Skillsy heeft geen interesse in de NT.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:07 schreef Hollander1000 het volgende:
Dan moet je echt eens de Bijbel lezen, want de NT leert juist over de drie eenheid.
Ik heb 4 uur Tora les dus ik lees de Bijbel. NT niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:07 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Hier heb je een link: http://www.devoorhof.nl/P(...)=48:preken&Itemid=82
[..]
[..]
Dan moet je echt eens de Bijbel lezen, want de NT leert juist over de drie eenheid.
Hier heb ik wat uitleg voor jehttp://www.christiananswers.net/dutch/q-eden/edn-t002-nl.html
Ik ga vanuit de scripts en niet van een ander autoriteitquote:Op zondag 23 juni 2013 21:02 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat is dan vervuld?
Evangelie is Midrasj
http://www.petervantriet.nl/article.php?articleID=26
Welke Joodse geleerde heb je dan over?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik heb 4 uur Tora les dus ik lees de Bijbel. NT niet.
Ik ga het lezen , maar dan moet jij dit filmpje bekijken:
Hier vertellen joodse geleerden dat er ook geen enkele aanwijzing te vinden is in de Tora EN NT dat er sprake zal zijn van 3 goden.
Nebuchadnezzar was geen jood en hield zich niet aan de Sjabbat.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:40 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Blijkt van niet. Maar ik ben hier niet bekend mee.
Jezus heeft de Sjabbat nooit afgeschaft. Hij is de heer en meester over de Sjabbat.quote:[..]
Jezus heeft Sjabbat toch helemaal niet afgeschaft?
De Sjabbat vinden we in Jezus terug.quote:En Sjabbat is voor alle mensen geldig.
De Sjabbat houden is geen doel, maar een teken.quote:Voor joden extra omdat het:
Tussen Mij en de Israëlieten is deze een teken voor altoos, want in zes dagen heeft de Eeuwige de hemel en de aarde gemaakt, en op de zevende dag heeft HIJ gerust en adem geschept
Referentie graag.quote:Maar verder staat er in de Tenach dat iedereen eraan dient te houden.
Als je de NT leest zou je dat weten.quote:Jezus hield zelf toch ook de Sjabbat?
Hoe weet je dat als je de NT niet hebt gelezen?quote:Als hij dat niet deed is hij een valse profeet
Waarom niet?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Skillsy heeft geen interesse in de NT.
Ik weet wat Tora betekent. Maar welke wet heeft Jeszus dan vervuld???quote:Op zondag 23 juni 2013 21:13 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Welke Joodse geleerde heb je dan over?
Ik ken dit al, heb vaker dat gepost gekregen met discussies met Orthodoxe Joden
Thora betekent leer, instructie of wet, Jezus heeft de wet vervult zo simpel is het namelijk.
Zijn leraar raad hem af om de NT te lezen.quote:
Alleen Jezus kon de wet vervullen wat zijn vader heeft opgelegd, Jezus is ook gekomen om ons te dienen en is voor ons ook gestorven, lees eens de Boek van Jesajaquote:Op zondag 23 juni 2013 21:18 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik weet wat Tora betekent. Maar welke wet heeft Jeszus dan vervuld???
Hij is Orthodox of Moslim ?, ja nu snap ik het ze wijken ook af van Jesaja namelijk en meerdere hoofdstukken, dus hij wordt meer geïndoctrineerd dan onderwijzen. Ik zal voor hem bidden dat hij het licht van zijn Koning Here Jezus volgt en dat hij gered wordt.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:19 schreef man1986 het volgende:
[..]
Zijn leraar raad hem af om de NT te lezen.
Correct me if I'm wrong Skillsy.
Hij is een jood, in geloof.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Hij is Orthodox of Moslim ?, ja nu snap ik het ze wijken ook af van Jesaja namelijk en meerdere hoofdstukken, dus hij wordt meer geïndoctrineerd dan onderwijzen. Ik zal voor hem bidden dat hij het licht van zijn Koning Here Jezus volgt en dat hij gered wordt.
Ik zal het met mijn leraar over hebben volgende weekquote:Op zondag 23 juni 2013 21:17 schreef man1986 het volgende:
[..]
Nebuchadnezzar was geen jood en hield zich niet aan de Sjabbat.
Ga maar lezen wat de Tora zegt over koning Nebuchadnezzar.
(Ik refereer naar het boek van Daniel).
En wat betekend dat dan??quote:Jezus heeft de Sjabbat nooit afgeschaft. Hij is de heer en meester over de Sjabbat.
Snap ik nietquote:De Sjabbat vinden we in Jezus terug.
Ik lees :quote:Hoe weet je dat als je de NT niet hebt gelezen?
Mijn moeder is jodinquote:Op zondag 23 juni 2013 21:29 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hij is een jood, in geloof.
Verder ben ik met moslims niet in discussie geweest, dus ik zou niet weten wat voor weerwoord zij hebben tegenover Jezus.
Oke, jammer dat hij zich laat beperken door mensen die hem zullen uitsluiten als hij naar de waarheid zoektquote:Op zondag 23 juni 2013 21:29 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hij is een jood, in geloof.
Verder ben ik met moslims niet in discussie geweest, dus ik zou niet weten wat voor weerwoord zij hebben tegenover Jezus.
Ja dat grapje kennen we van Jesaja 53. Die tekst kan niet slaan op Jezus zoals Christenen beweren.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Hij is Orthodox of Moslim ?, ja nu snap ik het ze wijken ook af van Jesaja namelijk en meerdere hoofdstukken, dus hij wordt meer geïndoctrineerd dan onderwijzen. Ik zal voor hem bidden dat hij het licht van zijn Koning Here Jezus volgt en dat hij gered wordt.
Jij faalt deze test, dus jij krijgt geen eeuwig leven. Schokkend?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:35 schreef Skillsy het volgende:
Iedereen die de Tora en de mitswot onderhoud krijgt het eeuwig leven.
Ik weet niet hoor, maar joodse geleerden zijn al eeuwig bezig om zich te verdiepen in G'ds woord. Het is een hoge kunst , het ontcijferen van 'G'ds woord.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:34 schreef Hollander1000 het volgende:
Ze kunnen goed mensen misleiden en liegen, vooral op mensen met weinig Bijbel kennis worden vaak het slachtoffers.
Hoezo? Het maakt niet uit, want niemand kan alle mitswot onderhouden dat is moeilijk. Het lukt jou ook niet. Het gaat niet om WAT je geloofd maar om je DADEN. En dat doe ik. Ik houd me aan de mitswot die G'd gegeven heeft.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:37 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jij faalt deze test, dus jij krijgt geen eeuwig leven. Schokkend?
Dat is geen grapje, nog eentje.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:35 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja dat grapje kennen we van Jesaja 53. Die tekst kan niet slaan op Jezus zoals Christenen beweren.
Maar het maakt niet uit. Iedereen die de Tora en de mitswot onderhoud krijgt het eeuwig leven. Met of zonder Jezus of Yeshua of hoe hij ook heet
staat geen virgin maar jonkvrouw.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:42 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Dat is geen grapje, nog eentje.
Isaiah 7:14
King James Version (KJV)
14 Therefore the Lord himself shall give you a sign; Behold, a virgin shall conceive, and bear a son, and shall call his name Immanuel.
Wie is en wat is het voor een naam? Immanuel
Weet je wat met de Koran is gebeurd? Ieder metgezel van Mohammed trainen om te herinneren, en helpt niet vele hoofdstukken zijn verloren gegaan.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:38 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar joodse geleerden zijn al eeuwig bezig om zich te verdiepen in G'ds woord. Het is een hoge kunst , het ontcijferen van 'G'ds woord.
En waarom nemen jullie de schriftelijke Tora over maar de mondelinge niet??
Nee nee, maagd duidelijk Maagd geen jonge vrouw, dat krijg je als je de Talmoed hebt en geen manuscript gebruiktquote:Op zondag 23 juni 2013 21:44 schreef Skillsy het volgende:
[..]
staat geen virgin maar jonkvrouw.
Zieltjes winnen
Maar je zat fout, en dat kan jou ego niet toegeven. Werk er nog wat aan.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:56 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
ATON, ik heb jou UITLEG gegeven, je probeert gewoon door te drammen en daar doe ik niet aan mee.Ik heb jou context met de commentaar gegeven, blijkbaar zint jou dat niet dus niet mijn probleem maar jou probleem waar je eraan werken moet.
En toch hou ik van jequote:Op zondag 23 juni 2013 21:47 schreef ATON het volgende:
[..]
Maar je zat fout, en dat kan jou ego niet toegeven. Werk er nog wat aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |