Dat ziet Erdogan niet als een bedreiging, hij ziet Koerden eerder als geloofsbroeders die Turken het goede voorbeeld geven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij het introduceren van kinderbijslag zal je zien dat juiste de armste Turken belang hebben bij meer kinderen en dan zijn nou juist de... Koerden
Ik moet jouw teksten altijd drie keer lezen voor ik ze snap.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ben het zelf met je eens, maar er zijn in Turkije genoeg mensen die het anders vinden vermoed ik. En zijn jarenlang slachtoffer geweest van extreem seculiere maakbaarheidspolitiek vanuit vooral Kemalistische hoek. Wellicht zijn er meer Turken dan men denkt die Erdogan's lijn steunen om bepaalde morele waarden te handhaven in het publieke domein, zonder iemand te stenigen omdat ie een biertje drinkt. De politiek waarin beleid wordt gemaakt op het "handhaven van gangbare normen en waarden volgens de Turkse cultuur" (klinkt net een Geert aanhanger nu) zien zij als belangrijk in het publieke domein. Andersom zien zij een "backlash" als er blijkbaar Turken zijn die die normen en waarden in het publieke domein aan de laars lappen en aanstootgevende zaken uithalen. Daarnaast ziet men het als een "groter gevaar voor de maatschappij en het behoud van haar normen en waarden" omdat in het publieke domein het ook anderen beinvloed en met de tijd "normaal en geaccepteerd kan worden". Niet alleen vanuit religieus gebied denkt men dit, hoewel dat een grote factor is. Maar ook cultuur bijv. Die twee liggen te dicht bij elkaar om ze uit elkaar te kunnen houden in deze.
[..]
Onrealistisch in een overwegend Moslimland wat mijn ervaringen en mening betreft. Daarvoor speelt de Islam een te grote rol in zowel de identiteit van de mensen als de maatschappij zelf. Het is geen sterk geïndividualiseerde maatschappij zoals Nederland met een flinke liberale inslag alsmede al aardig wat jaren ontzuild.
Zelfs papierversnipperaar, met zijn "Turkse lente", Tahrir = Taksim" en "Erdogan = Mubarak", geeft dat toe.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
Kunnen we zeggen dat het in grote lijnen voorbij is?
De protesten?quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
Yani.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:04 schreef Theoden het volgende:
Waarom zouden de gematigde moslims wetten moeten accepteren die hun vrijheden belemmeren puur omdat er ook strenge fundamentalistische moslims zijn?
Mensen protesteren nog wel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
De protesten ja, maar de gevolgen, dat valt nog te bezien.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:34 schreef Bilge het volgende:
[..]
Zelfs papierversnipperaar, met zijn "Turkse lente", Tahrir = Taksim" en "Erdogan = Mubarak", geeft dat toe.
De burgemeester van Istanbul heeft beloofd dat voortaan zelfs de plaatsing van een bushalte aan het volk zal worden voorgelegd. Dat kunnen de demonstranten als hun overwinning beschouwen. Zie jij ook andere gevolgen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
De protesten ja, maar de gevolgen, dat valt nog te bezien.
CHPquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Onder Erdoganhaters ging een filmpje rond van een vrouw met een hoofddoek die beweerde dat zij een diepgelovige moslima is die 5 keer per dag bidt en dat haar man een moefti is. In het filmpje schold zij Erdogan verrot. Nu blijkt die vrouw een lid van de CHP, werkzaam in een bar, wiens man een lokale CHP-politicus is. Only in Turkey
[..]
De burgemeester van Istanbul heeft beloofd dat voortaan zelfs de plaatsing van een bushalte aan het volk zal worden voorgelegd. Dat kunnen de demonstranten als hun overwinning beschouwen. Zie jij ook andere gevolgen?
Wat ik overigens ook niet snap, want Haydarpasa en Sirkeci hebben gewoon geen functie meer als de treinen onder de Bosporus doorrijden. Het zijn kopstations,quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:55 schreef Theoden het volgende:
[..]
CHPAl die oude politiek partijen
Tijd voor een nieuw iets met wat jongeren.
Ze moeten nu ook niet overdrijven door alles aan het volk te vragen. Als ze zich gewoon minder met dingen bemoeien en luisteren als er tegengas wordt gegeven is het al heel wat.
Laten ze eerst eens beginnen met Haydarpasa. Heel veel mensen zijn tegen de plannen voor Haydarpasa.
Tegengas geven...quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:55 schreef Theoden het volgende:
[..]
CHPAl die oude politiek partijen
Tijd voor een nieuw iets met wat jongeren.
Ze moeten nu ook niet overdrijven door alles aan het volk te vragen. Als ze zich gewoon minder met dingen bemoeien en luisteren als er tegengas wordt gegeven is het al heel wat.
Laten ze eerst eens beginnen met Haydarpasa. Heel veel mensen zijn tegen de plannen voor Haydarpasa.
Wat triest.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Onder Erdoganhaters ging een filmpje rond van een vrouw met een hoofddoek die beweerde dat zij een diepgelovige moslima is die 5 keer per dag bidt en dat haar man een moefti is. In het filmpje schold zij Erdogan verrot. Nu blijkt die vrouw een lid van de CHP, werkzaam in een bar, wiens man een lokale CHP-politicus is. Only in Turkey
[..]
De burgemeester van Istanbul heeft beloofd dat voortaan zelfs de plaatsing van een bushalte aan het volk zal worden voorgelegd. Dat kunnen de demonstranten als hun overwinning beschouwen. Zie jij ook andere gevolgen?
das wel belangrijkquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef Theoden het volgende:
Ik denk dat het weer kan losbarsten zodra ze Gezi Park vrijgeven. Nu is het rustig, maar er zijn nog steeds honderden burgers die bijelkaar komen iedere dag.
Politie houdt zich koest en is voorraad traangas aan het bijvullen
quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat triest.
Nog een reden om aan te nemen dat deze protesten grotendeels veroorzaakt door CHP.
Ze zullen niet in rouwstemming zijn of plaatsvervangende schaamte voelen om de blunders die gemaakt zijn door Erdogan, maar om ze nu veroorzaker te noemen geeft wel wat teveel krediet aan de Chp.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat triest.
Nog een reden om aan te nemen dat deze protesten grotendeels veroorzaakt door CHP.
"grotendeels"quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze zullen niet in rouwstemming zijn om de situatie maar om ze nu als veroorzaker te noemen geeft wel wat teveel krediet aan de Chp.
Nog teveel. Ik vind de CHP een lamme partij. Veel politici die van oudere linkse partijen komen slaan zich soms ook tegen t voorhoofd als ze de slappe statements van hun partijtop moeten aanhoren als t om Gezi park gaat. Double facepalm is nog te weinig..quote:
Is alleen maar pauze. Net als in Egypte waar de revolutie halverwege is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:34 schreef Bilge het volgende:
[..]
Zelfs papierversnipperaar, met zijn "Turkse lente", Tahrir = Taksim" en "Erdogan = Mubarak", geeft dat toe.
Ik reken ook hun aanhangers. En dat zijn er best wat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nog teveel. Ik vind de CHP een lamme partij. Veel politici die van oudere linkse partijen komen slaan zich soms ook tegen t voorhoofd als ze de slappe statements van hun partijtop moeten aanhoren als t om Gezi park gaat. Double facepalm is nog te weinig..
De demonstranten zijn vogels van diverse soorten met ieder hun eigen motivaties.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:25 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik reken ook hun aanhangers. En dat zijn er best wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef Bilge het volgende:
Deze columnist, een docent internationale betrekkingen, die volgens mij atheistisch is en vrijwel elke week kankert op Erdogan (i love him) en AKP-stemmers (vorige week noemde hij ze 'mannen die aan hun buik krabben'), bekritiseert Erdogan ook om de rellen, maar hij sluit zijn column van deze week af met deze woorden:
VS en EU in het bijzonder en het Westen in het algemeen besteden verbazingwekkend veel aandacht aan de de Taksim-gebeurtenissen. Niet alleen Westerse media en NGO's, maar ook politici en regeringen. Hopelijk groeit hun interesse niet zo erg dat ik in de positie kom dat ik als een AKP-aanhanger moet praten, aangezien uit het Westerse front een vies geurtje komt, en er geen sprake van kan zijn dat ik mijn AKP-tegenstand ten nadele van mijn land en volk inzet.Nou interessant hoor, ouderwetse paranoide figuur van links is het eens met nieuwe paranoide figuren van rechts. Wat zou het toch fijn zijn als ze allebei hun pilletjes zouden innemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door HiZ op 20-06-2013 21:44:39 ]
quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef Bilge het volgende:
Deze columnist, een docent internationale betrekkingen, die volgens mij atheistisch is en vrijwel elke week kankert op Erdogan (i love him) en AKP-stemmers (vorige week noemde hij ze 'mannen die aan hun buik krabben'), bekritiseert Erdogan ook om de rellen, maar hij sluit zijn column van deze week af met deze woorden:
VS en EU in het bijzonder en het Westen in het algemeen besteden verbazingwekkend veel aandacht aan de de Taksim-gebeurtenissen. Niet alleen Westerse media en NGO's, maar ook politici en regeringen. Hopelijk groeit hun interesse niet zo erg dat ik in de positie kom dat ik als een AKP-aanhanger moet praten, aangezien uit het Westerse front een vies geurtje komt, en er geen sprake van kan zijn dat ik mijn AKP-tegenstand ten nadele van mijn land en volk inzet.Ik dacht dat Amerika in de wandelgangen Erdogan prees vanwege zn anti westerse islamitsche koers en dat zij straks lekker de vaatjes olie konden tappen in koerdistan als de Erdogang door bleef flirten met de PKK.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is de conspiracy ineens volledig de andere kant opgewaaid. Ook een conspiracy-lente.
Conspiracy mafkezen zijn creatief maar nooit consequent. Als de koers rechts of linksom gaat in Turkije, Amerika is "altijd" tevreden.
En dat kan natuurlijk niet![]()
Waarvan grotendeels CHP.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De demonstranten zijn vogels van diverse soorten met ieder hun eigen motivaties.
Ik heb het specifiek over de mensen die op straat liepen..quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Onderzoek het, dan kun je dat hard maken.
Zo raar was de aandacht voor de protesten niet, er gebeurde iets opmerkelijks en de hysterische reactie van de overheid was ongekend. Die AKP bijeenkomsten daarentegen zijn helemaal niks nieuws; om de haverklap hebben ze wel weer een massa-bijeenkomst. Waarbij ik, en mijn Palestijnse huisgenoot ons afvragen wat ze nou precies echt doen voor Palestina, want het staat in geen verhouding tot het kabaal dat ze erover maken. Onze conclusie is dat de AKP het vooral voor de show doet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:59 schreef Bilge het volgende:
Turkije dreigt leger in te zetten om onrust te beteugelen
Istanbul: chemicaliën tegen betogers
Dit soort titels, urenlange live-uitzendingen, verslaggevers die als 'warcorrespondent' worden aangesproken en gasmaskers dragen, nauwelijks aandacht voor pro-Erdogan betogingen die veel meer man trokken, etc. roepen toch vraagtekens op.
Persoonlijk vind ik het naief om te denken dat landen onverschillig zijn over wat er in andere landen gebeurt en nooit ingrijpen. Het getuigt ook van weinig historische kennis, zoals onder meer dit geval bewijst. Alle schuld op andere landen afschuiven (maar alle successen claimen), zonder oog te hebben voor normale sociologische processen verwerp ik uiteraard ook. Dat gebeurt idd heel vaak in Turkije, maar dat betekent niet wat we onze ogen moeten sluiten tegen buitenlandse inmeninging. Landen besteden niet voor niets zoveel geld aan geheime inlichtingendiensten en defensie. Zolang je een complottheorie ziet als een optie, en niet met oogkleppen als de absolute waarheid ziet waar je allerlei andere theorien op voortbouwt, en openstaat voor ontkrachtiging van je theorie, kunnen complottheorien helpen om de werkelijkheid te begrijpen. Ik ben het er niet mee eens dat een complottheorie altijd consequent moet zijn, aangezien politiek en belangen ook niet voor eeuwig gelijk blijven. Evenmin bewijst de ongeldigheid van theorie a dat b ook ongeldig is. Just my 2 cents.
Zie mijn reactie hierboven. Ik verwerp complottheorieen trouwens per definitie als fantasie. Natuurlijk zijn de buitenlanders de schuld als verschillende groepen zich verenigen. Daar zijn Turkse studenten zelf nooit tot in staat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:59 schreef Bilge het volgende:
Turkije dreigt leger in te zetten om onrust te beteugelen
Istanbul: chemicaliën tegen betogers
Dit soort titels, urenlange live-uitzendingen, verslaggevers die als 'warcorrespondent' worden aangesproken en gasmaskers dragen, nauwelijks aandacht voor pro-Erdogan betogingen die veel meer man trokken, etc. roepen toch vraagtekens op.
Persoonlijk vind ik het naief om te denken dat landen onverschillig zijn over wat er in andere landen gebeurt en nooit ingrijpen. Het getuigt ook van weinig historische kennis, zoals onder meer dit geval bewijst. Alle schuld op andere landen afschuiven (maar alle successen claimen), zonder oog te hebben voor normale sociologische processen verwerp ik uiteraard ook. Dat gebeurt idd heel vaak in Turkije, maar dat betekent niet wat we onze ogen moeten sluiten tegen buitenlandse inmeninging. Landen besteden niet voor niets zoveel geld aan geheime inlichtingendiensten en defensie. Zolang je een complottheorie ziet als een optie, en niet met oogkleppen als de absolute waarheid ziet waar je allerlei andere theorien op voortbouwt, en openstaat voor ontkrachtiging van je theorie, kunnen complottheorien helpen om de werkelijkheid te begrijpen. Ik ben het er niet mee eens dat een complottheorie altijd consequent moet zijn, aangezien politiek en belangen ook niet voor eeuwig gelijk blijven. Evenmin bewijst de ongeldigheid van theorie a dat b ook ongeldig is. Just my 2 cents.
Van regeringszijde is allang toegegeven dat er iets in het water van de waterkanonnen zit, het extreme effect dat we tijdens de protesten hebben gezien wordt toegeschreven aan onjuiste dosering (het wordt in werkelijkheid pas aan het water toegevoegd op het moment dat er wordt gespoten).quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:05 schreef Beathoven het volgende:
Nou ja,
- er werd door Arinc al naar t leger gehint en als er naar gehint wordt is er vaak al mee gesproken. De legerleiding zal vermoedelijk niet verrast zijn door zn uitspraken.
- Aan het water dat men spuit worden chemicalieen toegevoegd. Water dat op de huid brandt is niet heel erg pure h2o en dat heb ik van directe vrienden, niet uit de NY times.
- gasmaskers zijn geen overbodige luxe als er gas hangt.
Een beetje logischer dan de CIA conspiracy van ATV allemaal.
Foto?quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik heb het specifiek over de mensen die op straat liepen..
Ik bedoel kijkend naar de vele CHP-vlaggen, uitspraken van hun politici etc. etc.
Ja dat is het opvallende aan aanhangers van dat soort theorieen, ze gaan er altijd vanuit dat de aanhanger wel in staat is om de waarheid te zien maar de overgrote meerderheid van de mensen niet. Dus is de opkomst van de AKP een buitenlands complot en nu de opkomst van een tegenbeweging tegen doorgeslagen bemoeizucht van die AKP ook een buitenlands complot. En zo zijn we altijd slachtoffers met totaal geen invloed op ons eigen leven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zie mijn reactie hierboven. Ik verwerp complottheorieen trouwens per definitie als fantasie. Natuurlijk zijn de buitenlanders de schuld als verschillende groepen zich verenigen. Daar zijn Turkse studenten zelf nooit tot in staat.
Als je wat verder met ze door hun wereld gaat dan kom je via deze scheve beredenaties vroeg of laat bij UFO's en Aliens uit.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja dat is het opvallende aan aanhangers van dat soort theorieen, ze gaan er altijd vanuit dat de aanhanger wel in staat is om de waarheid te zien maar de overgrote meerderheid van de mensen niet. Dus is de opkomst van de AKP een buitenlands complot en nu de opkomst van een tegenbeweging tegen doorgeslagen bemoeizucht van die AKP ook een buitenlands complot. En zo zijn we altijd slachtoffers met totaal geen invloed op ons eigen leven.
Yep, de welbekende reptilians. Die bezig zijn met de voorbereiding van een decimatie van de wereldbevolking. Om niet geheel duidelijke redenen. Het is een beetje X-files for believers.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je wat verder met ze door hun wereld gaat dan kom je via deze scheve beredenaties vroeg of laat bij UFO's en Aliens uit.
Die cijfers zijn leuk, maar volgens mij waren er door Bilgi Universitesi ook enquetes gehouden waaruit bleek dat een groot deel van de eerste park betogers helemaal niet hadden gestemd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:18 schreef Bilge het volgende:
In traangas zitten altijd chemicalieën. Hell, zelfs in bepaalde drankjes zitten chemicalieën. Maar als je meldt dat de Turkse overheid chemicalien inzet tegen betogers, denken lezers dat het chemische wapens als gifgas zijn terwijl het gewoon traangas is. De manier waarop dit wordt gemeld vind ik misleidend.
Dat geldt ook voor het 'gehint' naar het leger, wat absoluut niet aan de orde was, doch slechts als een optie werd gemeld, op de vraag van een verslaggever. Mja.
De politieke voorkeur van demonstranten is reeds onderzocht:
[ afbeelding ]
Een duidelijk complot om de aandacht van de situatie in Turkije af te leiden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
En de demonstraties in Brazilie zijn ook de schuld van Erdogan:
[ afbeelding ]
Is ook Islamisering zeker...quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
En de demonstraties in Brazilie zijn ook de schuld van Erdogan:
[ afbeelding ]
het is geen hint maar een optie. Tussen die woorden zitten inderdaad meters verschil. "We kunnen eventueel t leger inzetten" hint hint. Ach het is maar een optie, stop de persen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:18 schreef Bilge het volgende:
In traangas zitten altijd chemicalieën. Hell, zelfs in bepaalde drankjes zitten chemicalieën. Maar als je meldt dat de Turkse overheid chemicalien inzet tegen betogers, denken lezers dat het chemische wapens als gifgas zijn terwijl het gewoon traangas is. De manier waarop dit wordt gemeld vind ik misleidend.
Dat geldt ook voor het 'gehint' naar het leger, wat absoluut niet aan de orde was, doch slechts als een optie werd gemeld, op de vraag van een verslaggever. Mja.
[ afbeelding ]
De aandacht van Wetserse media en politici nadat de demonstraties ontstonden stel ik slechts ter discussie, ik heb nergens gezegd dat de demonstranten op bevel of organisatie van externe figuren opereren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zie mijn reactie hierboven. Ik verwerp complottheorieen trouwens per definitie als fantasie. Natuurlijk zijn de buitenlanders de schuld als verschillende groepen zich verenigen. Daar zijn Turkse studenten zelf nooit tot in staat.
In elke gids voor demonstranten zul je het advies lezen om geen creme of wat dan ook op je lichaam te smeren, omdat traangas en creme niet zo goed samengaan. De conclusie dat er speciale chemicalien zijn ingezet is ongefundeerd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
het is geen hint maar een optie. Tussen die woorden zitten inderdaad meters verschil. "We kunnen eventueel t leger inzetten" hint hint. Ach het is maar een optie, stop de persen.
Hoe noem je water dat op de huid brandt trouwens? Een drankje met chemicalieen?. We hebben t niet over traangas.
Ik had t over het water dat de politie spuit, niet over traangas. Je uitleg schiet totaal aan mn post voorbij.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:29 schreef Bilge het volgende:
[..]
De aandacht van Wetserse media en politici nadat de demonstraties ontstonden stel ik slechts ter discussie, ik heb nergens gezegd dat de demonstranten op bevel of organisatie van externe figuren opereren.
[..]
In elke gids voor demonstranten zul je het advies lezen om geen creme of wat dan ook op je lichaam te smeren, omdat traangas en creme niet zo goed samengaan. De conclusie dat er speciale chemicalien worden ingezet is ongefundeerd.
LOL. Wat ik dus al zei.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:18 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |