Zo. Allereerst moet ik zeggen dat ik deze reeks een half jaar (2,5 topics) kwijt was. Iets misgegaan met de reeks-functionaliteit destijds? Wellicht ook de reden dat topic #70 zo traag liep

Het was me in ieder geval al wel opgevallen dat het zo stil was en ik dat niets vond voor het altijd goed lopend AM-topic. Gisteren wilde ik zelf het topic omhoog gaan kicken en zo kwam ik erachter dat ik het niet meer volgde. Nu snap ik waarom het zo rustig was

Inmiddels dus een paar uur besteed aan het helemaal bijlezen vanaf waar ik onbewust afhaakte, dus bedankt voor de vele TL;DR (die ik dus wel gelezen heb omdat ik gewoon alles wilde weten) posts Aisumasen

Het blijkt ook maar weer hoe belangrijk deze reeks is voor mijn op-de-hoogte-zijn van alles wat Arctic Monkeys betreft. Ik had geen idee dat het vijfde album eraan zat te komen en heb gisterenavond ook pas voor het eerst "Do I Wanna Know?" gehoord. Ook wist ik niet dat Miles Kane een tweede album heeft (dus die heb ik ook maar gelijk 3x geluisterd vanochtend). Aan de AM Facebook heb je blijkbaar ook niet heel veel aangezien ik die wel heel de tijd volgde. Zonder jullie ben ik dus echt nergens

Dan even door naar "Do I Wanna Know?": wat een vet nummer! Het is wel precies wat ik verwachtte (zoals al eerder hier aangegeven), wat ik overigens niet erg vind. Een beetje een mix van "R U Mine?" en Humbug (ook al vele malen aangegeven). Zoals we gewend zijn zijn de lyrics top. En het is iets onbenulligs, maar van het horen van het woord "settee" word ik echt vrolijk want het is een woord die ik heel mijn jeugd thuis (en nergens anders) heb gehoord omdat wij als Engelsen eerst in Amerika en toen in Nederland zijn gaan wonen.
De clip vind ik ook heel gaaf! Als de hele clip door was gegaan zoals het eerste minuut had ik het prima gevonden, al die details die ze verwerken in het oscilleren zijn geweldig

En net als je denkt dat de hele clip daadwerkelijk zo zal zijn, verandert het in een geweldige mix van fout en creatief en trippy

Het logo voor deze era is niet mijn favoriet (die van de vorige era zal voor mij moeilijk te overtreffen zijn), maar toch wel erg leuk gedaan, IMO mooier dan die van FWN en Humbug era's.
Wel grappig om na een half jaar niets te hebben meegekregen te lezen dat velen hier SIAS eigenlijk helemaal niet zo leuk / sterk meer vinden. Ik kan me nog heel goed herinneren dat toen dat album gelekt was een paar weken voor de daadwerkelijke release twee jaar terug, dat iedereen hier het meteen bestempelde als zo ongeveer het beste werk van Arctic Monkeys ooit. En ik kon me daardoor bijna niet meer inhouden (ik wachtte destijds totdat het album in de winkel lag zodat ik die fysiek kon kopen en dán pas de eerste luisterbeurt zou doen).
In ieder geval zit ik nu weer helemaal in AM terwijl ik de afgelopen maanden er maar af en toe naar luisterde in plaats van dagelijks. Ik heb meteen op mijn iPod nu "Play all" gedaan voor Arctic Monkeys, dus de komende dagen ben ik daar wel weer zoet mee

Tenslotte baal ik nu natuurlijk best wel dat ik niet naar Best Kept Secret ga (waar ik dan wél weer al geruime tijd van op de hoogte was) nu ik weet dat ze nieuwe nummers spelen