abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juni 2013 @ 14:23:45 #301
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128193246
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd he ;)

[..]

Nee dank je. Ik bewonder Ataturk net zoveel als Suleyman maar van beide hoef ik geen portret aan de muur.

Ik heb een replica van een ottomaans schilderij :)

Ik heb iets met het progressieve in beide kampen. Ik kon me b.v. wel vinden in het regeringsbeleid om bij banken de TC verwijzingen e.d. te verwijderen, puur uit designers oogpunt dan, less is more. De Ataturk gezinden noemden zichzelf allemaal TC op facebook. Maar we leven al in de Turkse republiek dus dat gegeven alleen is al genoeg. Progressie nu is niet hoe Ataturk toen dacht of het Ottomaanse rijk 'toen' was, het is meebewegen in de tijd of de tijd voor zijn.

het is kijkend naar de rest van de wereld wat gangbaar is in een algemeen modern land en daarin meegaan en nog beter, kijken waar het naartoe 'kan' gaan. Wat die verering betreft.. ik zie liever in de twee belangrijkste steden een mooi beeld van Ataturk op een prominente plaats dan bij iedere school een buste. Op 't station en in klaslokalen kwam er een hoofd de muur uit leek het. Zoals men het hier toepaste was weinig eervol, ook al betekent het veel, het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit. En die kwantiteit blijft wel in de naamgeving van de stadions en de culturele centra.
Ontwijk gerust de rest van de vragen.
pi_128193254
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:12 schreef Ambipur het volgende:

[..]

zG, je kunt zijn stellingen weglachen, ik vind zijn toon ook niet prettig, maar ontken niet hoe Alevieten zich voelen in Turkije. Ze worden gediscrimineerd en ze zijn bang. Erdogan verandert daar nu niets meer aan.
Lieve Ambi, ik ontken nergens iets algemeens wat betreft Alevieten en hoe zij zich voelen in Turkije.

Dit is waar ik op reageer:
quote:
Ik wist niet, dat Erdogan in Istanbul een van de drie nieuwe bruggen naar de Slachter van Alevieten, Sultan Selim, heeft laten vernoemen onlangs.

Logisch dat de 20 miljoen alevitische Turkse burgers zich bedreigd voelen door de sektarische soennitisch-islamistische retoriek die Erdogan sinds 2011 steeds vaker uitkraamt of laat uitkramen door partijgenoten (AKP).
- Hij laat geen kans onbenut om Erdoğan samen in een zin te plaatsen met woorden als "sektarisch" en "soennitisch-islamistische".
- Dat Alevieten niet altijd even welkom voelen in Turkije ligt niet aan de naam van een brug, maar aan het verleden en hoe men naar hen wordt gekeken.
- Is het nou echt logisch dat Alevieten zich bedreigd voelen door de naam die een brug heeft gekregen?
- Hij vergeet natuurlijk de positieve punten van Erdoğan tegenover Alevi's (Alevi açılım).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')