Zou dat het verschil jongens/meisjes zijn?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:07 schreef laziness het volgende:
[..]
O. zit soms op het potje maar doet er nooit wat en aangeven dat hij moet plassen of poepen doet hij nog helemaal niet.
Dat aangeven vind ik al best knap van Ean hoor!
Ik vond jouw O zo veel losser dan mijn Ean. Die gaat als er "vreemde" mensen langskomen helemaal nergens heen dan hang bij mij. Ook ergens anders speelt ze niet.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:09 schreef laziness het volgende:
O. is ook een watje hoor. Die draaimolen durft hij nu maar dat was een aantal maanden geleden bij nog te eng
Ja Olivier ouwehoert wel met iedereenquote:Op maandag 17 juni 2013 21:11 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik vond jouw O zo veel losser dan mijn Ean. Die gaat als er "vreemde" mensen langskomen helemaal nergens heen dan hang bij mij. Ook ergens anders speelt ze niet.
Gaaf van Anne daar zie ik Ean echt nog niet ingaan hoor. Terwijl ik dol op achtbanen ben. En ik durf ik veel attracties wel maar word alleen heel snel ziek in bepaalde dingen en ga er daarom niet in.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:13 schreef Fannetje het volgende:
Anne vindt de draaimolen al saaiDie is meer van de meer spannende attracties. De bobbaan in de Efteling is haar favoriet
Maar zindelijkheid is hier ook nog niet gaande hoor, terwijl ik dat eigenlijk al wel had verwacht. Als ik haar op het potje/wc zet, plast ze braaf, maar ze lijkt het nog totaal niet aan te voelen. Laat gewoon alles lopen. In de meivakantie was ik het na een paar dagen beu. Nieuwe poging in de zomervakantie.
Dat ziet er goed uit.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:18 schreef laziness het volgende:
Wij gaan morgen naar de efteling. Ik vrees dat de bobbaan ook nog te hard is voor O.
Plaatje bij het praatje:
[ link | afbeelding ]
Knuffels voor de sier. Hij doet er niks mee
Hopelijk valt ze nu snel in slaap. En auw obstipatie kan echt heel zeer doen. Zo sneu als je kind zo'n pijn heeft. Enig idee wat de reden is geweest?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef danic het volgende:
Oooooke. Even vergadert hier en we hebben 1 speen terug gegeven. Daar moet ze het mee doen. Was nog even protest, maar nu is het oké. We zijnn nu van 7naar 1 speen.
Die laatste komt over een tijdje wel. Laat haar eerst maar hier aan wennen.
Eva heeft hem alleen in bed trouwens.
Zindelijkheid, eva doet heel af en toe een plasje op de wc. Het wordt de komende 2 dagen heel warm dus ik wil haar lekker on haar blote kont laten lopen en het potje erbij. We zien wel.
Hier is poep momenteel het onderwerp van de dag.
Ze heeft de hele afgelopen week last van obstipatie gehad. Poepte soms, maar dan was het heel hard. Ze raakte dan ook in paniek can de druk en pijn en we moesten om de 5 minuten kijken omdat ze gepoept zou hebben. Soms liep ze zelfs raar, beetje wijdbeens alsof ze een broek vol had.
Echt heel zielig en man, wat voelde ik me bezorgd en vol onmacht.
Uiteindelijk vrijdagavond naar de hap gegaan. Daar lactulose en een paar klysma's gekregen . Die laatste waren voor de zekerheid.
Ze is er nu vanaf en hopelijk heeft ze het niet meer nodig, want ze poepte altijd 2x per dag.
Het boek over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept is dan ook favoriet momenteel.
Ze wil nu wel steeds naar de wc om te poepen maar ze wil dan eigenlijk alleen maar zitten, een papiertje en vegen. Alles en iedereen die naar de wc gaat, gaat poepuh volgens eva, dus ik neem haar hierin nog niet al te serieus.
Gelukkig perste ze wel door want er zijn ook mensen die dan stoppen met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:33 schreef danic het volgende:
Wat een lieve foto lazi![]()
F_r, de obstipatie komt denk ik omdat ze de week ervoor ziek is geweest. Hele week grieperig dus ander eet- en drinkpatroon gehad. Ze had echt heel veel pijn, ze stond me af en toe met een vuurrood hoofd en de tranen in haar ogen me aan te kijken tijdens het persen. Dan sprongen bij mij ook de tranen in mijn ogen. Wat voelde ik me ellendig zeg, dat mijn meisje zo'n pijn had![]()
Fannetje, dat is dus de reden dat eva er meerdere had. Als ze 's nachts haar speen n8et kon vinden lag er altijd wel een andere in de buurt. 7 is ook wel achterlijk natuurlijk. Ik schrok er zelf van toen ik merkte dat het er zoveel waren. Beetje zo gegroeid onbewust denk ik.
Ja op zich wel. Ze werd laatst wel van mijn gekots wakkerquote:Op maandag 17 juni 2013 21:38 schreef Solagratia het volgende:
Slapen jullie peuters een beetje door 's avonds en 's nachts?
Vervelend zeg die obstipatie, zo sneu
Momenteel max 2x per weekquote:Op maandag 17 juni 2013 21:38 schreef Solagratia het volgende:
Slapen jullie peuters een beetje door 's avonds en 's nachts?
Ja absoluut! Ben hier ook zeer tevreden mee. Dit laten we even zo en dan eens kijken wanneer ze er aan toe is om definitief afscheid te nemen.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat goed Danic! Voor een eerste avond met 6 spenen minder is het best goed gegaan toch?
Peuter broertje stond vanmorgen Twinkel Twinkel kleine ster bij de wieg, waar z'n zusje in lag, te zingen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:35 schreef MamaPurk het volgende:
Zo lief peuterzusjes die babyzusjes troosten
aaawquote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Peuter broertje stond vanmorgen Twinkel Twinkel kleine ster bij de wieg, waar z'n zusje in lag, te zingen.
Knap lazi! Nathan vond de eerste keer in het grote bed ook meteen tof. Al lag hij de eerste keer ruim een uur om zich heen te kijken, hij lag toen ook meteen in een andere kamer.
Danic, eerste hobbel is genomen.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Peuter broertje stond vanmorgen Twinkel Twinkel kleine ster bij de wieg, waar z'n zusje in lag, te
Yup, thee met melk. Probeer daar nog een oplossing voor te vinden, maar ben al blij dat ze sinds een maand weer de hele nacht in haar eigen bed slaapt. Tips zijn weer welkomquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:20 schreef danic het volgende:
Dat klinkt idd lekker puberaal ja![]()
Eva dr speen viel wel eens uit bed en dan moesten wij eruit om die terug te geven. We hebben er toen 2 of 3 in dr bed gelegd zodat ze dan een andere kan pakken.
Om de een of andere reden is dat uitgelopen naar 7![]()
Wat ze nu meestal doet is alle spenen bij elkaar leggen, er naast gaan liggen en ze allemaal even 'proeven'. Ze steekt ze dan in dr mond sabbelt 1x, spuugt hem uit en in die zelfde beweging stopt ze de volgende erin.
Zo gaat ze ze allemaal af![]()
We weten precies wanneer ze dit doet want dan horen we het getik van de spenen die op elkaar vallen.
Ik heb het net even gecheckt maar mijn vriend heeft haar geen 2e speen gegeven, die lag dus ws nog ergens in dr bed.
TG, krijgt Larissa nog altijd een fles 's nachts?
Zijn de leidsters professioneel of wordt er verwacht dat ouders een ochtend in de zoveel weken meedraaien?quote:Op maandag 24 juni 2013 22:13 schreef danic het volgende:
Beetje kortdag, maar we gaan morgen kijken op een psz voor eva. Hebben jullie tips waar ik op moet letten en naar moet vragen?
Heb al het een en ander opgeschreven, maar wellicht hebben jullie nog goede ideeën.
kan je nagaan hoe het was toen selene en ravi allebei naar de psz gingen. 90 euro per maand en dan zelf meedraaien, helpen schoonmaken, dingen fixen daar (want bladiebla, jullie wonen er praktisch naast). sangdrax is gister nog 3 uur bezig geweest om de schutting te maken daar.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:58 schreef As1981 het volgende:
Ik vind 45 euro niet heel goedkoop en zeker niet als je nog "moet" helpen.
Oke wij betalen nu extreem weinig maar in ons dorp zouden we ongeveer 40 euro betalen bij 1 werkende ouder en bij twee werkende naar inkomen.
Dat is helemaal peanuts, wij betalen > ¤ 100,= per maand voor die 2 ochtenden PSZ per week.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:58 schreef As1981 het volgende:
Ik vind 45 euro niet heel goedkoop en zeker niet als je nog "moet" helpen.
Oke wij betalen nu extreem weinig maar in ons dorp zouden we ongeveer 40 euro betalen bij 1 werkende ouder en bij twee werkende naar inkomen.
kosten drukken? die stichting geeft geen cent uit aan hier. het is echt schandalig hoe dat gaat. ze zitten al jaren in een noodlokaaltje waar om de haverklap iets stuk is, wat dan meestal door ons (de ouders) gemaakt wordt. maar natuurlijk wel een fonkelnieuw kinderdagverblijf openen in meppel. die dan met verlies draait.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is helemaal peanuts, wij betalen > ¤ 100,= per maand voor die 2 ochtenden PSZ per week.
Overigens zou de prijs me daarbij weer niet uitmaken, ik zou het gewoon niet prettig vinden als men de kosten zou proberen te drukken door ouders te laten meedraaien.
nja, aangezien ik weet dat onze juf direct in drents dialect vervalt zodra je weg bent (en ik haar ook geregeld hoor vloeken) heb ik daar dan weer wat minder moeite meequote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:45 schreef Leandra het volgende:
Dat dus, gebruiken de inzet van ouders om de kosten te drukken, want dat scheelt ze salaris voor een werknemer.
En dan heb ik er met sommige ouders weinig moeite mee dat ze een ochtend in de maand medeverantwoordelijk voor mijn kind zijn, maar er zijn ook ouders waarvan ik heel blij ben dat ze niet op regelmatige basis de zorg voor mijn kind hebben.
Meestal 2 op de groep en ook nog een stagiaire, dat is uitzonderlijk luxe op een psz of jullie hebben enorme groepen...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:40 schreef As1981 het volgende:
Dat klinkt echt heel slecht simmu. Hier hebben ze vier juffen. Per dag staan er meestal twee (op maandag officieel 3, maar de derde word vaak elders ingezet). En dan ook nog een stagiaire op 3 dagen.
Ziekte word opgevangen. Oke soms is het de maatschappelijk werkster maar het word wel geregeld.
Wel 2x per jaar een schoonmaakdag en daar vragen ze hulp bij dat vind ik prima.
Verder organiseren ze info avonden, gaan ze met ouders in op de ontwikkeling en hebben ze ouder/kind knutselactiviteiten.
En dat voor een tientje per maand.
Ze hebben 16 kinderen per groep. Wat een luxe hebben wij dan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:27 schreef Nijna het volgende:
[..]
Meestal 2 op de groep en ook nog een stagiaire, dat is uitzonderlijk luxe op een psz of jullie hebben enorme groepen...
Wij moesten het doen met 1 leidster (15 kinderen), als je mazzel had had je een vaste vrijwilliger en soms een stagiaire, maar daar heb je er ook best tussen zitten waar je echt niks mee kan...
(toen ik zelf op de psz werkte was dat)
Overigens hoefden er bij ons geen ouders mee te draaien, niet standaard, soms als ik wist dat ik omhoog zat dan vroeg ik wel ouders om te helpen.
Heej, die van mij heeft dat ook! Echt, opeens een taalontwikkeling, niet normaal meer. Hij kan opeens peuterspeelzaal zeggenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
Heel gek idee dat hij daar over een jaar naartoe gaat!
Ik vind sowieso dat Floris opeens groot wordt. Hij ontwikkeld zich nog weer even verder, logisch ook, maar soms heb je van die sprongen![]()
Ook qua praten enzo.
nope; geen kinderopvangtoeslag als 1 ouder niet werkt. of ze moeten de regels opeens veranderd hebben sinds 2010. selene is na de keizersnee en met de jongens in het ziekenhuis een tijdje een paar dagen per week naar de opvang geweest en dat hebben we helemaal zelf moeten betalen toenquote:Op woensdag 26 juni 2013 06:42 schreef danic het volgende:
Ja volgens mij wel troeta. Ik heb dat niet gevraagd, maar ga dat nog wel doen. Volgens mij hebben ze dan wel een superspeelplek want ze zitten op het terrein van de voetbal vereniging.
Mijn reactie ging over het traplopen. Niet over de toeslag.quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:29 schreef simmu het volgende:
[..]
nope; geen kinderopvangtoeslag als 1 ouder niet werkt. of ze moeten de regels opeens veranderd hebben sinds 2010. selene is na de keizersnee en met de jongens in het ziekenhuis een tijdje een paar dagen per week naar de opvang geweest en dat hebben we helemaal zelf moeten betalen toen
Wat hier gemeentelijke psz was is idd ook peuterdagopvang geworden. 130 euro per maandquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:19 schreef danic het volgende:
Nou we zijn geweest en het ziet er gord uit. Enige nadeel is dat het op de 1e verdieping zit en dat de deur alleen via buiten te bereiken is. Via zo'n stalen brandtrap.
Dus als ik lopend ga moet ik de kinderwagen onbeheerd buiten laten staan en met Rosalie op mijn arm eva die trap op helpen.
Lang leve de beco!
De groepen zitten hier nog niet vol, er waren nu ongeveer 10 kindjes en 2 geschoolde juffen. Er zijn er altijd 2.
Kosten zijn hier wel flink, zo'n ¤125,- per maand voor 2 dagdelen per week.
Omdat de gemeente sinds een jaar het niet meer subsidieert merkte de stichting dat dit ouders tegenhield om de kinderen in de schrijven. Ze zijn daarom nu geen psz meer, maar peuter dagopvang. Doordat ze deze benaming hebben aangenomen wordt het nu gezien als kinderdagopvang en kun je dus bij de belastingdienst kinderopvantoeslag aanvragen.
De werkwijze is onveranderd.
Kinderen kunnen hier terecht vanaf 2, 5 en als ze eraan toe zijn iets eerder, vanaf 2 jaar en 3 maanden. We waren amper binnen en toen gaf de juf al aan dat ze wel eerder mocht komen. Dus we gaan haar waarschijnlijk inschrijven per 1 september. Dan is bijna 1 jaar en 4 mnd.
Kunnen alle kindjes dan al zo goed trap lopen? Wat je beschrijft klinkt nu als een smalle wenteltrap. Maar goed, de leidsters zullen het vast dagelijks doen met de kinderen.quote:[b]Op woensdag 26 juni 2013 09:00 schreef danic het volgende
En die trap, ach.....zo erg is het echt niet en verder is het super.
Maar kom je dan niet in de knel met het maximale aantal uren dat die toeslag aangevraagd kan worden?quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:04 schreef danic het volgende:
Maar wij werken allebei dus dat is dan toch niet aan de orde voor ons?
nope. wel hebben we het als bijzondere aftrekpost mbt zorgkosten kunnen opvoeren. via slinkse weg dus wel eigenlijk. maar die drempel is heel hoog. dan hebben we het over een paar k aan zorgkosten die je maaktquote:Op woensdag 26 juni 2013 09:01 schreef pessie het volgende:
[..]
Wat hier gemeentelijke psz was is idd ook peuterdagopvang geworden. 130 euro per maand. En wat simmu zegt.
Simmu, kreeg je vanuit de ziektekostenverzekering daar geen vergoeding voor?
Ik begrijp je niet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:08 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar kom je dan niet in de knel met het maximale aantal uren dat die toeslag aangevraagd kan worden?
Dat is zeg maar waar ik over nadenk, hoe regel je zoiets?
in het kinderopvangtoeslagtopic ff vragen anders?quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:18 schreef danic het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet.
Maar dat komt omdat ik nog nooit een dergelijke toeslag aan heb hoeven vragen en ik nu al 3x een poging heb gewaagd voor een proefberekening, maar ik kom er niet uit...
Ik zal wel stom zijn ofzo
Sorry, vaak maken ouders al gebruik van kinderopvang en dus de toeslag. Nu is het zo dat er een maximum aantal uren ius waar je de toeslag voor kunt aanvragen. Maar als je er nu geen gebruik van maakt kom je ook niet tekortquote:Op woensdag 26 juni 2013 09:18 schreef danic het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet.
Maar dat komt omdat ik nog nooit een dergelijke toeslag aan heb hoeven vragen en ik nu al 3x een poging heb gewaagd voor een proefberekening, maar ik kom er niet uit...
Ik zal wel stom zijn ofzo
Dit, wat betekent dat als een ouder wel werkt maar de PSZ als "extra" gebruikt dat er dan wel toeslag aangevraagd kan worden, indien het maximum aantal uren niet wordt overschreden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:04 schreef Troeta het volgende:
Jammer dat peuterspeelzalen zo duur zijn tegenwoordig, als 1 ouder niet werkt kan er toch geen toeslag aangevraagd worden?
ja precies! de juf van selene op school maakte daar laatst nog een opmerking over. die merkt heel duidelijk welke kindjes wel naar iets van de psz, of opvang oid zijn geweest en welke kindjes helemaal niet. het scheelt voor hen echt een boel dat ze bv al geleerd hebben te blijven zitten in de kring enzoquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:20 schreef danic het volgende:
Als eva alnaar een kdv of go zou gaan zou ik ook niet kiezen voor een psz erbij denk ik.
Maar ik vind het belangrijk dat ze wel bepaalde dingen leert, zoals in de kring zitten en met leeftijdsgenootjes omgaan.
Hwt is bij ons dus ook geen noodzakelijke opvang.
Is niet vervelend bedoeld van mij hè. Ik vraag het me oprecht af omdat ik me dan afvraag of ik iets over het hoofd zie.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:02 schreef Leandra het volgende:
Gewoon gevoelsmatig.... een probleem hebben als je ook een kleiner kind bij je hebt, om over calamiteiten maar niet te spreken.
Op een of andere manier rijmt het niet met mijn idee van een PSZ, en dat zal best aan mij liggen
Nee, ik bedoelde het ook niet vervelend, het zou mij gewoon niet lekker zitten, het is wat mij betreft niet hoe een peuterspeelzaal eruitziet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:22 schreef danic het volgende:
[..]
Is niet vervelend bedoeld van mij hè. Ik vraag het me oprecht af omdat ik me dan afvraag of ik iets over het hoofd zie.
Gevoel is dan lastiger. We zijn uitgenodigd voor het zomerfeest volgende week dus als ik eraan denk zal ik foto's maken om te laten zien.
Qua organisatie hebben we geen andere keuze, er is hier maar 1 organisatie.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:55 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik herken leandra's gevoel, idd die punten die ze aanbrengt zou ik niet fijn vinden.
Maar goed ik vind brandtrappen sowieso niet fijn en helemaal niet met baby en peuter (en loop regelmatig trappen met beiden).
Plus dat ik t irritant zou vinden dat ik mn wagen niet mee zou kunnen nemen en daar dus overna zou moeten denken bij het van huis weggaan.
Kijk heb je geen andere keuze dan is t nou eenmaal zo, maar als ik meer keuze zou hebben zou ik daar wel naar gaan kijken.
Er zit idd niks anders in de buurt. Dus dat wordt dan sowieso de auto.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:41 schreef Troeta het volgende:
Klinkt alsof ze heel stoer is geweest mamapurk! en wat schattig dat ze opgelucht was dat ze nog mocht spelen.
Als je geen andere keuze hebt dan is het maar zo danic. Ik heb makkelijk praten met 5 peuterspeelzalen op loopafstand.
Maar ik merk nu al met Nena dat het lastig is met ophalen als ze slaapt in de wagen en ik moet Mex ophalen en wij hebben maar 5 treden. Er staat wel iemand 4x per dag klaar om me met die wagen de trap op en af te helpen.
En ik doe graag boodschappen met de wagen, dus de beco vind ik er niet handig voor.
En Mex zijn klas heeft ook een hekje in de deuropening, maar dat krijgen ze wel zelf open.
En dragen opa's en oma's je baby ook? Want ik zie dat de opa's en oma's bij Mex z'n psz wat harder in die dingen zijn. Die laten de baby/dreumes gewoon huilend in de wagen buiten staan.
Maar wat je zegt, een psz dichtbij is ook gewoon heel lekker en er zitten veel meer kindjes dus het zal wel te doen zijn. En een zomerfeest klinkt ook gezellig.
is dat dat kinderdagverblijf bij die echopraktijk sonnetje?
Wel lekker dicht bij de tokoquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja
Althans daar ging ik vanuit aan de hand van de omschrijving van Leandra
Dat wel jaquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wel lekker dicht bij de toko![]()
Of de Mac![]()
![]()
Hier geen psz en ook geen kdv. Wel een gastouder met pedagogische achtergrond enzo. We gaan het meemaken hoe het zal gaan straks in septemberbij de glupsen
Nee we hebben er bewust voor gekozen ze niet samen op de psz te hebben. En Sarah kan heel goed zelf spelen en die had er nog niet zo een behoefte aan.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:56 schreef Troeta het volgende:
ah als ze helpen is het al heel fijn danic!
o vind je het niet jammer dat ze dan niet even samen in de klas zitten mamapurk?
Bij Mex was 2 jaar juist heel goed, maar dat zal per kind verschillen, hij verveelde zich echt thuis! Ook spannend weer Sarah naar de psz!
ohja dat vond ik ook zo'n vaag kinderdagverblijf. Echt zo langs de snelweg, alle kinderen worden met de auto gebracht.
Hij of jij?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:13 schreef As1981 het volgende:
Als jullie tevreden zijn Danic is dat toch prima.
Wat stoer van Jaël. En half augustus is al heel snel![]()
Hier was Yaro er met twee ook echt aan toe.
Das waar maar hij was wel toe aan het spelen met andere kindjes. Weinig kleine kinderen om ons heen en als dat wel gebeurde zag je hem genieten.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hij of jij?
Hij wist niet eens van het bestaan ervan.
dat is toch de kern van ouderschap. Dat je dingen constateert bij je kind? Dat er bijvoeding moet komen, dat er een slaapje af kan of bij moet, en dat ze wel toe zijn aan spelen op de peuterspeelzaal.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hij of jij?
Soneal wel trouwens, ik was ook blij dat hij hier in Schubbekutteveen al na z'n 2de verjaardag terecht kon, maar goed ik heb door de oud wijf factor geen kinderen van zijn leeftijd meer in de familie- of vriendenkring, en in Gouda zaten we in zo'n werkende ouders wijk, dus ook weinig andere kinderen overdag.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hij of jij?
Tis knijpen/krabben/schoppen. Gister stond ze bijna op hem. Express, om hem te laten huilen. Tot zover Luuk lekker op de grond laten spelen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:53 schreef MamaPurk het volgende:
Komt misschien nog wel KJ hier kwam het echte samen spelen als lieve zusjes pas toen Saar een jaar of anderhalf was. Maarrrr.... ze hebben nog steeds regelmatig flinke ruzie inclusief, knijpen slaan duwen schoppen krabbennooit echt hard gelukkig maar ze kunnen zo vals zijn..
+1quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:53 schreef Troeta het volgende:
Beetje vervelen kan zeker geen kwaad, het was meer het wilde spelen, rennen,klimmen, aandacht,nieuwe ideeen en ritme wat hem heel goed gedaan heeft.
Dingen die ik hem thuis niet echt kon bieden, waardoor hij zich heel erg ging vervelen.
In vind het te specifiek. Alsof de psz en de dierentuin logische onderdelen zijn van een mensenleven waar je op en bepaald moment automatisch naartoe groeit. Kinderen ontwikkelen zich natuurlijk wel en je kunt activiteiten bedenken die daarbij passen, maar welke er dan voorhanden zijn ligt wel aan een aantal factoren. Waar je geboren bent bijvoorbeeld. En wat je kan betalen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat is toch de kern van ouderschap. Dat je dingen constateert bij je kind? Dat er bijvoeding moet komen, dat er een slaapje af kan of bij moet, en dat ze wel toe zijn aan spelen op de peuterspeelzaal.
Ze weten ook niet van de dierentuin en de efteling als je ze daar niets over verteld. Maar ook daar zijn ze zo ineens best aan toe..
Net als dat je er zelf erg aan toe kan zijn dat ze naar school gaan met 4. Ik was echt aan t einde van mijn vermaakkunsten bij alle drie.
Ow expres is wel heftig en ik kan me niet voorstellen dat Luuk al dingen afpakt.. Bij ons is er eigenlijk altijd wel een duidelijke aanleiding.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:56 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Tis knijpen/krabben/schoppen. Gister stond ze bijna op hem. Express, om hem te laten huilen. Tot zover Luuk lekker op de grond laten spelen.
Aan de andere kant geeft ze hem ook wel kusjes, knuffels en noemt ze hem :"lief broertje"
Ik probeer dagelijks Sofie alleen tijd te geven. Om dan wat te doen samen. Vanmorgen hebben we samen een dierentuin gebouwd van de duplo.
Hij heeft speelgoed waar zij mee wil spelen. Gewoon omdat het van hem is. Ze mag van mij 1 ding pakken uit de box om te spelen. Behalve hetgeen Luuk dan net in zijn handen heeft. Heel toevallig is dat natuurlijk net datgeen wat Sofie in gedachten had.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:07 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ow expres is wel heftig en ik kan me niet voorstellen dat Luuk al dingen afpakt.. Bij ons is er eigenlijk altijd wel een duidelijke aanleiding.
Ow die fase, die hebben we hier ook gehad. Tegenwoordig gaat J gewoon onderhandelen als ze juist net hetgeen wil wat S in de hand heeft. Als jij nou dat neemt en mag ik die en tot op heden trapt S hier nog in. Bn bang dat het nog wel een lijvende fase blijft, maar hij word vriendelijker zeg maarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:10 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Hij heeft speelgoed waar zij mee wil spelen. Gewoon omdat het van hem is. Ze mag van mij 1 ding pakken uit de box om te spelen. Behalve hetgeen Luuk dan net in zijn handen heeft. Heel toevallig is dat natuurlijk net datgeen wat Sofie in gedachten had.
Het komt ook wel weer goed. Ze lijkt hem steeds vaker leuk te vinden. Het scheelt dat het voeden nu niet zo heel lang meer duurt. Ik heb meer tijd nu ook voor haar.
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:11 schreef Troeta het volgende:
oja, Mex praatte ook nog niet en dat gaat heel erg vooruit door de psz.
Wat voor andere manieren dan Spring?
Bedoel je activiteiten zoals muziek op schoot en peuterdans?
Ik vind juist het stukje zonder pappa en mamma in de buurt ook heel belangrijk, eten met een groep, naar de oudjes in het bejaardenhuis enz.
Luuk mocht gisteren dan wel met Sofie dr pop, zodat zij iets meer van hem mocht. Beetje jammer dat die pop de box in gemieterd werd op zijn hoofd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:14 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ow die fase, die hebben we hier ook gehad. Tegenwoordig gaat J gewoon onderhandelen als ze juist net hetgeen wil wat S in de hand heeft. Als jij nou dat neemt en mag ik die en tot op heden trapt S hier nog in. Bn bang dat het nog wel een lijvende fase blijft, maar hij word vriendelijker zeg maar
Kijk de onderhandelingsfase komt alquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:16 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Luuk mocht gisteren dan wel met Sofie dr pop, zodat zij iets meer van hem mocht. Beetje jammer dat die pop de box in gemieterd werd op zijn hoofd.
Ben je onlangs pas geweest?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:14 schreef Troeta het volgende:
Ik ging trouwens met Mex naar de dierentuin, wat een drama was dat. Hij leek de dieren niet te zien, want de olifanten staan bijv. een beetje ver weg en hun leefomgeving is ook wat grijs.
Het enige wat hij leuk vond was een graafmachine waar je steeds een euro in moet gooien,haha
Ik durf bijna niet meer af te zeggenquote:Op zondag 30 juni 2013 20:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Bar ik hoop dat roy er niet op gaat reageren. Wat zegt het cb cq arts erover? Kan uitstellen tot hij stabiel is of moet de prik echt nu?
Ik zelf reageer er altijd heftig op. Ook met de herhaling voor vakantie en van de meningokock prik kreeg ik koortsvriend heeft daarin tegen nergens last van.
De ka is op de hoogte en belt morgen terug die ging vrijdag in overleg met de neuroloog wat verstandig is.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:28 schreef Troeta het volgende:
Bar, kan je het niet aan een arts vragen? Als afzeggen nodig is, gewoon weer doen hoor
overbezorgd meer denk ik...quote:Op zondag 30 juni 2013 23:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Ben je bang dat ze je een zeur vinden, Bar? Als jij nu nog niet wilt is dat toch oké? Ik snap de moeilijkheid wel, maar over een jaar heb jij spijt dat je niet wachtte en zijn die andere mensen dat al lang vergeten, denk ik...
Ja Saar gaat alleen de trap op en af, maar ik moet bekennen dat ik bijna altijd om het hoekje mee kijk. Ze doen boven dan het hek dicht. Alle deuren staan open zodat ik alles hoor. En na 5 minuten moet ik meestal 'toevallig' iets boven doenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:28 schreef Troeta het volgende:
Ja, Mex kan ook al een hele tijd de trap op en af, maar als hij suf/moe is of wild valt hij nog wel eens. Of hij is 1x gevallen en nu denk ik steeds dat hij kan vallen.
Daarom loop ik er vaak voor of achter.
Maar Saar gaat dus ook al alleen de trap op en af MamaPurk?
Ik heb vanavond mijn slaapkamer veranderd en alles wat Mex niet mag hebben boven in de boekenkast gezet. Tandpasta, sudocreme, schroevendraaiers, make-up enz. en hij heeft eventjes alleen in zijn kamer gespeeld.
Heeft ie wel vaker gedaan, maar ik zat met een huilende baby, dus kon het nu wat minder in de gaten houden.
Bedankt Canrae voor je inbraak:D~Leuk zeg een speelzolder!
Bar, kan je het niet aan een arts vragen? Als afzeggen nodig is, gewoon weer doen hoor
Muah, ik snap je helemaal hoorquote:
Ja hij steunt me,voor hem maakt het niet zoveel uit, dinsdag of pas ergens in september.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Muah, ik snap je helemaal hoor
Doen waar jij je goed bij voelt. Wat zegt je partner? Steunt hij jou hierin?
het is toch heel normaal dat je dit soort dingen met alle betrokken artsen coordineert? toen ravi nog onder controle was bij de kinderarts kwamen ze hier bij het cb er zelf mee dat er dan minder afspraken nodig warenquote:Op maandag 1 juli 2013 00:06 schreef _Bar_ het volgende:
Ondertussen ook dit gesprek nogmaals met P gehad, en zojuist een mail naar het afsprakenbureau gestuurd, met het verhaal erin van opbouw medicijnspiegel, en de insult van van de week. of we een afspraak kunnen maken voor alleen de prik in september.
Thx ook jullie soms word ik er maar enorm onzeker van...
been there done thatquote:Op maandag 1 juli 2013 11:37 schreef As1981 het volgende:
Oh ja roltrappenyaro vind ze ook leuk maar ook mijn grootste nachtmerrie.
Je hoort toch nog regelmatig dat er iemand vast komt te zitten
Oh mama, dat is een vallen fiets!quote:
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh mama, dat is een vallen fiets!
Ik heb een niet vallen fiets met kleine wieltjes!
Oftwel, Fabi is onder de indruk!
Ja hoor. En tot nu toe is de schade niet groter dan mijn nieuwe waxinelichthouder die gesloopt was doordat ie van tafel gevallen wasquote:Op maandag 1 juli 2013 20:37 schreef Troeta het volgende:
Maar met 3,5 al alleen naar beneden ja? En er worden geen messen gepakt en geen ijsjes gegeten?
Ik vraag me af in hoeverre "echte vriendin" bestaat bij kleuters, maar dat even ter zijde.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:50 schreef Troeta het volgende:
Nijna, zou het niet leuk zijn als dat kindje juist eens een echte vriendin krijgt? Met die ouders hoef je verder niks te maken te hebben he.
En fijn dat ze het leuk vond op school.
Hier ook zo'n soortgelijke situatie.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre "echte vriendin" bestaat bij kleuters, maar dat even ter zijde.
Ik heb met die ouders zeker wat te maken, als mijn kind daar wil spelen, dan wordt het lastig... ik wil haar niet alleen laten daar (er zijn echt weinig ouders met wie ik moeite heb, maar deze ouders daar gaan bij mij de alarmbellen af).
Kijk, als ze echt vriendinnetjes zouden worden, dan zien we dat dan wel weer, maar vriendschap komt van 2 kanten. Mijn jongste laat zich vrij snel inpakken heb ik het idee, ik heb liever dat ze zelf kiest met wie ze speelt dan dat ze zich op deze manier laat "claimen".
Maar goed, nu eerst vakantie, dus dan hebben we niks met ze te maken verder
Dat is wel heel fijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:36 schreef Nijna het volgende:
Ik duim voor je.
Hier komen ze na 4 weken bij elkaar in de klas... maar ik hoop dat mijn klpeuter in die 4 weken een beetje haar draai kan vinden op haar gemak en wie weet ook nog andere kindjes treft met wie het klikt...
Ze delen hier als ze naar groep 2 gaan, de klassen helemaal opnieuw in, dus mocht het echt zo claimend blijven dan geven we dat dan wel aan, aangezien ik verwacht dat er wel 2 of misschien wel 3 groepen 2 komen, dan is daar best wat in te realiseren...
Beetje afhankelijk van het merk is het inderdaad gewoon fruitprut. Wat het dan ontbeert, is een flinke hoeveelheid vezels en ze krijgen er minder een voller gevoel van. Goed kauwen op eten is ook goed voor het verzadigingsgevoel, en dat hoeft natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:00 schreef danic het volgende:
Bij eva merkte ik ook pas wat in haar gedrag toen Rosalie zo'n 3 mnd was.
Even een gekje vraag maar hoe gezond zijn die zakjes knijpfruit nou eigenlijk?
Als ik naar de ingrediëntenlijst kijk zou ik denken dat het gewoon hartstikke goed is (alleen fruit en een drupje citroensap) maar ergens geloof ik dat niet ofzo![]()
Maar eva is een slechte (fruit) eter en zo'n zakje werkt ze in 5 minuten naar binnen.
Vind het wel een mooie aanvulling. Maar wil het alleen geven als het ook zo gezond is als ze doen lijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |