Zo, ik heb er drie dagen BKS opzitten. Uiteraard was AM veruit het beste.;)
Wat een set!

Nadat 'Fake Tales' en 'The View From' overgeslagen werden en 'Thunderstorms' werd ingezet, kon een innerlijk vervloek momentje aan het adres van de band niet door mij ontzegd worden. Wat baalde ik daarvan, maar ik hoopte dat de setlist gewoon verschoven was.
Wat een totale verrassing toen ACM ingezet werd. Ik sloeg letterlijk mijn handen voor m'n mond en stond met grote ogen en als aan de grond genageld te kijken. Dit kon toch niet waar zijn? Het wás waar en het was fantastisch!
Toen ook nog 'Mardy Bum' erbij in een nieuw 'Cornerstone/Mad Sounds' jasje (wat een drieluik!). Die solo van Jamie wordt in die langzame versie wel wat houterig, maar het is ze vergeven. Het is écht stukken beter dan de versie uit de UK-arena tour van 2011.
'Mad Sounds' klonk fantastisch, 'R U Mine?' en 'Do I Wanna Know?' weergaloos. Na afloop van de set begon ik me ineens af te vragen waarom ze 'R U Mine?' in vredesnaam als stand-alone single hadden uitgebracht, want man wat klonk dat nummer live ontzettend dik. En ziedaar, toch nog op het nieuwe album, top!

Alles klopte aan dit optreden. Het publiek, de sfeer, de band zat er goed in, Alex is een ras entertainer geworden (wie had dat ooit durven denken/dromen?), de set was bijna perfect... Het was bijna te mooi om waar te zijn.
Als ik dan toch mag muggenziften; 'Fake Tales' en 'The View From' hadden de set écht meesterlijk gemaakt. Ik snap het natuurlijk wel. Op Glastonbury spelen ze ruim anderhalf uur en die krijgen natuurlijk wél het hele pakket voorgeschoteld. Dat lijkt me een uitgemaakte zaak. Maar het is dan toch jammer achteraf. Maar ik realiseer me dat we al enorm verwend zijn natuurlijk.

Laat het maar snel september worden. Fuck die zomer!