Maar is homoseksualiteit een goede reden om gedood te worden?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:13 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je vergeet 1 ding. Het staat in de Tora , en het gebod is gericht aan het joodse volk, het is voor de joden dus verboden om seks te hebben met een man en met dieren.
De Tora geeft een heldere uitspraak dat homoseksualiteit geen aanvaardbare levensstijl of een werkelijke identiteit is wat dit gedrag streng verbiedt. Bovendien waarschuwt de Tora ons (joden ), met vooruitziende blik naar negatieve seculiere invloeden,Leviticus 20:23: “Volg niet de tradities van de landen die Ik voor jouw verschijning heen zendt''
De gevolgen van zonde is de dood, ongeacht of je homoseksueel bent of niet. Zonde leidt dus altijd tot de dood, of dat een natuurlijke dood is of dood door steniging is niet relevant. Dood is dood. Je kunt eventueel een bepaalde voorkeur hebben op de manier van doodgaan, maar meestal heb je dat niet in de hand. Feit is en blijft dat wij allen sterven, zowel homoseksuelen als heteroseksuelen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, mooi verhaal, maar dat vroeg ik niet.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat is volgens jouw een goede reden om gedood te worden?
Je vraagt om mijn persoonlijke mening neem ik aan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar is homoseksualiteit een goede reden om gedood te worden?
Volgens de Bijbel is zondigen onlosmakelijk verbonden met de dood.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar is homoseksualiteit zondigen een goede reden om gedood te worden?
Nee, nu ben ik nog helemaal niet. Is homoseksualiteit een goede reden om gedood te worden of niet? Gewoon ja of nee.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:15 schreef man1986 het volgende:
[..]
De gevolgen van zonde is de dood, ongeacht of je homoseksueel bent of niet. Zonde leidt dus altijd tot de dood, of dat een natuurlijke dood is of dood door steniging is niet relevant. Dood is dood. Je kunt eventueel een bepaalde voorkeur hebben op de manier van doodgaan, maar meestal heb je dat niet in de hand. Feit is en blijft dat wij allen sterven, zowel homoseksuelen als heteroseksuelen.
Nu jij:
[..]
Dus jij en God verschillen wat dat betreft van mening. Dat is op zich wel interessant. Zijn er nog meer zaken waarin dat het geval is?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:17 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je vraagt om mijn persoonlijke mening neem ik aan?
Neen, absoluut niet
Zo zie ik het niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus jij en God verschillen wat dat betreft van mening.
Er is geen verschil, ik houd me aan de mitswotquote:Dat is op zich wel interessant. Zijn er nog meer zaken waarin dat het geval is?
Nu weet ik niet waarin het Oude Testament en de Torah precies van elkaar verschillen, maar uit het OT blijkt heel duidelijk dat homoseksualiteit volgens God een reden is om gedood te worden. Niet figuurlijk, maar echt letterlijk ter plekke afgemaakt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:26 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet.
[..]
Er is geen verschil, ik houd me aan de mitswot
Er staat in de OT ook de doodstraf op homoseksualiteit van mannenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu weet ik niet waarin het Oude Testament en de Torah precies van elkaar verschillen, maar uit het OT blijkt heel duidelijk dat homoseksualiteit volgens God een reden is om gedood te worden. Niet figuurlijk, maar echt letterlijk ter plekke afgemaakt.
Maar als er in de Torah iets anders staat, dan zul je ongetwijfeld gelijk hebben.
Als er geen God zou bestaan, dan zou het uiteindelijk toch niets uitmaken of er homoseksuelen gedood worden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, nu ben ik nog helemaal niet. Is homoseksualiteit een goede reden om gedood te worden of niet? Gewoon ja of nee.
Het maakt dus niets uit als homoseksuelen gedood worden. Evolutie is keihard, geen ontkomen aan.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ben je nou diep aan het nadenken of durf je het niet eens te zijn met de Bijbelse God?
En volgens de Talmoed is dat dus reden voor het doden van zo iemand en daar ben je het niet mee eens. Zo goed?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:35 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Er staat in de OT ook de doodstraf op homoseksualiteit van mannen
Maar deze tekst is gericht naar de joodse volk, dat wilde ik zeggen
Volgens de Talmoed gaat het over anale seks.
Waarom geef je niet gewoon antwoord?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:35 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als er geen God zou bestaan, dan zou het uiteindelijk toch niets uitmaken of er homoseksuelen gedood worden.
We zijn niets anders dan organismen in de strijd om te overleven. Zij die niet overleven, zullen hun genen niet kunnen doorgeven aan de volgende generatie. Daar is niets goeds of slechts aan te merken, het is gewoon zo.
[..]
Het maakt dus niets uit als homoseksuelen gedood worden. Evolutie is keihard, geen ontkomen aan.
Duidelijker kan ik het niet verwoorden. Er is niets mis met het doden van homoseksuelen als er geen God zou bestaan.quote:
Leuk dit. Jij komt met de veronderstelling dat God wel zou bestaan, maar wanneer het je niet uitkomt, dan bestaat God ineens weer niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Duidelijker kan ik het niet verwoorden. Er is niets mis met het doden van homoseksuelen als er geen God zou bestaan.
Ja, ik vind homoseksualiteit een goede reden om iemand te doden.*quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Leuk dit. Jij komt met de veronderstelling dat God wel zou bestaan, maar wanneer het je niet uitkomt, dan bestaat God ineens weer niet.
Nog een keer: vind jij homoseksualiteit (ja, de daad dus) een goede reden om iemand te doden?
[ ] Ja
[ ] Nee
En wat vind jij? Objectief en subjectief gezien? Of een van beide. Ook best.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ja, ik vind homoseksualiteit een goede reden om iemand te doden.*
Nee, ik vind homoseksualiteit geen goede reden om iemand te doden.*
*beide opties zijn subjectief gezien even veel waard.
Wat Skillsy vindt is zijn mening uiteraard. En dat geeft hij ook eerlijk toe:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:41 schreef Jigzoz het volgende:
Skillsy geeft tenminste eerlijk aan dat hij het met dat deel van het OT niet eens is. Prima toch?
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:17 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je vraagt om mijn persoonlijke mening neem ik aan?
Neen, absoluut niet
Precies. Ik heb daar respect voor. En nu jij. Wat vind jij?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:46 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat Skillsy vindt is zijn mening uiteraard. En dat geeft hij ook eerlijk toe:
[..]
Ik vind dat elke overtreding een straf moet hebben. Zonder straf zou het ook geen overtreding genoemd kunnen worden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En wat vind jij? Objectief en subjectief gezien? Of een van beide. Ook best.
Is homoseksualiteit een goede reden om iemand te doden?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:48 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik vind dat elke overtreding een straf moet hebben. Zonder straf zou het ook geen overtreding genoemd kunnen worden.
Heb geen mannelijke geslachtsverkeer (sodomie) met een man (Lev. 18:22) (CCN 116)quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En volgens de Talmoed is dat dus reden voor het doden van zo iemand en daar ben je het niet mee eens. Zo goed?
En nu moet zo iemand ineens wel weer dood? Wat is het nou?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:50 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Heb geen mannelijke geslachtsverkeer (sodomie) met een man (Lev. 18:22) (CCN 116)
Als het een gruwel in de ogen van de Eeuwige is dan dient deze persoon ,die van anale seks is beschuldigd, veroordeeld worden inderdaad.
Nu hebben we eindelijk een punt te pakken waarom je OP draait en nu weiger je er serieus op in te gaan. Beetje jammer. Het lijkt wel alsof je je schaamt voor het Woord van God.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:48 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik vind dat elke overtreding een straf moet hebben. Zonder straf zou het ook geen overtreding genoemd kunnen worden.
Wat niet leeft, kan ook niet gedood worden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is homoseksualiteit een goede reden om iemand te doden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |