quote:
Op maandag 24 juni 2013 14:12 schreef Ambipur het volgende:[..]
zG, je kunt zijn stellingen weglachen, ik vind zijn toon ook niet prettig, maar ontken niet hoe Alevieten zich voelen in Turkije. Ze worden gediscrimineerd en ze zijn bang. Erdogan verandert daar nu niets meer aan.
Lieve Ambi, ik ontken nergens iets algemeens wat betreft Alevieten en hoe zij zich voelen in Turkije.
Dit is waar ik op reageer:
quote:
Ik wist niet, dat Erdogan in Istanbul een van de drie nieuwe bruggen naar de Slachter van Alevieten, Sultan Selim, heeft laten vernoemen onlangs.
Logisch dat de 20 miljoen alevitische Turkse burgers zich bedreigd voelen door de sektarische soennitisch-islamistische retoriek die Erdogan sinds 2011 steeds vaker uitkraamt of laat uitkramen door partijgenoten (AKP).
- Hij laat geen kans onbenut om Erdoğan samen in een zin te plaatsen met woorden als "sektarisch" en "soennitisch-islamistische".
- Dat Alevieten niet altijd even welkom voelen in Turkije ligt niet aan de naam van een brug, maar aan het verleden en hoe men naar hen wordt gekeken.
- Is het nou echt
logisch dat Alevieten zich bedreigd voelen
door de naam die een brug heeft gekregen?
- Hij vergeet natuurlijk de positieve punten van Erdoğan tegenover Alevi's (Alevi açılım).