abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128060478
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:20:26 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128060519
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:16 schreef Suikertante het volgende:
Doen we allemaal Coco ;)

XM gek is dat he? Ik ga het nog wel dragen misschien, maar toch. Het viel me wel tegen wat ik alweer pas :( Eigenlijk nog steeds best een beperkte garderobe nu. Ik heb ook een aantal dingen maar gewoon echt weggegeven, en heel veel dingen zitten nu in een "misschien later" doos (of drie).
Die broeken kwamen tot ergens tussen knieën en heup :'). M'n heupen en bekken zijn echt heul veul breder geworden. Helaas waren ze al niet smal :'). Ik heb nu 1 broek en 2 rokjes en jurkjes ofzo. Dat wordt shoppen. Voor een grotere maat. Meh on both :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128060583
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Die broeken kwamen tot ergens tussen knieën en heup :'). M'n heupen en bekken zijn echt heul veul breder geworden. Helaas waren ze al niet smal :'). Ik heb nu 1 broek en 2 rokjes en jurkjes ofzo. Dat wordt shoppen. Voor een grotere maat. Meh on both :').
Volgens mij kan dat ook nog vanzelf weer smaller worden :Y
pi_128060681
Herkenbaar, ik heb in de winter en lente ook een nieuwe garderobe aangeschaft. Niks paste meer.
Voordeel: een nieuwe garderobe aanschaffen O+ en bijpassende schoenen O+ O+
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:24:42 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128060737
Ik pas ook nog net niks... Broeken zijn idd te krap bij buik en heuoen, (droeg ik wegens permanent vette pens sowieso niet graag), en mn jurkjes kan ik nu niet aan, voedingstechnisch :')

Heb dus wat voedingsshirts gekocht die ik op mn positiebroeken en rokjes draag... wel een beetje een bummer, hopelijk pas ik straks al mn leuke jurkjes nog!
pi_128060747
Wat zijn we trouwens nog wakker zo op een doordeweekse donderdagavond?
pi_128060840
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:24 schreef Mangostine het volgende:
Wat zijn we trouwens nog wakker zo op een doordeweekse donderdagavond?
Ik was anders net van plan om mn bed op te gaan zoeken :+
Denk dat ik Saartje even lekker naast me neer leg en met haar ga knuffelen. O+
pi_128060862
Hier is het ook echt wel wat breder geworden ja, maar vooral mijn buik verpest alles. Ik droeg eigenlijk alleen maar jurkjes en dan vooral getailleerde katoenen stretchjurkjes, liefst met een beetje stretch. Dat is niet zo charmant meer. Of van die jurkjes met een lint in de taille. Ook niet meer zo mooi.

Als ik nu een jurkje draag met een hoge taille zie ik er wel nog als vanouds uit, maar die moet ik eerst nog even kopen. Voor gratis.

Ik ben altijd nog wakker rond deze tijd maar omdat hier dan niet meer zoveel te beleven is doe ik dan andere nuttige dingen, zoals candycrushen en series kijken (en F de fles geven).
pi_128060890
Haaa ik weet het, jullie wachten allemaal op de Zara uitverkoop! o|O
pi_128060940
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:27 schreef Suikertante het volgende:
Hier is het ook echt wel wat breder geworden ja, maar vooral mijn buik verpest alles. Ik droeg eigenlijk alleen maar jurkjes en dan vooral getailleerde katoenen stretchjurkjes, liefst met een beetje stretch. Dat is niet zo charmant meer. Of van die jurkjes met een lint in de taille. Ook niet meer zo mooi.

Als ik nu een jurkje draag met een hoge taille zie ik er wel nog als vanouds uit, maar die moet ik eerst nog even kopen. Voor gratis.

Ik ben altijd nog wakker rond deze tijd maar omdat hier dan niet meer zoveel te beleven is doe ik dan andere nuttige dingen, zoals candycrushen en series kijken (en F de fles geven).
Wij gaan meestal ook nu pas slapen. Alleen liggen we dan rond elf in bed en dan gaan we nog even tv kijken. Dus dan ben ik ook niet meer online. Slapen gaan we meestal 'echt' rond half twaalf/twaalf uur :Y
pi_128060974
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:27 schreef Suikertante het volgende:
Haaa ik weet het, jullie wachten allemaal op de Zara uitverkoop! o|O
Oh ja! Daar had ik iets over gelezen :D Misschien nog iets langer wakker blijven. Maar wilde eigenlijk niet te laat slapen want wilde morgen extra vroeg naar mn werk.

Dilemma's dilemma's.... :+
pi_128061220
Gewoon klaar maken voor bed en dan is het precies 0:00 en kun je gaan shoppen ;)
pi_128061373
Ik ben net een half uurtje klaar met werken :+

Verder weinig te melden hier behalve dat alles zijn ganfetje gaat en ik braaf mee lees. Op mijn werk heb ik de tijd niet om te reageren en thuis gaat de volle aandacht naar Djenna. En als ze ligt te slapen naar het huishouden :+
pi_128061504
Ik zie je anders best vaak voorbij komen, of heb je het over de afgelopen dagen? :*

Vroeg me wel af hoe het met As gaat trouwens, die heb ik ook al een poosje niet gezien!
pi_128061568
Zomg heeft Zara uitverkoop?
/gaat op handen zitten }:|

Twinkle, laat joh! Dan kun je ook niet meteen slapen of wel?
pi_128061740
Ohhh jongens toch. Als alles een beetje mee zit kan ik over 2 maanden stoppen met mijn retedrukke stressbaan en krijg ik een beetje financiële buffer mee om me eindelijk actief te kunnen richten op iets anders. Verheug ik me op. :7
pi_128061929
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef Suikertante het volgende:
Ik zie je anders best vaak voorbij komen, of heb je het over de afgelopen dagen? :*

Vroeg me wel af hoe het met As gaat trouwens, die heb ik ook al een poosje niet gezien!
Die is veel te druk met leuke dingen doen :P
pi_128061985
Mango dat klinkt super ^O^

En Sonnetje: mooi! :Y
pi_128062384
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:43 schreef Mangostine het volgende:
Ohhh jongens toch. Als alles een beetje mee zit kan ik over 2 maanden stoppen met mijn retedrukke stressbaan en krijg ik een beetje financiële buffer mee om me eindelijk actief te kunnen richten op iets anders. Verheug ik me op. :7
wat fjn! Jaloers!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 21 juni 2013 @ 00:24:20 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128063763
Zara pas ik echt niet in hoor :D. Ik houd ook niet van shoppen :@. Vind het meestal vooral frustrerend :').

Juf hebben we afgetankt en ze slaapt geloof ik *klein juichje*. Hopelijk blijft dat zo. Maar ze heeft om 22:30 voor het laatst voeding gehad, dus ik vrees dat met een uur of 2 we er weer uit mogen :Y).

Dus maar snel ff de ogen dicht. Succes met de online shopping spree :P.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128065069
quote:
Ik kijk morgen wel. Dan is er al een hoop uitverkocht :+

En Zara koop ik alleen voor de kinderen. Ik pas nergens in. Ik vind het ook frustrerend. Zodra ik kan ga ik weer op dieet en hardlopen. Hoef ik nu niet te doen dat hardlopen met die dikke pens van me. Maar gelukkig ben ik niet de enige als ik dat zo lees. :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_128068225
Mijn kind is iedere anderhalf a twee uur wakker }:| en vent slaapt maar door :(

Dit wordt geen beste dag :')
Sarcasme. Herken het.
pi_128068349
Spirit :*
Gewoon je man eruit kicken hoor.

Ik ga volgend weekend hardlopen met de dames van de pufclub. "Pufclub" krijgt wel een iets andere lading zo :P
pi_128068351
Suiker de foto gemist.

Gulara wat een moeilijke start had Pi

XM, jij wilt maar 1 kind? Of is er een medische reden? Ik snap ook als je hier geen antwoord op wilt geven.
Succes met shoppen. :*
Ik had na de bevalling broeken die te wijd waren :@

Twinkle wat knap dat tijdens de slaapmomenten van Djenna je tijd naar het huishouden gaat. Bij mij is het andersom. Eerst fokken. Dan huishouden. :D

Mango dat klinkt lekker *O*

Mijn baby ligt nog te slapen. O+
pi_128068399
Voor mij geen productieve dag vandaag met maar 2 uur slaap. Vandaag nog maar in bed hangen en vanmiddag een afspraak bij de gyn voor de implanon.
pi_128068420
Is dat die anticonceptie in je arm? Dat wilde ik ook maar werd zo afgeraden door de huisarts dat ik er vanaf heb gezien. Ben heel benieuwd hoe je het ervaart! Ik ga onthouden dat jij het bent en er nog eens naar vragen.

Omen O+ wat een gezellige post :)
pi_128068432
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 06:57 schreef Suikertante het volgende:
Is dat die anticonceptie in je arm? Dat wilde ik ook maar werd zo afgeraden door de huisarts dat ik er vanaf heb gezien. Ben heel benieuwd hoe je het ervaart! Ik ga onthouden dat jij het bent en er nog eens naar vragen.

Omen O+ wat een gezellige post :)
Door de gyn (een andere dan die ik vanmiddag heb) werd het juist weer aangeraden.

Ik ben ook benieuwd. Is het niets dan laat ik hem weer weg halen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 07:12:46 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128068471
Omen, ik zeg nooit nooit, maar de kans is heel groot dat het er bij eentje blijft ja :). Ik ben en al 33 en ik heb EDS. Dus nog een zwangerschap en bevalling wordt wellicht wat teveel voor m'n lijf. Daarbij heb ik nu al m'n handen vol aan deze en kan ik me niet voorstellen hoe ik er ooit twéé zou moeten handelen :').
  vrijdag 21 juni 2013 @ 07:30:57 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128068575
Goedemorgen. Ik ben er ook weer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128068698
Kyara :*
Ik kan me best voorstellen dat je erdoorheen zit/zat.
Niet te streng voor jezelf zijn he! Ik vind t echt knap hoe je het allemaal doet. Gebroken nachten zijn gewoon slopend.
pi_128068705
Kyara even een :* voor de zware dagen en nachten! Ik vind je echt een super mama die het maar mooi allemaal voor elkaar krijgt met 3 kleine kindjes!! Mama's met 1 baby zitten er ook wel eens helemaal doorheen dus ik snap zeker dat jij dat met 3 kleintjes ook hebt!
Succes :*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 08:16:47 #33
378192 -mandy-
I am who I am
pi_128068917
Ik heb respect voor je Kyara :* !

Je doet het heel goed! Niet druk om maken dat je er doorheen zit, dat heeft iedereen wel eens.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_128068963
Kyara ik vind je ook een supermama. En dat je er even doorheen zit met zulke dagen is echt niet gek. :*
pi_128069082
Wat zij zeggen Kyara! Denk dat wij hier met zijn allen zo'n respect hebben voor hoe jij het doet met een baby-tweeling en een dreumesje tegelijk... Dat jij niet veel meer van dat soort dagen hebt verbaast mij gewoon! Succes vandaag! :*

Een productieve dag is voor jou vandaag ook niet nodig hè, Tally, na alles wat je gisteren al hebt gedaan...
Anticonceptie is iets waar we hier ook eens over na moeten denken. Ben nu aan de cerazette ivm borstvoeding, maar als ik daarmee stop 'moet' ik weer terug naar mijn oude pil. Maar we willen het toch bij twee kindjes houden, dus iets permanenters of iets meer minder onderhoud dan dagelijks iets slikken is misschien ook wel fijn...

Mango, succes met hardlopen. Heb ik ooit ook eens geprobeerd, was geen succes (en da's zwak uitgedrukt...)

Spirit, sterkte vandaag! Kun je nog ergens een beetje rust pakken tussendoor?

Hier is helaas de spruw weer terug... :( Waarschijnlijk ben ik niet consequent genoeg geweest met de miconazol voor mezelf. Voel me nu wel een beetje schuldig tov Femke, ze heeft zo'n hekel aan die nystatine...
  vrijdag 21 juni 2013 @ 08:42:44 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128069201
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 07:51 schreef L4cs4p het volgende:
Kyara even een :* voor de zware dagen en nachten! Ik vind je echt een super mama die het maar mooi allemaal voor elkaar krijgt met 3 kleine kindjes!! Mama's met 1 baby zitten er ook wel eens helemaal doorheen dus ik snap zeker dat jij dat met 3 kleintjes ook hebt!
Succes :*
Dat! Ik doe het je niet na Kyara, dus geef jezelf ook wat credits.

En das balen Shandaly -O-. Hier ook een kind dat geen fan is van de nystatine. Ik smeer zelf netjes na iedere kolfsessie. Ze wisten me alleen in de apotheek niet te vertellen hoe lang ik die zalf moest gebruiken. Hoe lang heb jij m gebruikt?
pi_128069270
Wauw, mijn baby verrast mij compleet door zich voor mijn ogen van buik naar rug te draaien!
Hij is er zelf nog verbaast over! Dat is met 2 maanden toch best vroeg? :@
pi_128069313
Kyara behalve twee meisjes en een dreumes geef je ook nog borstvoeding he, en je werkt buitenshuis, dat ís gewoon hartstikke veel en zwaar. En dat je er doorheen zit is inderdaad niet gek, maar je mag daar best aandacht aan besteden! Heb je in de afgelopen drie weken wel een uurtje voor jezelf gehad? Het voelt misschien als een hele klus om het te regelen maar het zou best kunnen dat de ontspanning er tegenop weegt.
En ik weet je werkschema niet maar misschien wil dreumes wel een nachtje bij opa en oma logeren tussen jouw werkdagen.
Sowieso voel je je morgen waarschijnlijk al beter :*
pi_128069326
Ze zeggen nog 10 dagen te blijven smeren nadat de klachten verdwenen zijn... Maar ik was sowieso al niet zo goed in het bijhouden van die zalf. Op de verpakking staat ook dat je maar 1 à 2 keer per dag hoeft te smeren, maar als ik dat nou bij elke nystatine-sessie (4x/dag) doe, dat kan geen kwaad toch?
pi_128069363
Venco, wauw!! Dat is inderdaad best snel!! Was het een bewuste actie of meer een 'oops, wat doe ik nu?'. Lukt het al nog een keer?
pi_128069399
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:54 schreef Shandaly het volgende:
Venco, wauw!! Dat is inderdaad best snel!! Was het een bewuste actie of meer een 'oops, wat doe ik nu?'. Lukt het al nog een keer?
Nou, hij ik had hem net op zijn buik in bed gelegd en hij leek eerst te gaan slapen. Dus ik maak ontbijt en kom terug, ligt ie half op zijn zij. En kort erna bewoog hij zo dat hij op zijn rug kwam.
Hij ligt nu op zijn rug nog, zal hem eens terugdraaien. Kijken of hij er zin in heeft. :)
pi_128069466
Mijn meisje vind ik tegenwoordig voornamelijk overdwars terug in haar bedje... Schijnt ze van mij te hebben als ik de verhalen van mijn moeder moet geloven ;)
Als het weer wat koeler is hier moeten we maar eens kijken of een slaapzakje al past...
pi_128069512
Nou, weer geprobeerd maar het lukte niet. Wel bijna maar hij werd onrustig dus maar opgehouden. :)
Ben zo trots! *O*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:17:48 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128069708
Ik moest na elke voeding/kolfsessie smeren..

En hier draait de eerste was, mevrouw gaf denk ik de helft van haar voeding met een boog weer terug in haar bedje. ;(. Ze had de hik. Ze drinkt zo gulzig met de medela Calma. Knoeit ook vreselijk en enorme borrelbuik altijd na het voeden. Ik ben het beu. Ik ga een andere fles proberen. Jammer dan van de tepel/speen verwarring. Aan de borst drinken doet ze toch niet ;(.
pi_128069769
XM..probeer maar de BreastFlow..
http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d345.html

ik heb er goede ervaring mee :*

**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128069890
Kyara :* Gun jezelf ook wat tijd ! Je bent net begonnen met werken. Iedereen bij jullie moet zich daar weer op instellen. En goed dat je het even opschrijft. Je wil ook op alle vlakken perfect zijn he ? Kan niet altijd :* :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_128070052
Oh én Kyara, er zijn dingen die je zelf niet in de hand hebt en die mag je dus loslaten. Dat vind ik ook altijd moeilijk maar is heel verlichtend :)
pi_128070382
Coco je foto's gemist -O-

Herkenbare verhalen in t vorige topic :Y
Zeurverhaal van mij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
+1 :'( Mn positiebroeken kan ik ook niet aan want t stuk elastiek flubbert... Ik heb 2 treggings die nog passen en daar leef ik in. Thuis lekker joggingsbroek

Kyara :* :* :*
Shandaly balen van de spruw!
Venco dat is heel vroeg ja! Goed oppassen nu dus! :P

Ik ben naar de ha geweest met de uitslag van L. Het is eczeem -O- nu voorlopig enkel goed vet houden. Niet het eind van de wereld natuurlijk maar mn man heeft echt heeeeeel ernstig eczeem en ik hoop dat dat L bespaard blijft.
pi_128070491
Fieder ik kan me dit helemaal voorstellen. En het is echt niet raar om hulp te zoeken met zoiets! Ik raakte in paniek van niks en mij konden ze ook helpen ;)

Venco *O* Ik ben benieuwd wanneer F dit gaat doen, denk dat het nog wel even duurt! Hoewel hij nu als hij wakker is wel gaat morren, dan leg ik hem op z'n rug en blijft ie gewoon drie kwartier gezellig rondkijken en lieve geluidjes maken.

Tally, mijn huisarts zei dat ze de enige was die het wilde zetten in de hele praktijk, omdat (als je het wilt weten)
SPOILER
Maar het lonkt nog steeds eigenlijk. Ik wil juist graag wat minder hormonen, heb nu een lichtere pil gehaald maar heb de eerste nog steeds niet geslikt :')
pi_128070499
Kyara! Respect voor jou hoor!
Venco, wat knap een superbaby!!
Shandalay, een baby die overdwars ligt, klinkt bekend, zo wordt Ow nu al een week lang wakker!

En verder pas ik hier m'n oude broeken echt niet meer, stom..

SPOILER
pi_128070587
Balen van de eczeem, Fieder. Ik hoop met je mee dat het een lichte variant blijft. En wbt je spoiler stukje: :* Heb je hulp?

SPOILER: Loj
pi_128070638
Shandaly balen van de spuw zeg :(

Venco wat goed!!! *O*

XcUZ_Me :*
pi_128070673
Van de 15 gyn waren er in het ziekenhuis ook maar 2 die hem zetten. Ik kan niet zo goed tegen de pil (depressief), de nuvaring had ik erna en dat was een uitkomst maar mocht ik niet met borstvoeding. Dus bleven de prikpil en implanon over aangezien ik geen spiraaltje kan laten zetten (en eigenlijk ook niet wil). Dus ik ben benieuwd.
pi_128070724
Zou ik moeten doen hè Shandaly, maar ik durf niet ;) heb ook niets meer liggen in huis (en heb me vandaag opgesloten om aan de studie te gaan, heb er gewoon een vrije dag voor gekregen en de kleine naar t kdv gebracht)

Balen van t eczeem Fieder :( hopelijk blijft t bij een lichte vorm!
pi_128070763
Mán wat gaan jullie hard. Ik ben nog maar halverwege het vorige topic :')

Maar even een egoberichtje. Rosalie is vandaag 12 weken *O*
Mijlpaaltje toch?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:03:56 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128070809
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:21 schreef bitterend het volgende:
XM..probeer maar de BreastFlow..
http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d345.html

ik heb er goede ervaring mee :*

Thnx, heb m besteld, hopelijk is ie er morgen. Vandaag ff doormodderen met calma en mss 1x avent proberen.
pi_128070921
Zeker danic! *O*
pi_128071012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:00 schreef Loj het volgende:
Zou ik moeten doen hè Shandaly, maar ik durf niet ;) heb ook niets meer liggen in huis (en heb me vandaag opgesloten om aan de studie te gaan, heb er gewoon een vrije dag voor gekregen en de kleine naar t kdv gebracht)

Balen van t eczeem Fieder :( hopelijk blijft t bij een lichte vorm!
Lekker aan het soggen op Fok dus? ;)
pi_128071123
Danic mijlpaal *O*

Loj
SPOILER
Fiedertje balen van de eczeem :{ ... Hopen dat het mee valt!

Kyara wat een heftigheid meid :* ... Als ik je verhalen lees vraag ik mezelf ook altijd af hoe je dat in godsnaam allemaal trekt. Het wordt ooit beter, maar nu lijk je jezelf gigantisch voorbij te lopen. Ik meen gelezen te hebben dat je al extra hulp hebt van buitenaf? Of was dat tot op heden alleen een intake? Anyway .. hoop dat het bij jullie ook allemaal snel weer in rustiger vaarwater mag komen allemaal, want dit is killing! :*

Ik heb vandaag voor de eerste keer gezien dat Djenna kan draaien van rug naar buik (zonder spreidbroek). Mijn man had het er al over dat hij haar dat regelmatig had zien doen, maar ik nog nooit. Komt ook omdat ze bij mij de spreidbroek eigenlijk altijd aan heeft zodat ik mijn man en de gastouder de momenten geef dat het ding wel uit mag. Maar ze kan het *O* .

Vandaag lekker een dagje vrij, maar morgen en overmorgen wel werken (ergens anders als mijn eigenlijke baan .. even iemand uit de brand helpen). Dus daar gaan we maar even flink van genieten! *O*

Mango wat een fijn vooruitzicht!
pi_128071142
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:12 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Lekker aan het soggen op Fok dus? ;)
Dat kan ik niet helemaal ontkennen ;) maar m'n laptop staat al aan ;)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:35:55 #61
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128071609
Jullie zijn gisteravond snel gegaan zeg! En ik heb een heleboel foto's gemist :(

Oei Loj, even testje online bestellen voor je gaat studeren ;)? Dat zou mij ook niet lekker zitten! Ik wil graag snel een tweede maar een via via kennis met een dochter die een week jonger is dan de mijne (dat meisje is van 7 aug) is van de week bevallen van haar tweede :o. Daar moet ik toch nog even niet aan denken...

L. van Fieder ook eczeem...misschien een piepkleine troost, E'tje zat flink onder tot ontstoken eczeem aan toe en nu is het helemaal weg *O*. Weinig in bad, goed vet houden en bij haar is het weggegaan dankzij de zon heb ik t idee. Tijdens de vakantie verdween 't gewoon! En nu hopen dat 't zo blijft...

Kyara :*. Wat een tropenjaren zijn het ook voor jullie! Wat Twinkle zegt, hoe is het nu met de hulp die je zou kunnen/willen krijgen? Nog maar een :*.

Vandaag weer lekker een vrije dag. En mijn baby (nouja, eigenlijk vind ik het meer een dreumes al :o) ligt nu heerlijk te slapen nadat ze net het hele huis weer overhoop heeft gehaald :'). Sinds de vakantie hebben we zo'n ander kind in huis, echt wennen hoor. Ze kruipt alle kanten op, trekt alles uit kasten/laatjes, steekt ALLES in d'r mond, gooit met alles en is gewoon een ondeugende boef. Volgens mij krijgen wij nog heel wat te stellen met haar! Ze wordt écht groot nu. Op het KDV hadden ze ook al gezegd dat ze d'r geen baby meer vinden maar een heuse dreumes O+ en dat ze ondeugend is )ja!) en de gangmaker op de groep :D :')
pi_128072413
Leuk Soesa ! Ik herken veel O+
pi_128072813
Danic *O* L is vandaag 16 weken :o
Loj
SPOILER
Twinkle wat goed dat je het ook gezien hebt nu
Soesa bedankt voor het hart onder de riem :)
Ik krijg altijd zo'n zin in de tijd die komen gaat met L van jouw verhalen O+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:17:03 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128072881
Dikke :* voor Kyara!

Kun je misschien je vrije dag verschuiven? Als je er steeds op donderdag doorheen zit... :{
pi_128073231
Loj, ik zou ook testje doen :Y

Danic's beeb alweer 12 weken *O*
Fieder alweer een van 16 weken :) Gaat hard he?

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:47 schreef Fieder het volgende:
Coco je foto's gemist -O-
Oh, en misschien toch maar gaan praten/hulp zoeken? Klinkt niet heel fijn namelijk. :*

Foto's even hieronder weer :) Niet quoten aub.

SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Cocotrimonium op 21-06-2013 13:47:56 ]
pi_128073271
Twink, yay voor het draaien *O*
Kyara, lijkt me niet heel vreemd dat je er af en toe wat doorheen zit. :*
Soes O+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:29:35 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128073373
Ik kom gewoon weer even spammen......niet echt tijd om bij te lezen helaas..
Het gaat goed met ons ventje, gisteravond mocht ie in badje.... O+

Foto's in een spoiler, want vrij groot...
SPOILER
pi_128073824
Juud, wat is het toch een puntgaaf mannetje O+ en die blik!
Vond ie het lekker in bad?

Loj, mijn menstruatie is bij het weer starten met de pil de eerste 4 maanden nog ontregeld geweest... Ik was in de 3e maand ook overtijd en (goddank) niet zwanger... Maar het kan zomaar ineens weer netjes in de pas gaan lopen. :*

Ik merkte trouwens wel dat de pil me wat "vlakker" maakt. Minder pieken aan mijn emoties. Herkenbaar voor iemand?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:42:33 #69
381212 Gulara
From the future
pi_128073873
SPOILER
Hier moest ie!

[ Bericht 31% gewijzigd door Gulara op 21-06-2013 12:43:50 ]
pi_128073973
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:58 schreef Tally het volgende:
Van de 15 gyn waren er in het ziekenhuis ook maar 2 die hem zetten. Ik kan niet zo goed tegen de pil (depressief), de nuvaring had ik erna en dat was een uitkomst maar mocht ik niet met borstvoeding. Dus bleven de prikpil en implanon over aangezien ik geen spiraaltje kan laten zetten (en eigenlijk ook niet wil). Dus ik ben benieuwd.
Hey ho, waarom mag je de nuvaring niet met bv? Ik heb hem net opgehaald na recept van de gyn en geef nog twee keer per dag bv -O-

Fijn gesprek gehad met de gyn vanochtend, alles kunnen dragen bespreken en we hebben samen mijn verslag doorgenomen van de bevalling. Echt niet normaal hoeveel ik daar kwijt van ben zeg :@ Anywho, Isa was dus inderdaad een sterrenkijkertje O+
Sarcasme. Herken het.
pi_128074596
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:45 schreef Spirit82 het volgende:
Anywho, Isa was dus inderdaad een sterrenkijkertje O+
Dat zijn leuke kindjes joh ;) Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Vond je het moeilijk om over te hebben?

Kyara, ik heb niks meer toe te voegen aan wat al gezegd is, dikke :*, je doet het super! Bijna weekend!

Juud echt een prachtig mannetje! Je zou zo helemaal niet zeggen dat ie zo prematuur is, hij ziet er heel goed uit! Hoe voel jij je, trek je het heen en weer reizen een beetje? En hoe vindt je dochter het?
pi_128074616
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:42 schreef Gulara het volgende:
SPOILER
Hier moest ie!
Stond hier een foto van Pi? :o
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:04:46 #73
381212 Gulara
From the future
pi_128074644
Ik zie hem nog steeds?
pi_128074698
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:04 schreef Gulara het volgende:
Ik zie hem nog steeds?
Oh, ik zie alleen een kruisje.. ;(
pi_128074854
Sterrenkijkers ftw! O+
pi_128074934
Juud O+ prachtig mannetje
Coco bedankt voor de herhaling :D die laatste O+ O+ ik herken haar al! of hoe zeg je dat
Gulara ik zie niks?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:13:01 #77
381212 Gulara
From the future
pi_128074955
SPOILER
Deze ook niet?

[ Bericht 38% gewijzigd door Gulara op 21-06-2013 12:43:11 ]
pi_128075053
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:13 schreef Gulara het volgende:
[spoiler]
Deze ook niet?
Ik zie 'm nu wel! Jee, wat lijkt hij daar al geen-baby meer :o
pi_128075065
Ja! Ohh hij heeft nu al een boevig gezichtje, echt een jongetje, zo leuk! O+ Leuk om hem eens te zien!
pi_128075103
Juud, wat fijn dat het zo goed gaat trouwens O+
Fieder, ja he? Ik zie haar er echt ook al in terug. Al begint ze steeds meer te veranderen nu (logisch ook).
pi_128075265
En hij deed het weer. O+
pi_128075268
Grote vent al Gulara, en mooie ogen! O+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:23:54 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128075356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:45 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hey ho, waarom mag je de nuvaring niet met bv? Ik heb hem net opgehaald na recept van de gyn en geef nog twee keer per dag bv -O-
Omdat de nuvaring een oestrogeenhormoon bevat en dit geen goed effect heeft op je moedermelk. Het beïnvloed je productie en de samenstelling op een negatieve manier.

Je moet iets hebben met progestagenen.

Slecht dat je gyn dat niet weet :o
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:26:42 #84
381212 Gulara
From the future
pi_128075450
Dankjewel, hij was natuurlijk bij z'n geboorte al een kleuter. :P
pi_128075474
Lot ik zou ook even een testje doen. :*

Fieder. Wat zijn de 5 s'en? In ieder geval :*

Gulara en Juud. Wat zijn ze mooi O+
pi_128076170
Even lui want ik ben al in het winkelcentrum: hoe heet ook alweer die magische anti krampjes probioticum?
pi_128076656
Gulara -O- nou was ik net ff weg ;(
Omen en evt andere geinteresseerden, de 5 S'en om te troosten:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585

Suiker: orthiflor Start
pi_128076788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:45 schreef Suikertante het volgende:
Even lui want ik ben al in het winkelcentrum: hoe heet ook alweer die magische anti krampjes probioticum?
Bij onze Apotheek (Service apotheek) te koop. Maar is een stuk duurder dan bij bijv bol.com
pi_128076799
Orthiflor!
pi_128076931
Bedankt! Zal bol ook even checken.
pi_128076982
Ik bestel het ook altijd op bol. Ik bestel de sachets want met zo'n lepeltje in een potje poeder ben ik niet handig. Eén sachet per fles. En dan laat ik meestal een aantal doosjes tegelijk komen ^O^
pi_128076994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:02 schreef Suikertante het volgende:
Bedankt! Zal bol ook even checken.
Bij bol betaalde ik bijna 15 euro voor 30 gram en bij de Apotheek bijna 20 euro voor 30 gram :)
pi_128077458
Mooie en ontroerende foto's coco ! O+
Juud: Prachtig ventje ! O+
Gulara: gemist, jammer !

Zo, 11 maanden prikjes zitten er in. Viel echt 100% mee. Even huilen en na 1 minuut al weer blij :D
Stats: 74 cm, 8,8 kilo, hoofd: 44 cm. Ben trots O+

Nu heel rustig, wat stilletjes. Heerlijk knuffelen de hele dag *;
pi_128077558
Kz fijn dat de prikjes meevielen! Heb jij nou zo'n ukje of heb ik zo'n reus!? Mijne van 9 maanden is 75 cm en 8700 gram :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:28:04 #95
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128077931
Thanx allemaal :*

Wat betreft hulp: gister is een vrijwilligster komen kennismaken met mijn moeder en dat klikt. Ze komt nu 1x per week op donderdag een paar uurtjes mijn moeder ondersteunen. In principe voor een jaar en aangezien ze op 3 minuten lopen woont, mochten we eventueel ook vaker een beroep op haar doen als dat nodig is. Erg fijn dat dat geregeld is, dan is zorg over thuisfront stuk minder.

Vrije dagen verzetten wordt lastig aangezien ik de opvang nu ook zo geregeld heb. Het is wel door mijn hoofd geschoten om misschien voor een paar maanden een extra dag ouderschapsverlof op te nemen. Maar in 16 uur waarin ook nog eens 4 uur gekolfd wordt, kan ik echt mijn baan niet naar behoren doen.
SPOILER
Manlief is vandaag thuis en die heeft ook kut geslapen dus die heb ik net maar even naar bed gestuurd. Straks ga ik even naar de prenatal. Even iets voor mezelf doen (tepelzalf kopen :') ). En morgen hoop ik ook extra slaap te kunnen pakken tussendoor.

Maar goed, genoeg geklaagd. Want eigenlijk is er ook weinig te klagen. Nachten zijn soms klote omdat ze nou eenmaal met z'n tweetjes zijn (en soms meldt M zich ook nog even 's nachts). Ze slapen verder goed maar hebben nou eenmaal nog een voeding nodig s nachts (en soms 2).

Mooie foto's coco en Juud!

KZ, fijn dat de prikjes meevielen.

Pi gemist -O-
pi_128078207
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:04 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij bol betaalde ik bijna 15 euro voor 30 gram en bij de Apotheek bijna 20 euro voor 30 gram :)
Dat is allebei duur :o
Ik betaal voor 90 gram ¤38, 65
Dat is dan wel een potje poeder en geen zakjes. Maar ik vind dit al prijzig.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:34:23 #97
381212 Gulara
From the future
pi_128078222
Ok niet quoten graag, want als ik ze uit m'n photobucket app gooi verdwijnen ze niet hier? :?

Kleine minispam dan maar. Sommige foto's zijn al wat ouder.

SPOILER

[ Bericht 58% gewijzigd door Gulara op 21-06-2013 16:43:44 ]
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:34:30 #98
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128078227
Loj, jouw berichtje gemist.

SPOILER
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:35:49 #99
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128078285
Mooie foto's Gulara en mooi ventje! O+
Hoe ging het vliegen eigenlijk? Dat heb ik geloof ik gemist.

Het kan even duren als je foto's verwijderd. Hier waren ze wel weg maar heeft geloof ik te maken met je cache of zo.
pi_128078306
Gulara ! Wat een pracht vent ! *;
pi_128078350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:19 schreef L4cs4p het volgende:
Kz fijn dat de prikjes meevielen! Heb jij nou zo'n ukje of heb ik zo'n reus!? Mijne van 9 maanden is 75 cm en 8700 gram :D
Tsja: Die van mij zit exact op de middenlijn. Alleen het hoofd is ietsje kleiner :)
pi_128078395
Jee Gulara nu heb ik ze wel gezien *O*
Mooi mannetje O+ die slaapfoto met dat handje onder zn wang

KZ fijn dat t goed ging

Kyara fijn het klikt met de hulp voor je moeder. En lekker naar de prenatal :* al is het om tepelzalf :D
pi_128078427
Pi O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128078680
Fijn Kyara, dat het klikte ! Lastig van je baan :{
En die van Twink aan het terug rollen ? *O*
Ben blij idd dat de prikken mee vielen. Vond het spannend omdat ze nu veel meer mee krijgt dan bij 6 maanden ( bewust dan). Goed gesprek gehad ook over eten en slapen. Ons CB is fijn ^O^
pi_128079167
Jaaaa gulara ik heb je mini gespot! :)
Mooierd!!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:59:29 #106
381212 Gulara
From the future
pi_128079272
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:35 schreef Kyara het volgende:
Mooie foto's Gulara en mooi ventje! O+
Hoe ging het vliegen eigenlijk? Dat heb ik geloof ik gemist.

Het kan even duren als je foto's verwijderd. Hier waren ze wel weg maar heeft geloof ik te maken met je cache of zo.
Ik weet ook niet meer of ik dat hier verteld had, maar het ging goed. De eerste vlucht was hij wakker en vrolijk, we waren wel veel met hem bezig maar heel relaxed en weinig huilen. Bij de tweede vlucht vertrokken we een uur later (we zaten al in het vliegtuig) en omdat ik het precies zo getimed had dat ie tijdens het stijgen kon drinken, liep dat in de soep. Dus krijsen. Uiteindelijk panadol gegeven (hij was naar z'n hoofd aan het grijpen) en daar sliep hij 3,5 uur op. Hij werd tussendoor even wakker voor een voeding maar verder lag ie knock out op m'n schoot.

We hadden zo'n bakje en daar paste hij nog maar net in. Helaas moet je hem daar uit halen tijdens turbulentie dus dat was behoorlijk irritant, want juist bij een beetje turbulentie slaapt het zo lekker.
We kregen geen babygordel dus ik was blij met m'n sling.
Ooh en een enorme poepluier verschonen op een houten plankje in een wiebelend vliegtuig was ook een ervaring op zich. :Y)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:21:16 #107
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128080173
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:59 schreef Gulara het volgende:

[..]
Ooh en een enorme poepluier verschonen op een houten plankje in een wiebelend vliegtuig was ook een ervaring op zich. :Y)
Check ;(

Zo'n babygordel is trouwens 3x niks. E. wurmde zich er steeds uit en we hadden ook turbulentie dus de gordel moest vast blijven. Iedere x die stewardess:'ja ze moet wel vastzitten hoor'. Ja, eh :'). Hou jij haar ff in de houdgreep dan? 2 uur lang?!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:23:37 #108
381212 Gulara
From the future
pi_128080269
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:21 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Check ;(

Zo'n babygordel is trouwens 3x niks. E. wurmde zich er steeds uit en we hadden ook turbulentie dus de gordel moest vast blijven. Iedere x die stewardess:'ja ze moet wel vastzitten hoor'. Ja, eh :'). Hou jij haar ff in de houdgreep dan? 2 uur lang?!
Zo vreemd. Wij vroegen om die babygordel maar die hadden ze niet. We kregen gewoon het advies om hem "goed vast te houden".
pi_128080453
Gulara dat handje!! Wauwie. En je Zarabuit gaat hem geweldig staan O+

Kyara je bent gezegend met je drie kerngezonde supermooie kinderen, maar diezelfde drie zijn heus soms wel een reden tot klagen :* Fijn dat je moeder wat ondersteuning krijgt, kun jij je hoofd éven op iets anders richten! Shop ze!

Loj hup,
SPOILER
pi_128080808
Wat is Pi een ontzettend knap en guitig kereltje O+!

I. vond de babygordel in het vliegtuig geen probleem. Ik had gedacht dat hij zich er ook uit zou wurmen maar hij had zoveel te zien dat hij redelijk netjes bleef zitten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128080840
*gaat even naar het dorp*

SPOILER
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:47:35 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128081189
Loj, juist daarom is het goed om het uit je hoofd te krijgen. En of het onmogelijk is moet je tico even vragen. Succes :*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:48:52 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128081232
Beeldend beschreven Gulara
:D
pi_128081559
Oh dear. Er ontwikkeld zich hier een ware duimelot.
Ineens heeft ze het ontdekt. Alleen is ze nog niet zo handig om echt een duimpje erin te krijgen dus is het meer een heel knuistje wat erin gaat :Y)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:00:58 #115
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128081669
Mijn ventje ligt in een warmtebedje ipv in de couveuse!! *O* O+
pi_128081720
*O*
pi_128081981
Juud *O* wat doet ie t goeeed!!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:12:17 #118
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128082091
Wat doet ie 't goed, Juud! *O*
pi_128082197
Juud en Dementor, gefeliciteerd. :*

Mooi manneke. O+
pi_128082368
Juud, wat fijn dat het zo goed gaat met hem! *O*
pi_128082454
Meld...

SPOILER
Juud, wat een kleintje en wat knap :)

Danic, stiekem wel schattig toch met duimelotje :)

En verder vast heel veel vergeten, ik lees nog wel bij, me nu ff concentreren op de studie :)
pi_128083397
Juud, je kleine menneke O+ Goed zeg! *O*

Loj :*
pi_128083438
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:00 schreef Juud79 het volgende:
Wat een mijlpaal is dat hè. Hij doet het goed. *O*
pi_128083793
quote:
Wat heerlijk! *O*
Home is where the O+ is...
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:55:22 #125
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128083836
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:46 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wat een mijlpaal is dat hè. Hij doet het goed. *O*
:Y O+
pi_128083881
Juud wat fijn. Wat doet ie het goed *O*

Gulara fijn van de eerste vlucht. Jammer met het opstijgen van de tweede vlucht

Loj :* voor het dubbele gevoel

Danic duimelotjes zijn lief O+
pi_128084244
Juud, wat goed! Wat een bikkeltje is het toch ook he.. en zulke prachtige foto's zag ik voorbij komen!

Loj :* Succes met de studie!

Danic, duimelotjes zijn zó schattig! O+ Lars deed het vroeger ook (Hij is er ergens in z'n 2e of 3e jaar mee gestopt, geen idee wanneer. Ineens vroegen we ons af "goh, heb jij Lars nog wel eens zien duimen?" "Nee, jij?" Ging helemaal vanzelf...)

Leuk geschreven over het vliegtuigavontuur, Gulara. En wat een mooi kereltje! (yay! ik was op tijd voor de foto's!)

Kyara lekker geslaagd bij de Prenatal? Nog iets leuks gezien/gekocht naast de tepelzalf? ;) Fijn dat het klikt met de hulp voor bij je moeder. Moet voor jou ook fijn zijn, kun je ze iets geruster daar achter laten.
Ik wil morgenmiddag even stiekum ertussenuit tussen twee voedingen door. Heb gister een toffe jurk besteld bij de V&D, en gekozen voor 'afhalen in een winkel'. Fijne smoes om even de deur uit te moeten ;)

Fijn dat het meeviel met de prikjes, KZ. Wij hebben op zich ook wel een fijn CB, alleen met de arts kan ik dan weer wat minder goed overweg. Heb bij haar niet echt het idee dat ze fatsoenlijke antwoorden weet op eventuele vragen. Ze zal d'r diploma wel hebben, maar ze komt niet echt intelligent over imho... Maar de wijkverpleegkundige is een leuk mens!

Mijn meisje heeft last van haaruitval... :( En ik was zo trots op die mooie donkere haartjes van haar... Als ik haar badje leeg laat lopen, zit er helemaal een rand van haartjes aan de kanten :X
pi_128084295
Juud goed nieuws!

Loj .. komt goed :*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:42:27 #129
381212 Gulara
From the future
pi_128085779

[ Bericht 100% gewijzigd door Gulara op 21-06-2013 16:42:50 ]
pi_128086786
Prachtig nieuws Juud O+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:10:10 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128086807
quote:
*G* *G* *G*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:11:51 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128086878
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:06 schreef Shandaly het volgende:
Kyara lekker geslaagd bij de Prenatal? Nog iets leuks gezien/gekocht naast de tepelzalf? Fijn dat het klikt met de hulp voor bij je moeder. Moet voor jou ook fijn zijn, kun je ze iets geruster daar achter laten.
Ik wil morgenmiddag even stiekum ertussenuit tussen twee voedingen door. Heb gister een toffe jurk besteld bij de V&D, en gekozen voor 'afhalen in een winkel'. Fijne smoes om even de deur uit te moeten
:Y

slaapzakjes, 2e halve prijs (altijd handig als je er toch 2 nodig hebt) en rompertjes met spaghettibandjes. En een beker voor M. Soms best even lekker om er even helemaal alleen op uit te kunnen (zonder dat het voor werk is). En idd tussen 2 voedingen door.

Loj :*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:18:02 #133
381212 Gulara
From the future
pi_128087089
Juud wat fijn! *O*

Loj, gek hè hoe dat zo dubbel kan zijn. Kan me je gevoel helemaal voorstellen. :*

Kyara, dat klinkt al als een betere buit dan alleen tepelcreme. Fijn om inderdaad even gewoon alleen te zijn. :)
pi_128087559
Ze is zielig ;( ;) Alleen DVDs van de plank aftrekken verlicht de pijn :D Zal ik het vandaag maar goed vinden ?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:43:13 #135
381212 Gulara
From the future
pi_128087955
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:30 schreef kleinzusje het volgende:
Ze is zielig ;( ;) Alleen DVDs van de plank aftrekken verlicht de pijn :D Zal ik het vandaag maar goed vinden ?
Och arm, zielig ding. ;(
pi_128090219
Shandaly heb jij al wat meer rust in je donder? Ik heb het idee dat F's haar ook wat dunner wordt.. ;(

kz wat een arm meiske :D Niet nog stomme DVD's van manlief staan die dienst kunnen doen? O-)

kyara fijn dat je uitstapje leuk was! :)

Vandaag bij de afdeling Vrouwenzorg helemaal doorgelicht.
SPOILER: Het hele verhaal
Samengevat is het niet gevaarlijk, alleen vervelend. Staan verergert niet de verzakking maar zorgt er wel voor dat ik het beter voel en dat voelt niet prettig. Oftewel ik heb eigenlijk niet echt recht op ziekteverlof maar een hele dag werken is wel pijnlijk :{ Ik moet nog even bedenken wat ik ga doen. Wil het best proberen maar wil het wel vast op een slimme manier aan hebben gekaart bij mijn werkgever.
pi_128090707
He Suiker wat rot -O- Zwangerschap doet pijn, bevalling doet pijn, maar dan denk je overal vanaf te zijn en krijg je dit ook nog.
Sarcasme. Herken het.
pi_128091341
Ik ben er niet echt blij mee nee, maar ik koester de hoop dat het de komende vier maanden aanzienlijk verbetert. :)
pi_128092044
Suiker wat rot :* Ik ga keihard duimen dat het de komende maanden beter wordt

Riley heeft haar voeten ontdekt. En tenen zijn blijkbaar erg smakelijk :Y)
pi_128092463
Kz wat zielig voor je ukje ;( Ik hoop dat ze snel geen last meer zal hebben :*

Suiker :* Wat rot!! Ik duim met de meiden hierboven mee!
pi_128093144
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:52 schreef Suikertante het volgende:
Shandaly heb jij al wat meer rust in je donder? Ik heb het idee dat F's haar ook wat dunner wordt.. ;(

kz wat een arm meiske :D Niet nog stomme DVD's van manlief staan die dienst kunnen doen? O-)

Samengevat is het niet gevaarlijk, alleen vervelend. Staan verergert niet de verzakking maar zorgt er wel voor dat ik het beter voel en dat voelt niet prettig. Oftewel ik heb eigenlijk niet echt recht op ziekteverlof maar een hele dag werken is wel pijnlijk :{ Ik moet nog even bedenken wat ik ga doen. Wil het best proberen maar wil het wel vast op een slimme manier aan hebben gekaart bij mijn werkgever.
Ik kreeg van mijn bekkenfysio het dringende advies bekkenbodemoefeningen te doen, jij niet?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128093623
quote:
Shandaly heb jij al wat meer rust in je donder? Ik heb het idee dat F's haar ook wat dunwordwat een arm meiske :D Niet nog stomme DVD's van manlief staan die dienst kunnen doen? O-)

Ik lees hier toevallig even mee, maar waarom zou je geen recht op ziekteverlof hebben. Je hebt pijn en die verergerd blijkbaar met je werk. Volledig werken is dus pijnlijk, lijkt mij een goede reden om (deels) ziek te melden. Werkgever krijgt dit van het UWV terug als ze vermelden dat het als gevolg van de bevalling is ontstaan.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:09:35 #143
378192 -mandy-
I am who I am
pi_128093649
Suiker, hopelijk heb je er snel minder last van.

Wat een dubbel gevoel Loj idd...

*O* voor de mini van Juud!

Wat goed dat het klikt Kyara!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_128094733
Juud, wat fijn!
Suiker, wat stom! Hoop dat je klachten snel verminderen. Zou het wel even uitzoeken over ziekteverlof, werken met pijn is ook niks.
Kz, prikjes zijn ook niet leuk...
Loj, pfew das even schrikken. Snap je dubbel gevoel wel
En anderen :*

Hier wordt mini snachts weer een aantal keer wakker. Alleen rondjes lopen tot ze in slaap valt helpt. Ligt aan de leeftijd denk ik, zo ruim tien maanden.
Verder had ik al wel eens verteld over mn schoonmoeder die nogal druk doet e.d. Ik kan daar dus niet zo goed tegen, aan eeeeen stuk door kletsen tegen Mini. Zit je zelf met ma te kletsen, beweegt Mini zich gaat ma gelijk daar weer tegen kletsen en doen. Heul irritant. Nou, vanavond kwam er dus tot een soort 'uitbarsting' bij mij, ik heb er wat van gezegd. Op dr verjaardag ook nog es :{ woops. Dat was niet de bedoeling (was geen visite verder hoor ;)) Maar ze snapt het niet, het dringt niet door. Ze denkt nu dat ze Mini ook niet vast mag pakken e.d. We hebben het geprobeerd uit te leggen, maar t kwam niet binnen. Maar volgens haar was t ook mijn schuld, want ik doe afstandelijk en alsof ik niet wil dat zij (of iemand anders) haar vastpakt.
Zucht, eind van t liedje was een stille schoonma die mini niet meer aan durft te raken en tegen mini te praten en als een klein kind op de bank zat te mokken. Nou, ik ben dr wel ff klaar mee. Lastig dit. (vriend is t trouwens geheel met mij eens, zn moeder is sinds de geboorte van Mini in een soort staat van hyperdehyper geraakt en heeft t zelf niet door)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:46:01 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128095327
Lastig SE, aan dit soort dingen probeer ik mijn vingers niet te branden, dat laat ik mijn man oplossen. Zijn ouders, zijn pakkie an. Maar wel vervelende situatie. Maar misschien dat het mokken een eerste reacties was en dat ze er over na gaat denken. Zaatje is gepland, dat idee?

Suiker, wat klote zeg. Is dat tijdens de bevalling ontstaan? Ik kan me nl niet herinneren dat je daar tijdens de zwangerschap last van had?
pi_128095409
Kleinzusje. :* Prikjes zijn stom. Laat haar maar vandaag de DVD's van de plank plukken

SE knap dat je er wat van gezegd hebt. Maar wel jammer dat ze nu helemaal niet meer tegen haar durft te praten. :*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:48:37 #147
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128095497
Juud je jochie gaat echt als een speer!
Se, lastig.

Kyara, het lijkt mij ook heel pittig, 3 zulke jonge kindjes. Ik vind echt dat je er tof mee omgaat en als het dan eens niet wil mag je best even stoom afblazen :*

Suiker, kan de fysio je niet helpen?

Gulara, alle foto's gemist -O-

Lauren vind 3x per dag slapen voor baby's, de afgelopen dagen doet ze steeds 2x en dan echt behoorlijk lang :o . Ze is zo leuk en zo vrolijk. Ze kan zich super vermaken in de box maar op de arm liedjes zingen vind ze ook heerlijk. Ze lacht bijna de hele dag en sstopt momenteel echt alles in haar mond. De orale fase van Piaget is duidelijk begonnen! En ze stopt haar duimpje in haar mond (sorry danic, R is dus niet de enige ;) ), en dat ziet er echt zo lief uit.
pi_128095854
@suiker wat vervelend vooral met je werk. Volgens mij had/heeft Danic het ook wellicht kun je haar nog om wat tips vragen.
pi_128096372
Pessie wat fijn dat je zo'n vrolijke baby hebt O+

Riley en hondje Kaja zijn echt al dikke maatjes O+

vrijdag 21 juni 2013 @ 21:18:29 #150
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128097013
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:34 schreef SupremeEvil het volgende:
Juud, wat fijn!
Suiker, wat stom! Hoop dat je klachten snel verminderen. Zou het wel even uitzoeken over ziekteverlof, werken met pijn is ook niks.
Kz, prikjes zijn ook niet leuk...
Loj, pfew das even schrikken. Snap je dubbel gevoel wel
En anderen :*

Hier wordt mini snachts weer een aantal keer wakker. Alleen rondjes lopen tot ze in slaap valt helpt. Ligt aan de leeftijd denk ik, zo ruim tien maanden.
Verder had ik al wel eens verteld over mn schoonmoeder die nogal druk doet e.d. Ik kan daar dus niet zo goed tegen, aan eeeeen stuk door kletsen tegen Mini. Zit je zelf met ma te kletsen, beweegt Mini zich gaat ma gelijk daar weer tegen kletsen en doen. Heul irritant. Nou, vanavond kwam er dus tot een soort 'uitbarsting' bij mij, ik heb er wat van gezegd. Op dr verjaardag ook nog es :{ woops. Dat was niet de bedoeling (was geen visite verder hoor ;)) Maar ze snapt het niet, het dringt niet door. Ze denkt nu dat ze Mini ook niet vast mag pakken e.d. We hebben het geprobeerd uit te leggen, maar t kwam niet binnen. Maar volgens haar was t ook mijn schuld, want ik doe afstandelijk en alsof ik niet wil dat zij (of iemand anders) haar vastpakt.
Zucht, eind van t liedje was een stille schoonma die mini niet meer aan durft te raken en tegen mini te praten en als een klein kind op de bank zat te mokken. Nou, ik ben dr wel ff klaar mee. Lastig dit. (vriend is t trouwens geheel met mij eens, zn moeder is sinds de geboorte van Mini in een soort staat van hyperdehyper geraakt en heeft t zelf niet door)
Hoi :W

Hoe is 't verder met je mini? Lastig van 't slapen. Ik herken het (gelukkig) niet maar volgens mij had kz's meisje ook wat last met slapen. Wat vervelend, van je schoonmoeder! Misschien moet 't ff bezinken en begrijpt ze later wat jullie bedoelen.

Suiker, wat vervelend zeg :o. Hopelijk komt 't vanzelf nog goed!

Omen, lief!

Pessie, Lauren klinkt echt als een relaxed kindje. Fijn!

Mijn baby zei vandaag heel gericht (ze wees ook met haar vinger :D ) papa. Ze riep 'm echt. Zo lief! Daarna was ze heeeeel erg boos omdat ze haar bakje yoghurt niet mocht omgooien. Ze probeerde het 3x te pakken en toen het écht niet bleek te mogen trok ze een pruillip en ging ze huilen. Ik sta zo vaak verbaasd over haar, het is gewoon nu al een dreumesje :o
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:21:01 #151
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128097125
Ego post......

Een heel klein jongetje in een bedje achterlaten sucks bigtime.....dat was makkelijker toen ie in de couveuse lag.... :'(

Ik ben zo blij dat het zo goed met hem gaat en koester dat ook, maar boh, wat wil ik hem graag thuis hebben.....
pi_128097251
Ach Juud. Dat kan ik me voorstellen. Zo'n kleintje hoort bij zijn mama (en natuurlijk ook zijn papa) Knuffel maar lekker met je grote. Ik hoop dat hij heel snel naar huis mag. Je kleine stoere man :*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:25:06 #153
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128097338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:21 schreef Juud79 het volgende:
Ego post......

Een heel klein jongetje in een bedje achterlaten sucks bigtime.....dat was makkelijker toen ie in de couveuse lag.... :'(

Ik ben zo blij dat het zo goed met hem gaat en koester dat ook, maar boh, wat wil ik hem graag thuis hebben.....
:* Noohh, dat is ook echt hartstikke stom. Ik kan me je verdriet goed voorstellen! Hij doet het super goed en hopelijk mag hij snel in zijn eigen bedje komen slapen :*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:47:15 #154
259886 pessie
pi_128098492
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:21 schreef Juud79 het volgende:
Ego post......

Oh wat rot :* . Hij doet het zo goed en binnenkort mag je hem mee naar huis nemen :*

Soesa, ze wordt groot je dame!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:49:32 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128098617
Juud, hij doet het super! Het zelf leren drinken is nu de grootste stap. Moeilijk om hem in een bedje achter te laten maar hij heeft nog steeds de zorg nodig, ook al is hij uit de couveuse. Is de monitor ook al uit? Hoe vindt Lientje het? Begrijpt ze het een beetje? :*
pi_128098772
Dat is ook heel moeilijk juud. Maar hij ligt daar nu net even iets beter dan thuis. Hoe moeilijk het ook is.
Nog even en dan mag hij mee. Heb je genoeg kruiken in huis? Ean kwam eind mei thuis maar die heeft heel lang moeite gehad zichzelf op temperatuur te houden. Ik hield haar ook altijd tegen mij aan met een omslagdoek er nog overheen. Er zijn in die periode meerdere baby's in de omgeving geboren en die moeders keken mij vreemd aan dat ik haar in de zomer (oke geen warme) zo warm aankleedde. Nu heeft D. opzich wel een mooi gewicht ik heb geen idee wat dat nog voor invloed kan hebben.
pi_128098811
Juud, wat fijn dat jullie mannetje het zo goed doet :*
Met een meidenkwartet
pi_128098911
Kyara, wat een fijne oplossing voor de donderdag! Klinkt echt goed.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:56:48 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128099000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat is ook heel moeilijk juud. Maar hij ligt daar nu net even iets beter dan thuis. Hoe moeilijk het ook is.
Nog even en dan mag hij mee. Heb je genoeg kruiken in huis? Ean kwam eind mei thuis maar die heeft heel lang moeite gehad zichzelf op temperatuur te houden. Ik hield haar ook altijd tegen mij aan met een omslagdoek er nog overheen. Er zijn in die periode meerdere baby's in de omgeving geboren en die moeders keken mij vreemd aan dat ik haar in de zomer (oke geen warme) zo warm aankleedde. Nu heeft D. opzich wel een mooi gewicht ik heb geen idee wat dat nog voor invloed kan hebben.
Mijn hebben in hun wiegje in het ziekenhuis 1 dag een kruik gehad en daarna nooit meer. Ook thuis niet ;)
pi_128099031
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mijn hebben in hun wiegje in het ziekenhuis 1 dag een kruik gehad en daarna nooit meer. Ook thuis niet ;)
Het hoeft ook niet gelukkig. Maar je kunt beter voorbereid zijn dan dat het je overvalt zeg maar.
pi_128099299
Wow, ik ben al 2 dagen oid elke keer aan het lezen in dit topic en ik heb dan helemaal geen tijd over om te reageren! Nu weer niet, maar dus ik lees wel alles enzo (heb wel alle Pi foto's gemist..)

Suiker :*

FR, ik reageer spoedig nog even op je berichtje!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:07:14 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128099434
Hij heeft zich vandaag goed warmgehouden, warmtelamp hoefde niet aan en dekens over hem heen maakt dat ie 37,8 graden was vanmiddag, dekens wat van hem af was ie 36,9. Dus hij lijkt het al wat zelf te kunnen regelen.

Kyara, met ons meisje gaat het goed, vandaag voor het eerst een dag aan het huilen/mopperen geweest, na bijna een week heel lief en flexibel, lastig voor mij, maar goed dat het er eens uit kwam.

Leren drinken gaan ze ergens de komende week mee beginnen, dat is idd de grootste stap. En ik wil hem ook niet mee naar huis voordat ie dat goed kan, maar ja, hoofd en gevoel he....
pi_128099648
Klinkt goed Juud. En echt liever pas mee als hij goed zelf kan drinken dan dat je thuis daarmee aan het stressen bent. Be there done that. nooit meer dus.

En Lientje knappe meid goed dat je haar emoties even bij je uit. Hopelijk lucht het op voor haar.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:24:19 #164
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128100241
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Klinkt goed Juud. En echt liever pas mee als hij goed zelf kan drinken dan dat je thuis daarmee aan het stressen bent. Be there done that. nooit meer dus.

En Lientje knappe meid goed dat je haar emoties even bij je uit. Hopelijk lucht het op voor haar.
Nee, dat wil ik idd ook niet. Ik heb al genoeg aan de uitdaging om hem volledig aan de borst te krijgen en daarnaast nu ook een peutertje rondlopen, die nu ook tijdens het kolven stoute dingen gaat lopen doen..... :)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:25:10 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128100277
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:07 schreef Juud79 het volgende:
Hij heeft zich vandaag goed warmgehouden, warmtelamp hoefde niet aan en dekens over hem heen maakt dat ie 37,8 graden was vanmiddag, dekens wat van hem af was ie 36,9. Dus hij lijkt het al wat zelf te kunnen regelen.

Kyara, met ons meisje gaat het goed, vandaag voor het eerst een dag aan het huilen/mopperen geweest, na bijna een week heel lief en flexibel, lastig voor mij, maar goed dat het er eens uit kwam.

Leren drinken gaan ze ergens de komende week mee beginnen, dat is idd de grootste stap. En ik wil hem ook niet mee naar huis voordat ie dat goed kan, maar ja, hoofd en gevoel he....
Herkenbaar hoor :* Ik vond die periode ook slopend. Dames trokken zelf de sonde uit en soms keken ze dan even aan of ze het zonder zouden kunnen. En dan kwam je daarna weer en dan was ie weer in -O- Of dan ging het drinken goed maar dan hadden ze alle energie nodig om te kunnen drinken dus dan kwamen ze weer niet aan en dan moest het alsnog weer via de sonde. Vond ik heel moeilijk.

Fijn dat Lientje er tot nu toe goed mee om gaat. Er verandert voor haar natuurlijk ook veel. Heeft er bij M wel flink ingehakt maar die was natuurlijk ook een jaar jonger dan Lientje.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:28:36 #166
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128100443
Ja, Lientje kan ik nu vertellen dat ik een boodschapje doe en dan weer terug ben als ze wakker is, ze snapt dat dan, dat maakt wel veel uit. Maar toch was ik van vrijdag tot dinsdagochtend weg, dus dat moet slijten....

De sonde laten ze hier heel lang in, bijna tot vertrek en de monitor laten ze ook heel lang aan de kindjes zitten. Dus wat ie nu nog heeft blijft ie houden totdat ie bijna vertrekt.

Ik heb wel een beetje het idee dat ik nu het topic kaap.... :@
pi_128100787
Dat mag. Ik vind het niet eens kapen hoor. Je mag er zoveel over schrijven als je wilt. Ik hoop dat het een beetje helpt met de verwerking van alles. Als is het maar een ieniemieni beetje :*
pi_128101738
Geeft niets, Juud, als deze vol is openen we gewoon weer een nieuwe! En we zijn allemaal benieuwd hoe het met jullie gaat.

Ik had altijd graag een kleiner leeftijdsverschil tussen m'n kinderen willen hebben, maar dat heeft helaas niet zo mogen zijn. En achteraf ben ik eigenlijk wel blij zo. Het is best fijn dat Lars nu al 3 is en je hem zoveel uit kunt leggen.
Overigens wil dat niet zeggen dat je er dan helemaal geen problemen meer mee hebt, want Lars is echt een vreselijke plakvlieg naar mij toe tegenwoordig.. maar ach, dat zal wel weer goedkomen. Zo'n knuffelkerel heeft ook wel wat.

Soesa, wat knap dat ze al papa zegt! En het is natuurlijk ook heel flauw van je dat ze haar bakje yoghurt niet om mocht gooien.. dat is toch het leukste aan eten?!

Omen, wat een schattige foto van Riley en haar maatje. Mooi hondje ook, met dat witte snuitje...
En teentjes zijn vast ook heel smakelijk.. die van Femke zien er ook uit om op te vreten O+

Pessie, Lauren gaat ook al hard he? Klinkt heerlijk, zo'n lachebekje!

Wat een vervelende situatie met je schoonmoeder zo, SE. Maar misschien heeft het gewoon heel even tijd nodig om te bezinken. Wanneer zie je haar weer? Fijn ook trouwens dat je lief het met jou eens is.

Wat ontzettend rot van die verzakking, Suiker! Ik denk overigens ook dat er best wel iets met je werk te regelen moet zijn. Kun je niet iets verzinnen dat je niet de hele tijd hoeft te staan? (wat doe je voor werk?)

quote:
Shandaly heb jij al wat meer rust in je donder?
Lief van je O+
Ja, ik denk dat het hier al wat beter gaat. Heb nog steeds wel momenten dat ik het allemaal niet meer zo zie zitten, maar in ieder geval minder vaak. Sinds we weten dat Femke een echte buikslaapster is, krijgen we krijg ik haar wat makkelijker in slaap, plus dat haar ritme ook wat meer gelijk is met het onze, en ze 's nachts soms wel 5 uur aaneengesloten slaapt helpt ook erg veel. Alleen de combinatie met de peuter is soms nog wel erg zwaar, die hangt nu heel erg aan mij.
Hij is ook wel een beetje sneu hoor.. heeft de laatste dagen behoorlijk moeite met poepen, keiharde drollen, dus doet hem echt flink zeer. En nou is ie vanmiddag op het kdv ook nog eens flink z'n knieën kapot gevallen, arm ding...
Maar goed.. allemaal erg off-topic..

Ik zit te denken om misschien vanaf volgende week weer eens te gaan zwemmen, gewoon een uurtje baantjes trekken. Ik kan wel weer wat conditie gebruiken en 't is gelijk fijne me-time. Na ongeveer 6 weken mag je wel weer zwemmen, toch?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:18:23 #169
259886 pessie
pi_128103093
Shandaly, Nathan plakt ook enorm, en al helemaal als ik Lauren op schoot heb, zij vind het maar niets dat geplakt de hele tijd.
Je kunt weer zwemmen als je niet meer vloeit meen ik.

Juud, kapen mag als verse mama :*
pi_128105521
Shandaly goed om te horen! Je mag inderdaad weer zwemmen na zes weken hoor :Y Wat sneu van de poepproblemen van je peuter, kan echt pijn doen ja. Heeft je baby geen darmkrampjes, heeft je peuter het!!

Riley O+

Juud :*

Loj is er al nieuws of mis ik het?

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:59 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ik kreeg van mijn bekkenfysio het dringende advies bekkenbodemoefeningen te doen, jij niet?
Jawel! :Y Maar daar loop ik alweer een week of zes en ik deed ze al, want ik kon voor mijn zwangerschap juist moeilijk ontspannen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:08 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik lees hier toevallig even mee, maar waarom zou je geen recht op ziekteverlof hebben. Je hebt pijn en die verergerd blijkbaar met je werk. Volledig werken is dus pijnlijk, lijkt mij een goede reden om (deels) ziek te melden. Werkgever krijgt dit van het UWV terug als ze vermelden dat het als gevolg van de bevalling is ontstaan.
Nou het is niet schadelijk voor de gezondheid, daarom dacht ik.. maar ik ga het zeker overleggen natuurlijk. Als je het zo opschrijft klinkt het wel logisch ja, maar ik wilde het even laten bezinken om het goed te brengen bij mijn werkgever..
pi_128105949
Juud :* het is ook klote om hem daar achter te laat. Maar wat doet hij het goed!! Iedere keer ben ik weer verwonderd over de voortgang die hij doormaakt.

Loj, moeilijk zeg. Ik kan me je gevoel wel voorstellen.

Kyara, klagen mag hoor. Zeker als je altijd zo mega positief bent en zelfs nog (veel) tijd kan vrijmaken voor ons en dan ook nog overal op reageren _O_

Suiker, ik heb dan wel geen blaasverzakking maar een vaginawandverzakking en ik weet hoe vervelend het is. Ik ben heel erg blij met mijn bureaubaan kan ik je vertellen.
En of het door staan niet erger wordt kan ik in jouw situatie niet zeggen, maar bij mij is het wel erger nadat ik zaterdag een hele dag op pinkpop heb gelopen -O-
Bij mij is er maar sprake van 3 fases en ik zat op 2 (tegen 'de uitgang' aan), maar het neigt naar fase 3 (eruit :X ).

Ik ga me hier eens verdiepen in de mogelijkheden. Ik weet wel dat de gynaecoloog heeft gezegd niets operatief te zullen ondersteunen met een matje/bandje, totdat we zeker weten dat we geen kinderen meer willen.
En ik laat nooit nooit nooit iets verwijderen. Bij mijn moeder is haar baarmoeder verwijdert ivm een verzakking en functieloos en nu heeft ze een darmverzakking -O- want je creëert toch een lege ruimte waarbij je ingewanden allemaal zich opnieuw een plekje geven.
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Oh ja, en ga alsjeblieft ook naar een bekkenbodem fysiotherapeut. Die kunnen al zo ontzettend veel voor je doen.
pi_128106246
Euh, quote edit error

[ Bericht 96% gewijzigd door Suikertante op 22-06-2013 00:32:27 ]
pi_128106436
Oh sorry Loj, ik zie dat ik inderdaad je post gemist had. Ik denk dat ik dat gevoel ook zou hebben :*

danic ik heb ook een vaginawand verzakking, het is de voorwand waardoor mijn blaas naar beneden zakt waardoor mijn bm naar beneden zakt (tenminste, zo begreep ik het?). Bij jou geen organen die zich aan de zwaartekracht onderwerpen? :+ Bij mijn steekt het er soms wel uit 's avonds. Een heel naar gevoel, met name omdat het ook nog druk zet op dat littekenweefsel.
Ik heb er ook last van als ik de hele dag heb gezeten, eigenlijk helpt alleen liggen. Maar staan zorgt er wel voor dat het vroeger op de dag vervelend wordt.
Moest vandaag ook persen bij die gynaecologe, dat is ook geen aanrader.

Zo'n ring kun je zelf in en uit doen, dus ik weet niet waarom ze dat niet willen plaatsen als je nog kinderen zou willen? Het is ook geen operatie, het net als een pessarium maar dan open in het midden (hoewel ze ook dichte hebben maar die hebben weer hun eigen nadelen begreep ik).

De bekkenbodemfysio, daar ben ik al klant sinds mijn 16e. In het kort had ik toen niet durven dromen dat F op natuurlijke wijze verwekt zou worden *; Het voelt ook een beetje als een klap in mijn gezicht dat alles net heel goed ging en ik nu weer terug bij af ben. -O-

Oh en mijn schoonmoeder is dolblij met haar bm-verwijdering bij verzakking. Mijn moeder durft er niet aan en gaat binnenkort voor zo'n ring. Je zou bijna denken dat het besmettelijk is zo'n verzakking!
pi_128110276
Shandaly :* voor je peuter.
Wat fijn trouwens dat Femke beter slaapt op haar buik. Hoe houd je dat 's nachts in de gaten? (Wat dat betreft ben ik zo blij dat Riley totaal niet van op haar buik liggen hield)

Suiker jij vertelt dat liggen alleen helpt en ik zag meteen een beeld van jou voor me waar je in de winkel naast de kassa ligt om klanten te helpen. :D
Maar voor zowel Danic als jou hoop ik dat die verzakking beter wordt (kan dat uit zichzelf) :*

Riley is hier weer keihard aan het oefenen met rollen naar de buik. Het lukt haar nu
pi_128110604
Loj :* ik moet er zelf nog niet aan denken maar ik snap je wel
Shandaly nee haaruitval :'( Toen L pasgeboren was vond ik één haartje in zn bedje (hij heeft donker haar) en ik moest al huilen :')
Suiker -O- :* hier ook nog steeds klachten, maar heb nog steeds geen moed verzameld om te gaan... het doet gewoon pijn en ik denk dat er een hechting is ingegroeid. Ik weet ook niet of ik er iets mee op ga schieten, ze gaan vast zeggen dat ik moet afwachten en masseren
Pfff SE wat een kinderachtige reactie! ik hoop dat de spanning weer af zal nemen.
Soesa wat knap O+
Juud :* dat lijkt me ook heel moeilijk. En maak je niet druk over topic kapen enzo o|O :* lekker je hart uitstorten!!

L had hier net een giechelbui. Ik was op zn buikje aan t klapzoenen en hij moest er zo om lachen O+ en nu ben ik nog verliefder en zit ik te janken van geluk
pi_128111987
Juud ! Dat is heel rot lijkt me. Ik had er al moeite mee dat ik naar de kinderafdeling moest en haar niet bij me had. Dat was gelukkig maar een paar dagen.
Zo'n kleintje achterlaten, gatver :{

Jullie zijn lief ! prikjes zijn vervelend. Alles gaat en ging gelukkig goed. Maar ze had er gistermiddag en avond wel last van. Meer dan de eerdere keren ( behalve de eerste x dan, dat was echt naar)Huilerig en knuffelig. Dus heerlijk ontspannen na badje en toen op bed geknuffeld. De nacht ging prima !

Lastig Suiker ( en Danic en anderen) van die na bevallingsklachten. Wat kun je dan een pech/geluk hebben zeg.

SE: kinderachtig ja. Mokken op de bank........... aaaaarchhhh..... daar heb ik zo'n hekel aan. Mn moeder lijkt een beetje op jouw schoonmoeder ( misschien ;) ) dat gepraat en gehyper naar die kleine toe.....doodvermoeiend. :*

Voor rollende Riley *O*
Voor rollende Djenna *O*
Voor pratende E van Soesa *O*
Voor de giegel van Fieder *O*
Voor Shandal waarmee het beter gaat *O*

Verder: c_/ ( voor alles wat ik vergeet)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:15:12 #177
381212 Gulara
From the future
pi_128112458
Juud, wat fijn dat het zo goed met hem gaat. Maar er gaat natuurlijk niks boven lekker thuis knuffelen. En begrijpelijk dat je wilt dat het drinken eerst goed gaat.
Wij hadden destijds de keuze om Pi al een dag eerder mee naar huis te nemen, maar hebben uiteindelijk gevraagd of hij nog een dagje langer mocht blijven. :@

En Kyara herkenbaar. Hier geen sonde maar zuurstof. Zitten wij helemaal dolgelukkig een ijsje te eten om te vieren dat hij zonder zuurstof mocht, komen we twee uur later terug, was de zuurstof weer terug en hoger dan voorheen. -O- Echt een deceptie was dat.
Vond het nog het zieligst dat ze de pleisters al van z'n wang hadden gehaald omdat het zo goed ging, en dat die er weer opnieuw op moesten. ;(
pi_128112969
Suiker, bedankt voor de info over die ring. Ik ga me er eens in verdiepen. En voor zover ik weet zijn de rest van mijn organen blijven zitten waar ze horen te zitten.

Omen, je kan de klachten verminderen door bekkenbodem oefeningen te doen. Maar helemaal herstellen kan volgens mij niet.
pi_128115291
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 00:06 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Jawel! :Y Maar daar loop ik alweer een week of zes en ik deed ze al, want ik kon voor mijn zwangerschap juist moeilijk ontspannen.

[..]

Mijn fysio zei dat ik er zeker tot een half jaar mee bezig zou zijn, Wup zei dat er met 2 maanden verbetering merkbaar zou moeten zijn.. Het moeilijk ontspannen voor de bevalling is overigens hier ook herkenbaar, mijn bekkenbodem is nu juist lossig. Best een groot verschil. Heb 11 sessie met de fysio gehad, en merk nu eindelijk dat ik minder klachten heb.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128116119
Omdat ik me vandaag nog maar eens extra besef hoe bevoorrecht en gelukkig ik ben, met hem en sowieso. Niet quoten aub...
SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door Mineola op 22-06-2013 17:31:05 ]
pi_128116203
Ochhhhhhhhhhh *; Prachtig !
En die uiltjes O+
Een moeder die dood gaat en zo'n jong gezin achter laat hakt er in. Verschrikkelijk ! :{
pi_128116533
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:48 schreef kleinzusje het volgende:
En die uiltjes O+
Een moeder die dood gaat en zo'n jong gezin achter laat hakt er in. Verschrikkelijk ! :{
+1, echt precies wat ik wilde schrijven
pi_128116692
quote:
En die uiltjes O+
Precies. Laat je weer even stilstaan bij wat je hebt.. Echt verschrikkelijk, word misselijk bij de gedachte ;(.

Wat een grote knul al weer Mineola, mooi! O+
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:45:26 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128117723
quote:
Een moeder die dood gaat en zo'n jong gezin achter laat hakt er in. Verschrikkelijk !
Ja, laat mij ook niet los. Vreselijk. Heb er in het dreumestopic ook al over gepost, dacht dat de jongste inmiddels een dreumes zou zijn maar zelfs zijn eerste verjaardag heeft ze niet mogen meemaken :'(
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:45:53 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128117733
Mineola, wat leuk om hem eindelijk eens te zien. Wat een knapperd! O+
pi_128118117
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:45 schreef Kyara het volgende:
Mineola, wat leuk om hem eindelijk eens te zien. Wat een knapperd! O+
Nou dat ^^ en die uiltjes zijn leuk!!

Ik ben ook van slag, wat ontzettend oneerlijk... :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128118360
Mineola, lekker ding O+

En het spookt ook door mijn hoofd, wat gruwelijk oneerlijk allemaal -O-
Besef me even extra goed hoeveel geluk wij hebben gehad in februari, het had allemaal zo anders af kunnen lopen.
pi_128119408
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Besef me even extra goed hoeveel geluk wij hebben gehad, het had allemaal zo anders af kunnen lopen.
Nou, dat inderdaad. Ik kan nog steeds de angst voelen van toen, het idee dat zoiets de realiteit is voor sommigen.. hartverscheurend ;(
pi_128119666
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:50 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou, dat inderdaad. Ik kan nog steeds de angst voelen van toen, het idee dat zoiets de realiteit is voor sommigen.. hartverscheurend ;(
Had het er net nog met M. over ook. Wij weten allebei ook nog heel goed hoe het toen voelde. Moet je toch niet aan denken dat zoiets werkelijkheid wordt/is. Bah -O-
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:04:14 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128119776
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, laat mij ook niet los. Vreselijk. Heb er in het dreumestopic ook al over gepost, dacht dat de jongste inmiddels een dreumes zou zijn maar zelfs zijn eerste verjaardag heeft ze niet mogen meemaken :'(
Dat... Hun jongste is nog jonger dan mijn meisje. Het laat mij ook niet los, ik ben er een beetje naar van.

Mineola! Ik heb N eindelijk gezien! Ik vind 'm leuk zeg O+.
pi_128122845
Mineola haar baby net gemist

En ik las het ook. Echt vreselijk gewoon. :'(
pi_128122901
Morretje bedankt, goed om te horen dat het oefenen zin heeft. Ik merk wel verbetering in de controle over de spieren, maar de druk in mijn bekken blijft hetzelfde tot nu toe. Ik ga bijna twee weken op vakantie en daarna ga ik aan de slag met de fysio.

Inderdaad heel vervelend nieuws verderop op het forum en ik kan amper bevatten hoe dat moet zijn. Heb het verhaal niet helemaal gevolgd maar dit gun je niemand.
SPOILER
Mineola, wat een leukerd! O+
  zaterdag 22 juni 2013 @ 18:41:00 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128124156
Vriendinnetje is vandaag bevallen. Wanneer is het dan gepast om te bellen? Ik heb zelf steeds de kraamperiode in het ziekenhuis doorgebracht met mijn kind op een andere afdeling dus ik heb geen idee waar je op zit te wachten als je thuis aan het kramen bent. :@ Is wel vriendinnetje maar niet zo close dat ik bij wijze van spreke morgen al op kraamvisite zou gaan.....
  zaterdag 22 juni 2013 @ 18:53:15 #194
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128124465
Ik had de kraamweek totaal geen behoefte aan bezoek. Scheelt mss ook wel of het de eerste is. M'n ouders enzo vond ik ok, maar op vrienden zat ik totaal niet te wachten. Dat komt nu pas een beetje :@.
pi_128124490
Vind ik lastig. Ik heb de eerste dag niet opgenomen omdat ik sliep of voedde, hoop gemiste oproepen en smsjes, maar zou het ook lullig gevonden hebben als er niemand gebeld had.
Misschien gewoon smsen dat je aan haar denkt en vragen wanneer het gelegen komt even te bellen?
pi_128124643
Ik vond het alleen maar leuk als er gebeld werd. Iig vanaf de 2e dag
Ik nam niet altijd op ivm rusten en voeden enzo. Maar zal ook wel liggen aan hoe je je voelt enzo.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 18:59:21 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128124654
Ik las alleen smsjes/whatsapp in de kraamweek :Y had mn telefoon op stil staan dus bellen had geen zin.

Ik zou even een eerste gefeliciteerd-berichtje sturen, en dan over een paar dagen ofzo vragen wanneer je langs kunt komen.
pi_128124739
Ik was heel blij toen een van mijn vriendinnen belde nadat ik gesmst had dat ik was bevallen. Even het hele verhaal kwijt aan iemand anders dan familie! Verder ook meteen veel bezoek gehad en er ook om gevraagd. Maar dat zelfde vriendinnetje is eergister bevallen en nu durf ik niet te bellen, haha! Heb veel heen en weer ge-whatsappt (ook leuk met foto's!) en toen belde ze zelf.
pi_128124925
Dat lijkt me zo leuk, vriendinnen met ook pasgeboren baby's O+ Zit er hier nog niet in de komende jaren, denk dat wij nog eerder een tweede hebben voor die tijd.

Ik zou ook eerst een berichtje sturen denk ik als het niet een van je allerbeste vriendinnen is.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:16:03 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128125142
Echt op visite gaan doen we sowieso pas later (kan moeilijk met 3 kinderen aan komen zetten....). Maar gaat alleen op bellen. Gefeliciteerd berichtjes is uiteraard per ommegaande verstuurd,

Maar ik weet verder niks, niet hoe het gegaan is en zo. Ben ook erg benieuwd. Dacht er zelf aan om woensdag of zo even te bellen. Als ze geen zin heeft om te praten dan hoeft ze natuurlijk ook niet op te nemen.
pi_128125233
Vanwege mijn werk kom ik veel in gezinnen middenin de kraamweek, de eerste dagen heeft idd niet iedereen altijd zin/fut in telefoontjes. Stuur haar anders een smsje dan weet ze dat je aan dr denkt en kan je later van de week eens bellen Kyara :)
♥ J & S
pi_128125631
Of stuur een sms met de vraag of je haar kan bellen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:40:16 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128125783
Ja, dat was ook mijn idee. Het verschilt zo te lezen ook nogal hoe men het ervaart. Ik zat er zelf trouwens ook niet op te wachten maar was ook weinig bij mijn telefoon in de buurt en weinig privacy omdat ik met meerdere vrouwen op zaal lag.
pi_128127524
Denk dat het inderdaad heel veel verschilt per persoon en per situatie (en per degene die wil bellen/bezoeken ;) ) Berichtje sturen met of en wanneer het uitkomt is de veiligste weg. (en dan wel hopen dat ze ook eerlijk antwoordt als het even niet uitkomt...)

Bah... ik zit hier nog steeds met kippevel vanwege dat bericht over Nanadu. Ik heb eigenlijk nooit tegelijk met haar in een topic gepost, dus ik 'ken' haar niet (voor zover je de meiden hier natuurlijk kent, maar toch), maar gewoon het idee... zo'n jonge vrouw... kleine kindjes... arme man helemaal alleen... brr! Ik ga Lars en Femke nog maar een keer extra knuffelen, gewoon omdat het kan! ;(
(Lars net: "Mama beetje drietig?" Ja, maar mama is ook heel erg blij, met jou!)
pi_128128055
Wat Omen zegt ! :Y
pi_128130872
Bodpa, gefeliciteerd met je zoon :*
Ik zag het in het condoleancetopic maar vond het geen reden om je dan maar niet te feliciteren. Integendeel, des te meer besef dat je ervan moet genieten.
pi_128130980
juist !
pi_128131106
Ik heb vanmorgen ook echt met tranen gezeten. Hoe oneerlijk kan het leven soms zijn :'(

En heel wat anders: ik heb vanmorgen voor het eerst een spuitluier meegemaakt :D
OMG! Ik zat bij mijn ouders op de bank tijdens het verschonen dus alles over mijn hand, het pak billendoekjes en mijn badjas :Y)
En over de (stoffen) bank van mijn ouders :X maar dat hebben we gelukkig wel schoon kunnen krijgen.
Het was zo'n hysterisch moment dat ik er maar een foto van heb genomen :D 8)7
  zaterdag 22 juni 2013 @ 22:10:04 #209
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128131168
Genieten doe ik ook, vandaag lukte dat in ieder geval goed. O+

pi_128131222
Danic: :D laat zien !
Juud: Wat is tie prachtig O+
pi_128131342
Och Juud O+
pi_128131460
Ik had dus heul geen bezoek in de kraamweek van vrienden... Vond ik best jammer, wilde mijn baby showen. Maar bellen of smsen voor een afspraak vond ik dan wel fijn toen men had besloten wel op visite te komen (weeeken later).

Mijn baby heeft ergens last van, ik vermoed een sprongetje. Slapen 's nachts gaat echt slecht op t moment, nu sinds drie weken. Slaapritueel, drinken, valt in slaap ... Snurk snurk ... Ben je net beneden (of een half uur) is het huilen en klaaaar en klaaar wakker... Dus dan maar uit bed en mee naar beneden, proberen we het later nog eens :') midden in de nacht ist op te lossen door of te voeden of te lopen en wiegen tot ze in slaap valt.

En als ze dan al wiegend ontspannen op je in slaap valt is m'n hart vol liefde O+ Wat een geluk, nu ze bijna jarig is denk ik steeds vaker terug aan vorig jaar. De laatste loodjes. Als ik wist dat ik toch ontslagen zou worden had ik niet doorgewerkt tot 36 weken.

Pff, Sonnetje en Soesa denken jullie ook al terug?

Awww, Juud, wat een liefje!

Bodpa, gefeliciteerd
pi_128131477
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:11 schreef kleinzusje het volgende:
Danic: :D laat zien !
Juud: Wat is tie prachtig O+
Nee joh. Ik kon op dat moment niks vasthouden want om de een of andere vage reden zat mijn hele hand onder. Zowel de achterkant als de binnenkant :?
Dus op de foto zie je alleen een streep over mijn badjas.
pi_128131575
Ik ben heel de dag al emo. Morgen vieren we haar verjaardag, maandag wordt ze 1. De slingers hangen, cadeautjes staan klaar en ik emo nog even verder..
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_128131598
Juud! O+

Oh en Bodpa gefeliciteerd!

[ Bericht 50% gewijzigd door clauwheee op 22-06-2013 22:25:47 ]
pi_128133192
Ik heb dat nu al omdat ik het een beetje herbeleef nu die vriendin van me bevallen is. Het was echt bijzonder maar toch realiseer ik me het nu pas écht. En zij zitten er nu nog middenin O+

Net als Juud met die prachtige zoon *;
pi_128134803
Bodpa gefeliciteerd!

Djenna heeft weer kroep :( .. net nu ik de hele dag ben gaan werken en mijn man thuis was. Ze slaapt vannacht bij ons in ieder geval.

Ben helemaal stil door het nieuws over Nanadu..
pi_128136984
Jemig Twinkle ik wist eigenlijk niet wat kroep was en als je dat opzoekt schrik je je rot! Maar ik neem aan dat het in dit geval om pseudo-kroep gaat. Ook vervelend natuurlijk, hopelijk slapen jullie toch nog een beetje vannacht :*
pi_128141385
Juud wat een liefje O+

Clauwhee alvast gefeliciteerd en :*

Twinkle :*
pi_128141522
Wat een verschrikkelijk nieuw van nanadu :'( Bah, zo oneerlijk....
Ik knuffel mijn kinders ook nog maar een keer extra...

Clauwheee Gefeliciteerd met je ukje! *O*

Juud Echt een prachtig mannetje O+

Twinkle Hoop dat jullie nog een beetje geslapen hebben :*
pi_128141793
Ja pseudokroep inderdaad Suiker. En ja, de eerste keer schrik je je wezenloos. Dat was in maart dit jaar en toen zijn we er uiteindelijk ook mee in het ziekenhuis beland omdat ze toen pas 5 maanden was. Dat schijnt wel echt heel jong te zijn om pseudokroep te hebben. Toen hebben we er ook een toverdrankje voor gekregen en was het al snel verdwenen. We hebben toen nog een extra dosis mee naar huis gekregen voor het geval dat. Toen niet nodig gehad. Maar vannacht nog overleg gehad met het ziekenhuis en we mochten het haar thuis vannacht geven. Het is nog niet helemaal weg maar we hebben in ieder geval redelijk kunnen slapen :)

En je weet nu wat het is dus je blijft er wat rustiger onder, maar toch :)

En ze is best verkouden sinds gisteren dus dat werkt ook niet mee :')

Nog even een fototje spammen van mijn spetter spatter O+, gemaakt met een analoge camera (zo'n ouderwetse met fotorolletjes O+ )
SPOILER
  zondag 23 juni 2013 @ 09:27:23 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128141925
Juud O+

Clauwhee, veel plezier vandaag en alvast gefeliciteerd. Is een hele mijlpaal he, zo'n allereerste verjaardag.

Twinkle, leuke foto!
pi_128142025
Twinkle wat een mooie foto O+
  zondag 23 juni 2013 @ 09:46:03 #224
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128142073
Juud O+

Clauwhee, alvast van harte *O*

Twink, beterschap! Wat rot toch :*

Hier een slechte nacht achter de rug. Meisje is weer verkouden en moest gisteren steeds hoesten als we haar in bed hadden gelegd :?. Zo ook vannacht. Ze heeft van 7 tot half 9 ong. continue gekucht maar wel geslapen (?), daarna was ze stil tot 10. Toen moest ze weer hoesten en huilen. We hebben haar bij ons in bed genomen maar dat wilde niet, ja steeds hazenslaapjes. Om 12 uur ben ik maar wat melk gaan maken en heb ik een ui doormidden gesneden (die viel nog van het bordje, midden op de trap :'). Gang vol ui ;( ) en naast haar bedje gezet waar ook al een bak water stond vanwege de luchtvochtigheid. Ze kon zo uiensoep maken :P. Paracetamol gegeven, Tussikind, neusspray, bedje omhoog en dus flesje melk. Ze heeft er welgeteld 1 uur en 3 kwartier op kunnen slapen toen begon de ellende weer. Maar weer bij ons in bed genomen en toen heeft ze nog wel een uur wat gedraaid, gehoest en gesputterd maar viel uiteindelijk in slaap. Op mijn bedhelft :'). Ik heb de rest van de nacht op 1 vierkante cm geslapen maar goed. Vanaf toen heeft ze wel doorgeslapen tot kwart voor 7. Nu ligt ze weer.

Oh, en E'tje liep vandaag voor het eerst zelf achter haar loopwagen *O*
pi_128142111
Heftig nachtje Soesa! Hopelijk gaat het snel weer beter!
  zondag 23 juni 2013 @ 09:50:16 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128142119
Sterkte Soesa, hopelijk kan je vandaag een beetje rustig aan doen. Hoe gaat het nu met haar?

En *O* voor het stappen achter de loopwagen!
pi_128142153
Juud wat is hij mooi O+ (en wat lijkt zo'n speentje groot dan)

Twinkle :*

Soesa, balen van de slechte nacht, maar lopen achter een loopwagentje is O+ Die gang vol ui zou mij ook gebeuren, net op het moment dat mijn baby slaapt natuurlijk. :')

De hele woonkamer is gevuld met een stank die zegt dat ik dringend een luier moet verschonen, maar ze is net zo lekker aan het spelen ... -O-
pi_128142247
Soesa balen van je nacht (en de ui, hihi) en juichen voor het lopen! *O*

Twinkle wat een geniale foto :D O+

SE wilde nog even zeggen dat ik daar zo van zou balen, als je extra energie in je werk steekt als je het zelf ook kan gebruiken en dat het resultaat is dat ze je alsnog laten gaan! :*

Ophelia, wij hadden gister weer een drama autorit met huilen, arm bijna uit de kom om de speen in zijn mond te kunnen houden en uiteindelijk rijdend (wel in mc) de fles gegeven. }:|
Op de terugweg begon hij binnen twee minuten enorm te persen, werd zo rood als een tomaat en viel in slaap. Nou, mooi dat we eerst naar huis zijn gereden hoor! :D
De poep zat in zijn navel, maar hij heeft wel lekker een uur geslapen. Is ook wat waard :')
  zondag 23 juni 2013 @ 10:20:49 #229
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128142441
quote:
17s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:50 schreef Kyara het volgende:
Sterkte Soesa, hopelijk kan je vandaag een beetje rustig aan doen. Hoe gaat het nu met haar?

En *O* voor het stappen achter de loopwagen!
Ze ligt nu al 3 kwartier compleet stil te slapen. Raar hoor, ze ging gister alleen hoesten als we haar in bed legden :?. Ik zit me net te bedenken, we hebben gister het hele huis opgeruimd en schoongemaakt omdat er o-ver-al een 3 cm dikke stoflaag lag vanwege de verbouwing. We zijn met name boven aan de gang geweest... zou ze niet gewoon last hebben gehad van het opvliegende stof?! Ligt wel voor de hand...Helemaal omdat 't nu over is.

Dat lopen achter haar loopwagentje deed ze gewoon zomaar, ineens! Al een paar dagen probeerden we haar dat aan te leren maar ze wilde elke x niet lopen. En nu wel O+. Ik moet wel het wagentje tegenhouden want ze is te enthousiast, ze gaat te snel :D.

Oh, en ze kan nu zo goed aangeven wat ze wil. Heel handig. Voor ze ging slapen was ze aan het mopperen. Toen ik haar had opgetild wees ze met haar vingertje naar d'r tuitbeker. En ja hoor, ze had dorst! Ook schudt ze nu bewust nee als ze geen eten (of Tussikind) wil. Eigenwijs ding O+

Ophelia en Suiker, poep :Y). Ze kunnen er wat van he! En herkenbaar, Ophelia. Dan wil je haar niet storen in haar spel. Ik laat haar dan meestal het speeltje (als dat kan, lukt niet met een loopwagen :') ) maar vasthouden tijdens het verschonen. Dan vind ze het meestal ook niet erg. Meestal dan...
pi_128142461
Ze was met het hengsel van een grote kist aan het prutsen Soesa. :P
  zondag 23 juni 2013 @ 10:27:38 #231
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128142505
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ze was met het hengsel van een grote kist aan het prutsen Soesa. :P
Dan wordt het wat lastig ja :P.
pi_128142708
Twinkle: Beterschap ! En wat een mooie foto. Prachtig analoog ! ^O^

Clauwee: Gefeliciteerd !!!! *O* *O* Hoera !!! Spammmmmmmmmmm !!!

Soesa: Ook beterschap ! Rottig. En knap van het lopen. Wat worden ze groot ! *;
pi_128143398
Hier nu in de auto naar limburg en so far so good! Poppie slaapt al vanaf dat we haar in de maxi cosi legden alleen kukelt haar grote hoofd steeds voorover als manlief enthousiast rijdt :@ dus ik ben de hele tijd haar hoofd terug aan het duwen :') ze tukt gewoon door O+
Sarcasme. Herken het.
  zondag 23 juni 2013 @ 11:33:17 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128143527
Oeh, wat een mooie foto van Twinkle! O+

En meisje achter een loopwagentje, daar kan ik me ook al op verheugen!

Hier ook een matige nacht; meiske werd om 04:15 wakker en was daarna zo onrustig dst ik alleen nog maar heb gedommeld... dat ben ik niet gewend :') Denk dat er weer een sprongetje aankomt. Ze begint namelijk ook haar handjes te ontdekken, zo schattig! O+
pi_128144230
Bodpa gefeliciteerd *O*
Clauwheee gefeliciteerd *O*
Soesa *O* ze heeft de smaak te pakken
Suiker mijn poep-slaap theorie klopt gewoon :Y
Zielige zieke kindjes :*

Volgens mij zitten wij ook in een sprong, deze sprong duurt een week of 6 zag ik :') help?
pi_128144730
Paar dingen vergeten nog :)
Danic :Y)
Juud O+ Ik vind je mannetje zo mooi
Twinkle lekker met water spelen :D
Ophelia haha! Lekker laten spelen als ze er zelf geen last van heeft. En knijper op je neus :+
Spirit succes en veel plezier! Hier trouwens nooit een naar voren kukelend hoofd gehad, staat je maxicosi wel goed?
  zondag 23 juni 2013 @ 12:25:43 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128144770
Mijn kind heeft ook de fase bereikt dat ze keihard gaat krijsen als ze bij iemand anders op de arm zit (inclusief mijn vriend) ;( Ze huilt eigenlijk zelden als we een hele dag samen zijn. Maar het gaat echt keihard en met traantjes als iemand anders haar tevreden probeert te houden :{ Uiteindelijk lukt t wel, maar man man, dan moet ik wel even op mn tanden bijten hoor om haar niet direct af te pakken :@
pi_128144966
Tante Soesa wat knap van dat loopwagentje *O*
:* voor de nacht

LadyBlack O+ zo lief als ze hun handjes ontdekken

Fieder meestal hebben ze niet alle zes de weken last van de sprong. Bij Riley gelukkig niet. Hopelijk bij jouw kleine ook niet

Vandaag was ik op visite bij mijn oma toen mijn oom en neef me we heel raar advies gaven. Mijn moeder ging de fles geven dus ik zei dat ik hoopte dat dat zou lukken (ze wilt meestal nog alleen van mij. Maar soms mag oma het wel geven) Gaven mijn oom en neef als tip om dan maar geen fles verder te geven. Ze mogen niet bepalen van wie ze het willen. Ik heb gezegd dat dat niet zo werkt bij een baby van 5 maanden (vandaag precies)
  zondag 23 juni 2013 @ 12:40:38 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128145260
OMG wat een suffe uitspraak Omen :X

Fieder, welke sprong duurt 6 weken? :o
pi_128145422
Pff Omen wat n onzin! Misschien moet je haar dan maar in de hoek leggen, dat zal haar leren! :+
Sowieso kan ik heel slecht tegen advies van mannen op de een of andere manier...

Haha LB tussen de 14 en 20 weken zit n lang stuk. Maar wat Omen zei, t zal niet de volle 6 weken duren. Maar er stond wel in t boek dat dit n lange sprong is die wel n paar weken kan duren. (Hij is zo van slag, zelfs ik kan hem niet meer troosten soms. Dat doet je moederhart echt pijn ;( )
Maar hij ontwikkelt zich wel enorm nu! :o O+
pi_128145543
Wij verhuizen naar het dreumestopic, S is gister een jaar geworden. Thanks voor de felicitaties.

@Clauwhee: gefeliciteerd met je dame!

Waarschuwing: fotospam:
SPOILER
pi_128145625
zoooooooooooooooo lief. Dat koppie op dat aankleedkussen ( zittend) *;
pi_128145630
Och Bodpa wat een heerlijk mannetje heb jij
Die foto in de winkelwagen is geweldig
En ik moest huilen van de eerste O+ liefde spat er vanaf
Dag dreumes :W
pi_128145717
En nog gefeliciteerd :@ *O*

Omen: wat een vreemd advies ??? :{ En 5 maanden hoera *O*
  zondag 23 juni 2013 @ 12:53:45 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128145730
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:45 schreef Fieder het volgende:
Pff Omen wat n onzin! Misschien moet je haar dan maar in de hoek leggen, dat zal haar leren! :+
_O-
pi_128145748
Oh zucht, in die AH wagen O+
Trouwen ? ^)
pi_128145925
Wat een lieve reacties! Ja hoor, klein zusje, hij is nog vrij :-)
En ik krijg natte ogen van jouw reactie op de ontmoetingsfoto Fieder. O+
pi_128146924
Bodpa nog gefeliciteerd! En wat een mooi ventje is het seg O+
Ik vind zijn verjaardagsoutfit ook erg keuk bij hem.
pi_128148870
Het vossenpak!!!!
En inderdaad, die eerste foto is geweldig O+

Spirit wij moesten best wel aan de mc sjorren (eerst stoel naar voren en dan goed doen en dan voorzichtig weer naar achter) om hem een beetje liggend te krijgen. Nu met de easybase staat hij gelukkig meteen goed.
pi_128151471
Aww lief Bodpa, die eerste foto :)
Suikertante, inderdaad. Stom werk :{
Omen, wat is dat nou voor suf advies! En gefeliciteerd, al vijf maanden mama

Iemand een recept voor een suikervrije slagroomtaart achtig iets? Ben alvast aan t zoeken voor Mini dr eigen "in elkaar mep taart", maar wil zo min mogelijk suikers.
pi_128151919
Bodpa wat een leuke foto's O+
Veel plezier in het dreumestopic
pi_128152109
Bodpa *O* Geweldig leuke foto's! O+
pi_128152226
Ik had trouwens in het vorige topic gevraagd wat jullie van het schema van mijn baby vonden, maar geen antwoord :D Probeer het dus nog een keer :P

9 maanden:

7:00 fles 180/6
10:00 fruit
11:00 fles 180/6
15:00 fles 180/6
18:00 groente
19:00 fles 180/6

Brood word niet gegeten en iets anders dan melk word er niet gedronken :P
Cb had het over 2 flessen per dag (maximaal!) Hier krijgt hij er dus nog 4..
Jullie tips/adviezen? Zowel baby als ik zijn hier tevreden mee, maar misschien is het helemaal niet goed om bv zoveel melk nog te drinken?
  zondag 23 juni 2013 @ 15:29:17 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128152418
Ik had t wel gezien L4, maar ben daar nog niet in thuis ;)

Mijn baby ligt alweer een hele tijd bovenop mij te slapen O+ Maar ik denk wel dat ze de komende week misschien weer wat meer bij haar papa moet liggen 's avonds, ik zou het wel lullig voor hem vinden als ze alleen bij mij tevreden is :{
pi_128152693
Ben wel beniuwd naar waarom geen brood oid? Dat mis ik wel een beetje in je schema :) over aantal flessen weet ik niks.

Hier ons schema met 10 maanden:
7u bv en daarna boterham
9.30 fruithapje
11u tussendoortje
13u bv en boterham
15u tussendoortje
17u groentehapje
19u bv voor naar bed
En dan nog 1 a 2 bv's savonds/snachts
  zondag 23 juni 2013 @ 15:45:26 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128153096
L4, hoe oud ie ie?

Heb je eventueel ook andere dingen aangeboden zoals pap of crackers of zo?

SE, ik denk dat Marjolijntje wel een recept voor je heeft.

Omen, suf advies zeg..

Sprongetjes van 6 weken :X

Verder vergeten wat ik heb gelezen. Vandaag met 2 kindjes op stap geweest naar oma. J is thuis gebleven bij papa. Met 3 kindjes is echt te onhandig maar 2 was prima te doen. Voor herhaling vatbaar dus. ^O^
  zondag 23 juni 2013 @ 15:46:03 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128153123
oh, mijn meisjes zitten nu dus in dat sprongetje va 6 weken. Zou wel eea verklaren qua drinktgedrag....
pi_128153441
LB het zal vast een fase zijn. Hier wil de baby ook alleen mama en verder niemand. Bij andere is het gegarandeerd huilen en handjes uitstrekken naar Mama.. Mijn oudste heeft dit ook een tijd gehad en is nu helemaal papa gek ;)

SE hij wilt het niet en het word direct op de grond gesmeten :P Tussendoortje hebben we alleen nog maar rijstewafel geprobeerd, maar tot nu toe is hij er elke keer van gaan spugen, flink veel ook dus daar zijn we even mee gestopt :)
bedankt voor je schema!

Kyara hij is 9 maanden :)
pap gaat hij van gillen :') en crackers mogen toch pas vanaf een jaar?
Klinkt gezellig, jullie uitstapje :) Succes met de sprongen!

Wat zijn andere tussendoortjes die een baby van 9 maanden mag? Is er bijvoorbeeld ook iets zachts ipv een soepstengel/rijstewafel..
  zondag 23 juni 2013 @ 15:58:28 #259
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128153594
En als je kleine dobbelsteentjes brood tussen zijn kaak en wang doet?
pi_128153608
Ik ben Rosalie aan het leren in dr eigen bedje te slapen. dZe sliep meestal nog in de reiswieg. Daar groeit ze nog niet uit, maar ze gaat ineens heel hard en ik wil voordat ik ga werken dat ze in haar eigen bed kan slapen. Liefst met een redelijk ritme.

Nu heeft ze vanmorgen redelijk geslapen maar vaak wakker waarbij ik een speentje moest teruggeven.
Ze heeft net haar fles op en viel bij mij op schoot in slaap dus ik heb haar net in bed gelegd. Maar nu is ze dus weer wakker.
Ik wil graag het ritme eten, spelen, slapen aanhouden maar omdat ze bij de fles in slaap viel, dus niet gespeeld.
Maar om haar nu weer uit bed te halen lijkt me ook weer zo wat. Dan blijf ik toch met haar rondsjouwen? Dat geeft ook geen rust lijkt me.
Ik snap ineens mijn eigen kind niet meer ofzo 8)7
pi_128153656
Dan kijkt hij me heul boos aan en word het er vakkundig uitgehaald met zijn garnalen vingertjes :')

Geen tips voor je Danic, ik probeer nu langzamerhand te beginnen met in eigen bedje slapen :P
pi_128154610
Lastig he Danic? Hoe het hier gaat:
L valt eigenlijk maar heel zelden tijdens de fles in slaap. Ik laat hem altijd boeren en nog tijdje rechtop ivm reflux, dan luier verschonen. Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat ik zorg dat hij wakker wordt. Dan spelen en slapen. Maar het wakker worden gaat ook goed dan, niet huilen ofzo. Als hij duidelijk wilde slapen zou ik hem wel naar bed brengen.
Als hij tussendoor wakker wordt, idd steeds speen erin. De ene dag niet, de andere dag 100000 keer. :') Gaat het niet, dan laat ik hem altijd bij mij slapen tot het een redelijke tijd voor de fles is. Dit was altijd iedere dag wel een (paar) keer. Maar dit gebeurt zelden meer nu. Heeft me wel veel tijd en energie gekost... :X

En dan om de zoveel tijd alles weer anders enzo, trollbaby *O*
pi_128154682
Kyara goede oplossing ^O^ gecorrigeerd schelen onze mini's maar een weekje :o

Geen tips of ervaring met voedingsschema's.Wel een vraag eigenlijk :P
Wij gaan met 4 maanden proberen te starten met bijvoeden. Afhankelijk van L's reactie. Hoe doe je dat? Rond 10 uur fruithapje ofzo?

Ik ruik een luier :Y)
  zondag 23 juni 2013 @ 16:29:11 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128154775
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:54 schreef L4cs4p het volgende:
LB het zal vast een fase zijn. Hier wil de baby ook alleen mama en verder niemand. Bij andere is het gegarandeerd huilen en handjes uitstrekken naar Mama.. Mijn oudste heeft dit ook een tijd gehad en is nu helemaal papa gek ;)

SE hij wilt het niet en het word direct op de grond gesmeten :P Tussendoortje hebben we alleen nog maar rijstewafel geprobeerd, maar tot nu toe is hij er elke keer van gaan spugen, flink veel ook dus daar zijn we even mee gestopt :)
bedankt voor je schema!

Kyara hij is 9 maanden :)
pap gaat hij van gillen :') en crackers mogen toch pas vanaf een jaar?
Klinkt gezellig, jullie uitstapje :) Succes met de sprongen!

Wat zijn andere tussendoortjes die een baby van 9 maanden mag? Is er bijvoorbeeld ook iets zachts ipv een soepstengel/rijstewafel..
Ik heb even gekeken maar M at toen hij 9 maanden was al 2 boterhammen per dag.
Crackers pas vanaf 1 jaar? Geen idee heb dat niet eerder gehoord of gelezen. En geroosterd brood? Dat vinden sommige kindjes ook lekkerder dan gewoon brood.

Ik weet dat er nog een kindje was die geen brood at (zal inmiddels wel een dreumes zijn). Maar weet niet meer wie en wat zij toen gegeven hebben.....
  zondag 23 juni 2013 @ 16:32:32 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128154943
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:26 schreef Fieder het volgende:
Kyara goede oplossing ^O^ gecorrigeerd schelen onze mini's maar een weekje :o

Geen tips of ervaring met voedingsschema's.Wel een vraag eigenlijk :P
Wij gaan met 4 maanden proberen te starten met bijvoeden. Afhankelijk van L's reactie. Hoe doe je dat? Rond 10 uur fruithapje ofzo?

Ik ruik een luier :Y)
Het is bijvoeding dus het maakt niet echt uit wanneer je het precies geeft. Je hoeft ook niet meteen te beginnen met fruit, groente kan ook. Introductieschema van Kleintjes is wel een goede om te kijken wat wel en niet mag.

Scheelt dan maar weinig he :D

Wij wachten zelf met introductie van vast voedsel tot de 6 maanden maar heb besloten om niet te gaan corrigeren. En dan kijken of het gaat of niet.
pi_128154955
L4: Ons "schema" lijkt op dat van SE, maar dan fles ipv borst ;) Ik probeer er in iedergeval op te letten dat ze 3 x per dag aan tafel zit en wat eet.
Tussendoortip: stukje komkommer ( met gat er in) of wat Yoghurt ? Hier favoriet.
Ons meisje eet weinig en drinkt veel kleine beetjes. Van het CB "moeten" mogen we ook naar 2 flessen, maar dat wordt nog een klus. Ach ze doet het goed heb er vertrouwen in. Wil van eten en slapen geen strijd maken en zorgen dat het voor haar juist prettige momenten zijn. Dat lukt aardig.

Fieder: Hier begonnen met pap ( 4 maanden) en vanaf 5,5 maanden met groente.
pi_128155021
Dat was hier Kyara. Ze ging spugen van brood. Tip van Sola was toen in de wang doen. Dat ging goed. Nu eet ze een halve boterham of minder per dag. Maar geniet er van :)
pi_128155051
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat dus ! :Y
pi_128155264
Ik lust nog steeds geen boterhammen maar wel bolletjes en geroosterd brood. Geen idee waarom :') Andere textuur ofzo...
Misschien eens een (stukje) bolletje aanbieden ipv boterham?
pi_128155995
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:24 schreef L4cs4p het volgende:
Ik had trouwens in het vorige topic gevraagd wat jullie van het schema van mijn baby vonden, maar geen antwoord :D Probeer het dus nog een keer :P

9 maanden:

Jullie tips/adviezen? Zowel baby als ik zijn hier tevreden mee, maar misschien is het helemaal niet goed om bv zoveel melk nog te drinken?
Luc is net 8 maanden en krijgt idd 2 flessen per dag en bij zijn brood s middags dan nog 120/4 melk maar dat is vergelijkbaar met een beker melk bij je brood.

Dit is Luc zijn schema
O: 180/6 en pap spul
T: fruit
L: brood en 120/4
T: rijstwafel / soepstengel / enz
D: warm
T: 180/6 en pap spul voor het slapen gaan.

Hij krijg ook nog water/thee te drinken...
Ben vorige week bij CB geweest en was prima zo.

Ik zou niet zo goed weten wat ik je moet adviseren qua flessen.
Heb je al eens brood met fruit als beleg proberen te geven?
pi_128156030
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:58 schreef Spees_Eend het volgende:
ja dat werkte hier in het begin ook goed, anders at Luc het ook niet! (Nu hoeft dat niet meer)
  zondag 23 juni 2013 @ 17:04:50 #272
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128156074
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:03 schreef Skoap het volgende:

[..]

ja dat werkte hier in het begin ook goed, anders at Luc het ook niet! (Nu hoeft dat niet meer)
Werkt hier ook goed. En ik geef hem dan een zachte doek of zoiets in zijn handjes als hij dreigt de stukjes uit zijn mond te halen met zijn vingers.
pi_128156121
Ik zeg het niet hard op, want ik wil het niet jinxen maar volgens mij slaapt ze
pi_128157057
Danic ik juich zachtjes voor je, zodat ze blijft slapen

Ik ga over een paar weken beginnen met bijvoeden. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden
  zondag 23 juni 2013 @ 19:12:30 #275
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128160012
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:00 schreef L4cs4p het volgende:
Dan kijkt hij me heul boos aan en word het er vakkundig uitgehaald met zijn garnalen vingertjes :')

Geen tips voor je Danic, ik probeer nu langzamerhand te beginnen met in eigen bedje slapen :P
L4, mijn dame is bijna 11 maanden ( :o ) en krijgt nu nog 2 a 3 flessen. In principe vraagt ze er om 2 ('s ochtends en 's avonds voor het naar bed gaan) maar ik vind dat ze maar weinig drinkt verder dus soms krijgt ze nog wat melk bij de lunch. Ze zou er nu op 1 a 2 moeten zitten maar ik vind het ook wel goed zo eigenlijk. Ze eet nu ff niet zo heel veel (ze is niet helemaal fit, misschien tandjes) dus dan vind ik het helemaal prima, die 3e fles.

Fieder, ik heb 't andersom :D. Ik vind zachte bolletjes echt niet lekker. Ik gruwel van die structuur idd!

Danic, lastig he. Hopelijk blijft ze slapen!
pi_128160331
Mja. Ze heeft een klein half uurtje geslapen. Dus niet echt geweldig. Maar goed, ze gilt ook niet de hele buurt bij elkaar :P
Ze is net in bad geweest en nu een fles. Eeens kijken of dat helpt. Aan dr oogjes te zien wel.

Ik vind dat ze ook heel hard groeit. Eva heeft maaaanden met een bepaalde stapel rompers gedaan. Ik trok ze net bij Rosalie aan en ze zijn eigenlijk al te klein :o
Dus straks de 62/68 maar een opfriswasje draaien :X (en volgens mij is de droger net halverwege zijn programma overleden :( )

Ik heb Rosalie ook nog even met onze weegschaal gewogen en die gaf exact 5kg aan.Eens oopzoeken wat eva woog...volgens mij gaat Rosalie harder...
pi_128162719
Kyara ik heb ook geen idee van de cracker, maar dat hoorde ik mijn zwager eens zeggen..?
Geroosterd kan ik idd eens proberen, bedankt voor de tip!

Kz helaas vind hij ook yoghurt niet lekker. Zo gek, fruit en groente eet hij als een malle, maar alles daarbuiten blieft hij niet :P

Fieder een bolletje, ook een goede tip, dank je!

Skoap bedankt voor je schema! Idd ook fruit als broodbeleg gedaan, maar zodra hij het brood al ziet draait hij zich in de stoel om..

TanteS ik denk dat ik het er gewoon maar bij laat, hij is tevreden en dan ik ook :) Fijn om te weten dat jou baby ook nog 'veel' flessen krijgt :)

Danic toch een half uurtje geslapen :) Oe en je droger... }:|
  zondag 23 juni 2013 @ 20:20:12 #278
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128163288
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:10 schreef L4cs4p het volgende:
Kyara ik heb ook geen idee van de cracker, maar dat hoorde ik mijn zwager eens zeggen..?
Geroosterd kan ik idd eens proberen, bedankt voor de tip!

Kz helaas vind hij ook yoghurt niet lekker. Zo gek, fruit en groente eet hij als een malle, maar alles daarbuiten blieft hij niet :P

Fieder een bolletje, ook een goede tip, dank je!

Skoap bedankt voor je schema! Idd ook fruit als broodbeleg gedaan, maar zodra hij het brood al ziet draait hij zich in de stoel om..

TanteS ik denk dat ik het er gewoon maar bij laat, hij is tevreden en dan ik ook :) Fijn om te weten dat jou baby ook nog 'veel' flessen krijgt :)

Danic toch een half uurtje geslapen :) Oe en je droger... }:|
Oh, en volgens mij mag een cracotte al vanaf een maand of 9. Daar smulde mijn dochter van, en nog steeds. Een beschuitje idem dito.

Danic, onze wasmachine én droger hielden ermee op de dag na de kraamweek :'). Hopelijk krijg je 'm nog aan de praat!
  zondag 23 juni 2013 @ 20:26:47 #279
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128163700
Geven jullie de yoghurt gewoon zo, of met iets erdoor? Silvijn zit nu (7 maanden) op het volgende schema:

07:00 fles 200/6
10:00 groente (veel, hij eet zo de puree van een halve courgette met 6 krieltjes op)
13:00 fles 200/6
16:00 bakje fruit en 1 boterham zonder korst met boter en jam
19:00 pap van 200/6

Fruit en groente kan ook omgekeerd zijn.

Weet niet of 5 eetmomenten op de dag te weinig zijn, maar hij moppert in ieder geval niet. Het is voor ons nog nieuw en het ritme is er pas net, een paar weken geleden moest hij nog niks van eten hebben. Morgen na 3 maanden voor het eerst consultatiebureau, ben benieuwd.
pi_128164074
Als hij niet moppert zou ik het zo laten! :+

danic slaapt 't al? ;)

Vandaag hebben F en de kleine van belle kennisgemaakt! Op dezelfde dag geboren, zo bijzonder om ze naast elkaar te zien O+ Het leek alsof ze meteen hand in hand gingen liggen (oke dat was misschien toeval).

Heel leuk om ze te vergelijken :) Ze lijken helemáál niet op elkaar en toch zijn ze allebei zo leuk!
pi_128164199
Van harte bodpa! Mooi mannetje zeg!
  zondag 23 juni 2013 @ 20:35:35 #282
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128164220
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Geven jullie de yoghurt gewoon zo, of met iets erdoor? Silvijn zit nu (7 maanden) op het volgende schema:

07:00 fles 200/6
10:00 groente (veel, hij eet zo de puree van een halve courgette met 6 krieltjes op)
13:00 fles 200/6
16:00 bakje fruit en 1 boterham zonder korst met boter en jam
19:00 pap van 200/6

Fruit en groente kan ook omgekeerd zijn.

Weet niet of 5 eetmomenten op de dag te weinig zijn, maar hij moppert in ieder geval niet. Het is voor ons nog nieuw en het ritme is er pas net, een paar weken geleden moest hij nog niks van eten hebben. Morgen na 3 maanden voor het eerst consultatiebureau, ben benieuwd.
Wij zijn eigenlijk meteen E. in het ritme gaan 'stoppen' van ontbijt, lunch, diner en 2x een tussendoortje. Maar jullie schema ziet er prima uit denk ik.

Fijn dat 'ie eet trouwens!

Edit: dat klinkt misschien strenger dan hoe het is gegaan. Ze kreeg gewoon 's ochtends na haar fles een broodje en wat ze at dat at ze. Dan voor haar ochtendslaap een rijstwafel/soepstengel oid en na haar ochtendslaap rond 11:30 aten we een boterham en daarna een fles. Na haar middagslaap fruit en rond half 6/6 uur avondeten met daarna nog een fles. Voelde voor mij logischer en was ook makkelijker. Als ik een broodje voor mezelf maakte, maakte ik er ook meteen een voor haar.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:39:21 #283
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128164434
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:35 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wij zijn eigenlijk meteen E. in het ritme gaan 'stoppen' van ontbijt, lunch, diner en 2x een tussendoortje. Maar jullie schema ziet er prima uit denk ik.

Fijn dat 'ie eet trouwens!

Edit: dat klinkt misschien strenger dan hoe het is gegaan. Ze kreeg gewoon 's ochtends na haar fles een broodje en wat ze at dat at ze. Dan voor haar ochtendslaap een rijstwafel/soepstengel oid en na haar ochtendslaap rond 11:30 aten we een boterham en daarna een fles. Na haar middagslaap fruit en rond half 6/6 uur avondeten met daarna nog een fles. Voelde voor mij logischer en was ook makkelijker. Als ik een broodje voor mezelf maakte, maakte ik er ook meteen een voor haar.
Vind het niet zo streng klinken hoor ;) ritme is fijn. Moest er wel even aan wennen, het ontbijt, lunch en diner-idee. Was na al die maanden nog zo gewend aan de om de zoveel uur of op verzoek bv / fles! :)
  zondag 23 juni 2013 @ 20:41:18 #284
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128164543
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:39 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Vind het niet zo streng klinken hoor ;) ritme is fijn. Moest er wel even aan wennen, het ontbijt, lunch en diner-idee. Was na al die maanden nog zo gewend aan de om de zoveel uur of op verzoek bv / fles! :)
Had en heb ik ook hoor :Y. Als we weggaan dan neem ik ook altijd nog spullen voor een fles mee, (die ze dus niet hoeft/krijgt) én crackers/brood/fruit/liga etc :D. Ik vind het ook 'vreemd' dat ze nu naar 2 flessen gaat, dan moet je ook zo letten op ander drinken. Gelukkig wijst ze nu zelf d'r tuitbeker aan als ze dorst heeft :+
pi_128165408
Wat grappig dat die tijden zo vastliggen. :D Ik merk dat het hier veel flexibeler is. Fruit tussen 9 en 10, zo rond enen een broodkorst en groente rond half zes. Verder drinkt mevrouw als ze daar zin in heeft (vaak). (Ook 7 maanden, bijna 8)

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:32 schreef kleinzusje het volgende:
Wil van eten en slapen geen strijd maken en zorgen dat het voor haar juist prettige momenten zijn.
Dat wil ik ook, maar slapen mondt hier desalniettemin vooral later in de middag en 's avonds uit in een brulpartij sinds ze in een gewoon ledikantje ligt. ;( Ze kan niet ontspannen/ komt niet tot rust met al die ruimte om te bewegen.

Iemand nog goede tips om een baby van bijna 8 maanden tot rust te laten komen? (liedje zingen/ ritueeltje hebben we al) Boekjes gaat ze van over de flos, badje wordt ze druk van en massage ziet ze als een uitdaging om andere interessantere dingen te gaan verkennen.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:59:49 #286
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128165555
Oh nee hoor Ophelia, die tijden die ik noemde zijn gemiddelden. Kan zo een half uur tot soms wel een uur uitlopen :) . En Soesa, van die flessen meenemen kan ik me helemaal voorstellen!

Oh en rustig maken: zal wel per baby verschillen, maar wat hier perfect werkt is met je nagels heel zachtjes over buik, armen en benen gaan. Hij krijgt overal kippenvel, gaat je glazig aanstaren en wordt helemaal relaxt. Wat betekent dat het slim is om dat alleen te doen als hij een luier aanheeft ;)
  zondag 23 juni 2013 @ 21:07:02 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128165983
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh nee hoor Ophelia, die tijden die ik noemde zijn gemiddelden. Kan zo een half uur tot soms wel een uur uitlopen :) . En Soesa, van die flessen meenemen kan ik me helemaal voorstellen!

Oh en rustig maken: zal wel per baby verschillen, maar wat hier perfect werkt is met je nagels heel zachtjes over buik, armen en benen gaan. Hij krijgt overal kippenvel, gaat je glazig aanstaren en wordt helemaal relaxt. Wat betekent dat het slim is om dat alleen te doen als hij een luier aanheeft ;)
Wat schattig O+. Hier werkt zachtjes en rustig 'vader Jacob' zingen heel goed :'). En zachtjes praten, dan vertel ik over wat we die dag hebben gedaan. Kalmeert ze direct van.

Oh, en hier liggen tijden ook niet vast. Altijd een richtlijn maar ik merk wel dat we bijna elke dag op dezelfde tijden uitkomen. Zo slaapt ze 's ochtends bijna altijd tot kwart over 11. Dan eten we om half 12 een broodje. Ook ligt ze er 's avonds om 19:00 uur in. De rest is flexibeler hier :)
  zondag 23 juni 2013 @ 21:11:40 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128166224
Spees, dat klinkt fantastisch! En ik kan het me helemaal voorstellen, ben zelf ook dol op overal gekriebeld worden :9

Ophelia, lastig! Ik heb geen tips voor je, behalve wat je vast al doet; zingen enzo. Helpt het om gewoon bij haar te blijven zitten?
pi_128166462
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef LadyBlack het volgende:
Helpt het om gewoon bij haar te blijven zitten?
's morgens wel. :Y
pi_128167679
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Had en heb ik ook hoor :Y. Als we weggaan dan neem ik ook altijd nog spullen voor een fles mee, (die ze dus niet hoeft/krijgt) én crackers/brood/fruit/liga etc :D. Ik vind het ook 'vreemd' dat ze nu naar 2 flessen gaat, dan moet je ook zo letten op ander drinken. Gelukkig wijst ze nu zelf d'r tuitbeker aan als ze dorst heeft :+
Ik moet er ook aan wennen, Nena had van de week een fles op, een uur later brood en cheese dippers, maar ze bleef een beetje drammerig doen. Toen kroop ze ineens naar een bijna leeg pakje wickie van Mex en begon ze daar aan te lurken....gewoon dorst had ze dus!
pi_128168401
Niet bijgelezen, behalve *O* Gefeliciteerd Bodpa, en wat een mooie fotospam O+

Wij hadden vandaag een datumtweelingmeet&greet ;)
Alvast even delen:

Nin & F. van Suiker O+ *;

F. is in het echt zo'n schattig lief beertje!
En op de foto valt het niet zo op, maar IRL zag je wel dat F. net een maatje groter is dan Nin, maar het staat hem goed!
pi_128168439
Suiker je hebt toch wel een foto gemaakt hè?
En nee ze slaapt nog steeds niet -O-
pi_128168530
Oh daar is de foto net! Wat onwijs lief O+
  zondag 23 juni 2013 @ 21:48:52 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128168820
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:42 schreef bellelena het volgende:
Niet bijgelezen, behalve *O* Gefeliciteerd Bodpa, en wat een mooie fotospam O+

Wij hadden vandaag een datumtweelingmeet&greet ;)
Alvast even delen:

*plaatje*

Nin & F. van Suiker O+ *;

F. is in het echt zo'n schattig lief beertje!
En op de foto valt het niet zo op, maar IRL zag je wel dat F. net een maatje groter is dan Nin, maar het staat hem goed!
Cuteness overload!

(balen zeg, Danic)
pi_128168864
Wij hebben een hele drukke maar superleuke dag gehad. Morgen kom ik nog wel met wat fotootjes denk ik, dan is ze echt 1. Mijn lieve kleine baby...
pi_128169083
L4cs4p misschien een idee om de 3 uur fles te vervangen door groente met beetje melk? En dan kijken of je mini het volhoudt tot 7?

Hier ook ineens moeilijk slapen vooral 's middags. Het lijkt bijna of hij dan gewoon niet meer wil slapen. Maar 1 slaapje met 8,5 maand vind ik wat weinig. Nou ja misschien is het een faaase...

oh en brood ik vind het een beetje ingewikkeld alle soorten eten gaan er nu Super makkelijk in. Maar brood gaat ie van hoesten in zijn mond plukken en gorgelen... Terwijl ie me aan kijkt :? Hij snapt het echt niet.
pi_128169144
Mooi tweetal Suiker en Belle!

Hier zitten we ook op 2 a 3 flessen. Ze gaan alleen s avonds leeg eigenlijk. Tis hier s ochtends een boterham en dan wat drinken erna (fles drinkt ze dan helemaal niet).
Dan een tussendoortje/fruit, 's middags een boterham en vaak dan haar fles. Dan weer een tussendoortje/fruit en avondeten en voor het slapen haar fles.
Soms is er dus een derde fles doordat ze dan 's ochtends haar fles krijgt en geen boterham

Ik vind het trouwens best wel fijn dat ik gestopt ben met de borstvoeding :@ Ik was het zooooo zat dat ze dan tussen half 11 en half 1 een keer kwam, waardoor ik altijd maar laat opbleef en dan lag ik net in bed en kwam ze. En dan soms ook nog een keer 's nachts. Nu gaat ze dus tussen half 7 en half 8 ergens naar bed en slaapt ze gewoon tot de volgende ochtend.

Bodpa nog gefeliciteerd en Clauwhee alvast gefeliciteerd!

En en SE vroeg of ik al aan het terugkijken was. Ja best wel :D Zo gek vorig jaar was ik bijna 37 weken nu. En nu is ze bijna een jaar O+
en het nieuws van Nanadu maakt t allemaal nog even een stukje "erger". Ben bezig met de verjaardagen en zij maakt dat niet eens mee. Een dag na de verjaardag van haar kleinste vieren wij de verjaardagen, zo oneerlijk dat zij dat niet mee mag maken bij haar kleine. Hakt er best in eigenlijk
pi_128169285
Belle en Suiker. Wat ontzettend lief O+
  zondag 23 juni 2013 @ 21:57:48 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128169401
Kan ik me goed voorstellen, Sonnetje. Ik vond de voedingen vroeg in de nacht ook altijd zo slopend, dan sliep je net. Of je dacht vanaf 23:00 al: hij zal zo wel komen, ik zal maar niet in slaap vallen. En dan werd het half 2 :') . Die van ons heeft per ongeluk één keer doorgeslapen, verder is het elke nacht een keer of 2-3 eruit. Gelukkig is het tijdstip van de eerste keer wel verplaatst naar 4:30 op zijn vroegst. Dan heb je tenminste al een halve nacht slaap gehad.
pi_128169465
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:24 schreef L4cs4p het volgende:

9 maanden:

Ik had het ook gezien, maar mijn baby van acht maanden krijgt bv, dus ik vind het een prachtig schema maar daar heb jij weinig aan natuurlijk :+ Mijn eerste reactie zou zijn als jij en baby er tevreden mee zijn houden zo, maar dat ligt qua hoeveelheden flesvoeding wellicht anders? Tot het eerste jaar is al het andere overigens bijvoeding hè? Gewoon regelmatig blijven aanbieden, dan komt het vanzelf wel.

Hier wordt ook weinig anders gedronken dan melk, wat wel een beetje een probleem is want de borst drinkt hij alleen goed tussen 19-7. Verder is al het andere boeiender. Best lastig, want vier dagen per week heb ik niet de tijd om het een uurtje later nog eens te proberen.

Oh, en ik moet vaker iets vragen hier :+ opeens heeft meneer het licht gezien en wordt er 's ochtends en regelmatig ook 's middags 2 u lang geslapen! Ik weet niet hoe ik t heb na maandenlang al die 30 min slaapjes :D
  zondag 23 juni 2013 @ 21:59:45 #301
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128169535
Yay, fijn Mineola! Kom je nog eens ergens aan toe :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')