Dan zal school dit niet vragen:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:48 schreef LogiteX het volgende:
zou een pivot table geen uitkomst bieden?
Ik ben ook bang dat we het juiste antwoord wel kunnen geven, maar dan zijn we bij de volgende vraag weer aan de beurt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:21 schreef -Spaghetti- het volgende:
Voor mijn opleiding moet ik iets met verticaal zoeken doen en dit is de vraagstelling (ik weet niet of ik nog meer informatie of afbeeldingen moet posten, maar dit is de bedoeling):
•Zet in cel C2 een formule die het bijbehorende investeringsbedrag opzoekt in de tabel op het werkblad investeringkosten. Merk hierbij op dat kolomindex_getal afhankelijk is van het aantal sterren. Je zult daarom in dit veld een formule moeten gebruiken.
Is er uitleg geweest over Excel en de te gebruiken functies?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:56 schreef Janneke141 het volgende:
Heb je überhaupt les gehad in wat je nu moet doen?
Nee, we kregen alleen maar powerpoints met een theorie, maar daar was ook niks aan... anders lukte het mij wel. Ik heb de volgende twee functies los kunnen krijgen, zowel voor aantal sterren als doelgroep.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan zal school dit niet vragen:
[..]
Ik ben ook bang dat we het juiste antwoord wel kunnen geven, maar dan zijn we bij de volgende vraag weer aan de beurt.
Het is duidelijk dat vert.zoeken() gebruikt moet worden, met een variabele voor t aantal sterren..
En idd:
[..]
Is er uitleg geweest over Excel en de te gebruiken functies?
Toch staat in de opdracht van school toch een dikke vette hint naar vert.zoekenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:57 schreef snabbi het volgende:
Aangezien het wel een projectje is, geef ik je alleen een zetje in de juiste richting. Dit soort dingen leer je alleen door er zelf een tijdje mee te prutsen.
De functie SOMMEN.ALS is een goede functie om meerdere variabelen te beoordelen. Dit is met name handig wanneer je alle informatie in dezelfde rij plaatst.
Een andere goede functie is INDEX. Dit zal wel iets meer puzzelwerk worden, maar geeft een betere functie.
Maar het samenvoegen van teksten is zo lelijkquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Toch staat in de opdracht van school toch een dikke vette hint naar vert.zoeken
Dat wij t anders zouden doen is een ander verhaal
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:57 schreef snabbi het volgende:
Aangezien het wel een projectje is, geef ik je alleen een zetje in de juiste richting. Dit soort dingen leer je alleen door er zelf een tijdje mee te prutsen.
De functie SOMMEN.ALS is een goede functie om meerdere variabelen te beoordelen. Dit is met name handig wanneer je alle informatie in dezelfde rij plaatst.
Een andere goede functie is INDEX. Dit zal wel iets meer puzzelwerk worden, maar geeft een betere functie.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Toch staat in de opdracht van school toch een dikke vette hint naar vert.zoeken
Dat wij t anders zouden doen is een ander verhaal
Ben er nog steeds mee bezig en er niet uit gekomen....quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:23 schreef snabbi het volgende:
[..]
Maar het samenvoegen van teksten is zo lelijk
Wel de makkelijkste manier voor wat ie wil.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:23 schreef snabbi het volgende:
[..]
Maar het samenvoegen van teksten is zo lelijk
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:37 schreef -Spaghetti- het volgende:
Ik heb de functie tekst.samenvoegen gebruikt en zowel functie 1 als functie 2 ingevuld bij tekst 1 en tekst 2.
Functie 1(afhankelijk van sterren): =VERT.ZOEKEN(A3;opbrengsten!A1:G6;B3+4;ONWAAR)
Functie 2: (afhankelijk van doelgroep): =VERT.ZOEKEN(startgegevens!B15;opbrengsten!C1:G6;C2+3;ONWAAR)
opdracht (worddocument):
http://s000.tinyupload.com/?file_id=54629449475848367773
bestand (excel):
http://s000.tinyupload.com/?file_id=99078866531498632991
Ik weet niet of de functies correct zijn. Bovendien is het de vraag bij de 6e opsommingsteken/rondje.
beter nog geef je die verzameling cellen een naam, dan zijn je formules eenvoudiger te lezen en maak je bovendien minder fouten:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:37 schreef -Spaghetti- het volgende:
Ik heb de functie tekst.samenvoegen gebruikt en zowel functie 1 als functie 2 ingevuld bij tekst 1 en tekst 2.
Functie 1(afhankelijk van sterren): =VERT.ZOEKEN(A3;opbrengsten!$A$1:$G$6;B3+4;ONWAAR)
Functie 2: (afhankelijk van doelgroep): =VERT.ZOEKEN(startgegevens!B15;opbrengsten!$C$1:$G$6;C2+3;ONWAAR)
opdracht (worddocument):
bestand (excel):
Ik weet niet of de functies correct zijn. Bovendien is het de vraag bij de 6e opsommingsteken/rondje.
En hoe voeg ik ze samen?quote:Op zondag 1 september 2013 15:52 schreef LogiteX het volgende:
probeer dit eens:
[..]
beter nog geef je die verzameling cellen een naam, dan zijn je formules eenvoudiger te lezen en maak je bovendien minder fouten:
- selecteer de cellen
- ga naar de ribbon formulas
- klik op 'geef naam'
- et voila
Formulebar = a1 & b3? Ik heb het niet begrepen.quote:Op zondag 1 september 2013 16:38 schreef LogiteX het volgende:
[..]
teksten plakken gaat als volgt:
FORMULEBAR = A1 & B3
bijvoorbeeld
Ik bedoelde de functies/formules van vert.zoeken.quote:Op zondag 1 september 2013 16:38 schreef LogiteX het volgende:
[..]
teksten plakken gaat als volgt:
FORMULEBAR = A1 & B3
bijvoorbeeld
je wilt te veel stappen in 1 keer doen, dat is dodelijk in Excel en zo moet je het dus niet gebruikenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:37 schreef -Spaghetti- het volgende:
Functie 1(afhankelijk van sterren): =VERT.ZOEKEN(A3;opbrengsten!A1:G6;B3+4;ONWAAR)
Functie 2: (afhankelijk van doelgroep): =VERT.ZOEKEN(startgegevens!B15;opbrengsten!C1:G6;C2+3;ONWAAR)
opdracht (worddocument):
bestand (excel):
Is dat geen standaard windows instelling die daar gebruikt wordt? Dat je gewoon de standaard locatie van je afbeeldingen zou moeten wijzigen?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:26 schreef Hi_flyer het volgende:
Waar kan ik in Excel 2010 de standaard locatie van "invoegen->afbeeldingen" wijzigen?
In excel 2003 kon je gewoon een heel rijtje standaard bestandslocaties wijzigen. Ook voor bijv. macro's. Ik zou niet weten waar in Windows ik dat zou moeten aanpassen.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat geen standaard windows instelling die daar gebruikt wordt? Dat je gewoon de standaard locatie van je afbeeldingen zou moeten wijzigen?
Als ik maandag mijn werk-laptop weer heb, dan kan ik het voor je opzoeken (heb nu vakantie).quote:Op donderdag 5 september 2013 10:14 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
In excel 2003 kon je gewoon een heel rijtje standaard bestandslocaties wijzigen. Ook voor bijv. macro's. Ik zou niet weten waar in Windows ik dat zou moeten aanpassen.
Ik heb het even bekeken en bij mezelf kan ik het blijkbaar niet wijzigen(wel de structuur vinden).quote:Op donderdag 5 september 2013 09:26 schreef Hi_flyer het volgende:
Waar kan ik in Excel 2010 de standaard locatie van "invoegen->afbeeldingen" wijzigen?
Nee, helaas. Er is daar geen optie te vinden voor een bestandslocatie. Toch raar, want het is behoorlijk vervelend om iedere keer van 'mijn afbeeldingen' naar de zevende geneste map op een netwerkschijf te gaan waar ik mijn afbeeldingen vandaan haalquote:Op maandag 9 september 2013 10:42 schreef PAAC het volgende:
[..]
Ik heb het even bekeken en bij mezelf kan ik het blijkbaar niet wijzigen(wel de structuur vinden).
Ga naar de ribbon van "invoegen -> afbeeldingen", klik met rechts daarop en "Customize the ribbon"(heb alleen engels).
Misschien helpt dit
Ahh, ik begin te snappen wat je bedoeldquote:Op maandag 9 september 2013 10:46 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee, helaas. Er is daar geen optie te vinden voor een bestandslocatie. Toch raar, want het is behoorlijk vervelend om iedere keer van 'mijn afbeeldingen' naar de zevende geneste map op een netwerkschijf te gaan waar ik mijn afbeeldingen vandaan haal
Ik heb nu de map bij 'favorieten' geplaatst. Dat is natuurlijk een net zo goede oplossing, maar heeft als nadeel dat het niet exclusief voor Excel is, maar een favoriet is voor alle programma's op je pc. Differentiëren is dan niet mogelijk.quote:Op maandag 9 september 2013 11:06 schreef PAAC het volgende:
[..]
Ahh, ik begin te snappen wat je bedoeld![]()
Snelkoppeling naar die netwerk schijf is geen optie dan?
En voor netwerk locaties zoek ik vaak de locatie op in explorer, druk dan op "F4 > ctrl + a > ctrl + c" en plak dan de locatie van de folder in het open-dialog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |