abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 juni 2013 @ 19:52:47 #201
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128161775
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als God bestaat dan is zijn mening nog steeds niet de objectieve moraal.
Als God niet bestaat, waar komt dan al dat complexiteit dan vandaan? Leg mij of aan hem dat eens uit. En leg eens uit wat jij ermee bedoeld met Moraal?

Je bent heel erg vaag met dat soort dingen.
pi_128161820
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:52 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Als God niet bestaat, waar komt dan al dat complexiteit dan vandaan? Leg mij of aan hem dat eens uit.
Welke complexiteit?
  zondag 23 juni 2013 @ 19:59:00 #203
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128162102
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welke complexiteit?
Hoe is leven ontstaan, aarde en ruimte alles wat je ziet is complexiteit.
Waar komt dan onze gedachte en emotie vandaan? Er is geen medische en wetenschappelijke verklaring voor zulke complexiteit .

Ik ben gewoon nieuwsgierig wat jij van vind en zelf in geloofd.
pi_128162297
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:59 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Hoe is leven ontstaan, aarde en ruimte alles wat je ziet is complexiteit.
Waar komt dan onze gedachte en emotie vandaan? Er is geen medische en wetenschappelijke verklaring voor zulke complexiteit .

Ik ben gewoon nieuwsgierig wat jij van vind en zelf in geloofd.
Ah, op die manier. Ja, lastig, natuurkunde, medische biologie, astronomie... Ik vind het ook allemaal moeilijk en ik begrijp er in totaal nog geen honderdste procent van. Mijn mening erover is dat ik het knap vind dat er mensen bestaan die het wel snappen.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:08:55 #205
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128162649
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Ja, lastig, natuurkunde, medische biologie, astronomie... Ik vind het ook allemaal moeilijk en ik begrijp er in totaal nog geen honderdste procent van. Mijn mening erover is dat ik het knap vind dat er mensen bestaan die het wel snappen.
Ik ook niet, snap zelf ook niets van eerlijk gezegd was zelf ook eerst Atheïst geweest en geloofde in evolutie en dat alles na 20.Miljard jaar begonnen is, toen ben ik verder gaan onderzoeken en ben tot conclusies gekomen dat ik al halve leven religie had waar ik geen bewust in had.

Niemand snapt het, dat is normaal ik geloof wel in schepping niet omdat ik het snapt, maar dat ik zie dat complexiteit niet zomaar kan ontstaan, zowel als evolutie en schepping kan niemand bewijzen.

Niemand heeft gezien dat God creëerde en niemand heeft gezien dat leven spontaan uit een steen is gekomen of dat een Soort naar een ander Soort veranderd. Daar moet men in geloven.
pi_128163162
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:43 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Even plaatsen en dan mag je zelf oordelen :)

Johannes 8:43-44

“Waarom begrijpt u niet wat ik zeg? Omdat u mijn woorden niet kunt aanhoren. Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil. Hij is vanaf het begin een moordenaar geweest. Hij hoort niet bij de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Wanneer hij liegt, spreekt hij zoals hij is: een aartsleugenaar, de vader van de leugen. Maar mij gelooft u niet, want ik spreek de waarheid.”

Dat is wat Jezus sprak, dus niet zelf verzonnen.
Lekker uit zijn context getrokken. Hier is zelfs geen sprake van Satan dat de waarheid spreekt. :)
pi_128163375
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:38 schreef Hollander1000 het volgende:
De Sabbath gelde alleen voor de Joodse volk, het is eigendom van God zelf.
Alle regels wat God heeft opgelegd geld alleen voor zijn uitverkoren volk.

Jezus hield niet aan de Sabbath, hij zei dat hij de Sabbaht is, opmerkelijke claim wat Jezus maakte.
Als Jezus zegt dat hij de Sabbath is, kunnen we makkelijk concluderen dat Jezus God in vlees is.
Nonsens.

Matt.5:18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:22:47 #208
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128163462
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef ATON het volgende:

[..]

Lekker uit zijn context getrokken. Hier is zelfs geen sprake van Satan dat de waarheid spreekt. :)
Zou je mij dat even kunnen uitleggen wat jij ermee bedoeld uit het context hebt getrokken, want zelf zeg je niet waarom. Dat vind ik wel niet eerlijk als je op zo'n manier gaat spelen.

Ik heb dit gepost omdat iemand beweerd dat hij zelf heeft verzonnen en ik geef gewoon het bewijs dat het niet zo is. Ik wil je ook vriendelijk vragen of je ook daadwerkelijk wilt uitleggen inplaats alleen maar te posten zonder inhoud.

Ik dank u :D
  zondag 23 juni 2013 @ 20:24:53 #209
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128163575
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:21 schreef ATON het volgende:

[..]

Nonsens.

Matt.5:18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel.
Wat wil je ermee zeggen? Heeft niets met de Sabbat te maken wat je daar hebt gepost.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:27:27 #210
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128163738
Aton, lees een paar verzen terug, dan weet je ook waar het over gaat.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:32:01 #211
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128164021
Aton, ik heb hier wat commentator gevonden wat er bedoeld wordt.

Commentary on Matthew 5:17-20

"Laat niemand veronderstellen dat Christus maakt zijn volk te kleinigheid met enige geboden van Gods heilige wet. Geen zondaar deel aan rechtvaardigende gerechtigheid van Christus, totdat hij berouw heeft van zijn slechte daden.

De genade geopenbaard in het Evangelie leidt de gelovige om nog dieper zelfverfoeiing. De wet is de christelijke heerschappij van het recht, en daarin lekkernijen hij. Als een man, doen alsof ze een discipel van Christus te zijn, moedigt zichzelf in elk toegestaan ​​ongehoorzaamheid aan de heilige wet van God, of leert anderen om hetzelfde te doen, ongeacht zijn station of reputatie onder de mensen kan zijn, kan hij geen echte discipel te zijn. Christus 'gerechtigheid, ons toegerekend door geloof alleen, is nodig door een ieder, die het Koninkrijk der genade of der heerlijkheid komt, maar de nieuwe creatie van het hart tot heiligheid, produceert een grondige verandering in temperament en het gedrag van een man.
pi_128164472
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:03 schreef man1986 het volgende:

[..]

Hoe heeft Nebuchadnezzar in de Bijbel Gods Genade kunnen ontvangen?
Door zich aan de wekelijke Sjabbat te houden?
Blijkt van niet. Maar ik ben hier niet bekend mee.

quote:
Ik kan het je niet uitleggen als je de NT niet kent.
Je zei eerder dat je daar geen interesse in had.
Jezus heeft Sjabbat toch helemaal niet afgeschaft? En Sjabbat is voor alle mensen geldig. Voor joden extra omdat het:

Tussen Mij en de Israëlieten is deze een teken voor altoos, want in zes dagen heeft de Eeuwige de hemel en de aarde gemaakt, en op de zevende dag heeft HIJ gerust en adem geschept

Maar verder staat er in de Tenach dat iedereen eraan dient te houden. Jezus hield zelf toch ook de Sjabbat? Als hij dat niet deed is hij een valse profeet
pi_128164504
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:24 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Wat wil je ermee zeggen? Heeft niets met de Sabbat te maken wat je daar hebt gepost.
Heeft alles met de sabbat te maken. Staat er in mijn quote dat hij iets aan de Wet wou veranderen ? Hoort de sabbat ook niet tot één van de pijlers van de Wet ? Je weet toch wat de Wet is, mag ik aannemen, of moet ik je dat ook nog uitleggen ?
pi_128164580
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:22 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Zou je mij dat even kunnen uitleggen wat jij ermee bedoeld uit het context hebt getrokken, want zelf zeg je niet waarom. Dat vind ik wel niet eerlijk als je op zo'n manier gaat spelen.

Ik heb dit gepost omdat iemand beweerd dat hij zelf heeft verzonnen en ik geef gewoon het bewijs dat het niet zo is. Ik wil je ook vriendelijk vragen of je ook daadwerkelijk wilt uitleggen inplaats alleen maar te posten zonder inhoud.

Ik dank u :D
Lees zelf eens je eigen quote uit Joh. Kan verhelderend werken.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:47:11 #215
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128164842
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:40 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Blijkt van niet. Maar ik ben hier niet bekend mee.

[..]

Jezus heeft Sjabbat toch helemaal niet afgeschaft? En Sjabbat is voor alle mensen geldig. Voor joden extra omdat het:

Tussen Mij en de Israëlieten is deze een teken voor altoos, want in zes dagen heeft de Eeuwige de hemel en de aarde gemaakt, en op de zevende dag heeft HIJ gerust en adem geschept

Maar verder staat er in de Tenach dat iedereen eraan dient te houden. Jezus hield zelf toch ook de Sjabbat? Als hij dat niet deed is hij een valse profeet
Hier heb ik wat voor je, altijd handig als je Bijbel teksten plaatst :)

Lukas 6:1-11
Jezus en de sabbat

1 Toen Jezus op sabbat eens door de korenvelden liep, begonnen zijn leerlingen aren te plukken. Ze wreven die stuk tussen hun handen en aten ervan. 2 Enkele farizeeën zeiden echter: ‘Waarom doet u iets dat op sabbat niet mag?’ 3 Jezus antwoordde: ‘Hebt u dan niet gelezen wat David deed toen hij en zijn metgezellen honger hadden, 4 hoe hij het huis van God binnenging, de toonbroden nam, ervan at en ze uitdeelde aan zijn mannen, ook al mogen alleen de priesters van die broden eten?’ 5 En hij voegde eraan toe: ‘De Mensenzoon is heer en meester over de sabbat.’

6 Op een andere sabbat ging hij naar de synagoge, waar hij onderricht gaf. Daar was ook iemand met een verschrompelde rechterhand. 7 De schriftgeleerden en de farizeeën letten op hem om te zien of hij op sabbat iemand zou genezen, want dan zouden ze hem op grond daarvan kunnen aanklagen. 8 Maar hij wist wat ze van plan waren en zei tegen de man met de verschrompelde hand: ‘Sta op en kom in het midden staan.’ Dat deed de man. 9 Jezus zei tegen de farizeeën en schriftgeleerden: ‘Ik vraag u of men op sabbat goed mag doen of kwaad, of men een leven mag redden of verloren laten gaan.’ 10 Nadat hij hen een voor een had aangekeken, zei hij tegen de man: ‘Strek uw hand uit.’ Dat deed hij en er kwam weer leven in zijn hand. 11 De schriftgeleerden en de farizeeën raakten bijna buiten zinnen en begonnen onderling te overleggen wat ze met Jezus zouden doen.

Jezus heeft het in zijn prediking hier op aarde over elk aspect van het leven. En dus ook over werken en rusten.

Jezus zegt ik ben de heer en de meester over de sabbat, dat hopud in dat Jezus zegt ik ben de sabbat, dan ben je niet aan beweren dat Jezus een profeet is maar dat Jezus God in in vlees is.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:48:44 #216
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128164924
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Heeft alles met de sabbat te maken. Staat er in mijn quote dat hij iets aan de Wet wou veranderen ? Hoort de sabbat ook niet tot één van de pijlers van de Wet ? Je weet toch wat de Wet is, mag ik aannemen, of moet ik je dat ook nog uitleggen ?
Ik heb jou net de uitleg geven wat er bedoeld wordt, verder ga ik ook niet op in heb al uitleg gegeven. Heeft niets met de sabbat te maken dat Jezus zelf de Sabbat is.
pi_128165008
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:27 schreef Hollander1000 het volgende:
Aton, lees een paar verzen terug, dan weet je ook waar het over gaat.
Hier ging het toch over:
quote:
Jezus zegt dat satan de vader van de leugen is. Hij is zo geschapen, satan spreekt de waarheid
En wijs me nu eens aan waar staat dat Satan de waarheid spreekt:
quote:
Joh.8:37 Ik weet wel dat u nakomelingen van Abraham bent. Toch wilt u mij doden, omdat er in u geen ruimte is voor wat ik zeg. 38 Ik spreek over wat ik gezien heb bij mijn Vader, u doet wat u gehoord hebt van uw vader.’ 39 ‘Onze vader is Abraham,’ zeiden ze. Maar Jezus zei: ‘Als u echt kinderen van Abraham bent, zou u moeten doen wat Abraham deed. 40 Maar nee, u wilt mij, iemand die u de waarheid heeft gezegd die hij van God gehoord heeft, doden – zoiets heeft Abraham niet gedaan. 41 Maar u doet inderdaad wat úw vader deed!’ Ze zeiden: ‘Wij zijn geen bastaardkinderen! We hebben maar één Vader: God.’ 42 ‘Als God uw Vader was,’ zei Jezus tegen hen, ‘zou u mij liefhebben, want ik ben bij God vandaan gekomen toen ik hiernaartoe kwam. Ik ben niet namens mezelf gekomen, maar hij heeft mij gezonden. 43 Waarom begrijpt u niet wat ik zeg? Omdat u mijn woorden niet kunt aanhoren. 44 Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil. Hij is vanaf het begin een moordenaar geweest. Hij hoort niet bij de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Wanneer hij liegt, spreekt hij zoals hij is: een aartsleugenaar, de vader van de leugen.
Of is Jezus de Satan ?
quote:
Maar mij gelooft u niet, want ik spreek de waarheid.”
pi_128165035
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:47 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Hier heb ik wat voor je, altijd handig als je Bijbel teksten plaatst :)

Lukas 6:1-11
Jezus en de sabbat

1 Toen Jezus op sabbat eens door de korenvelden liep, begonnen zijn leerlingen aren te plukken. Ze wreven die stuk tussen hun handen en aten ervan. 2 Enkele farizeeën zeiden echter: ‘Waarom doet u iets dat op sabbat niet mag?’ 3 Jezus antwoordde: ‘Hebt u dan niet gelezen wat David deed toen hij en zijn metgezellen honger hadden, 4 hoe hij het huis van God binnenging, de toonbroden nam, ervan at en ze uitdeelde aan zijn mannen, ook al mogen alleen de priesters van die broden eten?’ 5 En hij voegde eraan toe: ‘De Mensenzoon is heer en meester over de sabbat.’

6 Op een andere sabbat ging hij naar de synagoge, waar hij onderricht gaf. Daar was ook iemand met een verschrompelde rechterhand. 7 De schriftgeleerden en de farizeeën letten op hem om te zien of hij op sabbat iemand zou genezen, want dan zouden ze hem op grond daarvan kunnen aanklagen. 8 Maar hij wist wat ze van plan waren en zei tegen de man met de verschrompelde hand: ‘Sta op en kom in het midden staan.’ Dat deed de man. 9 Jezus zei tegen de farizeeën en schriftgeleerden: ‘Ik vraag u of men op sabbat goed mag doen of kwaad, of men een leven mag redden of verloren laten gaan.’ 10 Nadat hij hen een voor een had aangekeken, zei hij tegen de man: ‘Strek uw hand uit.’ Dat deed hij en er kwam weer leven in zijn hand. 11 De schriftgeleerden en de farizeeën raakten bijna buiten zinnen en begonnen onderling te overleggen wat ze met Jezus zouden doen.

Jezus heeft het in zijn prediking hier op aarde over elk aspect van het leven. En dus ook over werken en rusten.

Jezus zegt ik ben de heer en de meester over de sabbat, dat hopud in dat Jezus zegt ik ben de sabbat, dan ben je niet aan beweren dat Jezus een profeet is maar dat Jezus God in in vlees is.
Hij heeft het niet afgeschaft hij tikte de farizeeen op de vingers. Denk jij dat de Sjabbat niet geld dan?
En zoals ATON schreef "Jezus is niet gekomen om de wet te verbreken' dus hij is nog steeds geldig INC DE SJABBAT

G'd is niet menselijk
pi_128165198
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:48 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Ik heb jou net de uitleg geven wat er bedoeld wordt, verder ga ik ook niet op in heb al uitleg gegeven. Heeft niets met de sabbat te maken dat Jezus zelf de Sabbat is.
Je hebt juist niks. Hit and run ? Dat ken ik! Doeiii
  zondag 23 juni 2013 @ 20:54:53 #220
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128165284
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:50 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Hij heeft het niet afgeschaft hij tikte de farizeeen op de vingers. Denk jij dat de Sjabbat niet geld dan?
En zoals ATON schreef "Jezus is niet gekomen om de wet te verbreken' dus hij is nog steeds geldig INC DE SJABBAT

G'd is niet menselijk
Heb ik ook nooit gezegd, ik heb gezegd dat Jezus zelf claimde dat hij de Sabbat is en de Sabbat ging vooral om de Joden Gods volk, zelfs Gods volk snapte het niet wat wel en niet mag :)

De sabbat is een onderbreking van Gods werk ;)

Ik heb niet gezegd dat Jezus God is, ik heb gezegd dat Jezus God in VLEES is daarom kennen wij als Christenen de drie goddelijke eenheid, we geloven in een God maar communiceert met de drie gelijktijdig met elkaar.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:56:40 #221
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128165404
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Je hebt juist niks. Hit and run ? Dat ken ik! Doeiii
ATON, ik heb jou UITLEG gegeven, je probeert gewoon door te drammen en daar doe ik niet aan mee.Ik heb jou context met de commentaar gegeven, blijkbaar zint jou dat niet dus niet mijn probleem maar jou probleem waar je eraan werken moet.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:59:44 #222
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128165552
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:50 schreef Skillsy het volgende:

[..]

G'd is niet menselijk
Jezus is gekomen om de Thora te vervullen, dat is gebeurd daarom is de Evangelie ook de het verbond van de Thora.
pi_128165696
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:54 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Heb ik ook nooit gezegd, ik heb gezegd dat Jezus zelf claimde dat hij de Sabbat is en de Sabbat ging vooral om de Joden Gods volk, zelfs Gods volk snapte het niet wat wel en niet mag :)
Neen het joodse volk snapte dat destijds niet omdat ze ongeletterd waren, Alleen de Farizeen en hoge priesters kenden de Tora door en door. En de farizeeen maakte eigen regeltjes. In de tekst zeggen de Farizeen boos waren op jezus omdat hij de Sjabbat regel overtrad, En Jezus zei dat ze omkwamen in de regels. Wat nog steeds zo is bij sommige orhtodoxe joden (geen wc papier mogen afscheuren enz)
”De Sjabbat is gemaakt om de mens, en niet de mens om de Sjabbat' zegt hij. Hiermee bedoeld hij gewoon dat Sjabbat een geschenk is van G'd en het zo dient te houden.

quote:
De sabbat is een onderbreking van Gods werk ;)
neeeeee ;)

quote:
Ik heb niet gezegd dat Jezus God is, ik heb gezegd dat Jezus God in VLEES is daarom kennen wij als Christenen de drie goddelijke eenheid, we geloven in een God maar communiceert met de drie gelijktijdig met elkaar.
Drie eenheid? Geloof daar niet in. Staat nergens in de Tora. Zijn dat niet de Romeinen die dat gebracht hebben? Is een leugen
pi_128165724
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:59 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Jezus is gekomen om de Thora te vervullen, dat is gebeurd daarom is de Evangelie ook de het verbond van de Thora.
Wat is dan vervuld?
Evangelie is Midrasj

http://www.petervantriet.nl/article.php?articleID=26
  zondag 23 juni 2013 @ 21:07:44 #225
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128166019
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:01 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Neen het joodse volk snapte dat destijds niet omdat ze ongeletterd waren, Alleen de Farizeen en hoge priesters kenden de Tora door en door. En de farizeeen maakte eigen regeltjes. In de tekst zeggen de Farizeen boos waren op jezus omdat hij de Sjabbat regel overtrad, En Jezus zei dat ze omkwamen in de regels. Wat nog steeds zo is bij sommige orhtodoxe joden (geen wc papier mogen afscheuren enz)
”De Sjabbat is gemaakt om de mens, en niet de mens om de Sjabbat' zegt hij. Hiermee bedoeld hij gewoon dat Sjabbat een geschenk is van G'd en het zo dient te houden.

[..]

neeeeee ;)
Hier heb je een link: http://www.devoorhof.nl/P(...)=48:preken&Itemid=82

[..]

quote:
Drie eenheid? Geloof daar niet in. Staat nergens in de Tora. Zijn dat niet de Romeinen die dat gebracht hebben? Is een leugen
Dan moet je echt eens de Bijbel lezen, want de NT leert juist over de drie eenheid.
Hier heb ik wat uitleg voor je :D http://www.christiananswers.net/dutch/q-eden/edn-t002-nl.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')