quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Jup, dit is de lead-single. Dus verwacht heel snel nieuws over het albumquote:Op woensdag 19 juni 2013 11:51 schreef hallo-daar het volgende:
Hard! Beter dan dat ik Don't Sit Down en Brick By Brick vond toentertijd. Is dit nou de lead-single van het nieuwe album?
Hehe, dat zegt meer over jouw browsegeschiedenis dan over de video..quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:52 schreef AMDB het volgende:
Als ik op mobiel zit in dit topic staat er als Google Add in grote rode letters: 'SEXY VIDEOS'. Damn right Google, sexy video!
Heb hem ook vaak geluisterd inderdaad, maar heb er niet echt spijt van. Kan de subtiliteiten in de studio-versie nu veel meer waarderen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:12 schreef hallo-daar het volgende:
Ik merk wel dat ik al redelijk gehecht was aan de crappy live-versie. Die is toch een stuk harder. Heb er nu spijt van dat ik die zo vaak geluisterd heb, hoe goed de studio-versie ook is.
En Nick. Die is ook niet onverdienstelijkquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:29 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Het is hier ook al ter sprake gebracht, maar die zanglijnen van Matt mogen nog wel een keer in de schijnwerpers worden gezet zeg! Dat geeft het nummer echt zo veel extra's.
Inderdaad! Goed duoquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:39 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
En Nick. Die is ook niet onverdienstelijk.
Dat is haar eigen schuldquote:Op woensdag 19 juni 2013 14:54 schreef hallo-daar het volgende:
Ik begin een beetje medelijden te krijgen met de huidige vriendin van Alex.
Humbug ging dan nog wel na wat luisterbeurten maar ik luister voortaan wel naar de muziek van voor 2009.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:26 schreef Kijana het volgende:
[..]
Tja, ik word ook niet echt wild van het nieuwe materiaal. En SIAS was inderdaad een kutplaat.
't Is wat meer meeslepend. Doet me denken aan BRMC.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:20 schreef Tchock het volgende:
Mja. Het is wel echt totaal niet spannend. En het stukje gejat uit R U Mine? blijf ik me aan ergeren. Maar het is wel beter dan Brick by Brick, for what it's worth.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:54 schreef hallo-daar het volgende:
Ik begin een beetje medelijden te krijgen met de huidige vriendin van Alex.
Ja dat is fijn. Vandaar Blonde-O-Sonic Shimmer Trap.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:28 schreef AMDB het volgende:
Ik ben verliefd op de lyrics. Probeer steeds mee te zingen, maar zelfs in m'n hoofd raakt het in de knoop. Dit is wel echt de stijl waar ik Alex graag in hoor zingen, zinnen half afbreken en dan weer verder gaan.Poëzie
Dat is waar. Het is ook zeker beter dan de live-versie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
't Is wat meer meeslepend. Doet me denken aan BRMC.Er zit iets van een dreiging in het nummer die maar niet tot uiting wil komen, dat maakt het wel bijzonder.
Een van de beste nummersquote:Op woensdag 19 juni 2013 16:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja dat is fijn. Vandaar Blonde-O-Sonic Shimmer Trap.
Ik ook wel denk ikquote:Op woensdag 19 juni 2013 16:29 schreef Merkie het volgende:
Ik heb het nummer al meer dan 30x beluisterd vandaag (fact).
Ja. Het nummer begint wat mij betreft pas echt geweldig te worden @3:05, en @3:51 komt er weer een schepje bovenop. De rest van het nummer biedt als ondersteuning en is 'gewoon' goed. Echt een fijne climax die ontbrak in Don't Sit Down en Brick By Brick.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:43 schreef TC03 het volgende:
Ook leuk is dat 'Cause I always do' de tweede keer geëchod wordt. Op dat soort details wacht je gewoon het hele nummer.
Nee.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:58 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind dit nummer wel het meest Humbug-achtige nummer sinds Humbug. Ben ik de enige?
Nah, het zijn maar enkelen die Humbug haten maar die roepen gewoon het luidstequote:Op woensdag 19 juni 2013 17:15 schreef Tchock het volgende:
Ik vond Humbug ook geweldigSnap niet waarom zo veel mensen dat album zo hartgrondig haten.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:15 schreef Tchock het volgende:
Ik vond Humbug ook geweldigSnap niet waarom zo veel mensen dat album zo hartgrondig haten.
Ik ben jou erg dankbaar dat je mij erop wijst dat het een slecht nummer is. Gelijk van repeat afgehaald.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:49 schreef Assassin92 het volgende:
De Arctic Monkeys mogen hun producer wel dankbaar zijn, want dat is het enige wat deze plaat redt.
Wat is dit nu weer? Ik kom toch ook niet met een reactie: "Ik ben jou erg dankbaar dat je mij erop wijst dat het een goed nummer is. Gelijk op de repeat gezet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:51 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik ben jou erg dankbaar dat je mij erop wijst dat het een slecht nummer is. Gelijk van repeat afgehaald.
Naja, je comment slaat nergens op. Al realiseer ik me nu dat je met 'plaat' wellicht alleen dit nummer bedoelt ipv het hele album. Met mijn eerste interpretatie klonk je nogal voorbarig, vandaar.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:52 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer? Ik kom toch ook niet met een reactie: "Ik ben jou erg dankbaar dat je mij erop wijst dat het een goed nummer is. Gelijk op de repeat gezet.
Ik bedoel dit nummer ja. Het blijven de Arctic Monkeys dus verwacht uiteraard gewoon nog een geweldig album.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:54 schreef AMDB het volgende:
[..]
Naja, je comment slaat nergens op. Al realiseer ik me nu dat je met 'plaat' wellicht alleen dit nummer bedoelt ipv het hele album. Met mijn eerste interpretatie klonk je nogal voorbarig, vandaar.
Vertel, wie of waarvoor ben jij dankbaar?quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:55 schreef Arn0 het volgende:
Het lijkt wel Thanksgiving, iedereen die opsomt waar hij dankbaar voor is.
Jamie's gitaarwerk is toch hetgene wat ervoor zorgt dat ik fan blijf.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:09 schreef AMDB het volgende:
[..]
Vertel, wie of waarvoor ben jij dankbaar?
...wat sneller kwam dan verwacht. "It's on!!!11" na de nieuwe White Lies (lol): http://www.bbc.co.uk/radio1/quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:54 schreef Aisumasen het volgende:
Interview met Helders over de track bij Zane Lowe op BBC Radio 1 vanavond, zal wel een heads-up geven als het zo ver is.
Ik vind Matt en Alex toch wel harde kern.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:31 schreef AMDB het volgende:
Ik heb dus geen enkele voorkeur qua bandlid. AM is AM.
Al die adlibs doet hij live gewoon toch? Dat zijn de variaties in elk refrein waar ik het eerder over had. Dat is het enige wat jammer is aan de studio-versie, dat ze een beetje verstopt zitten en dat ze niet de 'lead-vocaal' zijn zoals uiteraard automatisch in een live-versie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:48 schreef Jacobuspower het volgende:
Die "Maybe I'm too busy" zong Alex niet in de live versie, maar dat stukje wordt er echt alleen maar genialer op zo[..]
Vergeet niet dat dit letterlijk voor iedereen die ik hier niet meelas een 'Brick By Brick'-je was - met als groot verschil dat de fans die een beetje nadachten hadden kunnen verwachten dat er eerder vroeger dan later een single zou verschijnen. 5am GMT is zo'n beetje precies de tijd dat heel de wereld de track snel zou kunnen horen, heeft weinig met de Amerikaanse markt te maken. Zij weten ook echt wel dat hier de buzz veel groter is. Ik neem aan dat er juist daarom voor gekozen is: het idee erachter is ongetwijfeld dat men in Europa wakker zou worden met een gloednieuwe Arctic Monkeys-single, en dat ze tegelijkertijd ook een stukje Amerika meepakten.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:00 schreef Jacobuspower het volgende:
Wel opvallend dat ze weer net zoals bij R U Mine? kiezen voor de Amerikaanse tijd om hem uit te brengen. Wij moesten vroeg op, maar in de UK was het 5 uur toen ie uitkwam. Die zullen nu langzamerhand wakker worden met het nieuwe nummer al uit
Hoe bedoel je? Het ís hun thuisbasisquote:Op woensdag 19 juni 2013 08:20 schreef Merkie het volgende:
Het is wachten op de aankondiging dat LA hun nieuwe thuisbasis is.
Dat hij een tijd terug in een interview van álle tekstdichters die twee aanhaalde als hoe hij 'wordplay' had ontdekt was echt tenenkrommend, ja.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:02 schreef Merkie het volgende:
Alex heeft het wel vaak over dat je 's nachts een ander mens bent dan de dag erna in z'n lyrics. En het Lil' Wayne en Drake truukje van "R U Mine?" vindt hij nog steeds leuk.
"How you met the love of your life?" - "I think so but I messed it up" - Alexa Chung, 2012, Yen Magazinequote:Op woensdag 19 juni 2013 15:05 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat is haar eigen schuld![]()
Alexa4lifeAnti-Arielle
'All My Own Stunts'.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:58 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind dit nummer wel het meest Humbug-achtige nummer sinds Humbug. Ben ik de enige?
Grappig dat je het zegt, Homme heeft in recente interviews verteld dat hij wederom "iets" gedaan heeft aan het nieuwe album. Maar alles wat geen 'indie-rock' meer is, lijkt niet gelijk op QOTSA uiteraard. Zeker op deze track hoor ik het niet zo.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:41 schreef Atmosphere72 het volgende:
Zijn ze weer samen gaan werken met Josh Homme? Ik hoor duidelijk Queens invloeden. Heb 'm nu 5 keer beluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat ik het echt een heel lekker nummer vind.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef Aisumasen het volgende:
"How you met the love of your life?" - "I think so but I messed it up" - Alexa Chung, 2012, Yen Magazine.
Nee die doet ie live niet allemaal. Heb het net nog even terug geluisterd. Maar in het tweede refrein zitten in de studio-versie 'Crawling back to you' en 'Maybe I'm too busy' er wel dubbel in terwijl ze die live niet dubbel zingen, als je begrijpt wat ik bedoel. Op zich ook wel logisch dat ze het live niet doen, dan wordt het wel heel lastigquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Al die adlibs doet hij live gewoon toch? Dat zijn de variaties in elk refrein waar ik het eerder over had. Dat is het enige wat jammer is aan de studio-versie, dat ze een beetje verstopt zitten en dat ze niet de 'lead-vocaal' zijn zoals uiteraard automatisch in een live-versie.
Ja dat is wel waar. Vrienden van me waren al helemaal verbaasd dat ik het al wistquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dit letterlijk voor iedereen die ik hier niet meelas een 'Brick By Brick'-je was - met als groot verschil dat de fans die een beetje nadachten hadden kunnen verwachten dat er eerder vroeger dan later een single zou verschijnen. 5am GMT is zo'n beetje precies de tijd dat heel de wereld de track snel zou kunnen horen, heeft weinig met de Amerikaanse markt te maken. Zij weten ook echt wel dat hier de buzz veel groter is. Ik neem aan dat er juist daarom voor gekozen is: het idee erachter is ongetwijfeld dat men in Europa wakker zou worden met een gloednieuwe Arctic Monkeys-single, en dat ze tegelijkertijd ook een stukje Amerika meepakten.
Over de falsetto-zanglijnen: dat ze dat live zo doen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het in de studio hetzelfde is. Ik hoor sowieso Turner er ergens tussen. 'Electricity' is ook triple-Turner bijvoorbeeld.
I'm there!quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:18 schreef Jacobuspower het volgende:
Morgen trouwens al BKS , wie gaan er hier nog meer?
Ik!quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:18 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Morgen trouwens al BKS, wie gaan er hier nog meer?
De afgerondequote:Op donderdag 20 juni 2013 15:54 schreef Tchock het volgende:
Wat is nou het nieuwe logo?
[ afbeelding ]
Hoekige letters, of...
[ afbeelding ]
Afgeronde hoeken als een hartslag?
Daar mag je echt op hopen ja, want als het blijft regenen zoals nu staat letterlijk het festivalterrein onder water morgen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:22 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
De afgeronde(Al is het nog niet officieel gemaakt dat het het nieuwe logo is)
Ze hebben de hoekige waarschijnlijk voor op het podium omdat afgeronde hoeken technisch wat lastiger zijn.
Hopelijk is het morgen trouwens wel wat beter weer
Laten we het hopen inderdaad.. Hier valt het gelukkig nog wel mee qua regen, hopen dat het hetzelfde is in Hilvarenbeekquote:Op donderdag 20 juni 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar mag je echt op hopen ja, want als het blijft regenen zoals nu staat letterlijk het festivalterrein onder water morgen.
Hetzelfde probleem inderdaad, last-fm telt er al 65..quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:29 schreef Tchock het volgende:
Het moest als een oude motor op gang komen maar Do I Wanna Know? is hier ingeslagen. Kan niets anders meer luisteren.
Sinds wanneer woont Cook niet meer bij zijn moeder in de straatquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het ís hun thuisbasis. Alle bandleden wonen er met hun vriendinnen/verloofden (niet allemaal samen en geheel monogaam zo ver ik weet).
Geloof dat ze ergens in 2011 langzaamaan zijn overgegaan, maar die gasten hebben toch huizen in alle steden waar ze vaak genoeg zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:49 schreef tim. het volgende:
[..]
Sinds wanneer woont Cook niet meer bij zijn moeder in de straat?! Sorry, ik vind dit belangrijk
.
Voer morgen een knappe jongen in een té exclusief AM-shirt dronken en hij loopt leeg. Of anders gewoon maandag, zoals de rest.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:06 schreef Tchock het volgende:
Aisumasen, kun je al iets loslaten over een eventuele fysieke release van Do I Wanna Know? of als het een ander nummer is 'de leadsingle'?
Jaja, voor mij het eerst sinds lowlands!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 03:49 schreef Aisumasen het volgende:
Fucking hell, we gaan ze morgen eindelijk weer zien. Voor het eerst in bijna anderhalf jaar voor mij, nog nooit eerder sinds 2005 zat er zo lang tussen 2 optredens voor mij.
[..]
Voer morgen een knappe jongen in een té exclusief AM-shirt dronken en hij loopt leeg. Of anders gewoon maandag, zoals de rest.
Dat wordt niet te hard springen, dan zakt iedereen het drijfzand inquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:44 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Daar zijn dan eindelijk de eerste beelden van het hoofdpodium. Dat gaat wéér een jaar door Bloc Party heenzitten worden, wat een klucht...
Staan er andere bands dan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:16 schreef neilpad het volgende:
Moet nog steeds even kijken welke bands ik nog meer ga checken vandaag
Schijnbaar.. voel me ook zo verplicht er heen te gaan aangezien ik voor de hele dag heb betaald, maar eigk moet ik nog fucking veel doen voor me tentamens volgende weekquote:
Ze verplichten je min of meer al om Bloc Party te zien (of gewoon lekker naar voren te knallen), dat is al erg genoeg.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:18 schreef neilpad het volgende:
[..]
Schijnbaar.. voel me ook zo verplicht er heen te gaan aangezien ik voor de hele dag heb betaald, maar eigk moet ik nog fucking veel doen voor me tentamens volgende week.
Hebben 5 leuke nummers, rest is best wel troepquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:25 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Vandaag de Monkeysen Bloc Party is niets mis mee
Gelukkig spelen ze dan maar 10 nummers vandaagquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:31 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hebben 5 leuke nummers, rest is best wel troep
Ja, herkenbaarquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:18 schreef neilpad het volgende:
[..]
Schijnbaar.. voel me ook zo verplicht er heen te gaan aangezien ik voor de hele dag heb betaald
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 03:49 schreef Aisumasen het volgende:
Fucking hell, we gaan ze morgen eindelijk weer zien. Voor het eerst in bijna anderhalf jaar voor mij, nog nooit eerder sinds 2005 zat er zo lang tussen 2 optredens voor mij.
[..]
Voer morgen een knappe jongen in een té exclusief AM-shirt dronken en hij loopt leeg. Of anders gewoon maandag, zoals de rest.
Quicksandquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:11 schreef meowingtons het volgende:
zand... dat is matig, beetje regen en je staat te stampen in de modder
Hahahaha, echt?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:58 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Quicksand![]()
Bloc Party wordt ook echt drama inderdaad, vooral nu het enige goede bandlid (de drummer) er waarschijnlijk niet eens meer bij is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |