Dat ziet Erdogan niet als een bedreiging, hij ziet Koerden eerder als geloofsbroeders die Turken het goede voorbeeld geven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij het introduceren van kinderbijslag zal je zien dat juiste de armste Turken belang hebben bij meer kinderen en dan zijn nou juist de... Koerden
Ik moet jouw teksten altijd drie keer lezen voor ik ze snap.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ben het zelf met je eens, maar er zijn in Turkije genoeg mensen die het anders vinden vermoed ik. En zijn jarenlang slachtoffer geweest van extreem seculiere maakbaarheidspolitiek vanuit vooral Kemalistische hoek. Wellicht zijn er meer Turken dan men denkt die Erdogan's lijn steunen om bepaalde morele waarden te handhaven in het publieke domein, zonder iemand te stenigen omdat ie een biertje drinkt. De politiek waarin beleid wordt gemaakt op het "handhaven van gangbare normen en waarden volgens de Turkse cultuur" (klinkt net een Geert aanhanger nu) zien zij als belangrijk in het publieke domein. Andersom zien zij een "backlash" als er blijkbaar Turken zijn die die normen en waarden in het publieke domein aan de laars lappen en aanstootgevende zaken uithalen. Daarnaast ziet men het als een "groter gevaar voor de maatschappij en het behoud van haar normen en waarden" omdat in het publieke domein het ook anderen beinvloed en met de tijd "normaal en geaccepteerd kan worden". Niet alleen vanuit religieus gebied denkt men dit, hoewel dat een grote factor is. Maar ook cultuur bijv. Die twee liggen te dicht bij elkaar om ze uit elkaar te kunnen houden in deze.
[..]
Onrealistisch in een overwegend Moslimland wat mijn ervaringen en mening betreft. Daarvoor speelt de Islam een te grote rol in zowel de identiteit van de mensen als de maatschappij zelf. Het is geen sterk geïndividualiseerde maatschappij zoals Nederland met een flinke liberale inslag alsmede al aardig wat jaren ontzuild.
Zelfs papierversnipperaar, met zijn "Turkse lente", Tahrir = Taksim" en "Erdogan = Mubarak", geeft dat toe.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
Kunnen we zeggen dat het in grote lijnen voorbij is?
De protesten?quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
Yani.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:04 schreef Theoden het volgende:
Waarom zouden de gematigde moslims wetten moeten accepteren die hun vrijheden belemmeren puur omdat er ook strenge fundamentalistische moslims zijn?
Mensen protesteren nog wel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
De protesten ja, maar de gevolgen, dat valt nog te bezien.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:34 schreef Bilge het volgende:
[..]
Zelfs papierversnipperaar, met zijn "Turkse lente", Tahrir = Taksim" en "Erdogan = Mubarak", geeft dat toe.
De burgemeester van Istanbul heeft beloofd dat voortaan zelfs de plaatsing van een bushalte aan het volk zal worden voorgelegd. Dat kunnen de demonstranten als hun overwinning beschouwen. Zie jij ook andere gevolgen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
De protesten ja, maar de gevolgen, dat valt nog te bezien.
CHPquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Onder Erdoganhaters ging een filmpje rond van een vrouw met een hoofddoek die beweerde dat zij een diepgelovige moslima is die 5 keer per dag bidt en dat haar man een moefti is. In het filmpje schold zij Erdogan verrot. Nu blijkt die vrouw een lid van de CHP, werkzaam in een bar, wiens man een lokale CHP-politicus is. Only in Turkey
[..]
De burgemeester van Istanbul heeft beloofd dat voortaan zelfs de plaatsing van een bushalte aan het volk zal worden voorgelegd. Dat kunnen de demonstranten als hun overwinning beschouwen. Zie jij ook andere gevolgen?
Wat ik overigens ook niet snap, want Haydarpasa en Sirkeci hebben gewoon geen functie meer als de treinen onder de Bosporus doorrijden. Het zijn kopstations,quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:55 schreef Theoden het volgende:
[..]
CHPAl die oude politiek partijen
Tijd voor een nieuw iets met wat jongeren.
Ze moeten nu ook niet overdrijven door alles aan het volk te vragen. Als ze zich gewoon minder met dingen bemoeien en luisteren als er tegengas wordt gegeven is het al heel wat.
Laten ze eerst eens beginnen met Haydarpasa. Heel veel mensen zijn tegen de plannen voor Haydarpasa.
Tegengas geven...quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:55 schreef Theoden het volgende:
[..]
CHPAl die oude politiek partijen
Tijd voor een nieuw iets met wat jongeren.
Ze moeten nu ook niet overdrijven door alles aan het volk te vragen. Als ze zich gewoon minder met dingen bemoeien en luisteren als er tegengas wordt gegeven is het al heel wat.
Laten ze eerst eens beginnen met Haydarpasa. Heel veel mensen zijn tegen de plannen voor Haydarpasa.
Wat triest.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Onder Erdoganhaters ging een filmpje rond van een vrouw met een hoofddoek die beweerde dat zij een diepgelovige moslima is die 5 keer per dag bidt en dat haar man een moefti is. In het filmpje schold zij Erdogan verrot. Nu blijkt die vrouw een lid van de CHP, werkzaam in een bar, wiens man een lokale CHP-politicus is. Only in Turkey
[..]
De burgemeester van Istanbul heeft beloofd dat voortaan zelfs de plaatsing van een bushalte aan het volk zal worden voorgelegd. Dat kunnen de demonstranten als hun overwinning beschouwen. Zie jij ook andere gevolgen?
das wel belangrijkquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef Theoden het volgende:
Ik denk dat het weer kan losbarsten zodra ze Gezi Park vrijgeven. Nu is het rustig, maar er zijn nog steeds honderden burgers die bijelkaar komen iedere dag.
Politie houdt zich koest en is voorraad traangas aan het bijvullen
quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat triest.
Nog een reden om aan te nemen dat deze protesten grotendeels veroorzaakt door CHP.
Ze zullen niet in rouwstemming zijn of plaatsvervangende schaamte voelen om de blunders die gemaakt zijn door Erdogan, maar om ze nu veroorzaker te noemen geeft wel wat teveel krediet aan de Chp.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat triest.
Nog een reden om aan te nemen dat deze protesten grotendeels veroorzaakt door CHP.
"grotendeels"quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze zullen niet in rouwstemming zijn om de situatie maar om ze nu als veroorzaker te noemen geeft wel wat teveel krediet aan de Chp.
Nog teveel. Ik vind de CHP een lamme partij. Veel politici die van oudere linkse partijen komen slaan zich soms ook tegen t voorhoofd als ze de slappe statements van hun partijtop moeten aanhoren als t om Gezi park gaat. Double facepalm is nog te weinig..quote:
Is alleen maar pauze. Net als in Egypte waar de revolutie halverwege is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:34 schreef Bilge het volgende:
[..]
Zelfs papierversnipperaar, met zijn "Turkse lente", Tahrir = Taksim" en "Erdogan = Mubarak", geeft dat toe.
Ik reken ook hun aanhangers. En dat zijn er best wat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nog teveel. Ik vind de CHP een lamme partij. Veel politici die van oudere linkse partijen komen slaan zich soms ook tegen t voorhoofd als ze de slappe statements van hun partijtop moeten aanhoren als t om Gezi park gaat. Double facepalm is nog te weinig..
De demonstranten zijn vogels van diverse soorten met ieder hun eigen motivaties.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:25 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik reken ook hun aanhangers. En dat zijn er best wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |