quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548414/145
Lees de post van martinspire maar even.
even gequote voor de makkelijkheidquote:Er zijn er hier een paar die niet snappen dat de cloud niet gebruikt gaat worden voor pure framerendering (de lange post over hoeveel ms ertussen zit bv), maar juist voor de zaken waar je langer over kunt doen of waar je niet direct (frame voor frame) een berekening voor nodig hebt.
Het zal dus niet gaan om de textures, belichting of bepaalde physics, maar juist de berekeningen die even mogen duren. AI zal hier voornamelijk mee bedoeld worden, mogelijk ook gameplay elementen of de spelomgeving an sich (wat daarvan wordt weergegeven op de client is dan natuurlijk voor de Xbox One). (Stel je hebt een omgeving van 10km2, dan zou je de cloud 9km2 kunnen laten bijhouden en de client 1km2 (het gebied waar hij zich bevindt). Popup moet een minder groot probleem zijn en de wereld veel dynamischer. Misschien dat het voor een enkele client teveel is, maar wat als het een online game is? Een battlefield 6 ofzo? Dat is toch prima haalbaar en hardstikke gaaf?
Je gaat niet (elementen van) elke frame op de cloud berekenen, dat is niet echt haalbaar (tenzij je uitgaat van een ping van 10 oid). Ik geloof dat ik al zat voorbeelden heb gegeven in dit topic wat wel mogelijk is, maar feit blijft dat de cloud voor een aantal zaken prima te gebruiken is. De graphics zullen misschien niet direct omhoog gaan, maar de interactiviteit of complexiteit van een spelwereld kan wel enorm toenemen. Ook kun je makkelijk zaken uitbreiden of wijzigen indien dat nodig is. Het feit dat Microsoft nu al praat over "elke game krijgt dedicated servers" geeft al wel aan dat er zeker een groot voordeel te behalen is op de stabiliteit van multiplayergames en dat je dus minder afhankelijk bent van de verbinding van iemand anders.
Ik vind het echt te voorbaring om nu al te zeggen dat de cloud niets gaat worden. Misschien dat het bij de launchgames nog wat tegenvalt, maar bepaalde concepten moet je gewoon goed testen of uitdenken voordat je ermee verder kunt. Ik zie in ieder geval wel mogelijkheden. Misschien niet direct voor de graphics, maar wel voor een heleboel andere berekeningen die (mogelijk indirect) wel invloed hebben op de spelervaring.
Ziet er naar uit dat het toch de xbox 1 gaat worden als ik dat allemaal zo lees, want kinect kan (min of meer) uitgeschakeld worden, en ik vind de DVR die erin zit met daarnaast livestream functies voor twitch TV ook wel geinig.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef G.R.S. het volgende:
http://www.reddit.com/r/xboxone/wiki/index
Alle informatie over de XB1 op 1 pagina met bijbehorende bronnen. Als iemand een vraag heeft over een feature, verwijs hem/haar naar de reddit pagina.
Het kan aan het weer leren, maar ik mis even de kern van de vraag. Als het gaat om illegale kopieen: daar kom je toch niet mee online.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Waarom zou je dan nog je console aan internet verbinden als je weet dat er dan een controle is en je niet zo net verkregen games geblokkeerd worden?
Mag ik dit een foute ontwikkeling vinden?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
even gequote voor de makkelijkheid
Ik vind het opzich een heel mooi concept
Hoe bedoel je? Dat ik rechtstreeks quote?quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
Mag ik dit een foute ontwikkeling vinden?
Nee, die afhankelijkheid van cloud-berekeningen erin verweven.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat ik rechtstreeks quote?
Link naar originele post staat er gewoon bij toch, leest gewoon makkelijker, vooral op mobiel.
Waarom?quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, die afhankelijkheid van cloud-berekeningen erin verweven.
Welkom in de 21ste eeuw. Waarom is dat zo slecht dan? Omdat je niet meer kunt gamen zonder internet en dus "extra" kosten met zich meebrengt? Gamen is per definitie een luxeproduct, dus als je het je niet kunt veroorloven, moet je het niet doen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, die afhankelijkheid van cloud-berekeningen erin verweven.
Ik begreep het stukje "en dan games blokken die niet netjes verantwoord zijn" als illegale kopiequote:Op woensdag 19 juni 2013 00:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het kan aan het weer leren, maar ik mis even de kern van de vraag. Als het gaat om illegale kopieen: daar kom je toch niet mee online.
Ik doel er meer op dat die 24 uur gewoon welke tijd dan ook moet kunnen zijn zodat er bij vakantie en uitzendingen van het leger bijvoorbeeld gewoon geen enkel probleem ontstaat als er dan bij de eerste online-connectie alles weer kort gecheckt wordt.
En ik geef aan dat die mensen uberhaupt niet online willen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:38 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik begreep het stukje "en dan games blokken die niet netjes verantwoord zijn" als illegale kopie
Wat er wel mee kan hoort ook niet in een game thuis. Als je een cloud gebruikt om te renderen oid dan ben je als consolemaker verkeerd bezig IMO.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Kensuke het volgende:
Lees anders dit artikel over cloud computing: http://www.eurogamer.net/(...)oud-transform-gaming
Dan weet je echt alles. Kort samengevat: alle interactieve elementen kunnen niet door de cloud gedaan worden. Dat geldt dus voor de directe omgevingen waar de speler zich bevindt. Games hebben er dus in principe niet heel erg veel aan.
Consoles pre-orderen terwijl je er nog niets over weetquote:Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
• Ja, de PS4
• Ja, de Xbox One
• Ja, PS4 & Xbox One
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Echt he en er kan nog zoveel aan veranderen..quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Consoles pre-orderen terwijl je er nog niets over weet
Kinderziektes niet afwachtenquote:Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Consoles pre-orderen terwijl je er nog niets over weet
Aan de andere kant, een nieuwe console is spannend. Sommige mensen wachten al jaren op next-gen, dus nog langer wachten is niet leuk.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Kinderziektes niet afwachten
Mijn 360 pas na een jaar gekocht en mijn xbox ervoor ook.
Meestal komt de kinderziekte na de garantie..quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:30 schreef PBateman1978 het volgende:
Altijd zo'n non-argument die ''kinderziektes'', ooit van garantie gehoord?
Bij jou misschien, bij mij iig niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:33 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Meestal komt de kinderziekte na de garantie..
Ga jij lekker 2 jaar wachten.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:33 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Meestal komt de kinderziekte na de garantie..
Heb beide in de pre-order staan.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
• Ja, de PS4
• Ja, de Xbox One
• Ja, PS4 & Xbox One
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Dit. Wat een gierigheid. Koop dan gewoon niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:30 schreef PBateman1978 het volgende:
Altijd zo'n non-argument die ''kinderziektes'', ooit van garantie gehoord?
Mjah, maar als na een week na release de eerste glans ervanaf is en mensen kritischer gaan kijken dan zijn er altijd dingen die gefixt worden. Ik was niet direct kapot van de 360 maar ben wel overstag gegaan na een tijdje in winkels kijken en proberen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:30 schreef Kensuke het volgende:
[..]
Aan de andere kant, een nieuwe console is spannend. Sommige mensen wachten al jaren op next-gen, dus nog langer wachten is niet leuk.
Ik had dat met de 360, was 1 week na dat de garantie verlopen was en dood maar ze hebben hem toen nog wel netjes gemaaktquote:Op woensdag 19 juni 2013 11:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Bij jou misschien, bij mij iig niet.
Dat was ook wel een geval apart... Mijn 360 leek de dans te ontsnappen tot een zomerdag... pats... Toen maar contact gemaakt en binnen een week nieuw mobo en drive erin gekregen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:16 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Ik had dat met de 360, was 1 week na dat de garantie verlopen was en dood maar ze hebben hem toen nog wel netjes gemaakt
Ik kreeg gewoon een hele nieuwe console opgestuurdquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat was ook wel een geval apart... Mijn 360 leek de dans te ontsnappen tot een zomerdag... pats... Toen maar contact gemaakt en binnen een week nieuw mobo en drive erin gekregen.
Nette service.
Ik had een beschadiging die opviel als je wist waar die zat en die zat er gewoon weer toen ie terugkwam.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:32 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon een hele nieuwe console opgestuurd
Ik dus ook en daardoor zag ik dat hij nieuw wasquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik had een beschadiging die opviel als je wist waar die zat en die zat er gewoon weer toen ie terugkwam.
Ik heb een PSX, PS2, Gamecube en 360 allen bij de launch gehaald en alleen de 360 begaf 't, maar die werd netjes omgeruild voor een nieuwe.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:16 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Ik had dat met de 360, was 1 week na dat de garantie verlopen was en dood maar ze hebben hem toen nog wel netjes gemaakt
Nee. Waarom zo ik pre-orderen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
• Ja, de PS4
• Ja, de Xbox One
• Ja, PS4 & Xbox One
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Beide gepre-ordered, en ik zie tegen november wel welke het wordt, of misschien geen van beiden als de financiën er even niet zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
• Ja, de PS4
• Ja, de Xbox One
• Ja, PS4 & Xbox One
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
twee plekken overquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:36 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Beide gepre-ordered, en ik zie tegen november wel welke het wordt, of misschien geen van beiden als de financiën er even niet zijn.
Interessant artikelquote:Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Kensuke het volgende:
Lees anders dit artikel over cloud computing: http://www.eurogamer.net/(...)oud-transform-gaming
Dan weet je echt alles. Kort samengevat: alle interactieve elementen kunnen niet door de cloud gedaan worden. Dat geldt dus voor de directe omgevingen waar de speler zich bevindt. Games hebben er dus in principe niet heel erg veel aan.
quote:Kotaku: You understand, obviously, that because these things exist on discs, it's why it seems so odd that—you're not launching until November—since I would think I can lend you this notebook and discs, surely I could do the same, but you guys are saying that you won't have the lending solution.
Spencer: We don't have a lending solution today.
Kotaku: You might have one?
Spencer: We don't have a path... I don't want to make a commitment to somebody without a plan of record on how that lands. I could over-promise, under-deliver on the features. I don't want to do that. I want to make sure. I understand how gifting is going to work. I understand how the secondary market is going to work.
quote:Kotaku: It becomes a problem for you guys, if I could buy a PS4 in the hinterlands with no Internet and potentially play some of the same multiplatform games that are released on Xbox One—and there I am able to play them without an Internet connection.
Spencer: I think the advantage is that designers understand that this is a natively-connected box, and things like World of Tanks [being] exclusive on our box is [a sign that] creators understanding the opportunities when you have a connected device. Vince bringing his game, because he understands the game that he is bringing: I am bringing an online multiplayer game and I can fully support cloud, dedicated server, the capability of a connected device.
quote:Kotaku: Can we be in the same family?
Spencer: Yeah.
Kotaku: What would be the limitation on that?
Spencer: [After encouraging me to check Microsoft's published document on this] I do think that sharing in a family group is an important part of the positives in our ecosystem today...You don't have to send in your birth certificate. You define what a family unit is and the people who connect to you and how that library works.
quote:Kotaku: Did you expect this amount of a buzzsaw to go through with all of this? This amount of blowback?
Spencer: You know, you and I have done this for a while. Gamers are passionate in this space. That's why I love being in it. And the amount... there's kind of two vectors there, the amplitude and the frequency. You have a lot of people that are very vocal; you have a lot of people that aren't vocal. I don't take the feedback as being representative of what everybody thinks, and that's not dismissing what the vocal people are saying. I want to hear what they're saying, even when it's somewhat inflammatory in my Twitter account. I actually do read it all. And listen to the feedback. The feedback from the gamers make us better.
I wouldn't characterize it as blowback, because I get equally positive things that it's great that Killer Instinct is coming back or that World of Tanks [is coming]. I don't think I can take one side of the ledger without the other side; it's just part of the business that we're in.
AI alleen waar je geen interactie mee hebt. Dus in speelsituaties merk je dat ook niet. Dat van de multiplayer zijn gewoon dedicated servers, iets wat MMO's al jaren doen. Ik vraag me af of Microsoft echt gaat innoveren hiermee of dat het alleen maar PR-blaat is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:01 schreef Krediax het volgende:
[..]
Interessant artikel![]()
Vooral voor multiplayer is het dus interessant als ik het goed begrijp, grotere maps en meer spelers.
En voor bijv. Fable waar de NPC AI met betrekking tot gedrag, spraak ed ingewikkelder kunnen worden gemaakt (en dus beter).
Voor bijv. Gears of War zal het single player niet veel uitmaken als ik zo lees. Licht kan wel berekend worden maar dat is maar een fractie van wat er allemaal berekend moet worden.
Het idea wat zij zeiden met race spellen + google maps is wel episch, gewoon door je eigen straat racen
Nogmaals interessant
quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:28 schreef Kensuke het volgende:
[..]
AI alleen waar je geen interactie mee hebt. Dus in speelsituaties merk je dat ook niet. Dat van de multiplayer zijn gewoon dedicated servers, iets wat MMO's al jaren doen. Ik vraag me af of Microsoft echt gaat innoveren hiermee of dat het alleen maar PR-blaat is.
Wat wel kan, is dat ze een lerende AI hebben, bijv. In race games, die input krijgt van data van alle spelers die het spel spelen, waardoor de AI racers zich realistischer gedragen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:28 schreef Kensuke het volgende:
[..]
AI alleen waar je geen interactie mee hebt. Dus in speelsituaties merk je dat ook niet. Dat van de multiplayer zijn gewoon dedicated servers, iets wat MMO's al jaren doen. Ik vraag me af of Microsoft echt gaat innoveren hiermee of dat het alleen maar PR-blaat is.
mocht ie willenquote:
Zoals Forza bedoel je? Of het realistischer wordt durf ik te betwisten, rijden gamers op een 'realistische' manier? Ik rij bijv. als een debiel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:19 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Wat wel kan, is dat ze een lerende AI hebben, bijv. In race games, die input krijgt van data van alle spelers die het spel spelen, waardoor de AI racers zich realistischer gedragen.
Dit, ik ook. Krijg je opeens een heel veld dat iedereen bij elke bocht de vangrail in beukt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:33 schreef Kensuke het volgende:
[..]
Zoals Forza bedoel je? Of het realistischer wordt durf ik te betwisten, rijden gamers op een 'realistische' manier? Ik rij bijv. als een debiel.
Erger dan de AI nu kan het niet wordenquote:Op woensdag 19 juni 2013 19:36 schreef OMG het volgende:
[..]
Dit, ik ook. Krijg je opeens een heel veld dat iedereen bij elke bocht de vangrail in beukt..
We do need to tell our complete story. Policy is not the reason somebody goes out and buys something. They fall in love—hopefully they fall in love—with the value prop that you have. We need to tell that story completely. I think when we tell that story completely, people will understand the advantages.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Groot interview met Phil Spencer over de One:
http://kotaku.com/the-xbox-one-believers-513819282
[..]
[..]
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |