef, of jij moet gewoon duidelijk schrijven .En het heilige land is langer dan het conflict tussen joden en Arabieren.Dus als je gewoon duidelijk bent in eerste instantie hoef je ook niet zo op je pik getrapt te zijn als iemand je niet goed begrijpt
Voor jou maakt het niet uit maar voor anderen wel. Jij moet niet in zo’n discussie dingen gaan bekijken vanuit het standpunt van de Tora of het oude testament. Want voor jou betekent het misschien veel, voor anderen niet. Voor mij niet, voor de meeste Arabieren niet.quote:Beetje FAIL ,want het gaat om joden, ongeacht waar ze vandaan komen. De joden zijn in diaspora omdat ze gestraft werden door G'd.Vandaar dat ze overal zitten
En als jij geen arabier /Palestijn bent uit dat gebied dan gaat het gewoon niet over jou .Toch??
En ja dat klopt dat er praktisch alleen maar joden uit Europa kwamen maar jij moet toch ook de reden weten waarom??? Toch niet zo goed geinformeerd?
Ik ken Arabieren die vóór Israël(voornamelijk omdat ze niet zo van Palestijnen houden) zijn, ik ken Arabieren die tégen zijn, ik ken Arabieren wie het niks kan schelen, etc. Ik ken dan ook veel meer Arabieren dan jou denk ik, dus dat telt ook mee. Overigens zijn alle Christelijke Arabieren die ik ken tégen Israël. Toevallig een kapper waar ik heen ga is een Christelijke Palestijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:25 schreef DeParo het volgende:
Waarom, tsja, waarschijnlijk omdat ze zich meer als een coherente groep beschouwen en waaruit een perspectief voorkomt dat je alleen voor of tegen ze kan zijn, tegen een van hun, is tegen hun allemaal vervolgens. Ik ken die moslims en Arabieren, op wat Christelijke Arabieren na, verder niet maar wie weet.
Welke vervolgingen bedoel jij? En wat is die onderdanige positie precies? Dat ze Jizya moesten betalen bijvoorbeeld?quote:Dat was er wel als er vervolgingen tegen Joden waren, maar zo lang de Joden een 'onderdanige positie' accepteerde, ging het er iets beter dan toen in andere gebieden in die tijd. Toch niet geheel wenselijk lijkt mij althans om zo te moeten leven in het Midden-Oosten. Wat nu Israel is werd dus toentertijd gezien als een van de weinige plekken waar ze wel onder gelijke en waardige omstandigheden konden leven. Zeker afgezet tegen hoe Joden elders werden behandeld is dat toch best wel goed te begrijpen.
Denk je dat? Of is het een feit? Bronnen?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:29 schreef Peunage het volgende:
Maar de terreuracties zijn inderdaad het gevolg van de staat Israël.
Neuh , vanaf circa 1880 trokken tienduizenden Joodse migranten uit met name Oost-Europa maar ook uit Jemen naar Palestinaquote:Dat is dan een verkeerde conclusie. Ze kwamen uit Europa, dus het zijn Europese Joden. Heel simpel. Als ze uit Ethiopië kwamen waren het Ethiopische Joden. Maar ze kwamen uit Europa, dus Europeanen en Europese Joden. Maar het is ook om aan te geven over welke Joden ik het heb, de lokale Joden die al heel lang in dat gebied leven, of de Europeanen die na honderden in Europa te hebben geleefd naar dat gebied emigreerden.
Neen, voor mensen die geen kennis hebben van het jodendom en jood zijn, weten dat inderdaad niet. Een jood is een jood ongeacht waar hij/zij vandaan komt.quote:Jij ziet een Jood als een Jood, maar het is niet voor iedereen zo.
Echt waar???quote:Jij weet best dat Arabische Joden heel anders zijn dan Joden uit Europa.
eens. Destijds niet denk ik.quote:En dat die laatstgenoemde wel eens op de eerste neerkijken.
Neen niet allemaal uit Europa Peunagequote:Maar goed, de context hier was dat jij zei dat AL die Joden naar Israël gingen. Nee, de Europeanen gingen eerst naar het gebied wat Palestina heette, en nadat ze er een land gesticht hadden haalden ze andere Joden er heen.
Je weet niet waarom joden perse naar dat land willen gaan?quote:ik weet het antwoord niet. Jij blijkbaar wel, dus vertel maar.
Ja fouten maken is menselijkquote:Een beetje overdreven. Ik denk dat je miljoen bedoelt?
Ik houd niet van vergelijkingen.quote:Maar goed, die verspreiding van Arabieren valt echt heel erg mee hoor. In ieder geval niet zo groot als die van de Joden.
Vanwege de nieuw ontstane welvaart komen er ook veel nieuwe Arabieren wonen. De meesten komen uit de omringende landen: Syrië, Egypte, Libanon. Maar ook vestigen zich er grote groepen Europese moslims, o.a. uit Bosnië.quote:Maar aangezien wij in het Palestina en Israël topic zitten mag je er gerust van uit gaan dat ik de Arabieren bedoel die in dat gebied wonen en woonden.
Je bent NU vrij duidelijk ja. Het is klaar , het was een misscommunicatiequote:Ik ben volgens mij vrij duidelijk is wat ik zeg. Ik heb helemaal niet gezegd dat er geen geweld was, jij gaat daar meteen van uit.
Je hebt echt geen kaas gegeten van het jodendom is het wel?quote:Voor jou maakt het niet uit maar voor anderen wel. Jij moet niet in zo’n discussie dingen gaan bekijken vanuit het standpunt van de Tora of het oude testament. Want voor jou betekent het misschien veel, voor anderen niet. Voor mij niet, voor de meeste Arabieren niet.
Ja en er woonden ook al joden te samen met vroege Christenen voordat de invasie van de Islam kwam ,die in de 7e eeuw de gehele joodse christelijke sekte verdreef.Dus wat is je punt? Dat Arabieren vriendelijker zijn?quote:Voor de Arabieren die rond 1880 in het gebied Palestina woonden maakte het wel uit. Want je had Joden die daar al honderden jaren samen met de Arabieren leefden.
Ben je weleens in Israel geweest? de helft van de buschaffeurs daar zijn Arabieren.quote:En dan had je nog Europese Joden die naar dat gebied kwamen, en die waren niet van plan om met de Arabieren samen te leven, maar koste wat het koste een land te stichten.
Mijn excuses.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit gebeurt dus wanneer je een reactie van mij quote en uit context rukt. Dat is helemaal niet waar het over ging en is ook niet wat ik zeg.
Dat is wel een goeie voor het volgende topic. Maar over welke staat hbben we het dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:48 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik las: ''de coolste staat'' in de TT![]()
Weet jij hoe Joden en andere minderheidsgroepen werden behandeldin het Ottomaans rijk?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit gebeurt dus wanneer je een reactie van mij quote en uit context rukt. Dat is helemaal niet waar het over ging en is ook niet wat ik zeg.
[..]
Nee, ik keur terreuracties helemaal niet goed. Ik weet ook niet hoe je hier bij komt want het gaat al heel lang niet meer over terreuracties in dit topic. Maar de terreuracties zijn inderdaad het gevolg van de staat Israël.
[..]
Dat is dan een verkeerde conclusie. Ze kwamen uit Europa, dus het zijn Europese Joden. Heel simpel. Als ze uit Ethiopië kwamen waren het Ethiopische Joden. Maar ze kwamen uit Europa, dus Europeanen en Europese Joden. Maar het is ook om aan te geven over welke Joden ik het heb, de lokale Joden die al heel lang in dat gebied leven, of de Europeanen die na honderden in Europa te hebben geleefd naar dat gebied emigreerden.
[..]
Jij ziet een Jood als een Jood, maar het is niet voor iedereen zo. Jij weet best dat Arabische Joden heel anders zijn dan Joden uit Europa. En dat die laatstgenoemde wel eens op de eerste neerkijken. Maar goed, de context hier was dat jij zei dat AL die Joden naar Israël gingen. Nee, de Europeanen gingen eerst naar het gebied wat Palestina heette, en nadat ze er een land gesticht hadden haalden ze andere Joden er heen.
[..]
Ik weet het antwoord niet. Jij blijkbaar wel, dus vertel maar.
[..]
Een beetje overdreven. Ik denk dat je miljoen bedoelt? Maar goed, die verspreiding van Arabieren valt echt heel erg mee hoor. In ieder geval niet zo groot als die van de Joden. Maar aangezien wij in het Palestina en Israël topic zitten mag je er gerust van uit gaan dat ik de Arabieren bedoel die in dat gebied wonen en woonden.
[..]
Ik ben volgens mij vrij duidelijk is wat ik zeg. Ik heb helemaal niet gezegd dat er geen geweld was, jij gaat daar meteen van uit.
[..]
Voor jou maakt het niet uit maar voor anderen wel. Jij moet niet in zo’n discussie dingen gaan bekijken vanuit het standpunt van de Tora of het oude testament. Want voor jou betekent het misschien veel, voor anderen niet. Voor mij niet, voor de meeste Arabieren niet.
Voor de Arabieren die rond 1880 in het gebied Palestina woonden maakte het wel uit. Want je had Joden die daar al honderden jaren samen met de Arabieren leefden. Onder andere onder het Ottomaanse rijk. En zij hadden geen conflicten of problemen met elkaar. Ja, er zullen vast wel Joden en Arabieren gedood, maar het was de 19de eeuw en mensen vochten sneller en vaker. Er was in ieder geval geen holocaust of grote progrom tegen Joden.
En dan had je nog Europese Joden die naar dat gebied kwamen, en die waren niet van plan om met de Arabieren samen te leven, maar koste wat het koste een land te stichten.
Over welke periode heb je het?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:58 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Weet jij hoe Joden en andere minderheidsgroepen werden behandeldin het Ottomaans rijk?
19de eeuw en eerder. Of ben ik dan al te ver?quote:
quote:Op zondag 23 juni 2013 16:29 schreef Peunage het volgende:
Jij ziet een Jood als een Jood, maar het is niet voor iedereen zo. Jij weet best dat Arabische Joden heel anders zijn dan Joden uit Europa. En dat die laatstgenoemde wel eens op de eerste neerkijken.
forum@fok.nlquote:Op zondag 23 juni 2013 20:17 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Waar kan ik naar toe mailen over bans op het forum?
Wat voor bronnen wil je precies? Moet dit in een boek staan? Terreur is vrijwel altijd een gevolg van iets.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Denk je dat? Of is het een feit? Bronnen?
Er kwam een heel klein aantal uit Jemen. Maar dat is de eerste Aliyah. Die paar daarna waren volledig uit Europa. Zie Jewish Virtual Library hier over. Dan valt dat kleine groepje uit Jemen in het niet.quote:Neuh , vanaf circa 1880 trokken tienduizenden Joodse migranten uit met name Oost-Europa maar ook uit Jemen naar Palestina
Ja, echt waar. Sowieso is iedereen anders, vind jij maar 2 personen die exact hetzelfde zijn. Maar het is dom om te beweren dat ze hetzelfde zijn als zij honderden jaren op hele verschillende plekken en in verschillende maatschappijen hebben geleefd. Kijk alleen al naar de vele verschillende talen die ze spraken en tegenwoordig nog steeds spreken. Hebreeuws, Arabisch, Slaavse talen, Russisch, Roemeens, Frans, Jiddisch, Duits, Ethiopisch etc. Dat alleen al laat zien hoe ver zij geïntegreerd waren binnen de verschillende landen en culturen. Je gaat mij niet vertellen dat een Irakese Jood, een Duitse Jood en een Ethiopische Jood niet cultureel van elkaar verschillen. Nou ja, je mag het proberen, maar ik weet dat het niet zo is.quote:Echt waar???
Praktisch gezien alleen maar uit Europa. Die paar duizend uit Yemen zijn niet zo belangrijk als je weet dat er in 1 jaar 250 000 Europeanen en in een ander jaar meer dan 100 000 daar immigreerden.quote:Neen niet allemaal uit Europa Peunage
Je kunt dezelfde vraag blijven herhalen, maar geef gewoon antwoordquote:Je weet niet waarom joden perse naar dat land willen gaan?
Niet zo veel Arabieren als dat er Joden uit Europa kwamen. Maar dat verandert niks aan het feit dat er een Arabische meerderheid. Zelfs na ongeveer 60 jaar(1880 - 1948) massa immigratie waren Joden nog de minderheid.quote:Vanwege de nieuw ontstane welvaart komen er ook veel nieuwe Arabieren wonen. De meesten komen uit de omringende landen: Syrië, Egypte, Libanon. Maar ook vestigen zich er grote groepen Europese moslims, o.a. uit Bosnië.
Waaromquote:En nu? Arabieren doorstrepen en Moslims van maken? Lijkt me beter plan.
Ik ben zelf ook moslim, en dat verhaal klopt gewoon niet. Heeft ook niks met Palestina te maken overigens. De PLO heeft in 1994 Israël al erkend. En nee, ik ben geen Marokkaan. Ik ben wel een Arabier.quote:Je hebt echt geen kaas gegeten van het jodendom is het wel?
Eerst zei je dat het jou aangaat omdat je een Arabier bent. Maar je bent toch Marokaan? Wat heb jij te maken met het land?
Wat is het land nu volgens de Islam? Politiek zei je
Ik heb overigens met een moslim gesproken en hij bevestigt mijn mening wel dat in de Islam verboden is om geroofde land terug te geven. Dat kan niet volgens de Islam. Dus wat is het nu?
Ik heb je al eerder gewezen op dat je gewoon bij de feiten moet blijven. Je bent ontzettend biased. Welke Joodse of Christelijke sekte is precies verdreven? En door wie? En wat was er aan de hand?quote:Ja en er woonden ook al joden te samen met vroege Christenen voordat de invasie van de Islam kwam ,die in de 7e eeuw de gehele joodse christelijke sekte verdreef.Dus wat is je punt? Dat Arabieren vriendelijker zijn?
En degene die nederzettingen bouwt zijn zelf ook Arabieren. En wat dan nog? Uiteindelijk zijn het ook mensen, ze doen wat ze moeten om aan het eind van de dag zichzelf en hun gezin te voeden.quote:Ben je weleens in Israel geweest? de helft van de buschaffeurs daar zijn Arabieren.
We hebben beide een mening en that's it. Inplaats van te bekvechten zouden we voor oplossingen moeten zorgen vind je niet?
De afgelopen 60 jaar heeft 1 partij veel gegeven, en 1 partij veel genomen. Het is tijd dat dat verandert. Terug naar de grenzen van 1967, ik weet zeker dat de Palestijnen daar heel tevreden mee zullen zijn. Als Israël hier toe bereid is, en het op een politieke manier oplossen, zullen partijen als Hamas vanzelf verdwijnen. Maar dat gaat sowieso niet gebeuren. Israël wil en kan niet meer terug.quote:Heb jij een idee hoe het conflict vreedzaam kunnen verhelpen??
Wat maakt het uit?'veel /een beetje/ klein beetje' Who cares? Mij niet, jou wel.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er kwam een heel klein aantal uit Jemen. Maar dat is de eerste Aliyah. Die paar daarna waren volledig uit Europa. Zie Jewish Virtual Library hier over. Dan valt dat kleine groepje uit Jemen in het niet.
Ik houd niet van vergelijkingen. Kun je niet lezen wat ik schreef?quote:Niet zo veel Arabieren als dat er Joden uit Europa kwamen. Maar dat verandert niks aan het feit dat er een Arabische meerderheid. Zelfs na ongeveer 60 jaar(1880 - 1948) massa immigratie waren Joden nog de minderheid.
Maar Arabier is niet hetzelfde als een marokaan toch? Zie je vorige topic post. En nu jouw quote ,alleen nu verander ik jood in Arabier :quote:Ik ben zelf ook moslim, en dat verhaal klopt gewoon niet. Heeft ook niks met Palestina te maken overigens. De PLO heeft in 1994 Israël al erkend. En nee, ik ben geen Marokkaan. Ik ben wel een Arabier.
quote:Ja, echt waar. Sowieso is iedereen anders, vind jij maar 2 personen die exact hetzelfde zijn. Maar het is dom om te beweren dat ze hetzelfde zijn als zij honderden jaren op hele verschillende plekken en in verschillende maatschappijen hebben geleefd. Kijk alleen al naar de vele verschillende talen die ze spraken en tegenwoordig nog steeds spreken. Hebreeuws, Arabisch, Slaavse talen, Russisch, Roemeens, Frans, Jiddisch, Duits, Ethiopisch etc. Dat alleen al laat zien hoe ver zij geïntegreerd waren binnen de verschillende landen en culturen. Je gaat mij niet vertellen dat een Irakese Jood Arabier , een Duitse Jood Arabier en een Ethiopische Jood Arabier niet cultureel van elkaar verschillen. Nou ja, je mag het proberen, maar ik weet dat het niet zo is.
Beschuldig je mij van valsheid? Jij hebt alle waarheid in pact?? Dat ik nog serieus op je in gaquote:Ik heb je al eerder gewezen op dat je gewoon bij de feiten moet blijven. Je bent ontzettend biased. Welke Joodse of Christelijke sekte is precies verdreven? En door wie? En wat was er aan de hand?
Dit is echt sorry, ik ga er niet serieus meer op in. Waar kwam je ook alweer vandaan???En heb je mijn vorige posten wel gelezen?? Dan wist je mijn mening. Oh ,wacht , je had maling aan mijn posten.quote:En degene die nederzettingen bouwt zijn zelf ook Arabieren. En wat dan nog? Uiteindelijk zijn het ook mensen, ze doen wat ze moeten om aan het eind van de dag zichzelf en hun gezin te voeden.
De afgelopen 60 jaar heeft 1 partij veel gegeven, en 1 partij veel genomen. Het is tijd dat dat verandert. Terug naar de grenzen van 1967, ik weet zeker dat de Palestijnen daar heel tevreden mee zullen zijn. Als Israël hier toe bereid is, en het op een politieke manier oplossen, zullen partijen als Hamas vanzelf verdwijnen. Maar dat gaat sowieso niet gebeuren. Israël wil en kan niet meer terug.
Iemand met beetje verstand van geschiedenis.Je hebt helemaal gelijk, Joden in Europa hebben ook constant moeten heen en weer gaan , vanuit Duitsland naar Rusland en naar Hongarije enz. Joden in Oezbekistan hadden het ook niet makkelijk maar toch min of meer afgezonderd.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:42 schreef Polacco het volgende:
Joden waren helemaal niet geïntegreerd in de Europese samenlevingen. Ze zijn altijd buitengesloten en apart gehouden van christenen (lees: de andere mensen). Dat iemand een taal spreekt betekent niet dat diegene geïntegreerd was. De askenazische Joden spraken onder elkaar Jiddisch en de sefardische Ladino, wat een soort mengelmoesjes zijn tussen Hebreeuws en Duits/Spaans.
Niet dingen gaan omdraaien nu. JIJ begon er over dat niet alle Joden in het begin van de massa immigratie Europeanen waren, niet ik. Dus jij caret in ieder geval wel, anders zou je er niet zo over beginnen.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:17 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat maakt het uit?'veel /een beetje/ klein beetje' Who cares? Mij niet, jou wel.
En dan mag ik geen vergelijkingen maken?quote:Ik houd niet van vergelijkingen. Kun je niet lezen wat ik schreef?
Doe jezelf een plezier en lees dit;quote:Maar Arabier is niet hetzelfde als een marokaan toch? Zie je vorige topic post. En nu jouw quote ,alleen nu verander ik jood in Arabier :
Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen, halve waarheden? Het ging namelijk om iets heel anders dan veroveringen. Er was oorlog tussen Joodse stammen en de (nieuwe) Islamitische religie, heel simpel. Maar als jij het over de verovering van Palestina/Israel wilt hebben, prima. Kom maar met bronnen. Ten eerste was er in die tijd geen Joodse staat maar leefden ze onder de Byzantijnen.quote:Beschuldig je mij van valsheid? Jij hebt alle waarheid in pact?? Dat ik nog serieus op je in ga
Maar om op je vraag in te gaan
Joden die geloofden dat Jezus de Messias was van Israel woonde in vele steden in de regio, zoals Susya, Anim en Tel- Qrayot. Ze leefden daar tot de 7e eeuw. Toen de Arabische Moslims Israel veroverde zijn ze verloren gegaan en verdreven.
http://en.wikipedia.org/w(...)r_Rashidun_Caliphatequote:The new rulers divided Syria into four districts (junds): Jund Dimashq (Damascus), Jund Hims, Jund al-Urdunn (Jordan), and Jund Filastin (Palestine) (to which a fifth, Jund Qinnasrin, was later added)[17] and the Arab garrisons were kept apart in camps, and life went on much as before for the local population.[1] The Muslim adopted a policy of tolerance towards other religions, resulting in a positive effect on the newly subjected people, especially the Nestorian and Jacobite Christians and Jews (People of the Book), who had been previously persecuted under Byzantine rule.[1][16] The loyalty of his new subjects was paramount to the success of Muslim rule in the region, therefore excessive taxation or oppression was avoided.[16] The taxes instituted were the kharaj – a tax that landowners and peasants paid according to the productivity of their fields – as well as the jizya – paid by non-Muslims in return for protection under the Muslim state and exemption from military service. The Byzantine civil service was retained until a new system could be instituted; therefore, Greek remained the administrative language in the new Muslim territories for over 50 years after the conquests.
Als ik begreep wat je hier mee bedoelt zou ik er op reageren.quote:Dit is echt sorry, ik ga er niet serieus meer op in. Waar kwam je ook alweer vandaan???En heb je mijn vorige posten wel gelezen?? Dan wist je mijn mening. Oh ,wacht , je had maling aan mijn posten.
Hamas is een gevolg van het conflict en geen oorzaak. Dat lijkt me niet iets waar 2 personen het niet over eens kunnen worden. Verder steunt Jordanië Hamas niet hoor. Ze steunen Palestijnen sowieso niet echt. Misschien hun Koning een beetje voor de show, maar ze hebben niks gedaan voor de Palestijnen. Wat je moet begrijpen is dat de Arabische landen vrijwel allemaal een dictatuur zijn. Dus wat de bevolking wil is niet zo belangrijk, het gaat om de dictator. Egypte heeft liever dat het Palestijnse probleem opgelost wordt. Palestijnse vluchtelingen zitten in zo'n beetje alle Arabische landen en ze hebben overal voor problemen gezorgd. Hoe eerder ze terug kunnen hoe beter voor de Arabische wereld.quote:Tuurlijk zullen joden en Palestijnen hier wel mee akkoord gaan maar de leiders niet.
Hamas partijen zullen niet veranderen omdat het niet alleen een Palestijnse zaak is maar ook de buurlanden hebben hier deel aan. jordanie steunt Hamas (wat logisch is) In Egypte zijn de meningen exact verdeeld: 49% heeft een positieve opvatting over Hamas tegenover eveneens 49% met een negatieve opvatting
Overingens hebben enkele Hamasleiders hebben inderdaad publiekelijk gezegd een langdurig staakt-het-vuren te overwegen indien Israël zich terug zou trekken tot de zogenaamde Groene Lijn (de grenzen van vóór 1967), dit werd door sommigen opgevat als een indicatie dat Hamas afstand zou hebben genomen van haar streven naar de vernietiging van Israël.
De officiële positie van Hamas, zoals die ook in het nog altijd geldige Hamas Handvest staat, is echter dat Hamas de vernietiging van Israël nastreeft. Tevens was het door de betreffende Hamas-leiders voorgestelde staakt-het-vuren enkel van langdurige, maar tijdelijke, en niet permanente aard
Ik denk dat de Palestijnen zo geindrotrineerd zijn dat ze niet de Groene lijn goedkeuren. Het is daar zo onstabiel, dus er groeit zo weer een nieuwe Hamas partij uit. Het is daar een grote poepzooi. Ze ruimen de boel zelf maar op. Joden en Arabieren en Christenen
Israel moet de staat opgeven, en toegeven aan de bewoners aldaar. Dit zal de joden redden.Dit is mijn mening als jood, en wellicht zijn er veel joden niet mee eens, maar dit is mij geleerd door mijn vader.Maar goed, hier heb je grote maling aan heb je verteld. Dus we houden hiermee op.
Vrede komt er wel, mischien morgen, of overmogen of volgend jaar , of over een week, maar het komt er wel
Ok, hier ga ik niet verder op in omdat ik dan teveel discussies voer. Maar dit zijn de talen die gesproken worden in Israël;quote:Op maandag 24 juni 2013 19:42 schreef Polacco het volgende:
Joden waren helemaal niet geïntegreerd in de Europese samenlevingen. Ze zijn altijd buitengesloten en apart gehouden van christenen (lees: de andere mensen). Dat iemand een taal spreekt betekent niet dat diegene geïntegreerd was. De askenazische Joden spraken onder elkaar Jiddisch en de sefardische Ladino, wat een soort mengelmoesjes zijn tussen Hebreeuws en Duits/Spaans.
Nederlands ook, jawel.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok, hier ga ik niet verder op in omdat ik dan teveel discussies voer. Maar dit zijn de talen die gesproken worden in Israël;
- Roemeens
- Jiddisch
- Duits
- Ethiopisch
- Georgisch
- Pools
- Oekraïens
- Spaans
- Frans
- Italiaans
- Turks
- Perzisch
- Marathi (India)
- Arabisch
- Hebreeuws.
Het is handig als je ook de percentages achter de talen zet. Zo spreekt tegen de helft van de inwonners van Israël Hebreeuws en heeft 90% van de Joden in Israël een goede beheersing daarvan.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok, hier ga ik niet verder op in omdat ik dan teveel discussies voer. Maar dit zijn de talen die gesproken worden in Israël;
- Roemeens
- Jiddisch
- Duits
- Ethiopisch
- Georgisch
- Pools
- Oekraïens
- Spaans
- Frans
- Italiaans
- Turks
- Perzisch
- Marathi (India)
- Arabisch
- Hebreeuws.
De lijst gaat maar door, maar ik heb geen zin meer om te typen. Dus leg mij eens uit, al die verschillende mensen behoren tot hetzelfde volk, en dezelfde cultuur?
Natuurlijk zijn er verschillen binnen de Joodse cultuur. Er bestaat ook niet zoiets als 'de' Westerse cultuur of 'de' Islamitische cultuur. Er zijn veel overeenkomsten, maar bijna evenveel onderlinge verschillen.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
De lijst gaat maar door, maar ik heb geen zin meer om te typen. Dus leg mij eens uit, al die verschillende mensen behoren tot hetzelfde volk, en dezelfde cultuur?
Ja gaat doorquote:Op maandag 24 juni 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
- Roemeens
- Jiddisch
- Duits
- Ethiopisch
- Georgisch
- Pools
- Oekraïens
- Spaans
- Frans
- Italiaans
- Turks
- Perzisch
- Marathi (India)
- Arabisch
- Hebreeuws.
Ik zet de percentages er niet bij omdat het 60 - 70 jaar geleden heel anders was, percentages waren toen veel hoger. Maar als het meest gemeenschappelijk hun religie is, hoe kunnen ze dan een volk zijn? Wat gebeurt er met iemand wanneer hij van religie verandert, verandert daarbij ook zijn etniciteit?quote:Op maandag 24 juni 2013 23:09 schreef Polacco het volgende:
[..]
Het is handig als je ook de percentages achter de talen zet. Zo spreekt tegen de helft van de inwonners van Israël Hebreeuws en heeft 90% van de Joden in Israël een goede beheersing daarvan.
Daarbij maakt het spreken van de taal niet dat iemand deel uit gaat maken van dat volk. Joden zijn nooit geaccepteerd door de Europese volken, altijd hebben zij apart geleefd. Het meest gemeenschappelijke tussen de Joden in de wereld is hun religie. Natuurlijk zijn er verschillen tussen de sefardische Joden of de askenazische. Ze behoren echter wel allebei tot het Joodse volk.
Gaan we weer. Geloof, etniciteit, ras, afkomst. Gooi het allemaal maar op een grote hoopquote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zet de percentages er niet bij omdat het 60 - 70 jaar geleden heel anders was, percentages waren toen veel hoger. Maar als het meest gemeenschappelijk hun religie is, hoe kunnen ze dan een volk zijn? Wat gebeurt er met iemand wanneer hij van religie verandert, verandert daarbij ook zijn etniciteit?
Joden uit India;
[ afbeelding ]
Joden uit Irak;
[ afbeelding ]
Joden uit China;
[ afbeelding ]
Joden uit Rusland;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joden uit Ethiopië;
[ afbeelding ]
Ben jij er van overtuigd dat al deze mensen 1 volk vormen?
Voordat we het gaan hebben over wat dat bewijst, wat is een bekeerling dan? Ook Joods, of alleen joods qua geloof? Kan hij dan gebruikmaken van het recht op terugkeer?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:57 schreef PhysicsRules het volgende:
Gaan we weer. Geloof, etniciteit, ras, afkomst. Gooi het allemaal maar op een grote hoop.
Er zijn altijd bekeringen geweest, je zult dus altijd voorbeelden kunnen vinden van Joden die meer op de lokale bevolking lijken dan op joden in andere landen. En zelfs dat zegt niets. Een goede vriend van mij is Joods geworden in Nederland. Zijn vader is Indonesisch en zijn moeder Hollands.
Daarentegen hebben Joden, ook in het blonde Nederland over het algemeen donker haar. Als je gaat zoeken zul je zeker uitzonderingen daarop vinden, mijn kinderen bijvoorbeeld, of de foto's die je hieronder hebt gevonden. Vele van mijn joodse vrienden zouden voor Arabier door kunnen gaan als ze even in de zon hebben gezeten. Wat bewijst dat?
Deze discussie is wel relevant. Want op basis van deze ideeën is een heel land gesticht.quote:Tot slot is deze discussie uiteindelijk totaal irrelevant. Wij joden hebben onze eigen ideeën over wie joods is. Dat is een concept waarbij zaken als volk en geloof, afkomst en keuze dwars door elkaar lopen op een manier die niet voor iedereen makkelijk te doorgronden is. Zie eerdere discussies hierover op dit forum. Of een ander het daarmee eens is vind ik werkelijk niet interessant. Dat is voor mij net zoiets alsof ik een mening heb over wie al dan niet Moslim is, of welke regels Frankrijk gebruikt voor naturalisaties.
quote:Op maandag 24 juni 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
- Roemeens
- Jiddisch
- Duits
- Ethiopisch
- Georgisch
- Pools
- Oekraïens
- Spaans
- Frans
- Italiaans
- Turks
- Perzisch
- Marathi (India)
- Arabisch
- Hebreeuws.
Vooral Russisch is in Israël veelgesproken, ook onder de seculiere en atheïstische Joodse kolonisten in de goedkope nederzettingen (officieel door Israëlische staat gebouwd).quote:Op maandag 24 juni 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
- Roemeens
- Jiddisch
- Duits
- Ethiopisch
- Georgisch
- Pools
- Oekraïens
- Spaans
- Frans
- Italiaans
- Turks
- Perzisch
- Marathi (India)
- Arabisch
- Hebreeuws.
Genetisch niet, maar het Jodendom is dan ook een Rabbijnse religie bovenal. Er zijn veel proselieten (bekeerlingen) gemaakt, daarvan getuigt ook het Evangelie en Boek Handelingen. Veel Oost-Europese Joden stammen weliswaar deels van oude Joden af, maar ook deels van Kaukasus-volken enz. die door rabbijnen nog in de 7e eeuw na Christus werden bekeerd. (Sommige Altaïsche Turkvolken werden ook bekeerd door Rabbijnen in 8e eeuw, maar werden later grotendeels moslims.) Een onbekende tijd, maar wel door genetische analyse bevestigd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zet de percentages er niet bij omdat het 60 - 70 jaar geleden heel anders was, percentages waren toen veel hoger. Maar als het meest gemeenschappelijk hun religie is, hoe kunnen ze dan een volk zijn? Wat gebeurt er met iemand wanneer hij van religie verandert, verandert daarbij ook zijn etniciteit?
Joden uit India;
[ afbeelding ]
Joden uit Irak;
[ afbeelding ]
Joden uit China;
[ afbeelding ]
Joden uit Rusland;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joden uit Ethiopië;
[ afbeelding ]
Ben jij er van overtuigd dat al deze mensen 1 volk vormen?
Een bekeerling is joods. Het onderscheid dat jij probeert te maken, maken joden niet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Voordat we het gaan hebben over wat dat bewijst, wat is een bekeerling dan? Ook Joods, of alleen joods qua geloof? Kan hij dan gebruikmaken van het recht op terugkeer?
Leg uit, en bij voorkeur zonder verstrikt te raken in kunstmatige onderscheiden tussen geloof en etniciteit.quote:[..]
Deze discussie is wel relevant. Want op basis van deze ideeën is een heel land gesticht.
Nou ja, wel heel ver terug in mijn geschiedenis (joodse bekeerlingen tot HaMashiach), maar ik zie er erg Noordwest-Europees uit. Heel erg zelfs. En 95 % van mijn voorouders is dat dan ook.quote:
Er is wel degelijk een onderscheid.quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:45 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een bekeerling is joods. Het onderscheid dat jij probeert te maken, maken joden niet.
[..]
Leg uit, en bij voorkeur zonder verstrikt te raken in kunstmatige onderscheiden tussen geloof en etniciteit.
Nee, dat is nu juist het punt. Het is een nationalistische en religieuze claim. Niet raciaal. Het raciaal noemen (en a propos zionisme voor racisme wegzetten) is onzin en niet op de realiteit gebaseerd hoe het jodendom zichzelf definieert.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:39 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een onderscheid.
De historische claim van het Zionisme op het Heilig Land is een nationalistische en zelfs raciale claim.
Het is een nationalistische claim en het nationalisme is per definitie raciaal (deels).quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, dat is nu juist het punt. Het is een nationalistische en religieuze claim. Niet raciaal. Het raciaal noemen (en a propos zionisme voor racisme wegzetten) is onzin en niet op de realiteit gebaseerd hoe het jodendom zichzelf definieert.
Een beetje een ontwijkende reactie. Maar om zelf antwoord te geven op mijn vraag, ja als iemand zich bekeert naar het Jodendom kan hij 'terug' naar Israël. Raar, niet?quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:45 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een bekeerling is joods. Het onderscheid dat jij probeert te maken, maken joden niet.
Ho ho, wacht even. Hoezo kunstmatig? Het onderscheid is absoluut niet kunstmatig. Er zijn tig verschillen tussen religie en etniciteit. Ik kan er heel veel opnoemen, maar ik zal de belangrijkste noemen;quote:Leg uit, en bij voorkeur zonder verstrikt te raken in kunstmatige onderscheiden tussen geloof en etniciteit.
Ik ga er niet op in, omdat ik het geen interessante discussie vind. Je bovenstaande 'feiten' zijn ook niet algemeen wetenschappelijk onderbouwd. Er zijn vele studies naar het onderwerp gedaan en er komen steeds andere resultaten uit, die vaak, o zo toevallig, de verwachting van de onderzoeker onderschrijven. Puur politiek.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Het is een nationalistische claim en het nationalisme is per definitie raciaal (deels).
Ik zeg ook niet dat zionisme per se Puriteins-racistisch is. (In de praktijk van de settlers overigens wel. En vraag het ook aan de Ethiopische Joden maar eens.)
Het Zionisme bestaat uit de claim op een territorium op basis van de bewering dat de eigen voorouders daar tweeduizend jaar eerder zouden zijn verjaagd (hetgeen ook niet waar is, m.u.v. van de Tweede Tempel en gedurende één eeuw 140-240 na Christus de oude stad van Jeruzalem). De voorouders van zeer veel huidige joodse kolonisten en Israëli's (immigranten of immigrantenkinderen voor 99 %) zijn echter (groten- of meren-?)deels absoluut nooit afkomstig geweest uit het Heilig Land, zo blijkt uit genetische analyses van het DNA.
Ga gerust op mijn andere constateringen in, in plaats van één puntje uit mijn betoog te viseren en te bekritiseren (op onnavolgbare wijze).
Hoezo is het "puur politiek", als ik stel dat genetisch Joden en Palestijnen broeders zijn met grotendeels dezelfde voorvaderen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik ga er niet op in, omdat ik het geen interessante discussie vind. Je bovenstaande 'feiten' zijn ook niet algemeen wetenschappelijk onderbouwd. Er zijn vele studies naar het onderwerp gedaan en er komen steeds andere resultaten uit, die vaak, o zo toevallig, de verwachting van de onderzoeker onderschrijven. Puur politiek.
We praten hier langs elkaar heen. etniciteit en religie zijn twee verschillende zaken. In het jodendom lopen de twee begrippen echter dwars door elkaar heen. Jodendom is zowel een religie als een etniciteit, waardoor het tegelijkertijd geen van beide is.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:11 schreef Peunage het volgende:
[..]
Een beetje een ontwijkende reactie. Maar om zelf antwoord te geven op mijn vraag, ja als iemand zich bekeert naar het Jodendom kan hij 'terug' naar Israël. Raar, niet?
[..]
Ho ho, wacht even. Hoezo kunstmatig? Het onderscheid is absoluut niet kunstmatig. Er zijn tig verschillen tussen religie en etniciteit. Ik kan er heel veel opnoemen, maar ik zal de belangrijkste noemen;
Je geeft hier meteen heel mooi weer waarom joods zijn geen etniciteit is. Vroeger, voor de Napoleontische tijd, spraken we in Nederland over de Joodsche Natie. Dat is veel preciezer. Jodendom is eerder een nationaliteit dan een etniciteit. En naar nationaliteit nou net wel een keuze zijn. De term volk wordt in de volksmond (no pun intended) voor zowel nationaliteit als etniciteit gebruikt. Dat verwardt.quote:Keuze. Je hebt als mens keuze in je religie. Het is een kwestie van overtuiging. Je hebt mensen die gelovig zijn en niet-gelovig worden, of andersom. Of bekeren van religie.
Bij etniciteit is dat niet mogelijk. Je kunt niet even van etniciteit wisselen. Dat heeft namelijk niks met overtuiging of geloof te maken, het is iets biologisch. Je kiest niet waar je geboren wordt en wie je ouders zijn. Dus ik weet niet waarom jij dat onderscheid als 'kunstmatig' ziet.
Je stelt enerzijds dat Joden en Palestijnen genetisch broeders zijn. dat is heel goed mogelijk. Bovendien stel je dat huidige joodse kolonisten en Israëli's voor 99% niet verwant zijn. Dat spreekt elkaar tegen en is politiek gemotiveerd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:25 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Hoezo is het "puur politiek", als ik stel dat genetisch Joden en Palestijnen broeders zijn met grotendeels dezelfde voorvaderen.
En als ik erop wijs dat veel Joden genetisch sterke inmenging van bekeerlingen tot de rabbijnse godsdienst hebben? Dat zijn feiten.
Ik zeg dat ze voor 99 % afstammen van recente immigranten. Niet dat ze geen gemeenschappelijke voorvaderen hebben.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je stelt enerzijds dat Joden en Palestijnen genetisch broeders zijn. dat is heel goed mogelijk. Bovendien stel je dat huidige joodse kolonisten en Israëli's voor 99% niet verwant zijn. Dat spreekt elkaar tegen en is politiek gemotiveerd.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:38 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
לֹא!
Nou ja, wel heel ver terug in mijn geschiedenis (joodse bekeerlingen tot HaMashiach), maar ik zie er erg Noordwest-Europees uit. Heel erg zelfs. En 95 % van mijn voorouders is dat dan ook.
Even nog wat je schreef:quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:32 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze voor 99 % afstammen van recente immigranten. Niet dat ze geen gemeenschappelijke voorvaderen hebben.
Goed lezen, hè.
Dat zei je dus wel. Wel goed schrijven wat je bedoeltquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Het is een nationalistische claim en het nationalisme is per definitie raciaal (deels).
Ik zeg ook niet dat zionisme per se Puriteins-racistisch is. (In de praktijk van de settlers overigens wel. En vraag het ook aan de Ethiopische Joden maar eens.)
Het Zionisme bestaat uit de claim op een territorium op basis van de bewering dat de eigen voorouders daar tweeduizend jaar eerder zouden zijn verjaagd (hetgeen ook niet waar is, m.u.v. van de Tweede Tempel en gedurende één eeuw 140-240 na Christus de oude stad van Jeruzalem). De voorouders van zeer veel huidige joodse kolonisten en Israëli's (immigranten of immigrantenkinderen voor 99 %) zijn echter (groten- of meren-?)deels absoluut nooit afkomstig geweest uit het Heilig Land, zo blijkt uit genetische analyses van het DNA.
Ga gerust op mijn andere constateringen in, in plaats van één puntje uit mijn betoog te viseren en te bekritiseren (op onnavolgbare wijze).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |