abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127976679
Ik ben onlangs arbeidsongeschikt verklaard en nu heb ik een uitkering.
Ik zou echter toch wel graag willen werken. Of nog liever: een opleiding volgen.
Inmiddels heb ik al een afspraak gemaakt met mijn consulente, maar eigenlijk heb ik het idee dat deze mij niet verder kan (wil) helpen. Wie weet iets over regelgeving of 'potjes' wat dit betreft?

Zodat ik eventueel wat argumenten achterhanden heb :D
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht.
pi_127976712
Hoezo laat je je afkeuren als je gewoon wil werken (en waarschijnlijk ook kan werken)
No offense, maar ik vraag me dit wel af.
pi_127976810
Als je arbeidsongeschikt bent mag je gewoon door solliciteren of studeren dus ik zie niet wat je tegen houdt?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_127976815
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:33 schreef MarkyB het volgende:
Hoezo laat je je afkeuren als je gewoon wil werken (en waarschijnlijk ook kan werken)
No offense, maar ik vraag me dit wel af.
Hij is al afgekeurd, maar wilt juist werken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:37:33 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_127976821
Hoe oud ben je? Mogelijk heb je recht op studiefinanciering?
Feit blijft dat je alles/veel zelf zal moeten betalen, maar met een dergelijke lening zal het een stuk makkelijker zijn.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_127976829
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:37 schreef rhubarbje het volgende:
Als je arbeidsongeschikt bent mag je gewoon door solliciteren of studeren dus ik zie niet wat je tegen houdt?
Ik denk geld?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_127976877
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:37 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ik denk geld?
maar met een arbeidsongeschiktheidsuitkering (en geen torenhoge vaste lasten) kun je best een studie betalen hoor

behalve als je een tweede studie wil doen of zo iets
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127976917
Ik liet mij niet afkeuren. Geloof het of niet: ik ging naar het UWV voor werk en aan het einde van de rit zat ik thuis met een uitkering. De reden dat ik zelf niet aan een opleiding begin is zoals Chinless al vermoedde: geld. Ik kan dit niet betalen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:37 schreef goed_volk het volgende:
Hoe oud ben je? Mogelijk heb je recht op studiefinanciering?
Feit blijft dat je alles/veel zelf zal moeten betalen, maar met een dergelijke lening zal het een stuk makkelijker zijn.
30 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door DenHeldert op 19-06-2013 09:49:48 ]
pi_127976936
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:39 schreef rhubarbje het volgende:
maar met een arbeidsongeschiktheidsuitkering (en geen torenhoge vaste lasten) kun je best een studie betalen hoor

behalve als je een tweede studie wil doen of zo iets
Ik heb mijzelf anderhalf jaar geleden (overigens vrijwillig) onder bewindvoering laten plaatsen. Daar ik dus met ¤40.- per week rond moet komen is zelf bekostigen geen optie.

[ Bericht 1% gewijzigd door DenHeldert op 19-06-2013 12:19:39 ]
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:43:18 #10
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_127976962
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:41 schreef DenHeldert het volgende:

30 jaar.
Dan wordt dat een probleem. Ik meen dat je dan geen recht hebt op StuFi, of er moet een bijzondere regeling zijn. Omscholing doet het UWV tegenwoordig niet snel meer aan.

Voor hoeveel procent ben je afgekeurd?
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
pi_127976971
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:42 schreef DenHeldert het volgende:

[..]

Ik heb mijzelf anderhalf jaar geleden onder bewindvoering laten plaatsen. Daar ik dus met ¤40.- per week rond moet komen is zelf bekostigen geen optie.
ah ja dan is het lastiger

kun je niet toch een baan zoeken? eventueel een met een interne opleiding?
als je afgekeurd bent mag je gewoon zelf door zoeken natuurlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127977082
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:43 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dan wordt dat een probleem. Ik meen dat je dan geen recht hebt op StuFi, of er moet een bijzondere regeling zijn. Omscholing doet het UWV tegenwoordig niet snel meer aan.

Voor hoeveel procent ben je afgekeurd?
Voor 100%
Ik zit nu al langer dan een jaar te computeren en bij bijstandsmoedertjes koffie te drinken de hele dag :O

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ah ja dan is het lastiger

kun je niet toch een baan zoeken? eventueel een met een interne opleiding?
als je afgekeurd bent mag je gewoon zelf door zoeken natuurlijk
Ja, maar welke werkgever doet zo iets?
Ik zou graag iets solitairs, zoals vrachtwagenchauffeur worden ofzo.
Ik kan inderdaad wel aan het aan het werk maar kom eigenlijk alleen aan de bak met mijn huidige kwalificaties. En anders beland je bij Jackes Kruidenboter ofzo om in te pakken. Dan zit ik toch liever thuis.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:49:49 #13
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_127977143
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:47 schreef DenHeldert het volgende:
Voor 100%
Hoe ga je dan, ook met een opleiding, werk vinden...?
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:50:00 #14
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_127977147
quote:
En anders beland je bij Jackes Kruidenboter ofzo om in te pakken. Dan zit ik toch liever thuis.
Dus je kunt wel werken, maar zit liever thuis te teren op ons geld. Goed bezig :Y
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_127977173
quote:

[..]

Voor 100%
Ik zit nu al langer dan een jaar te computeren en bij bijstandsmoedertjes koffie te drinken de hele dag :O

[..]

Ja, maar welke werkgever doet zo iets?
Ik zou graag iets solitairs, zoals vrachtwagenchauffeur worden ofzo.
Ik kan inderdaad wel aan het aan het werk maar kom eigenlijk alleen aan de bak met mijn huidige kwalificaties. En anders beland je bij Jackes Kruidenboter ofzo om in te pakken. Dan zit ik toch liever thuis.
waarom zouden ze het niet doen?
Je hoeft niet te zeggen dat je afgekeurd bent he

en er zijn ook subsidies geloof ik voor werkgevers die iemand aan nemen die afgekeurd is dus er zit een voorbeeldje bij
maar dan moet je dus wel vertellen dat je arbeidsongeschikt bent

even afwegen dus
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127977201
Waarop ben je afgekeurd als ik vragen mag?
pi_127977218
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:49 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Hoe ga je dan, ook met een opleiding, werk vinden...?
Nouja, ik bedacht mezelf dat ik hoef te vertellen dat ik af ben gekeurd.
Dat verzwijg ik dan dus gewoon.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:50 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dus je kunt wel werken, maar zit liever thuis te teren op ons geld. Goed bezig :Y
Ja, en 'jullie' geld betaald ook mijn schulden nog eens af.
Is dat wat je wil horen? Denk es na man.
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:52:26 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_127977222
quote:
en bij bijstandsmoedertjes koffie te drinken de hele dag :O
:9~ Waar doe je zoiets?
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 juni 2013 @ 09:52:29 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127977224
quote:
Dan zit ik toch liever thuis.
Ah, de oudHollandsche arbeidsethos.
"ik wil wel werken, maar alleen als het mij uitkomt en ik doe geen werk dat me misschien niet aanstaat."
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:53:45 #20
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_127977261
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:52 schreef DenHeldert het volgende:
Ja, en 'jullie' geld betaald ook mijn schulden nog eens af.
Is dat wat je wil horen? Denk es na man.
Je zegt het toch zelf? Je wilt wel aan het werk, kunt wel aan het werk, maar bent kieskeurig qua werk en teert dan liever op onze zak. Ik ben blij dat we vangnetten hebben in Nederland, maar als er mensen van profiteren die wel 'iets' kunnen doen vind ik dat je onterecht geld krijgt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_127977270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:51 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

waarom zouden ze het niet doen?
Je hoeft niet te zeggen dat je afgekeurd bent he

en er zijn ook subsidies geloof ik voor werkgevers die iemand aan nemen die afgekeurd is dus er zit een voorbeeldje bij maar dan moet je dus wel vertellen dat je arbeidsongeschikt bent

even afwegen dus
Kijk, zo iets hoop ik inderdaad op.
Wat voor subsidies gaat dit om? Weet je misschien een website ofzo waar ik mijzelf hierover kan inlezen?

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:51 schreef MarkyB het volgende:
Waarop ben je afgekeurd als ik vragen mag?
Psychische gronden.
pi_127977345
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:53 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Je zegt het toch zelf? Je wilt wel aan het werk, kunt wel aan het werk, maar bent kieskeurig qua werk en teert dan liever op onze zak. Ik ben blij dat we vangnetten hebben in Nederland, maar als er mensen van profiteren die wel 'iets' kunnen doen vind ik dat je onterecht geld krijgt.
Gast, ik ging in de eerste plaats heen voor werk. Is het zo slecht dat ik wil bekijken wat mijn mogelijkheden zijn ipv. dat ik direct als een zombie inpakwerk ga doen? En dan allicht nooit meer een 'normale' baan krijg?
Als je het niet erg vind (ook als je dat schijnbaar wel vind) houd ik dat even als laatste optie aan.
pi_127977361
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:54 schreef DenHeldert het volgende:

[..]

Kijk, zo iets hoop ik inderdaad op.
Wat voor subsidies gaat dit om? Weet je misschien een website ofzo waar ik mijzelf hierover kan inlezen?

[..]

Psychische gronden.
het is goed dat je er over wil lezen, maar die subsidies gaan dan niet naar jou he?
die gaan naar de werkgever
en die weet ook hoe dat werkt

maar als ik jou was zou ik niet voor die optie gaan, vooral niet omdat je afgekeurd bent vanwege psychische redenen. Een werkgever zal je dan toch als risico zien
als je bijv doof bent ben je minder een risico en is zo'n subsidie aantrekkelijk
bij iemand die afgekeurd is vanwege dingen in zijn hoofd denken ze toch: gaat hij wel elke dag op dagen? gaat hij het werk wel aan kunnen? word hij geen last op de werkvloer etc
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:59:20 #24
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_127977422
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:56 schreef DenHeldert het volgende:

[..]

Gast, ik ging in de eerste plaats heen voor werk. Is het zo slecht dat ik wil bekijken wat mijn mogelijkheden zijn ipv. dat ik direct als een zombie inpakwerk ga doen? En dan allicht nooit meer een 'normale' baan krijg?
Als je het niet erg vind (ook als je dat schijnbaar wel vind) houd ik dat even als laatste optie aan.
Het is juist heel goed dat je wilt werken, dat kan ik alleen maar toejuichen, alleen vind ik dat jij op dit moment niet in een positie bent om kieskeurig te zijn qua werk. Dat je inpakwerk dan te min voor jezelf vindt terwijl wij je levensonderhoud bekostigen. Maar ik denk dat je dat zelf ook wel inziet.
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:00:19 #25
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_127977445
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:52 schreef DenHeldert het volgende:
Nouja, ik bedacht mezelf dat ik hoef te vertellen dat ik af ben gekeurd.
Dat verzwijg ik dan dus gewoon.
Dan krijg jij dus niet alleen gezeik, maar ook je werkgever. Daarnaast zul je je uitkering op moeten zeggen en daar zul je zeker vragen over krijgen, aangezien je volledig afgekeurd bent.
Daarnaast gaat de belastingdienst ook zeuren....
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:01:52 #26
141854 John5
Coujonjeur
pi_127977493
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:59 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Het is juist heel goed dat je wilt werken, dat kan ik alleen maar toejuichen, alleen vind ik dat jij op dit moment niet in een positie bent om kieskeurig te zijn qua werk. Dat je inpakwerk dan te min voor jezelf vindt terwijl wij je levensonderhoud bekostigen. Maar ik denk dat je dat zelf ook wel inziet.
Dan nog, iedereen wordt er beter van als hij een baan vindt die bij hem past. Weet niet wat voor psychische problemen hij heeft, maar van gaar staan inpakken is nog nooit iemand vrolijk geworden. En sowieso, liever dat ie nu nog een paar maandjes op onze zak teert en leuk werk vind dan dat hij als een lamzak z'n hele leven op de pof leeft.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_127977503
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]
word hij geen last op de werkvloer etc
Daar is het UWV dus ook bang voor, vandaar dat ik een beetje een solitair beroep zoek.

quote:
3s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:00 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dan krijg jij dus niet alleen gezeik, maar ook je werkgever. Daarnaast zul je je uitkering op moeten zeggen en daar zul je zeker vragen over krijgen, aangezien je volledig afgekeurd bent.
Het is uiteraard mijn bedoeling aan een baan te geraken en hierbij mijn uitkering op te zeggen.
pi_127977507
quote:
3s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:00 schreef goed_volk het volgende:

[..]

hoezo gezeik?
je moet het wel doorgeven bij het uwv ja maar dat is heel normaal en zo hoor
en waarom zou de belastingdienst zeuren?

het is niet alsof je zwart gaat werken en dat geld achterover gaat (en kunt) drukken naast je uitkering
je moet gewoon doorgeven dat je werkt, hoeveel uur en wat je inkomen is en dan word dat verrekend
het uwv is alleen maar blij als ze minder uit hoeven te keren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127977577
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

hoezo gezeik?
je moet het wel doorgeven bij het uwv ja maar dat is heel normaal en zo hoor
en waarom zou de belastingdienst zeuren?

het is niet alsof je zwart gaat werken en dat geld achterover gaat (en kunt) drukken naast je uitkering
je moet gewoon doorgeven dat je werkt, hoeveel uur en wat je inkomen is en dan word dat verrekend
het uwv is alleen maar blij als ze minder uit hoeven te keren
Ligt eraan, vermoed dat hij een wajong heeft gekregen.
Dan word het deel wat de werkgever betaalt alsnog gesubsidieerd voor een (groot) deel.
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:05:34 #30
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_127977607
Altijd leuk om te zien dat die "Ik loop voor jou te werken, je teert op onze zak"-figuren blijkbaar altijd in de baas zijn tijd zitten te fokken (en dat dus werken noemen) of altijd nét die dag vrij zijn..
pi_127977639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ligt eraan, vermoed dat hij een wajong heeft gekregen.
Dan word het deel wat de werkgever betaalt alsnog gesubsidieerd voor een (groot) deel.
maar dan snap ik nog niet hoe dat gezeik op levert?

en ik denk niet dat het wajong is hoor, want:
quote:
U bent op uw 17e verjaardag voor minstens 25% arbeidsongeschikt.
U bent jonger dan 30 jaar en u bent tijdens uw studie voor minstens 25% arbeidsongeschikt geworden. Hierdoor is (volledig) werken na uw studie onmogelijk. Verder geldt nog dat u in het jaar voor u arbeidsongeschikt werd, minstens 6 maanden gestudeerd heeft.
vooral dat laatste gaat voor TS niet op als ik het zo lees
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127977675
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar dan snap ik nog niet hoe dat gezeik op levert?

en ik denk niet dat het wajong is hoor, want:

[..]

vooral dat laatste gaat voor TS niet op als ik het zo lees
Zo nauw kijken ze niet naar die regelgeving is mijn ervaring. (nou ja bij de een wel bij de ander niet, ik weet ook niet waarom)

Gezeik lijkt het mij ook niet op te leveren.
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 juni 2013 @ 10:11:48 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127977804
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:05 schreef Woelwater het volgende:
Altijd leuk om te zien dat die "Ik loop voor jou te werken, je teert op onze zak"-figuren blijkbaar altijd in de baas zijn tijd zitten te fokken (en dat dus werken noemen) of altijd nét die dag vrij zijn..
Onderaan begonnen met een baan waar TS zijn reet nog niet mee zou afvegen en nu management. Dan heb je wel eens tussendoor tijd om lekker te fokken ja.
pi_127977902
Ik heb een 'gewone' uitkering.
Hier was toendertijd al enige oproer over, zoals mijn consulente zei 'moest het wel uit het goede potje komen' maar hier is nooit meer iets mee gedaan.

Ik heb door hun terughoudend (ik moest 3x langskomen, en aan de balie kreeg ik haar slechts aan de telefoon ipv. dat ze mij te woord stond) gewoon het idee dat ze mij bij voorbaat al trachten af te wimpelen morgen op de afspraak. Ik hoopte dus dat de FOKkers misschien wat meer wisten of het volgen van een opleiding onder bijzondere omstandigheden misschien toch mogelijk is.

Misschien toch iets verduidelijken: ik heb een aantal jaar vastgezeten vanwege een aantal 'karaktervreemde' delicten. Nu hebben ze in het Pieter Baan bepaald dat ik een dissociatieve stoornis heb. Een van de delicten is op de werkvloer voorgevallen (ik had iemand gegijzeld), vandaar dat het UWV terughoudend is mij aan het werk te zetten.

Maar in feite komt de stoornis erop neer dat ik niet langdurig met dezelfde mensen kan omgaan.
Althans, geen vreemden. Maar ik ben immers vrij, en blijkbaar ondanks dat ik niet helemaal 'genezen' ben geen gevaar, dus ik zou ontzettend graag een beroep krijgen waarin ik dus wat meer alleen ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door DenHeldert op 19-06-2013 11:55:26 ]
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:15:40 #35
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_127977930
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:05 schreef Woelwater het volgende:
Wel eens van onregelmatig werk gehoord? Zal wel niet. Hij teert ook op onze zak toch? En zoals gezegd heb ik daar ook geen problemen mee. Wat mij wel stoort is dat zo iemand dan kieskeurig wordt qua baantjes.
pi_127978044
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:11 schreef Kreator het volgende:
Onderaan begonnen met een baan waar TS zijn reet nog niet mee zou afvegen en nu management. Dan heb je wel eens tussendoor tijd om lekker te fokken ja.
Ben als 16-jarige bij het Marinebedrijf begonnen met alleen mijn MAVO op zak.
Uiteindelijk met vlag en wimpel mijn HTS elektrotechniek afgerond. Ik weet gerust wel wat werken is :)
pi_127978049
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:14 schreef DenHeldert het volgende:
Ik heb een 'gewone' uitkering.
Hier was toendertijd al enige oproer over, zoals mijn consulente zei 'moest het wel uit het goede potje komen' maar hier is nooit meer iets mee gedaan.

Ik heb door hun terughoudend (ik moest 3x langskomen, en aan de balie kreeg ik haar slechts aan de telefoon ipv. dat ze mij te woord stond) gewoon het idee dat ze mij bij voorbaat al trachten af te wimpelen morgen op de afspraak. Ik hoopte dus dat de FOKkers misschien wat meer wisten of het volgen van een opleiding onder bijzondere omstandigheden misschien toch mogelijk is.

Misschien toch iets verduidelijken: ik heb een aantal jaar vastgezeten vanwege een aantal 'karaktervreemde' delicten. Nu hebben ze in het Pieter Baan bepaald dat ik een desociatieve stoornis heb. Een van de delicten is op de werkvloer voorgevallen (ik had iemand gegijzeld), vandaar dat het UWV terughoudend is mij aan het werk te zetten.

Maar in feite komt de stoornis erop neer dat ik niet langdurig met dezelfde mensen kan omgaan.
Althans, geen vreemden. Maar ik ben immers vrij, en blijkbaar ondanks dat ik niet helemaal 'genezen' ben geen gevaar, dus ik zou ontzettend graag een beroep krijgen waarin ik dus wat meer alleen ben.
ja sorry kerel maar als ik dit zo lees ga je echt niet aan een baan komen
de kans dat iemand je wil hebben is erg klein (en dan druk ik mij zacht uit)
vooral in de huidige arbeidsmarkt, waar gewoon veel concurrentie is, gaan ze toch voor iemand die geen collega's gijzelt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127978084
OK, dat is punt 2.
Maar de vraag ging erover of er regelingen zijn waarbij een 30 jarige toch nog een opleiding kan volgen die hij zelf niet hoeft te bekostigen. Daadwerkelijk de baan krijgen is vervolgens het volgende streven.
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 juni 2013 @ 10:21:25 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127978096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:19 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja sorry kerel maar als ik dit zo lees ga je echt niet aan een baan komen
de kans dat iemand je wil hebben is erg klein (en dan druk ik mij zacht uit)
vooral in de huidige arbeidsmarkt, waar gewoon veel concurrentie is, gaan ze toch voor iemand die geen collega's gijzelt
Daarom wil hij ook vrachtwaggelman worden. Dat snap ik dan weer wel. Lekker alleen op de weg en geen gezeik van collega's.
In zulke branches meot toch wel iets te vinden zijn zou je denken.
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:23:09 #40
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_127978147
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Daarom wil hij ook vrachtwaggelman worden. Dat snap ik dan weer wel. Lekker alleen op de weg en geen gezeik van collega's.
Een (gezonde) kennis van mij heeft anders ook anderhalf jaar moeten solliciteren voordat hij weer werk had (onder zijn opleidingsniveau), dus ik zou er maar niet te snel vanuit gaan.
pi_127978199
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

ja en welke baas van vrachtwagenmensen gaat denken: hmmm 30 sollicitanten, weet je wat ik neem die ene vers uit het pieter baan die nog niet genezen is verklaard
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127978237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef DenHeldert het volgende:
OK, dat is punt 2.
Maar de vraag ging erover of er regelingen zijn waarbij een 30 jarige toch nog een opleiding kan volgen die hij zelf niet hoeft te bekostigen. Daadwerkelijk de baan krijgen is vervolgens het volgende streven.
zo ver ik weet alleen door een schoolwerk combi waarbij je baas betaald of omscholing via het uwv, maar die gaan ook geen geld pompen in iemand die daarna toch niet aan de bak gaat komen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127978342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:25 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja en welke baas van vrachtwagenmensen gaat denken: hmmm 30 sollicitanten, weet je wat ik neem die ene vers uit het pieter baan die nog niet genezen is verklaard
Daar zie ik dus weer geen punt in. Ik ben geen pedo of verkrachter ofzo en ik heb dus ook geen meldplicht omtrent mijn verleden.
pi_127978351
Geef jezelf een schop onder je kont en ga je fatsoenlijk gedragen. Zoek een normale baan en probeer er wat van te maken.
Edensnator over 'n out
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:30:19 #45
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_127978367
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:29 schreef DenHeldert het volgende:

[..]

Daar zie ik dus weer geen punt in. Ik ben geen pedo of verkrachter ofzo en ik heb dus ook geen meldpunt omtrent mijn verleden.
Nee, maar er is (zoals je misschien weet) nogal wat werkeloosheid op het moment. Als er dan 30 sollicitanten komen, dan moeten die andere 29 inderdaad moordenaars en pedo's zijn voordat ze bij jou uitkomen.
pi_127978384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:29 schreef Edensnator het volgende:
Geef jezelf een schop onder je kont en ga je fatsoenlijk gedragen. Zoek een normale baan en probeer er wat van te maken.
Hmmm, laat dat nou een exacte omschrijving zijn van waar ik mee bezig ben.
pi_127978418
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:29 schreef DenHeldert het volgende:

[..]

Daar zie ik dus weer geen punt in. Ik ben geen pedo of verkrachter ofzo en ik heb dus ook geen meldplicht omtrent mijn verleden.
en als ik jouw naam google dan vind ik daar helemaal niks over?

maar goed, no offence maar er zal wel iets aan je te merken zijn bij een sollicitatie en dan gaan ze dus voor degene waar ze geen apart gevoel van krijgen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:32:58 #48
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_127978459
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Precies, bij de meeste bedrijven mag er niet meer op de werkvloer gerookt worden en moeten die mensen het doen met 2 keer 10 min. rookpauze op een dag (als het meezit), en zo'n omhoog gevallen manager die ook nog eens 4 keer zoveel verdient heeft heel de dag tijd om tussendoor te werken fokken.. Lekker motiverend toch..
En daar komt mijn arbeidsethos dus vandaan..
pi_127978551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en als ik jouw naam google dan vind ik daar helemaal niks over?
Dan kan ik het inderdaad wel vergeten ja, en zal ik bij de volgende moeten solliciteren.

quote:
maar goed, no offence maar er zal wel iets aan je te merken zijn bij een sollicitatie en dan gaan ze dus voor degene waar ze geen apart gevoel van krijgen
Dat is pertinent onjuist.

Goed, naar ik begrijp is niemand van een regeling als omschreven in mijn initiële vraagstelling op de hoogte.
Eerlijk gezegd voel ik vrij weinig voor de discussie waar deze vraagstelling in dreigt te ontaarden.

[ Bericht 1% gewijzigd door DenHeldert op 19-06-2013 10:45:06 ]
pi_127978701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:36 schreef DenHeldert het volgende:

[..]

Dan kan ik het inderdaad wel vergeten ja.

[..]

Dat is pertinent onjuist.

Goed, naar ik begrijp is niemand van een regeling als omschreven in mijn initiële vraagstelling op de hoogte.
Eerlijk gezegd voel ik vrij weinig voor de discussie waar deze vraagstelling in dreigt te ontaarden.
als mensen solliciteren word er meteen gegoogled natuurlijk

ik ken je niet, ik wil ook niet al te hard oordelen (al vind ik iemand gijzelen op zijn minst gezegd apart en niet echt een sympathiek idee) maar je moet wel realistisch blijven over je kansen
het is voor iedereen moeilijk om op dit moment werk te vinden, er is gewoon veel concurrentie
en als je een smetje hebt dan kun je het wel vergeten (denk aan een gat in je cv, ontslagen bij de vorige werknemer ipv ontslag genomen, geen positieve referentie op kunnen geven etc)
wat jij hebt is geen smetje meer maar een mega mega vlek
de meeste mensen zullen gewoon niet snel iemand aan nemen die in het pieter baan centrum heeft gezeten

ik vind het een prima idee dat je jezelf wil ontwikkelen en een opleiding wil doen maar ook dat is in nederland niet meer zo makkelijk
vooral niet als je de 30 voorbij bent
tel daarbij op dat je zelf geen geld hebt dan word het helemaal lastig

in kort: je hebt nogal wat foute keuzes gemaakt in je leven en dit hoort bij de gevolgen vrees ik
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')