...quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:40 schreef jatochneetoch het volgende:
Ach tegenwoordig heeft toch iedereen mobiel internet
Met miljoenen bootjes en duizenden kabels moest het er toch een keertje van komen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:32 schreef Saekerhett het volgende:
Moet je nagaan hoe groot de zee is en dan precies een anker op zo'n kabel mikken
Normaal nooit echt veel dekking op zo'n eiland. In Tenerife was het in ieder geval niet te doen met maar 1 mast aan de andere kant van de vulkaan.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:40 schreef jatochneetoch het volgende:
Ach tegenwoordig heeft toch iedereen mobiel internet
Je mag daar geen anker uitgooien juist vanwege die kabel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:49 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom aangehouden? Dat kun je ze toch niet kwalijk nemen?
quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:49 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom aangehouden? Dat kun je ze toch niet kwalijk nemen?
Varen in een verboden zone, onzorgvuldig handelen.quote:De maritieme autoriteiten verdenken de bemanning van de Dwinger ervan in een voor schepen verboden zone te hebben gevaren vlak onder de zuidkust van Ibiza. Op zeekaarten staat bovendien aangegeven dat er een kabel over de zeebodem loopt.
Die mast is verbonden aan de kabel. Kabel stuk. Mast ook stuk.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:48 schreef Xetran het volgende:
[..]
Normaal nooit echt veel dekking op zo'n eiland. In Tenerife was het in ieder geval niet te doen met maar 1 mast aan de andere kant van de vulkaan.
Oja.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:06 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Die mast is verbonden aan de kabel. Kabel stuk. Mast ook stuk.
'Maar' 49 meterquote:Op woensdag 19 juni 2013 14:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet een heel groot bootje
Betalingsverkeer is weer hersteld staat er.quote:
Een echte Fok!ker heeft z'n 56k telefoonmodem gewoon nog op de plank liggen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:14 schreef Karina het volgende:
Hopelijk wonen er geen FOK!kers op Formentera, die zijn nu helemaal aan het flippen dan.
Oh ja. Dan valt het dus wel mee.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Betalingsverkeer is weer hersteld staat er..
Nou, internet dat weg valt is toch wel een behoorlijk probleem lijkt me. Al het voorraadbeheer van de bedrijven en hotels bijvoorbeeld.quote:
http://www.quotenet.nl/Ni(...)an-mijn-jacht!-77911quote:NIEK SANDMANN: ‘DAT HEEL FORMENTERA ZONDER INTERNET ZIT, LIGT NIET AAN MIJN JACHT!’
De Spaanse autoriteiten denken dat de Amsterdamse vastgoedhandelaar Niek Sandmann met het anker van zijn 50 meter lange zeiljacht Dwinger een cruciale kabel heeft gesloopt. Daardoor kan momenteel niemand op het eiland Formentera meer over het internet surfen.
Sandmann reageert tegenover Quote verbaasd op alle commotie, en de constatering in de Spaanse pers dat het ‘een technologische uitval zonder precedent in de geschiedenis van Spanje’ is. De nummer 320 van de Quote 500 erkent dat hij afgelopen zondag in de baai voor de Blue Marlin op Ibiza met zijn megajacht voor anker is gegaan. Precies zoals nog zo’n honderd schepen dat deden. Sandmann erkent ook dat zijn anker, die vastzit aan een 70 meter lange ketting, vervolgens vast kwam te zitten. ‘We hebben toen een duiker laten komen, die ons weer los heeft gemaakt. Gelukkig heeft die ook foto’s genomen van de RVS-kabel waar we aan vast lagen. Dat was duidelijk geen internetkabel! Maar kennelijk vonden ze het makkelijk ons daarop aan te spreken.’
Dat gebeurde overigens pas later, toen het jacht –overigens zonder Sandmann zelf- de oversteek naar het Spaanse vasteland had gemaakt. Het schip werd aan de ketting gelegd, maar volgens de eigenaar is het beslag er zojuist weer vanaf gehaald. Hij ontkent hij dat er onder de zevenkoppige bemanning arrestaties zijn verricht. Hij zou dat ook te onredelijk voor woorden hebben gevonden. ‘We zijn natuurlijk een lekker slachtoffer, dat begrijp ik best. Maar wij hebben het glasharde bewijs dat wij het niet hebben gedaan. Als zij denken dat het anders ligt, moeten ze dat maar aantonen. Verder laat ik het allemaal maar aan mijn verzekeringsmaatschappij. Het enige wat ik er in de tussentijd over denk is dat het bizar is dat ze in zo’n baai, waar elk weekend honderden boten liggen, blijkbaar zo’n belangrijke kabel hebben liggen.’
Woensdagavond zal het overal weer werken staat er, dat valt te overzien.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, internet dat weg valt is toch wel een behoorlijk probleem lijkt me. Al het voorraadbeheer van de bedrijven en hotels bijvoorbeeld.
Niet zo bijzonder toch? Als bij jou in de gemeente bij graafwerkzaamheden een kabeltje wordt geraakt zit jij ook zonder internet.quote:
Ja maar de belangrijke kabels zijn meestal dubbel uitgevoert weet, dat in zaandam paar jaar terug de UPC kabel kapot ging door een boot, toen konden ze op de reserve overgaan.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Niet zo bijzonder toch? Als bij jou in de gemeente bij graafwerkzaamheden een kabeltje wordt geraakt zit jij ook zonder internet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |