Ehh.. De boom doet niet meer mee=quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:18 schreef trui het volgende:
Boom hier verder over waarom mijn boom buiten spel staat.
[..]
Leergierigquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:46 schreef trui het volgende:
anders gooi ik er een koe in:![]()
een slimme koe is zuinig op haar huid (10)
BOEkje ??quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:25 schreef -Spring het volgende:
Een flauwe:
Als het valt dan laat het je schrikken (6).
Kwajongen is een kaartspel. (is hetzelfde als troeven)quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:49 schreef trui het volgende:
waarom kaartspelen? ik kom ook nog niet echt op iets zinnigs uit.
Deels goed iig.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:59 schreef valentijn101 het volgende:
Oei, toch lastig deze.. Waterhuishouding is te lang... Ik denk nog even door.
Klinkt idd beter.. Grrr... Dat ik daar zelf niet op kom :-(quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:00 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik denk door jouw post dat het babbelaar is, Valentijn!
Vogels broeden...vandaar dat ik die kant op ging.. Lastige deze hoor. Misschien een kleine hint?quote:Op zondag 7 juli 2013 21:10 schreef VRIDZ het volgende:
Wat is de link tussen vogel en broeder dan?
En ik moet toegeven, het is misschien weer een beetje vergezocht..
Bloedzuigers. Is natuurlijk hartstikke fout.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:18 schreef trui het volgende:
vandaag nog een dode koolmees begraven... (die was in de klauwen gevallen van onze kat)
in afwachting van VRIDZ' antwoord heb ik vast een nieuwe/tussendoortje:
"HEY! WIJ ZUIGEN JE BLOED OP EN BRENGEN ENGE ZIEKTES OVER!!!" (12)
je hoeft niet zo te schreeuwen.quote:
Juist!quote:
Idd, die had ik een tijdje terug nog gevraagd, ware het op een andere manierquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:54 schreef Mark het volgende:
Niet zo bijzonder, volgens mij is die pas nog gevraagd
Helemaal goed!quote:
Ja, je hebt gelijk, maar ik was dus niet zeker van mijn zaak, vandaar dat vraagteken. Bovendien is het puur nattevingerwerk, want ik ging af op 'zo te horen' en dooier associeerde ik met een ei. Dooier dus. Maar ik zat ook aan doods, saai of vervelend te denken en daarom zou ik graag van jou tekst en uitleg krijgen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:56 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Helemaal goed!
Enneuh, neem het volgende niet persoonlijk, ik bedoel het in het algemeen.. Vind het altijd zo raar, dat als mensen bij bijv een TV-quiz, een antwoord op een vraag moeten geven, ze dat bijna altijd op een vragende manier doen. Hoe kun je nu een quiz-vraag goed beantwoorden met een 'vraag'? (tenzij het Jeopardy is uiteraard)..
Wees gewoon zeker van je zaak (of durf het risico te nemen), en roep het antwoord gewoon, met een uitroepteken! Of gewoon een punt is ook al goed.
Sorry, moest ik even kwijt
een knipoog nadat je iets schrijft dat je even kwijt moet, da's pas stom.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:56 schreef VRIDZ het volgende:
Enneuh, neem het volgende niet persoonlijk, ik bedoel het in het algemeen.. Vind het altijd zo raar, dat als mensen bij bijv een TV-quiz, een antwoord op een vraag moeten geven, ze dat bijna altijd op een vragende manier doen. Hoe kun je nu een quiz-vraag goed beantwoorden met een 'vraag'? (tenzij het Jeopardy is uiteraard)..
Wees gewoon zeker van je zaak (of durf het risico te nemen), en roep het antwoord gewoon, met een uitroepteken! Of gewoon een punt is ook al goed.
Sorry, moest ik even kwijt
yep. <insert thumbs up picture here>quote:
Een ei bestaat uit meerdere onderdelen. De dooier is dus een part van een ei. En partij kan (naar mijn idee) ook gewoon gebruikt worden als synoniem voor feest. En anders geef ik er maar de 'vrijheid van cryptogrammen' aan, dat party ook onder de noemer 'zo te horen / lezen' valtquote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, maar ik was dus niet zeker van mijn zaak, vandaar dat vraagteken. Bovendien is het puur nattevingerwerk, want ik ging af op 'zo te horen' en dooier associeerde ik met een ei. Dooier dus. Maar ik zat ook aan doods, saai of vervelend te denken en daarom zou ik graag van jou tekst en uitleg krijgen.
En nu moet ik zeker een nieuwe plaatsen?
Nog even dit: een partij is volgens mij iets anders dan een party.
Vandaar mijn uitgebreide reactie. Pffffffff, en ik had het al zo warm.![]()
Internet'gebruiken' zijn naar mijn idee weer van een heel andere orde, al ben ik me wel bewust dat ikzelf (en vast velen met mij) soms te pas en te onpas smileys gebruik. Vaak gaat dat op de automatische piloot, omdat je het nét wat even duidelijker wil laten merken, hoe je een bepaalde zin of stuk tekst bedoelt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:34 schreef trui het volgende:
[..]
een knipoog nadat je iets schrijft dat je even kwijt moet, da's pas stom.ik ben 't overigens niet met je eens. het zijn toch gokjes, dus is het niet zo raar dat je die er vragend in gooit. in dit geval vond ik 'm wel vrij obvious, maar het is bij cryptogrammen niet altijd zo dat je meteen weet dat je goed zit.
Ik dacht aan olie of vet. Maar smeerpijp is het volgens mij ook niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:58 schreef trui het volgende:
bij smerig denk ik aan 'schilder' oid , omdat hij smeert. maar dan heb ik nog niks met dat lange gedaan..
Wat dacht je van "Na de verkering ging het goed fout"quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:03 schreef trui het volgende:
ja, ik wilde er nog snel een leuke over UITWAS achteraangooien maar kan zo gauw geen goede omschrijving verzinnen. iemand hier wellicht een idee? (in 't kader van de omgekeerde crypto-fun).
Gieren?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crapquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:20 schreef trui het volgende:
Haha ja, die viel al af omdat het te raden woord niet in de omschrijving hoort te zitten. He VRIDZ.
Oké.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:19 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
CrapMy bad..
Naja, ik zag die opgave dus keer in de krant staan, en het had ook een andere oplossing.. maar ik dacht zelf in eerste instantie dat het ook gewoon weer 'lachen' moest zijn, vandaar.
Mag wel hoor, ben niet vies van een plagerijtje op zn tijdquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:42 schreef trui het volgende:
ik plaag je maar hoor VRIDZ.
Mark, is 't misschien.... boekomslag?
yepyepquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:19 schreef Mark het volgende:
Al zou ontwerpen natuurlijk beter passen
Ach die van mij is dan weer vergezocht en moeilijk en zo.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:02 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Die was ook wel belachelijk makkelijk, ik weet
Nou deze nogquote:
Yeeeey!!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:44 schreef nightcowboy het volgende:
Ik bleef maar aan schipbreuk denken.
Nah.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:32 schreef Mark het volgende:
Niet eerst die van nightcowboy proberen?
Dat idee hawwe wy net.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:25 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dit moet iets met een polsstok van doen hebben.
Beter geef je mij binnen vijf minuten het goede antwoord.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's toch ook wat; dat je als vraagsteller gewoon je eigen cryptogram fout hebt.
Dan moet het wel iets met '5 minutes to midnight' van Iron Maiden van doen hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:42 schreef nightcowboy het volgende:
Beter geef je mij binnen vijf minuten het goede antwoord.
Te laat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:47 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dan moet het wel iets met '5 minutes to midnight' van Iron Maiden van doen hebben.
Of 'vijf voor twaalf' van Astrid Joosten; dat kan ook nog.
Óf 'Wii ben ik'...maar dan ben je het toch echt wel héél ver aan het zoeken.
Hoi Raoul.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:07 schreef nightcowboy het volgende:
Ja, jij doet niet meer mee, ga maar ergens in een hoekje zitten.
Sry had ff niet door dat die nog open stond.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:32 schreef Mark het volgende:
Niet eerst die van nightcowboy proberen?
televisiespel?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:31 schreef nightcowboy het volgende:
Oké, je mag weer meedoen en ik geef je nog een hint mee ook: we zitten ervoor.
Toppie.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:33 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
televisiespel?
of nee: beeldschermen!
Iets met 'del' misschien?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:31 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Sry had ff niet door dat die nog open stond.
Maar anarchie is idd ook leuk.
Mijn is mssn zo wat makkelijker:
Slet voor Eftelingers.
Yepyepquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:46 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
Lavendel, net zoals gisteren in de AKQ?
Oké.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:52 schreef plagvreugd het volgende:
laven zijn van die soort kabouters op de efteling, in het Land van Laaf.
Correct!quote:
Is niet nodig, daarvoor is het een cryptogram maar je zou een vraagteken aan het einde van de opgave kunnen zetten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 07:25 schreef Mark het volgende:
Overigens mis ik met Lavendel een hintje richting lavendel zelf, maar goed: zelf ben ik ook niet zo'n held in bedenken
Is niet strikt nodig, ligt eraan of het dan te makkelijk wordt of niet. En dat is een lastige afweging. Maar in dit geval had het idd wel gekund.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:55 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
Correct!
[..]
Is niet nodig, daarvoor is het een cryptogram maar je zou een vraagteken aan het einde van de opgave kunnen zetten.
Hup; VRIDZ schiet weer in een stuip.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:55 schreef nightcowboy het volgende:
Is niet nodig, daarvoor is het een cryptogram maar je zou een vraagteken aan het einde van de opgave kunnen zetten.
Nope, niks met post.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:52 schreef VRIDZ het volgende:
Zal wel iets met post- zijn.. Postmortem maak ik er dan maar van
Rotganzen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:34 schreef plagvreugd het volgende:
Vervelende vogels, met hun gakken (9)
Nope, niks met party.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 01:41 schreef valentijn101 het volgende:
Hmmm, iets met party denk ik. Nu iets te dronken dus ik kom er morgen op terug.
Erg warm, maar feest kwam al in de omschrijving voor.quote:
yepyepquote:Op zondag 1 september 2013 13:14 schreef VRIDZ het volgende:
Jubelstemming ga ik voor.
En om de monopolie-positie van plagvreugd van afgelopen dagen even te doorbreken, ook maar even een inzending:
Geef je ogen goed de kost! (8)
Kijkgeld? Of oogappel?quote:Op zondag 1 september 2013 13:14 schreef VRIDZ het volgende:
Jubelstemming ga ik voor.
En om de monopolie-positie van plagvreugd van afgelopen dagen even te doorbreken, ook maar even een inzending:
Geef je ogen goed de kost! (8)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |