ik dacht dat ze in de naam van Erdogan mensen 't ziekenhuis in knuppelden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:41 schreef Theoden het volgende:
Politie valt aan met "aanvalluuuh" en "Allah Allah Allah" kreten.
Ik schaam me echt dood.
keurige schoonveegactiequote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:41 schreef Theoden het volgende:
Ik schaam me echt dood.
Sinds wanneer doet de politie aan heilige oorlogen tegen moslims?quote:Op zondag 23 juni 2013 00:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
keurige schoonveegactiewel jammer dat de pepperspray op is, dus voorlopig de oude vertrouwde wapenstok
wat een drama queen ben je zeg, omdat iemand in de film allah allah zegt is het een heilige oorlog tegen moslim, alsjeblieft zegquote:Op zondag 23 juni 2013 00:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sinds wanneer doet de politie aan heilige oorlogen tegen moslims?
iemand? Ik hoor er duidelijk meer onder de groep politiemannen.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat een drama queen ben je zeg, omdat iemand in de film allah allah zegt is het een heilige oorlog tegen moslim, alsjeblieft zegnu is de propaganda hoe kan een moslim zijn volk onderdrukken, wij "demonstranten" zijn ook moslim, wij hebben ook een hoofddoek om, wij bidden ook, ben muftu karisiyim, sozde cuma namazi kilmak op taksim, hoe geloofwaardig denk je dat het overkomt?
zo laat je je niveau kennen, topquote:Op zondag 23 juni 2013 01:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
iemand? Ik hoor er duidelijk meer onder de groep politiemannen.
wat raaskal je trouwens over "wij" de demonstranten, wat heb jij eigenlijk gedaan voor je land?
en zo sta je met je mond vol tandenquote:Op zondag 23 juni 2013 01:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
zo laat je je niveau kennen, topje kan trots op jezelf zijn
De politie doet aan heilige oorlogen tegen alles wat opruiend isquote:Op zondag 23 juni 2013 00:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sinds wanneer doet de politie aan heilige oorlogen tegen moslims?
mijn mond vol tanden want? waarschijnlijk heb ik iets gemist dan, enlighten me, pretty pleasequote:
Wat heb jij gedaan voor het land? Wat is je relatie met het land behalve dat je alles wel best lijkt te vinden wat de politie doet tegen de bevolking. Waar ligt voor jou de grens? Heb je grenzen überhaupt?quote:Op zondag 23 juni 2013 01:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
mijn mond vol tanden want? waarschijnlijk heb ik iets gemist dan, enlighten me, pretty please
ik heb met de laatste algemene verkiezing in turkije op erdogan gestemd, enough said?quote:Op zondag 23 juni 2013 01:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat heb jij gedaan voor het land? Wat is je relatie met het land behalvedat je alles wel best lijkt te vinden wat de politie doet tegen de bevolking. Waar ligt voor jou de grens? Heb je grenzen überhaupt?
Ja, en een overduidelijk deel van de allochtonen binnen Nederland heeft een strafblad. Wil je nu dat wij ook ineens alle allochtonen als crimineel zien?quote:Op zondag 23 juni 2013 01:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
iemand? Ik hoor er duidelijk meer onder de groep politiemannen.
wat raaskal je trouwens over "wij" de demonstranten, wat heb jij eigenlijk gedaan voor je land?
En je vindt het met hem aan t roer zo'n prachtig land dat je in Nederland woont zeker.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb met de laatste algemene verkiezing in turkije op erdogan gestemd, enough said?
Kom maar met je bewijs dat de politie hier de naam van God scandeert als men aanvalt.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:52 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja, en een overduidelijk deel van de allochtonen binnen Nederland heeft een strafblad. Wil je nu dat wij ook ineens alle allochtonen als crimineel zien?
Gelijke monniken gelijke kappen enzo.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen enkele agent ''aanvalluhhh'' heb horen roepen.
En ''allah allah allah'', nou nou, hier roepen zo ook om het even 'god o god''.
hij heeft volgens mij nu zo'n beetje alle beschuldigingen wel geprobeerd en de aap is nu uit de mouw. Ik heb van demonstranten helemaal geen anti-god en anti-islam leuzen gehoord alleen anti Erdogan en anti-AKP leuzen. Sinds wanneer staat Erdogan voor God en de regering voor de Islam?quote:Politie Istanbul weer slaags met betogers
De politie in de Turkse stad Istanbul is zaterdag weer slaags geraakt met betogers. De oproerpolitie probeerde met een waterkanon duizenden mensen te verdrijven die zich op het Taksimplein hadden verzameld.
Rellen Istanbul Fotoserie
Demonstranten kwamen bijeen om de doden te herdenken die eerder deze maand tijdens de onlusten zijn gevallen. Veel demonstranten hadden bloemen meegenomen voor de herdenking, die op één plek op het plein werden verzameld.
Aanvankelijk hield de politie afstand. De sfeer werd grimmig toen de politie oprukte vanuit het park waar het eind mei allemaal om begon en dat nu in handen is van de politie, het Gezipark. Toen de demonstranten weigerden zich te verspreiden, begon het ingrijpen met waterkanonnen en traangas.
De politie verdreef de menigte na korte tijd uiteen en plaatste op verschillende plaatsen rond het plein waterkanonnen om te voorkomen dat de betogers zich hergroeperen. Omwonenden van het plein sloegen op potten en pannen als een teken van solidariteit met de betogers.
Erdogan
Het waren de eerste onlusten in bijna een week tijd. De protesten begonnen eind mei vanwege de geplande herinrichting van het Taksimplein en omgeving, maar breidden zich uit tot een algemener protest tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan, die al tien jaar aan de macht is.
In de stad Samsun hield Erdogan eerder op de dag een toespraak voor aanhangers van zijn conservatieve islamitische AK-partij. Hij zei dat de demonstraties van de laatste weken nadelig waren voor de Turkse economie en het toerisme. Hij beschuldigde de betogers er ook van niet respectvol te zijn tegenover de islam.
Heb je hier ooit een ME charge gezien waar ze "in de naam van god" roepen?quote:Op zondag 23 juni 2013 01:52 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja, en een overduidelijk deel van de allochtonen binnen Nederland heeft een strafblad. Wil je nu dat wij ook ineens alle allochtonen als crimineel zien?
Gelijke monniken gelijke kappen enzo.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen enkele agent ''aanvalluhhh'' heb horen roepen.
En ''allah allah allah'', nou nou, hier roepen zo ook om het even 'god o god''.
Erdogan is echt een schoolvoorbeeld van een narcist.quote:Op zondag 23 juni 2013 09:30 schreef Beathoven het volgende:
Bron: Nu.nl
[..]
hij heeft volgens mij nu zo'n beetje alle beschuldigingen wel geprobeerd en de aap is nu uit de mouw. Ik heb van demonstranten helemaal geen anti-god en anti-islam leuzen gehoord alleen anti Erdogan en anti-AKP leuzen. Sinds wanneer staat Erdogan voor God en de regering voor de Islam?
Daar heb je een punt.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:30 schreef Theoden het volgende:
[..]
Erdogan is echt een schoolvoorbeeld van een narcist.
Hij heeft niks anders meer. Economie gaat nu slechter door zijn manier van handelen, lira heeft nog nooit zo laag gestaan, toerisme zal ook wel een klap krijgen, deel van volk is in opstand, zijn grote infrastructuur plannen lopen vertraging op. Enige wat hij nog kan gebruiken is geloof. Dat doet hij echter al sinds dag 1 met zijn gejank over drank en schoenen in een moskee en vrouwen die aan hun hoofddoek worden getrokken.
Het is echt precies het gebazel zoals je dat ook hoort van een dictator die de greep op z'n land dreigt te verliezen.quote:Op zondag 23 juni 2013 09:30 schreef Beathoven het volgende:
Bron: Nu.nl
[..]
hij heeft volgens mij nu zo'n beetje alle beschuldigingen wel geprobeerd en de aap is nu uit de mouw.
Allahallah als een 'omg' is verbazing. Een luid allah, allah, allah, allah, allah, allah in 'koor' tijdens een aanval is toch wel wat anders. Nog nooit eerder gehoord hier.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb het filmpje gezien.
Dat is een uitroep van verbazing/spanning dan niet een religieuze uitroep..
Als je boos/verbaasd bent zeg je ook 'Allah Allah'. Of 'Godallemachtig'. Is gewoon een Turkse uitdrukking. Wat kunnen mensen dingen uit de context halen zeg.
Als ze nu Allahu Akbar ofzo hadden geroepen was het iets anders
Als mensen bang zijn zeggen ze het ook.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Allahallah als een 'omg' is verbazing. Een luid allah, allah, allah, allah, allah, allah tijdens een aanval is toch wel wat anders. Nog eerder nooit gehoord hier.
Mogelijk maar dit was een aanval en geen verdediging, ze zaten niet bepaald in 't nauw. Ik denk dat we 't eerste Allahu Akbar straks ook wel kunnen horen van deze perfecte politie in tegenstelling tot de demonstranten die volgens Erdogan disrespecvol zijn tegenover de islam.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als mensen bang zijn zeggen ze het ook.
Dit is echt iets fundamenteel anders dan Allahu Akbar.
Sorry, maar ben het echt niet met je eens. Ik weet wat je bedoeld, maar dat is meer "AllahAllah". Dan is het een verbazing. Hier roepen ze duidelijk meerdere keren achter elkaar "Allah Allah Allah Allah". Dat is meer een aanvalskreet en heeft niks te maken met verbazing. Waar zijn ze verbaasd over? Als je goed luistert hoor je ook "hucuuuuum". Is dat ook omdat ze verbaasd waren?quote:Op zondag 23 juni 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb het filmpje gezien.
Dat is een uitroep van verbazing/spanning en niet een religieuze uitroep..
Als je boos/verbaasd bent zeg je ook 'Allah Allah'. Of 'Godallemachtig'. Is gewoon een Turkse uitdrukking. Wat kunnen mensen dingen uit de context halen zeg.
Als ze nu Allahu Akbar ofzo hadden geroepen was het iets anders
Klopt aardig met hoe ik denk. Alleen zitten er ook stukjes in waar ik niks over gehoord heb, zoals "in zijn toespraken draait hij er niet omheen dat tegenstanders van zijn beleid zich geen Turk mogen noemen."quote:Op zondag 23 juni 2013 10:44 schreef De_Guidance het volgende:
Theoden, wat vind je van dit stuk?
http://www.joop.nl/opinie(...)laat_toe_in_turkije/
Over welk kusverbod heeft hij het?quote:Op zondag 23 juni 2013 10:44 schreef De_Guidance het volgende:
Theoden, wat vind je van dit stuk?
http://www.joop.nl/opinie(...)laat_toe_in_turkije/
tja persoonlijk worden, non argumenten gebruiken om een persoon te diskwalificeren in een discussie zijn kenmerken van iemand die eigenlijk niks te vertellen heeft en zo diskwalificeer jezelf in een discussiequote:Op zondag 23 juni 2013 07:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En je vindt het met hem aan t roer zo'n prachtig land dat je in Nederland woont zeker.
Het land ontwikkeld zich straks als een oude krant maar jij zit toch in een ander land, dus wat kan jou de turken schelen.
ik koorquote:Op zondag 23 juni 2013 10:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Allahallah als een 'omg' is verbazing. Een luid allah, allah, allah, allah, allah, allah in 'koor' tijdens een aanval is toch wel wat anders. Nog nooit eerder gehoord hier.
quote:Op zondag 23 juni 2013 11:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
tja persoonlijk worden, non argumenten gebruiken om een persoon te diskwalificeren in een discussie zijn kenmerken van iemand die eigenlijk niks te vertellen heeft en zo diskwalificeer jezelf in een discussie
Je vergeet jezelf voor t gemak even en waar het mee begonquote:Op zondag 23 juni 2013 00:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat een drama queen ben je zeg, omdat iemand in de film allah allah zegt is het een heilige oorlog tegen moslim, alsjeblieft zegnu is de propaganda hoe kan een moslim zijn volk onderdrukken, wij "demonstranten" zijn ook moslim, wij hebben ook een hoofddoek om, wij bidden ook, ben muftu karisiyim, sozde cuma namazi kilmak op taksim, hoe geloofwaardig denk je dat het overkomt?
Reeds gezegd. Dan ben je achterlijk en dom en weet je niets over economie en ben je gewoon anti whatever. Believe me. I tried.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:47 schreef Baker_Boy het volgende:
Dat kan ik idd ook niet plaatsen, ik weet alleen dat het songfestival niet werd uitgezonden vanwege een lesbische kus, en dat bij de populaire serie Muhteşem Yüzyıl het decollete van de dames weg moest anders zou de serie van tv verdwijnen.
Wat is zelf wel zie gebeuren is dat -net als in Amerika een aantal jaar geleden- dat mensen in de winkel boodschappen proberen te betalen met hun creditkaart. Soms lukt dit niet en dan pakken ze de volgende. Soms hebben ze wel 3 of 4 kaarten om te proberen. Ik denk dat heel veel mensen op dit moment het ene gat met het andere proberen te dichten. Waarbij ik wil aangeven dat het misschien helemaal niet zo goed met Turkije gaat als men naar buiten doet brengen.
ben je beledigd omdat ik je een drama queen noemde? dan ik wel mijn excuses aanbieden hoor, als jij daar behoefte aan hebt, geen probleemquote:Op zondag 23 juni 2013 11:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[..]
Je vergeet jezelf voor t gemak even en waar het mee begon
Wat bedoel je daarmee? Bedoel je dat ik achterlijk, dom en anti ben of degene die met al hun kaarten hun boodschappen proberen te betalen.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Reeds gezegd. Dan ben je achterlijk en dom en weet je niets over economie en ben je gewoon anti whatever. Believe me. I tried.
Lees mijn tekst nog eens. Je begrijpt mij niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:59 schreef Baker_Boy het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Bedoel je dat ik achterlijk, dom en anti ben of degene die met al hun kaarten hun boodschappen proberen te betalen.
Misschien ben ik achterlijk en dom maar anti Turkije ZEKER niet. Ik hou van het land en heb er het beste mee voor.
Alleen zie ik het de verkeerde kant op gaan met het land en dat vind ik jammer.
Klopt, daarom begin ik ook met de opmerking "wat bedoel je daarmee"quote:Op zondag 23 juni 2013 12:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Lees mijn tekst nog eens. Je begrijpt mij niet.
Nee. Ze accepteren het niet hier als je wijst naar de mogelijke gevolgen van hun leengedrag.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:03 schreef Baker_Boy het volgende:
[..]
Klopt, daarom begin ik ook met de opmerking "wat bedoel je daarmee"![]()
Maar als ik het nogaaals lees denk ik dat je niet mij bedoeld.
De naam van God werd niet gescandeerd. En hier met de Project X feesten hoorden je de agenten het ook zeggen.quote:Op zondag 23 juni 2013 07:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kom maar met je bewijs dat de politie hier de naam van God scandeert als men aanvalt.
Ik wacht wel
Of Erdogan noemt je gewoon een Turkofoobquote:Op zondag 23 juni 2013 11:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Reeds gezegd. Dan ben je achterlijk en dom en weet je niets over economie en ben je gewoon anti whatever. Believe me. I tried.
Kan niet zeggen dat de politie te hard ingrijpt daar. Molotovs is vragen om problemen.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:33 schreef Theoden het volgende:
Waarom wordt hele tijd "maar zij doen het ook " verdediging gebruikt?
Dus als de ME hier vanaf nu moet ingrijpen kunnen ze zeggen "ja, maar in Istanbul, daar is het pas erg!" Dag erna kunnen ze in Istanbul weer zeggen "ja, maar in Amsterdam, daar is het pas erg".
Is dat jullie manier van dingen goedpraten? Is het zo moeilijk om toe te geven dat de politie te hard ingrijpt?
die molotovs kwamen na het belachelijke optreden van de politie in geziquote:Op zondag 23 juni 2013 17:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Kan niet zeggen dat de politie te hard ingrijpt daar. Molotovs is vragen om problemen.
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:41 schreef Theoden het volgende:
Ik schaam me echt dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |