Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge. Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
Als je lichaam te weinig energie heeft om te verbranden gaat het toch over op het verbranden van spierweefsel? Of zit ik nou helemaal verkeerd te denken?
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
Wb eten is het volgens mij erg persoonlijk icm trial and error Sommige mensen lopen het liefste zonder ervoor te eten, anderen kunnen een complete rijsttafel wegwerken en voelen zich daar goed bij. Imo moet een lichaam brandstof hebben om te kunnen lopen, al is het een crackertje, een kommetje yoghurt, een banaan of een boterham met kaas
Ik denk dat wat hieronder staat wel waar is en dat spierverbranding bij cardio eigenlijk een soort fabeltje is. Maar ik wacht geduldig op slacker, die weet er meer vanaf
quote:
Assuming you're eating a balanced diet, running will not cause you to burn muscle. Running at high intensity may not necessarily burn through massive amounts of fat, but short of starving yourself for weeks on end, it will certainly not burn through muscle. In fact, outside of sitting on the couch for weeks on end, losing muscle mass isn't very easy to do. As long as you introduce some form of regular resistance training to the muscle, it will stick around as long as you want it to.
So if these athletes can run 43 miles (6 hours) every day all summer long without losing any upper body muscle mass, certainly YOU can jog for 30 minutes without losing muscle mass!
Als het goed is verbrand je bij gebrek aan glycogeen eerst vet en dan pas spieren.
En direct na het eten hardlopen blijft lastig. Ik merk het vooral bij zware, vette maaltijden. Bij wat lichtere pasta of brood oid ben ik na een uur of anderhalf wel good to go.
Op dinsdag 18 juni 2013 10:33 schreef motorbloempje het volgende: Sommigen op 'den facebook' zullen 'm al wel gezien hebben, maar ook hier even, wat (oa.) hardlopen voor mij gedaan heeft
SPOILER
Echt goed hee
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
5% is volgens mij het percentage waarmee een bodybuilder op het podium staat
Om en nabij inderdaad. Vergeet niet dat daar talloze hulpmiddeltjes zijn, die bepaalde lichamelijke processen beïnvloeden. Maar dat weten we hier allemaal vast wel
Ik geloof dat Jay Cutler ooit eens met 3% body-fat op het podium heeft gestaan Correct me if I`m wrong
En hoe weet je dat? Neem tenminste aan dat je dat laat doen. Mijn weegschaal is toch echt van het padje af wat het vetpercentage betreft, bijvoorbeeld.
En hoe weet je dat? Neem tenminste aan dat je dat laat doen. Mijn weegschaal is toch echt van het padje af wat het vetpercentage betreft, bijvoorbeeld.
Dat kun je in de sportschool met een 4puntsmeting laten opmeten. Weegschaal heb je niet zoveel aan, want die kent je spiermassa niet.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
De beste doe-het-zelf manier is een speciaal tangetje waarmee je het vet/vel op minimaal 3 punten op je lichaam opmeet en d.m.v een formule wordt het percentage berekend, afhankelijk van je metingen en je leeftijd.
Ik heb nog zo`n tangetje liggen. Ben benieuwd wat mijn BF% is
//Edit Even opgemeten, voor de gein. 13% met een lichaamsgewicht van iets over de 60kg, lengte ca. 1.78m