abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128048163
Bij het introduceren van kinderbijslag zal je zien dat juiste de armste Turken belang hebben bij meer kinderen en dan zijn nou juist de... Koerden :D

Beter zou Erdogan het onderwijs kunnen verbeteren, een belangrijke reden dat mensen niet meer kinderen nemen is wellicht het feit dat ouders zich blauw betalen aan bijlessen omdat de nazaten anders nimmer een behoorlijke score op het eindexamen behalen.
De kosten van een studie liggen ook hoog, ander puntje van aandacht.

Ook ligt de schooluitval hoog en is mij niks bekend over avondscholen voor mensen die voortijdig zijn gestopt om bv in een bar in Dalyan te zwoegen.
pi_128048293
In Oekraïne krijgen moeders 3.600 dollar voor hun eerste kind, 7.200 dollar voor hun tweede kind en 14.400 dollar voor hun derde kind (in totaal 25.200 dollar voor 3 kinderen). Daarnaast is een wetsvoorstel ingediend om 30-jarigen die nog geen kinderen hebben extra belasting te laten betalen. ~O>
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij het introduceren van kinderbijslag zal je zien dat juiste de armste Turken belang hebben bij meer kinderen en dan zijn nou juist de... Koerden :D
Dat ziet Erdogan niet als een bedreiging, hij ziet Koerden eerder als geloofsbroeders die Turken het goede voorbeeld geven.
pi_128048857
Kunnen we zeggen dat het in grote lijnen voorbij is?
pi_128049063
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik ben het zelf met je eens, maar er zijn in Turkije genoeg mensen die het anders vinden vermoed ik. En zijn jarenlang slachtoffer geweest van extreem seculiere maakbaarheidspolitiek vanuit vooral Kemalistische hoek. Wellicht zijn er meer Turken dan men denkt die Erdogan's lijn steunen om bepaalde morele waarden te handhaven in het publieke domein, zonder iemand te stenigen omdat ie een biertje drinkt. De politiek waarin beleid wordt gemaakt op het "handhaven van gangbare normen en waarden volgens de Turkse cultuur" (klinkt net een Geert aanhanger nu) zien zij als belangrijk in het publieke domein. Andersom zien zij een "backlash" als er blijkbaar Turken zijn die die normen en waarden in het publieke domein aan de laars lappen en aanstootgevende zaken uithalen. Daarnaast ziet men het als een "groter gevaar voor de maatschappij en het behoud van haar normen en waarden" omdat in het publieke domein het ook anderen beinvloed en met de tijd "normaal en geaccepteerd kan worden". Niet alleen vanuit religieus gebied denkt men dit, hoewel dat een grote factor is. Maar ook cultuur bijv. Die twee liggen te dicht bij elkaar om ze uit elkaar te kunnen houden in deze.

[..]

Onrealistisch in een overwegend Moslimland wat mijn ervaringen en mening betreft. Daarvoor speelt de Islam een te grote rol in zowel de identiteit van de mensen als de maatschappij zelf. Het is geen sterk geïndividualiseerde maatschappij zoals Nederland met een flinke liberale inslag alsmede al aardig wat jaren ontzuild.
Ik moet jouw teksten altijd drie keer lezen voor ik ze snap. :@

Eigenaardig genoeg heeft Erdogan, hoewel hij Turkije al 11 jaar leidt, nog geen eens alle beperkingen op het geloof kunnen wegwerken (laat staan dat hij het geloof zou opleggen aan niet-gelovigen). Vrouwen met hooddoek of mannen met baard mogen nog niet in het parlement, vrijdag is nog geen vrije dag, de Aya Sofya is nog steeds een museum waar moslims niet mogen bidden, enzovoorts. De Kemalistische elite heeft weliswaar haar controle over politie, leger, rechtsspraak en het nieuws verloren, maar cultureel en financieel domineren zij nog steeds. Op tv komen nauwelijks vrouwen met hoofddoeken voor, bijvoorbeeld. De moslims in Turkije zijn door deze hersenspoeling gewend geraakt aan onislamitisch gedrag, waardoor het minder weerstand oproept dan in een Arabisch land, denk ik.
pi_128049270
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
Zelfs papierversnipperaar, met zijn "Turkse lente", Tahrir = Taksim" en "Erdogan = Mubarak", geeft dat toe. :X
pi_128049588
quote:
De protesten?

Ja hoe staat t er eigenlijk voor met de laatste ontwikkelingen?
pi_128049602
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:04 schreef Theoden het volgende:
Waarom zouden de gematigde moslims wetten moeten accepteren die hun vrijheden belemmeren puur omdat er ook strenge fundamentalistische moslims zijn?
Yani.
pi_128049669
quote:
Mensen protesteren nog wel.
pi_128050072
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

Zelfs papierversnipperaar, met zijn "Turkse lente", Tahrir = Taksim" en "Erdogan = Mubarak", geeft dat toe. :X
De protesten ja, maar de gevolgen, dat valt nog te bezien.
pi_128050408

Onder Erdoganhaters ging een filmpje rond van een vrouw met een hoofddoek die beweerde dat zij een diepgelovige moslima is die 5 keer per dag bidt en dat haar man een moefti is. In het filmpje schold zij Erdogan verrot. Nu blijkt die vrouw een lid van de CHP, werkzaam in een bar, wiens man een lokale CHP-politicus is. Only in Turkey :')
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

De protesten ja, maar de gevolgen, dat valt nog te bezien.
De burgemeester van Istanbul heeft beloofd dat voortaan zelfs de plaatsing van een bushalte aan het volk zal worden voorgelegd. Dat kunnen de demonstranten als hun overwinning beschouwen. Zie jij ook andere gevolgen?
pi_128050447
Ik denk dat het weer kan losbarsten zodra ze Gezi Park vrijgeven. Nu is het rustig, maar er zijn nog steeds honderden burgers die bijelkaar komen iedere dag.

Politie houdt zich koest en is voorraad traangas aan het bijvullen :P
pi_128050570
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Onder Erdoganhaters ging een filmpje rond van een vrouw met een hoofddoek die beweerde dat zij een diepgelovige moslima is die 5 keer per dag bidt en dat haar man een moefti is. In het filmpje schold zij Erdogan verrot. Nu blijkt die vrouw een lid van de CHP, werkzaam in een bar, wiens man een lokale CHP-politicus is. Only in Turkey :')

[..]

De burgemeester van Istanbul heeft beloofd dat voortaan zelfs de plaatsing van een bushalte aan het volk zal worden voorgelegd. Dat kunnen de demonstranten als hun overwinning beschouwen. Zie jij ook andere gevolgen?
CHP :r Al die oude politiek partijen :r Tijd voor een nieuw iets met wat jongeren.

Ze moeten nu ook niet overdrijven door alles aan het volk te vragen. Als ze zich gewoon minder met dingen bemoeien en luisteren als er tegengas wordt gegeven is het al heel wat.

Laten ze eerst eens beginnen met Haydarpasa. Heel veel mensen zijn tegen de plannen voor Haydarpasa.
pi_128051159
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:55 schreef Theoden het volgende:

[..]

CHP :r Al die oude politiek partijen :r Tijd voor een nieuw iets met wat jongeren.

Ze moeten nu ook niet overdrijven door alles aan het volk te vragen. Als ze zich gewoon minder met dingen bemoeien en luisteren als er tegengas wordt gegeven is het al heel wat.

Laten ze eerst eens beginnen met Haydarpasa. Heel veel mensen zijn tegen de plannen voor Haydarpasa.
Wat ik overigens ook niet snap, want Haydarpasa en Sirkeci hebben gewoon geen functie meer als de treinen onder de Bosporus doorrijden. Het zijn kopstations,
pi_128051380
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:55 schreef Theoden het volgende:

[..]

Tegengas geven... :)
pi_128051665
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tegengas geven... :)
lol had er niets eens over nagedacht :D
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:14:37 #266
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128051939
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Wat triest.

Nog een reden om aan te nemen dat deze protesten grotendeels veroorzaakt door CHP.
pi_128051965
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef Theoden het volgende:
Ik denk dat het weer kan losbarsten zodra ze Gezi Park vrijgeven. Nu is het rustig, maar er zijn nog steeds honderden burgers die bijelkaar komen iedere dag.

Politie houdt zich koest en is voorraad traangas aan het bijvullen
:P
das wel belangrijk :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_128051969
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:14 schreef Che_ het volgende:

[..]

Wat triest.

Nog een reden om aan te nemen dat deze protesten grotendeels veroorzaakt door CHP.
:')
pi_128052207
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:14 schreef Che_ het volgende:

[..]

Wat triest.

Ze zullen niet in rouwstemming zijn of plaatsvervangende schaamte voelen om de blunders die gemaakt zijn door Erdogan, maar om ze nu veroorzaker te noemen geeft wel wat teveel krediet aan de Chp.
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:19:56 #270
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128052318
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ze zullen niet in rouwstemming zijn om de situatie maar om ze nu als veroorzaker te noemen geeft wel wat teveel krediet aan de Chp.
"grotendeels"
pi_128052576
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:19 schreef Che_ het volgende:

[..]

"grotendeels"
Nog teveel. Ik vind de CHP een lamme partij. Veel politici die van oudere linkse partijen komen slaan zich soms ook tegen t voorhoofd als ze de slappe statements van hun partijtop moeten aanhoren als t om Gezi park gaat. Double facepalm is nog te weinig..
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:23:48 #272
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128052593
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

Is alleen maar pauze. Net als in Egypte waar de revolutie halverwege is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:25:23 #273
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128052695
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nog teveel. Ik vind de CHP een lamme partij. Veel politici die van oudere linkse partijen komen slaan zich soms ook tegen t voorhoofd als ze de slappe statements van hun partijtop moeten aanhoren als t om Gezi park gaat. Double facepalm is nog te weinig..
Ik reken ook hun aanhangers. En dat zijn er best wat.
pi_128053055
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:25 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik reken ook hun aanhangers. En dat zijn er best wat.
De demonstranten zijn vogels van diverse soorten met ieder hun eigen motivaties.

Ik hoop alleen dat de veganisten nooit hun stempel op een maatschappij kunnen drukken. Iedere dag salade met water overleef ik niet.
pi_128053283
Deze columnist, een docent internationale betrekkingen, die volgens mij atheistisch is en vrijwel elke week kankert op Erdogan (i love him) en AKP-stemmers (vorige week noemde hij ze 'mannen die aan hun buik krabben'), bekritiseert Erdogan ook om de rellen, maar hij sluit zijn column van deze week af met deze woorden:

VS en EU in het bijzonder en het Westen in het algemeen besteden verbazingwekkend veel aandacht aan de de Taksim-gebeurtenissen. Niet alleen Westerse media en NGO's, maar ook politici en regeringen. Hopelijk groeit hun interesse niet zo erg dat ik in de positie kom dat ik als een AKP-aanhanger moet praten, aangezien uit het Westerse front een vies geurtje komt, en er geen sprake van kan zijn dat ik mijn AKP-tegenstand ten nadele van mijn land en volk inzet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')