Misschien ben ik wel 100den keren bedrogen in mijn relatie. Weet ik veel. Zolang ik het niet weet is het geen probleem. Andersom net zo goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:00 schreef Anyanka het volgende:
Maar zou iedereen ook zelf in onwetendheid gehouden willen worden?
Op zich snap ik die redenatie wel hoor.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:06 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel 100den keren bedrogen in mijn relatie. Weet ik veel. Zolang ik het niet weet is het geen probleem. Andersom net zo goed.
kleine edit: Degene die bedriegt krijgt last van zijn geweten. Zolang de gene die bedrogen word echt van niks weet kan het ook geen probleem zijn.
Vaak moeten mensen er zelf achter komen. De hele omgeving kan roepen dat het niet goed zit en toch doen mensen het.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:11 schreef Smack10 het volgende:
Ik vraag me af of TS inziet dat deze relatie niet gaat werken
Je kan er nog zoveel vertrouwen in hebben maar zeker weten doe je het niet. Vandaar dat ik in zo'n geval liever niets weet. Het staat mijns inziens los van het vertrouwen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:10 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Op zich snap ik die redenatie wel hoor.Maar ik betwijfel of iedereen daar zo over denkt. Ik in elk geval niet. Juist vertrouwen hebben in dat er iets opgebiecht wordt als er iets opgebiecht moet worden, zorgt ervoor dat ik me prettig voel zolang er niks opgebiecht wordt.
Het gaat niet om vertrouwen hebben in of je partner wat uitspookt, maar vertrouwen hebben in of hij/zij dat soort dingen vertelt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:24 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Je kan er nog zoveel vertrouwen in hebben maar zeker weten doe je het niet. Vandaar dat ik in zo'n geval liever niets weet. Het staat mijns inziens los van het vertrouwen.
Ik zou natuurlijk ook nooit aan een meisje vertellen dat ik er zo over denk. Dan geef je bijna een vrijbrief.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:34 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Het gaat niet om vertrouwen hebben in of je partner wat uitspookt, maar vertrouwen hebben in of hij/zij dat soort dingen vertelt.
Als mijn vriend zou laten blijken dat hij het beter voor mij vindt om niks te weten, zou ik me minder prettig voelen dan wanneer ik de overtuiging heb dat hij dingen opbiecht. Of iemand dat doet of niet weet je niet, daarom heet het vertrouwen.
Dus in het ideale geval zweren jij en je vriendin elkaar absolute openheid en eerlijkheid, om dat vervolgens niet te doen én te hopen dat de ander dat ook niet doet?quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:00 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Ik zou natuurlijk ook nooit aan een meisje vertellen dat ik er zo over denk. Dan geef je bijna een vrijbrief.
Ik ben zelf erg eerlijk dus vreemdgaan verzwijgen zou mij waarschijnlijk niet lukken. Het verschilt ook erg hoe dat vreemdgaan gebeurt. Is het een 'slippertje', een eenmalig iets, of is het iets wat vaker gebeurt. Een slippertje dat gebeurt zonder dat verder ook maar iemand het weet(dus geen zoenen of iets dergelijks in een kroeg) dan hoef ik het niet te weten. Een affaire zou ik liever wel weten omdat ik er dan een eind aan kan maken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:05 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Dus in het ideale geval zweren jij en je vriendin elkaar absolute openheid en eerlijkheid, om dat vervolgens niet te doen én te hopen dat de ander dat ook niet doet?Lijkt me ingewikkeld.
Er zijn ook best stellen die wel naar elkaar uitspreken dat, mocht de ander ooit een slippertje maken, ze dat niet willen te weten.
Maar smaken verschillen.
Ik zou het wel vertellen maar uitleggen dat je van slag was van de break en niet meer voor jezelf in kon staan. Uit zinnen van liefdesverdriet e.d.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:05 schreef Plums het volgende:
Ik zie het probleem niet. Het was uit, jij mocht neuken wie je wou. Je bent niet verplicht het te vertellen he.
Dan zit de relatie sowieso al niet goed en is het een ongezonde relatie als jaloezie zo'n grote rol speelt. Dan moeten jullie eerst wat mentaal rustiger en stabieler worden voordat deze relatie weer kan werken. Want als dat zo is als zoals het lijkt dan is het een beetje een giftige emo-relatie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:06 schreef Musil het volgende:
Het was uit, dus technisch valt je niets te verwijten. Maar, als ik je tekst zo lees gaat zij gekwetst zijn door je daad. Jij hebt er dan ook spijt van, en het kwam voort uit alle emoties die je had - dat is jouw kant van het verhaal. Echter, aangezien háár emoties dan gaan opspelen (jaloezie, schrijf je zelf), zal jouw kant van het verhaal er weinig toe doen. Kortom, je maakt een hoop stuk als je het vertelt terwijl je a) technisch niet fout zat b) je wel fout voelt en spijt hebt - ik zou het dus niet vertellen.
Doordat het eerlijk verteld wordt zou ik iemand denk ik alleen maar meer vertrouwen. Het ligt er ook aan hoe je het vertelt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Had eroverheen gelezen. Excuus![]()
Mocht mijn vriend dit ooit vertellen, zou ik denk ik alles voelen behalve jaloezie.
Dat zeg je vast ook als jouw vriendin je hepatitis op HIV heeft gegeven nadat ze niet alleen zo'n bitch is geweest om vreemd te gaan, maar ook nog eens zo'n bitch dat ze kennelijk een of andere negerpiemel bareback voelen belangrijker vind dan jouw gezondheid.quote:
Non-issue?quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:10 schreef snakelady het volgende:
Maar aan de andere kant, er is een grote kans dat je haar kwijt raakt om een non-issue als dit, en dat zou toch ook zonde zijn....
quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:21 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik zou het wel vertellen maar uitleggen dat je van slag was van de break en niet meer voor jezelf in kon staan. Uit zinnen van liefdesverdriet e.d.![]()
Het kan ook je liefde voor haar bewijzen.
Vanwaar zo agressief?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:17 schreef Trini-Kwan het volgende:
[..]
Dat zeg je vast ook als jouw vriendin je hepatitis op HIV heeft gegeven nadat ze niet alleen zo'n bitch is geweest om vreemd te gaan, maar ook nog eens zo'n bitch dat ze kennelijk een of andere negerpiemel bareback voelen belangrijker vind dan jouw gezondheid.
dus dan moet je het maar niet vertellen is het advies?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Non-issue?.
Dat hij in principe niets verkeerd heeft gedaan is waar, ze waren geen koppel meer. Echter, om het een non-issue te noemen gaat wat mij betreft toch wel ietwat te ver.
Of laat ik je dit vragen: Jouw huidige relatie gaat vandaag uit (om wat voor reden dan ook), je vriend ex neukt morgen een hoer. Jij belt hem overmorgen op (omdat je 'm mist) en hij vertelt je dat hij een dag nadat jullie relatie uit was naar een hoer is gegaan. Wil je 'm dan nog (evenveel als voor het bellen)?
Hij was zat, verdrietig en wilde zijn frustratie kwijt, dat is alles.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Non-issue?.
Dat hij in principe niets verkeerd heeft gedaan is waar, ze waren geen koppel meer. Echter, om het een non-issue te noemen gaat wat mij betreft toch wel ietwat te ver.
Of laat ik je dit vragen: Jouw huidige relatie gaat vandaag uit (om wat voor reden dan ook), je vriend ex neukt morgen een hoer. Jij belt hem overmorgen op (omdat je 'm mist) en hij vertelt je dat hij een dag nadat jullie relatie uit was naar een hoer is gegaan. Wil je 'm dan nog (evenveel als voor het bellen)?
Het devies is, lijkt mij, wanneer je een serieuze (langdurige) relatie achter de rug hebt, je uit respect naar elkaar tóch nog een klein beetje rekening houdt met de gevoelens van de ander. Dus als je dan toch zo graag meteen elders je zak wil legen, probeer dan tenminste een beetje je best te doen om het niet en plein publique te doen. Gaat niet helemaal op voor de situatie van TS natuurlijk en is ook afhankelijk van hoe het uit is gegaan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:15 schreef Re het volgende:
[..]
dus dan moet je het maar niet vertellen is het advies?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |