quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 17:22 schreef finsdefis het volgende:[..]
Toen kreeg iedereen juist jonger kinderen door minder gebruik van anticonceptiemiddelen. Dat was toen ook niet zo'n probleem, omdat je niet per se een diploma nodig had om aan een degelijke baan te komen. Je kon toen bovendien wel op één inkomen rondkomen, dat gaat nu ook amper (bij minimumloon).
Dat was dan ook sarcastisch.

quote:
Doet er niets aan af dat veel jeugd inderdaad hersenloos is en totaal niet nadenkt over de gevolgen van het krijgen van kinderen. Je moet een rijbewijs hebben maar elke randdebiel kan kinderen op de wereld zetten..
Een ex van mijn broertje vond een zwangerschapstest zelfs te duur en verdedigde een potentieel kind met het argument dat het haar zus (die werkloos is en waarvan de vader niet bekend is) ook gelukt is

______! Ben ik blij dat hij d'r op tijd achterkwam dat ze te dom om te schijten was.
Ik ben het ermee eens dat er genoeg mensen niet nadenken over dit onderwerp. Wat mij een beetje tegen de borst stuit, is dat in deze discussie mensen nogal eens de neiging hebben om voor het andere uiterste te gaan.
Niet alleen tienermoeders zijn gek, nee ook als twintiger moet je vooral nog geen kinderen krijgen hoor, stel je voor. Want als je geen afgeronde studie en 10 jaar carriere op zak hebt, kan je natuurlijk nooit een kind opvoeden, dat is gedoemd te mislukken.
In dit soort discussies wordt zowat gepretendeerd dat je beter als 40-jarige een kind kan krijgen, dan als 23-jarige. Ik vind dat gelul. 23 Jaar is een prima leeftijd om een kind te krijgen. Als je wat langer wil wachten is dat je goed recht, maar ga niet doen alsof mensen die op hun 23ste een kind krijgen een stel idioten zijn.