abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128166163
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:07 schreef Hollander1000 het volgende:
Dan moet je echt eens de Bijbel lezen, want de NT leert juist over de drie eenheid.
Skillsy heeft geen interesse in de NT.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_128166204
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:07 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Hier heb je een link: http://www.devoorhof.nl/P(...)=48:preken&Itemid=82

[..]

[..]

Dan moet je echt eens de Bijbel lezen, want de NT leert juist over de drie eenheid.
Hier heb ik wat uitleg voor je :D http://www.christiananswers.net/dutch/q-eden/edn-t002-nl.html
Ik heb 4 uur Tora les dus ik lees de Bijbel. NT niet.

Ik ga het lezen , maar dan moet jij dit filmpje bekijken:

Hier vertellen joodse geleerden dat er ook geen enkele aanwijzing te vinden is in de Tora EN NT dat er sprake zal zijn van 3 goden.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:12:45 #228
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128166279
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:02 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat is dan vervuld?
Evangelie is Midrasj

http://www.petervantriet.nl/article.php?articleID=26
Ik ga vanuit de scripts en niet van een ander autoriteit :)
  zondag 23 juni 2013 @ 21:13:25 #229
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128166331
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik heb 4 uur Tora les dus ik lees de Bijbel. NT niet.

Ik ga het lezen , maar dan moet jij dit filmpje bekijken:

Hier vertellen joodse geleerden dat er ook geen enkele aanwijzing te vinden is in de Tora EN NT dat er sprake zal zijn van 3 goden.
Welke Joodse geleerde heb je dan over?
Ik ken dit al, heb vaker dat gepost gekregen met discussies met Orthodoxe Joden ;)

Thora betekent leer, instructie of wet, Jezus heeft de wet vervult zo simpel is het namelijk.
pi_128166591
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:40 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Blijkt van niet. Maar ik ben hier niet bekend mee.
Nebuchadnezzar was geen jood en hield zich niet aan de Sjabbat.
Ga maar lezen wat de Tora zegt over koning Nebuchadnezzar.
(Ik refereer naar het boek van Daniel).

quote:
[..]

Jezus heeft Sjabbat toch helemaal niet afgeschaft?
Jezus heeft de Sjabbat nooit afgeschaft. Hij is de heer en meester over de Sjabbat.

quote:
En Sjabbat is voor alle mensen geldig.
De Sjabbat vinden we in Jezus terug.

quote:
Voor joden extra omdat het:

Tussen Mij en de Israëlieten is deze een teken voor altoos, want in zes dagen heeft de Eeuwige de hemel en de aarde gemaakt, en op de zevende dag heeft HIJ gerust en adem geschept
De Sjabbat houden is geen doel, maar een teken.

quote:
Maar verder staat er in de Tenach dat iedereen eraan dient te houden.
Referentie graag.

quote:
Jezus hield zelf toch ook de Sjabbat?
Als je de NT leest zou je dat weten.

quote:
Als hij dat niet deed is hij een valse profeet
Hoe weet je dat als je de NT niet hebt gelezen?

[ Bericht 1% gewijzigd door man1986 op 23-06-2013 21:32:04 ]
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  zondag 23 juni 2013 @ 21:17:54 #231
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128166624
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

Skillsy heeft geen interesse in de NT.
Waarom niet?
pi_128166638
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:13 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Welke Joodse geleerde heb je dan over?
Ik ken dit al, heb vaker dat gepost gekregen met discussies met Orthodoxe Joden ;)

Thora betekent leer, instructie of wet, Jezus heeft de wet vervult zo simpel is het namelijk.
Ik weet wat Tora betekent. Maar welke wet heeft Jeszus dan vervuld???
pi_128166733
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:17 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Zijn leraar raad hem af om de NT te lezen.
Correct me if I'm wrong Skillsy.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:20:57 #234
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128166822
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:18 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik weet wat Tora betekent. Maar welke wet heeft Jeszus dan vervuld???
Alleen Jezus kon de wet vervullen wat zijn vader heeft opgelegd, Jezus is ook gekomen om ons te dienen en is voor ons ook gestorven, lees eens de Boek van Jesaja :D

Jezus is niet voor niks Koning der Joden en koning der mensheid :)
  zondag 23 juni 2013 @ 21:23:17 #235
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128166985
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:19 schreef man1986 het volgende:

[..]

Zijn leraar raad hem af om de NT te lezen.
Correct me if I'm wrong Skillsy.
Hij is Orthodox of Moslim ?, ja nu snap ik het ze wijken ook af van Jesaja namelijk en meerdere hoofdstukken, dus hij wordt meer geïndoctrineerd dan onderwijzen. Ik zal voor hem bidden dat hij het licht van zijn Koning Here Jezus volgt en dat hij gered wordt.
pi_128167443
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Hij is Orthodox of Moslim ?, ja nu snap ik het ze wijken ook af van Jesaja namelijk en meerdere hoofdstukken, dus hij wordt meer geïndoctrineerd dan onderwijzen. Ik zal voor hem bidden dat hij het licht van zijn Koning Here Jezus volgt en dat hij gered wordt.
Hij is een jood, in geloof.
Verder ben ik met moslims niet in discussie geweest, dus ik zou niet weten wat voor weerwoord zij hebben tegenover Jezus.
pi_128167629
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:17 schreef man1986 het volgende:

[..]

Nebuchadnezzar was geen jood en hield zich niet aan de Sjabbat.
Ga maar lezen wat de Tora zegt over koning Nebuchadnezzar.
(Ik refereer naar het boek van Daniel).
Ik zal het met mijn leraar over hebben volgende week

quote:
Jezus heeft de Sjabbat nooit afgeschaft. Hij is de heer en meester over de Sjabbat.
En wat betekend dat dan??

quote:
De Sjabbat vinden we in Jezus terug.
Snap ik niet

De Sjabbat houden is geen doel, maar een teken.

Referentie graag.[/quote]

De profeet Jesaja zei reeds meer dan 2700 jaar geleden: “Welzalig die sterveling die dit doet, en het mensenkind dat daaraan vasthoudt; die acht geeft op de Shabat, zodat hij hem niet ontheiligt”
Let wel: hij zegt niet “Welzalig de Israëliet”, maar IEDER MENSENKIND

“En de vreemdelingen die zich bij de Eeuwige aansloten om Hem te dienen, en om de
naam van Adonai lief te hebben, om Hem tot knechten te zijn, allen die de Shabat
onderhouden, zodat ze hem niet ontheiligen, en die vasthouden aan Mijn verbond: hen zal Ik
brengen naar Mijn heilige berg en Ik zal hun vreugde bereiden in Mijn bedehuis...”
- Hier staat
dus niet: de vreemdelingen die zich bij Israël aansloten, maar: de vreemdelingen die zich bij de Eeuwige aansloten

Jesaja profeteerde echter, dat zelfs op de nieuwe aarde de gelovigen uit alle volken (dus niet alleen de Joden) nog steeds de wekelijkse Sjabat zullen vieren: “Want zoals de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, die Ik maken zal, voor Mijn aangezicht zullen blijven bestaan, luidt het woord van Adonai, zo zal uw nageslacht en uw naam blijven bestaan. En het zal geschieden van nieuwe maan tot nieuwe maan en van Shabat tot Shabat, dat al wat leeft zal komen om zich voor Mijn aangezicht neer te buigen, zegt de Eeuwige”

Het Shabatgebod is dus in het verleden, in het heden, maar ook in de toekomst niet alleen voor de Joden van toepassing, maar voor een ieder die de G’d van Israël wil dienen:

“Zes dagen mag arbeid verricht worden, maar op de zevende dag zal er een volkomen Shabat zijn: een heilige samenkomst; generlei arbeid zult gij verrichten, het is een Shabat voor de Eeuwige in al uw woonplaatsen”.

quote:
Hoe weet je dat als je de NT niet hebt gelezen?
Ik lees :

Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.

18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
pi_128167727
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:29 schreef man1986 het volgende:

[..]

Verder ben ik met moslims niet in discussie geweest, dus ik zou niet weten wat voor weerwoord zij hebben tegenover Jezus.
Mijn moeder is jodin
  zondag 23 juni 2013 @ 21:34:59 #239
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128167868
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:29 schreef man1986 het volgende:

[..]

Oke, jammer dat hij zich laat beperken door mensen die hem zullen uitsluiten als hij naar de waarheid zoekt :'(

Skillsy, God zal jou nooit uitsluiten , ik zal voor jou bidden dat je Jezus tot in je neemt alleen via Jezus kan jij gered worden.

En ja, ik discussieer vaak met Imams, omdat moslims totaal geen kennis hebben over de Koran, ze kunnen heel goed bijbel verzen uit het context halen, ze zullen niet twijfelen om de bijbel vers anders interpreteren wat de Bijbel werkelijk zegt.

Ze kunnen goed mensen misleiden en liegen, vooral op mensen met weinig Bijbel kennis worden vaak het slachtoffers.
pi_128167889
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Ja dat grapje kennen we van Jesaja 53. Die tekst kan niet slaan op Jezus zoals Christenen beweren.
Maar het maakt niet uit. Iedereen die de Tora en de mitswot onderhoud krijgt het eeuwig leven. Met of zonder Jezus of Yeshua of hoe hij ook heet
pi_128168070
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:35 schreef Skillsy het volgende:
Iedereen die de Tora en de mitswot onderhoud krijgt het eeuwig leven.
Jij faalt deze test, dus jij krijgt geen eeuwig leven. Schokkend?
pi_128168100
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:34 schreef Hollander1000 het volgende:

Ze kunnen goed mensen misleiden en liegen, vooral op mensen met weinig Bijbel kennis worden vaak het slachtoffers.
Ik weet niet hoor, maar joodse geleerden zijn al eeuwig bezig om zich te verdiepen in G'ds woord. Het is een hoge kunst , het ontcijferen van 'G'ds woord.

En waarom nemen jullie de schriftelijke Tora over maar de mondelinge niet??
pi_128168342
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:37 schreef man1986 het volgende:

[..]

Jij faalt deze test, dus jij krijgt geen eeuwig leven. Schokkend?
Hoezo? Het maakt niet uit, want niemand kan alle mitswot onderhouden dat is moeilijk. Het lukt jou ook niet. Het gaat niet om WAT je geloofd maar om je DADEN. En dat doe ik. Ik houd me aan de mitswot die G'd gegeven heeft.
En iedereen wordt gered. Sommige moeten spiritueel lijden (maar dat is nooit voor lang). Straks als de Messias komt en alles hersteld dan zullen we samen met de Schepper samen smelten. Ja zelfs Hitler.

Christenen praten allemaal angst aan. Maar het einde der tijden is iets prachtig
  zondag 23 juni 2013 @ 21:42:15 #244
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128168386
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:35 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ja dat grapje kennen we van Jesaja 53. Die tekst kan niet slaan op Jezus zoals Christenen beweren.
Maar het maakt niet uit. Iedereen die de Tora en de mitswot onderhoud krijgt het eeuwig leven. Met of zonder Jezus of Yeshua of hoe hij ook heet
Dat is geen grapje, nog eentje.

Isaiah 7:14

King James Version (KJV)

14 Therefore the Lord himself shall give you a sign; Behold, a virgin shall conceive, and bear a son, and shall call his name Immanuel.

Wie is en wat is het voor een naam? Immanuel
pi_128168514
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:42 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Dat is geen grapje, nog eentje.

Isaiah 7:14

King James Version (KJV)

14 Therefore the Lord himself shall give you a sign; Behold, a virgin shall conceive, and bear a son, and shall call his name Immanuel.

Wie is en wat is het voor een naam? Immanuel
staat geen virgin maar jonkvrouw.
Zieltjes winnen w/
  zondag 23 juni 2013 @ 21:45:33 #246
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128168638
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:38 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar joodse geleerden zijn al eeuwig bezig om zich te verdiepen in G'ds woord. Het is een hoge kunst , het ontcijferen van 'G'ds woord.

En waarom nemen jullie de schriftelijke Tora over maar de mondelinge niet??
Weet je wat met de Koran is gebeurd? Ieder metgezel van Mohammed trainen om te herinneren, en helpt niet vele hoofdstukken zijn verloren gegaan.

De Talmoed is tegen Gods woord, God laat Profeten komen en niet mondeling doorgeven, kan wel maar dan heb je geen bronnen of manuscript omdat te kunnen bevestigen en makkelijk kan vervalsen en meer naar je eigen leer maken, Jezus heeft daar ervoor gewaarschuwd dat er valse kerkleraren en profeten zullen komen om het wordt te vervalsen naar zijn eigen lust.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:46:56 #247
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128168712
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:44 schreef Skillsy het volgende:

[..]

staat geen virgin maar jonkvrouw.
Zieltjes winnen w/
Nee nee, maagd duidelijk Maagd geen jonge vrouw, dat krijg je als je de Talmoed hebt en geen manuscript gebruikt ;)
pi_128168717
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:56 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

ATON, ik heb jou UITLEG gegeven, je probeert gewoon door te drammen en daar doe ik niet aan mee.Ik heb jou context met de commentaar gegeven, blijkbaar zint jou dat niet dus niet mijn probleem maar jou probleem waar je eraan werken moet.
Maar je zat fout, en dat kan jou ego niet toegeven. Werk er nog wat aan. *O*
  zondag 23 juni 2013 @ 21:48:09 #249
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_128168779
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:47 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar je zat fout, en dat kan jou ego niet toegeven. Werk er nog wat aan. *O*
En toch hou ik van je :Y
pi_128168822
quote: