abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:31:03 #61
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_128023691
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef Aisumasen het volgende:
"How you met the love of your life?" - "I think so but I messed it up" - Alexa Chung, 2012, Yen Magazine :'(.
:')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_128024776
quote:

[..]

Al die adlibs doet hij live gewoon toch? Dat zijn de variaties in elk refrein waar ik het eerder over had. Dat is het enige wat jammer is aan de studio-versie, dat ze een beetje verstopt zitten en dat ze niet de 'lead-vocaal' zijn zoals uiteraard automatisch in een live-versie.

Nee die doet ie live niet allemaal. Heb het net nog even terug geluisterd. Maar in het tweede refrein zitten in de studio-versie 'Crawling back to you' en 'Maybe I'm too busy' er wel dubbel in terwijl ze die live niet dubbel zingen, als je begrijpt wat ik bedoel. Op zich ook wel logisch dat ze het live niet doen, dan wordt het wel heel lastig :P. Ik vind dat juist heel veel toevoegen aan de studio-versie. Die dubbele stukjes passen eigenlijk nét niet waardoor het het nummer veel spannender maakt wat mij betreft.
quote:
[..]

Vergeet niet dat dit letterlijk voor iedereen die ik hier niet meelas een 'Brick By Brick'-je was - met als groot verschil dat de fans die een beetje nadachten hadden kunnen verwachten dat er eerder vroeger dan later een single zou verschijnen. 5am GMT is zo'n beetje precies de tijd dat heel de wereld de track snel zou kunnen horen, heeft weinig met de Amerikaanse markt te maken. Zij weten ook echt wel dat hier de buzz veel groter is. Ik neem aan dat er juist daarom voor gekozen is: het idee erachter is ongetwijfeld dat men in Europa wakker zou worden met een gloednieuwe Arctic Monkeys-single, en dat ze tegelijkertijd ook een stukje Amerika meepakten.

Over de falsetto-zanglijnen: dat ze dat live zo doen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het in de studio hetzelfde is. Ik hoor sowieso Turner er ergens tussen. 'Electricity' is ook triple-Turner bijvoorbeeld.
Ja dat is wel waar. Vrienden van me waren al helemaal verbaasd dat ik het al wist :P. Toch wel wat fijner, lekker vroeg wakker worden en dan de hele hype mee maken.

Nee dat is waar. Maar in die 'Do I wanna Know' etc. hoor ik toch wel echt Matt's stem. Maar volgens mij zit Turner daar inderdaad ook wel doorheen. Dat zal wel zijn waarom het zo goed klinkt :P.

Morgen trouwens al BKS *O*, wie gaan er hier nog meer?
pi_128029014
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:18 schreef Jacobuspower het volgende:
Morgen trouwens al BKS , wie gaan er hier nog meer?
I'm there! :)
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:45:58 #64
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_128032396
Zo. Allereerst moet ik zeggen dat ik deze reeks een half jaar (2,5 topics) kwijt was. Iets misgegaan met de reeks-functionaliteit destijds? Wellicht ook de reden dat topic #70 zo traag liep :P Het was me in ieder geval al wel opgevallen dat het zo stil was en ik dat niets vond voor het altijd goed lopend AM-topic. Gisteren wilde ik zelf het topic omhoog gaan kicken en zo kwam ik erachter dat ik het niet meer volgde. Nu snap ik waarom het zo rustig was :')

Inmiddels dus een paar uur besteed aan het helemaal bijlezen vanaf waar ik onbewust afhaakte, dus bedankt voor de vele TL;DR (die ik dus wel gelezen heb omdat ik gewoon alles wilde weten) posts Aisumasen :D

Het blijkt ook maar weer hoe belangrijk deze reeks is voor mijn op-de-hoogte-zijn van alles wat Arctic Monkeys betreft. Ik had geen idee dat het vijfde album eraan zat te komen en heb gisterenavond ook pas voor het eerst "Do I Wanna Know?" gehoord. Ook wist ik niet dat Miles Kane een tweede album heeft (dus die heb ik ook maar gelijk 3x geluisterd vanochtend). Aan de AM Facebook heb je blijkbaar ook niet heel veel aangezien ik die wel heel de tijd volgde. Zonder jullie ben ik dus echt nergens ;)

Dan even door naar "Do I Wanna Know?": wat een vet nummer! Het is wel precies wat ik verwachtte (zoals al eerder hier aangegeven), wat ik overigens niet erg vind. Een beetje een mix van "R U Mine?" en Humbug (ook al vele malen aangegeven). Zoals we gewend zijn zijn de lyrics top. En het is iets onbenulligs, maar van het horen van het woord "settee" word ik echt vrolijk want het is een woord die ik heel mijn jeugd thuis (en nergens anders) heb gehoord omdat wij als Engelsen eerst in Amerika en toen in Nederland zijn gaan wonen.
De clip vind ik ook heel gaaf! Als de hele clip door was gegaan zoals het eerste minuut had ik het prima gevonden, al die details die ze verwerken in het oscilleren zijn geweldig :9 En net als je denkt dat de hele clip daadwerkelijk zo zal zijn, verandert het in een geweldige mix van fout en creatief en trippy :D

Het logo voor deze era is niet mijn favoriet (die van de vorige era zal voor mij moeilijk te overtreffen zijn), maar toch wel erg leuk gedaan, IMO mooier dan die van FWN en Humbug era's.

Wel grappig om na een half jaar niets te hebben meegekregen te lezen dat velen hier SIAS eigenlijk helemaal niet zo leuk / sterk meer vinden. Ik kan me nog heel goed herinneren dat toen dat album gelekt was een paar weken voor de daadwerkelijke release twee jaar terug, dat iedereen hier het meteen bestempelde als zo ongeveer het beste werk van Arctic Monkeys ooit. En ik kon me daardoor bijna niet meer inhouden (ik wachtte destijds totdat het album in de winkel lag zodat ik die fysiek kon kopen en dán pas de eerste luisterbeurt zou doen).

In ieder geval zit ik nu weer helemaal in AM terwijl ik de afgelopen maanden er maar af en toe naar luisterde in plaats van dagelijks. Ik heb meteen op mijn iPod nu "Play all" gedaan voor Arctic Monkeys, dus de komende dagen ben ik daar wel weer zoet mee ;)

Tenslotte baal ik nu natuurlijk best wel dat ik niet naar Best Kept Secret ga (waar ik dan wél weer al geruime tijd van op de hoogte was) nu ik weet dat ze nieuwe nummers spelen }:|
pi_128034069
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Morgen trouwens al BKS *O*, wie gaan er hier nog meer?
Ik!
pi_128037687
Wat is nou het nieuwe logo?

Hoekige letters, of...

Afgeronde hoeken als een hartslag?
pi_128038945
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:54 schreef Tchock het volgende:
Wat is nou het nieuwe logo?

[ afbeelding ]

Hoekige letters, of...

[ afbeelding ]

Afgeronde hoeken als een hartslag?
De afgeronde :) (Al is het nog niet officieel gemaakt dat het het nieuwe logo is)
Ze hebben de hoekige waarschijnlijk voor op het podium omdat afgeronde hoeken technisch wat lastiger zijn.

Hopelijk is het morgen trouwens wel wat beter weer ;(
pi_128038968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:22 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

De afgeronde :) (Al is het nog niet officieel gemaakt dat het het nieuwe logo is)
Ze hebben de hoekige waarschijnlijk voor op het podium omdat afgeronde hoeken technisch wat lastiger zijn.

Hopelijk is het morgen trouwens wel wat beter weer ;(
Daar mag je echt op hopen ja, want als het blijft regenen zoals nu staat letterlijk het festivalterrein onder water morgen. :P
pi_128039279
Het moest als een oude motor op gang komen maar Do I Wanna Know? is hier ingeslagen. Kan niets anders meer luisteren. ;(
pi_128039845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar mag je echt op hopen ja, want als het blijft regenen zoals nu staat letterlijk het festivalterrein onder water morgen. :P
Laten we het hopen inderdaad.. Hier valt het gelukkig nog wel mee qua regen, hopen dat het hetzelfde is in Hilvarenbeek :)
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:29 schreef Tchock het volgende:
Het moest als een oude motor op gang komen maar Do I Wanna Know? is hier ingeslagen. Kan niets anders meer luisteren. ;(
Hetzelfde probleem inderdaad, last-fm telt er al 65..
En daar zitten de plays van m'n ipod nog niet eens bij :')
pi_128040214
quote:

[..]

Hoe bedoel je? Het ís hun thuisbasis :P. Alle bandleden wonen er met hun vriendinnen/verloofden (niet allemaal samen en geheel monogaam zo ver ik weet).
Sinds wanneer woont Cook niet meer bij zijn moeder in de straat :o?! Sorry, ik vind dit belangrijk :@.
Stay on my arm, you little charmer
pi_128040607
Beter gaat het niet onweren morgen.
pi_128042354
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:49 schreef tim. het volgende:

[..]

Sinds wanneer woont Cook niet meer bij zijn moeder in de straat :o?! Sorry, ik vind dit belangrijk :@.
Geloof dat ze ergens in 2011 langzaamaan zijn overgegaan, maar die gasten hebben toch huizen in alle steden waar ze vaak genoeg zijn.
pi_128045595
quote:
9s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:57 schreef Kijana het volgende:
Doe mij maar het slaapliedje O+
pi_128045618
Do I Wanna Know? vind ik ideale opwarmer voor t nieuwe album. Lekker spannend nummer. Misschien niet heel voor de hand liggend als single (op de website als zodanig aangeduid), maar wat maakt t uit. (Als 1e single waren I Bet.. en Brianstorm perfecte ophitsers natuurlijk.) Do I Wanna Know minder in dat opzicht, maar ondanks dat had ik nu ook na 1x luisteren dat van 'shit, wat lekker!' Dit is voor mij al veel beter dan de SIAS singles.

Ik ben juist wel aangenaam verrast, hoor namelijk andere geluiden hier... Vooral door de productie, die is heeel vet. Extra verrast omdat ik geen live uitvoeringen heb geluisterd.

Kleine wens voor t album: uptempo songs in de categorie Library Pictures.

O ja, mijn mp3 versie heeft een langer outro dan de video versie, een winst van 8 hele seconden! :P
pi_128046032
Heeft iemand Do I Wanna Know als mp3 in goede kwaliteit? Zoja graag een link of PM.
  donderdag 20 juni 2013 @ 19:43:42 #77
192683 AMDB
Visionair.
pi_128046795
quote:
9s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:57 schreef Kijana het volgende:
Crying Lightning grappen :')
pi_128050115
Toevallig kwam vandaag SIAS en AMOS voorbij op mn shuffle, na heel lang geen Monkeys geluisterd te hebben, en er eigenlijk vanwege SIAS vooral redelijk op uitgekeken te zijn.

Toen dacht ik nog, 'goh, het klinkt toch best oke'. En nu word ik verrast met deze nieuwe single, die helemaal lekker is. Misschien kom ik toch hier met hangende pootjes terug ;)
pi_128055696
Aisumasen, kun je al iets loslaten over een eventuele fysieke release van Do I Wanna Know? of als het een ander nummer is 'de leadsingle'? :@
  vrijdag 21 juni 2013 @ 00:02:31 #80
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128062757
Gisteren 2 keer op Studio Brussel gehoord, ik vind `m tof :Y :P
pi_128067833
Fucking hell, we gaan ze morgen eindelijk weer zien :o. Voor het eerst in bijna anderhalf jaar voor mij, nog nooit eerder sinds 2005 zat er zo lang tussen 2 optredens voor mij.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:06 schreef Tchock het volgende:
Aisumasen, kun je al iets loslaten over een eventuele fysieke release van Do I Wanna Know? of als het een ander nummer is 'de leadsingle'? :@
Voer morgen een knappe jongen in een té exclusief AM-shirt dronken en hij loopt leeg. Of anders gewoon maandag, zoals de rest.
pi_128067999
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 03:49 schreef Aisumasen het volgende:
Fucking hell, we gaan ze morgen eindelijk weer zien :o. Voor het eerst in bijna anderhalf jaar voor mij, nog nooit eerder sinds 2005 zat er zo lang tussen 2 optredens voor mij.

[..]

Voer morgen een knappe jongen in een té exclusief AM-shirt dronken en hij loopt leeg. Of anders gewoon maandag, zoals de rest.
Jaja, voor mij het eerst sinds lowlands!

Haha, dat komt helemaal goed: ik loop rond in een vrij onexclusief t-shirt :P
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:13:11 #83
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_128071027
Ik heb ze ook al sinds Lowlands 2011 niet meer gezien :X Maar ik ga er wel vanuit dat er snel verandering in komt, want als het nieuwe album er is zullen ze geheid NL weer aan gaan doen deze herfst :9
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:20:41 #84
192683 AMDB
Visionair.
pi_128071218
Heel veel plezier allemaal! Ik ga vanavond eenzaam in een hoekje zitten huilen :'(
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:24:49 #85
192683 AMDB
Visionair.
pi_128071325
En ik neem aan dat er morgen wel een tourdatum naar buiten komt voor NL, toch?
pi_128071829

Daar zijn dan eindelijk de eerste beelden van het hoofdpodium. Dat gaat wéér een jaar door Bloc Party heenzitten worden, wat een klucht... :X
pi_128072685
zand... dat is matig, beetje regen en je staat te stampen in de modder :')
Jaaa, dansen! dansen!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:12:20 #88
192683 AMDB
Visionair.
pi_128072706
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:44 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Daar zijn dan eindelijk de eerste beelden van het hoofdpodium. Dat gaat wéér een jaar door Bloc Party heenzitten worden, wat een klucht... :X
Dat wordt niet te hard springen, dan zakt iedereen het drijfzand in :o
pi_128072848
Moet nog steeds even kijken welke bands ik nog meer ga checken vandaag :')
Money won is twice as sweet as money earned.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:17:53 #90
192683 AMDB
Visionair.
pi_128072911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:16 schreef neilpad het volgende:
Moet nog steeds even kijken welke bands ik nog meer ga checken vandaag :')
Staan er andere bands dan? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')