abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127968593
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:52 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548414/145

Lees de post van martinspire maar even.
quote:
Er zijn er hier een paar die niet snappen dat de cloud niet gebruikt gaat worden voor pure framerendering (de lange post over hoeveel ms ertussen zit bv), maar juist voor de zaken waar je langer over kunt doen of waar je niet direct (frame voor frame) een berekening voor nodig hebt.
Het zal dus niet gaan om de textures, belichting of bepaalde physics, maar juist de berekeningen die even mogen duren. AI zal hier voornamelijk mee bedoeld worden, mogelijk ook gameplay elementen of de spelomgeving an sich (wat daarvan wordt weergegeven op de client is dan natuurlijk voor de Xbox One). (Stel je hebt een omgeving van 10km2, dan zou je de cloud 9km2 kunnen laten bijhouden en de client 1km2 (het gebied waar hij zich bevindt). Popup moet een minder groot probleem zijn en de wereld veel dynamischer. Misschien dat het voor een enkele client teveel is, maar wat als het een online game is? Een battlefield 6 ofzo? Dat is toch prima haalbaar en hardstikke gaaf?

Je gaat niet (elementen van) elke frame op de cloud berekenen, dat is niet echt haalbaar (tenzij je uitgaat van een ping van 10 oid). Ik geloof dat ik al zat voorbeelden heb gegeven in dit topic wat wel mogelijk is, maar feit blijft dat de cloud voor een aantal zaken prima te gebruiken is. De graphics zullen misschien niet direct omhoog gaan, maar de interactiviteit of complexiteit van een spelwereld kan wel enorm toenemen. Ook kun je makkelijk zaken uitbreiden of wijzigen indien dat nodig is. Het feit dat Microsoft nu al praat over "elke game krijgt dedicated servers" geeft al wel aan dat er zeker een groot voordeel te behalen is op de stabiliteit van multiplayergames en dat je dus minder afhankelijk bent van de verbinding van iemand anders.

Ik vind het echt te voorbaring om nu al te zeggen dat de cloud niets gaat worden. Misschien dat het bij de launchgames nog wat tegenvalt, maar bepaalde concepten moet je gewoon goed testen of uitdenken voordat je ermee verder kunt. Ik zie in ieder geval wel mogelijkheden. Misschien niet direct voor de graphics, maar wel voor een heleboel andere berekeningen die (mogelijk indirect) wel invloed hebben op de spelervaring.
even gequote voor de makkelijkheid
Ik vind het opzich een heel mooi concept
pi_127970084
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef G.R.S. het volgende:
http://www.reddit.com/r/xboxone/wiki/index

Alle informatie over de XB1 op 1 pagina met bijbehorende bronnen. Als iemand een vraag heeft over een feature, verwijs hem/haar naar de reddit pagina.
Ziet er naar uit dat het toch de xbox 1 gaat worden als ik dat allemaal zo lees, want kinect kan (min of meer) uitgeschakeld worden, en ik vind de DVR die erin zit met daarnaast livestream functies voor twitch TV ook wel geinig.
Daarnaast heef xbox ook wel een streepje voor bij mij door de betere controller en gebruiksgemak wat de 360 had
Jonko wordt veelste duur, want m'n buurman en ik roken vier jonko's in een uur man.
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:07:04 #55
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127970929
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:53 schreef Tain het volgende:

[..]

Waarom zou je dan nog je console aan internet verbinden als je weet dat er dan een controle is en je niet zo net verkregen games geblokkeerd worden?
Het kan aan het weer leren, maar ik mis even de kern van de vraag. Als het gaat om illegale kopieen: daar kom je toch niet mee online.

Ik doel er meer op dat die 24 uur gewoon welke tijd dan ook moet kunnen zijn zodat er bij vakantie en uitzendingen van het leger bijvoorbeeld gewoon geen enkel probleem ontstaat als er dan bij de eerste online-connectie alles weer kort gecheckt wordt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:19 schreef Ties02 het volgende:

[..]


[..]

even gequote voor de makkelijkheid
Ik vind het opzich een heel mooi concept
Mag ik dit een foute ontwikkeling vinden?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127971746
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:07 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]


[..]

Mag ik dit een foute ontwikkeling vinden?
Hoe bedoel je? Dat ik rechtstreeks quote?
Link naar originele post staat er gewoon bij toch, leest gewoon makkelijker, vooral op mobiel.
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:31:51 #57
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127971958
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:26 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat ik rechtstreeks quote?
Link naar originele post staat er gewoon bij toch, leest gewoon makkelijker, vooral op mobiel.
Nee, die afhankelijkheid van cloud-berekeningen erin verweven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127972628
Kincet eruit en 1x per 24 uur check eruit en ik haal hem binnen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:13:19 #59
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127972908
Kinect kan uit, dus blijft vooral in praktijk verwaarloosbaar maar in principe al belachelijke verplichting over met alle neveneffecten erbij.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127973123
xbox is gay en stom
If not now, then when.
pi_127974178
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, die afhankelijkheid van cloud-berekeningen erin verweven.
Waarom?


Simcity begon ermee, (ok en dat was n leugen )

De andere console wil dit toch ook aanbieden?
  woensdag 19 juni 2013 @ 08:58:54 #62
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_127975820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, die afhankelijkheid van cloud-berekeningen erin verweven.
Welkom in de 21ste eeuw. Waarom is dat zo slecht dan? Omdat je niet meer kunt gamen zonder internet en dus "extra" kosten met zich meebrengt? Gamen is per definitie een luxeproduct, dus als je het je niet kunt veroorloven, moet je het niet doen.

Daarnaast is het een mooie manier om een console meer power te geven, zonder dat de prijs daadwerkelijk omhoog hoeft door duurdere hardware.
pi_127976711
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
xbox is gay en stom
PSN nerd
pi_127976847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:07 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het kan aan het weer leren, maar ik mis even de kern van de vraag. Als het gaat om illegale kopieen: daar kom je toch niet mee online.

Ik doel er meer op dat die 24 uur gewoon welke tijd dan ook moet kunnen zijn zodat er bij vakantie en uitzendingen van het leger bijvoorbeeld gewoon geen enkel probleem ontstaat als er dan bij de eerste online-connectie alles weer kort gecheckt wordt.
Ik begreep het stukje "en dan games blokken die niet netjes verantwoord zijn" als illegale kopie :)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2013 @ 10:13:35 #65
188609 crew  Kensuke
pi_127977871
Lees anders dit artikel over cloud computing: http://www.eurogamer.net/(...)oud-transform-gaming

Dan weet je echt alles. Kort samengevat: alle interactieve elementen kunnen niet door de cloud gedaan worden. Dat geldt dus voor de directe omgevingen waar de speler zich bevindt. Games hebben er dus in principe niet heel erg veel aan.
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:49:41 #66
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127978986
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:38 schreef Tain het volgende:

[..]

Ik begreep het stukje "en dan games blokken die niet netjes verantwoord zijn" als illegale kopie :)
En ik geef aan dat die mensen uberhaupt niet online willen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:50:48 #67
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127979026
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Kensuke het volgende:
Lees anders dit artikel over cloud computing: http://www.eurogamer.net/(...)oud-transform-gaming

Dan weet je echt alles. Kort samengevat: alle interactieve elementen kunnen niet door de cloud gedaan worden. Dat geldt dus voor de directe omgevingen waar de speler zich bevindt. Games hebben er dus in principe niet heel erg veel aan.
Wat er wel mee kan hoort ook niet in een game thuis. Als je een cloud gebruikt om te renderen oid dan ben je als consolemaker verkeerd bezig IMO.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127979094
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
Ja, de PS4
Ja, de Xbox One
Ja, PS4 & Xbox One
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:53:51 #69
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_127979124
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
Ja, de PS4
Ja, de Xbox One
Ja, PS4 & Xbox One
Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Consoles pre-orderen terwijl je er nog niets over weet :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_127979164
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Consoles pre-orderen terwijl je er nog niets over weet :')
Echt he en er kan nog zoveel aan veranderen..
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:00:55 #71
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127979401
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Consoles pre-orderen terwijl je er nog niets over weet :')
Kinderziektes niet afwachten :')

Mijn 360 pas na een jaar gekocht en mijn xbox ervoor ook.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2013 @ 11:30:03 #72
188609 crew  Kensuke
pi_127980522
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:00 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Kinderziektes niet afwachten :')

Mijn 360 pas na een jaar gekocht en mijn xbox ervoor ook.
Aan de andere kant, een nieuwe console is spannend. Sommige mensen wachten al jaren op next-gen, dus nog langer wachten is niet leuk. :)
pi_127980560
Altijd zo'n non-argument die ''kinderziektes'', ooit van garantie gehoord? :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_127980678
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:30 schreef PBateman1978 het volgende:
Altijd zo'n non-argument die ''kinderziektes'', ooit van garantie gehoord? :P
Meestal komt de kinderziekte na de garantie..
pi_127980698
quote:
16s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:33 schreef dennis3d het volgende:

[..]

Meestal komt de kinderziekte na de garantie..
Bij jou misschien, bij mij iig niet. :D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_127980728
quote:
16s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:33 schreef dennis3d het volgende:

[..]

Meestal komt de kinderziekte na de garantie..
Ga jij lekker 2 jaar wachten.
Veel plezier op je super nintendo. Daar zijn de kinderziektes wel uit
pi_127980953
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
Ja, de PS4
Ja, de Xbox One
Ja, PS4 & Xbox One
Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Heb beide in de pre-order staan.
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_127980975
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:30 schreef PBateman1978 het volgende:
Altijd zo'n non-argument die ''kinderziektes'', ooit van garantie gehoord? :P
Dit. Wat een gierigheid. Koop dan gewoon niet.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:50:03 #79
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127981390
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:30 schreef Kensuke het volgende:

[..]

Aan de andere kant, een nieuwe console is spannend. Sommige mensen wachten al jaren op next-gen, dus nog langer wachten is niet leuk. :)
Mjah, maar als na een week na release de eerste glans ervanaf is en mensen kritischer gaan kijken dan zijn er altijd dingen die gefixt worden. Ik was niet direct kapot van de 360 maar ben wel overstag gegaan na een tijdje in winkels kijken en proberen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127982473
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Bij jou misschien, bij mij iig niet. :D
Ik had dat met de 360, was 1 week na dat de garantie verlopen was en dood maar ze hebben hem toen nog wel netjes gemaakt :D
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:30:42 #81
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127983044
quote:
16s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:16 schreef dennis3d het volgende:

[..]

Ik had dat met de 360, was 1 week na dat de garantie verlopen was en dood maar ze hebben hem toen nog wel netjes gemaakt :D
Dat was ook wel een geval apart... Mijn 360 leek de dans te ontsnappen tot een zomerdag... pats... Toen maar contact gemaakt en binnen een week nieuw mobo en drive erin gekregen.

Nette service.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127983138
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat was ook wel een geval apart... Mijn 360 leek de dans te ontsnappen tot een zomerdag... pats... Toen maar contact gemaakt en binnen een week nieuw mobo en drive erin gekregen.

Nette service.
Ik kreeg gewoon een hele nieuwe console opgestuurd :P
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:33:32 #83
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127983186
quote:
16s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:32 schreef dennis3d het volgende:

[..]

Ik kreeg gewoon een hele nieuwe console opgestuurd :P
Ik had een beschadiging die opviel als je wist waar die zat en die zat er gewoon weer toen ie terugkwam.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127983275
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik had een beschadiging die opviel als je wist waar die zat en die zat er gewoon weer toen ie terugkwam.
Ik dus ook en daardoor zag ik dat hij nieuw was :P
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:38:31 #85
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127983375
Enige waar ik van baalde is dat er na x-aantal jaar ineens een zo goed als stille variant in de winkel lag... Maar nu is ie NOG stiller en strakker (al had ik hem liever geheel mat-zwart) en wil ik hem alsnog vervangen :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127983818
quote:
16s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:16 schreef dennis3d het volgende:

[..]

Ik had dat met de 360, was 1 week na dat de garantie verlopen was en dood maar ze hebben hem toen nog wel netjes gemaakt :D
Ik heb een PSX, PS2, Gamecube en 360 allen bij de launch gehaald en alleen de 360 begaf 't, maar die werd netjes omgeruild voor een nieuwe. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_127985652
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
Ja, de PS4
Ja, de Xbox One
Ja, PS4 & Xbox One
Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Nee. Waarom zo ik pre-orderen?
Straks heb je allemaal aanbiedingen enzo :D

Overigens kwam ik deze tegen:


ik moest een beetje lachen :P
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:36:33 #88
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_127985669
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
Ja, de PS4
Ja, de Xbox One
Ja, PS4 & Xbox One
Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Beide gepre-ordered, en ik zie tegen november wel welke het wordt, of misschien geen van beiden als de financiën er even niet zijn.
pi_127985691
Overigens ga ik ze beiden kopen :+
pi_127985785
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:36 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Beide gepre-ordered, en ik zie tegen november wel welke het wordt, of misschien geen van beiden als de financiën er even niet zijn.
twee plekken over
pi_127986296
:')
pi_127986600
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

twee plekken over
[ afbeelding ]
wow O+ is dat jouw collectie?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 juni 2013 @ 14:20:15 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127987448
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

twee plekken over
[ afbeelding ]
:D zelfs een jaguar.
pi_127991725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Kensuke het volgende:
Lees anders dit artikel over cloud computing: http://www.eurogamer.net/(...)oud-transform-gaming

Dan weet je echt alles. Kort samengevat: alle interactieve elementen kunnen niet door de cloud gedaan worden. Dat geldt dus voor de directe omgevingen waar de speler zich bevindt. Games hebben er dus in principe niet heel erg veel aan.
Interessant artikel :Y
Vooral voor multiplayer is het dus interessant als ik het goed begrijp, grotere maps en meer spelers.
En voor bijv. Fable waar de NPC AI met betrekking tot gedrag, spraak ed ingewikkelder kunnen worden gemaakt (en dus beter).
Voor bijv. Gears of War zal het single player niet veel uitmaken als ik zo lees. Licht kan wel berekend worden maar dat is maar een fractie van wat er allemaal berekend moet worden.

Het idea wat zij zeiden met race spellen + google maps is wel episch, gewoon door je eigen straat racen :P
Nogmaals interessant ^O^
pi_127992224
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

twee plekken over
[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_ _O_
pi_127993897
Groot interview met Phil Spencer over de One:

http://kotaku.com/the-xbox-one-believers-513819282

quote:
Kotaku: You understand, obviously, that because these things exist on discs, it's why it seems so odd that—you're not launching until November—since I would think I can lend you this notebook and discs, surely I could do the same, but you guys are saying that you won't have the lending solution.

Spencer: We don't have a lending solution today.

Kotaku: You might have one?

Spencer: We don't have a path... I don't want to make a commitment to somebody without a plan of record on how that lands. I could over-promise, under-deliver on the features. I don't want to do that. I want to make sure. I understand how gifting is going to work. I understand how the secondary market is going to work.
quote:
Kotaku: It becomes a problem for you guys, if I could buy a PS4 in the hinterlands with no Internet and potentially play some of the same multiplatform games that are released on Xbox One—and there I am able to play them without an Internet connection.

Spencer: I think the advantage is that designers understand that this is a natively-connected box, and things like World of Tanks [being] exclusive on our box is [a sign that] creators understanding the opportunities when you have a connected device. Vince bringing his game, because he understands the game that he is bringing: I am bringing an online multiplayer game and I can fully support cloud, dedicated server, the capability of a connected device.
quote:
Kotaku: Can we be in the same family?

Spencer: Yeah.

Kotaku: What would be the limitation on that?

Spencer: [After encouraging me to check Microsoft's published document on this] I do think that sharing in a family group is an important part of the positives in our ecosystem today...You don't have to send in your birth certificate. You define what a family unit is and the people who connect to you and how that library works.
quote:
Kotaku: Did you expect this amount of a buzzsaw to go through with all of this? This amount of blowback?

Spencer: You know, you and I have done this for a while. Gamers are passionate in this space. That's why I love being in it. And the amount... there's kind of two vectors there, the amplitude and the frequency. You have a lot of people that are very vocal; you have a lot of people that aren't vocal. I don't take the feedback as being representative of what everybody thinks, and that's not dismissing what the vocal people are saying. I want to hear what they're saying, even when it's somewhat inflammatory in my Twitter account. I actually do read it all. And listen to the feedback. The feedback from the gamers make us better.

I wouldn't characterize it as blowback, because I get equally positive things that it's great that Killer Instinct is coming back or that World of Tanks [is coming]. I don't think I can take one side of the ledger without the other side; it's just part of the business that we're in.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2013 @ 17:28:48 #97
188609 crew  Kensuke
pi_127994996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:01 schreef Krediax het volgende:

[..]

Interessant artikel :Y
Vooral voor multiplayer is het dus interessant als ik het goed begrijp, grotere maps en meer spelers.
En voor bijv. Fable waar de NPC AI met betrekking tot gedrag, spraak ed ingewikkelder kunnen worden gemaakt (en dus beter).
Voor bijv. Gears of War zal het single player niet veel uitmaken als ik zo lees. Licht kan wel berekend worden maar dat is maar een fractie van wat er allemaal berekend moet worden.

Het idea wat zij zeiden met race spellen + google maps is wel episch, gewoon door je eigen straat racen :P
Nogmaals interessant ^O^
AI alleen waar je geen interactie mee hebt. Dus in speelsituaties merk je dat ook niet. Dat van de multiplayer zijn gewoon dedicated servers, iets wat MMO's al jaren doen. Ik vraag me af of Microsoft echt gaat innoveren hiermee of dat het alleen maar PR-blaat is.
pi_127995766
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:28 schreef Kensuke het volgende:

[..]

AI alleen waar je geen interactie mee hebt. Dus in speelsituaties merk je dat ook niet. Dat van de multiplayer zijn gewoon dedicated servers, iets wat MMO's al jaren doen. Ik vraag me af of Microsoft echt gaat innoveren hiermee of dat het alleen maar PR-blaat is.
:Y als je er interactie mee hebt is het latency gevoelig dus kan het niet op de cloud. Maar NPC waar je interactie mee hebt in bijv Fable en GTA daar kan het dan wel mee.

Ik moet toegeven dat ik niet precies weet hoe het werkt met multiplayer op dit moment. Is het zo dat de maps worden berekend op de server en dat dan terug word gestuurd naar de console?

Ik zag het zo: je genereerd op een server een map van 100x100 km (overdreven uiteraard :P).
De cloud houdt bij waar alles en iedereen is en de xbox berekend zelf een stukje van 1x1 km.(random getal). als dan iets of iemand binnen die straal komt houdt de xbox het zelf bij.

Maar als dat nu al zo gebeurd verschilt het niet echt nee, dan blijft alsnog racen door je eigen straat over :P
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:19:32 #99
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_127999118
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:28 schreef Kensuke het volgende:

[..]

AI alleen waar je geen interactie mee hebt. Dus in speelsituaties merk je dat ook niet. Dat van de multiplayer zijn gewoon dedicated servers, iets wat MMO's al jaren doen. Ik vraag me af of Microsoft echt gaat innoveren hiermee of dat het alleen maar PR-blaat is.
Wat wel kan, is dat ze een lerende AI hebben, bijv. In race games, die input krijgt van data van alle spelers die het spel spelen, waardoor de AI racers zich realistischer gedragen.
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2013 @ 19:29:00 #100
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_127999564
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:57 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

wow O+ is dat jouw collectie?
mocht ie willen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2013 @ 19:33:33 #101
188609 crew  Kensuke
pi_127999732
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:19 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Wat wel kan, is dat ze een lerende AI hebben, bijv. In race games, die input krijgt van data van alle spelers die het spel spelen, waardoor de AI racers zich realistischer gedragen.
Zoals Forza bedoel je? Of het realistischer wordt durf ik te betwisten, rijden gamers op een 'realistische' manier? Ik rij bijv. als een debiel. :P

Microsoft promoot ook dat ze de One ontlasten door bepaalde berekeningen naar de cloud te verzetten. Maar de Forza-makers hebben toegegeven dat de data voor Driveatar wordt terug geladen vóór je race begint. De One wordt dus in dit geval niet ontlast.
pi_127999829
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:33 schreef Kensuke het volgende:

[..]

Zoals Forza bedoel je? Of het realistischer wordt durf ik te betwisten, rijden gamers op een 'realistische' manier? Ik rij bijv. als een debiel. :P
Dit, ik ook. Krijg je opeens een heel veld dat iedereen bij elke bocht de vangrail in beukt. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:54:12 #103
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_128000649
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:36 schreef OMG het volgende:

[..]

Dit, ik ook. Krijg je opeens een heel veld dat iedereen bij elke bocht de vangrail in beukt. :').
Erger dan de AI nu kan het niet worden :D
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_128003919
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Groot interview met Phil Spencer over de One:

http://kotaku.com/the-xbox-one-believers-513819282

[..]

[..]

[..]

[..]

We do need to tell our complete story. Policy is not the reason somebody goes out and buys something. They fall in love—hopefully they fall in love—with the value prop that you have. We need to tell that story completely. I think when we tell that story completely, people will understand the advantages.

Leuke sneer naar die Don Matrick. Zou die nog terugkomen? Vraag me af wat ze met die gast gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')