Er staat geen 'maagd' in het Hebreeuws, maar 'jonge vrouw'. Ten tweede wordt de verkeerde context gebruiktquote:Op zondag 23 juni 2013 21:46 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Nee nee, maagd duidelijk Maagd geen jonge vrouw, dat krijg je als je de Talmoed hebt en geen manuscript gebruikt
Wartaal; De Torah kan je niet ' vervullen '. Waar slaat dit op ???quote:Op zondag 23 juni 2013 20:59 schreef Hollander1000 het volgende:
Jezus is gekomen om de Thora te vervullen, dat is gebeurd daarom is de Evangelie ook de het verbond van de Thora.
Je leraar zal je ontmoedigen om de NT erbij te pakken.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:31 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik zal het met mijn leraar over hebben volgende week
Lees de NT.quote:[..]
En wat betekend dat dan??
Lees de NT.quote:[..]
Snap ik niet
Is Jezus een authoriteit op het gebied van de Tora?quote:De profeet Jesaja zei reeds meer dan 2700 jaar geleden: “Welzalig die sterveling die dit doet, en het mensenkind dat daaraan vasthoudt; die acht geeft op de Shabat, zodat hij hem niet ontheiligt”
Let wel: hij zegt niet “Welzalig de Israëliet”, maar IEDER MENSENKIND
“En de vreemdelingen die zich bij de Eeuwige aansloten om Hem te dienen, en om de
naam van Adonai lief te hebben, om Hem tot knechten te zijn, allen die de Shabat
onderhouden, zodat ze hem niet ontheiligen, en die vasthouden aan Mijn verbond: hen zal Ik
brengen naar Mijn heilige berg en Ik zal hun vreugde bereiden in Mijn bedehuis...” - Hier staat
dus niet: de vreemdelingen die zich bij Israël aansloten, maar: de vreemdelingen die zich bij de Eeuwige aansloten
Jesaja profeteerde echter, dat zelfs op de nieuwe aarde de gelovigen uit alle volken (dus niet alleen de Joden) nog steeds de wekelijkse Sjabat zullen vieren: “Want zoals de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, die Ik maken zal, voor Mijn aangezicht zullen blijven bestaan, luidt het woord van Adonai, zo zal uw nageslacht en uw naam blijven bestaan. En het zal geschieden van nieuwe maan tot nieuwe maan en van Shabat tot Shabat, dat al wat leeft zal komen om zich voor Mijn aangezicht neer te buigen, zegt de Eeuwige”
Het Shabatgebod is dus in het verleden, in het heden, maar ook in de toekomst niet alleen voor de Joden van toepassing, maar voor een ieder die de G’d van Israël wil dienen:
“Zes dagen mag arbeid verricht worden, maar op de zevende dag zal er een volkomen Shabat zijn: een heilige samenkomst; generlei arbeid zult gij verrichten, het is een Shabat voor de Eeuwige in al uw woonplaatsen”.
[quote]
[..]
Ik lees :
Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.
18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.
19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
Je andere wang toekeren, daar kan ATON niet tegenquote:
Ja Jezus is autoriteit over de Thora, hij heeft ze vervult en dankzij dat hebben wij een verbond met Here Jezusquote:Op zondag 23 juni 2013 21:52 schreef man1986 het volgende:
Is Jezus een autoriteit op het gebied van de Tora?
Elke gelovige jood vervult de Wet. Niks speciaals hoor. Gewoon een vanzelfsprekendheid, ook voor de jood Jezus.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:13 schreef Hollander1000 het volgende:
Thora betekent leer, instructie of wet, Jezus heeft de wet vervult zo simpel is het namelijk.
ATOM lijk mij heel beledigend type (zoals kwetsend ) als het om geloof gaat, dat is wat ik een beeld van hem krijgt, ik zal voor hem bidden dat de heilige Geest hem liefde geeft dat Here Jezus van hem houd en naar Jezus gaatquote:Op zondag 23 juni 2013 21:54 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je andere wang toekeren, daar kan ATON niet tegen
Nee!!!quote:Op zondag 23 juni 2013 21:56 schreef ATON het volgende:
[..]
Elke gelovige jood vervult de Wet. Niks speciaals hoor. Gewoon een vanzelfsprekendheid, ook voor de jood Jezus.
Pardon?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:56 schreef ATON het volgende:
Elke gelovige jood vervult de Wet. Niks speciaals hoor.
quote:Op zondag 23 juni 2013 21:41 schreef Skillsy het volgende:
Het maakt niet uit, want niemand kan alle mitswot onderhouden dat is moeilijk.
Wij christenen geloven ook de Thora en blijft ook een heilig geschrift net zoals Evangelie het is, ik snap niet dat jij niet gaat bestuderen, moslims doen dat ook niet er zit een reden achter waarom niet, angst en Jezus kent geen angst en wie in hem geloofd kent ook geen angstquote:Op zondag 23 juni 2013 21:56 schreef Skillsy het volgende:
Het maakt niet uit hoe en wat. Of Jezus wel of niet bestaan heeft. Feit blijft dat de Tora heilig is en de Tora een leer en licht is , en het uitlegt hoe we moeten wandelen in donkere paden.
Jullie hoeven mijn visie niet te (er)kennen. Jezus was een jood, dat is zeker. Dat weet ik zelf nog
Wellicht heeft Avraham meedere verbonden gesloten. En dit is jullie manier.
Als jullie niet afglijden tot afgoderij zijn jullie gelijkwaardige partners. En jullie mogen Jezus zien als een profeer geen probleem, Maar jullie moeten bidden tot de Vader , Adonai die in de hemel is. Zoals jullie Onze vader en ( en onze Sjemone gebed)
Vooral hypocrieten en leugenaars maken me boos.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:54 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je andere wang toekeren, daar kan ATON niet tegen
ATON, dat jij in spontaan leven geloofd dat jij uit een steen bent gekomen moet jij weten, dat is jou sprookjesboek niet de onze wij geloven in schepping de ware creatie van levende Godquote:Op zondag 23 juni 2013 22:02 schreef ATON het volgende:
[..]
Totaal achterhaalde vertaling. Een museumstuk.
Goed zo, en nu naar bed.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:54 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Ja Jezus is autoriteit over de Thora, hij heeft ze vervult en dankzij dat hebben wij een verbond met Here JezusHalaluja prijs de Here in Jezus naam
Waarom ben je dan boos?quote:Op zondag 23 juni 2013 22:03 schreef ATON het volgende:
[..]
Vooral hypocrieten en leugenaars maken me boos.
Nogmaals, weer aan het blowen joh ? Dit is geen antwoord op mijn post.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:04 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
ATON, dat jij in spontaan leven geloofd dat jij uit een steen bent gekomen moet jij weten, dat is jou sprookjesboek niet de onze wij geloven in schepping de ware creatie van levende God
Zo Kingdom, ik zie dat jij je ban ook hebt uitgezeten. Wel jammer dat je die tijd niet even hebt gebruikt om je in te lezen in evolutie.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:04 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
ATON, dat jij in spontaan leven geloofd dat jij uit een steen bent gekomen moet jij weten, dat is jou sprookjesboek niet de onze wij geloven in schepping de ware creatie van levende God
Je hebt blijkbaar de verkeerde voor jequote:Op zondag 23 juni 2013 22:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zo Kingdom, ik zie dat jij je ban ook hebt uitgezeten. Wel jammer dat je die tijd niet even hebt gebruikt om je in te lezen in evolutie.
Reken maar dat ik vervelend ga doen tegen gebrainwashte leeghoofden. Hoor jij daar bij ? uitkijken dan.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:07 schreef Hollander1000 het volgende:
Ik heb het gevoel dat ATON hier gaat vervelend doen omdat hij niet kan hebben dat hij wordt uitgelult.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |