abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 21:07:19 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127919980
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127920068
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:07 schreef laziness het volgende:

[..]

O. zit soms op het potje maar doet er nooit wat en aangeven dat hij moet plassen of poepen doet hij nog helemaal niet.
Dat aangeven vind ik al best knap van Ean hoor!
Zou dat het verschil jongens/meisjes zijn?

Maar Ean gaat absoluut niet alleen in een draaimolen oid. En is heel erg gehecht aan structuur.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:09:45 #3
244125 laziness
pi_127920137
O. is ook een watje hoor. Die draaimolen durft hij nu maar dat was een aantal maanden geleden nog te eng :')

Hij heeft geen moeite met afwijken van dingen. Nu hij goed kan praten benoemt hij het wel als papa hem opeens komt halen ipv ik. Het houdt hem bezig maar hij gaat zo bij vrienden in een tentje slapen als we daar een feestje hebben.
We slepen best wat met hem en hij is daar heel makkelijk in.
pi_127920265
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:09 schreef laziness het volgende:
O. is ook een watje hoor. Die draaimolen durft hij nu maar dat was een aantal maanden geleden bij nog te eng :')
Ik vond jouw O zo veel losser dan mijn Ean. Die gaat als er "vreemde" mensen langskomen helemaal nergens heen dan hang bij mij. Ook ergens anders speelt ze niet.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:12:52 #5
244125 laziness
pi_127920342
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:11 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik vond jouw O zo veel losser dan mijn Ean. Die gaat als er "vreemde" mensen langskomen helemaal nergens heen dan hang bij mij. Ook ergens anders speelt ze niet.
Ja Olivier ouwehoert wel met iedereen :') Die staat in een restaurant het liefst bij elke tafel even voor een praatje :')
Is gewoon karakter verschil denk ik. En het kan allemaal ook zo weer veranderen.
pi_127920353
Anne vindt de draaimolen al saai :D Die is meer van de meer spannende attracties. De bobbaan in de Efteling is haar favoriet :)

Maar zindelijkheid is hier ook nog niet gaande hoor, terwijl ik dat eigenlijk al wel had verwacht. Als ik haar op het potje/wc zet, plast ze braaf, maar ze lijkt het nog totaal niet aan te voelen. Laat gewoon alles lopen. In de meivakantie was ik het na een paar dagen beu. Nieuwe poging in de zomervakantie.
pi_127920473
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:13 schreef Fannetje het volgende:
Anne vindt de draaimolen al saai :D Die is meer van de meer spannende attracties. De bobbaan in de Efteling is haar favoriet :)

Maar zindelijkheid is hier ook nog niet gaande hoor, terwijl ik dat eigenlijk al wel had verwacht. Als ik haar op het potje/wc zet, plast ze braaf, maar ze lijkt het nog totaal niet aan te voelen. Laat gewoon alles lopen. In de meivakantie was ik het na een paar dagen beu. Nieuwe poging in de zomervakantie.
Gaaf van Anne daar zie ik Ean echt nog niet ingaan hoor. Terwijl ik dol op achtbanen ben. En ik durf ik veel attracties wel maar word alleen heel snel ziek in bepaalde dingen en ga er daarom niet in.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:18:07 #8
244125 laziness
pi_127920711
Wij gaan morgen naar de efteling. Ik vrees dat de bobbaan ook nog te hard is voor O.

Plaatje bij het praatje:

Knuffels voor de sier. Hij doet er niks mee :P
pi_127920788
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:18 schreef laziness het volgende:
Wij gaan morgen naar de efteling. Ik vrees dat de bobbaan ook nog te hard is voor O.

Plaatje bij het praatje:
[ link | afbeelding ]

Knuffels voor de sier. Hij doet er niks mee :P
Dat ziet er goed uit.
Veel plezier morgen neem genoeg te drinken mee. En wel even zwaaien he?
pi_127920873
En als hij dan gewend is aan het bedje, kun je je niet meer voorstellen dat je grote kind in zo'n klein ledikantje lag :P
pi_127920902
de bob is geweldig! behalve die stang in je buik

dat ziet er goed uit o
veel plezier in efteling!

eva gekalmeerd ?
pi_127921126
Oooooke. Even vergadert hier en we hebben 1 speen terug gegeven. Daar moet ze het mee doen. Was nog even protest, maar nu is het oké. We zijnn nu van 7 :@ naar 1 speen.
Die laatste komt over een tijdje wel. Laat haar eerst maar hier aan wennen.

Eva heeft hem alleen in bed trouwens.

Zindelijkheid, eva doet heel af en toe een plasje op de wc. Het wordt de komende 2 dagen heel warm dus ik wil haar lekker on haar blote kont laten lopen en het potje erbij. We zien wel.

Hier is poep momenteel het onderwerp van de dag.
Ze heeft de hele afgelopen week last van obstipatie gehad. Poepte soms, maar dan was het heel hard. Ze raakte dan ook in paniek can de druk en pijn en we moesten om de 5 minuten kijken omdat ze gepoept zou hebben. Soms liep ze zelfs raar, beetje wijdbeens alsof ze een broek vol had.
Echt heel zielig en man, wat voelde ik me bezorgd en vol onmacht.

Uiteindelijk vrijdagavond naar de hap gegaan. Daar lactulose en een paar klysma's gekregen . Die laatste waren voor de zekerheid.
Ze is er nu vanaf en hopelijk heeft ze het niet meer nodig, want ze poepte altijd 2x per dag.
Het boek over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept is dan ook favoriet momenteel.
Ze wil nu wel steeds naar de wc om te poepen maar ze wil dan eigenlijk alleen maar zitten, een papiertje en vegen. Alles en iedereen die naar de wc gaat, gaat poepuh volgens eva, dus ik neem haar hierin nog niet al te serieus.
pi_127921336
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef danic het volgende:
Oooooke. Even vergadert hier en we hebben 1 speen terug gegeven. Daar moet ze het mee doen. Was nog even protest, maar nu is het oké. We zijnn nu van 7 :@ naar 1 speen.
Die laatste komt over een tijdje wel. Laat haar eerst maar hier aan wennen.

Eva heeft hem alleen in bed trouwens.

Zindelijkheid, eva doet heel af en toe een plasje op de wc. Het wordt de komende 2 dagen heel warm dus ik wil haar lekker on haar blote kont laten lopen en het potje erbij. We zien wel.

Hier is poep momenteel het onderwerp van de dag.
Ze heeft de hele afgelopen week last van obstipatie gehad. Poepte soms, maar dan was het heel hard. Ze raakte dan ook in paniek can de druk en pijn en we moesten om de 5 minuten kijken omdat ze gepoept zou hebben. Soms liep ze zelfs raar, beetje wijdbeens alsof ze een broek vol had.
Echt heel zielig en man, wat voelde ik me bezorgd en vol onmacht.

Uiteindelijk vrijdagavond naar de hap gegaan. Daar lactulose en een paar klysma's gekregen . Die laatste waren voor de zekerheid.
Ze is er nu vanaf en hopelijk heeft ze het niet meer nodig, want ze poepte altijd 2x per dag.
Het boek over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept is dan ook favoriet momenteel.
Ze wil nu wel steeds naar de wc om te poepen maar ze wil dan eigenlijk alleen maar zitten, een papiertje en vegen. Alles en iedereen die naar de wc gaat, gaat poepuh volgens eva, dus ik neem haar hierin nog niet al te serieus.
Hopelijk valt ze nu snel in slaap. En auw obstipatie kan echt heel zeer doen. Zo sneu als je kind zo'n pijn heeft. Enig idee wat de reden is geweest?

Ik ga Ean ook woensdag in d'r blote derriere buiten laten lopen met een potje erbij. Eens zien wat er gebeurt. Ze wil wel telkens een wc papiertje als een van ons naar de wc gaat en wil die dan persoonlijk in de wc gooien. Ook wil ze zelf een billendoekje om te poetsen dus die interesse is er wel.
pi_127921428
Wat sneu van dat poepen zeg. En van 7 naar 1 speen is al een hele stap. Wij hebben er altijd maar 1 tegelijk gehad. Ik moest er toen ze kleiner was dus 's nachts ook nog weleens uit om haar speen te zoeken :')

O in zijn grote bed O+ Lief zeg! En heel veel plezier in de Efteling morgen! Jammer dat ik moet werken, anders kwam ik even naar O. spieken hoor :D
pi_127921679
Ohh Wat een trots bekkie Lazi! Leuk!

Mijn O. is ook een enorme snelheidsduivel :D
Achtbaan bij Walibi is ze wel 6x in geweest...
En met schoenen aan was ze precies 1 meter en mocht dus in de sombrero's... Die gingen enorm hard en ze genoot..
Ze kan ook enorm verlegen doen... maar tegelijk ouwehoert ze ook tegen iedereen..
Verlegen dan vooral in bekende situaties die ineens anders zijn (dus verjaardagen met ineens wel heel veel bekenden bij elkaar)... maar een serveerster of iemand achter de kassa kan altijd op een praatje rekenen.

Zindelijk is ze nu ook een tijdje (Alleen snachts nog niet)... ging ineens hier van alles tegelijk
Speen weg, Zindelijk, niet meer slapen overdag..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_127921928
Wat een lieve foto lazi O+

F_r, de obstipatie komt denk ik omdat ze de week ervoor ziek is geweest. Hele week grieperig dus ander eet- en drinkpatroon gehad. Ze had echt heel veel pijn, ze stond me af en toe met een vuurrood hoofd en de tranen in haar ogen me aan te kijken tijdens het persen. Dan sprongen bij mij ook de tranen in mijn ogen. Wat voelde ik me ellendig zeg, dat mijn meisje zo'n pijn had ;(

Fannetje, dat is dus de reden dat eva er meerdere had. Als ze 's nachts haar speen n8et kon vinden lag er altijd wel een andere in de buurt. 7 is ook wel achterlijk natuurlijk. Ik schrok er zelf van toen ik merkte dat het er zoveel waren. Beetje zo gegroeid onbewust denk ik.
pi_127922074
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:33 schreef danic het volgende:
Wat een lieve foto lazi O+

F_r, de obstipatie komt denk ik omdat ze de week ervoor ziek is geweest. Hele week grieperig dus ander eet- en drinkpatroon gehad. Ze had echt heel veel pijn, ze stond me af en toe met een vuurrood hoofd en de tranen in haar ogen me aan te kijken tijdens het persen. Dan sprongen bij mij ook de tranen in mijn ogen. Wat voelde ik me ellendig zeg, dat mijn meisje zo'n pijn had ;(

Fannetje, dat is dus de reden dat eva er meerdere had. Als ze 's nachts haar speen n8et kon vinden lag er altijd wel een andere in de buurt. 7 is ook wel achterlijk natuurlijk. Ik schrok er zelf van toen ik merkte dat het er zoveel waren. Beetje zo gegroeid onbewust denk ik.
Gelukkig perste ze wel door want er zijn ook mensen die dan stoppen met alle gevolgen van dien.
Ik ben zo blij dat ean een goede stoelgang heeft. Ik zit ook regelmatig met tranen in mijn ogen op de wc.
pi_127922340
Slapen jullie peuters een beetje door 's avonds en 's nachts?

Vervelend zeg die obstipatie, zo sneu ;(
  maandag 17 juni 2013 @ 21:41:30 #19
244125 laziness
pi_127922566
Ja, ik hoor hem als het lichter wordt zo tegen de ochtend wel wat meer draaien en kreunen maar hij slaapt wel.
Hij slaapt nu ook zonder een kik in zijn grote bed *O*
pi_127922662
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:38 schreef Solagratia het volgende:

Vervelend zeg die obstipatie, zo sneu ;(
Ja op zich wel. Ze werd laatst wel van mijn gekots wakker :@
Wel is ze heel vroeg 's ochtends wakker ik hoop dat dat straks met nieuw kozijn en rolluik over is.
pi_127923187
Sola, mijnes is wel eerder wakker nu het 's morgens vroeg licht is, zo rond 8 uur. En doordeweeks maak ik haar rond hakf 7 wakker want dan moeten we vroeg de deur uit allemaal. We hebben haar kamertje niet verduisterd, dus ondanks dat de gordijnen wel wat licht tegenhouden is het toch aardig licht 's morgens. En nu het 's avonds lang licht is duurt het ook langer voor ze slaapt. Doorslapen doet ze eigenlijk al sinds ze pas geboren was. Natuurlijk hebben we ook wel eens een fase waarin ze ineens midden in de nacht wakker is, maar door gewoon vol te houden dat het nacht is en ze moet gaan slapen lukt het meestal wel. Als we eenmaal een keer toegeven aan tussen ons in slapen plukken we daar nog een week de vruchten van, dan wil ze niet meer in haar eigen bed. Maar gelukkig gaat het dus over het algemeen goed.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:49:22 #22
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_127923215
Wij moeten nog steeds 2x per dag Forlax geven anders raakt Larissa zekers verstopt.
Elke keer als de Forlax op is proberen we het even zonder, maar dat gaat dus nog niet goed.

En doorslapen, wat is dat? :P Madam heeft zelfs een nieuw spelletje bedacht. Het "Ik-wil-persee-thee-of-appeldiksap-maar-toch-weer-niet-spel" Alles klaargemaakt en wat zegt ze dan? "Nee, slapen" :')

Vandaag naar de kinderpsycholoog geweest. We hebben het even gehad over Jeugdzorg,want daar staan we nu op de wachtlijst voor Ambulante begeleiding. Helaas denk ik niet dat we snel aan de beurt zijn. Vandaar dat we nu alvast wat tips hebben gekregen van de kinderpsycholoog. Larissa schopt en slaat als ze haar zin niet krijgt (o.a. met verschonen). Als ze na de eerste waarschuwing nog een keer schopt/slaat, dan moeten we haar of op een stoeltje zetten, of op de grond en even negeren.

Ik zit wel volop te genieten van haar, de kleine draak :) ze is zo bijdehand. Als ze nu niet haar zin krijgt, denkt ze dat het d.m.v. vragen wel lukt.
"Mama, isse koekie pakken?" :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_127923971
Ze slaapt!

Normaal heeft Eva een hele goeie stoelgang, maar ik denk dat het ziek zijn roet in het eten heeft gegooid.

Sola, eva ligt om 19.30 uiterlijk op bed maar ze slaapt pas rond 21.00 meestal. Ze slaapt dan goed en wordt tussen 08.00 en 09.00 wakker. Af en toe hoor ik een rul uit dr kamer maar dat gaat in haar slaap.
pi_127924202
Wat goed Danic! Voor een eerste avond met 6 spenen minder is het best goed gegaan toch?
pi_127924669
Het slapen ging hier heel goed, maar het is weer prut. Ze wordt vaak heel hard huilend wakker. Meestal 's avonds een keer en 's nachts een keer (op goede avonden). Dus het campingbedje staat er nog steeds. Ze slaapt niet meer 's nachts tussen ons in (tenzij ze om half 7 wakker wordt en we willen nog even verder slapen)
Dusse, doorslapen wat is dat inderdaad :P Als we haar in haar bed 's nachts verder laten slapen dan wordt ze daarna nog 6 keer huilend wakker. Dus 's nachts gaat ze in het campingbedje. 'S avonds troosten we haar in haar eigen bed. Nog een reden dat we nog niet heel actief met de speen bezig zijn.

Tankgirl, ik heb wel vaker wat dingen gelezen over kinderpsychologen enzo.Volgens mij hebben jullie een heel pittig meisje of niet? Wordt het nog pittiger nu ze in de peuterpuberteit komt?
pi_127924791
Doorslapen is hier zelden sprake van. Meestal merken wij het niet, maar 's ochtends ligt Dyon 9 van de 10 keer bij ons in bed. Hij valt moeilijk in slaap 's avonds en 's ochtends wil hij het bed niet uit ;) Zn broer heeft het tegeovergestelde, niet handig dus :P

Dyon is vorig jaar in de bob geweest, ook hier geldt hoe harder hoe beter! Enige waar hij bang voor is zijn honden...
  maandag 17 juni 2013 @ 22:12:41 #27
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127925202
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:38 schreef Solagratia het volgende:

Momenteel max 2x per week :') . we hebben een kleine terugslag. Er is natuurlijk ook veel gebeurt, zusje, andere kamer, ander bed, zindelijkheid, overdag slaapje skippen. We zijn regelmatig 's nachts van 1 tot 3 oid bezig, of 's avonds tot 9 uur. Soms slaapt hij tothalf 8, soms staat hij om 5 voor 6 naast ons bed. We hopen dat hij snel weer een goed ritme vind, het gaat al langzamerhand weer wat beter. Hij mag gewoon echt niet slapen overdag, en dat is soms wel moeilijk als hij totaal uitgeput is. Maar slapen zorgt voor problemen s avonds en s nachts.
pi_127925393
Sola, lastig hoor. Zo'n patroon is vaak moeilijk te verbreken. Ik moet oo zeggen dat wij L. na een check op poep plas ziek etc. echt weleens hebben laten huilen. Wij hebben wel een traphekje in de deuropening, dus ze kan haar kamer niet uit 's nachts, daarom kan ze tijdens zo'n periode wel gewoon in haar peuterbed blijven, ze kan tenslotte toch niet op onderzoek uitgaan op de bovenverdieping.
pi_127926790
hier is het nu 's avonds vaak tijd rekken, eerst nog boekje kijken, even op het stoeltje zitten, iets drinken,spelgoed bekijken, ergens in de woonkamer gaan liggen, gewoon niet naar zijn bed willen

laatst had ik de indruk dat hij bang was voor iets toen hij in bed was...hij ging maar wijzen naar het raam en dan naar de tafel, omdat hij nog niet zo veel praat, wist ik ook niet wat er precies aan de hand was, ik heb maar samen met hem onder zijn bed gekeken of er iets zat en hem een eigen knijpkat gegeven, zodat hij zelf licht en geluid kon maken

en soms stop ik hem in bed en blijft hij maar een beetje zeuren, mama roepen en huilen...als hij echt door blijft gaan haal ik hem weer eruit en mag hij even bij mij liggen, meestal helpt dat snel en kan hij zo weer terug naar bed

vaak gaat hij ook gewoon liggen en direct slapen, maar de laatste tijd niet altijd, maar zijn kamer kan ook niet echt donker gemaakt worden

met het zindelijk worden hebben wij hier best wel vooruitgang geboekt, als wij thuis zijn gaat hij zijn plasje nu altijd vanzelf op het potje of de wc verkleiner doen, gaan wij de deur uit krijgt hij nu of gewoon een onderbroekje aan of een plastiek luierbroekje in combinatie met een onderbroek, tussentijds vraag ik of hij plasje moet doen en dat gaat redelijk staand, soms gaan nog een paar druppels over de schoenen of zijn broek (en af en toe ook gewoon in zijn broek)
alleen toen wij in het weekeind visite hadden, ging het 3 keer mis, ik denk dat hij gewoon te druk was

wij zijn nu van ongeveer 3 luiers per dag terug naar 1 (voor de nacht), ik wacht altijd tot hij 's ochtends in de luier heeft gepoept, dan geeft hij dat ook aan, tijdens het middagsslapje ligt hij op een matrasbeschermer, maar eigenlijk heeft die de hele tijd maar een keer in bed geplast

als hij 's ochtends niet moet poepen doet hij ook vanzelf de luier af en dan ben ik eigenlijk nog niet helemaal zeker of hij het poepen dan ophoudt of gewoon één dag niet moet

het is bij ons in elk geval niet zo dat hij van het ene op het andere moment zindelijk is, het gaat in stapjes, eerst zonder broek, dan oefenen om zo snel mogelijk de (onder)broek uit te kunnen doen, zonder luier op stap buiten huis, buiten huis plassen, het gaat nog niet altijd goed, maar ik wil het wel nog een tijdje volhouden en consequent zijn, niet dat hij de ene keer wel een wegwepluier aanheeft en de ander keer niet, dan maar een paar keer een natte broek, volgens mij moeten ze dat gewoon ook voelen, ik neem wel droge kleren mee en vaak hou ik wel rekening mee dat wij niet te lang wegblijven
pi_127927339
Oei Pessie, dat hebben we dan gelukkig niet dat we 's nachts uren bezig zijn. Hopelijk heeft hij snel weer een ritme te pakken.

Amy heeft een jaar bij ons in bed geslapen, dus we zijn al wel een heel stuk vooruit gegaan :) En we slapen 's nachts en daar ben ik allang blij mee. Ze heeft een halfhoogslaper en ze komt niet op het idee dat ze er zelf uit kan :P
  maandag 17 juni 2013 @ 22:49:01 #31
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127927950
Snachts gaat goed. maar het in slaap vallen dat is een ander verhaal.
Roy is de laatste tijd nogal van het huilen als hij sávonds naar bed gaat.in het begin haalden we hem nog terug uit zijn bed, maar vanavond laten huilen en uiteindelijk is hij rustig in slaap gevallen.

Lopen jullie kinderen ook nog zo op hun tenen?
Roy loopt de laatste dagen enorm op zijn tenen, hebben dit aangegeven bij de fysio om daar weer mee aan de slag te gaan.

Verder is Roy weer enorm druk, weinig tot geen rust in zijn lijf, waarschijnlijk nog van de vele prikkels van gisteren.
Maar ook al paar dagen gillen en veel huilen zodra hij uit de taxi komt.

Het lijkt allemaal onrust in zijn hoofd... we wachten op de medicijnen die opgehoogd zijn, en dan hopen dat dit het was.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:49:19 #32
244125 laziness
pi_127927963
Tijd rekken. Dat concept heeft O. gelukkig nog steeds niet uitgevonden _O_
pi_127928261
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat goed Danic! Voor een eerste avond met 6 spenen minder is het best goed gegaan toch?
Ja absoluut! Ben hier ook zeer tevreden mee. Dit laten we even zo en dan eens kijken wanneer ze er aan toe is om definitief afscheid te nemen.
Tijd rekken hebben we hier ook gehad, maar gaat een stuk beter nu.
En Peuterpubers :X ik zeg maar even niks nu :')
pi_127928351
Hier is het qua doorslapen ook nog altijd wisselvallig. We zijn nu wel consequent in dat ze voor 6 uur niet bij ons in bed mag. Dit vergt wat energie, want soms is ze er om 1 uur en soms om 3 uur en vaak is ze dan ook zo een uurtje wakker, maar er zijn gelukkig ook dagen dat ze er pas tegen 7 uur is.

Sinds een week doet ze ook regelmatig een plasje op de wc. Ze vind het reuze interessant, ik ben maar met een stickerschema begonnen, dus nu mag ze na elk plasje een sticker plakken :)

Mijn grote peuter heb ik geen bijzonderheden over, slaapt goed, als altijd. Al een ruim jaar zindelijk en volgende maand een heuze kleuter.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_127928998
stoute dingen zijn op dit moment spugen, snel woedend worden wanneer hij zijn zin niet krijgt en dan slaan of spulletjes omgooien en gewoon vertikken om te eten, wat ik hem voorzet (het is echt elke dag een gepuzzel om er iets in te krijgen...en ik had speciaal Rapley gedaan om hem aan alles en nog wat te laten wennen...., nu mooi niet) en laatst heeft hij ontdekt, hoe hij uit het ledikant moet klimmen, jammer dat er geen spijlen eruit kunnen

hij kan nu wel beter zelfstandig spelen, het liefst met duplo, autotjes of een puzzel van 4 delen maken, ook heeft hij een werkbank met werktuig en zit hij er soms aan om te tekenen, maar vaak geeft hij ook aan dat ik mee moet doen en dan moet ik blokken aangeven of zo, elke dag wil hij ook helpen in het huishouden, was opruimen, dingen afwegen tijdens het bakken, stofzuigen, vaatwasser in of uitruimen, koffiezetten (en dan de helft van het koekje inpikken), het is wel een leuke tijd, wanneer ze zelfstandiger worden en zich bijvoorbeeld zelf al iets kunnen uitkleden en spulletjes bij elkaar kunnen halen, en antwoorden kunnen geven op een vraag ook al is het in ons geval alleen maar tot ja of nee beperkt
pi_127934249
:O goedemorgen.
pi_127934280
Dat klinkt niet helemaal uitgeslapen Danic...
pi_127934380
Eeeeh nee idd. Ik ben echt heel vaak mijn bed uit gegaan en mijn vriend ook nog. Het rotte was dat ze steeds gewoon sliep. Sta je daar aan dr bedje en zij ligt te slapen.
Dus terug mijn bed in, kwartier later *brul*.
Volgens mij heeft mijn vriend er uiteindelijk ook nog één teruggegeven, maar dat kan ik ook gedroomd hebben :')
Want ik lag dus op een gegeven moment hier echt over te dromen :D

Ik ga uit van wat Lamb zei: iedere dag een beetje beter.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:05:03 #39
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_127934522
c_/ Goedemorgen,
Vannacht eindelijk weer een keer gehad dat Larissa haar fles wel leegdronk :) Heb ik in ieder geval het idee dat ik niet voor niets het bed uit kom :P
Ging niet lekker vannacht Danic?

Zana, misschien tijd voor een peuterbedje? Ik weet dat je kleine man dan makkelijker eruit kan, maar dan kan hij er in ieder geval niet uitvallen.

Sola: Het blijft voor mij moeilijk om aan anderen uit te leggen hoe zij is. Ik wil namelijk liever niet teveel nadruk op het negatieve leggen.

Larissa is of heel erg BLIIIJJJJ en grappig, maar dat kan snel overslaan in heel erg boos, met slaan,gekrijs en geschop. Ze is ook nog heel erg aanhankelijk, waardoor ze zich niet zelf wil of kan vermaken (extern gericht), en dus continu letterlijk aan ons hangt.

Nu moet ik hier bij zeggen dat dat gedrag van haar vooral thuis is, en totaal niet op de opvang.
Zal er mee te maken hebben dat ze daar veel vermaakt wordt door de andere kindjes :)

Die peuterpubertijd is ze al een tijdje mee bezig. Ik heb zelf het idee (en dat zeiden een paar van de specialisten ook) dat ze een fase voorloopt met haar sprongetjes.

Toevallig heeft de kinderpsycholoog een dochtertje die 5 dagen ouder is, en herkende gisteren een hoop van mijn verhaal. Zo wordt het ook wat makkelijker om tips te krijgen :)

Jeugdzorg zorgt als het goed is voor Ambulante hulpverlening/zorg en dan kunnen we gaan kijken of er nog iets is aan ons gedrag wat wij kunnen verbeteren (als ouders zijnde).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_127934933
Respect voor alles wat jullie doen voor haar TG :) Ook dat je naar jezelf en je opvoeding kijkt en wat je daaraan nog kan doen. Volgens mij is dat een van de moeilijkste dingen. Ik voel me tenminste altijd geraakt als mensen over opvoeding van Amy beginnen. En Blije Larissa klinkt O+

Danic, wat doet ze allemaal met die spenen dan dat ze er echt zoveel om zich heen wil :D Gewoon zekerheid dat ze ALTIJD een heeft?

Ik vind deze leeftijd wel echt een hele leuke leeftijd. Ik moet zo vaak lachen om Amy. Om haar rare fratsen of opmerkingen of slimme dingen. En soms is ze echt een peuterpuber, met neigingen naar een echte puber volgens mij. Zoals gistermiddag:

Ik: Amy ik ga zo een boterham voor je smeren en daarna ga je naar bed.
Amy: Ik wil niet slapen, ik ben net wakker!
Ik: Je was om half 8 al wakker (vind ik vroeg :P )
Amy: Ja, nou?

En zondag stelde ze haar eerste 'waarom' vraag. Ze vroeg waarom Viktor geen rozijntjes mocht :D
pi_127935671
Dat klinkt idd lekker puberaal ja :D
Eva dr speen viel wel eens uit bed en dan moesten wij eruit om die terug te geven. We hebben er toen 2 of 3 in dr bed gelegd zodat ze dan een andere kan pakken.
Om de een of andere reden is dat uitgelopen naar 7 :')
Wat ze nu meestal doet is alle spenen bij elkaar leggen, er naast gaan liggen en ze allemaal even 'proeven'. Ze steekt ze dan in dr mond sabbelt 1x, spuugt hem uit en in die zelfde beweging stopt ze de volgende erin.
Zo gaat ze ze allemaal af :D
We weten precies wanneer ze dit doet want dan horen we het getik van de spenen die op elkaar vallen.

Ik heb het net even gecheckt maar mijn vriend heeft haar geen 2e speen gegeven, die lag dus ws nog ergens in dr bed.

TG, krijgt Larissa nog altijd een fles 's nachts?
pi_127935718
En die rozijntjes. ...Rosalie lag gisteren wat te mopperen in de box. Kom ik daar, had eva al haar rozijntjes als troost al aan dr gegeven. Die lagen bij haar voeten :D
pi_127936009
Zo lief peuterzusjes die babyzusjes troosten O+

Hier hadden we gelukkig wel een goede nacht! Rond 6 uur werd mevrouw wakker, dat vind ik vroeg maar wel okee. Sarah drinkt alleen altijd flink 's nachts, zo een halve liter water.. Maar goed das niet heel gek, want overdag drinkt ze belabbert!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 09:59:00 #44
244125 laziness
pi_127936545
Hier werd meneer om zeven uur wakker. Geen kik gegeven vannacht.
Hij vond het wel handig dat hij niet hoefde te klimmen om bij ons te komen geloof ik :D
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:20:52 #45
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127937053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 09:35 schreef MamaPurk het volgende:
Zo lief peuterzusjes die babyzusjes troosten O+

Peuter broertje stond vanmorgen Twinkel Twinkel kleine ster bij de wieg, waar z'n zusje in lag, te zingen.

Knap lazi! Nathan vond de eerste keer in het grote bed ook meteen tof. Al lag hij de eerste keer ruim een uur om zich heen te kijken, hij lag toen ook meteen in een andere kamer.

Danic, eerste hobbel is genomen.
pi_127937232
Knap van O zo de 1e nacht in het grote bed.
En veel plezier in de efteling al zijn jullie daar volgens mij nu al.
Zana knappe jongen heb je al met zindelijk worden zeg.

Ean was rond 06:30 wakker vind ik erg netjes van d'r
pi_127937650
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:20 schreef pessie het volgende:

[..]

Peuter broertje stond vanmorgen Twinkel Twinkel kleine ster bij de wieg, waar z'n zusje in lag, te zingen.

Knap lazi! Nathan vond de eerste keer in het grote bed ook meteen tof. Al lag hij de eerste keer ruim een uur om zich heen te kijken, hij lag toen ook meteen in een andere kamer.

Danic, eerste hobbel is genomen.
aaaw O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127944871
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:20 schreef pessie het volgende:

[..]

Peuter broertje stond vanmorgen Twinkel Twinkel kleine ster bij de wieg, waar z'n zusje in lag, te
O+
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:11:43 #49
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_127957435
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 09:20 schreef danic het volgende:
Dat klinkt idd lekker puberaal ja :D
Eva dr speen viel wel eens uit bed en dan moesten wij eruit om die terug te geven. We hebben er toen 2 of 3 in dr bed gelegd zodat ze dan een andere kan pakken.
Om de een of andere reden is dat uitgelopen naar 7 :')
Wat ze nu meestal doet is alle spenen bij elkaar leggen, er naast gaan liggen en ze allemaal even 'proeven'. Ze steekt ze dan in dr mond sabbelt 1x, spuugt hem uit en in die zelfde beweging stopt ze de volgende erin.
Zo gaat ze ze allemaal af :D
We weten precies wanneer ze dit doet want dan horen we het getik van de spenen die op elkaar vallen.

Ik heb het net even gecheckt maar mijn vriend heeft haar geen 2e speen gegeven, die lag dus ws nog ergens in dr bed.

TG, krijgt Larissa nog altijd een fles 's nachts?
Yup, thee met melk. Probeer daar nog een oplossing voor te vinden, maar ben al blij dat ze sinds een maand weer de hele nacht in haar eigen bed slaapt. Tips zijn weer welkom :P
pi_127957806
hier ging onze peuterpuber zonet om 10 over half 7 linea recta naar boven en naar bed. hij klierde met zn eten buiten, ik waarschuwde 2 x (het kwam niet uit de lucht vallen dat ik streng ben, ze draken al dagen allemaal hier sangdrax incluus :X ) dat het klaar moest zijn of dat hij anders wel gewoon direct naar bed kon --> gewoon doorgaan en mij negeren (is hip. doen ze ook allemaal. sangdrax incluus). dus ik sta op, schuif zn stoeltje naar achteren met de mededeling "ok. ook goed. bed dan", begint hij op me in te slaan :o

dikke doei dus. de mazzel boven. ajuus.

en nu kleine ravibamiknuistafdrukjes op mijn witte jurk ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')